PDA

Bekijk Volledige Versie : Pastors biedt moslims excuses aan



delirious
01-03-06, 18:09
De Rotterdamse oud-wethouder Marco Pastors biedt excuses aan voor zijn uitspraken over moslims. De lijsttrekker van Leefbaar Rotterdam zegt dat hij in de haast om dingen te verbeteren soms de nuance uit het oog heeft verloren.

Zo zei Pastors dat criminele moslims, anders dan Antillianen en Kaapverdianen hun wangedrag vaak rechtvaardigen vanuit hun geloof. Die uitspraak leidde tot zijn vertrek als wethouder.

Pastors zegt nu dat hij te scherp is doorgegaan over integratie. Hij heeft ook immigranten beledigd die zich w�l ontwikkelen, terwijl hij juist doelde op de mensen die de kantjes eraf lopen.

nos.nl

Kansloze rukker. :haha:

mark61
01-03-06, 18:16
Too late now Marco. Komt erop eens achter dat die verdomde rukkers ook stemrecht hebben. Woeha. :melig:

~Panthera~
01-03-06, 18:22
Geplaatst door delirious
De Rotterdamse oud-wethouder Marco Pastors biedt excuses aan voor zijn uitspraken over moslims. De lijsttrekker van Leefbaar Rotterdam zegt dat hij in de haast om dingen te verbeteren soms de nuance uit het oog heeft verloren.

Zo zei Pastors dat criminele moslims, anders dan Antillianen en Kaapverdianen hun wangedrag vaak rechtvaardigen vanuit hun geloof. Die uitspraak leidde tot zijn vertrek als wethouder.

Pastors zegt nu dat hij te scherp is doorgegaan over integratie. Hij heeft ook immigranten beledigd die zich w�l ontwikkelen, terwijl hij juist doelde op de mensen die de kantjes eraf lopen.

nos.nl

Kansloze rukker. :haha:


T is weer "rukkers in verkiezingstijd" :hihi:

Dwaalspoor
01-03-06, 20:44
Hier nog zoiets, eerst wilde hij de armoezaaiers keihard aanpakken en buiten de stad houden en nu ineens begint dat geslijm bij de uitkeringstrekkers. Wat zijn deze mensen toch walgelijk smerig zeg.

LR wil spoeduitkering

Als het aan Leefbaar Rotterdam ligt, krijgt iedereen die een uitkering aanvraagt deze binnen drie dagen op de bankrekening. Rotterdammers die een uitkering aanvragen, moeten deze binnen drie dagen ontvangen. Wel geldt er een terugbetalingsplicht als achteraf blijkt dat de toekenning onterecht is.

Als Leefbaar Rotterdam in een volgend stadsbestuur komt, maken we ons hier hard voor, aldus LR-lijsttrekker Marco Pastors. Momenteel kan het maanden duren voordat een uitkering verstrekt wordt. En daardoor raken veel mensen in de problemen, vertelt Pastors. Zo moeten ze soms leningen tegen woekerrentes aangaan, omdat ze het anders niet redden.

Voorwaarde is dat de uitkeringsaanvrager een onderpand aangeeft, zoals een auto. Of er moet iemand zijn die borg staat. Pastors: Als dan achteraf blijkt dat mensen voor het loket hebben staan liegen, kunnen we het geld direct terugvorderen. Om het plan in te voeren, wil Leefbaar dat de Sociale Dienst danig op de schop gaat. Gewoon zeggen dat het niet een beetje, maar tien, vijftien keer sneller moet, zegt Pastors. Want dan verandert er tenminste wat.

Of het wel mogelijkis? Kijk, bij de Wehkamp duurde het vroeger ook zes weken voor je iets kreeg en nu kan het binnen een dag. Eind 2005 hadden 37.930 Rotterdammers recht op een uitkering.

WOUTER SCHEEPSTRA
Metro-verslaggever

Dwaalspoor
01-03-06, 20:59
Geplaatst door klaaskop
Lees nou 's goed: "Uitkering tegen borg".
Helemaal geen gek idee, als mensen door een trage uitkeringsverstrekking in financiële problemen dreigen te komen, die een sociale dienst naderhand tóch weer moet oplossen. En 't veroorzaakt misschien meteen een "selectie aan de poort": geen "gelieg" meer :)

Daarom is het lege verkiezingsretoriek.

waterfiets
01-03-06, 21:40
Hij staat er nogal slecht voor in de peilingen en misschien dat hij nu hoopt op deze wijze een zeteltje meer te scoren? Ik moest wel lachen toen ik dit las want het klinkt wel erg ongeloofwaardig.

Dwaalspoor
01-03-06, 23:06
In het AD las ik het volgende, een reaktie van een lezer:

Hij zei op het journaal dat hij zijn uitspraken betreurde
maar dat hij ze zo weer zou maken

oftewel "ik reed door rood maar daar heb ik nu spijt van maar morgen rijd ik gewoon weer door rood"

Zo erg meent hij dat dus.


IN het AD stond voorts het volgende:

.....
Nieuwe partij
Pastors herhaalde voor het genootschap zijn ambities richting de landelijke politiek. ,,De nationale politiek heeft behoefte aan iets nieuws. De oude partijen willen niet, dus moet die vernieuwing van buiten komen.''

Als Leefbaar Rotterdam meer dan tien zetels haalt bij de gemeenteraadsverkiezingen, richt de politicus een nieuwe landelijke partij op. Tenzij hij opnieuw wethouder wordt. Over wie met hem mee gaan doen, wil hij nog niet veel kwijt. Wel betreurt hij het dat Geert Wilders zichzelf min of meer uitsloot door vorige week de naam van zijn nieuwe partij, de Partij voor de Vrijheid, bekend te maken. Daarover had hij Pastors niet gebeld. ,,Ik las het in de krant.''

Voor de kiezers buiten Rotterdam had Pastors nog een stemadvies: ,,Stem op een lokale partij of stem blanco. En neem het voor lief dat men af en toe op elkaars tenen gaat staan.''....

Dwaalspoor
02-03-06, 03:43
Pastors: excuses aan moslims

Van onze verslaggever Ron Meerhof

DEN HAAG - Zes dagen voor de gemeenteraadsverkiezingen heeft Marco Pastors van Leefbaar Rotterdam excuses aangeboden ‘aan iedereen die we ten onrechte beledigd hebben’. Volgens Pastors heeft hij zich als Rotterdamse wethouder meermalen ongenuanceerd uitgelaten.

‘Ik heb in mijn haast en dadendrang soms mensen aan de verkeerde kant van de streep gezet’, aldus Pastors in een toespraak voor het Nederlands Genootschap van Hoofdredacteuren. ‘Ik ben scherp doorgegaan over integratie, terwijl veel immigranten in de stad zich juist aan het ontwikkelen zijn. Ook hen heb ik beledigd als ik degenen bedoelde die de kantjes ervan aflopen, voor overlast zorgen, hun kinderen uithuwelijken en vrouwen onderdrukken.’

Pastors spreekt tegen dat zijn verontschuldigingen zijn ingegeven door recente peilingen. Die geven de PvdA een voorsprong van vijf tot negen zetels op de Leefbaren. Die winst zou vooral komen van allochtone kiezers. Volgens sommige peilingen zullen die in groteren getale opkomen dan in voorgaande jaren en massaal op de PvdA stemmen.

‘Heeft er niks mee te maken’, bezweert hij. ‘We hebben weinig nuanceringen betracht; soms uit tijdgebrek, soms omdat we de discussie helder wilden houden, en soms had ik gewoon beter op mijn woorden moeten letten. Nu, aan het einde van de rit, is het een geschikt moment om dat eens te zeggen.’

In november stuurde de gemeenteraad Pastors weg omdat hij zich eenmaal te vaak over integratie uitliet, terwijl hij beloofd had dat niet te zullen doen. Hij zei toen dat bij criminele moslims een extra probleem speelde: die gebruikten soms hun geloof als excuus voor hun wandaden.

Van die uitspraken zei Pastors ‘absoluut geen spijt’ te hebben. ‘Welnee. Het is nog erger. Ik sprak laatst een Marokkaanse ondernemer die juist om die reden zei niet langer Marokkaanse jongens als personeel te willen. Mensen zitten in de moskee te bidden dat hun hennepkwekerij of hun uitkeringsfraude niet ontdekt zal worden.’

De Leefbaar-leider zegt ook in een eventuele nieuwe periode controversiële uitspraken niet te zullen schuwen.

Op de vraag of hij een nieuwe coalitie met het CDA voor mogelijk houdt, de partij die hem in november pootje haakte, antwoordde hij volmondig: ‘Ja. We gaan dan bij coalitiebesprekingen gewoon veel langer doorpraten over integratie en wat het woord ‘‘respect’’ nou inhoudt. Want dat betekent niet dat je geen kritiek mag hebben als er iets fout gaat.’


http://www.volkskrant.nl/binnenland/article234879.ece


Hij moet hoe dan ook de Marokkanen hebben.

Elien
02-03-06, 10:29
verkiezingen komen dr aan he

Wide-O
02-03-06, 10:34
Hij overweegt tijdelijk zijn naam te veranderen in Marco Imaams.

Bofko
02-03-06, 10:37
Geplaatst door Wide-O
Hij overweegt tijdelijk zijn naam te veranderen in Marocco Imaams.
:staart:

Spitsboef
02-03-06, 11:19
Z'nMoer!

Gisteren op de Centr. Bieb was ie ook kansloos...

:)

Gerard074
02-03-06, 11:54
Wat ik nog veel schokkender vond was gisteren het debat tussen Orhan Kaya (gr.links) en Michiel Smit uitgezonden door tv Rijnmond.

Wat die Smit uitkraamde sloeg werkelijk alles, om je dood te schamen.

Hopelijk is dit mensen nu duidelijk geworden hoe die idioot denkt en blijft hij op, volgens de peilingen, 0 zetels staan.

Petje af voor Kaya, deze man bleef rustig.

delirious
02-03-06, 12:01
Geplaatst door Gerard074
Wat ik nog veel schokkender vond was gisteren het debat tussen Orhan Kaya (gr.links) en Michiel Smit uitgezonden door tv Rijnmond.

Wat die Smit uitkraamde sloeg werkelijk alles, om je dood te schamen.

Hopelijk is dit mensen nu duidelijk geworden hoe die idioot denkt en blijft hij op, volgens de peilingen, 0 zetels staan.

Petje af voor Kaya, deze man bleef rustig.

Dat heb je toch met al die bashers van tegenwoordig. Onzin uitkramen, mensen beledigen zonder tegengas. Pastors zie ik ook in elk programma zijn shit verkondigen zonder weerwoord.

Dwaalspoor
02-03-06, 14:16
Geplaatst door delirious
Dat heb je toch met al die bashers van tegenwoordig. Onzin uitkramen, mensen beledigen zonder tegengas. Pastors zie ik ook in elk programma zijn shit verkondigen zonder weerwoord.

Ik heb Pastors eens een keer goed aangepakt, de volgende dag las ik in de krant dat een mede partij lid, Gerard Dorsman mijn kritiek had overgenomen. Hij had genoeg van Pastors gezeur over de Islam, dat we allemaal rotterdammers zijn, moslim of geen moslim.

De week daarop kwam Pastors mij een hand geven en informeren wie ik was en bij wie of wat ik aangsloten was.

Gerard Dorsman is inmiddels uit Leefbaar Rotterdam gestapt.

delirious
02-03-06, 15:26
Geplaatst door Dwaalspoor
Ik heb Pastors eens een keer goed aangepakt, de volgende dag las ik in de krant dat een mede partij lid, Gerard Dorsman mijn kritiek had overgenomen. Hij had genoeg van Pastors gezeur over de Islam, dat we allemaal rotterdammers zijn, moslim of geen moslim.

De week daarop kwam Pastors mij een hand geven en informeren wie ik was en bij wie of wat ik aangsloten was.




Wat was jouw antwoord?

Dwaalspoor
02-03-06, 16:02
Geplaatst door delirious
Wat was jouw antwoord?

Dat ik principieel nergens lid van ben, maar dat ik een vrije Rotterdamse burger ben die zijn stad niet laat afpakken door mensen die pas in Rotterdam woonden en eigenlijk niets afweten van de stad en daardoor ook veel minder recht hebben om over Rotterdam te spreken. Ik vroeg hem daarrop hoe lang hij in Rotterdam woonde. Hij zei iets van ruim 20 jaar, iets wat ik niet geloofde.

Overigens kwamen meerdere mensen op mij af die mij dezelfde vraag stelden. Ze dachten namelijk dat ik lid van het AEL was.

Het was tijdens de Islamdebatten, daar kwam ik rukker mark61 ook tegen, Nabil Marmouch die ik een week eerder daar had ontmoet had hem namelijk verteld en gewezen wie ik was.

Nabil was trouwens heel sterk, de vrouw van Burgemeester opstelten was laaiend dat Nabil het woord kreeg. Ze eiste achter de coulissen bij haar man dat hij monddood gemaakt werd en niet meer het woord mocht krijgn.

Marianne van der Anker wilde niet met mij in discussie gaan ik vermoed dat ze bang was om af te gaan voor de camera. Ze ontdeed zich van mij door te zeggen dat ze nu alleen met moslima's wilde discusseren en keerde zich toen van mij af.

Vele lawaaimakers en frontsoldaten van Leefbaar die zich beroepen op het feit dat ze echte Rotterdammers zijn en zogenaamd meer recht van spreken hadden snoerde ik de mond, ik ben namelijk meer Rotterdammer dan zij ooit kunnen zijn. Ook de rukker die later een Surinaamse moskee in de fik stak was daarbij aanwezig.

Dwaalspoor
02-03-06, 16:49
Omstreden uitspraken van Pastors


Moskee

„Het gaat nooit over die ene moskee. Maar als je nooit nee zegt tegen die ene moskee, dan heb je er over een kwart eeuw misschien vijftien bij. [...] Als mensen langs de Mevlana-moskee in Rotterdam-West lopen en ze zouden zeggen: goh, wat een interessante stapel bakstenen, en wat een interessante kleurtjes, dan zou ik dat goed vinden. Maar mensen denken: wat doet dat ding hier?” (NRC Handelsblad, januari 2004)


Moslims

Op de vraag: je gooit de moslims allemaal op één hoop? „Ja, dat doen de moslims zelf ook als het ze uitkomt.” (Metro, maart 2005. Na deze uitspraak besloot de gemeenteraad tot een ‘spreekverbod’ voor Pastors over moslims)

Gedrag

„[...] Moslims gebruiken hun religie wel vaak als reden voor hun gedrag – en om zich van deze maatschappij af te keren.” (IDee, oktober 2005. Deze uitspraak leidde tot het vertrek van Pastors)

Mohammed B

Over Mohammed B.: „Hij heeft een jurk, een baard en zo’n gek mes – en dan durven ze nog te zeggen dat hij geen echte moslim is.” (Vorige week donderdag, tijdens een stadsdebat over integratie in Rotterdam)

http://www.nrc.nl/binnenland/article235539.ece

delirious
02-03-06, 22:50
Smeerlap Pastors ziet een stijgende lijn in Schijtbaar R'dam en monsieur ziet de kans weer eens om ongegeneerd te kankeren op Marokkanen in het prog. NL stemt.
Ongelofelijk was de kontdraaierende Pvda'er tegenover hem die nul, nul tegengas biedt. ( niemand trouwens)
Enig geluk was dat subjectieve slang van een J.Pauw niet aan tafel zat. :kotsen2:

Dwaalspoor
02-03-06, 23:14
Geplaatst door delirious
Smeerlap Pastors ziet een stijgende lijn in Schijtbaar R'dam en monsieur ziet de kans weer eens om ongegeneerd te kankeren op Marokkanen in het prog. NL stemt.
Ongelofelijk was de kontdraaierende Pvda'er tegenover hem die nul, nul tegengas biedt. ( niemand trouwens)
Enig geluk was dat subjectieve slang van een J.Pauw niet aan tafel zat. :kotsen2:

Hij heeft het constant over Marokkanen terwijl Marokkanen in Rotterdam helemaal geen probleemgroep zijn vergeleken met alle andere groepen.

Die lul van een Van Heemst is een smerige naprater, veelste bang om stelling te nemen. Van Heemst was ook diegene die het met Pastors eens was toen Pastors moest aftreden. Het is maar goed dat de Landelijke Pvda hem tot de orde had geroepen en dat hij moest terug komen op zijn woorden. Je hebt nog zo een lul van de pvda in Rotterdam die ook punten wilde scoren met een hijaabverbod.

Die prem vond ik ook zwak dat ie het eens was met pastors dat moslims zich verschuilen achter hun geloof bij criminaliteit.

Anyhow dit is waar we mee te maken hebben. Ik zit er sterk over na te denken dat ik voortaan aan elke Nederlander in Rotterdam eerst ga vragen of ze achter leefbaar staan of niet, zo ja dan hoef ik niet meer met dergelijke mensen te praten.

Gewoon boycotten die shit. Dan gaan ze krijgen wat ze willen. Moedeloos word ik van dit land met racisten die zich alleen bezighouden met onze afkomst.

delirious
02-03-06, 23:23
Geplaatst door Dwaalspoor
[B]Hij heeft het constant over Marokkanen terwijl Marokkanen in Rotterdam helemaal geen probleemgroep zijn vergeleken met alle andere groepen. [QUOTE]

Weet weinig van R'dam, is het echt zo'n probleem?

[QUOTE]Die lul van een Van Heemst is een smerige naprater, veelste bang om stelling te nemen. Van Heemst was ook diegene die het met Pastors eens was toen Pastors moest aftreden. Het is maar goed dat de Landelijke Pvda hem tot de orde had geroepen en dat hij moest terug komen op zijn woorden. Je hebt nog zo een lul van de pvda in Rotterdam die ook punten wilde scoren met een hijaabverbod.

Dat is dezelfde hond die pastors laatst steunde.


Die prem vond ik ook zwak dat ie het eens was met pastors dat moslims zich verschuilen achter hun geloof bij criminaliteit.

Agree! zeer zwak om op iemand te stemmen vanwege de huidskleur, en dan helemaal als sp'er voor een vvd'er


Anyhow dit is waar we mee te maken hebben. Ik zit er sterk over na te denken dat ik voortaan aan elke Nederlander in Rotterdam eerst ga vragen of ze achter leefbaar staan of niet, zo ja dan hoef ik niet meer met dergelijke mensen te praten.

Gewoon boycotten die shit. Dan gaan ze krijgen wat ze willen. Moedeloos word ik van dit land met racisten die zich alleen bezighouden met onze afkomst.

Tis echt triest.

Wide-O
02-03-06, 23:57
Geplaatst door delirious
Dat heb je toch met al die bashers van tegenwoordig. Onzin uitkramen, mensen beledigen zonder tegengas. Pastors zie ik ook in elk programma zijn shit verkondigen zonder weerwoord.

Dat is het tragische, en daar hoef je geen Marokkaan of moslim voor te zijn... dat weerwoord komt er niet of zelden, uit electorale overwegingen. En dat is heel laf, ja.