PDA

Bekijk Volledige Versie : Gekke Gretta 'afgeluisterd' door AIVD



Joesoef
25-02-06, 08:36
Gretta Duisenberg 'afgeluisterd' door AIVD

Uitgegeven: 25 februari 2006 07:32
Laatst gewijzigd: 25 februari 2006 08:03

AMSTERDAM - Gretta Duisenberg wordt naar eigen zeggen afgeluisterd door de Algemene Inlichtingen en- Veiligheidsdienst (AIVD) en gaat daarom een klacht indienen bij de Amsterdamse politie. Dat schrijft de Volkskrant zaterdag.

De weduwe van Wim Duisenberg, voormalig president van de Europese Centrale Bank, stoort zich zeer aan de telefoontap. Ze zegt zelfs op haar gsm en vaste lijn in Frankrijk te worden afgeluisterd. "Nadat ik begin te praten hoor ik een echo of een klik, dat is evident. Dan zeg ik: genieten jullie, jongens?" Duisenberg, omstreden vanwege haar pro-Palestijnse activiteiten, zegt vorig jaar door de Israëlische veiligheidsdienst Mossad te zijn gevolgd in de bezette gebieden. Daar bezocht ze Hamasleider Yussef Hassan, een bezoek waar volgens haar Mossad en de AIVD van wisten.


De AIVD bezocht Duisenberg in mei 2005 en adviseerde haar om niet naar bezet gebied in Palestina af te reizen omdat ze er waarschijnlijk niet in zou komen. Ook is Duisenberg na doodsbedreigingen aan haar adres op verzoek van de AIVD een maand lang bewaakt.

Joesoef
25-02-06, 08:37
http://motleykrew.net/forum/images/smilies/nutz.gif

waterfiets
25-02-06, 11:44
Ik betwijfel of tegenwoordig nog hoorbaar is dat je wordt afgeluisterd. Het is natuurlijk niet meer de techniek van 20 jaar geleden die men gebruikt dus dat lijkt mij sterk.