PDA

Bekijk Volledige Versie : Stem jij ? Zo ja, op wie en waarom ?



Pariah
01-03-06, 23:32
I really dont know. Al die fukkers zijn net zo geloofwaardig als die wanna be acteurs van GTST en GoudKust. Of hoe die soaps ook mogen heten.

tukkersterror
02-03-06, 09:46
Ik ga stemmen op de eerste beste haagse politicus die het lef heeft om met ons hier een discusie aan te gaan!!!!!

:stout: dat zal een TOPPER worden:hihi:

Dolle Fatima
02-03-06, 09:47
Als je er zo over denkt kun je altijd nog blanco stemmen.

NIS
02-03-06, 09:58
PVDA en ik hoop velen met me! :handbang:

PVDA betekent weer rust in het land. Geen boze Moslims, geen terroristische bedreigingen van oom Laden etc.

Gewoon weer vanouds een sociaal land, waar ik zo trots op was. Een land, die ik weer wil verdedigen.

tukkersterror
02-03-06, 10:05
Geplaatst door Dolle Fatima
Als je er zo over denkt kun je altijd nog blanco stemmen.

Ja en die worden dan weer procentueel bij de grootste partijen opgeteld!!!

Nee als ik stem zal het zijn uit protest op een kleine partij :droef: dat is de enigste manier om den haag te laten voelen niet eens te zijn met het beleid.
Het heeft alleen 1 klein nadeel, ze luisteren toch niet wat de burger wil.

~Panthera~
02-03-06, 10:25
Geplaatst door tukkersterror
Ja en die worden dan weer procentueel bij de grootste partijen opgeteld!!!



Dat was vroeger zo, nu niet meer, geloof ik, maar correct me if I am wrong. :wijs:

tukkersterror
02-03-06, 10:33
Geplaatst door ~Panthera~
Dat was vroeger zo, nu niet meer, geloof ik, maar correct me if I am wrong. :wijs:

:zweep: Wie ben ik om u te corrieseren :zweep: zou het niet durven:hihi: maar toch ben ik bang dat ik :stout: gelijk heb:hihi:

Na de cartoons maakt de politiek ons kapot!!!

~Panthera~
02-03-06, 12:00
Geplaatst door tukkersterror
:zweep: Wie ben ik om u te corrieseren :zweep: zou het niet durven:hihi: maar toch ben ik bang dat ik :stout: gelijk heb:hihi:

Na de cartoons maakt de politiek ons kapot!!!

Dat kan jij nu well zeggen, maar waar is het bewijs ? :ego:

:hihi:

contradictio
02-03-06, 12:02
Geplaatst door Pariah
I really dont know. Al die fukkers zijn net zo geloofwaardig als die wanna be acteurs van GTST en GoudKust. Of hoe die soaps ook mogen heten.


http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&postid=2656866#post2656866

Spitsboef
02-03-06, 12:05
Ik stem altijd op BAP!

Ben ze trouw
:)

tukkersterror
02-03-06, 14:27
Geplaatst door ~Panthera~
Dat kan jij nu well zeggen, maar waar is het bewijs ? :ego:

:hihi: Sorry sorry sorry, sla maar terug je hebt gelijk, ik heb het even opgezocht en een blanco stem is een ongeldige stem en wordt alleen geteld voor de opkomst percentage!!!
Ze worden dus niet meer verdeeld onder de grote partijen??????? maar als ze dan stemmen : opkomst = zetel : opkomst!!!

Ik heb weer het gevoel dat ik word belaserd door de overheid :brozac: maar jij hebt gelijk :lol:

~Panthera~
02-03-06, 14:30
Geplaatst door tukkersterror
Sorry sorry sorry, sla maar terug je hebt gelijk, ik heb het even opgezocht en een blanco stem is een ongeldige stem en wordt alleen geteld voor de opkomst percentage!!!
Ze worden dus niet meer verdeeld onder de grote partijen??????? maar als ze dan stemmen : opkomst = zetel : opkomst!!!

Ik heb weer het gevoel dat ik word belaserd door de overheid :brozac: maar jij hebt gelijk :lol:


http://fool.exler.ru/sm/nail.gifTsjk Tsjk. :ego:

wytze
02-03-06, 15:18
Geplaatst door Spitsboef
Ik stem altijd op BAP!

Ben ze trouw
:)



wat is BAP?

tukkersterror
02-03-06, 15:21
Geplaatst door ~Panthera~
http://fool.exler.ru/sm/nail.gifTsjk Tsjk. :ego:

:ego:tripper!!!!:hihi:

~Panthera~
02-03-06, 15:29
Geplaatst door tukkersterror
:ego:tripper!!!!:hihi:


http://fool.exler.ru/sm/rev.gif


:hihi:

mark61
02-03-06, 17:14
Geplaatst door tukkersterror
Ja en die worden dan weer procentueel bij de grootste partijen opgeteld!!!

Populair en hardnekkig misverstand. Er wordt niks opgeteld, nu niet en vroeger niet. Het is wat ingewikkelder. Een groot aantal blanco-stemmen maakt dat de kiesdeler (= uitgebrachte stemmen gedeeld door aantal beschikbare zetels, maw. hoeveel stemmen je nodig hebt voor een zetel) groter wordt. Bij de verdeling van de restzetels (zetels waarvoor de kiesdeler niet wordt gehaald) komen grote partijen er iets gunstiger vanaf. Het is een heel klein verschil, bijna verwaarloosbaar, en er is geen sprake van overheveling van stemmen naar een partij waarop je niet gestemd hebt.

Hoe mensen zulke waanzinnige ideeën kunnen bedenken... Formeel is de democratie echt wel goed geregeld.

Spitsboef
02-03-06, 19:03
Geplaatst door wytze
wat is BAP?

Partij van de Clowns!

Bassie en Adriaan Partij!
:)

barneveld
02-03-06, 19:40
Geplaatst door contradictio
http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&postid=2656866#post2656866

Barneveld zit weer niet tussen

Divine_70
02-03-06, 19:52
Geen stem is een verloren stem.
Misschien had die kiezer tegen de grote partijen gestemd, maar omdat hij niet ging kreeg de grote partij geen tegenstem.
Al er veel mensen niet stemmen word dit percentage steeds hoger lijkt mij.


Gaat voor PVDA

contradictio
02-03-06, 20:11
Geplaatst door Divine_70
Geen stem is een verloren stem.
Misschien had die kiezer tegen de grote partijen gestemd, maar omdat hij niet ging kreeg de grote partij geen tegenstem.
Al er veel mensen niet stemmen word dit percentage steeds hoger lijkt mij.


Gaat voor PVDA

mag ik vragen wat je blangrijkste reden/en is/zijn om op PVDA te stemmen?
Ik denk namelijk dat Woutertje een (kapitalistische) wolf in schaapskleren is...

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&postid=2657859#post2657859

Divine_70
02-03-06, 20:24
Geplaatst door contradictio
mag ik vragen wat je blangrijkste reden/en is/zijn om op PVDA te stemmen?
Ik denk namelijk dat Woutertje een (kapitalistische) wolf in schaapskleren is...

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&postid=2657859#post2657859

Ik denk dat het onder de PVDA weer een stuk leefbaarder wordt dan nu het geval is.
Ze hebben veel standpunten waar ik me helemaal in vinden kan, onder andere hun beleid met betrekking tot :

Veiligheid
Euthanasie.
Abortussen.
Asielbeleid.
Onderwijs. Melkert- of I/D-banen
Werkgelegenheid.

En zo kan ik nog wel even door gaan.
PVDA komt het dichts bij mij wat betreft hun standpunten.

tr_imparator
02-03-06, 20:37
Volgens stemwijzer moet ik op

Liberaal Amsterdam stemmen.

http://www.liberaalamsterdam.nl/

2) CDA
3) VVD
4) PVDA

:rolleyes:

MaRiaH
02-03-06, 21:08
volgens stemwijzer:
1)PVDA
2) VVD
3) CDA

:knife_hea

ik stem echt geen van de drie..
PVDA niet omdat ik Wouter Bos echt een zwalkende politici vindt, zonder eigen standpunten en te weinig overtuigingskracht.

dus hoef ik ze ook niet in de Gemeente raad :jammer:

~Panthera~
02-03-06, 21:30
Extreem Links. :roker:

B@dezz
02-03-06, 22:54
Geplaatst door MaRiaH
volgens stemwijzer:
1)PVDA
2) VVD
3) CDA

:knife_hea

ik stem echt geen van de drie..
PVDA niet omdat ik Wouter Bos echt een zwalkende politici vindt, zonder eigen standpunten en te weinig overtuigingskracht.

dus hoef ik ze ook niet in de Gemeente raad :jammer:

Geweldige redenering zeg, je stemt niet op een partij omdat je 1 persoon van notabene de landelijke afdeling niet hoog hebt zitten. Terwijl de stemwijzer uitwijst dat jou standpunten het beste tot hun recht komen bij de desbetreffende partij. Dus je wilt liever een partij in de gemeenteraad met andere standpunten, ach wat maakt het ook uit......

gh.wille
02-03-06, 23:12
Geplaatst door contradictio
mag ik vragen wat je blangrijkste reden/en is/zijn om op PVDA te stemmen?
Ik denk namelijk dat Woutertje een (kapitalistische) wolf in schaapskleren is...

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&postid=2657859#post2657859

Nou dat weet ik niet maar afgezien daarvan heeft de P.V.D.A in het vere verleden ook een hoop goede dingen tot stand gebracht ,
Denk maar eens aan DREES (A.O.W) daarna is het geloof ik een beetje uit de hand gelopen met de Hr KOK deze echte( ( Dokwerker )van het eerste uur (vak ''bons'' leider ) wist na ons het beruchte kwartje door de strot gedouwd te hebben , zich zelf aardig te verrijken , denk niet dat hij z,n A.O.W. echt hard nodig zal hebben .
Trouwens ik heb de punten van de Islamitische Partij ff bekeken helemaal zo gek nog niet !

gh.wille
02-03-06, 23:21
Geplaatst door B@dezz
Geweldige redenering zeg, je stemt niet op een partij omdat je 1 persoon van notabene de landelijke afdeling niet hoog hebt zitten. Terwijl de stemwijzer uitwijst dat jou standpunten het beste tot hun recht komen bij de desbetreffende partij. Dus je wilt liever een partij in de gemeenteraad met andere standpunten, ach wat maakt het ook uit......

Ja B@dez je hebt gelijk ; we vergeten haast allemaal dat het hier om de gemeenteraad gaat .
Het klinkt gek, maar voor mij zijn die wel belangrijk ik stem al jaar en dag op een plaatselijke partij die mijn inziens , opkomt voor de (dorps ) Gemeente belangen .

helly2002
02-03-06, 23:22
Geplaatst door NIS
PVDA en ik hoop velen met me! :handbang:

PVDA betekent weer rust in het land. Geen boze Moslims, geen terroristische bedreigingen van oom Laden etc.

Gewoon weer vanouds een sociaal land, waar ik zo trots op was. Een land, die ik weer wil verdedigen.



geloof je dat echt ?met wouter bos wordt alles beter de stilste man van de stilste partij in denhaag .ik stem niet zat tedenken om sp testemmen maar die zitten hier niet .

Baddha
02-03-06, 23:31
Stemmen is een recht en geen plicht, maar ik hoop dat zoveel mogelijk mensen hier het wel zullen doen.

Er is veel commentaar op de politiek dat ze zo ver van de burgers staan en niet weten wat er onder de burgers leeft. Maar als je de opkomstcijfers ziet verbaast het mij niks dat mensen zich niet vertegenwoordigd voelen door de politiek. De politici worden in de praktijk maar door iets meer dan de helft van de bevolking gekozen.

Overigens ben ik van mening dan mensen die niet stemmen (zonder goede reden) niet zouden moeten zeuren over het uitgevoerde beleid. Je hebt je kans om mede te bepalen wie het voor het zeggen krijgt en als je zelfs die minimale inzet niet toont, dan moet je niet klagen dat de verkeerde mensen de dienst uitmaken.

gh.wille
02-03-06, 23:59
Geplaatst door Baddha
Stemmen is een recht en geen plicht, maar ik hoop dat zoveel mogelijk mensen hier het wel zullen doen.

Er is veel commentaar op de politiek dat ze zo ver van de burgers staan en niet weten wat er onder de burgers leeft. Maar als je de opkomstcijfers ziet verbaast het mij niks dat mensen zich niet vertegenwoordigd voelen door de politiek. De politici worden in de praktijk maar door iets meer dan de helft van de bevolking gekozen.

Overigens ben ik van mening dan mensen die niet stemmen (zonder goede reden) niet zouden moeten zeuren over het uitgevoerde beleid. Je hebt je kans om mede te bepalen wie het voor het zeggen krijgt en als je zelfs die minimale inzet niet toont, dan moet je niet klagen dat de verkeerde mensen de dienst uitmaken.

Ja zo is het toevallig ook nog ens een keer !

gh.wille
03-03-06, 00:04
Geplaatst door MaRiaH
volgens stemwijzer:
1)PVDA
2) VVD
3) CDA

:knife_hea

ik stem echt geen van de drie..
PVDA niet omdat ik Wouter Bos echt een zwalkende politici vindt, zonder eigen standpunten en te weinig overtuigingskracht.

dus hoef ik ze ook niet in de Gemeente raad :jammer:

Is er dan echt geen alternatief ?

Victory
03-03-06, 01:57
LPF of VVD.... dan krijgen we de cheese en de niet-NL'ers nog harder tegen elkaar... en dat is altijd goed nieuws.

Orakel
03-03-06, 07:01
Hoop dat alle 1 miljoen Moslims massaal op de Christen Unie stemmen.
En dan achterover leunen en kijken hoe lang het duurt voor de huidige facade afbrokkelt.

Elsschot
03-03-06, 08:47
waarom niet Prem Radakishun gevolgd in zijn stem voor Laetitia Griffith

Laat die volgevreten PvdA eens een poepie ruiken

Divine_70
03-03-06, 08:52
Geplaatst door Victory
LPF of VVD.... dan krijgen we de cheese en de niet-NL'ers nog harder tegen elkaar... en dat is altijd goed nieuws.

Ik stem op de VVD zodra ik onder de armoedegrens wil raken.

contradictio
03-03-06, 09:48
Geplaatst door Orakel
Hoop dat alle 1 miljoen Moslims massaal op de Christen Unie stemmen.
En dan achterover leunen en kijken hoe lang het duurt voor de huidige facade afbrokkelt.

ik hoop dat stiekum ook, ik denk dat zij gewoon het dichtste in de buurt komen bij wat een goede moslim vindt en denkt (althans als het over maatschappelijk-sociale zaken gaat)...

maar goed, ik weet natuurlijk verder niet hoe ze tegen moslims aan kijken en of ze als ze groot zijn geworden niet gelijk een "kruistocht" tegen ons beginnen...


Eigenlijk ben ik weer terug bij af en weet nog steeds niet op wie ik moet stemmen... een blanco stem dan maar...

Divine_70
03-03-06, 10:16
Geplaatst door Divine_70
Ik stem op de VVD zodra ik onder de armoedegrens wil leven.

:moe:

Divine_70
03-03-06, 10:19
Geplaatst door contradictio



Eigenlijk ben ik weer terug bij af en weet nog steeds niet op wie ik moet stemmen... een blanco stem dan maar...

Ga je orrienteren op het net.
Een blanco stem is geen tegenstem voor die partij waar je nooit voor had gekozen, dus altijd in hun voordeel.

Dutchguy
03-03-06, 11:42
Volgens de stemwijzer zou ik SP moeten stemmen. Denk er nog ff over na.

tukkersterror
03-03-06, 11:50
We richten gewoon een nieuwe partij op........

Worden we ultra rechts zover dat we links uitkomen, gooien we de grenzen dicht die we niet meer hebben en geven we alle mensen werk dat er niet is.
Verder gaan we schrijfgerei verbieden zodat er geen cartoons meer kunnen worden gemaakt en laten we de 4e wereld oorlog uitbreken wat dan automatisch de burgers dichter bij elkaar brengt en en en en en en :fplet: sorry liet me weer even meeslepen:hihi:

Divine_70
03-03-06, 12:03
Geplaatst door tukkersterror
We richten gewoon een nieuwe partij op........

Worden we ultra rechts zover dat we links uitkomen, gooien we de grenzen dicht die we niet meer hebben en geven we alle mensen werk dat er niet is.
Verder gaan we schrijfgerei verbieden zodat er geen cartoons meer kunnen worden gemaakt en laten we de 4e wereld oorlog uitbreken wat dan automatisch de burgers dichter bij elkaar brengt en en en en en en :fplet: sorry liet me weer even meeslepen:hihi:

Naar het scheint moet er in de bijbel de volgende quote staan:
Hoe de derde wereld wordt uitgevochten weet men niet,maar de vierde zal uitgevochten worden met speren en stenen.
Zit wel wat in lijkt me, na een 3de wereldoorlog zal er niets meer zijn.

tukkersterror
03-03-06, 12:20
Geplaatst door Divine_70
Naar het scheint moet er in de bijbel de volgende quote staan:
Hoe de derde wereld wordt uitgevochten weet men niet,maar de vierde zal uitgevochten worden met speren en stenen.
Zit wel wat in lijkt me, na een 3de wereldoorlog zal er niets meer zijn.

Ja heb de midwinterhoorn al uit de kast gehaald en ben druk aan het oefenen met het :zweep: :stout: de 3e ww zitten we al midden in en zal ook gewwon dood bloeden.
Ik neem aan dan normale mensen om hun geloof niet op elkaar schieten dat doen alleen maar gestoorden :droef: hoop ik:hihi: neem van mij aan dat over een jaar of 15 hier in nederland gewoon iedereen met elkaar kan trouwen.
Als mijn zoon thuis komt en wilt trouwen met een meisje zal ik hem niet vragen wat voor een geloof zij heeft, ik hoop alleen dat ze samen gelukkig worden.

Divine_70
03-03-06, 12:30
Geplaatst door tukkersterror
Ja heb de midwinterhoorn al uit de kast gehaald en ben druk aan het oefenen met het :zweep: :stout: de 3e ww zitten we al midden in en zal ook gewwon dood bloeden.
Ik neem aan dan normale mensen om hun geloof niet op elkaar schieten dat doen alleen maar gestoorden :droef: hoop ik:hihi: neem van mij aan dat over een jaar of 15 hier in nederland gewoon iedereen met elkaar kan trouwen.
Als mijn zoon thuis komt en wilt trouwen met een meisje zal ik hem niet vragen wat voor een geloof zij heeft, ik hoop alleen dat ze samen gelukkig worden.

Hm, ik ga nu iets zeggen waarmee ik de kans loop gelyncht te worden maar ik doe het toch.
Op de eerste plaats zal het voor mij het allerbalngrijkste zijn dat mijn dochter gelukkig wordt met de man van haar eigen keuze.
Ik zal echter niet niet staan te juichen als ze thuis komt met iemand die nog heel erg bij zijn eigen land betrokken is.
Veel te vaak hoor je dat dit soort gezinnetjes en dan met name moeder en kind bruut gescheiden worden als vader terug wil naar zijn eigen land, en dan de kinderen mee neemt, met of zonder moeder.

Juliette
03-03-06, 13:59
Geplaatst door Divine_70
Naar het scheint moet er in de bijbel de volgende quote staan:
Hoe de derde wereld wordt uitgevochten weet men niet,maar de vierde zal uitgevochten worden met speren en stenen.
Zit wel wat in lijkt me, na een 3de wereldoorlog zal er niets meer zijn.

Dat was Albert Einstein die dat ooit gezegd heeft.

Divine_70
03-03-06, 18:34
Geplaatst door Juliette
Dat was Albert Einstein die dat ooit gezegd heeft.

Oh, oke, Einstein schreef niet de bijbel dus de persoon die het me vertelde zal de bron niet geweten hebben. :haha:

MaRiaH
03-03-06, 19:47
Geplaatst door gh.wille
Is er dan echt geen alternatief ?


Tuurlijk wel..

op de eerste plaats stonden diverse lokale partijen.. daar kwam mijnmening het meest mee overeen, maar aangezien die lokaal zijn, zijn die niet interessant om te noemen..

Nogmaals ik stem niet op een van de drie grote partijen.

Ik baseer mijn keuze ook echt niet alleen en uitsluitend op stemwijzer.. :verward:
Dat zou pas vreemd zijn. :jammer:

gh.wille
04-03-06, 00:49
Geplaatst door MaRiaH
Tuurlijk wel..

op de eerste plaats stonden diverse lokale partijen.. daar kwam mijnmening het meest mee overeen, maar aangezien die lokaal zijn, zijn die niet interessant om te noemen..

Nogmaals ik stem niet op een van de drie grote partijen.

Ik baseer mijn keuze ook echt niet alleen en uitsluitend op stemwijzer.. :verward:
Dat zou pas vreemd zijn. :jammer:

Ik heb ook geen stemwijzer nodig , krijg al genoeg goed gemeende adviesen en beloftes in m,n brievenbus .
Maar gezien mijn positie heb ik een bepaalde partij op het oog , landelijk zou ik het ook niet weten .
:denk: IK

Spitsboef
04-03-06, 10:56
PvdA gewoon he!
:moe:

jochie
04-03-06, 11:30
VVD uiteraard!

Divine_70
04-03-06, 12:12
PvdA hoger, coalitie stabiel in peiling

Uitgegeven: 3 maart 2006 22:39

HILVERSUM - Met de gemeenteraadverkiezingen van dinsdag voor de deur, staat de PvdA er goed voor. De partij van Wouter Bos staat nu in de Politieke Barometer op 53 zetels, tegenover 49 zetels vorige week en 42 zetels bij de vorige verkiezingen. De regeringspartijen blijven vrijwel gelijk in de kiezersgunst, terwijl GroenLinks en SP wat terugvallen.

Het CDA staat in de peiling, die Interview-NSS verricht in samenwerking met het tv-programma Nova, op 32 zetels. Dat zijn er voor de grootste regeringspartij evenveel als vorige week, tegenover 44 zetels in de Tweede Kamer.


Ook regeringspartij VVD bleef in de peiling steken op eenzelfde aantal zetels: 27 zetels deze week, 27 zetels vorige week, en 28 zetels bij de vorige verkiezingen.

D66 heeft zes zetels in de Kamer en de kleinste regeringspartij, die vorige week nog op vier zetels stond, is nu gedaald naar drie zetels. Samen komen de regeringspartijen in de laatste peiling dus uit op 62 zetels.

Oppositiepartij GroenLinks heeft acht zetels in de Tweede Kamer, haalde er vorige week elf in de peiling, maar staat nu op negen. De SP, die bij de verkiezingen negen zetels haalde, gaat van zeventien naar zestien. Een linkse combinatie van PvdA, GroenLinks en SP zou nu dus uitkomen op 78 zetels.

De LPF gaat van 8 zetels in de Kamer naar 0 zetels in de peiling, de ChristenUnie van drie naar vijf en de SGP van twee naar drie. De van de VVD afgescheiden eenmansfractie Wilders scoort in de peiling twee zetels.

Seif
04-03-06, 12:16
D66! De enige partij die probeert te handelen vanuit de rede, en niet vanuit ideologie.

Alhoewel ik als D66-lid wel mijn excuses moet aanbieden voor de prutsers die wij op dit moment in de top hebben zitten. :argwaan:

Spitsboef
04-03-06, 12:24
Als Rotterdamse zijnde Moet je-helaas - op PvdA stemmen...
:(

Divine_70
04-03-06, 12:25
Geplaatst door Spitsboef
Als Rotterdamse zijnde Moet je-helaas - op PvdA stemmen...
:(

:confused: Waarom moeten ??
Je bent vrij om te stemmen op wie jij wilt hoor.

MaRiaH
04-03-06, 12:42
Geplaatst door Divine_70
:confused: Waarom moeten ??
Je bent vrij om te stemmen op wie jij wilt hoor.

Misschien om tegenwicht te geven aan leefbaar Rotterdam..
dan is het een strategische stem.

Spitsboef
04-03-06, 12:48
Geplaatst door Divine_70
:confused: Waarom moeten ??
Je bent vrij om te stemmen op wie jij wilt hoor.

Helaas moet IK op PvdA stemmen!
Waarom? Zodat LR niej de grote wordt, simpel ZAT!
:)

MaRiaH
04-03-06, 12:50
Geplaatst door Spitsboef
Helaas moet IK op PvdA stemmen!
Waarom? Zodat LR niej de grote wordt, simpel ZAT!
:)

dat dacht ik dus al.

Spitsboef
04-03-06, 19:04
Geplaatst door MaRiaH
dat dacht ik dus al. Waarom laat je me typen dan?

:(