PDA

Bekijk Volledige Versie : protest tegen gedwongen inburgering



liesel
25-02-06, 21:15
Dit zag ik op internet:


Oproep, 3 maart 2006

Auteur: platform Stop de inburgeringsplicht


--------------------------------------------------------------------------------

Lawaaiprotest tegen gedwongen inburgering

Op vrijdag 3 maart 2006 van 14:00 tot 15:00 uur
Bij het IBG-kantoor, Anne Frankstraat 31, Amsterdam
Organisatie: platform Stop de inburgeringsplicht

IB-Groep gaat inburgeringsplicht coördineren

De IB-Groep is bekend van de studiefinanciering. Maar nu gaat men ook een half miljoen “niet-westerse allochtonen” registreren en controleren om het gemeenten mogelijk te maken hen te dwingen tot integratie, of beter gezegd: assimilatie. Inburgeraars moeten binnen 5 jaar een moeilijk examen halen op straffe van een boete van 500 euro. Zakken ze vaker, dan kan die boete oplopen tot 1.000 euro. Na jarenlange uitbuiting in laaggewaardeerde baantjes, krijgen arbeidsmigranten zo nog een schop na. Vluchtelingen krijgen geen permanente verblijfsvergunning meer zolang ze nog niet voor hun examen geslaagd zijn. Huwelijksmigranten krijgen in dat geval geen zelfstandig verblijfsrecht meer. Vooral migrantenvrouwen blijven met slechts een tijdelijke vergunning kwetsbaarder en afhankelijker. Inburgeren gaat de “allochtonen” zo'n 6.000 euro kosten. Dat bedrag kan men straks lenen bij de IB-Groep. Wie het examen binnen 3 jaar haalt, krijgt maximaal 3.000 euro kwijtgescholden. De rest moet men sowieso zelf betalen. Voor veel "allochtonen" kan dit uitlopen op een financieel drama.

De IB-Groep gaat een landelijke databank aanleggen met daarin zowat alle “niet-westerse allochtonen" (het Bestand Potentiële Inburgeringsplichtigen) waarmee gemeenten inburgeringsplichtigen kunnen opsporen. Daarnaast gaat de IB-Groep ook een gigantische databank opzetten waarin men voor de gemeenten de vorderingen van alle inburgeraars gaat bijhouden (het Informatiesysteem Inburgering). Via deze computersystemen worden hele groepen inwoners van Nederland gebrandmerkt als personen die nog niet volwaardig kunnen deelnemen aan de samenleving, als een soort tweederangsburgers die hun lesje integratie nog niet hebben geleerd.

Met ons protest willen we voor korte tijd de IB-Groep het werk moeilijk maken. Het is een opmaat voor verdere acties tegen de inburgeringsplicht. Zie de website van het platform voor meer kritiek op en info over de inburgeringsplicht. Onderteken op de website ook ons Manifest.

Meer informatie over de actie? Bel: 071-5127619 of mail: <[email protected]>.

Kom ook en breng fluitjes, trommels of pannendeksels mee!

tukkersterror
25-02-06, 21:23
Geplaatst door liesel
Dit zag ik op internet:


Oproep, 3 maart 2006

Auteur: platform Stop de inburgeringsplicht


--------------------------------------------------------------------------------

Lawaaiprotest tegen gedwongen inburgering

Op vrijdag 3 maart 2006 van 14:00 tot 15:00 uur
Bij het IBG-kantoor, Anne Frankstraat 31, Amsterdam
Organisatie: platform Stop de inburgeringsplicht

IB-Groep gaat inburgeringsplicht coördineren

De IB-Groep is bekend van de studiefinanciering. Maar nu gaat men ook een half miljoen “niet-westerse allochtonen” registreren en controleren om het gemeenten mogelijk te maken hen te dwingen tot integratie, of beter gezegd: assimilatie. Inburgeraars moeten binnen 5 jaar een moeilijk examen halen op straffe van een boete van 500 euro. Zakken ze vaker, dan kan die boete oplopen tot 1.000 euro. Na jarenlange uitbuiting in laaggewaardeerde baantjes, krijgen arbeidsmigranten zo nog een schop na. Vluchtelingen krijgen geen permanente verblijfsvergunning meer zolang ze nog niet voor hun examen geslaagd zijn. Huwelijksmigranten krijgen in dat geval geen zelfstandig verblijfsrecht meer. Vooral migrantenvrouwen blijven met slechts een tijdelijke vergunning kwetsbaarder en afhankelijker. Inburgeren gaat de “allochtonen” zo'n 6.000 euro kosten. Dat bedrag kan men straks lenen bij de IB-Groep. Wie het examen binnen 3 jaar haalt, krijgt maximaal 3.000 euro kwijtgescholden. De rest moet men sowieso zelf betalen. Voor veel "allochtonen" kan dit uitlopen op een financieel drama.

De IB-Groep gaat een landelijke databank aanleggen met daarin zowat alle “niet-westerse allochtonen" (het Bestand Potentiële Inburgeringsplichtigen) waarmee gemeenten inburgeringsplichtigen kunnen opsporen. Daarnaast gaat de IB-Groep ook een gigantische databank opzetten waarin men voor de gemeenten de vorderingen van alle inburgeraars gaat bijhouden (het Informatiesysteem Inburgering). Via deze computersystemen worden hele groepen inwoners van Nederland gebrandmerkt als personen die nog niet volwaardig kunnen deelnemen aan de samenleving, als een soort tweederangsburgers die hun lesje integratie nog niet hebben geleerd.

Met ons protest willen we voor korte tijd de IB-Groep het werk moeilijk maken. Het is een opmaat voor verdere acties tegen de inburgeringsplicht. Zie de website van het platform voor meer kritiek op en info over de inburgeringsplicht. Onderteken op de website ook ons Manifest.

Meer informatie over de actie? Bel: 071-5127619 of mail: <[email protected]>.

Kom ook en breng fluitjes, trommels of pannendeksels mee!

Inderdaad je moet gewoon iedereen oproepen om deze inburgering cursus niet te volgen, kunnen deze mensen lekker dom blijven!!!!
Dit is echt de stomste topic die ik ooit heb gezien!!!
En 6000 Euro zou die gaan kosten????

Vreemd mijn vrouw heeft het gedaan en was 430 euro kwijt incl. examengeld!!!

Dit zal wel weer zo'n linkse oproep wezen zo vlak voor de verkiezingen!!! :fpuh:

Divine_70
25-02-06, 22:24
Geplaatst door liesel
Dit zag ik op internet:


Oproep, 3 maart 2006

Auteur: platform Stop de inburgeringsplicht


--------------------------------------------------------------------------------

Lawaaiprotest tegen gedwongen inburgering

Op vrijdag 3 maart 2006 van 14:00 tot 15:00 uur
Bij het IBG-kantoor, Anne Frankstraat 31, Amsterdam
Organisatie: platform Stop de inburgeringsplicht

IB-Groep gaat inburgeringsplicht coördineren

De IB-Groep is bekend van de studiefinanciering. Maar nu gaat men ook een half miljoen “niet-westerse allochtonen” registreren en controleren om het gemeenten mogelijk te maken hen te dwingen tot integratie, of beter gezegd: assimilatie. Inburgeraars moeten binnen 5 jaar een moeilijk examen halen op straffe van een boete van 500 euro. Zakken ze vaker, dan kan die boete oplopen tot 1.000 euro. Na jarenlange uitbuiting in laaggewaardeerde baantjes, krijgen arbeidsmigranten zo nog een schop na. Vluchtelingen krijgen geen permanente verblijfsvergunning meer zolang ze nog niet voor hun examen geslaagd zijn. Huwelijksmigranten krijgen in dat geval geen zelfstandig verblijfsrecht meer. Vooral migrantenvrouwen blijven met slechts een tijdelijke vergunning kwetsbaarder en afhankelijker. Inburgeren gaat de “allochtonen” zo'n 6.000 euro kosten. Dat bedrag kan men straks lenen bij de IB-Groep. Wie het examen binnen 3 jaar haalt, krijgt maximaal 3.000 euro kwijtgescholden. De rest moet men sowieso zelf betalen. Voor veel "allochtonen" kan dit uitlopen op een financieel drama.

De IB-Groep gaat een landelijke databank aanleggen met daarin zowat alle “niet-westerse allochtonen" (het Bestand Potentiële Inburgeringsplichtigen) waarmee gemeenten inburgeringsplichtigen kunnen opsporen. Daarnaast gaat de IB-Groep ook een gigantische databank opzetten waarin men voor de gemeenten de vorderingen van alle inburgeraars gaat bijhouden (het Informatiesysteem Inburgering). Via deze computersystemen worden hele groepen inwoners van Nederland gebrandmerkt als personen die nog niet volwaardig kunnen deelnemen aan de samenleving, als een soort tweederangsburgers die hun lesje integratie nog niet hebben geleerd.

Met ons protest willen we voor korte tijd de IB-Groep het werk moeilijk maken. Het is een opmaat voor verdere acties tegen de inburgeringsplicht. Zie de website van het platform voor meer kritiek op en info over de inburgeringsplicht. Onderteken op de website ook ons Manifest.

Meer informatie over de actie? Bel: 071-5127619 of mail: <[email protected]>.

Kom ook en breng fluitjes, trommels of pannendeksels mee!

Ik zie het probleem niet?

Wizdom
25-02-06, 22:27
Geplaatst door Divine_70
Ik zie het probleem niet?

Dat is vaak zo met sadisten...

Divine_70
25-02-06, 22:28
Geplaatst door Wizdom
Dat is vaak zo met sadisten...

Ah, dus als er voor bent dat mensen zich aan moeten passen als ze er voor kiesen om een ander land te gaan bewonen ben je gelijk een sadist ? :moe:

Wizdom
25-02-06, 22:29
Geplaatst door tukkersterror
Inderdaad je moet gewoon iedereen oproepen om deze inburgering cursus niet te volgen, kunnen deze mensen lekker dom blijven!!!!
Dit is echt de stomste topic die ik ooit heb gezien!!!
En 6000 Euro zou die gaan kosten????

Vreemd mijn vrouw heeft het gedaan en was 430 euro kwijt incl. examengeld!!!

Dit zal wel weer zo'n linkse oproep wezen zo vlak voor de verkiezingen!!! :fpuh:

Je mag mensen niet dwingen iets te doen wat ze niet willen en al helemaal niet door een STERKE overheid... Dat is je reinste FASCISME...

Wizdom
25-02-06, 22:31
Geplaatst door Divine_70
Ah, dus als er voor bent dat mensen zich aan moeten passen als ze er voor kiesen om een ander land te gaan bewonen ben je gelijk een sadist ? :moe:

Heb je het goed gelezen... De mensen worden GEDWONGEN en moeten er ook nog eens zelf voor betalen terwijl ze nog niet eens of mondjesmaat aan de basis behoeften kunnen voldoen...

Wizdom
25-02-06, 22:32
Geplaatst door Divine_70
Ah, dus als er voor bent dat mensen zich aan moeten passen als ze er voor kiesen om een ander land te gaan bewonen ben je gelijk een sadist ? :moe:

Het is moeilijk leren met een krediet en een deurwaarder voor de deur...

Divine_70
25-02-06, 22:32
Geplaatst door Wizdom
Heb je het goed gelezen... De mensen worden GEDWONGEN en moeten er ook nog eens zelf voor betalen terwijl ze nog niet eens of mondjesmaat aan de basis behoeften kunnen voldoen...

Ik heb het goed gelezen hoor.
Zodra de kinderen van de basisschool naar het voortgezet gaan kost het ook veel geld, en ook daar zijn ze gedwongen te gaan.

Wizdom
25-02-06, 22:33
Geplaatst door Divine_70
Ah, dus als er voor bent dat mensen zich aan moeten passen als ze er voor kiesen om een ander land te gaan bewonen ben je gelijk een sadist ? :moe:

Overigens zijn die mensen hier niet van gisteren of vandaag...

Wizdom
25-02-06, 22:35
Geplaatst door Divine_70
Ik heb het goed gelezen hoor.
Zodra de kinderen van de basisschool naar het voortgezet gaan kost het ook veel geld, en ook daar zijn ze gedwongen te gaan.

Daar heeft het huidige kabinet korte metten mee gemaakt want als je van een minimumloon moet leven en 200 EURO per maand moet ophoesten voor een ziekenfonds kun je niet meer naar het voortgezette onderwijs... Als Sybilla Dekker haar plannen door de strot van de burgers duwt dan wordt het helemaal lachen...

Divine_70
25-02-06, 22:36
Geplaatst door Wizdom
Overigens zijn die mensen hier niet van gisteren of vandaag...

Helaas is het nog wel steeds zo dat hier veel mensen wonen die na jaren verblijf nog steeds geen woord nederlands spreken/verstaan.
Dat ze dat strenger aan gaan pakken vind ik niks mis mee.

Divine_70
25-02-06, 22:38
Geplaatst door Wizdom
Daar heeft het huidige kabinet korte metten mee gemaakt want als je van een minimumloon moet leven en 200 EURO per maand moet ophoesten voor een ziekenfonds kun je niet meer naar het voortgezette onderwijs... Als Sybilla Dekker haar plannen door de strot van de burgers duwt dan wordt het helemaal lachen...

klopt, maar toch zijn de kinderen leerplichtig dus ze MOETEN gaan.
Dus ook in dat geval een deurwaarder aan de deur voor veel mensen.

Wizdom
25-02-06, 22:40
Geplaatst door Divine_70
Helaas is het nog wel steeds zo dat hier veel mensen wonen die na jaren verblijf nog steeds geen woord nederlands spreken/verstaan.
Dat ze dat strenger aan gaan pakken vind ik niks mis mee.


Strenger aanpakken heeft totaal geen zin... Sterker nog het is volkomen onterecht... Die mensen zijn jaren verwaarloost en men heeft hen in de veronderstelling gelaten dat je de taal helemaal niet hoeft te leren... Nu de politiek ineens van gedachten is veranderd moeten die mensen gestraft worden... Iets onrechtvaardigers bestaat niet...

Wizdom
25-02-06, 22:41
Geplaatst door Divine_70
klopt, maar toch zijn de kinderen leerplichtig dus ze MOETEN gaan.
Dus ook in dat geval een deurwaarder aan de deur voor veel mensen.


Vreemd... Enerzijds sluit je het water af... Anderzijds verplicht je de mensen om te drinken... Het lijkt verdacht veel op Sadisme...

Divine_70
25-02-06, 22:44
Geplaatst door Wizdom
Strenger aanpakken heeft totaal geen zin... Sterker nog het is volkomen onterecht... Die mensen zijn jaren verwaarloost en men heeft hen in de veronderstelling gelaten dat je de taal helemaal niet hoeft te leren... Nu de politiek ineens van gedachten is veranderd moeten die mensen gestraft worden... Iets onrechtvaardigers bestaat niet...

Je projecteerd dit nu volledig op de allochtonen.
Wat is onrechtvaardig.
Er worden gouden bergen beloofd aan iedereen, en het kabinet blijft hun plannen overhoop gooien.
Zou het geen bepaalde manier van discriminatie worden als de allochtonen overal buiten schot zouden blijven ?
Moet jij eens opletten hoe de rest van de belastingbetalers in opstand zal komen.
En het verhaal wat dan volgt hebben we een paar jaar terug al gehad.
Ik denk dat de allochtonen daar ook niet meer op zitten te wachten.

Divine_70
25-02-06, 22:46
Geplaatst door Wizdom
Vreemd... Enerzijds sluit je het water af... Anderzijds verplicht je de mensen om te drinken... Het lijkt verdacht veel op Sadisme...

Het lijkt niet alleen verdacht veel op sadisme, het lijkt ook verdacht veel op Balkenende 2.

Wizdom
25-02-06, 22:51
Geplaatst door Divine_70
Je projecteerd dit nu volledig op de allochtonen.
Wat is onrechtvaardig.
Er worden gouden bergen beloofd aan iedereen, en het kabinet blijft hun plannen overhoop gooien.
Zou het geen bepaalde manier van discriminatie worden als de allochtonen overal buiten schot zouden blijven ?
Moet jij eens opletten hoe de rest van de belastingbetalers in opstand zal komen.
En het verhaal wat dan volgt hebben we een paar jaar terug al gehad.
Ik denk dat de allochtonen daar ook niet meer op zitten te wachten.

Wat ik zeg is dat dwang geen oplossing is. Het kabinet moet zijn verantwoordelijkheid nemen. Het moet de zwakken beschermen en de sterken moet de zwakken in de samenleving steunen. Alleen op die manier krijg je een gezonde samenleving. Dat betekent dat de belastingen die massaal worden opgestreken verantwoord besteedt moeten worden. Dat betekent dat er geld over moet blijven voor lessen aan de zwakkeren in de samenleving. Er is niemand die geen betere toekomst wil door kennis op te doen hetzij door de taal te leren hetzij door werk en leren te combineren. Maar men moet geen absurde eisen van mensen vragen zoals het zich in de schulden steken zonder enig perspectief...

Divine_70
25-02-06, 22:58
Geplaatst door Wizdom
Wat ik zeg is dat dwang geen oplossing is. Het kabinet moet zijn verantwoordelijkheid nemen. Het moet de zwakken beschermen en de sterken moet de zwakken in de samenleving steunen. Alleen op die manier krijg je een gezonde samenleving. Dat betekent dat de belastingen die massaal worden opgestreken verantwoord besteedt moeten worden. Dat betekent dat er geld over moet blijven voor lessen aan de zwakkeren in de samenleving. Er is niemand die geen betere toekomst wil door kennis op te doen hetzij door de taal te leren hetzij door werk en leren te combineren. Maar men moet geen absurde eisen van mensen vragen zoals het zich in de schulden steken zonder enig perspectief...

Dwang is nooit maar dan ook nooit een oplossing, maar het is wel iets waar we mee moeten leren leven.
We worden gedwongen veel te betalen aan bijvoorbeeld de ziekenfonds.
Doen we dat niet, wat velen inmiddels ook niet meer kunnen, en er gebeurt iets zijn we zelf de dupe, en de kosten die er dan gemaakt gaan worden zullen nooit meer betaald kunnen worden.
Het leven in een maatschappij bestaat louter nog uit dwang in veel opzichten.
Je kan dan je kont wel tegen de krib gooien, maar je schiet er geen f*ck mee op.
Ik vind dit heel vervelend voor de allochtonen die hier de dupe van worden, maar de rest van nederland is evengoed slachtoffer van dit hele beleid dat er nu gevoerd word.
Dat staat los van het feit dat het hier nu om allochtonen gaat.
In dit opzicht worden ze recht getrokken met autochtonen.
Gelijke rechten gelijke plichten.

mark61
25-02-06, 23:14
Geplaatst door Wizdom
Strenger aanpakken heeft totaal geen zin... Sterker nog het is volkomen onterecht... Die mensen zijn jaren verwaarloost en men heeft hen in de veronderstelling gelaten dat je de taal helemaal niet hoeft te leren...

'Die mensen' hadden zelf moeten bedenken dat ze de taal moeten leren van het land waar ze wonen en sterven en hun kinderen groot brengen. Dat 'die mensen' dat zelf niet kunnen bedenken en uitvoeren vind ik erg stom. Wat de overheid daarmee te maken heeft ontgaat me ten enen male.

Ik dacht trouwens dat nog steeds niet duidelijk is hoe die groep eruit gaat zien, want tot nu toe zijn alle plannen afgeschoten.

Ik zou 50+ers maar laten zitten, maar ouders van schoolgaande kinderen extra achter hun vodden zitten.

~Panthera~
25-02-06, 23:15
Geplaatst door mark61

Ik zou 50+ers maar laten zitten, maar ouders van schoolgaande kinderen extra achter hun vodden zitten.

Lijkt me handiger, ja.
Dan nog heb ik iets tegen dwingen, kan het niet eens gewoon LEUK gemaakt worden voor mensen om de taal te leren ?
Door dwingen krijg je alleen nog een grotere afkeer van iets.
Denk maar aan spruiten. :moe:

mark61
25-02-06, 23:18
Geplaatst door Wizdom
Er is niemand die geen betere toekomst wil door kennis op te doen hetzij door de taal te leren hetzij door werk en leren te combineren.

Jawel, die zijn er heel veel. De uitval uit het onderwijs, vooral VMBO, is schrikbarend. En zeer veel ouderen hebben nooit enige moeite gedaan de taal te leren, met Nederlanders om te gaan, etc. Lekker in de eigen club en de rest van het land kan in de stront zakken. Maar wel uitkeringen, huursubsidie en god weet wat voor regelingen nog meer.

Om ff de andere helft van het verhaal te vertellen.

Tis absurd dat de overheid vriendelijk aan zijn burgers moet vragen om alsjeblieft de taal van het land te leren. NL is halfzacht.

Wizdom
25-02-06, 23:32
Geplaatst door mark61
Jawel, die zijn er heel veel. De uitval uit het onderwijs, vooral VMBO, is schrikbarend. En zeer veel ouderen hebben nooit enige moeite gedaan de taal te leren, met Nederlanders om te gaan, etc. Lekker in de eigen club en de rest van het land kan in de stront zakken. Maar wel uitkeringen, huursubsidie en god weet wat voor regelingen nog meer.

Om ff de andere helft van het verhaal te vertellen.

Tis absurd dat de overheid vriendelijk aan zijn burgers moet vragen om alsjeblieft de taal van het land te leren. NL is halfzacht.

Mensen die om oneigenlijke redenen niet willen straffen zichzelf... Waar ik tegen ben is om mensen kopje onder te helpen...

Divine_70
25-02-06, 23:51
Geplaatst door Wizdom
Mensen die om oneigenlijke redenen niet willen straffen zichzelf...

Ze kozen er bewust voor om naar Nederland te komen.
Dan kunnen ze niet verwachten dat een heel land zich aan gaat passen aan een paar nieuwkomers die volgens hun eigen principe tegen aanpassen, in dit geval de taal, zijn.
Als ik naar Italie op vakantie ga, kan ik ook niet verwachten dat ze daar moeite doen mij te begrijpen als ik in het Nederlands tegen hun ga zitten kleppen toch ?

Marsipulami
26-02-06, 00:01
Gedwongen inburgeringscursussen zijn gewoon dikke onzin. "Inburgeren" is een idioot begrip. Wat relevant is dat zijn taalcursussen en beroepsopleidingen en die bestonden twintig jaar geleden ook al. In plaats van mensen die nooit de kans hadden om naar school te gaan in hun jeugd nog wat meer te marginaliseren en vernederen zou men beter met positieve stimuli werken in plaats van repressie en boetes.

Wizdom
26-02-06, 00:02
Geplaatst door Divine_70
Ze kozen er bewust voor om naar Nederland te komen.
Dan kunnen ze niet verwachten dat een heel land zich aan gaat passen aan een paar nieuwkomers die volgens hun eigen principe tegen aanpassen, in dit geval de taal, zijn.
Als ik naar Italie op vakantie ga, kan ik ook niet verwachten dat ze daar moeite doen mij te begrijpen als ik in het Nederlands tegen hun ga zitten kleppen toch ?

Je kunt rechten van mensen niet met terugwerkende kracht afnemen... Die mensen hebben in het verleden hier nooit last van gehad... Je kunt alleen nieuwkomers hiermee pesten... Het is gewoon immoreel...

Divine_70
26-02-06, 00:07
Geplaatst door Wizdom
Je kunt rechten van mensen niet met terugwerkende kracht afnemen... Die mensen hebben in het verleden hier nooit last van gehad... Je kunt alleen nieuwkomers hiermee pesten... Het is gewoon immoreel...

Nieuwe regels die worden ingevoerd betreft een hele bevolking.
Ze zeggen nu toch ook niet, alle nieuwverzekerden gaan 100% meer betalen en al die bestaande klanten blijven bij het oude?
Dat moeten ze dan gelijk trekken.
Dus ook die inburgeringscursus/taal

Wizdom
26-02-06, 00:12
Geplaatst door Divine_70
Nieuwe regels die worden ingevoerd betreft een hele bevolking.
Ze zeggen nu toch ook niet, alle nieuwverzekerden gaan 100% meer betalen en al die bestaande klanten blijven bij het oude?
Dat moeten ze dan gelijk trekken.
Dus ook die inburgeringscursus/taal

Dat doen ze niet... Er zijn 1 miljoen of meer Nederlanders die niet goed of niet kunnen lezen of schrijven... Zij worden niet gedwongen om in te burgeren...

Divine_70
26-02-06, 00:12
Geplaatst door Wizdom
Dat doen ze niet... Er zijn 1 miljoen of meer Nederlanders die niet goed of niet kunnen lezen of schrijven... Zij worden niet gedwongen om in te burgeren...

Maar ze spreken de taal.

Wizdom
26-02-06, 00:15
Geplaatst door Divine_70
Maar ze spreken de taal.

Men moet ook leren lezen en schrijven dat doen die allochtonen ook....

Spreken kunnen veel allochtonen ook... Men eist in die inburgerings trainingen meer dan alleen spreken...

Divine_70
26-02-06, 00:16
Geplaatst door Wizdom
Men moet ook leren lezen en schrijven dat doen die allochtonen ook....

Spreken kunnen veel allochtonen ook... Men eist in die inburgerings trainingen meer dan alleen spreken...

Ben ik niet met je eens.
1 dag Amsterdam/Beverwijk leert mij dat heel veel allochtonen de taal nog lang niet vaardig zijn.

Wizdom
26-02-06, 00:17
Geplaatst door Divine_70
Ben ik niet me je eens.
1 dag Amsterdam/Beverwijk leert mij dat heel veel allochtonen de taal nog lang niet vaardig zijn.

Veel tukkers, limburgers en friezen ook niet...

Divine_70
26-02-06, 00:18
Geplaatst door Wizdom
Veel tukkers, limburgers en friezen ook niet...

Onzin, dat is wel heel gemakkelijk.
Ze spreken streektaal, maar zijn evengoed de nederlandse taal vaardig.

Wizdom
26-02-06, 00:19
Geplaatst door Divine_70
Onzin, dat is wel heel gemakkelijk.
Ze spreken streektaal, maar zijn evengoed de nederlandse taal vaardig.

Dan heb jij nooit met een echte tukker of limburger gesproken... Dan voel je je net in timboektoe...

Divine_70
26-02-06, 00:21
Geplaatst door Wizdom
Dan heb jij nooit met een echte tukker of limburger gesproken... Dan voel je je net in timboektoe...

Hahaha, ik weet wat streektaal is. :D
Ben het zelf ook meer dan vaardig. :hihi:
Wat Mark61 al zegt, het zou op zich een oplossing zijn de 50+ te laten voor wat ze zijn, maar iedereen daaronder is nog prima in staat de stof op te pakken.

Foxcave1
26-02-06, 06:06
Voor hen die tegen ieder vorm van dwang zijn heb ik een vraag, waar is dat geld gebleven dat al 40 jaar in een overvoorstelbare hoeveelheid stichtingen, praatgroepen, buurthuizen etc etc is gestoken, veel van dat geld is aangewend om leraren schoolboeken ed te betalen.

Al meer dan 40 jaar lang kunnen de verschillende mensen naar allerlei scholing om bijvoorbeeld Nederlands te leren, al meer dan 40 jaar lang leren ook ontzettend veel mensen Nederlands.

Kijk bijvoorbeeld eens naar de tienduizenden spanjaarden en turken die naar nederland zijn gekomen in de jaren 60, allemaal spreken ze Nederlands, sommigen zelfs beter dan mij (ik ben wat jullie tukker zouden noemen).

Op vrijwillige basis is het dus echt al jaren mogelijk, het probleem is dat er (helaas) een grote groep is die het niet gedaan heeft, dit wreekt zich nu op de samenleving, die grote groep heeft niet alleen een taal achterstand maar ook hun denken is niet Nederlands, daarme wil ik niet zeggen dat hun denken Nederlands moet worden, maar net als Nederlanders (enkele uitzonderingen daargelaten) begrip proberen op te brengen voor andermans cultuur en denken zou die grote groep begrip op moeten kunnen brengen voor het Nederlandse denken.

Een simpel voorbeeld is de homofobie, ik vind het heel erg dat er in Nederland zoveel mensen zijn die bereidt zijn om homofielen te vernederen, te molestreren, ja zelfs te doden, in Nerderland is dat gewoon not done. En dat heb je maar gewoon te aksepteren als je naar een land als Nederland komt of er geboren wordt, kun je dat niet, zoek dan een land waar je het wel vinden kunt.

Overigens vind ik het idee om 50 plusser van de "dwang" uit te sluiten niet verkeerd, maar zelf raad ik het mijn buren wel aan.

rja2
26-02-06, 09:58
Geplaatst door Wizdom
Je mag mensen niet dwingen iets te doen wat ze niet willen en al helemaal niet door een STERKE overheid... Dat is je reinste FASCISME...
Dat je Nederlands leert en de Nederlandse cultuur kent, lijkt me logische als je verblijfsgunning voor Nederland wilt.

Dat deze maatregel nodig was, zegt heel veel instelling van de immigranten, dat je taal en de Nederlandse cultuur kent, lijkt me vanzelfsprekend, anders moet je niet immigreren, veel Marokkanen en Turken zitten nog met hun hoofd in Turkije en Marokko.

tukkersterror
26-02-06, 10:34
Geplaatst door Wizdom
Je mag mensen niet dwingen iets te doen wat ze niet willen en al helemaal niet door een STERKE overheid... Dat is je reinste FASCISME...

Oh dus de overheid mag ons wel dwingen rechts terijden, te stoppen voor een verkeerslicht, man er zijn 23 boeken met art. die de overheid ons oplegd en als je in Nederland wilt wonen of zijn mag je toch verwachten dat ze ook de taal minimaal spreken, dat ze minimaal van onze gebruiken en gewoontes op de hoogte zijn, of is dit te veel gevraagd.

Nee de mensen die klagen zijn vaak de ongeschoolde mensen!!!

:zweep: Als je hier wilt zijn om wat voor een reden dan ook, gewoon een klein examen doen :zweep:

tukkersterror
26-02-06, 10:46
Geplaatst door Wizdom
Dan heb jij nooit met een echte tukker of limburger gesproken... Dan voel je je net in timboektoe...

Ja hoor daar gaan we weer, na de moslims worden ook de ander minderheden in dit kut land maar weer eens met de grond gelijk gemaakt!!!!
Ik denk dat de buitenlanders in het westen ons niet kunnen verstaan, omdat we te weinig scheldwoorden gebruiken, zoals "kankerlijer, Pleurislijer, Schuimpie, Zaadnaad, Hoerejong, etc.etc.etc."

Wij hebben nog steeds een gouden gezegde voor deze onzin "uit de gouden korenaren schiep God de twentenaren, uit het kaft en de resten het volk uit het westen"!!!
Er zijn trouwens hier in twente moslims die zo zijn ingeburgerd dat zij het woord God voor Allah vervangen :engel:

Divine_70
26-02-06, 12:30
Geplaatst door tukkersterror

Er zijn trouwens hier in twente moslims die zo zijn ingeburgerd dat zij het woord God voor Allah vervangen :engel:

Je bedoeld Allah voor God? :knipoog:

tukkersterror
26-02-06, 12:35
Geplaatst door Divine_70
Je bedoeld Allah voor God? :knipoog: :engel: Kijk zelf ik maak fouten :engel: Nobody is perfect!!!

Divine_70
26-02-06, 12:37
Geplaatst door tukkersterror
:engel: Kijk zelf ik maak fouten :engel: Nobody is perfect!!!

En dan ben ik er om je weer de goede weg te wijzen. :engel: :haha:

tukkersterror
26-02-06, 14:36
Geplaatst door Divine_70
En dan ben ik er om je weer de goede weg te wijzen. :engel: :haha:

Jaja en als ik dan in het donker tegen een muur loop, omdat het een doodlopende steeg is wie neemt dan de verantwoordelijkheid???:hihi:

Divine_70
26-02-06, 17:13
Geplaatst door tukkersterror
Jaja en als ik dan in het donker tegen een muur loop, omdat het een doodlopende steeg is wie neemt dan de verantwoordelijkheid???:hihi:

Jij natuurlijk, wat moet jij in een donker doodlopend steegje ? :argwaan:
Maar dan zal ik de gene zijn die een koud biefstukje op je hoofd legt . :hihi:

tukkersterror
26-02-06, 17:58
Geplaatst door Divine_70
Jij natuurlijk, wat moet jij in een donker doodlopend steegje ? :argwaan:
Maar dan zal ik de gene zijn die een koud biefstukje op je hoofd legt . :hihi:

Op mijn hoofd???

Op mijn bord bedoel je!!! :zweep:

Divine_70
26-02-06, 18:20
Geplaatst door tukkersterror
Op mijn hoofd???

Op mijn bord bedoel je!!! :zweep:

Jaja, daar komt ie vanzelf wel terecht hoor. :hihi: