PDA

Bekijk Volledige Versie : Microsoft lanceert zes versies van Vista



~Panthera~
27-02-06, 19:29
Microsoft lanceert zes versies van Vista

Uitgegeven: 27 februari 2006 11:24

REDMOND - Microsoft wil zes versies van zijn nieuwe besturingssysteem Windows Vista op de markt brengen. Drie zijn er bedoeld voor consumenten, twee voor bedrijven en een uitgeklede versie voor ontwikkelingslanden. Dit heeft het Amerikaanse softwareconcern maandag bekendgemaakt.

Vista wordt in de tweede helft van dit jaar de opvolger van Windows XP, dat in oktober 2001 het levenslicht zag en veelvuldig is bekritiseerd om zijn beveiligingslekken. In de zomer van 2004 moest XP worden opgelapt met extra software om consumenten beter te beschermen tegen hackers en virussen.


Veiligheid

Veiligheid zal bij Vista hoog in het vaandel staan, aldus Microsoft. Daarnaast speelt het besturingssysteem meer in op de consumentenbehoefte om muziek, films en foto's op computers op te slaan. Onder meer de zoekfunctie voor die digitale bestanden is verbeterd.

Microsoft verwacht dat Vista Home Premium het standaardproduct wordt voor consumenten, met mogelijkheden om dvd-materiaal te bewerken en HDTV op te nemen en te bekijken. Vista Home Ultimate krijgt meer zakelijke toepassingen. Met de Basic-versie is minder mogelijk op het gebied van multimediatoepassingen.

Voor de Europese markt brengt Microsoft ook versies op de markt waarbij geen software voor het afspelen van mediabestanden wordt meegeleverd. Het concern komt daarmee tegemoet aan de eis van de Europese Commissie, die het softwarebedrijf heeft beschuldigd van misbruik van zijn dominante positie met besturingssystemen.

Op ongeveer 90 procent van de desktopcomputers is Windows geïnstalleerd. Het besturingssysteem is de grote kaskraker van Microsoft.

Victory
27-02-06, 19:35
Gewoon downloaden. :D

http://pdc.xbetas.com/images/52190830.jpg

Het is niet echt anders dan XP (desktop tenminste). Alleen een sidebar met klok, en rss feed.

~Panthera~
27-02-06, 19:49
Is het wat, Vic ? :stout:

Victory
27-02-06, 20:31
Nog ff wachten tot de winkel versie uitkomt... :D een nieuwe windows versie is altijd wel leuk...

Windows XP Professional is een een beetje beter dan Windows 2000, en een ENORME vooruitgang op Windows ME... en windows XP Home is waardeloos... :maf3:

rja2
27-02-06, 20:37
Geplaatst door Victory
Nog ff wachten tot de winkel versie uitkomt... :D een nieuwe windows versie is altijd wel leuk...

Windows XP Professional is een een beetje beter dan Windows 2000, en een ENORME vooruitgang op Windows ME... en windows XP Home is waardeloos... :maf3:
Je lult uit je nek, het verschil tussen XP Home en XP proffesional is minien, er zijn handleidingen hoe van je XP Home, een XP Proffesioneel maakt.

Je zit de gehele tijd tegen Amerika aan te schoppen, maar gebruikt wel Amerikaanse software, Amerika heeft bijna een monopolie op software en hardware gebied.
Zonder Amerika, geen computer.

Victory
27-02-06, 20:47
Ik zie mijzelf als een expert op het gebied van computers (software en hardware), en ik heb ook de papieren om dat te bewijzen. Je mening doet mij niks.

Anyhow.. "Amerika" heeft shit gedaan... het zijn de mensen die iets maken. En zelfs als de regering het gemaakt had.. het zou dom zijn als we b.v de wiel niet zouden gebruiken omdat onze vijand het gemaakt heeft.

PS: Je bent een zeer aggresief mongooltje.

~Panthera~
27-02-06, 20:51
Geplaatst door Victory
Nog ff wachten tot de winkel versie uitkomt... :D een nieuwe windows versie is altijd wel leuk...

Windows XP Professional is een een beetje beter dan Windows 2000, en een ENORME vooruitgang op Windows ME... en windows XP Home is waardeloos... :maf3:


Ik wacht geduldig. :engel:

Yep, altijd leuk, die nieuwe crap. :D

Joesoef
27-02-06, 21:12
Was er niet ergens een trail te downloaden?

Wide-O
27-02-06, 21:46
Geplaatst door Victory
Ik zie mijzelf als een expert op het gebied van computers (software en hardware), en ik heb ook de papieren om dat te bewijzen. Je mening doet mij niks.


Je lult dus ook op dit gebied uit je nek :D

Seif
27-02-06, 21:47
Geplaatst door Victory
Ik zie mijzelf als een expert op het gebied van computers (software en hardware), en ik heb ook de papieren om dat te bewijzen. Je mening doet mij niks.

Dat kan wel zo zijn, maar Rja2 heeft toch echt gelijk. De verschillen tussen home en professional zijn miniem, zeker voor thuisgebruikers. Alleen als je bijvoorbeeld meerdere processors(of cores) gebruikt, of in een groot netwerk zit heeft pro voordelen.

Kennelijk zeggen papiertjes niks.

Wide-O
27-02-06, 21:49
Hij is vast MCE.

Moslim Certified Engerd. :haha:

barfly
27-02-06, 22:01
Geplaatst door klaaskop
Ik vind het erg op Suse Linux lijken, die screenshot van Vista ...
Ik koop het in ieder geval níet: Linux :)

Toch als je Suse koopt dan krijg je er, als het goed is, een fatsoenlijk boek bij hoe 't werkt. En Suse kost, denk ik, €50,- En is 6 CD's of 1 DVD vol met software waar je in de Windows wereld een godsvermogen voor mag uittellen.

Nee dan Windows XP Pro €250,- Maar dan heb je ook niks. :)

waterfiets
27-02-06, 23:11
Ik begrijp niet waarom ze het steeds een nieuwe naam geven terwijl iedereen weet dat het gewoon een upgrade is. Waarschijnlijk kan je er dan meer geld voor vragen?