PDA

Bekijk Volledige Versie : Bin Laden wordt vroeg of laat gepakt



tukkersterror
01-03-06, 15:56
Bin Laden wordt vroeg of laat gepakt
Uitgegeven op woensdag 01 maart 2006 om 13:57:14, bijgewerkt om 14:59:16
print in printvriendelijk formaat email dit bericht aan een vriend

(Novum/AP) - De voortvluchtige Al-Qaida-leider Osama bin Laden wordt vroeg of laat opgepakt. Dat heeft de Amerikaanse president George Bush woensdag gezegd op een persconferentie in Kabul, tijdens een onaangekondigd bliksembezoek aan Afghanistan. Het is volgens Bush niet de vraag of de terroristenleider in de kraag wordt gevat maar wanneer. Al vier jaar lang wordt tevergeefs gezocht naar Bin Laden.
Bush: Bin Laden wordt vroeg of laat gepakt

De komst van de Amerikaanse president werd om veiligheidsredenen pas officieel bekendgemaakt toen het vliegtuig van Bush, Air Force One, op de militaire basis Bagram ten noorden van Kabul landde. Enkele uren tevoren was echter al uitgelekt dat Bush Afghanistan zou aandoen om steun te betuigen aan de regering van president Hamid Karzai, die geconfronteerd wordt met groeiend geweld van de kant van extremisten van Al-Qaida en de Taliban.

Bush vloog vanaf de basis Bagram met een groep gevechtshelikopters naar Kabul. Twee boordschutters van een helikopter waarmee verslaggevers vervoerd werden vuurden onderweg met hun machinegeweren enkele salvo's af. Onbekend is welk doelwit werd bestookt.

Volgens Bush is het de Amerikanen een genoegen betrokken te zijn bij de wederopbouw van Afghanistan en zijn ze blij met de vooruitgang die de laatste tijd wordt geboekt. De president was eerder door zijn Afghaanse ambtgenoot verwelkomd als 'onze grote vriend, onze steun en toeverlaat, een man die onze bevrijding mede mogelijk maakte'.

Spoetnik
01-03-06, 16:02
Bin Laden is al een jaar of 4 dood. :)

tukkersterror
01-03-06, 16:07
Geplaatst door Spoetnik
Bin Laden is al een jaar of 4 dood. :)

:stout: Dat weet jij, dat weet ik, maar dat weet Bush nog niet dus laat hem nog maar even zweten voordat we het hem vertellen.:hihi:

mark61
01-03-06, 19:23
Ik ben benieuwd waar ze m voor gaan veroordelen in een eerlijk proces. Not a whole lot, denk ik.

Good Kahuna
01-03-06, 19:39
Intussen was Bush bereid om toe te geven dat de video van Bin Laden tijdens de verkiezingen in 2004 vermoedelijk heeft gezorgd voor zijn herverkiezing ...

CNN (http://www.cnn.com/2006/POLITICS/02/28/bush.binladen.reut/index.html)

tukkersterror
01-03-06, 19:55
Geplaatst door mark61
Ik ben benieuwd waar ze m voor gaan veroordelen in een eerlijk proces. Not a whole lot, denk ik.

Het ligt er aan wie hem pakt, maar ik hoop dat hij word berecht in Den Haag.
Maar dat zal dan ook wel weer een hoop aanslagen geven op Nederlandse doelen.
Voorlopig loopt hij nog vrij rond.
En hoe en wat er ook met hem gaat gebeuren het zal altijd een schok geven ergens op deze wereld.

Divine_70
01-03-06, 20:02
Geplaatst door tukkersterror
Het is volgens Bush niet de vraag of de terroristenleider in de kraag wordt gevat maar wanneer. Al vier jaar lang wordt tevergeefs gezocht naar Bin Laden.
Bush: Bin Laden wordt vroeg of laat gepakt



Dit roept hij dus ook al 4 jaar,en als Bush straks niet herkozen wordt,zal ie zeggen, we zaten hem op de hielen maar hebben niet de kans gekregen het af te maken. :moe:

Dolle Fatima
01-03-06, 20:07
Ach ja, je moet toch wat zeggen als de burgeroorlog in Irak uitbreekt, die je allang voorspelt was.

tukkersterror
01-03-06, 20:07
Geplaatst door Divine_70
Dit roept hij dus ook al 4 jaar,en als Bush straks niet herkozen wordt,zal ie zeggen, we zaten hem op de hielen maar hebben niet de kans gekregen het af te maken. :moe:

Nee hoor dat was zijn vader, na de inval van Irak in Koeweit!!!
Wel ff bij de feiten blijven he!!!:hihi:

Divine_70
01-03-06, 20:13
Geplaatst door tukkersterror
Nee hoor dat was zijn vader, na de inval van Irak in Koeweit!!!
Wel ff bij de feiten blijven he!!!:hihi:

Zo vader zo zoon dus. :stout:
Maar je kan er dus op gaan zitten te wachten, gewoon toegeven dat Bin Laden hem te slim af is, dat nooit. :moe:

@ Klaaskop Time flies when you have fun. :D

Dolle Fatima
01-03-06, 20:14
Geplaatst door klaaskop
Bush kán niet herkozen worden: maximum van 8 jaar voor een amerikaanse president :D.


En wie spreekt die bandjes dan in ?


Volgens mij zijn zoon ;) Niet onaannemelijk dat die eenzelfde stem/postuur heeft.

heeft bin laden een zoon dan?

tukkersterror
01-03-06, 20:26
Geplaatst door Dolle Fatima
heeft bin laden een zoon dan?

Ja, Bin Laden heeft kinderen uit de tijd dat hij nog "normaal" was, hij is tevens (sorry was) tevens medeeigenaar van een van de rijkste holdings in ontroerend goed.

Zijn familie heeft hem onterfd en zijn kinderen leven ironisch genoeg in Amerika, althans vier jaar geleden.

:stout: ook een terrorist is een man met behoeften :engel:

Spoetnik
01-03-06, 20:29
Geplaatst door klaaskop
En wie spreekt die bandjes dan in ?


Video en audio synthese, de techniek staat voor niets tegenwoordig.

Dolle Fatima
01-03-06, 20:30
Geplaatst door tukkersterror
Ja, Bin Laden heeft kinderen uit de tijd dat hij nog "normaal" was, hij is tevens (sorry was) tevens medeeigenaar van een van de rijkste holdings in ontroerend goed.

Zijn familie heeft hem onterfd en zijn kinderen leven ironisch genoeg in Amerika, althans vier jaar geleden.

:stout: ook een terrorist is een man met behoeften :engel:

Nou ik weet wel dat hij twee of drie vrouwen heeft. En tuurlijk heeft hij behoeften, gelukkig mag je trouwen als Moslim zijnde.

Spoetnik
01-03-06, 20:48
Geplaatst door klaaskop
IK denk toch dat het menselijk gehoor het verschil tussen "echt" en "namaak" wel waarneemt.

Heb je iets te lezen over audio-synthese ?
1)
Daarom is de kwaliteit van die bandjes altijd zo slecht.

2)
google: voice cloning.

en

http://www.discoverychannel.co.uk/virtualhistory/_pages/making_of/back_to_life.shtml

tukkersterror
01-03-06, 20:55
Geplaatst door klaaskop
IK denk toch dat het menselijk gehoor het verschil tussen "echt" en "namaak" wel waarneemt.

Heb je iets te lezen over audio-synthese ?

Ik neem aan dat een man met zijn intelligentie behalve de tape wel iets meer meegeeft om te overtuigen dat als die banden van hem komen ze ook echt van hem afkomen.

Maar wie weet???
We zullen het pas te weten komen als ze hem pakken of als het komt tot een soort bestand, zoals bij de heer Arafat.
Ook hij was staatsvijand nummer 1 en werd later binnengehaald als vriend!!!
Dus wie weet???

Divine_70
01-03-06, 20:59
Onder Bush zullen ze hem niet te pakken krijgen.

xslaniet
01-03-06, 21:31
Geplaatst door tukkersterror
[B]Bin Laden wordt vroeg of laat gepakt
Uitgegeven op woensdag 01 maart 2006 om 13:57:14, bijgewerkt om 14:59:16
print in printvriendelijk formaat email dit bericht aan een vriend

(Novum/AP) - De voortvluchtige Al-Qaida-leider Osama bin Laden wordt vroeg of laat opgepakt. Dat heeft de Amerikaanse president George Bush woensdag gezegd op een persconferentie in Kabul, tijdens een onaangekondigd bliksembezoek aan Afghanistan. Het is volgens Bush niet de vraag of de terroristenleider in de kraag wordt gevat maar wanneer.
en de volgende oorlog is bij deze al gerechtvaardigd,dat die amerikanen zo stom zijn op die hufter te stemmen.

Volgens Bush is het de Amerikanen een genoegen betrokken te zijn bij de wederopbouw van Afghanistan en zijn ze blij met de vooruitgang die de laatste tijd wordt geboekt.

Laat die nou eerst maar eens dat zuiden van z'n eigen land heropbouwen,dat schijnt nog niet helemaal in orde te zijn...
Blijkt maar weer welke belangen belangrijker zijn.

tukkersterror
01-03-06, 21:37
Geplaatst door Divine_70
Onder Bush zullen ze hem niet te pakken krijgen.
Ze hadden hem al twee keer kunnen pakken, maar weten waar hij zit is belangrijke dan hem nu op te pakken.
De lijnen om hem heen worden hierdoor opgeruimd!!!

Voorbeeld: Een maand of 8 geleden was er een nieuwsgroep in Afganistan om daar opnamen te maken.
3 weken later worden er 53 topmedewerkers opgepakt van een terreurgroep.
2 van deze mensen waren directe medewerkers van Bin Laden!!!

xslaniet
01-03-06, 22:47
Dream on...hij woont in New York met uitzicht op ground zero,of weet je niet wat de hoofdinkomsten van de bushjes is?
Yep,wapenhandel,dat was zo in WO II en dat is nog steeds zo.

Pariah
02-03-06, 00:41
Geplaatst door xslaniet
Dream on...hij woont in New York met uitzicht op ground zero,of weet je niet wat de hoofdinkomsten van de bushjes is?
Yep,wapenhandel,dat was zo in WO II en dat is nog steeds zo.

Ja samen met Tupac, Presley en Cobain is hij aan het genieten van alles wat God verboden heeft.

xslaniet
02-03-06, 07:40
Je kan geld verdienen met die informatie,je moet het alleen nog kunnen bewijzen :)

tukkersterror
02-03-06, 10:30
Geplaatst door xslaniet
en de volgende oorlog is bij deze al gerechtvaardigd,dat die amerikanen zo stom zijn op die hufter te stemmen.


Laat die nou eerst maar eens dat zuiden van z'n eigen land heropbouwen,dat schijnt nog niet helemaal in orde te zijn...
Blijkt maar weer welke belangen belangrijker zijn.

Ik vraag me af wat of waarom het volgen van Bin Laden de volgende oorlog noodzaak zou moeten zijn???
Maar misschien zijn wij tukkers te nuchter.
Verder met dat zuiden ben ik het volkomen eens!!!

GiovanniHN
02-03-06, 13:05
Geplaatst door Dolle Fatima
heeft bin laden een zoon dan?

Hij heeft er aardig wat als het goed is. Iets van 2 jaar geleden was ik radio aan het luisteren en opeens kwam het bericht dat twee van zijn zoons waren opgepakt in Pakistan.

Een uur later kwam het bericht van de Amerikanen dat dit niet het geval was en een half uurtje later zeiden de Pakistanen ook maar dat het niet zo was.

Maar het is wel duidelijk dat die twee nu ergens in een Egyptische gevangenis zitten.


@Spoetnik: Doe toch eens niet zo verdomde dom. Lees gewoon de verklaringen. De Amerikanen hebben echt geen goed beeld van Bin Laden en als zijn teksten door anderen werden ingesproken waren ze veel simpeler geweest. De teksten van Bin Laden zijn intelligente speeches die inspelen op anti-oorlog sentimenten en bijna niks zeggen over de Islam. Meer dan de helft van de dingen die hij zegt zijn gewoon feitelijke waarheden.

Ze passen totaal niet in de oorlogstrategie van de VS en daarom zijn ze ook zo boos dat Al-Jazeera het uitzendt. Als de tekst van Bin Laden zou worden afgedrukt in een krant, onder een andere naam dan heeft echt niemand door dat hij het is maar denken ze dat Agnes van Ardenne weer wat geschreven heeft.

tukkersterror
02-03-06, 14:10
Geplaatst door GiovanniHN
Hij heeft er aardig wat als het goed is. Iets van 2 jaar geleden was ik radio aan het luisteren en opeens kwam het bericht dat twee van zijn zoons waren opgepakt in Pakistan.

Een uur later kwam het bericht van de Amerikanen dat dit niet het geval was en een half uurtje later zeiden de Pakistanen ook maar dat het niet zo was.

Maar het is wel duidelijk dat die twee nu ergens in een Egyptische gevangenis zitten.


@Spoetnik: Doe toch eens niet zo verdomde dom. Lees gewoon de verklaringen. De Amerikanen hebben echt geen goed beeld van Bin Laden en als zijn teksten door anderen werden ingesproken waren ze veel simpeler geweest. De teksten van Bin Laden zijn intelligente speeches die inspelen op anti-oorlog sentimenten en bijna niks zeggen over de Islam. Meer dan de helft van de dingen die hij zegt zijn gewoon feitelijke waarheden.

Ze passen totaal niet in de oorlogstrategie van de VS en daarom zijn ze ook zo boos dat Al-Jazeera het uitzendt. Als de tekst van Bin Laden zou worden afgedrukt in een krant, onder een andere naam dan heeft echt niemand door dat hij het is maar denken ze dat Agnes van Ardenne weer wat geschreven heeft.

:wohaa: Agnes van Ardenne :wohaa: :duim:

xslaniet
02-03-06, 18:25
Geplaatst door tukkersterror
Ik vraag me af wat of waarom het volgen van Bin Laden de volgende oorlog noodzaak zou moeten zijn???


Das een heel lang verhaal,maar als je de geschidenis even bekijkt heeft de ene actie een logische reactie.
D'r zitten in de VS hele slimme jongens,degenen die écht aan de touwtjes trekken.

Alles draait in feite om eigenbelang van de VS.
eerst was het oorlog tegen het communisme en nu dat verdwenen is is het oorlog om olie.

De VS heeft wapens geleverd aan afghaanse rebellen,paar jaar later wordt het land binne gevallen,omdat OBL gezocht werd .Hij is er nooit geweest ,maar er moest nog even wat schoongemaakt worden,als die chemische waqpens van amerikaanse makelij namelijk gevonden zouden worden ,was het een wereldwijde boycot.
Hetzelfde geldt voor Iraq,
De VS was op de hoogte van de annexatie van Kuwait,die zouden olie pompen uit veld op Iraaks grondgebied.
Bij de golfoorlog nummer twee is heel Baghdad vrijwel van de kaart geveegd,behalve,jawel het ministerie van olie.
Nu gaat de VS een overéénkomst aan met India,heeft geen grote hoeveelheden olie...en wordt Iran bedreigd met oorlog.

Spoetnik
02-03-06, 18:35
Geplaatst door GiovanniHN
@Spoetnik: Doe toch eens niet zo verdomde dom.

Hij is dood.
Verder ben ik het met je eens dat de 'bin laden' tapes intelligente opmerkingen bevatten. Deze speeches zorgen naast voordeel voor Bush dus ook voor meer haat jegens Amerika in moslimwereld. De mensen die achter deze tapes zitten willen een conflict der beschavingen creeeren - Clash of Civilizations.
Maar Osama is dood.

GiovanniHN
02-03-06, 19:25
Geplaatst door Spoetnik
Hij is dood.
Verder ben ik het met je eens dat de 'bin laden' tapes intelligente opmerkingen bevatten. Deze speeches zorgen naast voordeel voor Bush dus ook voor meer haat jegens Amerika in moslimwereld. De mensen die achter deze tapes zitten willen een conflict der beschavingen creeeren - Clash of Civilizations.
Maar Osama is dood.

Als Bin Laden dood was zou Al-Zawahiri daar gebruik van maken. Het kan ook zijn dat Al-Zawahiri slim is en de illusie in stand zou willen houden, maar dan staat zijn positie onder druk.

In een perfecte wereld waar elke terrorist, of wat er voor uit moet gaan, elkaar vertrouwt en niet uit is op een betere machtspositie zou Bin Laden dood kunnen zijn. Maar in de echte wereld zou er een machtsstrijd plaats vinden en dat Al-Zawahiri nog zijn hoofd op zijn romp heeft is het bewijs dat dit niet het geval is.

tukkersterror
02-03-06, 19:36
Geplaatst door xslaniet
.Hij is er nooit geweest ,maar er moest nog even wat schoongemaakt worden,als die chemische waqpens van amerikaanse makelij namelijk gevonden zouden worden ,was het een wereldwijde boycot.
Hetzelfde geldt voor Iraq,
De VS was op de hoogte van de annexatie van Kuwait,die zouden olie pompen uit veld op Iraaks grondgebied.
Bij de golfoorlog nummer twee is heel Baghdad vrijwel van de kaart geveegd,behalve,jawel het ministerie van olie.
Nu gaat de VS een overéénkomst aan met India,heeft geen grote hoeveelheden olie...en wordt Iran bedreigd met oorlog.

Sorry,
1.De chemische wapens kwamen toch uit Frankrijk, Duitsland en Nederland.
Frankrijk en Duitsland leverde mobiele units om bestrijdingsmiddelen te maken en waren even vergeten dat je er ook andere chemische troep mee kon maken en een kerel uit Nederland (2mnd. geleden veroordeeld) leverde de grondstoffen!!!
2. Niemand was op de hoogte van de inval in Koeweit in 1991, althans niet de mensen die dicht bij het vuur zaten!!!
3. VS en India zijn een overeenkomst aangegaan zodat India nu ook eindelijk inspectie toestaat.
4.Als Iran zich houd aan de afspraken met Rusland, die ze op korte termijn gaan ondertekenen en zoals ze zeggen inspectie weer toelaten zal er heus geen oorlog komen in Iran.

Spoetnik
02-03-06, 19:45
Geplaatst door GiovanniHN
Als Bin Laden dood was zou Al-Zawahiri daar gebruik van maken. Het kan ook zijn dat Al-Zawahiri slim is en de illusie in stand zou willen houden, maar dan staat zijn positie onder druk.

Zawahiri maakt er gebruik van, hij een van mensen die een Clash of Civilization willen. Hij weet dat hij er zelf niet de charisma voor heeft, maar Osama wel. Voor hem is het volkomen logisch om de illusies in stand te houden. Ik denk overigens niet dat hij achter de productie van de tapes zit. Is er een iemand geweest die beweert Osama na 2002 gezien te hebben?

tukkersterror
02-03-06, 20:00
Geplaatst door Spoetnik
Zawahiri maakt er gebruik van, hij een van mensen die een Clash of Civilization willen. Hij weet dat hij er zelf niet de charisma voor heeft, maar Osama wel. Voor hem is het volkomen logisch om de illusies in stand te houden. Ik denk overigens niet dat hij achter de productie van de tapes zit. Is er een iemand geweest die beweert Osama na 2002 gezien te hebben?

Was het niet de president van Pakistan die hem eind 2004 nog heeft geprobeerd om hem over te halen voor overgave op de voorwaarde dat zijn leven werd gespaard :stout: En waar gaat ons boesje heen......

:BEEP::BEEP::BEEP:: word gek van die ouwe rus :rotpc:

GiovanniHN
02-03-06, 22:01
Geplaatst door Spoetnik
Zawahiri maakt er gebruik van, hij een van mensen die een Clash of Civilization willen. Hij weet dat hij er zelf niet de charisma voor heeft, maar Osama wel. Voor hem is het volkomen logisch om de illusies in stand te houden. Ik denk overigens niet dat hij achter de productie van de tapes zit. Is er een iemand geweest die beweert Osama na 2002 gezien te hebben?

Al-Zawahiri had zijn eigen groepje. Hij kan heus wel mensen leiden. Hij heeft daarin meer ervaring dan Bin Laden. En Bin Laden's aantrekkingskracht komt vooral uit zijn rustige en intelligente manier van spreken. Het is niet dat hij een Apollo Creed is die barst van de charisma.

Het probleem met jou is is dat je de feiten aanpast op wat je gelegen komt. Al-Zawahiri zou nu ook een clash of civilizations willen. En elke tape of videoband van Bin Laden is nep, ook al past het precies in wat hij altijd al gezegd heeft. Is hij even consequent en zit het vol met zijn manier van praten. Om zoiets op die manier te maken (vooral de videos) is techniek nodig die de simpele Bin Laden aanhanger niet bezit. Dan zou je moeten denken aan de tegenpartij, maar die zouden Bin Laden nooit op die manier laten spreken, zeker niet als ze er zelf beter van willen worden.

Het klopt dus niet dat het nep is. Het is onlogisch. Daarnaast heb jij net zo min bewijs dat Bin Laden dood is, of je moet de berichten geloven die voornamelijk van de Amerikanen komen.

xslaniet
02-03-06, 22:36
Geplaatst door tukkersterror
Sorry,
1.De chemische wapens kwamen toch uit Frankrijk, Duitsland en Nederland.
Frankrijk en Duitsland leverde mobiele units om bestrijdingsmiddelen te maken en waren even vergeten dat je er ook andere chemische troep mee kon maken en een kerel uit Nederland (2mnd. geleden veroordeeld) leverde de grondstoffen!!!
2. Niemand was op de hoogte van de inval in Koeweit in 1991, althans niet de mensen die dicht bij het vuur zaten!!!
3. VS en India zijn een overeenkomst aangegaan zodat India nu ook eindelijk inspectie toestaat.
4.Als Iran zich houd aan de afspraken met Rusland, die ze op korte termijn gaan ondertekenen en zoals ze zeggen inspectie weer toelaten zal er heus geen oorlog komen in Iran.

Chemische wapens kwamen uit de VS ,de chemicaliën kwamen uit europa.Eigenlijk schrijf je hetzelf al een beetje.
Amerikaanse "officials" die in het olieveld conflict bemiddelden ,waren wel degelijk op de hoogte van de plannen van Sadam Hoessein.
Verder gaat het in de zaak Iran om het dreigement en ik persoonlijk denk dat een natie geleid door de meest labiele onbenul die rondloopt op deze planeet,wel de laatste natie is die zich zo'n dreigement mag veroorloven.

tukkersterror
02-03-06, 22:56
Geplaatst door xslaniet
Chemische wapens kwamen uit de VS ,de chemicaliën kwamen uit europa.Eigenlijk schrijf je hetzelf al een beetje.
Amerikaanse "officials" die in het olieveld conflict bemiddelden ,waren wel degelijk op de hoogte van de plannen van Sadam Hoessein.
Verder gaat het in de zaak Iran om het dreigement en ik persoonlijk denk dat een natie geleid door de meest labiele onbenul die rondloopt op deze planeet,wel de laatste natie is die zich zo'n dreigement mag veroorloven.

Ja maar gelukkig word deze onbenul wel gecontroleerd door een team van 135 andere onbenullen.
En misschien heb je gelijk met de officials ik heb helaas geen inzage in stukken van de CIA, ik weet alleen dat op 2 augustus 1990 hij Koeweit binnenviel en dat wij op 15 januari 1991 werden overgevlogen.

xslaniet
03-03-06, 00:14
Gecontroleerd?
deoxy.org/wc/wc-consp.htm (http://)

Het maakt geen fuck uit of je het gelooft of niet...de zwaksten gaan er toch aan ... :giechel:

tukkersterror
03-03-06, 00:37
Geplaatst door xslaniet
Gecontroleerd?
deoxy.org/wc/wc-consp.htm (http://)

Het maakt geen fuck uit of je het gelooft of niet...de zwaksten gaan er toch aan ... :giechel:

Ik hoef het niet te geloven ik was er bij :droef: En inderdaad de zwaksten "de onschuldige burgers die als schilden worden gebruikt of baby's die door die goorlappen van Irak uit hun confusse werden gehaald, omdat ze kinderen waren van hun vijand" en dan kun jij er misschien om giechelen, ik niet in iedergeval.

GiovanniHN
03-03-06, 00:42
Geplaatst door tukkersterror
of baby's die door die goorlappen van Irak uit hun confusse werden gehaald, omdat ze kinderen waren van hun vijand"

Dat verhaal is niet waar. Was een 'reclamestunt' van de Amerikanen om de oorlog te verkopen.

tukkersterror
03-03-06, 00:59
Geplaatst door GiovanniHN
Dat verhaal is niet waar. Was een 'reclamestunt' van de Amerikanen om de oorlog te verkopen.

Reklamestunt!!!!!

Ik was er bij heb het met mijn eigen ogen kunnen aanschouwen die reklamestunt van je.
Neem van mij aan dat die baby's en open geslachte vrouwen geen reklame stunt waren.

Ga maar eens naar Google vul daarin gewoon koeweit 1991 en je zult veel foto's tegenkomen die door de gewone jongens die daar zaten illegaal zijn geplaatst om de wereld te laten zien wat daar gebeurde.
Het is alleen jammer dat de overheden bang waren om de waarheid toen naar buiten te brengen.
Waarom denk je dat duizenden soldaten zich overgaven aan een handje vol militairen???

Reklame ik wou dat het waar was.....:droef:

GiovanniHN
03-03-06, 01:05
Geplaatst door tukkersterror
Reklamestunt!!!!!

Ik was er bij heb het met mijn eigen ogen kunnen aanschouwen die reklamestunt van je.
Neem van mij aan dat die baby's en open geslachte vrouwen geen reklame stunt waren.

Ga maar eens naar Google vul daarin gewoon koeweit 1991 en je zult veel foto's tegenkomen die door de gewone jongens die daar zaten illegaal zijn geplaatst om de wereld te laten zien wat daar gebeurde.
Het is alleen jammer dat de overheden bang waren om de waarheid toen naar buiten te brengen.
Waarom denk je dat duizenden soldaten zich overgaven aan een handje vol militairen???

Reklame ik wou dat het waar was.....:droef:

Het was pure propaganda. Het jonge meisje dat met betraande ogen aan de journalisten vertelde wat voor verschrikkelijke dingen ze had gezien was de dochter van de ambassadeur van Kuweit die al jaren in de VS woonde.

Het bleek ook nog een keer dat ze in dat ziekenhuis (en volgens mij het hele gebied) niet eens zoveel couveuses hadden.

Het waren simpelweg leugens waar de media is ingetrapt.

tukkersterror
03-03-06, 01:32
Geplaatst door GiovanniHN
Het was pure propaganda. Het jonge meisje dat met betraande ogen aan de journalisten vertelde wat voor verschrikkelijke dingen ze had gezien was de dochter van de ambassadeur van Kuweit die al jaren in de VS woonde.

Het bleek ook nog een keer dat ze in dat ziekenhuis (en volgens mij het hele gebied) niet eens zoveel couveuses hadden.

Het waren simpelweg leugens waar de media is ingetrapt.

Kuwait City kent twee grote ziekenhuizen het Mubarak hospital en alrashid hospital, de laatste is een van de modernste ziekenhuizen ter wereld.
Kijk eens op internet of je misschien informatie kunt vinden over deze ziekenhuisen in Koeweit, misschien dat zij ook een stukje historie hebben hoe het was in 90-91.
En als je in dienst bent geweest kan jij je natuurlijk ook aanmelden als waarnemer bij de overheid en misschien word je dan uitgezonden naar een brandhaard om daar de misstanden te melden.
Voor Afganistan worden er nog een paar gevraagd.
Het is makkelijk werk je loopt gewoon een beetje rond en s'avonds maak je een rapport van die dag. www.werkenbijhetrijk.nl en anders even een briefje naar buitenlandsezaken, het is een ervaring voor je leven.

xslaniet
03-03-06, 07:34
Geplaatst door tukkersterror
Ik hoef het niet te geloven ik was er bij :droef: En inderdaad de zwaksten "de onschuldige burgers die als schilden worden gebruikt of baby's die door die goorlappen van Irak uit hun confusse werden gehaald, omdat ze kinderen waren van hun vijand" en dan kun jij er misschien om giechelen, ik niet in iedergeval.

Artikel gelezen?dan kan je zelf wel concluderen dat die paar couveuses in schril contrast staan met de reden van die hele oorlog.
en die paar kinderen staan al geen eens op de lijst van al die 100 miljoen dakloze kinderen in de wereld,niet te vergeten die miljoenen kinderen die misbruikt worden om het westen te voorzien van goedkope produkten,maar het geeft allemaal niet het is wat verder van je bed en je bent niet de enige die blindelings bevelen opvolgd.

tukkersterror
03-03-06, 12:16
Geplaatst door xslaniet
Artikel gelezen?dan kan je zelf wel concluderen dat die paar couveuses in schril contrast staan met de reden van die hele oorlog.
en die paar kinderen staan al geen eens op de lijst van al die 100 miljoen dakloze kinderen in de wereld,niet te vergeten die miljoenen kinderen die misbruikt worden om het westen te voorzien van goedkope produkten,maar het geeft allemaal niet het is wat verder van je bed en je bent niet de enige die blindelings bevelen opvolgd.

Klopt maar daar kunnen landen in het westen weinig aan doen dan alleen hun eigen burgers waarschuwen voor produckten.
Het zal moeten komen van de regeringen in de landen waar kinderarbeid is om deze te gaan verbieden.
Voor de normale burger hier is het oncontroleerbaar.

De reden van die hele kloten oorlog was dat Irak een schuld had van 90 miljard dollar, door de oorlog met Iran waarvan 40 miljard bij Kuwait die toen de rijkste landen behoorde in het middenoosten.
Kuwait had in tussen olievelden bij de grens van Irak in gebruik genomen, wat Irak niet aanstond, omdat zij Kuwait beschouwden als een provincie van Irak.
Tevens had Kuwait een betere haven dan Irak die maar op een smal punt verbinding heeft met de zee.
Dit waren de punten waarom Irak een bevriende staat binnen viel, wat tot 1990 waren Irak en Kuwait twee bevriende staten.

GiovanniHN
03-03-06, 12:46
Een paar links over de couveuse leugens.

http://www.antiwar.com/orig/cohen1.html

http://www.*********.com/CapitolHill/3589/us-iraq-lie.html

http://www.csmonitor.com/2002/0906/p25s02-cogn.html

tukkersterror
03-03-06, 13:11
Geplaatst door GiovanniHN
Een paar links over de couveuse leugens.

http://www.antiwar.com/orig/cohen1.html

http://www.*********.com/CapitolHill/3589/us-iraq-lie.html

http://www.csmonitor.com/2002/0906/p25s02-cogn.html

Weet ik ik ken deze en 1000den andere sites erover ook.
En het klopt ook dat wat wij toen vonden is opgeblazen tot over de 300 baby's, die "paar" die wij zagen waren voor mij genoeg om er ziek van te worden en neem van mij aan dat het er meer dan 10 waren en als je daar dan de twee vrouwen (kinderen) daar bij telt die daar lagen met een opengesneden buik met de foetus er naast, dan mogen ze van mij alles schrijven, maar dan geloof ik liever mijn eigen ogen en de ogen van mijn peleton die daar toen zat.
Maar maak je er niet te druk over want wat er toen gebeurde in Irak gebeurd nu volgen Brigade Generaal van Diepenburg in Afganistan waar ze nu zitten.

De enige troost die we hebben is dat we daar heel veel goeds hebben gedaan en zeer veel mensen levens hebben gered en een totale oorlog in het middenoosten hebben voorkomen.
Daarom draag ik het rode koord dan ook met ere.
PS. De medialle heb ik bewust geweigerd!!!