PDA

Bekijk Volledige Versie : Amsterdamse Joden en Marokkanen verenigen zich



Dwaalspoor
27-02-06, 21:44
Amsterdamse Joden en Marokkanen verenigen zich

AMSTERDAM (ANP) – Burgemeester Cohen van Amsterdam heeft maandag samen met vertegenwoordigers van de joodse en Marokkaanse gemeenschap het Joods Marokkaans Netwerk Amsterdam (JMNA) gelanceerd. De initiatiefnemers willen daarmee de maatschappelijke intolerantie in Nederland ombuigen naar een klimaat van respect, verklaarden zij.

Aanleiding voor het netwerk zijn enkele antisemitische incidenten in de hoofdstad, zoals de verstoring van de dodenherdenking door Marokkaanse jongeren in Amsterdam in 2003. Zowel vanuit de Joodse als Marokkaanse gemeenschap ontstond grote behoefte aan een dialoog over dit soort gebeurtenissen. Ongeveer dertig vertegenwoordigers van verschillende organisaties hebben zich inmiddels aangesloten bij het JMNA.

Overigens ontstond de samenwerking niet geheel vanzelfsprekend. Volgens Karima Belhaj, een van de ondertekenaars van het netwerk, schoot het verzoek van de joden twee jaar geleden in eerste instantie in het verkeerde keelgat bij de Marokkanen. Na de aanslagen van 11 september 2001 in de Verenigde Staten voelde juist ook de Marokkaanse gemeenschap zich gediscrimineerd. Volgens haar ontstond het gevoel dat de Noord–Afrikanen het wéér hadden gedaan. Na diverse gesprekken echter, gaf de openheid, eerlijkheid en het begrip van beide kanten de doorslag om toch de handen ineen te slaan, lichtte ze toe.

Gesprekken volgden met de burgemeester, die als een soort bemiddelaar optrad, die niet altijd even soepeltjes verliepen. Volgens Cohen was het vooral heel spannend toen de kwestie Palestina–Israël ter tafel kwam, want op dat punt liepen de meningen tussen beide groepen nogal uiteen. Uiteindelijk lukte het volgens de burgervader de scherpe kantjes van deze discussie af te halen en een open dialoog te voeren.

Het netwerk heeft vooral als doel zich te verzetten tegen uitingen van antisemitisme, islamofobie of andere vormen van discriminatie. Bovendien wil het de verharding in het Nederlandse sociale en politieke klimaat, het ’wij–zij’ denken en de stigmatisering van bevolkingsgroepen tegengaan.

De leden van het JMNA zullen onder meer hun persoonlijk netwerk inzetten, zodat mensen elkaar makkelijker ontmoeten. Ook willen de initiatiefnemers publieke debatten organiseren en komt er een maatschappelijk netwerk dat zich zal richten op educatie. Het JMNA brengt verder een bezoek aan Marokko om te kijken hoe de moslims en Joden daar op vanzelfsprekende wijze met elkaar

http://www.refdag.nl/artikel/1251045/Amsterdamse+Joden+en+Marokkanen+verenigen+zich.htm l

Cherry Bo
27-02-06, 21:52
Goed initiatief hè Dwaalspoor?

Dwaalspoor
27-02-06, 22:16
Wat mij irriteert is het volgende


Aanleiding voor het netwerk zijn enkele antisemitische incidenten in de hoofdstad, zoals de verstoring van de dodenherdenking door Marokkaanse jongeren in Amsterdam in 2003

Ik walg van zulke stigmatisering en smerige spelletjes. Het waren enkele kinderen van 10 jaar en iets ouder. Maar toch wordt dat de hele Marokkaanse gemeenschap aangerekend. Bij Nederlandse kinderen noemt men het eenvoudige kattekwaad. Gedrag van enkele onwetende kindertjes wordt gezien als doelbewuste anti-semitisme van de Marokkanen.

Dwaalspoor
27-02-06, 22:32
Geplaatst door klaaskop
Kattekwaad noem ik het aan een draadje over straak trekken van een portemonnee, waarvaneen argeloze voorbijganger dacht dat die portemonnee verloren was....

Voetballen met kransen is net zoiets als omver trappen van grafzerken ...

Heb jij die kransen wel eens gezien, heb je gezien hoe groot ze zijn? Kun jij daarmee voetballen? Hou aub op met dat soort flauwekul na te praten.

Als een paar onwetende schoffies gekke dingen uithalen is dat dan reden genoeg om de Marokkaanse gemeenschap van anti-semitisme te beschuldigen? Dan wat moeten de marokkanen en moslims dan wel niet denken van al die brandstichtingen, moslimvrouwen bespugen, hoofdoekjes aftrekken, uitschelden, bekladden van mosliminstellingen etc...?

Cherry Bo
27-02-06, 22:41
Geplaatst door Dwaalspoor
Heb jij die kransen wel eens gezien, heb je gezien hoe groot ze zijn? Kun jij daarmee voetballen? Hou aub op met dat soort flauwekul na te praten.

Als een paar onwetende schoffies gekke dingen uithalen is dat dan reden genoeg om de Marokkaanse gemeenschap van anti-semitisme te beschuldigen? Dan wat moeten de marokkanen en moslims dan wel niet denken van al die brandstichtingen, moslimvrouwen bespugen, hoofdoekjes aftrekken, uitschelden, bekladden van mosliminstellingen etc...?

Ja,

maar nu gaan de Amsterdamse Joden en de Marokkanen zich verenigen.

Da's toch mooi hè?

ronald
27-02-06, 22:52
Geplaatst door Dwaalspoor


Als een paar onwetende schoffies gekke dingen uithalen is dat dan reden genoeg om de Marokkaanse gemeenschap van anti-semitisme te beschuldigen?


In het bericht stond "zoals ". Er is dus veel meer gebeurd dat mi niet weer op tafel gelegd hoeft te worden. Wanneer we in algemene termen spreken, ook mbt Israel en de Palestijnen, dan kun je je energie beter naar het positieve richten: verenigen.

Ik ben niet eens uitgenodigd..... mis dat reisje naar Marokko dus ook ff (ik denk wel dat zulke bezoekjes niet veel uit halen. Joden en Marokkanen in Marokko leven anders met elkaar dan dat men hier doet. Mijn vrouw heeft nog steeds familie in Tunesie en daar hoor ik niet anders van.)

Dwaalspoor
27-02-06, 23:02
Geplaatst door Cherry Bo
Ja,

maar nu gaan de Amsterdamse Joden en de Marokkanen zich verenigen.

Da's toch mooi hè?

Met elkaar praten en overleggen is niets mis mee, kan ik alleen maar toejuichen maar toch denk ik dat de Marokkanen weer misbruikt (zullen) worden.

~Panthera~
27-02-06, 23:04
Geplaatst door Marruecos
Die reisjes zijn inderdaad je reinste kul! Het is niet dat ik jaloers ben, :moe:, maar het is toch werkelijk van de zotte om in Marokko te gaan kijken, terwijl het probleem hier in Nederland ontstaan is. Het is een Nederlands probleem.

We gaan toch ook niet naar Spanje om te kijken waarom oudere blanke vrouwtjes tot de grootste groep winkeldieven behoren. Mocht dat wel het geval zijn, dan wil ik me graag verenigen in zo'n groep. Ik heb nog een gaatje in mijn agenda in de maanden juni t/m augustus.

:lol: adios, Amigo. :zwaai:

~Panthera~
27-02-06, 23:12
Geplaatst door Marruecos
Onderteken snel! Er is maar een beperkt aantal plaatsen.


:zwaai:

:haha: :duim:

:zwaai:

Rourchid
27-02-06, 23:13
Geplaatst door Dwaalspoor
Wat mij irriteert is het volgende



Ik walg van zulke stigmatisering en smerige spelletjes. Het waren enkele kinderen van 10 jaar en iets ouder. Maar toch wordt dat de hele Marokkaanse gemeenschap aangerekend. Bij Nederlandse kinderen noemt men het eenvoudige kattekwaad. Gedrag van enkele onwetende kindertjes wordt gezien als doelbewuste anti-semitisme van de Marokkanen.
Gezien de hele berichtgeving wordt eigenlijk gesuggereerd dat de jaarlijse dodenherdenking alleen de slachtoffers van de Holocaust betreft, de niet-Joodse slachtoffers zouden er niet toe doen.
Het gedrag van de onwetende kindertjes zie ik dus meer als een protest tegen de hypocrisie rond de jaarlijkse Dodenherdenking doordat de bestuurders van vandaag nog steeds dezelfde verderfelijke mentaliteit hebben als voor WOII.

Dat de actie van de baldadige jeugd meteen in de sfeer van het antisemitisme getrokken wordt is een vanzelfsrpekend mechanisme omdat Nederland nog steeds niet echt afgerekend heeft met de Holocaust.
Als een standaardpatroon zal ieder probleem in Nederland waar de islamitsche religiebij betrokken zou zijn, ontaarden in een wederzijds ritueel van elkaar verwijten maken door Joden en Christenen.
Ruim een jaar geleden startte hier een draad over 'Geen hand, dan ook geen stage moslim'; eind van het liedje:

Geplaatst door Maarten
Kijk liever WAT er over joden gezegd wordt, dan dat je gaat klagen DAT er iets over joden gezegd wordt.


Dat werkt niet als Verdonk bij je op de stoep staat, zoals bij die Imams.
Moet je jou álles 2x vertellen?!



Fijn.
Vertel het rond.
Dan krijgen we de komende 3 jaar wekelijks kamerdebatten over joden in plaats van over Arabieren. of ook niet dus. Ga maar na hoe verschillend Nederland omgaat met afwijkende gewoonten bij Arabieren en bij joden. Gaat het over joden, dan wordt er ineens goed nagedacht over welke aanpassingen gewenst (praat ik nog niet over geeist) zouden zijn. Gaat het over Arabieren, dan heeft de ene kip nog minder kop dan de andere.

En jij bent al niet veel beter: eerst in huis vallen in deze tread met de opmerking dat haden geven hier normaal is, en van fatsoen getuigt, en dan hierboven ineens, dat je ook vindt dat een Imam in functie dat niet kan. Kan dat misschien in één keer? Dan worden de discussies misschien wat beter. Want is wil graag wel even kwijt, dat ik m'n leven lang positief over joden geweest ben, maar dat ik na al die eenzijdige bagger van vrijwel ALLE joden op joods.nl en maroc.nl goed de balen heb van de discussieertrand van deze groep. Ik heb ze hier leren kennen als de vleesgeworden partijdigheid, en zie er niet éen met evenwichtige standpunten. Sorry dat ik het zeg. Mijn geduld is bepaald op, en dat is de reden waarom je meteen de wind van voren krijgt als er iets niet deugt. Je mag het arrogant vinden, maar ik heb teveel bagger moeten lezen.
http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?postid=1714362#post1714362

Seif
27-02-06, 23:19
Doe aub niet zo hypocriet. Iedereen met ogen in z'n kop weet dat veel moslims achter iedere boom een zionist vermoeden. Jullie kunnen wel mooi weer spelen, maar de meesten op dit forum weten wel beter.

waterfiets
27-02-06, 23:20
Geplaatst door Rourchid

Dat de actie van de baldadige jeugd meteen in de sfeer van het antisemitisme getrokken wordt is een vanzelfsrpekend mechanisme omdat Nederland nog steeds niet echt afgerekend heeft met de Holocaust.

Nou ik denk dat die kids echt wel wisten waar ze tegenaan schopten. Zo niet dan is dat ook een probleem want dat hoor je te weten. Maar het is al weer zo lang geleden en sindsdien is er ook het nodige gebeurt om herhaling te voorkomen. En dat men er aan blijft werken lijkt mij alleen maar positief.

Maar dit initiatief vind ik echt iets voor Cohen en als hij al weer lang vertrokken is als burgemeester denk ik dat men hem wat dit betreft wel zal herinneren als een bruggenbouwer.

Dwaalspoor
27-02-06, 23:40
Geplaatst door Marruecos
Hoe? Ik heb wel zin om een zionistisch complot in zo'n vereniging te zien. Hup, gooi het eruit! :stout:

Een ruwe analyse:

Vanaf jaren 80/90 neemt steun voor Israel af.
Palestijnen krijgen steeds meer grip op de zionistische publiciteit
Israel zit met haar handen in het haar.

Nieuwe strategie om steun terug te winnen is wijzen op toename van anti-semitisme

Moslims (denk aan Rushdie en hijaabdiscussies van Bolkesteijn) en Marokkanen zitten al vanaf eind jaren 80 op de schopstoel. Nieuwe idee van zionisten in Israel is meeliften met deze nieuwe trend.

Dit wordt vanuit Israel gestuurd. Cidi doet haar best om zoveel mogelijk incidenten op te blazen om te bewijzen dat het anti-semitisme toeneemt. Schuldgevoelens van de Nederlander (dit is ook op Europees niveau gaande) en de islam- en Marokkanehaat bieden nieuwe perspectieven.

Elk klein incident wat in Amsterdam plaatsvindt wordt groots uitgemeten. Marokkanen worden nu gebombardeerd tot de nieuwe anti-semieten terwijl het vaak niet meer is dan openlijke steun voor de palestijnen.

Door zoveel mogelijk errop te wijzen en clubjes op te richten worden Marokkanen misbruikt om de publicitaire steun voor israel terug te winnen.

Ik lees nooit wat over Marokkanen in Rotterdam, Den Haag, Utrecht, Eindhoven enz. dat het anti-semieten zijn. Maar door de Amsterdamse verhaaltjes worden ze wel standaard bevlekt als anti-semiet.

Publicitair wint Israel sympathie terug voor haar zionistische bezetting. Dit is ook op Europees niveau gaande. En al helemaal met de anti-islamhetze van deze tijd waar israel haar best voor doet om uit te leggen waarom ze zo wreed zijn tegen Palestijnen, immers het zijn levensgevaarlijke moslims die ''onze'' beschaving willen vernietigen.

Meedoen aan dergelijke overlegorganen clubjes etc.. bevestigen dat Marokkanen anti-semieten zijn. Strategie vanuit Israel om te bewijzen dat anti-semitisme toeneemt in Nederland en Europa is gelukt.

Dwaalspoor
27-02-06, 23:42
Geplaatst door Rourchid
Gezien de hele berichtgeving wordt eigenlijk gesuggereerd dat de jaarlijse dodenherdenking alleen de slachtoffers van de Holocaust betreft, de niet-Joodse slachtoffers zouden er niet toe doen.


Daar wilde ik niet eens op ingaan anders zou ik te ver afdwalen, maar je hebt groot gelijk.

gh.wille
28-02-06, 00:02
Geplaatst door waterfiets
Nou ik denk dat die kids echt wel wisten waar ze tegenaan schopten. Zo niet dan is dat ook een probleem want dat hoor je te weten. Maar het is al weer zo lang geleden en sindsdien is er ook het nodige gebeurt om herhaling te voorkomen. En dat men er aan blijft werken lijkt mij alleen maar positief.

Maar dit initiatief vind ik echt iets voor Cohen en als hij al weer lang vertrokken is als burgemeester denk ik dat men hem wat dit betreft wel zal herinneren als een bruggenbouwer.

Hoe kom je daar bij dat die kleintjes konden weten wat een grafkrans is het barst hier van de kransen in Nederland ga maar na :
Als je de wielrronde om de kerk wint krijg je een krans dat geld ook voor schaatsen , boksen , hardlopen enz enz dan heb je nog de div verkiezingen zoals Miss Holland, mis poes enz enz zelfs de koningin heeft een soort krans om (sjerp ) en dan heben we het nog niet over Kerst kransjes gehad , dus ik kan me voorstellen dat deze arme straatjochies best ff een balletje wilden trappen met een rauwkrans en dat deze toevallig ter ere waren van een DODEN HERDENKING en in dit geval stom toevallig plaats vond bij de Algehele Dodenherdenking van W.O 2 waar ik weet niet hoeveel kransen gelegd werden , de kransen die voor de omgekomen JODEN aan de beurt waren was natuurlijk stom toevallig !

Belachelijk hoe sommige mensen dit soort gedrag nog als dood doenertje goed proberen te praten ,kan er nog enigsinds in komen als alle kransen toen vertrapt waren ! (dus niet voelballen lijkt me ook moeilijk ) .
Afgezien dat elk zinnig mens kan begrijpen dat dit niet hoort , zelfs straatjochies van rond de 15 a 19 jaar !

Max Stirner
28-02-06, 00:32
Geplaatst door Dwaalspoor
Een ruwe analyse:

Vanaf jaren 80/90 neemt steun voor Israel af.
Palestijnen krijgen steeds meer grip op de zionistische publiciteit
Israel zit met haar handen in het haar.

Nieuwe strategie om steun terug te winnen is wijzen op toename van anti-semitisme

Moslims (denk aan Rushdie en hijaabdiscussies van Bolkesteijn) en Marokkanen zitten al vanaf eind jaren 80 op de schopstoel. Nieuwe idee van zionisten in Israel is meeliften met deze nieuwe trend.

Dit wordt vanuit Israel gestuurd. Cidi doet haar best om zoveel mogelijk incidenten op te blazen om te bewijzen dat het anti-semitisme toeneemt. Schuldgevoelens van de Nederlander (dit is ook op Europees niveau gaande) en de islam- en Marokkanehaat bieden nieuwe perspectieven.

Elk klein incident wat in Amsterdam plaatsvindt wordt groots uitgemeten. Marokkanen worden nu gebombardeerd tot de nieuwe anti-semieten terwijl het vaak niet meer is dan openlijke steun voor de palestijnen.

Door zoveel mogelijk errop te wijzen en clubjes op te richten worden Marokkanen misbruikt om de publicitaire steun voor israel terug te winnen.

Ik lees nooit wat over Marokkanen in Rotterdam, Den Haag, Utrecht, Eindhoven enz. dat het anti-semieten zijn. Maar door de Amsterdamse verhaaltjes worden ze wel standaard bevlekt als anti-semiet.

Publicitair wint Israel sympathie terug voor haar zionistische bezetting. Dit is ook op Europees niveau gaande. En al helemaal met de anti-islamhetze van deze tijd waar israel haar best voor doet om uit te leggen waarom ze zo wreed zijn tegen Palestijnen, immers het zijn levensgevaarlijke moslims die ''onze'' beschaving willen vernietigen.

Meedoen aan dergelijke overlegorganen clubjes etc.. bevestigen dat Marokkanen anti-semieten zijn. Strategie vanuit Israel om te bewijzen dat anti-semitisme toeneemt in Nederland en Europa is gelukt.



Creatieve theorie Schaap, leuk dat je er weer bent.

Toch valt het moeilijk te ontkennen dat Israel/de Zionisten/de Joden voor veel moslims functioneren als medicijn tegen alle kwalen en frustraties.
Wat dat betreft zie ik weinig verschil met autochtone losers die al hun problemen wijten aan de allochtonen/Marokkanen/moslims.

En het lijkt me nuttiger om deze niet-zo-slimme-mensen van weerwoord te dienen/te isoleren/belachelijk te maken dan om domweg te ontkennen dat ze bestaan.

Cherry Bo
28-02-06, 10:33
Geplaatst door Marruecos

Wat heb jij een mooie avatar, zeg. :)

Dank je :) (x2). :knipoog:

Cherry Bo
28-02-06, 16:08
Geplaatst door Rourchid
Het gedrag van de onwetende kindertjes zie ik dus meer als een protest tegen de hypocrisie rond de jaarlijkse Dodenherdenking doordat de bestuurders van vandaag nog steeds dezelfde verderfelijke mentaliteit hebben als voor WOII.

Hierboven gaat het volgens jou om een doelbewuste actie van de jeugd, nl. een 'protest'.


Geplaatst door Rourchid
Dat de actie van de baldadige jeugd meteen in de sfeer van het antisemitisme getrokken wordt...

En hier (een zin later) gaat het slechts om 'baldadige jeugd'?

Ben je er al uit welke van de 2 het nou precies is?

Je eerste redenering lijkt me meer eigen invulling en wishful thinking van jouw kant.
Je had, zo lijkt het wel, graag gezien dat dit door jou genoemde 'protest' de aanleiding geweest was.
Had je daar meer vrede mee gehad dan?

Dat het kransenvoetbal daadwerkelijk een protest tegen 'hypocriete, verderfelijke bestuurders van nu en van vóór WOII' was lijkt me sterk, aangezien de hedendaagse jeugd nauwelijks kennis heeft van WOII, laat staan dat ze in staat zijn de mentaliteit van de 2 generaties bestuurders naast elkaar te leggen, te vergelijken en te beoordelen.
En vervolgens daar ook nog een potje protest-kransenvoetbal omheen te organiseren.

Rourchid
28-02-06, 21:23
Geplaatst door Cherry Bo
Hierboven gaat het volgens jou om een doelbewuste actie van de jeugd, nl. een 'protest'.

Gezien hun leeftijd weten ze wat hypocrisie is en ook hoe ze volwassenen kunnen kwetsen.


Geplaatst door Cherry Bo
En hier (een zin later) gaat het slechts om 'baldadige jeugd'?

Ben je er al uit welke van de 2 het nou precies is?


De tegenstelling is geheel voor jouw rekening.
Gezien de leeftijd kunnen de gevolgen niet helemaal overzien worden en met de media erbij wordt alles al snel uitvergroot en overbelicht..

Geplaatst door Cherry Bo
Dat het kransenvoetbal daadwerkelijk een protest tegen 'hypocriete, verderfelijke bestuurders van nu en van vóór WOII' was lijkt me sterk, aangezien de hedendaagse jeugd nauwelijks kennis heeft van WOII, laat staan dat ze in staat zijn de mentaliteit van de 2 generaties bestuurders naast elkaar te leggen, te vergelijken en te beoordelen.
En vervolgens daar ook nog een potje protest-kransenvoetbal omheen te organiseren.

Jij hebt hier over jouw wijze van het interpreteren van WOII.
WOII is een t.v.evenement voor desbetreffende jeugd, die weliswaar heel indringend en geloofwaardig beeld kan geven van wat terecht is gebeurd maar tegen een achtergrond van nog steeds dezelfde samenlevingsinrichting als in de aanloop naar - , ten tijde van - en na WOII.

Cherry Bo
28-02-06, 22:46
Geplaatst door Rourchid

WOII is een t.v.evenement voor desbetreffende jeugd, die weliswaar heel indringend en geloofwaardig beeld kan geven van wat terecht is gebeurd

"TERECHT is gebeurd" ?? :verward:

Cherry Bo
28-02-06, 23:23
Geplaatst door Rourchid
Gezien hun leeftijd weten ze wat hypocrisie is en ook hoe ze volwassenen kunnen kwetsen.

"Gezien de leeftijd" waren de kransenvoetballers dus oud genoeg om te precies te weten waar ze mee bezig waren.


Geplaatst door Rourchid

Gezien de leeftijd kunnen de gevolgen niet helemaal overzien worden en met de media erbij wordt alles al snel uitvergroot en overbelicht..


Maar "gezien de leeftijd" konden ze de gevolgen niet overzien..

Dus ze waren -gezien de leeftijd- wel degelijk in staat een volwassen daad van protest stellen en een punt maken.
En toen dat door de media werd opgepikt, werd het -gezien de leeftijd- te uitvergroot weergegeven??? :verward:


Geplaatst door Rourchid

WOII is een t.v.evenement voor desbetreffende jeugd.

En op basis van deze, tot TV-evenement gedegradeerde, WOII heeft de 'desbetreffende' jeugd de hypocrisie van het toenmalige en hedendaagse bestuur aan de kaak willen stellen?

Heel aannemelijk Rourchid. :moe:

Wat een lulkoek.

Dwaalspoor
01-03-06, 21:03
Groei antisemitisme

Achttien jaar geleden verhinderden protesterende joodse jongeren in Rotterdam de uitvoering van een toneelstuk van de overleden Duitse schrijver Fassbinder waarin een rijke jood de hoofdrol speelde. Het stuk, dat sloeg op een joodse projectontwikkelaar in Frankfurt, zou volgens hen antisemitisch zijn. Nu draait al weken in Nederland de Turkse actiefilm, Kurtlar Vadisi, met een aanzienlijk kwaadaardiger karakter van een soort joodse dokter Mengele, die in de Abu Ghraib-gevangenis gevangenen opereert om nieren te verwijderen die dan naar New York en Tel Aviv worden gestuurd. Deze scènes stemmen overeen met de ook in Europa verbreide antisemitische Arabische propaganda. Dit keer zijn er geen protestmarsen. Alleen in Amerika heeft het bioscoopconcern de film uit de roulatie gehaald. Dat besluit op morele gronden is beter verdedigbaar dan een verbod.

Sinds de Fassbinder-affiare is het antisemitisme gegroeid in Europa, maar omdat de groei zich vooral onder grote aantallen moslims voordoet, ligt het gevoelig. Dit antisemitisme blijft buiten het zicht omdat het meestal via moslimkanalen of etnisch gerichte media in niet-Europese talen wordt verbreid. De genoemde Turkse actiefilm wordt vrijwel alleen door Turken gezien in Turkije zelf en elders in Europa. Dat maakt de etnische stereotypen niet minder schadelijk.

Terwijl arabische antisemitische propaganda over het hoofd wordt gezien, worden bedenkelijke uitingen van autochtonen met het vergrootlas bekeken. Afgelopen week werd de Londense burgemeester Ken Livingstone voor een maand geschorst door een beroepscode-tribunaal omdat hij een jaar geleden een joodse journalist een ‘concentratiekampwacht’ had genoemd, waarmee hij naar zijn zeggen het verre fascistische verleden van diens krant bedoelde. Hij wilde zich er desgevraagd niet voor excuseren. Een maand schorsing is een overdreven sanctie voor dit onfatsoen.

Verkeerd was ook de veroordeling tot drie jaar gevangenisstraf van de Britse historicus David Irving in Oostenrijk wegens de inmiddels door hem herroepen uitspraak zeventien jaar geleden dat de holocaust zich niet had voorgedaan. Dit vonnis staat in geen verhouding tot de strafrechtelijke passiviteit tegenover Oostenrijkse oorlogsmisdadigers. Bovenal is een verbod op het in twijfel trekken van historische gebeurtenissen, ook al is het op verkeerde gronden, in strijd met de grondprincipes van de westerse vrijheid van meningsuiting, van open discussie en onderzoek. Zelfs aan Irving is na eigen onderzoek gebleken dat de holocaust zich wel degelijk heeft voorgedaan. Een verbod op het in twijfel trekken van de holocaust sterkt sommigen in hun ontkenning van deze gebeurtenis die niet van fictief religieuze aard is en met een overweldigende hoeveelheid materiaal kan worden bewezen. De argumenten tegen het bestaan van de holocaust moeten niet worden verboden, maar worden weerlegd.

De strafwet is slechts een uiterste redmiddel tegen antisemitisme. Bestrijding is in de eerste plaats een vrijwillige maatschappelijk morele activiteit. Dat hebben de oprichters van het Joods Marokkaans netwerk in Amsterdam en de organisatoren van stadsdebatten elders goed begrepen. In het verleden heeft de aanpak van gezamenlijke discussies en activiteiten al resultaten afgeworpen. Bij de Europees Turkse organisatie Milli Görüs hebben zich in het verleden antisemitische incidenten voorgedaan. Maar onlangs heeft Haçi Karaçaer, leider van de gematigde Nederlandse afdeling, ervoor gezorgd dat een in Turkse moskeeën verspreide antisemitische film uit de roulatie werd gehaald. Laat anderen zijn voorbeeld volgen. Hij toont aan dat vooruitgang mogelijk is.

http://www.nrc.nl/opinie/hoofdartikelen/article233235.ece

Kijk eens aan !

Rourchid
02-03-06, 01:20
Geplaatst door Cherry Bo
"TERECHT is gebeurd" ?? :verward:
Mijn dank voor je oplettendheid en mijn verontschuldigingen voor de mijn verschijving: het moest 'echt' (daadwerkelijk) zijn. Sta me toe als verzachtende omstandighden aan te voeren dat ik even van mijn apropos gebracht was door de schandalige prijsverhoging van Haribu trekdrop met een duppie ( € 0.79 --> € 0.89) terwijl 5 cent had kunnen volstaan.

Geplaatst door Cherry Bo
"Gezien de leeftijd" waren de kransenvoetballers dus oud genoeg om te precies te weten waar ze mee bezig waren.



Maar "gezien de leeftijd" konden ze de gevolgen niet overzien..

Dus ze waren -gezien de leeftijd- wel degelijk in staat een volwassen daad van protest stellen en een punt maken.
En toen dat door de media werd opgepikt, werd het -gezien de leeftijd- te uitvergroot weergegeven??? :verward:


Nee, ze weten dondersgoed waarmee ze volwassen kunnen kwetsen binnen de ruimte die ze zelf kunnen overzien.
De media hebben de zaak uitvergroot door allerlei zijstraten in te slaan die niet relevant zijn.

Geplaatst door Cherry Bo

En op basis van deze, tot TV-evenement gedegradeerde, WOII heeft de 'desbetreffende' jeugd de hypocrisie van het toenmalige en hedendaagse bestuur aan de kaak willen stellen?


De t.v. heb ik erbij betrokken om aan te geven dat je zonder geschiedenisles over WOII ook wel vast kunt stellen wat er daadwerkeljk gebeurd is, je kan ook naar de bieb gaan of op het internet kijken.
De verworven informatie over de eerdere demonie wordt echter wel geïnterpreteerd door de jeugdigen in de context van volwassenen (en niet alleen Moslims) die de jongeren vertellen dat aan de hypocrisie van de jaren 30 (van vorige eeuw) nog steeds niets gedaan is.

Geplaatst door Cherry Bo

Wat een lulkoek.


:stout:

Btw Wist je dat er tig forummers zijn die denken dat de hond op de avatar van Dwaalspoor http://img235.imageshack.us/img235/6725/doggiedog6ni.gif scherminwaarts watert terwijl de hond op de avatar van Dwaalspoor toch echt schermafwaarts - in het gezicht van de forummer - watert: een dwaalspoor wordt vaak eerder gevolgd dan vermeden!

Cherry Bo
02-03-06, 12:36
Geplaatst door Rourchid

De verworven informatie over de eerdere demonie wordt echter wel geïnterpreteerd door de jeugdigen in de context van volwassenen (en niet alleen Moslims) die de jongeren vertellen dat aan de hypocrisie van de jaren 30 (van vorige eeuw) nog steeds niets gedaan is.

Dan hebben die volwassenen die jongetjes toch aardig begaan gekregen met het onderwerp 'hypocriete bestuurders' en ze zodanig opgefokt weten te krijgen dat ze meenden dat het herdenken van Joodse slachtoffers daar wel inferieur aan mocht zijn.

Ik geloof er niks van trouwens.


Geplaatst door Rourchid

Btw Wist je dat er tig forummers zijn die denken dat de hond op de avatar van Dwaalspoor http://img235.imageshack.us/img235/6725/doggiedog6ni.gif scherminwaarts watert terwijl de hond op de avatar van Dwaalspoor toch echt schermafwaarts - in het gezicht van de forummer - watert: een dwaalspoor wordt vaak eerder gevolgd dan vermeden!

Hm.

Schaap hád toch al een buikspreekpop??

Rourchid
03-03-06, 14:08
Geplaatst door Cherry Bo
Dan hebben die volwassenen die jongetjes toch aardig begaan gekregen met het onderwerp 'hypocriete bestuurders' en ze zodanig opgefokt weten te krijgen dat ze meenden dat het herdenken van Joodse slachtoffers daar wel inferieur aan mocht zijn.


Jij vernauwt het naar Joodse slachtoffers; het protest was gericht tegen hypocrieten die alle Nederlandse slachtoffers, met hun schijnherdenking, aan het onteren waren.
Bovendien verval je in herhalingen door protestgedrag van Marokkaanse pre-tieners tegen de Nederlandse overherheid enkelvoudig te kaderen in antisemitisme.
Al eerder in deze draad heb ik opgemerkt dat bij het bespreken van problemen met etnische minderheidsgroepen waarvan de meeste lidmaten de Islam belijden; het bespreken van de problemen binnen de kortste keren gedirigeerd wordt naar het 'zogenaamde' antisemitisme van desbetreffende etnische minderheiddisgroepen om zodoende te voorkomen wordt dat aan de orde gesteld wordt dat de samenlevingsinrichting van de jaren dertig van de vorige eeuw die de voedingsbodem was van de Holocaust (zeker in Nederland), nog steeds dezelfde samenlevingsinrichting is.

Geplaatst door Cherry Bo
Hm.

Schaap hád toch al een buikspreekpop??


In plaats van dit soort opmerkingen te maken kun je beter onderzoeken in hoeverre jezelf een (onder)buikspreekpop bent.
Overigens heeft in 1980 Pim Fortuyn duidelijk gesteld dat de samenlevingsvisie van de PvdA dezelfde is als van de nazi's; dit was niet zijn idee maar een benadering die al gehanteerd werd in de jaren 60 (v. vorige eeuw) door geschiedenisstudenten met een Joodse achtergrond.

Cherry Bo
04-03-06, 14:38
Geplaatst door Rourchid
In plaats van dit soort opmerkingen te maken kun je beter onderzoeken in hoeverre jezelf een (onder)buikspreekpop bent.
Overigens heeft in 1980 Pim Fortuyn duidelijk gesteld dat de samenlevingsvisie van de PvdA dezelfde is als van de nazi's; dit was niet zijn idee maar een benadering die al gehanteerd werd in de jaren 60 (v. vorige eeuw) door geschiedenisstudenten met een Joodse achtergrond.

Ik snap niet wat deze reactie te maken heeft met dit:


Geplaatst door Rourchid
Btw Wist je dat er tig forummers zijn die denken dat de hond op de avatar van Dwaalspoor scherminwaarts watert terwijl de hond op de avatar van Dwaalspoor toch echt schermafwaarts - in het gezicht van de forummer - watert: een dwaalspoor wordt vaak eerder gevolgd dan vermeden!


Geplaatst door Cherry Bo
Hm.

Schaap hád toch al een buikspreekpop??

Ik geef alleen maar aan dat er geen dwaalspoor is: Dwaalspoor = Schaap.
En jij bent Joacim.

Heeft niks met onderbuikgevoelens of theorieën van Pim te maken.

Dwaalspoor
04-03-06, 16:56
Geplaatst door Cherry Bo
Ik snap niet wat deze reactie te maken heeft met dit:


Ik geef alleen maar aan dat er geen dwaalspoor is: Dwaalspoor = Schaap.
En jij bent Joacim.

Heeft niks met onderbuikgevoelens of theorieën van Pim te maken.

Tot nu toe hou jij je alleen bezig met de personen en niet met de inhoud, alsof de prikkers het niet weten en dat niet kunnen zien en alsof de prikkers er een geheim van maken en hun best doen om wat te verbergen. Nee mevrouw heeft niets in te brengen en houdt zich liever bezig met het zogenaamd ontmaskeren van wat iedereen reeds al van afstand kan zien.

Shit zeg wat een domheid, dit is geen domheid als aangeboren afwijking maar domheid uit vrije wil.

Cherry Bo
04-03-06, 20:37
Geplaatst door Dwaalspoor
Tot nu toe hou jij je alleen bezig met de personen en niet met de inhoud, alsof de prikkers het niet weten en dat niet kunnen zien en alsof de prikkers er een geheim van maken en hun best doen om wat te verbergen. Nee mevrouw heeft niets in te brengen en houdt zich liever bezig met het zogenaamd ontmaskeren van wat iedereen reeds al van afstand kan zien.

Shit zeg wat een domheid, dit is geen domheid als aangeboren afwijking maar domheid uit vrije wil.

Gaat-ie?

Waarom prik je niet meer onder Schaap, i.p.v. zo hysterisch hoog van de toren te blazen?

Dwaalspoor
04-03-06, 20:41
Geplaatst door Cherry Bo
Gaat-ie?

Waarom prik je niet meer onder Schaap, i.p.v. zo hysterisch hoog van de toren te blazen?

Dikke lul voor je.

Cherry Bo
04-03-06, 20:42
Geplaatst door Dwaalspoor
Tot nu toe hou jij je alleen bezig met de personen en niet met de inhoud, alsof de prikkers het niet weten en dat niet kunnen zien en alsof de prikkers er een geheim van maken en hun best doen om wat te verbergen. Nee mevrouw heeft niets in te brengen en houdt zich liever bezig met het zogenaamd ontmaskeren van wat iedereen reeds al van afstand kan zien.

Shit zeg wat een domheid, dit is geen domheid als aangeboren afwijking maar domheid uit vrije wil.

Gaat-ie?

Waarom prik je niet meer onder Schaap, i.p.v. zo hysterisch hoog van de toren te blazen?

Cherry Bo
04-03-06, 20:44
Geplaatst door Dwaalspoor
Dikke lul voor je.

Over 'inhoudelijk reageren' gesproken.

Dwaalspoor
04-03-06, 20:48
Geplaatst door Cherry Bo
Over 'inhoudelijk reageren' gesproken.

Vooruit dan maar: Dubbele dikke lul voor je.

Cherry Bo
04-03-06, 20:50
Geplaatst door Dwaalspoor
Vooruit dan maar: Dubbele dikke lul voor je.

Zeer vriendelijk.
Maar nee, ik ben al ruimschoots voorzien.

Dwaalspoor
04-03-06, 20:53
Geplaatst door Cherry Bo
Zeer vriendelijk.
Maar nee, ik ben al ruimschoots voorzien.

Mooi zo, opzouten dus met je schijnheilige gedoe.

Cherry Bo
04-03-06, 20:57
Geplaatst door Dwaalspoor
Mooi zo, opzouten dus met je schijnheilige gedoe.

Misschien een agressie-beheersings-cursus?

Of wellicht een "ik ben heus wel wat waard"-cursus?

Dwaalspoor
04-03-06, 21:04
Geplaatst door Cherry Bo
Misschien een agressie-beheersings-cursus?

Of wellicht een "ik ben heus wel wat waard"-cursus?

Ben je weer bezig met je verhaaltjes om je eigen werkelijkheid te creeren.

Ik hou gewoon niet van mensen die jokken en dan achteraf hypocriet doen.


Geplaatst door Cherry Bo
Waarom prik je niet meer onder Schaap, i.p.v. zo hysterisch hoog van de toren te blazen?

Het antwoord wat je tegen anderen vertelde:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=2647264#post2647264

Of je zat daar te liegen of je vraag hier is een schijnheilige vraag. Aan jou het woord om dat uit te leggen.

Begrijp je dat ik je intresse in mij niet serieus neem. Je komt bij mij namelijk niet zo oprecht over.

Al Sawt
04-03-06, 21:28
Geplaatst door Marruecos
Die reisjes zijn inderdaad je reinste kul! Het is niet dat ik jaloers ben, :moe:, maar het is toch werkelijk van de zotte om in Marokko te gaan kijken, terwijl het probleem hier in Nederland ontstaan is. Het is een Nederlands probleem. Dat doen ze om de oorzaken van 'antisemitisme' onder Marokkanen af te schuiven van Israel naar maatschappelijke socialisatie.

En hiermee willen ze elke discussie in de kiem smoren over de rol van Joodse gemeenschap tot betrekking met Israel.

Al Sawt
04-03-06, 21:32
Geplaatst door Seif
Doe aub niet zo hypocriet. Iedereen met ogen in z'n kop weet dat veel moslims achter iedere boom een zionist vermoeden. Jullie kunnen wel mooi weer spelen, maar de meesten op dit forum weten wel beter. Iedereen die sympathie koestert voor een racistische entiteit Israel, is een zionist.

Je kan het vergelijken met verheerlijking van of sympathiseren met Nazisme.

Dwaalspoor
04-03-06, 21:49
Geplaatst door Cherry Bo
Misschien een agressie-beheersings-cursus?

Of wellicht een "ik ben heus wel wat waard"-cursus?

Ben je weer bezig met je verhaaltjes om je eigen werkelijkheid te creeren.

Ik hou gewoon niet van mensen die jokken en dan achteraf hypocriet doen.


Geplaatst door Cherry Bo
Waarom prik je niet meer onder Schaap, i.p.v. zo hysterisch hoog van de toren te blazen?

Het antwoord wat je tegen anderen vertelde:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=2647264#post2647264

Of je zat daar te liegen of je vraag hier is een schijnheilige vraag. Aan jou het woord om dat uit te leggen.

Begrijp je dat ik je intresse in mij niet serieus neem. Je komt bij mij namelijk niet zo oprecht over.

Joehoeee............

ronald
04-03-06, 21:56
Geplaatst door Al Sawt
Dat doen ze om de oorzaken van 'antisemitisme' onder Marokkanen af te schuiven van Israel naar maatschappelijke socialisatie.

En hiermee willen ze elke discussie in de kiem smoren over de rol van Joodse gemeenschap tot betrekking met Israel.


Nee... ze schuiven het af naar een ontiegelijk groot minderwaardigheidscomplex die verscholen wordt achter een vermeend proportioneel belangrijkheid in het MO conflict dat natuurlijk beter scoort dan de bestempeling van het loozersgevoel.

Wizdom
04-03-06, 21:59
Geplaatst door ronald
Nee... ze schuiven het af naar een ontiegelijk groot minderwaardigheidscomplex die verscholen wordt achter een vermeend proportioneel belangrijkheid in het MO conflict dat natuurlijk beter scoort dan de bestempeling van het loozersgevoel.


Niet voor je beurt praten.... De geschiedenis is nog niet voorbij en de ECHTE LOOSERS moet nog worden vastgesteld door de GESCHIEDENIS...

Dwaalspoor
05-03-06, 04:42
Geplaatst door Seif
Doe aub niet zo hypocriet. Iedereen met ogen in z'n kop weet dat veel moslims achter iedere boom een zionist vermoeden. Jullie kunnen wel mooi weer spelen, maar de meesten op dit forum weten wel beter.


Geplaatst door ronald
Nee... ze schuiven het af naar een ontiegelijk groot minderwaardigheidscomplex die verscholen wordt achter een vermeend proportioneel belangrijkheid in het MO conflict dat natuurlijk beter scoort dan de bestempeling van het loozersgevoel.

Dan zul je toch bij de autochtonen te rade moeten gaan


'Toename antisemitisme'

Uitgegeven: 8 januari 2004 13:34

AMSTERDAM - Antisemitisme is in 2002 toegenomen ten opzichte van het jaar daarvoor. Dat concluderen de Universiteit Leiden en de Anne Frank Stichting donderdag in hun Monitor racisme en extreem-rechts.

Op basis van voornamelijk politiegegevens registreerden de onderzoekers 46 gevallen van antisemitisme, in 22 gevallen ging het om bedreiging. In 2001 noteerden de onderzoekers nog achttien gevallen.

Antisemitisme
Ook het Openbaar Ministerie deed veel meer strafrechtelijk onderzoek naar antisemitisme, zestig keer in 2002 tegen 41 keer in . Daarbij merken de onderzoekers op dat het in 39 gevallen ging om antisemitische uitlatingen gedaan rondom sportwedstrijden.

Voetbal
De onderzoekers geven aan dat zij de lading van die anti-joodsegeluiden bij vooral voetbalwedstrijden anders beoordelen dan bij 'gewoon' antisemitisme. "Het vindt plaats onder grote animositeit tussen verschillende supportersgroepen, maar wel zo ernstig dat het OM de zaken aanmerkt als antisemitisme", zegt onderzoeker P. Rodrigues.

Midden-Oosten
Een nadere bestudering van de gevallen van antisemitisme leerde dat in veel gevallen de huidige situatie in het Midden-Oosten van invloed was . Onderzoeker J. van Donselaar noemt dit "nieuw antisemitisme." Ook lijken sommige gevallen eerder anti-Israël dan antisemitisme, maar de grens daartussen is zo moeilijk aan te geven dat Van Donselaar en Rodrigues zich er niet aan wagen.

Op basis van de cijfers die de onderzoekers tot hun beschikking hebben, zien zij in tegenstelling tot de beeldvorming, dat weinig allochtone daders zich schuldig maken aan racistisch geweld . In 24 van de 264 gevallen van racistisch geweld in 2002 is de dader allochtoon. Van de zestig door het OM onderzochte antisemitismezaken waren vijf daders van allochtone afkomst.

Rodrigues en Van Donselaar zeggen met hun onderzoek niet de beeldvorming rond allochtonen en antisemitisme onderuit te kunnen halen. "Onze blik is beperkt", erkennen de twee. Vaak wordt geen aangifte gedaan en de politie pakt slechts een beperkt aantal daders.

Delicten
Het totale aantal racistische delicten nam in 2002 af, 264 gevallen in 2002 tegen 317 een jaar eerder. Het viel op dat het toegenomen geweld tegen moslims na 11 september 2001 in 2002 niet doorzette. Het OM nam wel meer discriminatiefeiten in behandeling. Een actiever OM en meer ernstige feiten, verklaren de onderzoekers.

http://www.nu.nl/news.jsp?n=256977&c=10


Totaal iets anders dan wat het CIDI ons wil doen geloven. Hieruit kun je al concluderen dat het CIDI een dikke vinger in de pap heeft inzake de beeldvorming van moslims/Marokkanen en het vermeende anti-semitisme, in het artikel heeft men het over allochtonen, dus de cijfers betreffende Marokkanen zullen nog lager zijn.

:vingers:

Rourchid
05-03-06, 06:24
Geplaatst door Rourchid
In plaats van dit soort opmerkingen te maken kun je beter onderzoeken in hoeverre jezelf een (onder)buikspreekpop bent.
Overigens heeft in 1980 Pim Fortuyn duidelijk gesteld dat de samenlevingsvisie van de PvdA dezelfde is als van de nazi's; dit was niet zijn idee maar een benadering die al gehanteerd werd in de jaren 60 (v. vorige eeuw) door geschiedenisstudenten met een Joodse achtergrond.


Geplaatst door Cherry Bo
Ik snap niet wat deze reactie te maken heeft met dit:


Geplaatst door Rourchid

Btw Wist je dat er tig forummers zijn die denken dat de hond op de avatar van Dwaalspoor scherminwaarts watert terwijl de hond op de avatar van Dwaalspoor toch echt schermafwaarts - in het gezicht van de forummer - watert: een dwaalspoor wordt vaak eerder gevolgd dan vermeden!


Het verband dat jij suggereert er te zijn is er niet.
De student met de Joodse achtergrond verwijst naar degenen binnen Joodse kring die het onderwerp van de draad (verenigen) niet zo waarderen en Pim Fortuyn heeft in 1980 als doorgeefluik gediend voor een stellingname uit de jaren 60/70.
Tariq Ramadan heeft gesteld dat de discipline sociologie aan sterke politieke vervuiling onderhevig is en laat Pim Fortuyn nou net een voormalig hoogleraar socioloog zijn die de poltiek inging (intressant).

De verwijzing naar de hond van de avatar van Dwaalspoor was naar aanleiding van een opmerking jouwerzijds dat de hond van de avatar van Dwaalspoor de verkeerde kant op zou piesen.

Geplaatst door Cherry Bo
Ik geef alleen maar aan dat er geen dwaalspoor is: Dwaalspoor = Schaap.


Daar ben ik nou echt niet mee bezig.
Dwaalspoor (dwaling) komt vijf maal in de Koran voor: 9:37, 14:36, 20:79, 28:85, 71:27 (chronologisch gerangschikt: 20:79, 28:85, 71:27, 14:36, 9:37).

Btw Psalmen 6, 32, 38, 51, 102, 130, 143 worden de zeven Boetepsalmen genoemd.


Geplaatst door Cherry Bo
En jij bent Joacim.


De nick Joacim is ontleend aan de, uit Spanje afkomstige, ezel van de kinderboerderij.
De naam komt ook veelvuldig in Duitsland voor en daags na Layl al-Qadr (laatst) kreeg ik sprong er ineens een Duitstalige prikbordmail in mijn gezicht.
Ik heb keurig in mijn beste Engels teruggeschreven en om te voorkomen dat er wederom de indruk gewekt zou worden dat ik ook maar iets voor Duitstaligen kan betekenen heb ik een verzoek tot naamsverandering ingediend waaraan ook op stel en sprong (wat een service!) werd voldaan.
Daar ik er van overtuigd ben dat ik een zeer herkenbare eigen schijfstijl heb, vond en vind ik het niet nodig enige aandacht aan de naamsverandering te besteden.


Geplaatst door Cherry Bo
Heeft niks met onderbuikgevoelens of theorieën van Pim te maken.


Pim Fortuyn en jouw onderbuikgevoelens zijn twee verschillende onderwerpen.
Jij bent degene die zich kennelijk gehinderd voelt in je eigen omgeving door Marokkanen en in plaats van op lokatie daar iets aan te doen ben je alleen maar bezig je trachten af te reageren op Marokkanen op dit forum.

Rourchid
05-03-06, 06:41
Geplaatst door ronald
Nee... ze schuiven het af naar een ontiegelijk groot minderwaardigheidscomplex die verscholen wordt achter een vermeend proportioneel belangrijkheid in het MO conflict dat natuurlijk beter scoort dan de bestempeling van het loozersgevoel.
Nee.
Het gaat om het ingebeeld superieuriteitsgevoel van de inwoners van de staat Israël wat leidt tot alles wat in de wereld gebeurt te zien door de bril van het judeacentrisme; te vergelijken met een psychopaat die alles wat hij waarneemt op zichzelf betrekt.
Zeg je iets van dit judeacentrisme dan wordt getracht je te beschuldigen van antisemitisme.

"De relatie tot onze Joodse medeburgers is gecompliceerd, omdat zij een heel lange economische, mentale en culturele geschiedenis kent, die bovendien nog eens is bezwaard met een gecompliceerde geschiedenis. Vrijwel alle uitingen van Christendom, de Rooms-katholieke voorop, kennen een lange geschiedenis van antisemitisme. Een antisemitisme dat zijn rechtvaardiging vindt in de terechtstelling van Jezus Christus op instigatie van joodse religieuze leiders zo'n tweeduizend jaar geleden (door Johan Sebastiaan Bach onnavolgbaar vastgelegd in de tekst en muziek van zijn Passionen). Het onrecht dat de Joden in en lange Chistelijke geschiedenis is aangedaan, wordt door de Christusmoord als het ware op hun eigen conto bijgeschreven. De Christelijke culturen die hebben aangezet tot antisemitisme en moord op Joden, wassen vervolgens gelijk Pilatus hun handen in onschuld. Om zich tegen dit antisemitisme te geschermen, maar ook om hun positie van uitverkoren volk - uitverkoren in oud-testamentische betekenis - veilig te stellen, hebben de Joden zich lange tijd teruggetrokken in stedelijk getto's. Zo bezien is Israël niet veel anders dan een statelijk getto. De bevrijding uit dat getto is een uiterst moeilijk proces, zowel voor de Joden zelf als voor de buitenwereld. De Holocaust is een uitvloeisel, zeker niet het noodzakelijke uitvloeisel, van deze lange, uiterst problematische omgang van Christendom en Jodendom. Naar mijn stellige overtuiging zijn we in Europa ver gevorderd in een normale en evenwichtige omgang met Joodse medeburgers, maar afgerond is dit proces nog niet. Dat kan ook nauwelijks als de lange, dikwijls uiterst wrede geschiedenis goed tot ons doordringt. Daar gaat nog zeker enige tijd over heen."
(Pim fortuyn, de Verweesde samenleving, p. 181)
.

Rourchid
05-03-06, 06:45
Geplaatst door Al Sawt

En hiermee willen ze elke discussie in de kiem smoren over de rol van Joodse gemeenschap tot betrekking met Israel.
Waarschijnlijk kunnen we binnenkort foto's zien waarop de leden van de nieuwe vereniging afgebeeld staan met een breed glimlachende Rabbijn Evers.

ronald
05-03-06, 12:03
Geplaatst door Dwaalspoor
Dan zul je toch bij de autochtonen te rade moeten gaan


'Toename antisemitisme'

Uitgegeven: 8 januari 2004 13:34


http://www.nu.nl/news.jsp?n=256977&c=10


Totaal iets anders dan wat het CIDI ons wil doen geloven. Hieruit kun je al concluderen dat het CIDI een dikke vinger in de pap heeft inzake de beeldvorming van moslims/Marokkanen en het vermeende anti-semitisme, in het artikel heeft men het over allochtonen, dus de cijfers betreffende Marokkanen zullen nog lager zijn.

:vingers:


Hallo...het is al 2006. Vele incidenten zijn gewoon niet aan gemeld. Het Cidi registreert alleen dat wat tot haar komt. Moeilijk te begrijpen? Misschien stel jejezelf in dienst om die "beeldvorming" te verbeteren.

ronald
05-03-06, 12:05
Geplaatst door Rourchid
Nee.
Het gaat om het ingebeeld superieuriteitsgevoel van de inwoners van de staat Israël wat leidt tot alles wat in de wereld gebeurt te zien door de bril van het judeacentrisme; te vergelijken met een psychopaat die alles wat hij waarneemt op zichzelf betrekt.
Zeg je iets van dit judeacentrisme dan wordt getracht je te beschuldigen van antisemitisme.

"De relatie tot onze Joodse medeburgers is gecompliceerd, omdat zij een heel lange economische, mentale en culturele geschiedenis kent, die bovendien nog eens is bezwaard met een gecompliceerde geschiedenis. Vrijwel alle uitingen van Christendom, de Rooms-katholieke voorop, kennen een lange geschiedenis van antisemitisme. Een antisemitisme dat zijn rechtvaardiging vindt in de terechtstelling van Jezus Christus op instigatie van joodse religieuze leiders zo'n tweeduizend jaar geleden (door Johan Sebastiaan Bach onnavolgbaar vastgelegd in de tekst en muziek van zijn Passionen). Het onrecht dat de Joden in en lange Chistelijke geschiedenis is aangedaan, wordt door de Christusmoord als het ware op hun eigen conto bijgeschreven. De Christelijke culturen die hebben aangezet tot antisemitisme en moord op Joden, wassen vervolgens gelijk Pilatus hun handen in onschuld. Om zich tegen dit antisemitisme te geschermen, maar ook om hun positie van uitverkoren volk - uitverkoren in oud-testamentische betekenis - veilig te stellen, hebben de Joden zich lange tijd teruggetrokken in stedelijk getto's. Zo bezien is Israël niet veel anders dan een statelijk getto. De bevrijding uit dat getto is een uiterst moeilijk proces, zowel voor de Joden zelf als voor de buitenwereld. De Holocaust is een uitvloeisel, zeker niet het noodzakelijke uitvloeisel, van deze lange, uiterst problematische omgang van Christendom en Jodendom. Naar mijn stellige overtuiging zijn we in Europa ver gevorderd in een normale en evenwichtige omgang met Joodse medeburgers, maar afgerond is dit proces nog niet. Dat kan ook nauwelijks als de lange, dikwijls uiterst wrede geschiedenis goed tot ons doordringt. Daar gaat nog zeker enige tijd over heen."
(Pim fortuyn, de Verweesde samenleving, p. 181)
.


Je bent al aardig geindoctrineerd zie ik. Ook een gevolg van je bloot laten stellen voor minderwaardigheidscomplexen. Ga je in sprookjes geloven.

Rourchid
05-03-06, 15:34
Geplaatst door ronald
Je bent al aardig geindoctrineerd zie ik. Ook een gevolg van je bloot laten stellen voor minderwaardigheidscomplexen. Ga je in sprookjes geloven.
De regels tekst zijn van een erkend vriend van Israël: Pim Fortuyn zaliger.
Deze visie bevestigt nogmaals dat de staat Israël speelbal is en blijft van het xenofobe Westen.
Pim Fortuyn's stellingname inzake de Islam heeft mij geenszins weten te indoctrineren, Pim Fortuyn's postuleren dat de Islam een achterlijke cultuur zou zijn getuigt van een minderwaardige informatiepositie; de Islam is geen cultuur maar van een religieuze orde.
Dezelfde minderwaardige informatiepositie hebben eveneens de vrienden van de staat Israël met betrekking tot hun kennis inzake het Judaïsme.
De staat Israël wordt door deze vrienden van de staat Israël hooguit gezien als een soort Disneyland aan de Middelandse Zee, een levend Holocaust-museum.
Vriend zijn van de staat Israël is goed voor iemand's imago en werkt als een soort aflaat om het eigen egoïsme te kunnen afkopen.
Op enige echte sympathie van de kant van de vrienden van Israël hoeft echter niet gerekend te worden indien de Ssaat Israël een gevaar zou worden voor de economische belangen van het Westen.
De affliatie van Nederlandse Joden en Marokkaanse Joden zal hier allemaal niets aan kunnen veranderen en terugkomend op het leven in stedelijke getto's om het antisemitisme te overleven, zoals Pim Fortuyn stelt, geeft in het verband van 2006 glashelder aan waarom het verdunningsbeleid (c.q. ontzwarten) in de Nederlandse grote steden niet op bijster veel bijval hoeft te rekenen: de Nederlandse samenlevingsinrichting is en blijft ingesteld op het koesteren en ontplooien van xenofobie.

ronald
05-03-06, 16:08
Dat bedoel ik nou. Wist je niet dat Pim ook leuk sprookjes kon vertellen?

Rourchid
05-03-06, 17:19
Geplaatst door ronald
Dat bedoel ik nou. Wist je niet dat Pim ook leuk sprookjes kon vertellen?
Pim Fortuyn met zijn achtergrond als socioloog heeft als doorgeefluik gediend om volksprookjes weer te geven.
Meer is het niet, maar helaas minder ook niet.
Een hardnekkige mythe over de naar de vernietignskampen afgevoerde Joodse medeburgers is dat het allemaal om plutocraten gegaan zou zijn; terwijl het een feit is dat het grootste gedeelte van de Nederlandse Joden onder de armoedegrens leefden en de spiritualiteit van het Joods-zijn belangrijker vonden dan de jacht op maatschappelijke welstand.
Deze mythe draagt dan ook bij aan de typering getto-statelijk Israël door een vriend van Israël, de Israëli's zouden eigenlijk een stel verwende krengen zijn.
Popperige, wereldvreemde Israëli' s is het beeld wat feitelijk door de hele Nederlandse politiek gedragen wordt en daarbij komt ook dat kerkelijke maar niet kerkse(= naar de kerk gaande) Christenen vasthouden aan het Paulinische dogma dat Jezus (vzmh) vrijwillig de plaats van de zoon van Abraham ingenomen heeft en dat het offer van Jezus (vzmh) moest plaatsvinden vanwege de zondigheid der Joden.
De kerkse Christenen houden helemaal vast aan het plaatje van zondige Joden; op Amerikaanse websites wordt openlijk geuit dat nadat de Islam vernietigd is, de Joden aan de beurt zullen zijn om 'overtuigd' te worden dat Jezus de Zoon van God is.

Van je vrienden moet je het hebben zeg je dan en het wordt steeds duidelijker dat als er ooit vrede bereikt wil worden tussen de Palestijnen en de Israëli' s het van levensbelang is om Christelijke/Westerse tussenpersonen te verwijderen daar zij zelf onderdeel van het veroorzaken van de bloedigheden in het Palestijns/Israëlisch conflict zijn.
De vereniging van Amsterdamse - en Marokkaanse Joden zal deswege op Nederlandse bodem het isolement van de Nederlanse Joden eerder vergroten en een inspiratie zijn om als Islamitische bevolkingsdeel vooral niet verspreid over Nederland te gaan wonen.
De insteek van de Amsterdamse - en Marokkaanse Joden om in gezamelijkheid iets te gaan doen aan antisemitisme in Marokkaanse kring zal hooguit het aantal antisemitische uitingen doen toennemen en niet alleen in Marokkaanse kring doordat er alleen maar aan symptoombestrijding gedaan wordt.

ronald
05-03-06, 17:26
Ten eerste beschouw ik Pim Fortuin niet als een vriend. Ten tweede zal het marokkaanse deel van de vereniging weinig resultaat halen uit hun achterban. Je bevestigt alleen wat ik zelf al vond.

Rourchid
07-03-06, 10:22
Geplaatst door ronald
Ten eerste beschouw ik Pim Fortuin niet als een vriend. Ten tweede zal het marokkaanse deel van de vereniging weinig resultaat halen uit hun achterban. Je bevestigt alleen wat ik zelf al vond.
Of Pim Fortuyn vriend of vijand is zullen we pas weten na dit leven.
In het hier en nu zou ik toch zeggen dat de foto's van Geert Wilders bij de Klaagmuur nogal een politieke lading geven aan de uitdrukking 'van je vrienden moet je het maar hebben'.
Dit laatste binnen het kaderstellingen van de altijd op de loer liggende rabbijn Evers doet de conclusie stellen dat de Joods-Marokkaanse/Joods-Amsterdamse vereniging een stevige aanzet zal geven tot een vehemente opleving van het antisemitisme.

ronald
08-03-06, 01:54
Geplaatst door Rourchid
Of Pim Fortuyn vriend of vijand is zullen we pas weten na dit leven.
In het hier en nu zou ik toch zeggen dat de foto's van Geert Wilders bij de Klaagmuur nogal een politieke lading geven aan de uitdrukking 'van je vrienden moet je het maar hebben'.
Dit laatste binnen het kaderstellingen van de altijd op de loer liggende rabbijn Evers doet de conclusie stellen dat de Joods-Marokkaanse/Joods-Amsterdamse vereniging een stevige aanzet zal geven tot een vehemente opleving van het antisemitisme.



Geert Wilders is een zaak van hier en nu ja. Toen de Tempel er nog stond kwamen vele niet-joodse mensen van overal vandaan om offers te brengen. Het is niet specifiek een exclusief joodse aangelegenheid. Dat hij de Klaagmuur bezocht lijkt me logisch: het is het meeste heilige plek van de Joden en een bezoek daaraan is haast verplicht. Dat de media met haar foto's aan de wandel gaan is niet in zijn hand. Als hij dat toestaat (in hoeverre je dat kan/moet) dan zal gezien het quotum joden in Nederland niet veel stemmen opleveren. Het aantal anti-stemmen zal m.i. ruimschoots worden overtroffen.
Als jij suggereert dat Wilders en Evers op een lijn liggen, en laten we het maar even houden m.b.t. Israel, dan zou dat de anti-semieten die daar aanstoot aan nemen alleen maar van een extra klankbord voorzien. De echte kern van de organisatie Joods-Marokkaans Amsterdam zouden als ze echt met Amsterdam zijn begaan, geen aanstoot daaraan nemen. Maar zoals ik al zei...die anderen bevestigen alleen maar wat ik al dacht.