PDA

Bekijk Volledige Versie : Teheran's Schoolreisje.



sater
28-02-06, 16:43
Achttien Amsterdamse basisschoolleerlingen [groep 8] gaan op een vijfdaags schoolreisje naar Teheran. Slot van een project opgezet door het hoofdstedelijk Tropen Museum.

Anne Brolsma [TMJ]: " Er zijn veel vooroordelen over elkaars culturen uit de weg geholpen. Nederlandse kinderen realiseren zich dat niet iedereen in Iran arm is. Omgekeerd realiseren Iraanse kinderen zich dat niet iedereen in Nederland rijk is."

Iraans charmeoffensief? Subsidieert Amsterdam dit schoolreisje?

http://www.versatel.nl/nieuws/opmerkelijk/articles/2006/02/28/0063/index.xml

gh.wille
28-02-06, 16:59
Geplaatst door sater
Achttien Amsterdamse basisschoolleerlingen [groep 8] gaan op een vijfdaags schoolreisje naar Teheran. Slot van een project opgezet door het hoofdstedelijk Tropen Museum.

Anne Brolsma [TMJ]: " Er zijn veel vooroordelen over elkaars culturen uit de weg geholpen. Nederlandse kinderen realiseren zich dat niet iedereen in Iran arm is. Omgekeerd realiseren Iraanse kinderen zich dat niet iedereen in Nederland rijk is."

Iraans charmeoffensief? Subsidieert Amsterdam dit schoolreisje?

http://www.versatel.nl/nieuws/opmerkelijk/articles/2006/02/28/0063/index.xml

Opzich een heel goed initiatief ,en nu maar hopen dat er geen Moskee de fik in gaat die ze toevallig bezoeken !

Spoetnik
28-02-06, 17:04
Geplaatst door gh.wille
Opzich een heel goed initiatief ,en nu maar hopen dat er geen Moskee de fik in gaat die ze toevallig bezoeken !

Laten we ook hopen dat het vliegtuig niet neerstort en er geen aardbeving plaats vindt!

Spoetnik
28-02-06, 17:09
Basisschooljeugd op schoolreis naar Teheran
Uitgegeven op dinsdag 28 februari 2006 om 14:02:07
print in printvriendelijk formaat email dit bericht aan een vriend

(Novum) - Een groep Amsterdamse basisschoolleerlingen vertrekt dinsdag op schoolreis naar de Iraanse hoofdstad Teheran voor een ontmoeting met Iraanse leeftijdsgenootjes. De achttien kinderen sluiten met hun reis een cultureel uitwisselingsproject af, dat twee jaar heeft geduurd. Het project is een initiatief van het Amsterdamse Tropenmuseum.

De reis naar Iran duurt vijf dagen en er zijn maatregelen getroffen om te voldoen aan de regels die in het streng islamitische land gelden. Zo moeten meisjes in het Amsterdamse gezelschap in Iran gesluierd over straat, waarbij het hoofd en de hals met een sjaal worden bedekt, zegt woordvoerder Anna Brolsma van het Tropenmuseum.

De Nederlandse kinderen komen van twee basisscholen met een 'diverse' samenstelling om een representatieve afspiegeling van de Amsterdamse schooljeugd te geven, laat het museum weten. De Iraanse kinderen komen van diverse scholen en hebben zich verenigd in de 'Iran-Holland Kids Club'.

Het project is opgezet tijdens een tentoonstelling voor jongeren. Het doel ervan was Iraanse en Nederlandse kinderen kennis te laten maken met elkaars cultuur en dagelijkse leven. Dat is gelukt, zegt Brolsma. Er zijn veel vooroordelen over elkaars cultuur uit de wereld geholpen, zegt ze. De kinderen realiseren zich nu dat niet iedereen in Iran arm is en omgekeerd realiseren de kinderen in Teheran dat niet iedereen in Nederland rijk is.

De contacten verliepen tot nu toe via een website, een webcam, animatiefilmpjes en tekeningen. Omdat de Nederlandse kinderen in de laatste klas van de basisschool zitten, is de schoolreis het einde van het project.
[Copyright 2006, Novum]

Victory
28-02-06, 17:54
Iedereen in Iran arm? Iedereen in Nederland rijk? eh?..... :watte?:

Ze zullen in ieder geval met hun eigen ogen zien hoe het echt is... en ze gaan een heele leuke tijd hebben daar. :duim:

Divine_70
28-02-06, 18:23
Iedereen in Nederland rijk ? :verward:
Ik ga er dan maar van uit dat ze bedoelen dat we hier water uit de muur krijgen en licht uit het plafond. :vierkant:

Spoetnik
28-02-06, 18:25
Geplaatst door Divine_70
Iedereen in Nederland rijk ? :verward:
Ik ga er dan maar van uit dat ze bedoelen dat we hier water uit de muur krijgen en licht uit het plafond. :vierkant:

En gratis fietspaden.

mark61
28-02-06, 18:26
Geplaatst door Divine_70
Iedereen in Nederland rijk ? :verward:
Ik ga er dan maar van uit dat ze bedoelen dat we hier water uit de muur krijgen en licht uit het plafond. :vierkant:

...dat niet iedereen rijk is staat er.

Zo'n NVU-er krijgt iig al geen stroom meer, niet uit de muur, niet uit het plafond, nowhere.

Divine_70
28-02-06, 18:33
Geplaatst door mark61
...dat niet iedereen rijk is staat er.

Zo'n NVU-er krijgt iig al geen stroom meer, niet uit de muur, niet uit het plafond, nowhere.

Te snel gelezen. http://www.clicksmilies.com/s0105/travesmilies/smilie_tischkante.gif

Was even bang dat ik in een verkeerd deel van Nederland mijn leven sleet.

Victory
28-02-06, 18:35
Geplaatst door Divine_70
Iedereen in Nederland rijk ? :verward:
Ik ga er dan maar van uit dat ze bedoelen dat we hier water uit de muur krijgen en licht uit het plafond. :vierkant:
Alleen een kleine groep beduinen in Iran hebben geen elektriciteit en water (uit de muur).

sater
28-02-06, 21:11
Geplaatst door Victory
Iedereen in Iran arm? Iedereen in Nederland rijk? eh?..... :watte?:

Ze zullen in ieder geval met hun eigen ogen zien hoe het echt is... en ze gaan een heele leuke tijd hebben daar. :duim:


:engel: Ze zullen datgene in het echt zien wat Teheran hen écht laat zien.

Joesoef
28-02-06, 21:56
Geplaatst door sater
:engel: Ze zullen datgene in het echt zien wat Teheran hen écht laat zien.


En jij bent nogal vaak in Theran geweest dat je dat zo kan stellen.

sjo
28-02-06, 23:39
Geplaatst door sater
:engel: Ze zullen datgene in het echt zien wat Teheran hen écht laat zien.

Misschien mogen ze een openbare executie van Iraanse homo's bijwonen.

gr.
sjo

Victory
28-02-06, 23:42
Geplaatst door sjo
Misschien mogen ze een openbare executie van Iraanse homo's bijwonen.

gr.
sjo
Dat zou niet echt gepast zijn lijkt mij. Je wilt die zwake westerse kinderen geen trauma bezorgen op hun schoolreisje. :)

Ze kunnen beter naar een pretpark.. wandelen door de woestijn, bergen... andere leuke plaatsen voor kinderen. Mischien een ritje op een kameel... paard... etc...

;)

duende
28-02-06, 23:50
Geplaatst door Victory
Dat zou niet echt gepast zijn lijkt mij. Je wilt die zwake westerse kinderen geen trauma bezorgen op hun schoolreisje. :)

Ze kunnen beter naar een pretpark.. wandelen door de woestijn, bergen... andere leuke plaatsen voor kinderen. Mischien een ritje op een kameel... paard... etc...

;)
Dan zou het wel mooi meegenomen zijn als er een paar homo's of overspelige vrouwen tot hun nek in het zand ingegraven zijn. Kunnen die zwak(k)e kindertjes meteen wat harder worden als de kamelen in galop over het zand gaan. Het nuttige met het aangename verenigen a.h.w. :maf2:

Orakel
28-02-06, 23:59
Geplaatst door mark61
...dat niet iedereen rijk is staat er.

Zo'n NVU-er krijgt iig al geen stroom meer, niet uit de muur, niet uit het plafond, nowhere.

:haha:

allemoal de skuld van die Irani...Irane..Irakine...die zwerten.

gh.wille
01-03-06, 00:10
Geplaatst door Victory
Iedereen in Iran arm? Iedereen in Nederland rijk? eh?..... :watte?:

Ze zullen in ieder geval met hun eigen ogen zien hoe het echt is... en ze gaan een heele leuke tijd hebben daar. :duim:

Ik ben het in dit geval met jou eens ,en denk dat ze zeer zeker een hele leuke en vooral ook leerzame tijd krijgen .
En ik denk ook niet dat dat IRAN ze gaat confronteren met volksbuurten achtergestelde wijken of zo , ik denk dat er zat andere dingen zijn om te laten zien .Dat zouden wij hier ook niet doen als er kinderen uit IRAN hier zouden komen, dan neem je ze ook niet mee naar een volksbuurt.
M.A.W je toont je het beste wat er is .

Divine_70
01-03-06, 00:12
Geplaatst door gh.wille

M.A.W je toont je het beste wat er is .

Je bedoeld de melkkoe van Nl ? De Wallen ? :melig:

:knipoog:

~Panthera~
01-03-06, 00:17
Geplaatst door Divine_70
Je bedoeld de melkkoe van Nl ? De Wallen ? :melig:

:knipoog:

Nee, Donner op zijn fiets. :hihi:

mark61
01-03-06, 00:18
Geplaatst door Orakel
:haha:

allemoal de skuld van die Irani...Irane..Irakine...die zwerten.

fedoeme! Ze tappen me stroom af.

Divine_70
01-03-06, 00:25
Geplaatst door ~Panthera~
Nee, Donner op zijn fiets. :hihi:

http://www.smilies-world.de/smilies/smilies_Picture/freche/67.gif

:hihi:

~Panthera~
01-03-06, 00:27
Geplaatst door Divine_70
http://www.smilies-world.de/smilies/smilies_Picture/freche/67.gif

:hihi:


Die ja. http://www.cosgan.de/images/more/bigs/a234.gif

:hihi:

Victory
01-03-06, 00:31
Wat ze heel erg anders gaan vinden is hoe enorm Tehran is. Zeer hoge gebouwen... allemaal boulevards.... enorm veel auto's [in binnestad] (heel erg oppassen bij het oversteken voor toeristen)... mooie bergen in zicht.... kan beter de metro nemen dan de auto...

:droef: nu wil ik wil ook op schoolreisje... :droef:

Divine_70
01-03-06, 00:33
Geplaatst door Victory


:droef: nu wil ik wil ook op schoolreisje... :droef:

Voor de Wallen of om Donner op zijn fiets te zien hoef je niet zover hoor. :melig:
Dat kan gewoon met het openbaar vervoer. :D

gh.wille
01-03-06, 00:48
Geplaatst door Divine_70
Je bedoeld de melkkoe van Nl ? De Wallen ? :melig:

:knipoog:

De MELKKOE van Nederland is de auto of niet soms ?
Nou die zien ze genoeg in Teheran ,als ik ten minste Victory mag geloven ,en ik heb gehoord dat er zelfs meer Amerikaanse Pooier Bakken rond rijden als hier .zou de brandstof daar soms goedkoper zijn ???


:fpimp:

Victory
01-03-06, 00:49
Geplaatst door Divine_70
Voor de Wallen of om Donner op zijn fiets te zien hoef je niet zover hoor. :melig:
Dat kan gewoon met het openbaar vervoer. :D
Ik zou niet weten wat ik in de wallen zou moeten doen. En Donner heb ik al te vaak gezien... :verrassin

Victory
01-03-06, 00:53
Geplaatst door gh.wille
De MELKKOE van Nederland is de auto of niet soms ?
Nou die zien ze genoeg in Teheran ,als ik ten minste Victory mag geloven ,en ik heb gehoord dat er zelfs meer Amerikaanse Pooier Bakken rond rijden als hier .zou de brandstof daar soms goedkoper zijn ???


:fpimp:
Amerikaanse pooierbakken? (chevrolet?) heb ik nog nooit gezien in Iran... je hebt van die rijke lui tieners die met hele dure station wagons rondrijden... (je weet wel welke type auto ik bedoel?)

gh.wille
01-03-06, 01:14
Geplaatst door Victory
Amerikaanse pooierbakken? (chevrolet?) heb ik nog nooit gezien in Iran... je hebt van die rijke lui tieners die met hele dure station wagons rondrijden... (je weet wel welke type auto ik bedoel?)

Ja ik zat er niet ver naast je bedoeld de P.C Hoofd Bakken ?
Ach wat dat betreft het zelfde als hier in het Gooi ,snap ook niet dat ze geen Gooise Matras bakken heten ,

Joesoef
01-03-06, 07:55
Geplaatst door duende
Dan zou het wel mooi meegenomen zijn als er een paar homo's of overspelige vrouwen tot hun nek in het zand ingegraven zijn. Kunnen die zwak(k)e kindertjes meteen wat harder worden als de kamelen in galop over het zand gaan. Het nuttige met het aangename verenigen a.h.w. :maf2:


Jij was toch gestopt met blowen :argwaan:

Gerard074
01-03-06, 10:58
Ze zullen best een hele leuke tijd hebben daar, maar mijn kind zou nooit en te nimmer mee mogen. Niet omdat het Iran is of wat voor een land dan ook, kinderen van die leeftijd zo ver laten reizen zonder ouders vind ik fout.

sater
01-03-06, 11:18
Geplaatst door Joesoef
En jij bent nogal vaak in Theran geweest dat je dat zo kan stellen.

:gniffel: Ah, ze krijgen dus alles, ook en vooral de achterbuurten, van Teheran te zien. Wellicht worden de Nederlandse gastjes uitgenodigd om een openbare geseling danwel terechtstelling bij te wonen? Steniging van verkrachte vrouwen bijvoorbeeld?

Joesoef
01-03-06, 11:52
Geplaatst door sater
:gniffel: Ah, ze krijgen dus alles, ook en vooral de achterbuurten, van Teheran te zien. Wellicht worden de Nederlandse gastjes uitgenodigd om een openbare geseling danwel terechtstelling bij te wonen? Steniging van verkrachte vrouwen bijvoorbeeld?


Wat je ook doet, je komt ook door de mindere wijken van Theran.

Wanneer was de laatste steniging in Iran?

sater
01-03-06, 12:39
Geplaatst door Joesoef
Wat je ook doet, je komt ook door de mindere wijken van Theran.

Wanneer was de laatste steniging in Iran?

:huil2: Sorry stenigen is een meer Saudische sport. Onschuldigen ophangen behoort tot het Iraanse beleid. Heb daar als Amnestylid meerdere malen tegen geprotesteerd.

Ben je overigens wellicht Iran ontvlucht? Indien zo, waarom blijf je dan, ondanks jouw mogelijke nare ervaringen, het systeem verdedigen?

Advies: rustig [her]lezen voordat je inhoudelijk antwoord.

Joesoef
01-03-06, 12:55
Geplaatst door sater
:huil2: Sorry stenigen is een meer Saudische sport. Onschuldigen ophangen behoort tot het Iraanse beleid. Heb daar als Amnestylid meerdere malen tegen geprotesteerd.

Ben je overigens wellicht Iran ontvlucht? Indien zo, waarom blijf je dan, ondanks jouw mogelijke nare ervaringen, het systeem verdedigen?

Advies: rustig [her]lezen voordat je inhoudelijk antwoord.


Ik ben Iran niet ontvlucht en ik ga er met liefde naar toe :rood:

tukkersterror
01-03-06, 12:59
Geplaatst door Joesoef
Wat je ook doet, je komt ook door de mindere wijken van Theran.

Wanneer was de laatste steniging in Iran?

Vrouw veroordeelt tot steniging
zaterdag, 15 oktober 2005
Vrouw veroordeelt tot steniging

15/10/2005 Jtwnetwork - Een rechtbank in Iran veroordeelde een vrouw tot de dood vanwege overspel. En een Afghaanse man voor executie plus 100 zweepslagen. De vrouw, genaamd Soqra werd beschuldigd van overspel en heeft daarbij de Afghaanse man, Alireza geholpen voor de moord van haar echtgenoot.

De rechtbank van Tehran veroordeelde Soqra tot stenigen voor haar overspel en daarnaast 15 jaar gevangenisstraf voor de moord. Dit terwijl Alireza werd veroordeeld tot de dood voor de moord en tot 100 zweepslagen voor overspel, meldde Etemaad.

Soqra zei dat haar ouders haar hadden gedwongen om met een Afghaanse man tegen haar wil te trouwen. Zij hadden samen twee kinderen en Soqra vertelde ook dat haar echtgenoot haar vaak sloeg.

Alireza werd schuldig gevonden voor het neersteken van de echtgenoot van Soqra. De twee vluchtten van Tehran naar Isfahan na de moord, maar werden enkele dagen later gearresteerd.

Joesoef
01-03-06, 13:04
Geplaatst door tukkersterror
Vrouw veroordeelt tot steniging
zaterdag, 15 oktober 2005
Vrouw veroordeelt tot steniging

15/10/2005 Jtwnetwork - Een rechtbank in Iran veroordeelde een vrouw tot de dood vanwege overspel. En een Afghaanse man voor executie plus 100 zweepslagen. De vrouw, genaamd Soqra werd beschuldigd van overspel en heeft daarbij de Afghaanse man, Alireza geholpen voor de moord van haar echtgenoot.

De rechtbank van Tehran veroordeelde Soqra tot stenigen voor haar overspel en daarnaast 15 jaar gevangenisstraf voor de moord. Dit terwijl Alireza werd veroordeeld tot de dood voor de moord en tot 100 zweepslagen voor overspel, meldde Etemaad.

Soqra zei dat haar ouders haar hadden gedwongen om met een Afghaanse man tegen haar wil te trouwen. Zij hadden samen twee kinderen en Soqra vertelde ook dat haar echtgenoot haar vaak sloeg.

Alireza werd schuldig gevonden voor het neersteken van de echtgenoot van Soqra. De twee vluchtten van Tehran naar Isfahan na de moord, maar werden enkele dagen later gearresteerd.


Dit "stenigen" berichtje is een hoax, is vorig jaar al uitgebreid behandelt hier op het forum.

Divine_70
01-03-06, 13:39
Geplaatst door Victory
Ik zou niet weten wat ik in de wallen zou moeten doen.

Oh, nou, is toch een leuke straat met zeer interessante gebouwen en zo, en ze scheinen er erg gastvrij te zijn, men zegt dat ze je al bij de deur staan op te wachten, sterker nog, het lijkt er zelf op dat ze je voor het raam al toe wenken om ff binnen te komen voor een praatje en een bakkie koffie ? :vreemd:

:p

sjo
01-03-06, 13:45
Geplaatst door Joesoef
Dit "stenigen" berichtje is een hoax, is vorig jaar al uitgebreid behandelt hier op het forum.

Je reactie doet vermoeden dat je hier wel eens vanaf wilt.

Maar waarom ? De kruistochten zijn veel langer geleden. Daar heeft Europa zich vol afschuw en schaamte van afgewend. Niet 1 maar 100 maal met een gemeend Mea Culpa. En nog steeds wordt het ingewreven alsof het gisteren was.

Kom op. Wees eens flink. Afkeuren die open inrichting die Iran heet.
Ga er niet meer naar toe. Je familie zit echt niet op de verlichte ideeen die je hier opdeed te wachten. Ze zullen je een westerse wijsneus vinden.

gr.
sjo

sjo
01-03-06, 13:48
Geplaatst door Divine_70
Oh, nou, is toch een leuke straat met zeer interessante gebouwen en zo, en ze scheinen er erg gastvrij te zijn, men zegt dat ze je al bij de deur staan op te wachten, sterker nog, het lijkt er zelf op dat ze je voor het raam al toe wenken om ff binnen te komen voor een praatje en een bakkie koffie ? :vreemd:

:p

Zoals Istanbul. Daar meer thee en snorren.

gr.
sjo

Joesoef
01-03-06, 14:17
Geplaatst door sjo
Je reactie doet vermoeden dat je hier wel eens vanaf wilt.

Maar waarom ? De kruistochten zijn veel langer geleden. Daar heeft Europa zich vol afschuw en schaamte van afgewend. Niet 1 maar 100 maal met een gemeend Mea Culpa. En nog steeds wordt het ingewreven alsof het gisteren was.

Kom op. Wees eens flink. Afkeuren die open inrichting die Iran heet.
Ga er niet meer naar toe. Je familie zit echt niet op de verlichte ideeen die je hier opdeed te wachten. Ze zullen je een westerse wijsneus vinden.

gr.
sjo


De families zijn uitermate te spreken over mijn verlichte ideeën :p.

tukkersterror
01-03-06, 15:12
Geplaatst door Joesoef
Dit "stenigen" berichtje is een hoax, is vorig jaar al uitgebreid behandelt hier op het forum.

U vroeg wanneer de laatste steniging was in Iran!

tukkersterror
01-03-06, 15:16
Geplaatst door sjo

Ga er niet meer naar toe. Je familie zit echt niet op de verlichte ideeen die je hier opdeed te wachten. Ze zullen je een westerse wijsneus vinden.

gr.
sjo

Ik denk dat zijn familie en miljoenen anderen daar juist wel op zit te wachten.
Ik denk zelfs dat het ten goede komt voor een eventuele democratie in Iran.
:droef: Het is jammer dat anderen daar soms anders overdenken :droef:

sater
01-03-06, 21:20
Geplaatst door tukkersterror
Ik denk dat zijn familie en miljoenen anderen daar juist wel op zit te wachten.
Ik denk zelfs dat het ten goede komt voor een eventuele democratie in Iran.
:droef: Het is jammer dat anderen daar soms anders overdenken :droef:


:blij: ah, je beschouwt jezelf als de democratische druppel bezig de Iraanse steen uit te hollen. Welke democratie staat jou, alsmede je familie, voor ogen? Terugkeer naar de Pahlevivorm of juist niet? Een, voor zover dat mogelijk is, meer islamitische vorm?

gh.wille
01-03-06, 22:58
Geplaatst door Gerard074
Ze zullen best een hele leuke tijd hebben daar, maar mijn kind zou nooit en te nimmer mee mogen. Niet omdat het Iran is of wat voor een land dan ook, kinderen van die leeftijd zo ver laten reizen zonder ouders vind ik fout.

Nou dit vind ik sterk overdreven , het betreft hier een reisje van nog geen week ,er zijn wel meer schoolreisjes en kampeerderijen van een week ,waar bij de ouders niet mee gaan.
Afgezien van een onvoorziene ramp denk ik dat deze kinderen JUIST EXTRA beveiligd worden , in ieder geval is het voor hun een onvergetelijke reis die ze hun leven lang zullen onthouden .
Ik blijf er achter staan, en vind dat zoiets meer moet gebeuren beter als elkaar uit schelden op basis van onbegrip en verkeerde voorlichting en indrukken .

Divine_70
01-03-06, 23:03
Geplaatst door gh.wille
Nou dit vind ik sterk overdreven , het betreft hier een reisje van nog geen week ,er zijn wel meer schoolreisjes en kampeerderijen van een week ,waar bij de ouders niet mee gaan.
Afgezien van een onvoorziene ramp denk ik dat deze kinderen JUIST EXTRA beveiligd worden , in ieder geval is het voor hun een onvergetelijke reis die ze hun leven lang zullen onthouden .
Ik blijf er achter staan, en vind dat zoiets meer moet gebeuren beter als elkaar uit schelden op basis van onbegrip en verkeerde voorlichting en indrukken .

En toch begrijp ik Gerard wel.
Ik zou mijn kinderen ook niet laten gaan.

mark61
01-03-06, 23:07
Geplaatst door Divine_70
En toch begrijp ik Gerard wel.
Ik zou mijn kinderen ook niet laten gaan.

Tis ter stukken veiliger dan in NL. Tenzij je vliegtuig door de Amerikanen uit de lucht wordt geschoten natuurlijk.

Divine_70
01-03-06, 23:10
Geplaatst door mark61
Tis ter stukken veiliger dan in NL. Tenzij je vliegtuig door de Amerikanen uit de lucht wordt geschoten natuurlijk.

Kan zijn, maar ik zou ze niet zonder mijn eigen toezicht mee laten gaan.
En op moeders zullen ze niet zitten te wachten.

mark61
01-03-06, 23:12
Geplaatst door Divine_70
Kan zijn, maar ik zou ze niet zonder mijn eigen toezicht mee laten gaan.
En op moeders zullen ze niet zitten te wachten.

In Iran zijn ze vast dol op moeders.

Joesoef
01-03-06, 23:19
Geplaatst door Divine_70
Kan zijn, maar ik zou ze niet zonder mijn eigen toezicht mee laten gaan.
En op moeders zullen ze niet zitten te wachten.




Nee tuurlijk niet. Moeders motten ze niet.



:wtf:

Divine_70
01-03-06, 23:21
Geplaatst door Joesoef
Nee tuurlijk niet. Moeders motten ze niet.



:wtf:

Dus gingen ze niet mee. :)

mark61
01-03-06, 23:22
Geplaatst door Joesoef
Nee tuurlijk niet. Moeders motten ze niet.



:wtf:

Stenigen die hap.

Joesoef
01-03-06, 23:24
Geplaatst door Divine_70
Dus gingen ze niet mee. :)


:zucht:


Hebben vrouwen nu echt een blinde vlek voor ironie?

Joesoef
01-03-06, 23:25
Geplaatst door mark61
Stenigen die hap.


Maar dan wel met Hannibalsaus.

Divine_70
01-03-06, 23:26
Nah, als het dan toch moet dan maar met Joppie.

Divine_70
01-03-06, 23:27
Geplaatst door Joesoef
:zucht:


Hebben vrouwen nu echt een blinde vlek voor ironie?

Het gaat me niet alleen om dit land.
Er zijn meer landen waar ze niet mee naar toe gingen.

mark61
01-03-06, 23:27
Geplaatst door Joesoef
Maar dan wel met Hannibalsaus.

Jah, dat maakt ze nog een beetje verteerbaar achteraf.

mark61
01-03-06, 23:28
Geplaatst door Divine_70
Nah, als het dan toch moet dan maar met Joppie.

In dat geval kom je er zeker niet in. Haraam is nog een te vriendelijk woord voor die bagger.

Joesoef
01-03-06, 23:30
Geplaatst door Divine_70
Het gaat me niet alleen om dit land.
Er zijn meer landen waar ze niet mee naar toe gingen.


Je kan je kinderen beter naar Iran laten gaan dan een vakantie in de spaanse costa's of bv parijs.
Alleen het verkeer is er knudde.

Divine_70
01-03-06, 23:30
Geplaatst door mark61
In dat geval kom je er zeker niet in. Haraam is nog een te vriendelijk woord voor die bagger.

Nou, wat toch maar een geluk dat smaken verschillen.
We zouden anders op de vuist gaan voor Hannibal.

Divine_70
01-03-06, 23:32
Geplaatst door Joesoef
Je kan je kinderen beter naar Iran laten gaan dan een vakantie in de spaanse costa's of bv parijs.
Alleen het verkeer is er knudde.

Dat begrijp ik ook wel, ik zou ze alleen uitsluiten van elke excursie naar landen waar het "rommelt" .

mark61
01-03-06, 23:33
Geplaatst door Divine_70
Nou, wat toch maar een geluk dat smaken verschillen.
We zouden anders op de vuist gaan voor Hannibal.

Ik ben dr niet zeker van dat ik daar wel een visum voor zou krijgen. :vreemd:

mark61
01-03-06, 23:34
Geplaatst door Divine_70
Dat begrijp ik ook wel, ik zou ze alleen uitsluiten van elke excursie naar landen waar het "rommelt" .

In Iran rommelt er niet zoveel. Af en toe onweer, ws. En the occasional aardbeving, maar die kans is nogal klein.

Divine_70
01-03-06, 23:37
Geplaatst door mark61
In Iran rommelt er niet zoveel. Af en toe onweer, ws. En the occasional aardbeving, maar die kans is nogal klein.

Ik heb toch genoeg gelezen hier om Iran niet meer als " veilig" te bestempelen.

mark61
01-03-06, 23:39
Geplaatst door Divine_70
Ik heb toch genoeg gelezen hier om Iran niet meer als " veilig" te bestempelen.

Vicky? Die zit hier, daarom is het daar juist zo veilig.

Divine_70
01-03-06, 23:42
Geplaatst door mark61
Vicky? Die zit hier, daarom is het daar juist zo veilig.

:haha: Dat scheelt dan weer. :hihi:
Maar sowieso, sinds ik hier mee lees gaan me soms de haren recht overeind staan.

mark61
01-03-06, 23:44
Geplaatst door Divine_70
:haha: Dat scheelt dan weer. :hihi:
Maar sowieso, sinds ik hier mee lees gaan me soms de haren recht overeind staan.

Maid, tis ammel virtueel. Opgewonden fantasieën in de slaapkamer.

Divine_70
01-03-06, 23:45
Geplaatst door mark61
Maid, tis ammel virtueel. Opgewonden fantasieën in de slaapkamer.

Maar het is wel zo dat mensen hier toch vrij rechtstreeks voor hun mening uit komen.
Dat betekend dat onze planeet aarde heel wat barbaren in zijn bezit heeft.

mark61
01-03-06, 23:48
Geplaatst door Divine_70
Maar het is wel zo dat mensen hier toch vrij rechtstreeks voor hun mening uit komen.
Dat betekend dat onze planeet aarde heel wat barbaren in zijn bezit heeft.

Mening is wel een erg groot woord voor virtuele verbale incontinentie. Je ziet die offline luiers niet.

Divine_70
01-03-06, 23:52
Geplaatst door mark61
Mening is wel een erg groot woord voor virtuele verbale incontinentie. Je ziet die offline luiers niet.

Niet alleen de reacties van de prikkers maar ook onderwerpen waarmee een topic wordt geopend.
Zijn toch af en toe vrij heftig.

mark61
01-03-06, 23:54
Geplaatst door Divine_70
Niet alleen de reacties van de prikkers maar ook onderwerpen waarmee een topic wordt geopend.
Zijn toch af en toe vrij heftig.

Telecommunicatie is idd niet goed voor een mens. Wij weten veel te veel. Seriously.

Divine_70
01-03-06, 23:58
Geplaatst door mark61
Telecommunicatie is idd niet goed voor een mens. Wij weten veel te veel. Seriously.

Ja, daar ben ik het wel helemaal mee eens.
Soms zou struisvogelpolitiek een uitkomst zijn.
Maar ja, als je nieuws-gierig bent zal je er mee moeten leven wat je af en toe onder ogen krijgt.

mark61
01-03-06, 23:59
Geplaatst door Divine_70
Ja, daar ben ik het wel helemaal mee eens.
Soms zou struisvogelpolitiek een uitkomst zijn.
Maar ja, als je nieuws-gierig bent zal je er mee moeten leven wat je af en toe onder ogen krijgt.

Jah wat is dat eigenlijk voor een morbide drang? Zou verboden moeten worden. Je krijgt al die ellende die je gezicht in geschoven wordt met geen mogelijkheid gecompenseerd. En je kan je tv wel het raam uitgooien, maar nu weten we het al.

Divine_70
02-03-06, 00:02
Geplaatst door mark61
Jah wat is dat eigenlijk voor een morbide drang? Zou verboden moeten worden. Je krijgt al die ellende die je gezicht in geschoven wordt met geen mogelijkheid gecompenseerd. En je kan je tv wel het raam uitgooien, maar nu weten we het al.

Zal een soort van massochisme zijn ?
Weten dat iets niet goed voor je is maar de drang naar meer niet kunnen weerstaan.
De mens is van nature nieuwschierig, en te vaak denk je achteraf, ik had dit helemaal niet willen weten.

mark61
02-03-06, 00:05
Geplaatst door Divine_70
Zal een soort van massochisme zijn ?
Weten dat iets niet goed voor je is maar de drang naar meer niet kunnen weerstaan.
De mens is van nature nieuwschierig, en te vaak denk je achteraf, ik had dit helemaal niet willen weten.

Yep. Zieke verslaving. Maar je voelt je weer zo dom als je geen idee hebt wat er aan de hand is. Vooral omdat het tegenwoordig vaak wel met je eigen leven te maken heeft. Anders had je elke keer maar zo op Bakellende gestemd, vanwege zijn blauwe ogen. :hihi:

Divine_70
02-03-06, 00:08
Geplaatst door mark61
Yep. Zieke verslaving. Maar je voelt je weer zo dom als je geen idee hebt wat er aan de hand is. Vooral omdat het tegenwoordig vaak wel met je eigen leven te maken heeft. Anders had je elke keer maar zo op Bakellende gestemd, vanwege zijn blauwe ogen. :hihi:

Ja, en dan te bedenken dat je die pas echt goed ziet nu hij een ander brilletje draagt. :stout:

Anyway, ondanks dat het niet altijd even prettig is, veel te weten, doe je er wel degelijk je voordeel mee.

sjo
02-03-06, 00:11
Geplaatst door Joesoef
Nee tuurlijk niet. Moeders motten ze niet.



:wtf:

Tenzij ze maagd zijn............

gr.
sjo

mark61
02-03-06, 00:14
Geplaatst door Divine_70
Ja, en dan te bedenken dat je die pas echt goed ziet nu hij een ander brilletje draagt. :stout:

Anyway, ondanks dat het niet altijd even prettig is, veel te weten, doe je er wel degelijk je voordeel mee.

Tsja, voordeel. Hmm, ik ga maar gauw slapen. See you!

Divine_70
02-03-06, 00:15
Geplaatst door mark61
Tsja, voordeel. Hmm, ik ga maar gauw slapen. See you!

Sweet dreams.

sater
02-03-06, 11:58
Geplaatst door sjo
Tenzij ze maagd zijn............

gr.
sjo

:lole: Vooralsnog zijn Iraanse niet begiftigd met spontaan uitzichzelf herstellend maagdenvlies. Wellicht kan Allah een wondertje verrichten?

@ Youssoef je staat volledig achter de sharia? Je betoont je niet kritisch waar het stenigen van verkrachte vrouwen betreft? Je bent blind voor de onrechtvaardigheid dat dergelijke onschuldige vrouwen een onverdiend vreselijk lot treffen? Ook als het je moeder betreft?
Inshallah, lang leve de sharia?

Joesoef
02-03-06, 12:31
Geplaatst door sjo
Tenzij ze maagd zijn............

gr.
sjo

Of leeuw, of stier.

Joesoef
02-03-06, 12:33
Geplaatst door sater
@ Youssoef je staat volledig achter de sharia? Je betoont je niet kritisch waar het stenigen van verkrachte vrouwen betreft? Je bent blind voor de onrechtvaardigheid dat dergelijke onschuldige vrouwen een onverdiend vreselijk lot treffen?


Sharia, wie wat waar? Stenigen is niet van toepassing in Iran. De prostituees lopen in Theran gewoon op straat klanten op te pikken.

sater
02-03-06, 15:43
Geplaatst door Joesoef
Sharia, wie wat waar? Stenigen is niet van toepassing in Iran. De prostituees lopen in Theran gewoon op straat klanten op te pikken.

:gniffel: Versta en begrijp ik goed? In het streng islamitische Iran is de wetgeving niét op de sharia gebaseerd?

Joesoef
02-03-06, 17:36
Geplaatst door sater
:gniffel: Versta en begrijp ik goed? In het streng islamitische Iran is de wetgeving niét op de sharia gebaseerd?


WELKE sharia? De sharia?

sater
02-03-06, 19:38
Geplaatst door Joesoef
WELKE sharia? De sharia?

:mad: Waarom en waartoe zo denigrerend Joessoef? Acht je jezelf onwaardig tot inhoudelijke antwoorden op belangstellende vragen mijnerzijds? Of doe je badinerend juist omdat je geen antwoord hebt?

Joesoef
02-03-06, 20:01
Geplaatst door sater
:mad: Waarom en waartoe zo denigrerend Joessoef? Acht je jezelf onwaardig tot inhoudelijke antwoorden op belangstellende vragen mijnerzijds? Of doe je badinerend juist omdat je geen antwoord hebt?


Welke sharia?

sater
02-03-06, 20:46
Geplaatst door Joesoef
Welke sharia?

:student: Wat bedoel je met welke sharia? Kent Iran een andere vorm van wetgeving? Zo ja, welke?

Joesoef
02-03-06, 20:53
Geplaatst door sater
:student: Wat bedoel je met welke sharia? Kent Iran een andere vorm van wetgeving? Zo ja, welke?


Voor een Moslim is sharia alles wat onderdeel is van het leven. Sharia = wet, nee dus.

sjo
04-03-06, 17:48
Geplaatst door Joesoef
Voor een Moslim is sharia alles wat onderdeel is van het leven. Sharia = wet, nee dus.

Je zult je redenen wel hebben maar ik vind je ook wel wat irritant in je manier van antwoord geven.
De vraag was niet in die vorm gegoten waardoor jij je genoodzaakt zou moeten voelen een rechtstreeks antwoord te weigeren.
Dat doe je toch niet ? .....De Sharia......Welke Sharia......kom op zeg


gr.
sjo

gr.
sjo

sater
04-03-06, 18:25
Geplaatst door sjo
Je zult je redenen wel hebben maar ik vind je ook wel wat irritant in je manier van antwoord geven.
De vraag was niet in die vorm gegoten waardoor jij je genoodzaakt zou moeten voelen een rechtstreeks antwoord te weigeren.
Dat doe je toch niet ? .....De Sharia......Welke Sharia......kom op zeg


gr.
sjo

gr.
sjo

:hardlach: verdient lesje in wellevendheid.