PDA

Bekijk Volledige Versie : Thuis in Nederland?



Poesjkin
24-02-06, 17:01
Even een vraag aan iedereen met wortels in Marokko en/of andere islamtische landen:

Voel je je nog wel thuis in Nederland, nu het er steeds meer op lijkt dat het normaal is om moslims te kwetsen?

Ik kan uit eigen (christelijke) ervaring melden dat ik me soms afvraag wat ik nog in dit land doe, waar het kwetsen van groepen blijkbaar belangrijker wordt geacht dan vrijheid van godsdienst of geweten.

Couscousje
24-02-06, 17:06
Ja, hoor.

Home sweet home.

Bevalt me prima.

Cc

Max Stirner
24-02-06, 17:45
Geplaatst door Poesjkin
Even een vraag aan iedereen met wortels in Marokko en/of andere islamtische landen:

Voel je je nog wel thuis in Nederland, nu het er steeds meer op lijkt dat het normaal is om moslims te kwetsen?

Ik kan uit eigen (christelijke) ervaring melden dat ik me soms afvraag wat ik nog in dit land doe, waar het kwetsen van groepen blijkbaar belangrijker wordt geacht dan vrijheid van godsdienst of geweten.


T werkt net als op de kleuterschool. Zodra de pispaaltjes stoppen met janken, is het ook niet meer leuk om ze te pesten.

tukkersterror
24-02-06, 19:07
Geplaatst door Couscousje
Ja, hoor.

Home sweet home.

Bevalt me prima.

Cc

Ben jij een marokaanse??? En ik maar denken dat ik zit te schrijven met een gewone hollander :stout: je kunt ook niemand meer vertrouwen:droef:

tukkersterror
24-02-06, 19:10
Geplaatst door Poesjkin
Even een vraag aan iedereen met wortels in Marokko en/of andere islamtische landen:

Voel je je nog wel thuis in Nederland, nu het er steeds meer op lijkt dat het normaal is om moslims te kwetsen?

Ik kan uit eigen (christelijke) ervaring melden dat ik me soms afvraag wat ik nog in dit land doe, waar het kwetsen van groepen blijkbaar belangrijker wordt geacht dan vrijheid van godsdienst of geweten. добрый вечер,
Закончите вверх по вам Россию

sienia
24-02-06, 22:14
Geplaatst door tukkersterror
Ben jij een marokaanse??? En ik maar denken dat ik zit te schrijven met een gewone hollander :stout: je kunt ook niemand meer vertrouwen:droef:

Het is verdorie ook nooit goed!

Ik voel me alleen niet thuis wanneer ik in het westen ben, voel me dan pas een allochtoon.

xslaniet
24-02-06, 22:17
Geplaatst door Poesjkin

Ik kan uit eigen (christelijke) ervaring melden dat ik me soms afvraag wat ik nog in dit land doe, waar het kwetsen van groepen blijkbaar belangrijker wordt geacht dan vrijheid van godsdienst of geweten.
Ik hecht meer waarde aan mijn vrijheid dan aan opgelegde begrezingen vanuit een religie,het is in deze niet van belang welke religie dat is.
Toevallig is het vandaag de dag de islam die erg in opspraak is,eigenlijk niet zozeer de islam zelf alswel de volgelingen van deze religie.
Dat geeikel van het vaticaan heeft mij ertoe bewogen ook geen katholiek te zijn en gemeentes als Urk en Staphorst hebben mij genezen van het gereformeerde geteutel.
ik leef nu volgens mijn eigen religie en het xslanietsme is mij tot nu toe goed bevallen.
Geen Imams,priesters of dominees die mij vertellen wat ik moet en niet mag.
Kortom ik leef in vrijheid in een steeds kleiner wordende wereld. :cool:

Orakel
24-02-06, 22:18
Geplaatst door Poesjkin
Even een vraag aan iedereen met wortels in Marokko en/of andere islamtische landen:

Voel je je nog wel thuis in Nederland, nu het er steeds meer op lijkt dat het normaal is om moslims te kwetsen?

Ik kan uit eigen (christelijke) ervaring melden dat ik me soms afvraag wat ik nog in dit land doe, waar het kwetsen van groepen blijkbaar belangrijker wordt geacht dan vrijheid van godsdienst of geweten.

Nederland is een te ruime definitie. Bezie je eigen directe omgeving, leg die op de weegschaal en trek je plan. Wat de kranten en de tv haalt is in 9 van de 10 gevallen een hoop gebakken lucht, verkiezingsretoriek en projectie van de eigen angsten en onvolkomenheden op Moslims.
En zolang je niet van ze hoeft te eten.....

tukkersterror
24-02-06, 22:20
Geplaatst door sienia
Het is verdorie ook nooit goed!

Ik voel me alleen niet thuis wanneer ik in het westen ben, voel me dan pas een allochtoon. :huil: :huil: sorry huil maar uit dat gevoel heb ik nou ook altijd het lig niet aan jouw :huil: :huil: :jammer: echt niet ik ben een autochtoon en ik voel me er niet thuis!!!
Let op daar komen de :zweep: :zweep: :zweep: weer!!! :wohaa: :wohaa: :wohaa: :wohaa:

Hamza-T
24-02-06, 23:32
Ik ben hier geboren en daarbij ook etnisch Nederlander, waarom reageer ik hier eigenlijk?

Mijn antwoord luid in ieder geval 'de laatste tijd steeds minder'.

barfly
25-02-06, 00:14
Geplaatst door Hamza-T
Ik ben hier geboren en daarbij ook etnisch Nederlander, waarom reageer ik hier eigenlijk?

Mijn antwoord luid in ieder geval 'de laatste tijd steeds minder'.

D'r worden hier in Nederland heel veel kinderen geboren die beslist niet allemaal automatisch ethnisch Nederlands worden.

Je bedoelt waarschijnlijk dat je autochtoon Nederlander bent. Aangezien je je hebt bekeerd tot de islam zijn er misschien toch wel wat raakvlakken.

Kan jij mij dan vertellen waarom jij als autochtoon je kennelijk toch minder thuis voelt in Nederland? Is dat echt van de laatste tijd of is dat eigenlijk al langer aan de hand?

Joesoef
25-02-06, 07:44
Nl is "koud".

bowie
25-02-06, 10:17
Geplaatst door xslaniet
Ik hecht meer waarde aan mijn vrijheid dan aan opgelegde begrezingen vanuit een religie,het is in deze niet van belang welke religie dat is.
Toevallig is het vandaag de dag de islam die erg in opspraak is,eigenlijk niet zozeer de islam zelf alswel de volgelingen van deze religie.
Dat geeikel van het vaticaan heeft mij ertoe bewogen ook geen katholiek te zijn en gemeentes als Urk en Staphorst hebben mij genezen van het gereformeerde geteutel.
ik leef nu volgens mijn eigen religie en het xslanietsme is mij tot nu toe goed bevallen.
Geen Imams,priesters of dominees die mij vertellen wat ik moet en niet mag.
Kortom ik leef in vrijheid in een steeds kleiner wordende wereld. :cool: gelijk heb je...ook ik leef zo.

Hamza-T
25-02-06, 12:42
Geplaatst door barfly
D'r worden hier in Nederland heel veel kinderen geboren die beslist niet allemaal automatisch ethnisch Nederlands worden.

Je bedoelt waarschijnlijk dat je autochtoon Nederlander bent. Aangezien je je hebt bekeerd tot de islam zijn er misschien toch wel wat raakvlakken.

Kan jij mij dan vertellen waarom jij als autochtoon je kennelijk toch minder thuis voelt in Nederland? Is dat echt van de laatste tijd of is dat eigenlijk al langer aan de hand?

Het is echt iets van de laatste tijd, maar ik voel me natuurlijk sowieso meer thuis in 'het huis van Islam'.

Ik ga graag wandelen in het park en het bos en fiets zo op z'n tijd op en neer naar de grens van Belgie, daar verandert niks aan.
Het klimaat dat ben ik ook gewend, ik hou er zelfs van.
Zomers weer is fijn, maar omdat wij ook regen en de (mooie) winter kennen, waarderen wij het juist meer dan bijvoorbeeld een zuid-Amerikaan.

Het politieke klimaat echter en dan vooral dat van de laatste tijd, dat zint mij niet.

mark61
25-02-06, 20:36
Geplaatst door Joesoef
Nl is "koud".

Altijd geweest. Alle 'warme' landen staan voor u open. Nou ja, toch bijna alle.

mark61
25-02-06, 20:38
Geplaatst door Hamza-T
Het politieke klimaat echter en dan vooral dat van de laatste tijd, dat zint mij niet.

Het politieke klimaat, dat zijn we zelf.

De politiek is in zoverre gedemocratiseerd dat flodderstamtafelpraat nu ook bon ton is in het parlement en ministerraad.

Dat wouden we toch, echte democratie? De afstand met Den Haag was toch te groot? :moe:

Dolle Fatima
25-02-06, 20:38
Zelfs nederlandse vriendinnen van mij, die Moslim geworden zijn, voelen zich niet altijd thuis meer. Het is heel raar om een hoofddoek op te doen en dan ineens voor Turk versleten te worden, met alle etikettering die daarbij komt.

Hamza-T
25-02-06, 21:03
Bepaalde (wellicht bekrompen) mensen moeten af van het vooroordeel dat Islam alleen hoort/past bij het Arabische volk, terwijl het merendeel van de moslims bestaat uit Aziaten.

Ik herinner me nog dat (rapper) Riza aan een nationalist vroeg waarom hij een kerk bij Nederland vond horen, maar een moskee absoluut niet.
Hij confronteerde hem toen met het feit dat Jezus (vzmh) ook uit het Midden-Oosten kwam, en niet de polder.

Dolle Fatima
25-02-06, 21:23
Geplaatst door Hamza-T
Bepaalde (wellicht bekrompen) mensen moeten af van het vooroordeel dat Islam alleen hoort/past bij het Arabische volk, terwijl het merendeel van de moslims bestaat uit Aziaten.

Ik herinner me nog dat (rapper) Riza aan een nationalist vroeg waarom hij een kerk bij Nederland vond horen, maar een moskee absoluut niet.
Hij confronteerde hem toen met het feit dat Jezus (vzmh) ook uit het Midden-Oosten kwam, en niet de polder.

Ow ja, dat had ik ook gezien.
Zo'n programma waarin mensen een dagje op stap gingen met de ander.
Die man vond het allemaal maar niks, een broodje eten in de moskee.