PDA

Bekijk Volledige Versie : Prinses Margarita wil geheime tapes terug



Elsschot
28-02-06, 09:45
Prinses Margarita wil geheime tapes terug


Prinses Margarita en Edwin de Roy van Zuydewijn zijn al een tijd gescheiden, maar komen maar niet van elkaar af. Opnames van een gesprek tussen Margarita en koningin Beatrix zijn de inzet van de nieuwste ruzie. De geluidsbanden zijn in het bezit van De Roy van Zuydewijn, maar Margarita eist dat hij ze teruggeeft.

Dat zei De Roy van Zuydewijn maandagavond in het tv-programma Barend en van Dorp. De advocaat van prinses Margarita zou De Roy van Zuydewijn per brief hebben gesommeerd de geluidsbanden direct af te staan en niets daaruit openbaar te maken. Maar De Roy van Zuydewijn piekert er niet over om gehoor te geven aan de oproep.

Belang
Hij is van mening dat de uitspraken van de koningin op de tapes een 'groot maatschappelijk belang' dienen en wil ze dan ook gebruiken in een boek. 'Als een staatshoofd zich uitlaat zoals op die banden, moet Nederland daar kennis van kunnen nemen,' zei De Roy van Zuydewijn maandag in het tv-programma.

De brief die hij kreeg van de advocaat van Margarita is inmiddels te lezen via zijn weblog, net als zijn eigen reactie. Volgens de advocaat van Margarita heeft de prinses 'oprecht spijt' van het stiekem opnemen van het gesprek tussen haar en haar tante. Ze wil het vertrouwen dat de koningin in haar heeft gesteld niet beschamen, zei de advocaat in een reactie.

Koningin
De Rijksvoorlichtingsdienst (RVD) heeft bevestigd dat Margarita haar advocaat heeft ingeschakeld om de geluidsbanden terug te krijgen. Ook is de koningin volgens de RVD op de hoogte van de kwestie.

Door Ingrid van der Chijs


Publicatiedatum: 28 februari 2006

Elsschot
28-02-06, 11:45
Margarita: ik gedroeg me onbehoorlijk


AMSTERDAM - Prinses Margarita vindt het 'achteraf onbehoorlijk' dat ze een opname heeft gemaakt van een gesprek met haar tante Beatrix en die aan anderen, onder wie haar ex Edwin de Roy van Zuydewijn, heeft laten horen.


Dat heeft ze dinsdag via haar advocaat laten weten. De prinses zegt verder dat ze nooit DNA-materiaal heeft afgestaan voor een erfelijkheidsonderzoek naar de familielijn van de Oranjes, iets dat De Roy wel beweerde.

De prinses wil dat haar voormalige echtgenoot zijn kopie van de geluidsband afgeeft, de inhoud niet verder vertelt en bovendien dat hij verklaart dat het DNA-verhaal onzin is.

„Deze stap dient ter bescherming van mijn eigen persoonlijke leven, maar past evenzeer in het herstel van de vertrouwensrelatie met mijn familie. Ik zie het als een morele plicht om mijn tante te beschermen tegen verder misbruik van het vertrouwen dat zij in mij stelde.”

Over het DNA-onderzoek zegt de nicht van de koningin: „De suggestie dat ik bereid zou kunnen worden gevonden om aldus de persoonlijke levenssfeer van mijn familie te schenden is voor mij onaanvaardbaar, om welke reden ik de heer De Roy van Zuydewijn gevraagd heb uitdrukkelijk te verklaren dat de berichten daarover onjuist zijn.”

De bandopname maakte ze dus wel: „Op enig moment heb ik wel een bandopname gemaakt van een gesprek dat ik had met mijn tante. Ik heb die bandopname door de heer De Roy van Zuydewijn laten beluisteren en ook derden in staat gesteld van de inhoud kennis te nemen. Ik vind dat achteraf zodanig onbehoorlijk dat ik de heer De Roy van Zuydewijn, die kennelijk over een kopie van de opname van dat gesprek beschikt, heb gevraagd die kopie af te geven en de inhoud van dat gesprek niet openbaar te maken. Van andere opgenomen gesprekken is mij niets bekend.”

De advocaat van prinses Margarita, G. Kemper, liet maandagavond laat via tv weten dat hij Edwin de Roy van Zuydewijn per brief gesommeerd de geluidsbanden af te staan en niets daaruit openbaar te maken. De Roy van Zuydewijn meent dat de uitspraken van de koningin op de tapes een „groot maatschappelijk belang” dienen en ze daarom aan de grote klok wil hangen.

Dolle Fatima
28-02-06, 11:53
Het zijn maar vreemde mensen die twee.

~Panthera~
28-02-06, 12:16
Geplaatst door Dolle Fatima
Het zijn maar vreemde mensen die twee.


Kan je wel zeggen ja, eerst gaan ze "lovey dovey" op de tribune zitten hangen, en een maand later liggen ze uit elkaar. :haha:

http://www.cosgan.de/images/smilie/frech/e040.gif

Dozen. :moe:

Elsschot
28-02-06, 12:19
en toch blijft het interessant om de huiselijke uitspraken van ons staatshoofd te kennen; het belooft het nodige vuurwerk

_h4T3D_sE7eN
28-02-06, 12:21
Ik heb zo het vermoeden dat er een sextape van haar met R. Kelly tussenzit. Loeder.

Elsschot
28-02-06, 12:23
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Ik heb zo het vermoeden dat er een sextape van haar met R. Kelly tussenzit. Loeder.

en waarom wilden ze allebij geen afstand doen van Paco (de hond)

Dutchguy
28-02-06, 12:41
.... en een stampvoetende koningin hoor je ook niet elke dag. Beat eronder cd tje persen en kassa. :D

Bofko
28-02-06, 12:43
Geplaatst door Dutchguy
Beat

Beat-rix :handbang:

Elsschot
28-02-06, 12:44
Geplaatst door Dutchguy
.... en een stampvoetende koningin hoor je ook niet elke dag. Beat eronder cd tje persen en kassa. :D

samen met 'The Don'

Dutchguy
28-02-06, 13:20
Geplaatst door Bofko
Beat-rix :handbang:
Dit is ....

ON-BE-HEUR
...HEUR... BOEM
...HEUR... BOEM
...HEUR... LIJK
ON-BE-HEUR-LIJK

zie wel wat mogelijkheden. :handbang:

Bofko
28-02-06, 13:30
Geplaatst door Dutchguy
Dit is ....

ON-BE-HEUR
...HEUR... BOEM
...HEUR... BOEM
...HEUR... LIJK
ON-BE-HEUR-LIJK

zie wel wat mogelijkheden. :handbang:

En de leugen ... ta-di-ba-bi-da-boem
En de leugen ... ta-ta-ta-ta-dia-da
JA DE LEUGEN RE-GEERT ba-di-ba-boem
:boogie:

Divine_70
28-02-06, 13:37
Geplaatst door ~Panthera~
Kan je wel zeggen ja, eerst gaan ze "lovey dovey" op de tribune zitten hangen, en een maand later liggen ze uit elkaar. :haha:

http://www.cosgan.de/images/smilie/frech/e040.gif

Dozen. :moe:

En precies dat kleffe gedoe verraad meestal de realiteit.

~Panthera~
28-02-06, 14:11
Geplaatst door Divine_70
En precies dat kleffe gedoe verraad meestal de realiteit.


:zegniets:

Divine_70
28-02-06, 16:58
Geplaatst door ~Panthera~
:zegniets:

:hihi:

Spoetnik
28-02-06, 17:01
Volgens mij zijn Margarita en Edwin een soort koninklijk reality-show om het plebs te vermaken :)

Joesoef
28-02-06, 18:43
Geplaatst door Elsschot
en toch blijft het interessant om de huiselijke uitspraken van ons staatshoofd te kennen; het belooft het nodige vuurwerk

Oja? Margarita is vreemd, Zuiderwijn is gek, gevaarlijk gek. Als kruiskopschroefjes microfoontjes worden, wat een ruizig opnamenpje dan wel niet?

~Panthera~
28-02-06, 18:46
Geplaatst door Divine_70
:hihi:


:lachu:

~Panthera~
28-02-06, 18:46
Geplaatst door Joesoef
Oja? Margarita is vreemd, Zuiderwijn is gek, gevaarlijk gek. Als kruiskopschroefjes microfoontjes worden, wat een ruizig opnamenpje dan wel niet?

Aliens op Soestdijk ? :stout:

duende
28-02-06, 22:45
Geplaatst door ~Panthera~
Aliens op Soestdijk ? :stout:
Nee Duitsers. :alien: