PDA

Bekijk Volledige Versie : Voor Mars: Nederland nog steeds Gidsland!



mark61
26-02-06, 13:22
Waar staan wij voor?

We zijn voor méér verkeersveiligheid. België telt nog te veel
verkeersslachtoffers: 12,7 per 100.000 inwoners.
Nederland telt er slechts 6,1 per 100.000.
Het kan en moet dus beter ! Ook jij kan hieraan meehelpen,
lees vlug verder en ontdek hoe je kunt helpen.


http://www.ikbenvoor.be/

Zag ik langs de autostrada, dat heet daar geloof ik zo. Ook in de smaken www.jesuispour.be en www.ichbinfuer.be.

Nous sommes pour davantage de sécurité routiere. La Belgique compte encore trop de victimes de la circulation: 12,7 pour 100.000 habitants. Pour seulement 6,1 pour 100.000 habitants aux Pays-Bas. Nous devons faire mieux.

Zelfs voor Walen!

mark61
26-02-06, 16:36
Bijna 99.000 doden in verkeer China

PEKING (ANP) - Bij verkeersongevallen in China is in 2005 een recordaantal van 98.738 doden gevallen. Dat is meer dan in elk ander land ter wereld. Dit heeft het persbureau Xinhua zondag gemeld.

In de Volksrepubliek komen er op dit moment elk jaar 5,5 miljoen automobilisten bij. Die veranderen vaak van rijstrook zonder richting aan te geven, rijden door rood licht of rijden zelfs achteruit als zij een uitrit op de snelweg hebben gemist.

De regering wil er iets aan doen dat de straten van China de dodelijkste ter wereld zijn, aldus Xinhua. Zo moeten de rijopleidingen beter worden.

http://www.nrc.nl/anp/buitenland/article231365.ece

Das anders een pak minder dan in België. Als het over dodelijke slachtoffers gaat hierboven. Wat ik wel denk. Voor NL klopt het wel.

mark61
26-02-06, 16:37
Trucks moeten trager door België

BRUSSEL (ANP) - De maximumsnelheid van vrachtwagens in België moet omlaag van negentig naar tachtig kilometer per uur. Ook komen er fors meer inhaalverboden voor de trucks. Verkeersminister Landuyt zal dat de komende maand aan de Belgische regering voorstellen.

De maatregelen moeten het verkeer veiliger maken. Het aantal dodelijke ongevallen met vrachtwagens op snelwegen is in 2005 een kwart gestegen, aldus Landuyt. Eerder had minister Van Brempt van de Vlaamse deelstaatregering de lagere snelheid om milieuredenen bepleit, maar dat stuitte op verzet.

België is nog een van de weinige EU-landen waar vrachtwagens negentig kilometer per uur mogen rijden. In de meeste landen, waaronder Nederland, is dat tachtig.

Tis een hype.