PDA

Bekijk Volledige Versie : Politiestaat: 'Alle Nederlanders in databank'



Coolassprov MC
26-02-06, 10:47
Politiestaat: 'Alle Nederlanders in databank'
vrijdag 24 februari 2006
Het ministerie van Binnenlandse Zaken werkt aan een databank met gelaatsscans en vingerafdrukken van Nederlanders met een paspoort.
Nieuw paspoort
Maar het wetsvoorstel hierover is nog niet goedgekeurd door de Eerste en Tweede Kamer. Dit schrijft de Volkskrant. Er zou haast zijn, met het maken van zo'n databank, omdat het nieuwe paspoort, waar over enige tijd ook de vingerafdruk op komt, op 28 augustus moet worden ingevoerd.


Niet veilig
Privacy-experts zijn tegen een centrale databank. Ze vinden dat daarmee een fundamentele grens wordt overschreden. Het College Bescherming noemt de databank niet nodig en niet veilig.
www.rtl.nl

tukkersterror
26-02-06, 11:08
Geplaatst door Coolassprov MC
Dit geld niet alleen voor Nederland maar dit word wereldwijd ingevoerd om terroristme tegen te gaan!!!
Ik vind het een goeiezaak en ben er dan ook voor!!!
Mensen die niks te verbergen hebben zullen van deze maatregel niets merken, alleen als je gevaarlijk bent en je naam komt te staan op de lijst van Interpol, kan dit de opsporing vereenvoudigen!!!

Coolassprov MC
26-02-06, 12:15
Geplaatst door tukkersterror
Dit geld niet alleen voor Nederland maar dit word wereldwijd ingevoerd om terroristme tegen te gaan!!!
Ik vind het een goeiezaak en ben er dan ook voor!!!

They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.

Benjamin Franklin, Historical Review of Pennsylvania, 1759



Geplaatst door tukkersterror
Mensen die niks te verbergen hebben zullen van deze maatregel niets merken, alleen als je gevaarlijk bent en je naam komt te staan op de lijst van Interpol, kan dit de opsporing vereenvoudigen!!!

Dit een blatante leugen als je het niet kunt garanderen; de praktijk wijst uit dat mensen die niet eens een aanklacht tegen hun hebben gemarteld worden in buitenlandse gevangenissen.

Dus waar heb je het over?

Iedereen die maar iets begrepen heeft van het juridische systeem weet dat je niets gedaan hoeft te hebben om verdachte te zijn; door deze ‘nieuwe anti-terreurwetgeving’ ben je eerder verdacht dan je lief is.



Niet veilig

Privacy-experts zijn tegen een centrale databank. Ze vinden dat daarmee een fundamentele grens wordt overschreden.

Het College Bescherming noemt de databank niet nodig en niet veilig.

tukkersterror
26-02-06, 12:51
Geplaatst door Coolassprov MC

Dit een blatante leugen als je het niet kunt garanderen; de praktijk wijst uit dat mensen die niet eens een aanklacht tegen hun hebben gemarteld worden in buitenlandse gevangenissen.

Dus waar heb je het over?

Iedereen die maar iets begrepen heeft van het juridische systeem weet dat je niets gedaan hoeft te hebben om verdachte te zijn; door deze ‘nieuwe anti-terreurwetgeving’ ben je eerder verdacht dan je lief is.

Ik ben zelf in heel veel landen geweest waarvan je zegt nou nou, maar ik ben nog nooit opgepakt, gemarteld of wat dan ook.
Zelfs in Libie, kon ik vrijuit tegen een neef van Kadafi zeggen dat zijn oom een onderdrukker van zijn volk was!!!

Nee die knuppeltjes die reizen met een diplomatiek paspoort, van alles smokkelen wat maar mogelijk is, in een land vrouwen verkrachten en zich dan beroepen op hun onschenbaarheid, dat is een goeie binnenkomer.

Trouwens, in Nederland worden alle gegevens van iedereen al sinds 1968 opgeslagen, wij hebben met de invoer van de hieleprik, de grootste dna-bank ter wereld!!!
En daar maak niemand zich druk over???
Vreemd!!!

~Panthera~
26-02-06, 12:53
Geplaatst door tukkersterror
Ik ben zelf in heel veel landen geweest waarvan je zegt nou nou, maar ik ben nog nooit opgepakt, gemarteld of wat dan ook.
Zelfs in Libie, kon ik vrijuit tegen een neef van Kadafi zeggen dat zijn oom een onderdrukker van zijn volk was!!!

Nee die knuppeltjes die reizen met een diplomatiek paspoort, van alles smokkelen wat maar mogelijk is, in een land vrouwen verkrachten en zich dan beroepen op hun onschenbaarheid, dat is een goeie binnenkomer.

Trouwens, in Nederland worden alle gegevens van iedereen al sinds 1968 opgeslagen, wij hebben met de invoer van de hieleprik, de grootste dna-bank ter wereld!!!
En daar maak niemand zich druk over???
Vreemd!!!



Dna is iets anders dan je porum.

Divine_70
26-02-06, 12:58
Wat maakt het nog voor verschil,het enige dat er veranderd is dat dosier 128.346 een gezicht en een paar streepjes krijgt.
Alles is allang bekend, van iedereen, alleen het uiterlijk ontbreekt nog.

tukkersterror
26-02-06, 13:06
Geplaatst door ~Panthera~
Dna is iets anders dan je porum.

Klopt je porum veranderd na je ouder word, dna nooit. (al zijn er technieken om ook je dna te veranderen)

:droef: Dus mensen met criminele ideeen zullen altijd een kans hebben :droef: Jammer!!!