PDA

Bekijk Volledige Versie : Cartoons Zijn Zo Erg Niet



Ali Eddaoudi
26-02-06, 10:28
CARTOONS ZIJN ZO ERG NIET

http://www.maroc.nl/photopost/data/501/1ALID.gif

De cartoons hebben de afgelopen drie weken heel de wereld bezig gehouden, ook wij Nederlanders hebben ons meer dan voldoende in de discussie weten te mengen. Een paar tekeningen, van enkele mensen die hoogstwaarschijnlijk door onwetendheid en door hun negatieve opvattingen t.a.v. moslims werden gedreven, hebben de wereld bijna in een oorlog gebracht. God zij dank wordt het nu wat rustiger in de Arabische wereld en houden de relschoppers het voor gezien.

Betreurenswaardig vond ik de rellen in Nigeria, daar kwamen ongeveer 20 mensen om het leven en zijn ook kerken in brand gestoken. Zou de profeet zelf (vzmh) dit ook gedaan hebben vroeg ik mezelf meteen af? Nee, natuurlijk niet! Ik wil er niet eens over peinzen, dit moeten wij moslims ondubbelzinnig afkeuren. Net toen ik dit nieuws hoorde en ik mezelf krachtig tegen dergelijke gebeurtenissen uitsprak, zag ik op mijn televisiescherm beelden uit Irak. Gevangenen die gemarteld werden en Westerse militairen die dit de gewoonste zaak van de wereld schijnen te vinden. In hemelsnaam, waarvoor hebben we dan Sadam verdreven? Was het niet de bedoeling het land en de mensen te bevrijden van alle misstanden en martelingen die Sadam en zijn leger begingen? Ik snap er niets meer van, het lijkt wel of dat de wereld zelf schizofreen is geworden. We zeggen de vrijheid en beschaving te brengen en we martelen en richten kampen op. En ja, ik keur al het geweld die om die cartoons is ontstaan af. Het is dom, heeft niets met religieuze manieren van doen en is bovendien een gevaarlijke manier van protesteren.

Maar waar zijn al die politici in de Europese unie die bol staan van het normen en waardenverhaal? Waar blijft Europa met haar ondubbelzinnige walging van dergelijke praktijken die door bondgenoten als de Engelsen en Amerikanen worden begaan? Ik had een krachtig signaal willen zien uitgaan richting deze twee machthebbende landen die de wereld gijzelen. Nee, we laten ze zelfs gebruik maken van onze vliegvelden om mensen te ontvoeren naar geheime locaties in Europa. Over welke rechtsbeginselen hebben we het hier nog?

Dit is waarom zo veel moslims verontwaardigd en teleurgesteld zijn. In wezen verschillen moslims helemaal niet van de gemiddelde Nederlander, alleen lijken mensen tegen elkaar uitgespeeld te worden en door onwetendheid tot kampen gedreven. Was het niet Bush die enkele jaren riep dat je alleen voor of tegen hem kon zijn? Allemaal stukjes puzzel die op hun plaats vallen. Deze mensen wakkeren hele bevolkingsgroepen aan om te haten en zelfs te moorden. Niet zo lang geleden schreef ik in het NRC een artikel getiteld “hypocrisie verhult dat het oorlog blijft”. Een golf aan kritiek kreeg ik te incasseren omdat ik onze premier te hard zou hebben aangepakt. Ik noemde hem een hypocriet en zijn politieke maatjes zouden erop aansturen om de wereld in een totale chaos te brengen. De christelijke tegen de islamitische wereld om precies te zijn. Een strijd die we niet mogen onderschatten denk ik, al vindt deze nog vaak op het psychisch vlak plaats. Maar hoe lang nog en ja, ook Jan Peter Balkende die achter Amerika en Engeland staat doet er helaas aan mee! Hij is net als vele Europese leiders verantwoordelijk voor de misstanden als ze het laten gebeuren terwijl ze bij machte zijn er wat aan te doen. Waarvoor keurt onze eigen premier het geweld van de Amerikanen en Engelsen niet af en waarom volgen er geen harde sancties tegen deze landen? Ik kan het niet anders verklaren dan dat er sprake is van onvoorwaardelijke liefde voor elkaar. Het zijn kameraden, wat ze ook uitspoken! Als mijn vrienden moorden en afspraken schenden, dan komen ze er niet in bij mij. Ze verwachten van burgers braaf gedrag en dat we elkaar aanspreken als we dingen fout doen, maar welke voorbeelden hebben wij?

Hier pas ik voor en als men wel vooraan staat om moslims of Arabische groeperingen te veroordelen, dan vind ik dat van weinig geloofwaardigheid getuigen. Willen we meer ellende voorkomen, dan moeten er grondig wat zaken veranderen. Moslims moeten stoppen met reageren met excessief geweld op uitingen van tekenaars en schrijvers. Het uitloven van geldbedragen om mensen te doden vind ik net zo laf als onze leiders zelf. Misbruik maken van arme mensen door ze hondsdol te maken en ook nog een enorme worst voor te houden, vind ik net zo fout! De cartoons, hoe beledigend ook, stellen bij al die andere zaken niets voor en een goede moslims weet dat Allah ons allen op het matje zal roepen, dus laat het aan Hem over, zou ik zeggen.

Veel belangrijker vind ik het opkomen voor de duizenden gevangenen en medemensen die jaren gemarteld worden; ook in de landen waar men de straat opgaat. Maar daar hebben we wederom het lef niet voor, nee dan neemt iedere demonstrant de benen. Kijken we de andere kant op en willen we vooral niets zeggen om ons zelf te sparen. Moskeeën in Nederland zouden wat mij betreft wekelijks moeten demonstreren tegen schendingen van mensenrechten en zich niet zo focussen op theologische vraagstukken die de samenleving en de gemeenschap niet echt dienen. Het doet mij vaak denken aan de rooms- katholieke kerk die het condoomgebruik verbiedt in een tijd dat er in Afrika miljoenen mensen besmet geraken. Fatwa’s uitspreken over zaken die irrelevant zijn of ondergeschikt aan andere zaken maakt dat moslims afhankelijk van een aantal imams blijven en men verschuilt zich ook daarachter. Nederlandse moslims tonen te weinig daadkracht en stralen weinig energie uit. Verbeter de wereld, begin bij jezelf!

Ali Eddaoudi

Joesoef
26-02-06, 11:10
De protesterenden waren nagenoeg allemaal ongeletterd. Geen argument wel de oorzaak.

Mill
26-02-06, 11:20
Verhip, hij heeft volgens mij op alle punten gelijk.

Sawda
26-02-06, 11:52
Eens. :duim:

naam
26-02-06, 12:02
Toppie hoor! :)

Dwaalspoor
26-02-06, 12:09
Moskeeën in Nederland zouden wat mij betreft wekelijks moeten demonstreren tegen schendingen van mensenrechten en zich niet zo focussen op theologische vraagstukken die de samenleving en de gemeenschap niet echt dienen. De moskee (imam) is er juist om theologische vraagstukken m.b.t. de huidige samenleving op te lossen.

Moskeeen kunnen nooit iets goed doen. Bemoeien ze zich met politieke kwesties, dan schreeuwen de tegenstanders en anderen met een dubbele agenda dat de politieke Islam te veel macht krijgt. Richten ze zich op de praktisering van het geloof dan krijgen ze meneer Ali op hun dak.

Iedereen verlangt van alles van moskeeen. De een wil (gemeente en rijk) ze dwingen om integratieprogramma's uit te voeren en meneer ali wil ze als instrument voor zijn demonstraties.

Een Moskee is een gebouw waar moslims samen komen om hun gebeden gezamelijk uit te voeren en zijn geen instrument van elke Jan Ali die er zijn eigen plannen mee wil uitvoeren.

Dat er zo weinig demonstraties zijn gekomen komt vooral door de moskeeen die vrijwel allemaal hadden opgeroepen om niet mee te doen aan de cartoondemonstraties. Laatst riep imam El Moumni op om niet te demonstreren tegen de Cartoons, maar buiten stonden de jongens van het AEL pamfletten uit te delen om juist wel te demonstreren. Moskeeen moeten zich primair bezighouden met hun doel en zich verre van smerige politieke spelletjes houden.

Joesoef
26-02-06, 12:45
Eddaoudi is idd wat belerend. Een echte leraar.

Sallahddin
26-02-06, 13:03
Geplaatst door Ali Eddaoudi
CARTOONS ZIJN ZO ERG NIET.


De cartoons hebben de afgelopen drie weken heel de wereld bezig gehouden, ook wij Nederlanders hebben ons meer dan voldoende in de discussie weten te mengen. Een paar tekeningen, van enkele mensen die hoogstwaarschijnlijk door onwetendheid en door hun negatieve opvattingen t.a.v. moslims werden gedreven, hebben de wereld bijna in een oorlog gebracht. God zij dank wordt het nu wat rustiger in de Arabische wereld en houden de relschoppers het voor gezien. Betreurenswaardig vond ik de rellen in Nigeria, daar kwamen ongeveer 20 mensen om het leven en zijn ook kerken in brand gestoken. Zou de profeet zelf (vzmh) dit ook gedaan hebben vroeg ik mezelf meteen af? Nee, natuurlijk niet! Ik wil er niet eens over peinzen, dit moeten wij moslims ondubbelzinnig afkeuren. Net toen ik dit nieuws hoorde en ik mezelf krachtig tegen dergelijke gebeurtenissen uitsprak, zag ik op mijn televisiescherm beelden uit Irak. Gevangenen die gemarteld werden en Westerse militairen die dit de gewoonste zaak van de wereld schijnen te vinden. In hemelsnaam, waarvoor hebben we dan Sadam dan verdreven? Was het niet de bedoeling het land en de mensen te bevrijden van alle misstanden en martelingen die Sadam en zijn leger begingen? Ik snap er niets meer van, het lijkt wel of dat de wereld zelf schizofreen is geworden. We zeggen de vrijheid en beschaving te brengen en we martelen en richten kampen op. En ja, ik keur al het geweld die om die cartoons is ontstaan af. Het is dom, heeft niets met religieuze manieren van doen te maken en is bovendien een gevaarlijke manier van protesteren.
Maar waar zijn al die politici in de Europese unie die bol staan van het normen en waardenverhaal? Waar blijft Europa met haar ondubbelzinnige walging van dergelijke praktijken die door bondgenoten als de Engelsen en Amerikanen worden begaan? Ik had een krachtig signaal willen zien uitgaan richting deze twee machthebbende landen die de wereld gijzelen. Nee, we laten ze zelfs gebruik maken van onze vliegvelden om mensen te ontvoeren naar geheime locaties in Europa. Over welke rechtsbeginselen hebben we het hier nog?
Dit is waarom zo veel moslims verontwaardigd en teleurgesteld zijn. In wezen verschillen moslims helemaal niet van de gemiddelde Nederlander, alleen lijken mensen tegen elkaar uitgespeeld te worden en door onwetendheid tot kampen gedreven. Was het niet Bush die enkele jaren riep dat je alleen voor of tegen hem kon zijn? Allemaal stukjes puzzel die op hun plaats vallen. Deze mensen wakkeren hele bevolkingsgroepen aan om te haten en zelfs te moorden. Niet zo lang geleden schreef ik in het NRC een artikel getiteld “hypocrisie verhult dat het oorlog blijft”. Een golf aan kritiek kreeg ik te incasseren omdat ik onze premier te hard zou hebben aangepakt. Ik noemde hem een hypocriet en zijn politieke maatjes zouden erop aansturen om de wereld in een totale chaos te brengen. De christelijke tegen de islamitische wereld om precies te zijn. Een strijd die we niet mogen onderschatten denk ik, al vindt deze nog vaak op het psychisch vlak plaats. Maar hoe lang nog en ja, ook Jan Peter Balkende die achter Amerika en Engeland staat doet er helaas aan mee! Hij is net als vele Europese leiders verantwoordelijk voor de mistanden als ze het laten gebeuren terwijl ze bij machte zijn er wat aan te doen. Waarvoor keurt onze eigen premier het geweld van de Amerikanen en Engelsen niet af en waarom volgen er geen harde sancties tegen deze landen? Ik kan het niet anders verklaren dan dat er sprake is van onvoorwaardelijke liefde voor elkaar. Het zijn kameraden, wat ze ook uitspoken! Als mijn vrienden moorden en afspraken schenden, dan komen ze er niet in bij mij. Ze verwachten van burgers braaf gedrag en dat we elkaar aanspreken als we dingen fout doen, maar welke voorbeelden hebben wij?
Hier pas ik voor en als men wel vooraan staat om moslims of Arabische groeperingen te veroordelen, dan vind ik dat van weinig geloofwaardigheid getuigen. Willen we meer ellende voorkomen, dan moeten er grondig wat zaken veranderen. Moslims moeten stoppen met reageren met excessief geweld op uitingen van tekenaars en schrijvers. Het uitloven van geldbedragen om mensen te doden vind ik net zo laf als onze leiders zelf. Misbruik maken van arme mensen door ze hondsdol te maken en ook nog een enorme worst voor te houden, vind ik net zo fout! De cartoons, hoe beledigend ook, stellen bij al die andere zaken niets voor en een goede moslims weet dat Allah ons allen op het matje zal roepen, dus laat het aan Hem over, zou ik zeggen. Veel belangrijker vind ik het opkomen voor de duizenden gevangenen en medemensen die jaren gemarteld worden; ook in de landen waar men de straat opgaat. Maar daar hebben we wederom het lef niet voor, nee dan neemt iedere demonstrant de benen. Kijken we de andere kant op en willen we vooral niets zeggen om ons zelf te sparen. Moskeeën in Nederland zouden wat mij betreft wekelijks moeten demonstreren tegen schendingen van mensenrechten en zich niet zo focussen op theologische vraagstukken die de samenleving en de gemeenschap niet echt dienen. Het doet mij vaak denken aan de rooms- katholieke kerk die het condoomgebruik verbiedt in een tijd dat er in Afrika miljoenen mensen besmet geraken. Fatwa’s uitspreken over zaken die irrelevant zijn of ondergeschikt aan andere zaken maakt dat moslims afhankelijk van een aantal imams blijven en men verschuilt zich ook daarachter. Nederlandse moslims tonen te weinig daadkracht en stralen weinig energie uit. Verbeter de wereld, begin bij jezelf!

Ali Eddaoudi

"Papa don't preach..."
Je komt een beetje te laat mee ,vriend!!!!!....we hielden die cartoons problematiek al lang (relatief dan) voor gezien,het is achter de rug hopelijk ,dus waaroom kom je nu pas mee ???
Wat heeft het nou voor zin zo' NAIEF"speech" over moraal en blablabla te houden???
En je haalt verchillende dingen door elkaar ook !!!
Die prenten zijn niet slechts tekeningen: je moet verder kijken dan je neus lang is,want symbolish gezien was het een karakter-moord op de profeet van 't grootst religie ter wereld door hun demoniseringskarakter!
Het was ook een soort "test" voor de zgn "incasseeringsvermogen" van de moslims(die sluier verbod en kwestie in Frankrijk ook :een test) :het doel is desacralisatie en het ontketenen van een soort "verlichtings -revolutie" en mentaliteits verandering maar dat zal ze nooit lukken want Islam is geen christendom en de natuur van deze allesomvattend manier van denken en leven en visie op de wereld is heel anders,en kent ook geen scheiding tussen moskee en staat ....blablabla....ik heb geen zin meer om hetzelfde te blijven herhalen wat dit betreft....
"verlichting" en renaissance zijn typish Europeese historish concepten en waarden die niet van toepassing zijn op Islam !!!
Dat de moslims hand in eigen boezem horen te doen is wel van toepassing ook maar dat is een ander verhaal !
Dat die rellen georchestreerd en gemanipuleerd zijn door despoten voor politieke doeleinden (Syrie ,Lebanon,Iran ,...) is wel van alle tijden en hoort tegengewerkt te zijn maar de meeste mensen die op een beshaafder" manier hun verontwaardiging en woede lieten zien waren oprecht en spontaan boos want als moslims zoiets pikken dan worden de "cornerstones" van hun geloof voortaan een legetiem doel van spot en nog erger!!!

Geweld is verwerpelijk ook en laat eens even de Islam daarbuiten :er moet onderscheid gemaakt worden tussen de handelingen van sommige moslims en de Islam zelf!!!!
Dialoog en wederzijds respect is de oplossing die kan leiden tot een vreedzaam coexistentie van beiden systemen (het westerse "democratie" en Islam) die beiden claimen universeel te zijn en beiden hebben mondiale ambities!
Het westen moet de ander visie op de wereld dulden ,want daar komt het ook op neer ,en ophouden met uitsluiting en minachting(synoniemen van Fascisme) van de andersdenkenden (moderne inquisities!), want we zijn het meer dan zat ook met die westerse paternalistishe en arrogant "preken" en "cultureel" imperialisme !
Denken ,denken en nog eens denken !!!!....geen mentaal prostitutie graag!!!

mark61
26-02-06, 13:49
Geplaatst door Ali Eddaoudi
Waarvoor keurt onze eigen premier het geweld van de Amerikanen en Engelsen niet af en waarom volgen er geen harde sancties tegen deze landen?

Ali, de wereld is inderdaad een tranendal. Terecht stel je alle misstanden in de wereld tegelijk aan de kaak, maar wat dacht je dat dat wij eenvoudige burgers er aan gaan doen? In de 60-er jaren is er hier al van alles aan geprobeerd; wat we over hebben is Amnesty International en nog wat Palestina Komitees.


Overigens hebben diverse leden van de regering geprotesteerd tegen bijv. Guantánamo, maar dat is inderdaad natuurlijk een lachertje. Wat wil je doen, de VS de oorlog verklaren?

Het cynisch-pijnlijke is natuurlijk dat de VS in Irak iets proberen te doen waar de meeste moslims in de wereld ook belang bij hebben, nl. de olieprijs laag houden. Dat lukt zo natuurlijk van geen kanten, maar het was toch echt de bedoeling. Wil jij 5 euro voor je liter benzine betalen?

Zeg, en dat bovenstaande meen je toch niet werkelijk? De muis die piept tegen de olifant Dat Het Nu Toch Echt Afgelopen Moet Zijn?

mark61
26-02-06, 13:54
Geplaatst door Marruecos
Maw: laat al die vooroordelen los. Stop met discrimineren op de arbeidsmarkt. Zie niet-blanke-Nederlands niet als tweederangs. Dan kunnen we samen als verwaande kippen, die de vogelgriep-dans ontsprongen zijn, lekker aan het beledigen slaan. Maar dit zal niet zo gauw gebeuren, want dan wordt beledigen, net zoals rappen op het moment, niet meer aantrekkelijk. En de angst om het plezier in die hobby te verliezen is het grootste probleem van Nederland. Hoe haal je die angst bij de blanke Nederlander weg? Dat is de vraag.
:vreemd:

In ieder geval niet door eng te doen, das wel duidelijk.

En je hebt gelijk, het gaat om echte problemen. En benoem die dan ook, ipv. ze te verpakken in voor niet-moslims eigenlijk onbegrijpelijke verhalen.

Het meest dringende probleem is nu inderdaad de arbeidsmarkt. Dat betekent aanpakken discriminatie, moeilijk, moeilijk, zie vrouwen etc., en scholing tot je erbij neervalt. Das het enige waar je echt invloed op hebt, zelf, dus elke gediscrimineerde moet eerst zorgen dat er geen objectieve reden is voor discriminatie. Daarna kan je nog veel harder schreeuwen over discriminatie, met 150% gelijk aan je kant.

Verder week het ook niet. Stemmen op de juiste partij. Überhaupt gaan stemmen. Life's a bitch. :cheefbek:

Dwaalspoor
26-02-06, 14:01
Geplaatst door mark61
Het cynisch-pijnlijke is natuurlijk dat de VS in Irak iets proberen te doen waar de meeste moslims in de wereld ook belang bij hebben, nl. de olieprijs laag houden. Dat lukt zo natuurlijk van geen kanten, maar het was toch echt de bedoeling. Wil jij 5 euro voor je liter benzine betalen?

Het meest stompzinnige argument dat ik tot nu toe gehoord heb. Ongelovelijk zeg.

mark61
26-02-06, 14:07
Geplaatst door Dwaalspoor
Het meest stompzinnige argument dat ik tot nu toe gehoord heb. Ongelovelijk zeg.

Argument voor wat? Ik beschrijf een pijnlijke waarheid. Het leven is pervers, wou ik maar zeggen.

Dwaalspoor
26-02-06, 14:13
Geplaatst door mark61
Argument voor wat? Ik beschrijf een pijnlijke waarheid. Het leven is pervers, wou ik maar zeggen.

Alsof de Amerikanen de inval in Irak gepleegd hebben om de olieprijzen voor moslims laag te houden.

mark61
26-02-06, 14:15
Geplaatst door Dwaalspoor
Alsof de Amerikanen de inval in Irak gepleegd hebben om de olieprijzen voor moslims laag te houden.

Nee, voor zichzelf natuurlijk. Maar aangezien de oliemarkt transparant is, is dit collateral eehhh gain.

Dwaalspoor
26-02-06, 14:18
Geplaatst door mark61
Nee, voor zichzelf natuurlijk. Maar aangezien de oliemarkt transparant is, is dit collateral eehhh gain.

Jij weet net als ik dat ruim 80 % van de energie verbruikt wordt door 20 % van de wereldbevolking, de westerse landen namelijk.

Juist veel landen waar veel moslims wonen, olieproducerende landen, zouden er baat bij hebben als de olieprijzen omhoog zouden gaan.

mark61
26-02-06, 16:41
Geplaatst door Dwaalspoor
Jij weet net als ik dat ruim 80 % van de energie verbruikt wordt door 20 % van de wereldbevolking, de westerse landen namelijk.

Juist veel landen waar veel moslims wonen, olieproducerende landen, zouden er baat bij hebben als de olieprijzen omhoog zouden gaan.

Ik dacht dat 90% van de moslims in niet-zo-veel-olie producerende landen wonen. In Nigeria ziet de bevolking er sowieso geen klap van terug. Indonesië produceert wel aardig wat, maar gek genoeg wordt 1/3 van de olieconsumptie geïmporteerd, 2/3 zelf geproduceerd.

Over de Maghreb, Egypte, Syrië, Jordanië, Libanon, Jemen, Oman en Afrika, Pakistan, India moeten we het dan maar even niet hebben.

In any case zou ik als een gek gaan diversificeren, want over 50-100 jaar is het toch echt over. Alleen in Dubai en Bahrain schijnen ze daar wel s over na te denken. De rest doet 'na ons de zondvloed'.

gh.wille
26-02-06, 17:35
Geplaatst door Dwaalspoor
Jij weet net als ik dat ruim 80 % van de energie verbruikt wordt door 20 % van de wereldbevolking, de westerse landen namelijk.

Juist veel landen waar veel moslims wonen, olieproducerende landen, zouden er baat bij hebben als de olieprijzen omhoog zouden gaan.

Ik zou eerst maar eens goed nadenken ,bijna alles wat de zgn Olie -Landen zelf nodig hebben moeten ze importeren ,zelfs het merendeel van de dagelijkse behoeften , dus ik praat nu niet ff over de vette Mercedes en andere dure auto,s en luxe artikelen ,maar over voedsel !
Als de olie prijs omhoog gaat zal ook dat duurder worden ,en wie lijdt er het meeste onder .......juist ja de armsten . Voorbeeld : Saddam deed z,n behoefte op een PUUR GOUDEN PLEE, z,n onderdanen merendeels in de goot en alleen de gelukkigen hadden een toilet of althans wat daar voor door moest gaan .
Denk dat je zelf ook nog wel een paar voorbeelden kunt aanhalen en kijk anders maar ff naar de straatbeelden uit de meeste van die landen ,en niet aan komen met de Decadente Hotels die in sommige golfstaatjes staan ,want die zijn gebouwd voor de aller rijksten onder de mensen , op nog geen kilometerafstand van de GOLF -PLAAT huisjes waarin de ''slaven '' wonen ,die ook mensen zijn !

Dwaalspoor
26-02-06, 19:49
Geplaatst door mark61
Ik dacht dat 90% van de moslims in niet-zo-veel-olie producerende landen wonen. In Nigeria ziet de bevolking er sowieso geen klap van terug. Indonesië produceert wel aardig wat, maar gek genoeg wordt 1/3 van de olieconsumptie geïmporteerd, 2/3 zelf geproduceerd.

Over de Maghreb, Egypte, Syrië, Jordanië, Libanon, Jemen, Oman en Afrika, Pakistan, India moeten we het dan maar even niet hebben.

In any case zou ik als een gek gaan diversificeren, want over 50-100 jaar is het toch echt over. Alleen in Dubai en Bahrain schijnen ze daar wel s over na te denken. De rest doet 'na ons de zondvloed'.

Bovenstaande is niet terzake doende. Bovenstaande argumenten versterken juist mijn argument dat de 80 % van de rest van de wereld, moslim of geen moslim, weinig last zullen hebben van duurdere aardolieprijzen, immers hun ezel en os verbruikt geen aardolie. Het zijn alleen de rijke stinkerds die er last van zullen hebben als ze met hun (private) jets en benzine slurpende statussymbolen ergens naar toe willen gaan. De boeren, de meeerderheid van de bevolking, in de derde wereld landen runnen geen energieslurpende bedrijven voor hun voedselvoorziening. Verder woont de 80 % meestal in warme gebieden, hoge stookkosten zullen zij ook weinig van merken..etc..

Dwaalspoor
26-02-06, 19:50
Geplaatst door gh.wille
Ik zou eerst maar eens goed nadenken ,bijna alles wat de zgn Olie -Landen zelf nodig hebben moeten ze importeren ,zelfs het merendeel van de dagelijkse behoeften , dus ik praat nu niet ff over de vette Mercedes en andere dure auto,s en luxe artikelen ,maar over voedsel !
Als de olie prijs omhoog gaat zal ook dat duurder worden ,en wie lijdt er het meeste onder .......juist ja de armsten . Voorbeeld : Saddam deed z,n behoefte op een PUUR GOUDEN PLEE, z,n onderdanen merendeels in de goot en alleen de gelukkigen hadden een toilet of althans wat daar voor door moest gaan .
Denk dat je zelf ook nog wel een paar voorbeelden kunt aanhalen en kijk anders maar ff naar de straatbeelden uit de meeste van die landen ,en niet aan komen met de Decadente Hotels die in sommige golfstaatjes staan ,want die zijn gebouwd voor de aller rijksten onder de mensen , op nog geen kilometerafstand van de GOLF -PLAAT huisjes waarin de ''slaven '' wonen ,die ook mensen zijn !

Reageer je altijd zonder na te denken?

gh.wille
26-02-06, 20:07
Geplaatst door Dwaalspoor
Reageer je altijd zonder na te denken?

Blijkbaar ben jij degene die niet nadenkt ,gezien je reactie zonder verweer .
Maar dat is als regel zo als iemand de realiteit weergeeft ,ik heb de laatse weken enige beelden van IRAN gezien , een van de zgn ''rijkste -olie landen'' herinner je die foto met die ezeltjes nog ?
ff een opfrissertje , en dan niet op de ezels letten maar op de omgeving.

:D

Dwaalspoor
26-02-06, 20:19
Geplaatst door gh.wille
Blijkbaar ben jij degene die niet nadenkt ,gezien je reactie zonder verweer .
Maar dat is als regel zo als iemand de realiteit weergeeft ,ik heb de laatse weken enige beelden van IRAN gezien , een van de zgn ''rijkste -olie landen'' herinner je die foto met die ezeltjes nog ?
ff een opfrissertje , en dan niet op de ezels letten maar op de omgeving.

:D

Meneer u springt van de hak naar de tak uw opmerkingen raken kant nog wal.

gh.wille
26-02-06, 20:42
Geplaatst door Dwaalspoor
Meneer u springt van de hak naar de tak uw opmerkingen raken kant nog wal.

Jou opmerkingen slaan nergens op die van mij zo te zien wel n.l op de '' zeere plaats '' !
:tik: jij mag weer .

Dwaalspoor
26-02-06, 20:45
Geplaatst door gh.wille
Jou opmerkingen slaan nergens op die van mij zo te zien wel n.l op de '' zeere plaats '' !
:tik: jij mag weer .

Schrijf wat je wil maar ik ga meneer Ali zijn topic niet verder vervuilen door af te dwalen.

mark61
26-02-06, 20:58
Geplaatst door Dwaalspoor
Bovenstaande is niet terzake doende.

Waarom niet? Het komt je slecht uit, bedoel je.


Bovenstaande argumenten versterken juist mijn argument

Hé, een halve zin verder is het weer wel terzake doende.


dat de 80 % van de rest van de wereld, moslim of geen moslim, weinig last zullen hebben van duurdere aardolieprijzen, ...Verder woont de 80 % meestal in warme gebieden, hoge stookkosten zullen zij ook weinig van merken..etc..

Ik heb zelden zo'n verhaal gelezen waar de onwetendheid over de rest van de wereld vanaf hangt. Huiveringwekkend gewoon.

FYI: meer dan de helft van de bevolking van de derde wereld woont in steden, en dat aandeel is snel groeiende. Deze mensen moeten allemaal met gemotoriseerde voertuigen naar hun werk. Blijkbaar weet jij niets van de complete volksopstanden die uitbreken als de regering probeert de brandstofprijzen ietsjes aan te passen aan de wereldmarktprijzen. Die opstanden zijn de meest destabiliserende die er zijn. Laatstelijk dacht ik in Nigeria, maar ook in Indonesië en andere landen. Ook daar produceren boeren in toenemende mate voor de markt > transportkosten.

Sowieso werkt de olieprijs eigenlijk op alle prijzen door; energie opwekking en transport zijn de boosdoeners.

Dat jij denkt dat alle zwartjes in strooien hutjes wonen en leven van wat het land opbrengt zegt vnl. iets over jouw achtergebleven wereldbeeld. Ik adviseer een rondreis langs de metropolen van de derde wereld. Weet je eigenlijk wel hoeveel mensen er in Cairo wonen, en hoeveel op het 'platteland'? In Lagos, Abuja, Kano, Accra, Abidjan, Kumasi, Bamako, Kinshasa, Manila, Jakarta...

Ik kan je verzekeren dat het in grote delen van India, Pakistan, China (2,5 mld man) knap koud kan worden.

mark61
26-02-06, 20:58
Hmm, broeder Ali had dit vast niet bedoeld. :)

Dwaalspoor
26-02-06, 21:11
Geplaatst door mark61
Waarom niet? Het komt je slecht uit, bedoel je.



Hé, een halve zin verder is het weer wel terzake doende.



Ik heb zelden zo'n verhaal gelezen waar de onwetendheid over de rest van de wereld vanaf hangt. Huiveringwekkend gewoon.

FYI: meer dan de helft van de bevolking van de derde wereld woont in steden, en dat aandeel is snel groeiende. Deze mensen moeten allemaal met gemotoriseerde voertuigen naar hun werk. Blijkbaar weet jij niets van de complete volksopstanden die uitbreken als de regering probeert de brandstofprijzen ietsjes aan te passen aan de wereldmarktprijzen. Die opstanden zijn de meest destabiliserende die er zijn. Laatstelijk dacht ik in Nigeria, maar ook in Indonesië en andere landen. Ook daar produceren boeren in toenemende mate voor de markt > transportkosten.

Sowieso werkt de olieprijs eigenlijk op alle prijzen door; energie opwekking en transport zijn de boosdoeners.

Dat jij denkt dat alle zwartjes in strooien hutjes wonen en leven van wat het land opbrengt zegt vnl. iets over jouw achtergebleven wereldbeeld. Ik adviseer een rondreis langs de metropolen van de derde wereld. Weet je eigenlijk wel hoeveel mensen er in Cairo wonen, en hoeveel op het 'platteland'? In Lagos, Abuja, Kano, Accra, Abidjan, Kumasi, Bamako, Kinshasa, Manila, Jakarta...

Ik kan je verzekeren dat het in grote delen van India, Pakistan, China (2,5 mld man) knap koud kan worden.

Ja mark, je hebt gelijk de Amerikaanse inval in Irak is voor de moslims in derde wereldlanden. Heel goed van de Amerikanen en hun bondgenoten dat ze aan de moslims in de derde wereld landen denken. Al die doden en terreur zijn zeker de moeite waard. Om in de lijn van meneer Ali te blijven: De moskeen hier moeten oproepen voor de demonstraties voor een pro-inval in Irak.

mark61
26-02-06, 21:24
Geplaatst door Dwaalspoor
Ja mark, je hebt gelijk de Amerikaanse inval in Irak is voor de moslims in derde wereldlanden. Heel goed van de Amerikanen en hun bondgenoten dat ze aan de moslims in de derde wereld landen denken.

Wat een stompzinnig commentaar. Je weet dondersgoed dat ik dat nergens zeg of bedoel.

Je hebt geen weerwoord dus begin je maar te ijlen. Veel plezier met jezelf.

Rourchid
26-02-06, 21:48
Geplaatst door Dwaalspoor
Jij weet net als ik dat ruim 80 % van de energie verbruikt wordt door 20 % van de wereldbevolking, de westerse landen namelijk.

Juist veel landen waar veel moslims wonen, olieproducerende landen, zouden er baat bij hebben als de olieprijzen omhoog zouden gaan.
Macro-ergonomisch bezien wordt ruim 70% van het energieverbruik in de westerse landen aangewend voor voedsel en niets anders.
In principe van je dus zeggen dat ook de westere mens niet veel verder is dan de Neanderthaler.
Eentueel de handelsbalans ingrijpend veranderen tusen olieproducerende arme landen en (het Westen) door het creeëren van schaarste zal een aanzienlijk lager rendement hebben ter bestrijding van de armoede dan vaak voorgespiegeld wordt.
Of anders gezegd: bij een eerlijker mondiale welvaartsverdeling dient het inperken van welvaartsverspilling prioriteit hebben.

Rourchid
26-02-06, 22:00
Geplaatst door mark61

Sowieso werkt de olieprijs eigenlijk op alle prijzen door; energie opwekking en transport zijn de boosdoeners.

Komt de IMF en hele reutemeteut 'helpen' dan is het vanzelfsprekend dat er impliciet veel hogere eisen aan de voedselveiligheid gesteld wordt.
Het energieverbruik voor de voedselproductie ter plaatse zal heel snel groter en groter worden want de hele keten die begint met pasteurisatie tot en met (uit olie vervaardigde) plastic verpakkingen tikt behoorlijk aan.

Dwaalspoor
26-02-06, 22:18
Geplaatst door mark61
Wat een stompzinnig commentaar. Je weet dondersgoed dat ik dat nergens zeg of bedoel.

Je hebt geen weerwoord dus begin je maar te ijlen. Veel plezier met jezelf.

Jouw uitspraak:

Het cynisch-pijnlijke is natuurlijk dat de VS in Irak iets proberen te doen waar de meeste moslims in de wereld ook belang bij hebben, nl. de olieprijs laag houden. Dat lukt zo natuurlijk van geen kanten, maar het was toch echt de bedoeling.

gh.wille
27-02-06, 00:41
Geplaatst door Dwaalspoor
Schrijf wat je wil maar ik ga meneer Ali zijn topic niet verder vervuilen door af te dwalen.

Zo te zien ben je aardig op weg om je eigen (DWAALSPOOR) te volgen !
Ik sluit me aan bij Mark 61:
Je hebt geen weerwoord dus begin je maar te ijlen .

Veel plezier in je droomwereld .
:zwaai:

tr_imparator
27-02-06, 01:57
Geplaatst door Ali Eddaoudi
CARTOONS ZIJN ZO ERG NIET.



Betreurenswaardig vond ik de rellen in Nigeria, daar kwamen ongeveer 20 mensen om het leven en zijn ook kerken in brand gestoken. Zou de profeet zelf (vzmh) dit ook gedaan hebben vroeg ik mezelf meteen af?


Zo een domme vraag zou ik mijzelf nooit kunnen stellen.



Nee, natuurlijk niet! Ik wil er niet eens over peinzen, dit moeten wij moslims ondubbelzinnig afkeuren.

Het is al vanzelfsprekend dat geweld wordt afgekeurd.


En ja, ik keur al het geweld die om die cartoons is ontstaan af. Het is dom, heeft niets met religieuze manieren van doen en is bovendien een gevaarlijke manier van protesteren.

Je valt in de herhaling. Dit is de derde keer over afkeuren, terwijl er eigenlijk 'niemand' is die geweld goedkeurt. Toch wil ik me wel hier verder in verdiepen. Ik zie vaak reacties staan die de volgende strekking hebben: ''wij, westerlingen, doden of gebruiken geen geweld, bij protesten met andere woorden wij zijn geen domme moslims die zo bruut tekeer kunnen gaan''

Ik kan een paar verklaringen geven:
- demonstraties in (NL) zijn vaak goed georganiseerd
- demonstraties in (NL) kan men relatief gezien niet veel betogers vinden
- Je hebt de middelen er niet voor om geweld te gebruiken, door strikte maatregelen die er worden genomen.

Tientallen betogers, 10 ME busjes, 100 agenten op de been. Logisch dat er geen abbasade in de fik gaat.




De cartoons, hoe beledigend ook, stellen bij al die andere zaken niets voor en een goede moslims weet dat Allah ons allen op het matje zal roepen, dus laat het aan Hem over, zou ik zeggen.

Nee, je kon niks anders bedenken. Tja...Je leeft in 2006, je betoog is bijna ook in de tijd, alleen deze argument heb je ergens uit de middeleeuwen?




Veel belangrijker vind ik het opkomen voor de duizenden gevangenen en medemensen die jaren gemarteld worden; ook in de landen waar men de straat opgaat. Maar daar hebben we wederom het lef niet voor, nee dan neemt iedere demonstrant de benen. Kijken we de andere kant op en willen we vooral niets zeggen om ons zelf te sparen. Moskeeën in Nederland zouden wat mij betreft wekelijks moeten demonstreren tegen schendingen van mensenrechten en zich niet zo focussen op theologische vraagstukken die de samenleving en de gemeenschap niet echt dienen. Het doet mij vaak denken aan de rooms- katholieke kerk die het condoomgebruik verbiedt in een tijd dat er in Afrika miljoenen mensen besmet geraken. Fatwa’s uitspreken over zaken die irrelevant zijn of ondergeschikt aan andere zaken maakt dat moslims afhankelijk van een aantal imams blijven en men verschuilt zich ook daarachter. Nederlandse moslims tonen te weinig daadkracht en stralen weinig energie uit. Verbeter de wereld, begin bij jezelf!

Wederom een hele goede verklaring!! Moslims hebben geen lef. Of jij weet het gewoon niet beter? Als ik niet-westerse media bekijk, zou ik haast het tegenovergestelde denken. Jij zet jezelf net als al die andere clowns, ook als speeltje, om moslims in de negativiteit te bregen. Heel leuk dat je ook sommige ''Westerse'' realiteiten erbij zet(zoals de schending van de rechten van moslims). Tja je moet immers wel iets hebben om de 'domme' moslimgemeeschap te bereiken. Ik moet meer kritische staan tegenover mezelf, is dat de boodschap die je deze moslim wilt meegeven?

Dwaalspoor
27-02-06, 02:19
Ali zegt het zelf al in zijn artikel, hij heeft pas recent een artikel in het NRC geschreven waar hij hard van leer trekt tegen Balkenende en Nederland. Dit zie ik meer als een soort correctie van zijn eerdere kritiek op de cartoons.

In dit land wordt je kritiek serieus genomen als je ook je ''eigen groep'' ''onder vuur neemt'', anders wordt hij natuurlijk niet serieus genomen door de Nederlanders.

Ergens begrijp ik 'zijn strategie dus ook wel, maar dat wil niet zeggen dat ik het eens met hem ben met deze topic.


De hypocrisie verhult dat het oorlog blijft


Ali Eddaoudi

Christen, hypocriet en minister-president. Ja, ik heb het over onze eigen premier, Jan-Peter Balkenende. Deze zei, naar aanleiding van dreigementen aan het adres van de Volkskrant die de inmiddels beruchte afbeeldingen van de profeet Mohammed, vrede zij met hem, ook publiceerde, dat hij blij is met de vrijheid die wij hier in het Westen hebben. Een groot goed, dus begrijpelijk, dacht ik bij mezelf. Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik me niet eens zo druk maakte om die domme en nutteloze prenten waarin ik mijn profeet niet herkende. Maar als we het hebben over vrijheden als groot goed, dan gaan mijn haren overeind staan.

Meneer de president, hoe zou u het vinden als een Nederlandse moslimcartoonist u zou afbeelden met een niet al te breed snorretje? Nog erger, was het niet de politiek die enkele jaren terug verbood om Sharon (tijdens de Palestina-demonstratie te Amsterdam) met een Hitlersnor af te beelden? Diezelfde politiek sprong niet in de bres voor een jonge moslima die kort na de aanslagen van haar vrijheid gebruikmaakte om te zeggen dat ze het ergens wel begreep. Nee, deze mevrouw moest ontslagen worden bij de politie. U wilt met uw eigen partij zo ver gaan dat u imams die dingen roepen waar u het niet mee eens bent, over de grens zet.

Nu mag IK gebruikmaken van mijn vrijheid; ik schrijf u deze brief zoals ik wil en ik hoop dat vele moslims in Nederland dat ook zullen doen.

Ik zal u niet bedreigen, ook zal ik niet in de moskee schreeuwen, waar geen enkele niet-moslim mij hoort. Nee, ik doe het graag rechtstreeks en zeg u dat ik u een hypocriet vind.

U hebt zogenaamd uw naasten lief, maar geeft geen moer om de moslims, laat staan dat u ze begrijpt. U geniet stiekem van de negatieve aandacht die moslims nu krijgen. U en vele andere politici vormen dan ook geen bruggenbouwers. De islamitische gemeenschap in Nederland zal zich steeds meer afzonderen van uw politiek en misschien wel radicaliseren, dat weet u heel goed.

Uw politieke vrienden spelen dit spel sluw en drijven het vee zoals ze willen. U bent wel eens het schoothondje van Bush genoemd, maar ik zal u zeggen dat ik u nog geen deurmat waardig vind! U dient de mensen bij elkaar te houden en vrede te bewaken, maar die passage van de bijbel praktiseert u vast alleen op zondag.

En dan de vrijheden waar u de mond vol van heeft. Als jongeren roepen dat Geert Wilders dood moet, dan steigeren ze allemaal in dit land. Wanneer een moslim een cartoon zou maken over 11 september waarin hij de spot drijft met Amerika, dan valt heel de westerse wereld over hem heen. Zelfs T-shirts van Bin Laden werden verboden in menig Europees land; jongeren in Ede die buiten wat stonden te roepen, werden over de hele wereld getoond. Een handjevol mensen in Palestina die na deze gebeurtenis naar buiten renden om te juichen, werd als gekken afgeschilderd en het liefst gooiden we daar ook een paar bommen op. De hele christelijke wereld schreef er over en sprak er schande van. Over selectieve veroordelingen gesproken.

Onlangs werd een man die het Sail-evenement van vorig jaar met een aanslag bedreigde, heel mild gestraft, met een half jaar gevangenisstraf. Hij eiste enkele miljoenen, anders zou hij een aanslag plegen. Is dit dan geen terrorisme? Of moet je eerst Samir of Achmed heten om hiervoor in aanmerking te komen?

Als dolle kruisvaarders jagen uw mensen op moslims. We pakken ze overal op; in treinen, tijdens de vierdaagse van Nijmegen en op vliegvelden en zelfs in hun eigen huizen, gadegeslagen door hun vrouw en kinderen. Dit alles zal niet bijdragen aan een vreedzame samenleving. Zelfs niet-moslims merken dit steeds vaker op. Het onrecht van dit kabinet wordt schaamteloos geëtaleerd.

De prenten van Mohammed hebben een golf van verontwaardiging opgeroepen; wat mij betreft een tikkeltje overdreven en wat laat. De makers lachen zich dood daar in Denemarken. Maar toch ben ik voor het eerst in mijn leven trots op de Arabische wereld. Eindelijk een statement, eindelijk tonen ze zich als verdedigers van de religieuze beschaving. Vrijheid of niet, feit blijft dat we wederom zien dat de massa mensen in het Westen net zo bekrompen is als elders in de wereld.

Mijn opvatting dat christenen nog altijd met de islam in oorlog zijn, wordt nagenoeg met de dag bevestigd. Ik geloof dan ook steeds minder in hecht broederschap tussen christenen en moslims; we kunnen elkaar hooguit tolereren. Niet voor niets zeg ik al jaren dat moslims joden niet zo moeten aanvallen en andersom. Deze twee groepen zullen elkaar nog hard nodig hebben.

Wie je ook bent, het beledigen van grootheden heeft geen enkele zin en zal alleen maar haat en oorlog voortbrengen. Het is niet modern, noch heeft het iets met ontwikkeling te maken. Als dit is wat we onder het vrije woord verstaan, dan hoeft het van mij niet zo!

Ali Eddaoudi is schrijver, leraar en geestelijk verzorger.


http://www.nrc.nl/opinie/article212011.ece

tr_imparator
27-02-06, 02:23
Geplaatst door mark61
Wat een stompzinnig commentaar. Je weet dondersgoed dat ik dat nergens zeg of bedoel.

Je hebt geen weerwoord dus begin je maar te ijlen. Veel plezier met jezelf.


Net zo stompzinnig als de pijnlijke waarheid die je beschreef..

Ik weet niet hoe ze het in Leiden zeggen, maar hier zeggen we soms ook wel, nadat je niks meer te zeggen hebt, en dus moet overgaan tot persoonlijk kritiek, dat je helaas, maar waar bent ''uitgebokt''.

Volgende keer beter. :haha:

mark61
27-02-06, 09:59
Geplaatst door tr_imparator
Net zo stompzinnig als de pijnlijke waarheid die je beschreef..

Wat wil je daarmee zeggen? Dat het niet waar is? Of wil jij het er ook niet over hebben.


Ik weet niet hoe ze het in Leiden zeggen, maar hier zeggen we soms ook wel, nadat je niks meer te zeggen hebt, en dus moet overgaan tot persoonlijk kritiek, dat je helaas, maar waar bent ''uitgebokt''.

Wat bedoel je? Zwart Schaap komt er niet meer uit dus komt ie met een quasi-ironische opmerking. Dus ik ben beledigd.

mark61
27-02-06, 10:14
Geplaatst door Dwaalspoor
Jouw uitspraak:

Het cynisch-pijnlijke is natuurlijk dat de VS in Irak iets proberen te doen waar de meeste moslims in de wereld ook belang bij hebben, nl. de olieprijs laag houden. Dat lukt zo natuurlijk van geen kanten, maar het was toch echt de bedoeling.

Ja. En waar staat nou dat de VS dat ten behoeve van moslims deed?

De kern van de zaak is dat maar een heel klein percentage van alle moslims baat heeft bij een hoge olieprijs. Dat ontken jij, en das nogal dom.

Shemharosh
27-02-06, 18:04
Had Dhr Daouddi,niet een paar weken geleden,deze "Fatowa" niet opgesteld???!??!??!




Geplaatst door Ali Eddaoudi
Aan kruisvaarder Balkenende.

Christen, hypocriet en minister-president. Ja, ik heb het over onze eigen premier Jan-Peter Balkenende. Deze zei, naar aanleiding van dreigementen aan het adres van de Volkskrant die de inmiddels beruchte afbeeldingen van de profeet Mohammed, vrede zij met hem, ook publiceerde, dat hij blij is met de vrijheid die wij hier in het Westen hebben. Een groot goed, dus begrijpelijk, dacht ik bij mezelf. Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik me niet eens zo druk maakte om die domme en nutteloze prenten waarin ik mijn profeet niet herkende. Maar als we het hebben over vrijheden als groot goed, dan gaan mijn haren overeind staan. Meneer de president, hoe zou u het vinden als een Nederlandse moslim-cartoonist u zou afbeelden met een niet al te breed snorretje? Nog erger, was het niet de politiek die enkele jaren terug verbood om Sharon (tijdens de Palestina-demonstratie te Amsterdam) met een Hitler-snor af te beelden? Diezelfde politiek sprong niet in de bres voor een jonge moslima die kort na de aanslagen van haar vrijheid gebruik maakte om te zeggen dat ze het ergens wel begreep. Nee, deze mevrouw moest ontslagen worden bij de politie. U wilt met uw eigen partij zo ver gaan dat u imams die dingen roepen waar u het niet mee eens bent, over de grens zet. U hebt met uw, mijns inziens nogal debiel manifest de vrijheid van menig Nederlander willen inperken en nog geen maand later zegt u dat de vrijheid zo belangrijk is? Wat ik over u en uw christelijke vriendjes dacht, is waarheid geworden.
Nu mag IK gebruik maken van mijn vrijheid; ik schrijf u deze brief zoals ik wil en ik hoop dat vele moslims in Nederland dat ook zullen doen. Ik zal u niet bedreigen, ook zal ik niet in de moskee schreeuwen waar geen enkele niet-moslim mij hoort. Nee, ik doe het graag rechtstreeks en zeg u dat ik u een hypocriet vind. U hebt zogenaamd uw naasten lief, maar geeft geen moer om de moslims, laat staan dat u ze begrijpt. U geniet stiekem van de negatieve aandacht die moslims nu krijgen. U en vele andere politici vormen dan ook geen bruggenbouwers. De islamitische gemeenschap in Nederland zal zich steeds meer afzonderen van uw politiek en misschien wel radicaliseren, dat weet u heel goed. Uw politieke vrienden spelen dit spel sluw en drijven het vee zoals ze willen. U bent wel eens het schoothondje van Bush genoemd, maar ik zal u zeggen dat ik u nog geen deurmat waardig vind! U dient de mensen bij elkaar te houden en vrede te bewaken, maar die passage van de bijbel praktiseert u vast alleen op zondag.
Dit alles weet u en helaas bent u zo dom niet, anders had ik nog een verklaring voor uw wijze van spreken en handelen.
En dan de vrijheden waar u de mond vol van heeft. Als jongeren roepen dat Geert Wilders dood moet, dan steigeren ze allemaal in dit land. Wanneer een moslim een cartoon zou maken over 11 september waarin hij de spot drijft met Amerika, dan valt heel de westerse wereld over hem heen. Zelfs T-shirts van Bin Laden werden verboden in menig Europees land; jongeren in Ede die buiten wat stonden te roepen, werden over de hele wereld getoond. Een handje vol mensen in Palestina die na deze gebeurtenis naar buiten renden om te juichen, werden als gekken afgeschilderd en het liefst gooiden we daar ook een paar bommen op.
De hele christelijke wereld schreef er over en sprak er schande van. Over selectieve veroordelingen gesproken.
Recent nog werd een man die het Sail-evenement van vorig jaar met een aanslag bedreigde, zeer mild gestraft. Hij eiste enkele miljoenen anders zou hij een aanslag plegen. Zijn veroordeling bedroeg niet meer dan een half jaar gevangenis. Is dit dan geen terrorisme? Of moet je eerst Samir of Achmed heten om hiervoor in aanmerking te komen?
Alle dolle kruisvaarders jagen uw mensen op moslims. We pakken ze overal op; in treinen, tijdens de vierdaagse van Nijmegen en op vliegvelden en zelfs in hun eigen huizen, gade geslagen door hun vrouw en kinderen. Dit alles zal niet bijdragen aan een vreedzame samenleving. Zelfs niet-moslims merken dit steeds vaker op. Het onrecht van dit kabinet wordt schaamteloos geëtaleerd.
De prenten van Mohammed hebben een golf van verontwaardiging opgeroepen; wat mij betreft een tikkeltje overdreven en wat laat. De makers lachen zich dood daar in Denemarken.
Maar toch ben ik voor het eerst in mijn leven trots op de Arabische wereld. Eindelijk een statement, eindelijk tonen ze zich als verdedigers van de religieuze beschaving. Vrijheid of niet, feit blijft dat we wederom zien dat de massa mensen in het Westen net zo bekrompen is als elders in de wereld. Mijn opvatting dat christenen nog altijd met de Islam in oorlog zijn, wordt nagenoeg met de dag bevestigd. Ik geloof dan ook steeds minder in hechte broederschap tussen christenen en moslims; we kunnen elkaar hooguit tolereren. Niet voor niets zeg ik al jaren dat moslims joden niet zo moeten aanvallen en andersom. Deze twee groepen zullen elkaar nog hard nodig hebben. Wie je ook bent, het beledigen van grootheden heeft geen enkele zin en zal alleen maar haat en oorlog voortbrengen. Het is niet modern, noch heeft het iets met ontwikkeling te maken. Als dit is wat we onder het vrije woord verstaan, dan hoeft het van mij niet zo!

Ali Eddaoudi

het is goed dat je niks te vertellen hebt ,ook voor je zelf,anders heb je nu blord aan je handen...pas je op met je "religieuze" politieke/journalistieke ambities,think twice voor dat je het weet ben je een fascistische fundamentalist die mensen oproept tot geweldadige gedrag tegen andersdenkenden

Dwaalspoor
27-02-06, 23:04
Sorry meneer Ali, ik kon het niet laten.


Geplaatst door mark61
Ja. En waar staat nou dat de VS dat ten behoeve van moslims deed?


Dat suggereerde jij in het citaat en nu slik je je woorden dus weer in begrijp ik. Dat is al een stap vooruit


De kern van de zaak is dat maar een heel klein percentage van alle moslims baat heeft bij een hoge olieprijs. Dat ontken jij, en das nogal dom. Oow ja, is dat dom van mij?

Islamitische landen die aardolie exporteren/een overschot aan olie hebben/ zoniet quit spelen:

216,000,000 Indonesie
77,505,756 Egypte
68,017,860 Iran
64,000,000 Nigeria
40,187,486 Soedan
32,531,853 Algerije
26,417,599 Saoedie Arabie
26,074,906 Irak
24,000,000 Oezbekistan
20,727,063 Yemen
18,448,752 Syrie
12,000,000 Malaysia
10,074,951 Tunesie
7,911,974 Azerbijdjan
7,500,000 Kazachstan
6,500,000 Tajikistan
5,765,563 Libie
5,000,000 Tsjaad
4,500,000 Turkmenistan
3,001,583 Oman
2,563,212 V.A.E
2,000,000 Kuwait
863,051 Qatar
688,345 Bahrain
200,000 Brunei
---------------------
682,479,954 Totaal

= Meer dan 50 % van de moslims wonen in olieproducerende landen die vrijwel geen last zullen hebben als de aardolieprijzen gaan stijgen, sterker nog ze zullen meer inkomsten hebben door de stijgende olieprijzen.


Geplaatst door mark61
Ik dacht dat 90% van de moslims in niet-zo-veel-olie producerende landen wonen.

:zwaai:

Rourchid
27-02-06, 23:48
Geplaatst door mark61
Ja. En waar staat nou dat de VS dat ten behoeve van moslims deed?

De kern van de zaak is dat maar een heel klein percentage van alle moslims baat heeft bij een hoge olieprijs. Dat ontken jij, en das nogal dom.
Dat wordt helemaal niet ontkend, ook wordt niet blind ingezet op enkel het verhogen van de olieprijs wat dan automatisch tot betere levensomstandigheden zou leiden.
Er wordt gepleit om hoe dan ook ergens te beginnen en wat jij stelt vanuit je cynisch-pijnlijke ideologie is dat het helemaal geen zin heeft om te beginnen omdat de schrijnend oneerlijke verdeling van de welvaart altijd zal blijven.
Om toch invulling aan rechtvaardigheid te geven zal er niet alleen 'daar' aan veranderingen gewerkt moeten worden, maar ook 'hier' (in het Westen) stevig aangepakt moeten worden.

DieSter
28-02-06, 09:39
Geplaatst door Ali Eddaoudi


http://www.maroc.nl/photopost/data/501/1ALID.gif



Betreurenswaardig vond ik de rellen in Nigeria, daar kwamen ongeveer 20 mensen om het leven en zijn ook kerken in brand gestoken. Zou de profeet zelf (vzmh) dit ook gedaan hebben vroeg ik mezelf meteen af? Nee, natuurlijk niet! Ik wil er niet eens over peinzen, dit moeten wij moslims ondubbelzinnig afkeuren. Net toen ik dit nieuws hoorde en ik mezelf krachtig tegen dergelijke gebeurtenissen uitsprak, zag ik op mijn televisiescherm beelden uit Irak. Gevangenen die gemarteld werden en Westerse militairen die dit de gewoonste zaak van de wereld schijnen te vinden.

Dat volk is dat gewend om met stokken geslagen te worden wanneer ze tegen het gezag ingaan, ze werden zelfs vermoord onder saddam en waarschijnlijk ook daarvoor, die Britse soldaten maakten waarschijnlijk de denk fout dat dat de enige manier is om ze te doen stoppen met stenen gooien...De britse kranten hadden titels op de voorpagina als "Brutal!" etc, Blair sprak erover uit dat het ontoelaatbaar is...tja moeilijke situatie daar in Irak, vooral als het meerendeel van de coalitie troepen niet de cultuur, religie noch de taal van het Iraakse volk delen.



Geplaatst door Ali Eddaoudi



Misbruik maken van arme mensen door ze hondsdol te maken en ook nog een enorme worst voor te houden, vind ik net zo fout! De cartoons, hoe beledigend ook, stellen bij al die andere zaken niets voor en een goede moslims weet dat Allah ons allen op het matje zal roepen, dus laat het aan Hem over, zou ik zeggen.




arme mensen worden hondsdol gemaakt, maar een moslim laat zich niet hondsdol maken...ik hoop dat dat dan ook geldt voor de arme moslim, maar arme mensen die hondsdol worden gemaakt door hen die zij volgen en dan geweldadig worden...wat maakt het uit of ze arm zijn of niet? maakt het arm zijn ze gerechtvaardigd of waardig voor sympatie wanneer ze de wapens opnemen onder leiding van de rijkeren die hun gebied van invloed willen uitbreiden tegen de anderen?
Ik weet niet of je het wel goed begrijpt...maar er is een oorlog gaande, en in oorlogstijd is het gebruikelijk, ook onder moslim strijders, om je vijand woedend te maken zodat hij stomme fouten maakt en je hem kunt overwinnen....laat het aan Hem over zeg je? kies je ervoor om bij de zittenden te behoren?...doe dat dan in stilte zou ik zeggen of steun de juiste partij in je woorden.

Er is slecht in de wereld, maar staar je er niet op blind maar kijk naar wat goed is en probeer daar mee verder te werken, uiteindelijk eindigt het slechte in de hel en het goede dat blijft over...De wegen die omhoog leiden, dat zijn de wegen die open gehouden moeten worden....en zij die voor macht en grondgebied streven..die moeten dus af en toe een les geleerd worden als ze erop aandringen.

En als je niet begrijpt wat er bedoelt wordt met de wegen die omhoog leiden waarover in de koran wordt gesproken dan zeg ik het wel anders, zij die niet wilden toenemen in rechtvaardigheid en dus zich niet wilden beteren omdat ze tevreden waren met hun wereldje of zeiden "maar onze voorvaders zeiden...." of "maar onze goden" die kwamen tot een eind, dit feit zie je in de koran en de geschiedenis van de Farao die het uitverkoren volk geen vrijheid wilde geven omdat hij bang voor hen was met betrekking tot zijn macht , tot aan de afgodendienaren van mekka die de godsdienstigen geen vrijheid van godsdienst wilden geven en andere kwalijke zaken deden om hun macht te behouden tot aan de koningen van Europa die hun volkeren onderdrukten tot aan Saddam die zijn volk ook onderdrukte en een bedreiging was voor zijn buren...Met andere woorden de weg van Allah is de weg van rechtvaardigheid en verbetering, en Zijn weg wordt telkens weer ontruimt van zij die de weg belemmeren voor anderen, voor zij die wel rechtvaardigheid practiseren en de wereld willen verbeteren.
Verbeter de wereld begin bij je zelf...klinkt goed...maar ik wil er iets aan toevoegen...en als iemand de weg tot meer verbetering in de wereld bewust verhindert door zijn trots, schuif hem dan uit de weg zodat je zelf en de anderen door kunnen gaan.

tr_imparator
28-02-06, 11:53
Geplaatst door DieSter
Dat volk is dat gewend om met stokken geslagen te worden wanneer ze tegen het gezag ingaan, ze werden zelfs vermoord onder saddam en waarschijnlijk ook daarvoor, die Britse soldaten maakten waarschijnlijk de denk fout dat dat de enige manier is om ze te doen stoppen met stenen gooien...De britse kranten hadden titels op de voorpagina als "Brutal!" etc, Blair sprak erover uit dat het ontoelaatbaar is...tja moeilijke situatie daar in Irak, vooral als het meerendeel van de coalitie troepen niet de cultuur, religie noch de taal van het Iraakse volk delen.

arme mensen worden hondsdol gemaakt, maar een moslim laat zich niet hondsdol maken...ik hoop dat dat dan ook geldt voor de arme moslim, maar arme mensen die hondsdol worden gemaakt door hen die zij volgen en dan geweldadig worden...wat maakt het uit of ze arm zijn of niet? maakt het arm zijn ze gerechtvaardigd of waardig voor sympatie wanneer ze de wapens opnemen onder leiding van de rijkeren die hun gebied van invloed willen uitbreiden tegen de anderen?
Ik weet niet of je het wel goed begrijpt...maar er is een oorlog gaande, en in oorlogstijd is het gebruikelijk, ook onder moslim strijders, om je vijand woedend te maken zodat hij stomme fouten maakt en je hem kunt overwinnen....laat het aan Hem over zeg je? kies je ervoor om bij de zittenden te behoren?...doe dat dan in stilte zou ik zeggen of steun de juiste partij in je woorden.

Er is slecht in de wereld, maar staar je er niet op blind maar kijk naar wat goed is en probeer daar mee verder te werken, uiteindelijk eindigt het slechte in de hel en het goede dat blijft over...De wegen die omhoog leiden, dat zijn de wegen die open gehouden moeten worden....en zij die voor macht en grondgebied streven..die moeten dus af en toe een les geleerd worden als ze erop aandringen.

En als je niet begrijpt wat er bedoelt wordt met de wegen die omhoog leiden waarover in de koran wordt gesproken dan zeg ik het wel anders, zij die niet wilden toenemen in rechtvaardigheid en dus zich niet wilden beteren omdat ze tevreden waren met hun wereldje of zeiden "maar onze voorvaders zeiden...." of "maar onze goden" die kwamen tot een eind, dit feit zie je in de koran en de geschiedenis van de Farao die het uitverkoren volk geen vrijheid wilde geven omdat hij bang voor hen was met betrekking tot zijn macht , tot aan de afgodendienaren van mekka die de godsdienstigen geen vrijheid van godsdienst wilden geven en andere kwalijke zaken deden om hun macht te behouden tot aan de koningen van Europa die hun volkeren onderdrukten tot aan Saddam die zijn volk ook onderdrukte en een bedreiging was voor zijn buren...Met andere woorden de weg van Allah is de weg van rechtvaardigheid en verbetering, en Zijn weg wordt telkens weer ontruimt van zij die de weg belemmeren voor anderen, voor zij die wel rechtvaardigheid practiseren en de wereld willen verbeteren.
Verbeter de wereld begin bij je zelf...klinkt goed...maar ik wil er iets aan toevoegen...en als iemand de weg tot meer verbetering in de wereld bewust verhindert door zijn trots, schuif hem dan uit de weg zodat je zelf en de anderen door kunnen gaan.

Wat ratel jij allemaal man? Kan je je punt(en) hier even samenvatten in maximaal 35 woorden. Anders zal ik het hele stuk moeten ledigen, en daar zul jij niet blij mee zijn.

Dwaalspoor
28-02-06, 12:57
Geplaatst door Rourchid
Dat wordt helemaal niet ontkend, ook wordt niet blind ingezet op enkel het verhogen van de olieprijs wat dan automatisch tot betere levensomstandigheden zou leiden.
Er wordt gepleit om hoe dan ook ergens te beginnen en wat jij stelt vanuit je cynisch-pijnlijke ideologie is dat het helemaal geen zin heeft om te beginnen omdat de schrijnend oneerlijke verdeling van de welvaart altijd zal blijven.
Om toch invulling aan rechtvaardigheid te geven zal er niet alleen 'daar' aan veranderingen gewerkt moeten worden, maar ook 'hier' (in het Westen) stevig aangepakt moeten worden.

Een indicatie van de oneerlijke verdeling. Enkele (islamitische) landen die hun olie moeten importeren en hun verbruik:

Pakistan--- 162.419.946 - 302.000 bbl/day
India-------144.755.428 - 205.690 bbl/day
BanglaDes 119.785.291 -- 64.055 bbl/day
Ethiopie---- 34.335.044 --- 12.690 bbl/day
Marokko--- 32.725.847 -- 158.000 bbl/day
Mali--------- 11.062.376 ---- 4.250 bbl/day
Senegal---- 10.459.222 --- 31.000 bbl/day
Guinea------ 8.047.686 ---- 8.400 bbl/day
Burkina Fa-- 6.962.656 ---- 8.000 bbl/day
------------------------------------------------

=-------------- 530.553.496 moslims gebruiken 794.085 bbl/day

Nederland met 16.407.491 inwoners verbruikt 920,000 bbl/day

Resumerend: meer dan een half miljard moslims gebruikt zelfs ruim 100.000 barrels aardolie minder dan 16 miljoen Nederlanders.

DieSter
28-02-06, 13:39
Geplaatst door tr_imparator
Wat ratel jij allemaal man? Kan je je punt(en) hier even samenvatten in maximaal 35 woorden.

Wat begrijp je niet? heb je het wel gelezen of ben je daar afkerig van?

Ik zal de kern gedachtes van mijn reactie opsommen, misschien begrijp je het wat beter.

- De beelden van Britse soldaten die Iraakse jongeren met stokken aan het bewerken waren omdat zij met stenen aan het gooien waren is waarschijnlijk een denkfout bij die soldaten dat dat het enige middel is om de jongeren te leren dat met stenen gooien naar hen "niet ok is", met stokken slaan is uiteindelijk de manier van doen in zulke landen in de arabische wereld, en zeker als je hun soldaten met stenen gaat zitten bekogelen (moet je in marokko echt niet proberen met soldaten)

- De coalitie in Irak bestaat voor het grote deel uit autochtone Europeanen en Amerikanen die noch de arabische cultuur, noch de religie noch de taal kennen met als gevolg dat dit wel eens voor problemen en miscommunicatie zorgt, er vallen hierdoor ook af en toe doden wat misschien vermeden kon worden. Het Verenigd koninkrijk heeft een grote moslim gemeenschap en Nederland ook maar deze gemeenschappen zitten liever voor het grote deel aan de zijlijn te klagen over hoe slecht de coalitie het in Irak en Afghanistan doet ipv zich nuttig te maken door hun kennis van de cultuur religie en soms de taal in te zetten voor het welzijn van volkeren in het algemeen. Moslim jongeren focusen zich liever op economische studies(ze zoeken wereldse zekerheid) of politiekologie omdat zij denken dat daar hun redding in ligt...ze kennen geen begrippen zoals opoffering of het inzetten voor een goede zaak tenzij het in verband met hun portomonee is en klagen ze dus maar (ik generaliseer hier natuurlijk maar dat begrijp je wel). Ze klampen zich vaak vast aan cultuur en soms hun religieuze leiders om zich ergens bij te voelen omdat ze zich bedreigt voelen tussen de vreemden maar eerlijk gezegd begrijpen ze niet echt dat de dreiging alleen tegen de onrechtdoeners is en dat de dreiging van Allah is, dit komt omdat ze ergens banden koesteren met de onrechtdoeners op racistische gronden omdat deze toevallig ook arabisch zijn over Congo hoor je ze niet. (terwijl ze zelf vaak geen eens arabieren zijn maar zich zo voelen, dit komt misschien door de misvatting dat "islam" alleen het beste gepractiseerd kan worden als men arabier is)

- Dat zij die de weg van Allah, de weg van rechtvaardigheid en verbetering in de wereld proberen te blokkeren uiteindelijk van de weg worden gezet. Ik gaf als voorbeeld de Farao die het volk van Israel slaaf wilde houden omdat hij ze als bedreiging zag voor zijn macht, en de afgodsdienaren die de profeet en de godsdienstigen vervolgden om hun geloof en hen wilden vermoorden omdat zij hen als bedreiging zagen voor hun macht, en de koningen van Europa die hun volkeren onderdrukten en uiteindelijk omver werden geworpen omdat het volk onder leiding van zeer intelligente begrijpende mensen er genoeg van had (de franse revolutie) en natuurlijk als voorbeeld Saddam die iedereen vermoorde die hij als bedreiging zag voor zijn macht en een bedreiging begon te worden voor zijn buren.
Het punt is, zij die de weg tot verbetering in de wereld (dus ook toename in rechtvaardigheid) blokkeren worden uit de weg geruimt.

35 woorden zijn het niet...dat kan ook niet. Tenzij ik de koran verzen gebuik maar daar zou je misschien wel helemaal van afwenden dus dat doe ik je maar niet aan. Tenzij je zelf om de verzen vraagt natuurlijk.

DieSter
28-02-06, 15:02
Uitsluitend voor hen die de verzen willen weten:


Wat hebben jullie dat jullie niet vechten in de weg van Allah en de weg van de onderdrukten en verzwakten, mannen vrouwen en kinderen die zeggen: "Rabbana(onze Heer) doe ons uitgaan uit deze streek wiens lieden onrechtdoeners zijn (verduisteraars) en maak dat er voor ons van Uwertewege een beschermer en zaakbezorger is en maak voor ons van Uwertewege een redder!"

Deze vers komt al opmerkelijk genoeg uit hoofdstuk de vrouwen (annisaa 4 vers 75)
In het arabisch staat letterlijk: "maa lakom" -wat hebben jullie?- dat jullie niet vechten(in de zin van doden en gedood worden "qaatiloo")
In europa en Amerika hoor je geen mannen, vrouwen en kinderen die zeggen:"Onze heer doe ons uitgaan uit deze streek wiens mensen onrechtdoeners zijn" zoals in deze vers vermeldt wordt, in Irak en afghanistan waren er velen die dit zeiden. Er staat niet dat deze mannen vrouwen en kinderen moslim zijn of christen, er wordt slechts gerefereerd naar mensen die onderdrukt worden en verzwakt zijn, en dat de weg van Allah met hun weg is geconnecteerd en dat zij die veilig en zeker zijn in geloof gevraagd worden "wat zij hebben dat zij niet in Zijn weg en de weg van de verzwakten en ondrukten vechten", misschien die economische studie....of die afkering...of misschien wel een leuke vrouw of vriendin...misschien hebben ze dat...of een of andere ziekte...of gewoon niks hebben...niks.

volgende vers:

Zij die zeker en veilig zijn in geloof vechten in de weg van Allah en zij die ondankbaar zijn vechten in de weg van "de onderdrukker"(taghoot)
vecht dus tegen de beschermers en aanhangers van de satan, waarlijk de strategie van satan was zwak. 76 uit hoofdstuk de vrouwen

Taghoot of tewel de onderdrukker is hij of zij die zich opwerpt om gehoorzaamt te worden(taghaa) buiten Allah om, dit kan doormiddel van mensen te overtuigen iets of iemand anders dan Allah te vrezen, door mensen complot theorieen voor te houden en hen te dreigen met de hel als men ongehoorzaam is aan zijn woorden, de onderdrukker is uit op macht en uitbreiding van zijn gebied van invloed, en hij zet zijn volgelingen aan om geweld tegen anderen te gebruiken die zich niet willen onderwerpen aan hem, net zoals de leiders van de afgoden dienaren in mekka hun volgelingen aanzetten met propaganda en complot theorieen om de profeet en zijn volgelingen te vervolgen en te vermoorden, zij onderwierpen zich namelijk ook niet aan zulke onrechtdoeners. Het is al fout wanneer iemand iets of iemand anders dan Allah vreest, want dan denkt hij of zij al onrechtvaardig over anderen maar wanneer iemand uit deze misplaatste vrees gaat handelen neemt het onrecht toe en zij die ervoor kiezen om de wapens op te nemen tegen anderen op het woord van een onderdrukker/taghoot die worden bestreden.

Allah houdt namelijk niet van de vijandigen.

Andere verzen refereeren aan de volkeren voor ons die machtiger waren dan ons en meer sporen achter lieten van hun bestaan, dat deze ook tot een eind waren gekomen toen hun termijn was gekomen,

En ook de vraag van Allah

fa Hal yuhlako illa al qawma adhaalimeen?
"Zullen dan anderen behalve het verduisterende(onrechtvaardige) volk vernietigd worden?"

Wat hebben jullie?

Shemharosh
28-02-06, 15:33
Vorig jaar zomer verscheen het Arab Development Report 2002 van de UNDP, opgesteld door Arabische deskundigen, die daarin analyseerden waar de stagnatie van de Arabische wereld vandaan komt en waardoor de ontwikkeling van de regio zozeer achterloopt bij die van andere regio's.
Gebrek aan politieke vrijheid werd als eerste oorzaak genoemd. Het rapport kwam hard aan in de Arabische landen vanwege die kritiek op de eigen leiders en hun politieke stijl.

Het rapport ging over de 22 landen van de Arabische Liga. We spreken dan over 280 miljoen Arabieren. Van die 280 miljoen zijn er 65 miljoen analfabeet.
65% Van die 280 miljoen is jonger dan 25 jaar en de helft daarvan wil het liefst emigreren, omdat ze geen toekomst in hun eigen wereld zien. Eén op de vijf Arabieren leeft onder de armoedegrens.

Het gezamenlijk BNP van alle 22 Arabische landen bij elkaar is kleiner dan het BNP van Spanje. Spanje vertaalt per jaar meer boeken in het Spaans dan de Arabische wereld in de afgelopen 1000 jaar deed.

Isreal alleen heeft een grotere BNP dan Saoudie-arabie!!!!(misschien wel de grootste olie producent ter wereld


WAAR HEBBEN JULLIE HET EIGENLIJK OVER???!!

Dwaalspoor
28-02-06, 17:54
Geplaatst door Shemharosh
Vorig jaar zomer verscheen het Arab Development Report 2002 van de UNDP, opgesteld door Arabische deskundigen, die daarin analyseerden waar de stagnatie van de Arabische wereld vandaan komt en waardoor de ontwikkeling van de regio zozeer achterloopt bij die van andere regio's.
Gebrek aan politieke vrijheid werd als eerste oorzaak genoemd. Het rapport kwam hard aan in de Arabische landen vanwege die kritiek op de eigen leiders en hun politieke stijl.

Het rapport ging over de 22 landen van de Arabische Liga. We spreken dan over 280 miljoen Arabieren. Van die 280 miljoen zijn er 65 miljoen analfabeet.
65% Van die 280 miljoen is jonger dan 25 jaar en de helft daarvan wil het liefst emigreren, omdat ze geen toekomst in hun eigen wereld zien. Eén op de vijf Arabieren leeft onder de armoedegrens.

Het gezamenlijk BNP van alle 22 Arabische landen bij elkaar is kleiner dan het BNP van Spanje. Spanje vertaalt per jaar meer boeken in het Spaans dan de Arabische wereld in de afgelopen 1000 jaar deed.

Isreal alleen heeft een grotere BNP dan Saoudie-arabie!!!!(misschien wel de grootste olie producent ter wereld


WAAR HEBBEN JULLIE HET EIGENLIJK OVER???!!

Die onderzoekers hebben gelijk als ze zeggen dat het mede komt door de dictatuur. De vraag is wie houdt die dictaturen in het zadel?

Maar een paar zaken kloppen niet wat je hierboven beweert:

Saudi Arabia $ 340,500,000,000
Egypt-------- $ 337,900,000,000
Algeria------ $ 237,000,000,000
Morocco----- $ 139,500,000,000
Iraq----------- $ 94,100,000,000
Tunisia-------- $ 76,910,000,000
U.A.E---------- $ 74,510,000,000
Syria---------- $ 63,860,000,000
Kuwait--------- $ 51,620,000,000
Libya---------- $ 48,190,000,000
Oman---------- $ 40,140,000,000
Jordan--------- $ 27,700,000,000
Qatar---------- $ 22,470,000,000
Lebanon------- $ 19,490,000,000
Yemen--------- $ 17,200,000,000
Bahrain-------- $ 14,080,000,000
Mauritania------ $ 6,185,000,000
---------------------------------------
Totaal:--------$ 1.611.355.000,000
Spain---------$ 1.014.000.000,000
---------------------------------------
Verschil------$ 597.355.000,000 en dit zijn maar 17 landen i.p.v 22 landen die jij noemt.


Isreal alleen heeft een grotere BNP dan Saoudie-arabie!!!!(misschien wel de grootste olie producent ter wereld

Saudi Arabia $ 340,500,000,000
Israel------- $ 139,200,000,000

Shemharosh
28-02-06, 19:13
Ik heb het niet zelf verzonnen het zijn rapporten van de Verenigde Naties...maar dan toch....noem me een product waamee arabieren en "moslims"de wereld hebben verblijdt behalve hoeren,playboys en Bin Laden clipjes???!!!...bestaat niet!

Arabieren dreigen altijd met olieboycotten alsof die olie van hun...het is het niet ...het is van Shell en BP en EXXON...zij hebben het ontdekt en naar boven gehaald...daarna zijn ze landjes gaan maken aan de hand van welke putten van wie zijn.Voor de WOII was alles van Groot Britannie daarna heeft ze veel aan Amerika afgedaan als aflossing van de oorlogsschuld.En ook al gaan die arabieren mensen chanteren door ze geen olie meer te verkopen...wat gaan ze er mee doen dan?..opdrinken!!!want ze kunnen geen auto's maken niks.

Dat arabierengedoe stelt niks voor:weet je dat er minder arabieren zijn dan duitstaligen of franstaligen en dan heb ik niet eens over de grote volkeren als de anglosaxen en de latino's laat staan de chinezen en de indiers.

maar dat is ook het probleem nu;Het terrorisme gedoe is eigenlijk een globalisereing delimma:

De globalisereing is een proces die de anglosaxen hebben afgedwongen en ze domineren het.Landen als Frankrijk,Duitsland,Rusland,China en zelfs Nederland spelen daarbij een nietige rol...misschien economisch wel maar cultureel niet.Als je weet dat Internet voor meer 90% englstalig is dan weet je al genoeg....dat heeft landen als Nederland wat toch ooit een trotse rijk was in een identiteitscrisis gestort:mensen die engstalig zijn hoeven zich niet aan te passen want ze zijn superieur ze worden zelfs aangenomen als hoge ambtenaren!!! en managers zonder dat ze een woordje nederlands spreken maar als je niet engstalig bent moet je je wel inburgeren en wordt je teruggestuurd naar de kleuterschool...en dat licht zie ik de spanningen die er nu zijn...kleine landjes als Denemarken ,Italie en Frankrijk zelfs hebben dat probleem integenstelling tot Engeland en Spanje(leider van een grote opkomende Latino supermacht)......ik denk dat Amerika als de onbetwisbare leider van de wereld de arabieren/moslims gebruikt als de gekke kwade Harrie om zo over de rest heen te lopen.

heeft niks te maken met schreeuwende pubers op de Dam of bebaarde hooligans die hun vrouwen in ninjapakken steken en dreigen om zich zelf op te blazen.

Olive Yao
28-02-06, 20:33
Geplaatst door Ali Eddaoudi
Een golf aan kritiek kreeg ik te incasseren omdat ik onze premier te hard zou hebben aangepakt. Ik noemde hem een hypocriet
Collaborateur noem ik hem. Of de ezel Balkende.


en zijn politieke maatjes zouden erop aansturen om de wereld in een totale chaos te brengen. De christelijke tegen de islamitische wereld om precies te zijn.
Nee, kapitalistische wereld tegen de rest.


Een strijd die we niet mogen onderschatten denk ik, al vindt deze nog vaak op het psychisch vlak plaats. Maar hoe lang nog en ja, ook Jan Peter Balkende die achter Amerika en Engeland staat doet er helaas aan mee! Hij is net als vele Europese leiders verantwoordelijk voor de misstanden als ze het laten gebeuren terwijl ze bij machte zijn er wat aan te doen. Waarvoor keurt onze eigen premier het geweld van de Amerikanen en Engelsen niet af en waarom volgen er geen harde sancties tegen deze landen? Ik kan het niet anders verklaren dan dat er sprake is van onvoorwaardelijke liefde voor elkaar. Het zijn kameraden, wat ze ook uitspoken!
Economische belangen denk ik eerder. Kameraden? Ze laten elkaar als bakstenen vallen als dat opportuun is.

Orakel
28-02-06, 23:25
Geplaatst door Shemharosh
Arabieren dreigen altijd met olieboycotten alsof die olie van hun...het is het niet ...het is van Shell en BP en EXXON...zij hebben het ontdekt en naar boven gehaald...daarna zijn ze landjes gaan maken aan de hand van welke putten van wie zijn.Voor de WOII was alles van Groot Britannie daarna heeft ze veel aan Amerika afgedaan als aflossing van de oorlogsschuld.

:haha:

Naïviteit is echt een zegen.