PDA

Bekijk Volledige Versie : Vechtpartijtjes bij demonstratie op de Dam



Dwaalspoor
26-02-06, 23:35
Vechtpartijtjes bij demonstratie op de Dam

AMSTERDAM (ANP) – Bij een demonstratie op de Dam in Amsterdam zijn enkele aanwezigen elkaar zaterdagmiddag in de haren gevlogen. De politie wist de vechtpartijtjes snel in de kiem te smoren en verrichtte één arrestatie wegens openlijke geweldpleging, meldde een woordvoerder.

Op de Dam hadden zich rond 13.00 uur enkele tientallen betogers verzameld die voor de vrijheid van meningsuiting opkwamen naar aanleiding van de Deense spotprenten van de profeet Mohammed. Het moest een tegengeluid zijn voor de demonstratie van twee weken geleden, toen een paar honderd moslims in Amsterdam betoogden tegen de omstreden cartoons.

Aan het begin van het protest zaterdag verscheen echter een groep antifascisten die tegen de betogers inging. Ze deelden flyers uit met de oproep om vooral niet mee te doen met de groep „rechts–extremisten", die de dag van de herdenking van de Februaristaking volgens hen misbruikte. Enkelen van hen raakten daarop in gevecht met verscheidene demonstranten die sjaaltjes droegen met de tekst ’white power’. De politie heeft enkele vechtersbazen onder begeleiding weggehaald van de Dam om verdere escalatie te voorkomen, aldus de zegsman.

De organisatie van de demonstratie noemde in de aankondiging de herdenking van de Februaristaking in 1941, toen duizenden arbeiders het werk neerlegden uit protest tegen de jodenvervolging, als voorbeeld om vooral te strijden voor vrijheid van meningsuiting. De antifascisten vonden juist dat die in hun ogen ’antimoslimbetoging’ een smet werpt op de herdenking die zaterdag aan het eind van de middag plaatsvindt op het Jonas Daniël Meijerplein in de hoofdstad.


http://www.refdag.nl/artikel/1250931/Vechtpartijtjes+bij+demonstratie+op+de+Dam.html

wytze
27-02-06, 12:30
Komt die michiel mans hier nog wel eens?
dat was toch de organisator van deze demonstratie? Staat blijkbaar graag met nazi's op de Dam.
Maar toen dacht AFA: geen goed idee die nazi's op de Dam. :haha:

H.P.Pas
27-02-06, 12:46
Geplaatst door wytze

Maar toen dacht AFA: geen goed idee die nazi's op de Dam. :haha:

Ja, dat zat ze niet glad.

Die Straße frei
Den AFA Batallionen..

observer
27-02-06, 12:50
leuke denkwijze heeft die afa

wie een mening heeft die ons niet aanstaat die meppen we onder het mom van verdedigen van de vrijheid

euh linkse neocons?

wytze
27-02-06, 12:52
Geplaatst door H.P.Pas
Ja, dat zat ze niet glad.

Die Straße frei
Den AFA Batallionen..




het moet natuurlijk gewoon kunnen dat nazi's op de Dam demonstreren. Vooral ook op de dag van de februari staking herdenking. Liefst ook op 4 en 5 mei. :fucyc:

~Panthera~
27-02-06, 12:54
Geplaatst door observer
leuke denkwijze heeft die afa

wie een mening heeft die ons niet aanstaat die meppen we onder het mom van verdedigen van de vrijheid

euh linkse neocons?


Nee, alleen hardcore Nazi's.

Sinds wanneer is het verboden om tegen Nazi's te zijn ?? :verward:

wytze
27-02-06, 12:54
Geplaatst door observer
leuke denkwijze heeft die afa

wie een mening heeft die ons niet aanstaat die meppen we onder het mom van verdedigen van de vrijheid

euh linkse neocons?



Nou die LPF mafkezen werden met rust gelaten hoor. Alleen aan symbolen herkenbare nazi's werden weggejaagd.

H.P.Pas
27-02-06, 13:04
Dijkers & Pleiners.
Rockers & Mods.
Punks & Skins.
AFA's & Fa's.
Koekoek éénzang.

wytze
27-02-06, 13:12
Geplaatst door H.P.Pas
Dijkers & Pleiners.
Rockers & Mods.
Punks & Skins.
AFA's & Fa's.
Koekoek éénzang.




ja dat linkse afa-tuig ook. nee, dan al die fatsoenlijk brave burgers die ook allemaal erg tegen fascisten zijn maar nooit 1 hand zullen uitsteken om ze ook werkelijk te bestrijden. daar moeten we t van hebben!

tukkersterror
27-02-06, 14:25
Geplaatst door wytze
Nou die LPF mafkezen werden met rust gelaten hoor. Alleen aan symbolen herkenbare nazi's werden weggejaagd. Wat heeft lpf nu weer te maken met Nazi's???

wytze
27-02-06, 15:01
Geplaatst door tukkersterror
Wat heeft lpf nu weer te maken met Nazi's???




meer dan je lief is denk ik. er zijn diverse lpf-ers die nauwe banden hebben met nazi's.
en het groepje lpf-ers dat dara stond had geen enkele moeite met de aanwezigheid van de stromfronters bij hun "demonstratie".

observer
27-02-06, 15:13
Geplaatst door ~Panthera~
Nee, alleen hardcore Nazi's.

Sinds wanneer is het verboden om tegen Nazi's te zijn ?? :verward: tja
als je het zo bekijkt

lijkt me dat een label niet een reden mag zijn om maar geweld te gebruiken

simpele feit is dat als ze niets strafbaars doen de afa geen recht heeft om strafbare feiten te plegen om ze te stoppen, sterker nog zelfs al liepen ze strafbare feiten te plegen dan is het aan de politie daar tegen op te treden

als je volgens die redenering gaat denken zou het bv acceptabel zijn dat een paar 100 leernichten een moskee waar ze roepen dat homo's ziek zijn binnen vallen om de imam het spreken onmogelijk te maken mbv geweld

Eni
27-02-06, 16:08
Geplaatst door wytze
ja dat linkse afa-tuig ook. nee, dan al die fatsoenlijk brave burgers die ook allemaal erg tegen fascisten zijn maar nooit 1 hand zullen uitsteken om ze ook werkelijk te bestrijden. daar moeten we t van hebben!

Geen tijd voor die onzin, dat is werk voor politie en overheden. Deze "fatsoenlijke burger" moet overdags werken voor z'n geld ipv wat rechts tuig in elkaar te trappen op de dam.

AFA laat me niet lachen. Als er geen rechts-extremisten in de buurt zijn wordt er wel weer een regerings top uitgekozen om de stad waar dit wordt gehouden te slopen.

wytze
27-02-06, 16:28
Geplaatst door observer
tja


als je volgens die redenering gaat denken zou het bv acceptabel zijn dat een paar 100 leernichten een moskee waar ze roepen dat homo's ziek zijn binnen vallen om de imam het spreken onmogelijk te maken mbv geweld


als er een tijd was geweest waarin de moskeeen de hele homobeweging tot minimum hadden gereduceerd door uitroeiing, dan zouden die leernichten wat mij betreft een punt hebben.
dat is echter niet het geval.

Max Stirner
27-02-06, 18:04
Geplaatst door wytze

Maar toen dacht AFA: geen goed idee die nazi's op de Dam. :haha:


En daarmee hebben ze NL op het nippertje voor een nieuwe Holocaust weten te behoeden....op zijn minst.

Goed dat er nog echte wereldverbeteraars zijn, die onverschrokken de strijd durven aangaan met de vele tienduizenden tot de tanden bewapende NeoNazis die afgelopen zaterdag de Dam overspoelden.



:)

observer
27-02-06, 18:57
Geplaatst door wytze
als er een tijd was geweest waarin de moskeeen de hele homobeweging tot minimum hadden gereduceerd door uitroeiing, dan zouden die leernichten wat mij betreft een punt hebben.
dat is echter niet het geval.

dus je moet eerste wat uitgeroeid hebben voordat je kan bestrijden"?

H.P.Pas
28-02-06, 08:36
Geplaatst door wytze
nee, dan al die fatsoenlijk brave burgers ..

Die lui zijn zo dom. Een linkse of een rechtse straatkei in de etalage, ze zien het verschil niet eens.

wytze
28-02-06, 09:32
Geplaatst door Max Stirner
En daarmee hebben ze NL op het nippertje voor een nieuwe Holocaust weten te behoeden....op zijn minst.

:)


:D dat ware leuk geweest.

maar helaas. de nieuwe holocaust gaat nog vrolijk verder hier met instemming van een behoorlijk deel van het volk.

H.P.Pas
28-02-06, 09:56
Geplaatst door wytze
:D dat ware leuk geweest.

maar helaas. de nieuwe holocaust gaat nog vrolijk verder

Amsterdam 2006 (http://www.fdj.de/infoportal/dbz/images/image341.jpg)

wytze
28-02-06, 10:56
Geplaatst door H.P.Pas
Amsterdam 2006 (http://www.fdj.de/infoportal/dbz/images/image341.jpg)


Ja dat is t misverstand waar velen last van hebben: de gedachte dat alleen als het identiek is aan de joden-uitroeiing is het pas fascisme.


ik dacht meer aan:

http://indymedia.nl/img/2005/04/26255.jpg

H.P.Pas
28-02-06, 11:33
Geplaatst door wytze
maar helaas. de nieuwe holocaust gaat nog vrolijk verder hier .

Geplaatst door wytze
Ja dat is t misverstand waar velen last van hebben: de gedachte dat alleen als het identiek is aan de joden-uitroeiing is het pas fascisme.
ik dacht meer aan: link



Hou nou toch op man.
Holocaust, fascisme, nazisme, je hebt toch zelf geen idee waar je eigenlijk over lult, laat staan dat je er iets bij gedacht zou hebben.

wytze
28-02-06, 12:43
Geplaatst door H.P.Pas
Hou nou toch op man.
Holocaust, fascisme, nazisme, je hebt toch zelf geen idee waar je eigenlijk over lult, laat staan dat je er iets bij gedacht zou hebben.


zijn de argumenten op?

H.P.Pas
28-02-06, 12:49
Geplaatst door wytze
zijn de argumenten op?

Argumenteren met straatvechters ?

wytze
28-02-06, 13:24
Geplaatst door H.P.Pas
Argumenteren met straatvechters ?



gatver. da's vies volk. gelijk heb je. daar sta jij boven, natuurlijk.
weet je dat er joodse straatvechtersgroepen waren voor de 2e wereldoorlog. die vochten terug tegen de nazi's/nsb-ers. goed dat die zijn opgeruimd eigenlijk, achteraf gezien. :roker:

H.P.Pas
28-02-06, 13:25
Niet met de waap'nen der barbaren,
Met kruit noch degen kampen wij.
Het geesteszwaard der vrijheidsscharen,
Brengt slechts de zege aan hun zij
Dat vrede heers', dat welstand bloei',
Dat vreugd' en hope eens doorgloei'
Des werkers huis, des werkers leven,
Dat is het doel waarnaar wij streven!
Dat is ons heilig ideaal!
Dat is ons heilig ideaal!
Aan u, o volk, de zegepraal!
Aan u, o volk, de zegepraal!


Ik doe één poging:
Holocaust = Industriële massamoord.

Jij hebt twee dingen gezegd:
- Er is hier, nu, een holocaust gaande
- 'Het volk' staat hier grotendeels achter (wat zelfs in nazi- Duitsland nooit het geval geweest is; de 'Endlösung' was niet voor niets de geheimste aller geheime Reichssachen).

Of je neemt dat terug, òf je stelt je onder behandeling. Een derde mogelijkheid zie ik niet.

wytze
28-02-06, 15:33
Geplaatst door H.P.Pas
Ik doe één poging:
Holocaust = Industriële massamoord.

Jij hebt twee dingen gezegd:
- Er is hier, nu, een holocaust gaande
- 'Het volk' staat hier grotendeels achter (wat zelfs in nazi- Duitsland nooit het geval geweest is; de 'Endlösung' was niet voor niets de geheimste aller geheime Reichssachen).

Of je neemt dat terug, òf je stelt je onder behandeling. Een derde mogelijkheid zie ik niet.


Wow, spannend. 1 poging.

ik heb gezegd "een nieuwe holocaust met instemming van een behoorlijk deel van de bevolking". dat is iets anders dan "grotendeels".

ok. holocaust is een te groot woord want mensen worden nog niet systematisch uitgeroeid. Je kunt wel zeggen dat er een industrieel deportatieapparaat aan het ontstaan is cq al bestaat.
Daarbij doen zich een toenemend aantal zeer ernstige feiten voor, die in veel gevallen zeer bedreigend, ja zelfs levensbedreigend zijn voor de uit te zetten mensen. en meerderen zijn omgekomen na uitzetting.
Dit gaat zover dat het aantal zelfmoorden in asielzoekerscentra drastisch toenemen.
Toelaten dat geheime diensten van landen de gegevens van de asielzoekers krijgen, zelfs hier ten lande die vluchtelingen mogen ondervragen is een ander zeer ernstig en bedreigende situatie.
Dit alles dus nog los van de totaal mensonwaardige behandeling die asielzoekers hier standaard krijgen. Om over de detentieomstandigheden in de deportatiecentra nog maar te zwijgen.
Nog geen holocaust maar in mijn ogen wel fascistoide.

Bofko
28-02-06, 16:13
Geplaatst door wytze

ik heb gezegd "een nieuwe holocaust met instemming van een behoorlijk deel van de bevolking". dat is iets anders dan "grotendeels".

Als je dat gezegd hebt ben je inderdaad echt helemaal van de pot gerukt.

wytze
28-02-06, 16:21
Geplaatst door Bofko
Als je dat gezegd hebt ben je inderdaad echt helemaal van de pot gerukt.

lees eerst even het hele antwoord.

Bofko
28-02-06, 16:38
Geplaatst door wytze
lees eerst even het hele antwoord.

Ja, heb ik gedaan . Onrecht en Misstanden. Altijd en overal aanwezig. Alleen ga jij daar het etiket Holocaust opplakken. Onrecht en Mistanden = Holocaust voor jou.

Hetzelfde als wat je doet met extreemrechtse kaalkopjes. Het Fascisme loert.....
Bang dat als dat soort neonazi-idioten hun bek opentrekken Nederland bedreigd wordt en naar een fascistische staatsvorm afglijdt. Je hebt wel heel weinig vertrouwen in de Nederlandse bevolking niet ? Ze worden voor gek versleten door 99% van Nederland, wist je dat ? Ze hebben alleen elkaar om gehoor te vinden voor hun nazi-slogans.

Man, man, wat heb je een simpel wereldbeeld.

En nogmaals -om het een beetje goed met je te maken- Ja, er is veel mis en er is veel onrecht. En probeer daar dan je Strijd tegen Onrecht van te maken. Maar zie alles een beetje in het juiste perspectief aub.
En hou dus eens op met die oorlogsfobie van je voordat ik je van grootheidswaan ga betichten.

mark61
28-02-06, 17:20
Geplaatst door wytze
Wow, spannend. 1 poging.

ik heb gezegd "een nieuwe holocaust met instemming van een behoorlijk deel van de bevolking". dat is iets anders dan "grotendeels".

Het gebruik van dergelijke termen in dit verband leidt tot een levensgevaarlijke inflatie van betekenis. Smijten met superlatieven mbt situaties die er in de verste verte niets mee te maken hebben maakt dat je straks geen woorden meer hebt als er echt iets gebeurt; je bagatelliseert in feite 'the real thing'.

Ziek en totaal onverantwoordelijk.

David
28-02-06, 17:24
Geplaatst door wytze
Wow, spannend. 1 poging.

ik heb gezegd "een nieuwe holocaust met instemming van een behoorlijk deel van de bevolking". dat is iets anders dan "grotendeels".




Je doet me onderhand een beetje denken aan die onnozele krakertjes uit de jaren tachtig die 'dood aan het kapitalisme' riepen als ze te weinig geld hadden voor een biertje.

Bofko
28-02-06, 17:28
Geplaatst door David
Je doet me onderhand een beetje denken aan die onnozele krakertjes uit de jaren tachtig die 'dood aan het kapitalisme' riepen als ze te weinig geld hadden voor een biertje.

Of kwaad ´Nederland, politiestaat! ´ sissen als je meer dan 1 agent in je gezichtsveld waarneemt.
Ik heb het meegemaakt.

mark61
28-02-06, 17:29
Geplaatst door Bofko
Of kwaad ´Nederland, politiestaat! ´ sissen als je meer dan 1 agent in je gezichtsveld tegenkomt.
Ik heb het meegemaakt.

Je kon wel lekker proletarisch winkelen. Tegenwoordig heet dat gewoon weer winkeldiefstal. :(

Bofko
28-02-06, 17:34
Geplaatst door mark61
Je kon wel lekker proletarisch winkelen. Tegenwoordig heet dat gewoon weer winkeldiefstal. :(

Yep. En na het eten achter de stencil-machine.

David
28-02-06, 17:45
Geplaatst door Bofko
Yep. En na het eten achter de stencil-machine.


En ieder weiland was een anarchistische camping.

H.P.Pas
28-02-06, 20:19
Geplaatst door David
En ieder weiland was een anarchistische camping.


Da, wo nicht gelebt wird, singt er,
sondern wo man selber lebt,
morgens seine Segel näht
und abends auf dem Mondsee fischt,
wo an Kirchen Windmühlen drehen
und der Sonnenstrom nachts wärmt,
wo man mit den Fingern Korn sät
und mit harten Flegeln drischt,
wo die süßen Gärten blühen
Mohn und Haschisch-Orchideen,
und in weiten Tempelsälen
voll galaktischer Musik
alle eins mit allen werden,
der Guru dann für alle spricht,
von der letzten autonomen
wunderbaren wunderschönen
Selbstbestimmungs-Republik.

wytze
01-03-06, 12:43
Geplaatst door Bofko
Ja, heb ik gedaan . Onrecht en Misstanden. Altijd en overal aanwezig. Alleen ga jij daar het etiket Holocaust opplakken. Onrecht en Mistanden = Holocaust voor jou.

Hetzelfde als wat je doet met extreemrechtse kaalkopjes. Het Fascisme loert.....
Bang dat als dat soort neonazi-idioten hun bek opentrekken Nederland bedreigd wordt en naar een fascistische staatsvorm afglijdt. Je hebt wel heel weinig vertrouwen in de Nederlandse bevolking niet ? Ze worden voor gek versleten door 99% van Nederland, wist je dat ? Ze hebben alleen elkaar om gehoor te vinden voor hun nazi-slogans.

Man, man, wat heb je een simpel wereldbeeld.

En nogmaals -om het een beetje goed met je te maken- Ja, er is veel mis en er is veel onrecht. En probeer daar dan je Strijd tegen Onrecht van te maken. Maar zie alles een beetje in het juiste perspectief aub.
En hou dus eens op met die oorlogsfobie van je voordat ik je van grootheidswaan ga betichten.



Van die 99% van de nl bevolking waar jij zoveel vertrouwen in hebt, is er een behoorlijk deel dat valt voor types als wilders, de lpf, verdonk en dergelijke. het is dus niet nodig om extreem rechts te zijn. "gewoon" rechts is al extreem genoeg. Fortuin zei feitelijk hetzelfde als Janmaat en zie zijn aanhang. En er zijn contacten tussen types die hoog in de lpf zitten en nazi's dus er is wat dat betreft genoeg reden om wat waakzamer te zijn. Het echte gevaar komt wellicht niet van die nazi's, hoewel ik de groei van die kringen bepaald veronrustend vind. Het echte gevaar komt
van de rechtse ideologie die zich niet als nazi voordoet, maar er feitelijk niet ver vanaf zit. En de steun onder het volk voor zo'n beleid/gedachtengoed vind ik zeer verontrustend. En het feit dat het niet herkend wordt door de rest van het volk vind ik het meest verontrustend.
Het huidige deportatiebeleid is voor mij een uiting van een beleid dat een zeer gevaarlijke kant op is gegaan. Jij noemt het onrecht en misstanden, ik noem het inmddels fascistoide, want ja, ik zie een vergelijking met de jodenvervolging.
Alleen nu zijn niet de joden de pineut maar de geillegaliseerden en uitgeprocedeerde asielzoekers. Met daarnaast de hele anti-islam hetze.
Wellicht komt het door mijn eigen deels joodse achtergrond dat ik daar gevoeliger voor ben. Want ja, de herinnering komt wel naar boven als er weer kinderen uit de klas worden gehaald om opgesloten en gedeporteerd te worden; als er weer razzia's plaatsvinden; als er weer ID-plicht wordt ingevoerd en nog zowat van die dingen.

En wat dat gezeur over mijn gebruik van het woord holocaust betreft, van jou en david en mark61: als ik tot 2 keer toe zeg dat dat een te groot woord was en het vervang door fascistoide, moet je er vooral over doorzeuren.
dat maakt indruk.

En voor iedereen die vindt dat AFA's en nazi's koekoeks eenzang is: Op de website van stormfront kun je lezen hoe diverse mensen daar trots zijn op hun opa' s die bij de waffen SS zaten.

Bij AFA vind je diverse joden die afstammen van hen die niet door die opa's zijn uitgeroeid.

Bofko
01-03-06, 13:21
Geplaatst door wytze
Van die 99% van de nl bevolking waar jij zoveel vertrouwen in hebt, is er een behoorlijk deel dat valt voor types als wilders, de lpf, verdonk en dergelijke. het is dus niet nodig om extreem rechts te zijn. "gewoon" rechts is al extreem genoeg. Fortuin zei feitelijk hetzelfde als Janmaat en zie zijn aanhang. En er zijn contacten tussen types die hoog in de lpf zitten en nazi's dus er is wat dat betreft genoeg reden om wat waakzamer te zijn. Het echte gevaar komt wellicht niet van die nazi's, hoewel ik de groei van die kringen bepaald veronrustend vind. Het echte gevaar komt
van de rechtse ideologie die zich niet als nazi voordoet, maar er feitelijk niet ver vanaf zit. En de steun onder het volk voor zo'n beleid/gedachtengoed vind ik zeer verontrustend. En het feit dat het niet herkend wordt door de rest van het volk vind ik het meest verontrustend.
Het huidige deportatiebeleid is voor mij een uiting van een beleid dat een zeer gevaarlijke kant op is gegaan. Jij noemt het onrecht en misstanden, ik noem het inmddels fascistoide, want ja, ik zie een vergelijking met de jodenvervolging.
Alleen nu zijn niet de joden de pineut maar de geillegaliseerden en uitgeprocedeerde asielzoekers. Met daarnaast de hele anti-islam hetze.
Wellicht komt het door mijn eigen deels joodse achtergrond dat ik daar gevoeliger voor ben. Want ja, de herinnering komt wel naar boven als er weer kinderen uit de klas worden gehaald om opgesloten en gedeporteerd te worden; als er weer razzia's plaatsvinden; als er weer ID-plicht wordt ingevoerd en nog zowat van die dingen.

En wat dat gezeur over mijn gebruik van het woord holocaust betreft, van jou en david en mark61: als ik tot 2 keer toe zeg dat dat een te groot woord was en het vervang door fascistoide, moet je er vooral over doorzeuren.
dat maakt indruk.

En voor iedereen die vindt dat AFA's en nazi's koekoeks eenzang is: Op de website van stormfront kun je lezen hoe diverse mensen daar trots zijn op hun opa' s die bij de waffen SS zaten.

Bij AFA vind je diverse joden die afstammen van hen die niet door die opa's zijn uitgeroeid.

Simplistische naieve welvaartskneus met grootheidswaan. Je bent een lopende belediging voor de oorlogsslachtoffers.
Je had 60 jaar eerder geboren moeten zijn wytze. Dan pas had je je Strijd tegen het Kwaad goed kunnen voeren.

Weet jij hoeveel honderdduizenden asielzoekers Nederland heeft opgenomen de laatste tien jaar waar het nu wel redelijk tot goed mee gaat. Zie je niet hè, want die komen niet in het nieuws. Waarom zijn die niet ´gedeporteerd´ ?

Je hebt in je puberteit je standpunt bepaald en daarna ben je gestopt met denken en om je heen kijken, volgens mij.
Advies aan je: ga niet hijgerig alles nalopen wat je simpele wereldbeeld bevestigt. Internet is een heel laagdrempelige informatieleverancier. Dus als je daar rotzooi-info zoekt is het heel makkelijk in grote getale te vinden. En voordat je het weet bepaalt dat je wereldbeeld.

wytze
01-03-06, 14:20
Geplaatst door Bofko


Weet jij hoeveel honderdduizenden asielzoekers Nederland heeft opgenomen de laatste tien jaar waar het nu wel redelijk tot goed mee gaat. Zie je niet hè, want die komen niet in het nieuws. Waarom zijn die niet ´gedeporteerd´ ?




wil jij mij even de statistieken laten zien over de aantallen asielzoekers die hier zijn toegelaten de afgelopen 10 jaar?

Bofko
01-03-06, 14:37
Geplaatst door wytze
wil jij mij even de statistieken laten zien over de aantallen asielzoekers die hier zijn toegelaten de afgelopen 10 jaar?

http://statline.cbs.nl/StatWeb/table.asp?PA=37970ned&D1=a&D2=(l-11)-l&DM=SLNL&LA=nl&TT=2

Dutchguy
01-03-06, 14:50
Geplaatst door mark61
Het gebruik van dergelijke termen in dit verband leidt tot een levensgevaarlijke inflatie van betekenis. Smijten met superlatieven mbt situaties die er in de verste verte niets mee te maken hebben maakt dat je straks geen woorden meer hebt als er echt iets gebeurt; je bagatelliseert in feite 'the real thing'.

Ziek en totaal onverantwoordelijk.
Precies. Maar kennelijk is het vertoeven in een zwart-wit wereld dermate prettig overzichtelijk dat sommigen daar moeilijk van los komen.

wytze
01-03-06, 18:19
Geplaatst door Bofko
http://statline.cbs.nl/StatWeb/table.asp?PA=37970ned&D1=a&D2=(l-11)-l&DM=SLNL&LA=nl&TT=2


sinds 1993 zijn er 170.000 mensen toegelaten waarvan 70.000 met tijdelijk verblijf.
Dus 100.00 mensen in 13 jaar. Mooi, maar is dat veel?
Kijkend naar de cijfers van de afgelopn 4-5 jaar dan worden er bijna alleen nog maar tijdelijke verblijfsvergunningen afgegeven.

Sinds 3 jaar is het nieuwe uizetbeleid op gang gekomen.
Veel azc's zijn of worden gesloten en meerdere uitzet/deportatiecenra zijn geopend.

Mijn stelling was en is dat het nederlands beleid verworden is tot een onmenselijk, inmiddels fascistoide beleid.
Dat nederland begin jaren negentig humaner met vluchtelingen omging doet daar niets aan af.

wellicht wordt het tijd voor jou om de ogen eens te openen voor een pijnlijke werkelijkheid als het gaat om de behandeling van uitgeprocedeerde asielzoekers en geillegaliseerden in nederland anno 2006?

Max Stirner
01-03-06, 19:17
Geplaatst door wytze
Mijn stelling was en is dat het nederlands beleid verworden is tot een onmenselijk, inmiddels fascistoide beleid.
Dat nederland begin jaren negentig humaner met vluchtelingen omging doet daar niets aan af.

wellicht wordt het tijd voor jou om de ogen eens te openen voor een pijnlijke werkelijkheid als het gaat om de behandeling van uitgeprocedeerde asielzoekers en geillegaliseerden in nederland anno 2006?


Hmmm....het grote probleem is natuurlijk dat IEDEREEN in bijvoorbeeld Afrika naar NL wil komen.

Dat zou ik in hun positie ook graag willen, ze hebben hele goede redenen, maar t kan simpelweg niet.

Met fascisme heeft dat niet veel te maken, meer met logisch nadenken.

Dwaalspoor
01-03-06, 21:20
Wytze laat je niet gek maken door deze rukkers, door mensen zoals jou heb ik nog enige vertrouwen in Nederlanders. Als het de tweede wereld oorlog zou zijn en ik jood zou zijn, dan zou ik me vrijwel alleen bij jou veilig gevoeld hebben.

naam
01-03-06, 21:51
Geplaatst door Dwaalspoor
Wytze laat je niet gek maken door deze rukkers, door mensen zoals jou heb ik nog enige vertrouwen in Nederlanders. Als het de tweede wereld oorlog zou zijn en ik jood zou zijn, dan zou ik me vrijwel alleen bij jou veilig gevoeld hebben.


Waarom zouden mensen uberhaupt nog naar Nederland willen komen. Snap er helemaal niets van.

Dwaalspoor
01-03-06, 22:26
Geplaatst door naam
Waarom zouden mensen uberhaupt nog naar Nederland willen komen. Snap er helemaal niets van.

Ik denk om dezelfde reden dat er ruim 50.000 Nederlanders per jaar naar een ander land migreren.

mark61
01-03-06, 22:32
Geplaatst door Dwaalspoor
Ik denk om dezelfde reden dat er ruim 50.000 Nederlanders per jaar naar een ander land migreren.

Omdat de belasting er lager is dan in het land van herkomst? :confused:

Dwaalspoor
01-03-06, 23:09
Geplaatst door mark61
Omdat de belasting er lager is dan in het land van herkomst? :confused:

Uiteindelijk komt het allemaal op het volgende neer:

Positie verbetering, de één uit hebzucht de ander uit noodzaak.

naam
02-03-06, 12:02
Geplaatst door Dwaalspoor
Uiteindelijk komt het allemaal op het volgende neer:

Positie verbetering, de één uit hebzucht de ander uit noodzaak.


Kennelijk is de positie in Nederland ook niet veel beter als in het land van herkomst.

Dwaalspoor
02-03-06, 12:35
Geplaatst door naam
Kennelijk is de positie in Nederland ook niet veel beter als in het land van herkomst.

Wat bedoel je ermee te zeggen?

Cherry Bo
02-03-06, 12:54
Geplaatst door Dwaalspoor
Wytze laat je niet gek maken door deze rukkers, door mensen zoals jou heb ik nog enige vertrouwen in Nederlanders. Als het de tweede wereld oorlog zou zijn en ik jood zou zijn, dan zou ik me vrijwel alleen bij jou veilig gevoeld hebben.

Zou een Jood zich bij jou ook zo veilig voelen?

Dwaalspoor
02-03-06, 13:54
Geplaatst door Cherry Bo
Zou een Jood zich bij jou ook zo veilig voelen?

Op die vraag kan ik geen antwoord geven, dat is aan de desbetreffende jood om uit te maken.

wytze
02-03-06, 14:18
Geplaatst door Dwaalspoor
Wytze laat je niet gek maken door deze rukkers, door mensen zoals jou heb ik nog enige vertrouwen in Nederlanders. Als het de tweede wereld oorlog zou zijn en ik jood zou zijn, dan zou ik me vrijwel alleen bij jou veilig gevoeld hebben.


:fpetaf: Dank je wel!


@cherry bo,

ik voel me bij dwaalspoor vele malen veiliger dan bij al die nederlanders die niet inzien wat er in dit land gebeurt op t moment of die zelfs Verdonks beleid verdedigen en goedkeuren.

Cherry Bo
02-03-06, 18:04
Geplaatst door Dwaalspoor
Op die vraag kan ik geen antwoord geven, dat is aan de desbetreffende jood om uit te maken.

Ja, zo kom je ermee weg.

Ok.
Iets concreter.
Hoe sta jij tegenover Joden?

Dwaalspoor
02-03-06, 19:07
Geplaatst door Cherry Bo
Ja, zo kom je ermee weg.

Ok.
Iets concreter.
Hoe sta jij tegenover Joden?

Ermee wegkomen?

Zo moet je niet met mij praten.

naam
03-03-06, 07:33
Geplaatst door Dwaalspoor
Wat bedoel je ermee te zeggen?

Nou wat ik bedoel. Is jouw positie in Nederland bijvoorbeeld beter dat in het land van herkomst? Even aangenomen dat je niet in Nederland geboren bent. :roker:

Cherry Bo
03-03-06, 07:38
Geplaatst door Dwaalspoor
Ermee wegkomen?

Zo moet je niet met mij praten.

Ok, excuseer.

Geef je nog antwoord verder?

papol
03-03-06, 09:08
Geplaatst door wytze
sinds 1993 zijn er 170.000 mensen toegelaten waarvan 70.000 met tijdelijk verblijf.
Dus 100.00 mensen in 13 jaar. Mooi, maar is dat veel?
Kijkend naar de cijfers van de afgelopn 4-5 jaar dan worden er bijna alleen nog maar tijdelijke verblijfsvergunningen afgegeven.
Vergunnning onbepaalde tijd: (vanaf 2001): 530-750-1410-4050, is volgens mij een toename. (Bepaalde tijd: 7000-8000-8300-6000)
Er zijn 195000 mensen vertrokken, tegenover 377000 aanvragen. Echter, aanvraag en vertrek gebeurd niet in hetzelfde jaar, daar zit 3-4 jaar verschil in.



Sinds 3 jaar is het nieuwe uizetbeleid op gang gekomen.
Veel azc's zijn of worden gesloten en meerdere uitzet/deportatiecenra zijn geopend.
Uitzetting vanaf 95: 3570-3550-3260
Uitzetting vanaf 02: 2280-1710-1490
Volgens mij een dalende trend.
AZC's/UC's, je vergelijkt bewoning van veel (10-30?) honderdtallen met meerdere (2-6?) tientallen. Voorheen vertrok men vanuit azc's



Mijn stelling was en is dat het nederlands beleid verworden is tot een onmenselijk, inmiddels fascistoide beleid.
Dat nederland begin jaren negentig humaner met vluchtelingen omging doet daar niets aan af.
Fascistoïde zou zonder wederwoord zijn, is dus niet van toepassing. Met honderden in één verblijf stoppen, waarvan sommigen in hun thuisland al vijanden waren, zonder enig uitzicht op welk perspectief dan ook, zonder privacy, zelfbeschikking of rechten, met slechts een doel, wachten/wachten/wachten, ja dat is erg humaan ......



wellicht wordt het tijd voor jou om de ogen eens te openen voor een pijnlijke werkelijkheid als het gaat om de behandeling van uitgeprocedeerde asielzoekers en geillegaliseerden in nederland anno 2006?
Uitgeprocedeerd, de naam zegt het al: dikke vette punt en sluiten van het dossier. Wat wil je dan nog doen? Naar de wapens grijpen? Verbaal/psychisch verloren dan maar op de ouderwetse fysieke manier?
Een normale maatschappelijke procedure is een of twee keer, woord/wederwoord - repliek/dupliek, en dan is het voorbij en leggen de partijen zich erbij neer (of je moet Oltmans heten ...)
Er is niets zo frusterend dan jaren achtereen de ene na de andere procedure te moeten doorlopen, met iedere keer weer een sprankje valse hoop, om na 5 jaren te horen dat het echt niet anders is. Dat waren de jaren negentig (tachtig ook wel), lekker humaan ...

Gr.P

wytze
03-03-06, 14:11
Geplaatst door papol
Vergunnning onbepaalde tijd: (vanaf 2001): 530-750-1410-4050, is volgens mij een toename. (Bepaalde tijd: 7000-8000-8300-6000)
Er zijn 195000 mensen vertrokken, tegenover 377000 aanvragen. Echter, aanvraag en vertrek gebeurd niet in hetzelfde jaar, daar zit 3-4 jaar verschil in.


Uitzetting vanaf 95: 3570-3550-3260
Uitzetting vanaf 02: 2280-1710-1490
Volgens mij een dalende trend.
AZC's/UC's, je vergelijkt bewoning van veel (10-30?) honderdtallen met meerdere (2-6?) tientallen. Voorheen vertrok men vanuit azc's


Fascistoïde zou zonder wederwoord zijn, is dus niet van toepassing. Met honderden in één verblijf stoppen, waarvan sommigen in hun thuisland al vijanden waren, zonder enig uitzicht op welk perspectief dan ook, zonder privacy, zelfbeschikking of rechten, met slechts een doel, wachten/wachten/wachten, ja dat is erg humaan ......


Uitgeprocedeerd, de naam zegt het al: dikke vette punt en sluiten van het dossier. Wat wil je dan nog doen? Naar de wapens grijpen? Verbaal/psychisch verloren dan maar op de ouderwetse fysieke manier?
Een normale maatschappelijke procedure is een of twee keer, woord/wederwoord - repliek/dupliek, en dan is het voorbij en leggen de partijen zich erbij neer (of je moet Oltmans heten ...)
Er is niets zo frusterend dan jaren achtereen de ene na de andere procedure te moeten doorlopen, met iedere keer weer een sprankje valse hoop, om na 5 jaren te horen dat het echt niet anders is. Dat waren de jaren negentig (tachtig ook wel), lekker humaan ...

Gr.P



Wat de aantallen betreft is de situatie nog erger dan ik dacht. De kolom verguning tot verbljf is namelijk geen echte verblijfsvergunning, maar slechts voor een periode van 5 jaar.
Dus alleen de mensen met een A-status zijn echt erkende vluchtelingen met definitieve verblijfsvergunning. Dat zijn er over de afgelopen 13 jaar zo'n 50.000, waarvan 10.000 in 1993. Dus in 12 jaar heeft nederland maar liefst 40.000 vluchtelingen echt toegelaten!!
De afgelopen paar jaar hebben slechts enkele honderden mensen een A-status gekregen.

Wat de deportatie centra betreft: in Kamp Zeist
ztten 1100 mensen. Op de bajesboten in roterdam zo'n 700, op Schiphol Oost ook vele honderden. Dus niet tientallen zoals je denkt.

De groep uitgeprocedeerden en andere geillegaliseerden zijn een categorie mensen die volstrekt rechteloos zijn. In toenemende mate uitgesloten van wat vor voorziening dan ook. Ze kunnen worden opgesloten zonder te weten voor hoe lange tijd, en zonder een misdrijf te hebben begaan. Ook kinderen. Op het detentieregime valt van alles aan te merken.
Hun behandeling is vele malen slechter dan die van een willekeurige crimineel die vastzit.

Als je kijkt naar de procedure die een asielzoeker moet doorlopen dan begint de onmenselijkheid al op dag 1 van aankomst in nederland. Als je in het eerste gesprek niet alles hebt verteld en je komt in het 2e gesprek met nog iets meer informatie over wat je hebt meegemaakt is dat een reden voor afwijzing.
Noem je dat een normale maatschappelijke procedure?

~Panthera~
03-03-06, 14:20
Geplaatst door wytze

Noem je dat een normale maatschappelijke procedure?

Ik walg hiervan. :moe: