PDA

Bekijk Volledige Versie : Duurzaam Nederland



mark61
26-02-06, 17:31
http://www.duurzaamnederland.nl/

Kent iemand deze partij?

In Leiden zijn de 10 kandidaten van Turkse (3) en Marokkaanse (?) (7) afkomst. Negen mannen, 1 vrouw.

Interessant. Geloof ik.

mark61
26-02-06, 17:32
De Nederlandse politiek kenmerkt zich door een structuur die deels is terug te voeren op de grote strijdpunten uit de vorige eeuw, zoals de schoolstrijd en de opkomst van de arbeidersklasse. Dat heeft anno 2002 geleid tot een erg breed middenveld, dat eigenlijk zonder veel oppositie en regentesk functioneert. Ter linker en rechterzijde zijn kleine en gelegenheidspartijen, die wat knabbelen aan de zakelijkheid en neo-liberale politiek van een kaste van bestuurders en carriëre-politici, maar het principiële debat is min of meer verstomd. Vragen over kernenergie, vreemdelingenbeleid, genetische manipulatie, integriteit en verantwoordelijkheid, de rechtsstaat, ethiek en moraal worden alleen gekoppeld aan economische waardering, 'nieuwe stoerheid' en een schijnbaar gevoel van veiligheid. Die aanpak gaat voorbij aan de diepere verbondenheid van de mens met zijn wereld, die Duurzaam Nederland wel onderschrijft. Omdat de traditionele indeling in links-rechts in de huidige politieke en maatschappelijke situatie niet meer opgaat, introduceert DN een 'derde weg'. Die derde weg staat voor bewuste vooruitgang, niet alleen in economische zin, maar met het oog op milieu, cultuur en zinvolle participatie. Het is een nieuwe dimensie die recht doet aan de dynamiek van een samenleving waarin mensen zowel werknemer als ondernemer, activist als uitkeringstrekker, producent als consument, autogebruiker en milieubeschermer kunnen zijn.
In de aanpak van Duurzaam Nederland is die derde weg met name te herkennen in het verbinden van tegenstellingen als die tussen vrijheid en veiligheid, mens en milieu. Een balans is nodig - een evenwicht - en daarbij is de eigen verantwoordelijkheid een duidelijk kenmerk van de derde weg. Meer verbieden, meer repressie, meer beperkingen, razzia's, identificatieplicht en steeds minder burgerrechten lijken effectief en geven schijnbaar meer veiligheid, maar tasten de integriteit van de burger aan. De eigen verantwoordelijkheid wordt vervangen door controles en zware middelen, sturing gebeurt niet meer door voorlichting en informeren, maar via strafrechtelijke middelen, met een onvermijdelijk willekeurige handhaving, waardoor men zich steeds meer bespied, bedreigd gaat voelen. Als we mensen als nummers en op voorhand verdachte terroristen gaan beschouwen, gaan ze zich ook zo gedragen. Cultuur, sport, vrijwilligerswerk, maatschappelijke betrokkenheid zijn minstens zo effectief en preventief. Als we de burgers voor vol aanzien en ze betrekken bij de problemen, staan we allemaal aan dezelfde kant. Nu staan politie(k) en burger nog te veel tegenover elkaar, samen kunnen we veel beter die steeds veranderende en nieuwe balans vinden die zo hard nodig is. Duurzaam Nederland wil - zonder zich te binden aan een ‘linkse’ of ‘rechtse’ politieke kleur - vooral vooruit kijken. Vooruit naar een situatie, waarin minderheden meer zelfbewust hun bijdrage aan de samenleving op de agenda plaatsen, waarin zij hun identiteit niet opgeven, maar gewaardeerd zien. Integratie is een natuurlijk proces en vernederlandsing treedt geleidelijk toch wel op, maar mag niet gepaard gaan met ontworteling, met het gevoel niet mee te tellen, niet gezien te worden, vernederd te worden. Emancipatie van minderheden moet nu op de politieke agenda komen, voordat een te duidelijke polarisering onherstelbare breuken in de samenleving veroorzaakt. Het is nodig om duidelijk te maken wat de bijdragen van minderheden aan het maatschappelijke debat kunnen zijn. Dat heeft te maken met vraagstukken als integratie, zwarte scholen, asielbeleid, inburgering, maar ook met de ontplooiingskansen voor jongeren, de culturele verscheidenheid en de mate waarin we als "Nederlanders" samenwerken. De zittende politieke machthebbers spreken niet voor of namens de minderheden, maar pretenderen ook hen te vertegenwoordigen, waardoor een eenzijdig en onjuist beeld ontstaat. Voeg dat bij steeds meer incompetentie, corruptie en verdoezeling van fouten en missers: wie is er nog verantwoordelijk? Men krijgt de indruk dat de politiek niet meer van de burgers is, dat men, vaak met de beste bedoelingen, over maar zonder hen regeert. Is het dan vreemd dat die burgers niet meer in de politiek geloven? Nederland moet zijn positie in internationaal verband nodig evalueren, dat geldt voor de NATO, maar ook voor plannen in Europees verband, de monetaire unie, immigratiepolitiek en ontwikkelingssamenwerking. De burger moet meer betrokken worden bij beslissingen zoals de uitbreiding van de EU en andere internationale verdragen, samenwerkingen en commitments. Ook moet er nagedacht worden over de praktische consequenties van bijvoorbeeld een oorlog tegen Irak. Daardoor komen er weer honderdduizenden vluchtelingen extra naar Europa: is dat de bedoeling?

De wereldeconomie zit in een dal, misschien acuut gemaakt door de gebeurtenissen van 11 sept, maar de voortekenen waren er al eerder. Het materialisme en de zogenaamde neo-liberale handelspolitiek begon z'n tol te eisen, in die zin dat de ongelijkheid tussen rijk en arm, op nationale en internationale schaal, steeds schrijnender werd. Nu de economie minder rooskleurig is, worden de tegenstellingen schrijnender en komen belangrijke vragen weer naar boven. Nadenken over wat rechtvaardig is, welke relatie ons land heeft met de wereld om ons heen en hoe we respectvol kunnen omgaan met ouderen, niet-werkenden en de culturele minderheden in ons land, zijn
(weer) aan de orde. De nadruk op ICT als wonderolie voor de economie is kortzichtig, dat zijn vaak banen die snel weer verdwijnen en weinig inhoud hebben. Ook de privatisering blijkt te ver doorgeschoten. De uitverkoop van bedrijven aan buitenlandse investeerders moet beperkt worden en we moeten kijken naar waar we goed in zijn en waar we ook trots op kunnen blijven. Ook en misschien juist de nieuwe Nederlanders willen en kunnen bijdragen aan een meer dienende en steunende samenleving, omdat dat in hun cultuur vaak zo duidelijk is vastgelegd. Niet op de onpersoonlijke manier van de welvaartsstaat, maar als persoonlijke verantwoordelijkheid; de naaste is niet een vreemde die profiteert van wat de overheid uitdeelt, maar de buurman, het familielid, de mens om ons heen.
De uitgangspunten van de Duurzaam Nederland, samengevat in de steekwoorden mens, milieu, balans, zijn afgeleid van de basiswaarden zoals solidariteit, respect, verantwoordelijkheid en medemenselijkheid. Wel acht DN politieke vragen ook persoonlijke vragen, we kunnen en mogen ons niet verschuilen achter mooie kreten, programma's en instituties: iedere burger draagt persoonlijke verantwoordelijkheid en mag daarop worden aangesproken. Daarnaast is betrokkenheid bij de directe omgeving, invloed daarop en derhalve kleinschaligheid een belangrijk uitgangspunt. Duurzaam Nederland roept op, om ons samen te bezinnen op de uitdaging van een veranderende wereld, daarbij de traditionele bronnen en inzichten te gebruiken naast moderne technologie en te bouwen aan een samenleving waarin culturen naast en door elkaar kunnen bestaan, gelijkwaardig maar niet gelijk en met respect voor elkaar.
Daartoe is een krachtig en vitaal politiek platform nodig, door individuele steun en participatie, maar ook door kritiek en aanvullingen op programma en uitgangspunten. Uw commentaar is welkom!

Voor ons programma zie www.duurzaamnederland.nl 010-2653621 kies voor balans tussen mens en milieu - stem DUURZAAM NEDERLAND

kies voor balans tussen mens en milieu - stem DUURZAAM NEDERLAND

mark61
26-02-06, 18:18
Zie intussen dat het een Turks ding is met veel Alibi-Ali's. :hihi:

tukkersterror
26-02-06, 18:34
Geplaatst door mark61
activist als uitkeringstrekker,

Sterke tegenstelling van deze nieuwe partij, dus als je geen activist bent ben je een uikeringstrekker, alleen deze naam kost al heel veel stemmen!!!!


Meer verbieden, meer repressie, meer beperkingen, razzia's, identificatieplicht en steeds minder burgerrechten lijken effectief en geven schijnbaar meer veiligheid, maar tasten de integriteit van de burger aan.

Dit doet mij denken aan landen zoals Iran, Irak, Libie, nee dan maar PvdA!!!


De eigen verantwoordelijkheid wordt vervangen door controles en zware middelen, sturing gebeurt niet meer door voorlichting en informeren, maar via strafrechtelijke middelen, met een onvermijdelijk willekeurige handhaving, waardoor men zich steeds meer bespied, bedreigd gaat voelen.

Dit is toch te gek voor woorden, dit is Dictatuur en geen democratie, dit is politie aan de macht..............never!!!!


Als we mensen als nummers en op voorhand verdachte terroristen gaan beschouwen, gaan ze zich ook zo gedragen.

Kom nou zeg!!!!!!!! Iedereen kan mij als nummer of terrorist beschouwen, maar ik blijft toch altijd mijn eigen ik en daar veranderd niemand wat aan!!!!


Nederland moet zijn positie in internationaal verband nodig evalueren, dat geldt voor de NATO, maar ook voor plannen in Europees verband, de monetaire unie,

Natuurlijk, maar ook hier maken ze een fout we zitten in de Navo en Nederland zal dit ook nooit verlaten, ten eerste is ons Navo verband goedkoper als een volledig eigen leger. ten tweede zal ons land naar ik hoop nooit zijn bondgenoten verlaten, omdat de Navo een goede en betrouwbare stabiliteit geeft in Europa en bevriende staten daarbuiten.

De wereldeconomie zit in een dal, misschien acuut gemaakt door de gebeurtenissen van 11 sept, maar de voortekenen waren er al eerder.

De wereldeconomie zit in een dal, nou ook echt niet, voor ons is de economie even iets lager dan anders, omdat landen zoals China en Rusland giganties in de lift zitten, met een gemiddelde groei van 23% op jaarbassis!!!

Voor ons programma zie www.duurzaamnederland.nl 010-2653621 kies voor balans tussen mens en milieu - stem DUURZAAM NEDERLAND

kies voor balans tussen mens en milieu - stem DUURZAAM NEDERLAND

Nee mijn stem zullen ze nooit krijgen, omdat 1. Ze niet weten waarover ze praten, 2. Ik graag wil blijven leven in een land waar vrijheid en democratie hoog in vaandel staat.
Maar er zullen altijd wel weer mensen uit angst of ontwetendheid stemmen op deze partij.
Jammer want het zal een verloren stem zijn!!

mark61
26-02-06, 18:41
Geplaatst door tukkersterror
Nee mijn stem zullen ze nooit krijgen, omdat 1. Ze niet weten waarover ze praten, 2. Ik graag wil blijven leven in een land waar vrijheid en democratie hoog in vaandel staat.
Maar er zullen altijd wel weer mensen uit angst of ontwetendheid stemmen op deze partij.
Jammer want het zal een verloren stem zijn!!

Euh, heb je gedronken of las je wat te snel?

Seif
26-02-06, 19:07
Geplaatst door mark61
Euh, heb je gedronken of las je wat te snel?

Waarschijnlijk haakte hij al af bij dat zinnetje over 3 Turken en 7 Marokkanen. :hihi:

mark61
26-02-06, 20:16
Geplaatst door Seif
Waarschijnlijk haakte hij al af bij dat zinnetje over 3 Turken en 7 Marokkanen. :hihi:

Das snel.

Maar ik had begrepen dat alle moeslims gaan stemmen deze keer, dus ik had wel wat meer animo voor dit topic verwacht.

Begrijp intussen ook dat je je een soort Turkse SP moet voorstellen bij ze. :vreemd:

tukkersterror
26-02-06, 21:23
Geplaatst door Seif
Waarschijnlijk haakte hij al af bij dat zinnetje over 3 Turken en 7 Marokkanen. :hihi:

Klopt ik had verwacht 3 turken 3 marokkanen en een domme hollander voor het evenwicht!!!

Nee als je de onzin leest, dan kunnen ze daar nooit aan voldoen en gaan we terug naar de 50 jaren waar de directeuren de mensen arm hielden en de geestelijke leiders de mensen dom............Nee dank je daar hebben onze ouders al voor gestreden!!!
Ik wil vrijheid die ik nu heb niet opzeggen, onder geen voorwaarde en aangezien geen partij voldoet stem ik niet, of misschien op een kleine partij hier in Hengelo om mijn stem niet verloren mag gaan.
Maar ja wie ben ik??? een tukker die zo nu en dan met zijn :zweep: rond slaat en waar toch niemand naar luisterd:droef: