PDA

Bekijk Volledige Versie : Verdonk zet homo's uit naar Iran



David
02-03-06, 15:17
1 maart 2006

Verdonk geeft voordeel van twijfel aan Iran boven homo-mensenrechten

COC Nederland is ontstelt over het besluit van Verdonk om homoseksuele asielzoekers uit Iran niet langer in Nederland te houden en alsnog tot uitzetting over te gaan. Vorig jaar september werd een moratorium ingesteld op uitzetting van Iraanse homoseksuele asielzoekers na de ophanging van de twee Iraanse jongeren Asgari en Marhoni.

‘De minister geeft met deze stellingname het voordeel van de twijfel aan een volstrekt misdadig regime’, aldus Frank van Dalen, voorzitter van COC Nederland. COC Nederland zette zich een jaar geleden samen met de internationale homobeweging in om de ernstige mensenrechtenschendingen in Iran aan de kaak te stellen. In Nederland was dat extra urgent omdat een Iraanse homoseksuele asielzoeker op het punt stond te worden uitgezet.

‘Deze asielzoeker loopt het risico ieder moment weer uitgezet te worden. En dat terwijl deze een doodvonnis op zak heeft. De reden van het doodvonnis laat niets aan duidelijkheid over. Verdonk is dus bereid een asielzoeker uit te zetten die een gewisse dood tegemoet gaat’, aldus van Dalen. De vriend van de betreffende man is een aantal jaren geleden reeds ter dood gebracht in Iran, eveneens vanwege zijn homoseksualiteit en de toegevoegde aanklacht van dranksmokkel.

In het nieuwe ambtsbericht stelt de regering zich op het standpunt dat doodvonnissen in Iran nooit worden uitgesproken met als primaire reden homoseksualiteit. In alle voorkomende gevallen is er sprake van verkrachtingszaken, drugsbezit en ontvoeringen van minderjarigen.

Van Dalen hierover, ‘Dit is precies waar we de regering voor hebben gewaarschuwd. Iran voegt aanklachten aan de vonnissen toe om buitenlandse protesten te ontlopen’. Ook de International Gay and Lesbian Human Rights Commission is tot dat oordeel gekomen. Dit in tegenspraak met wat er door de minister beweerd wordt.

Door Simon Forbes is in opdracht van de internationale homobeweging uitvoerig onderzoek gedaan naar de achtergronden van de twee jongens die vorig jaar zomer ter dood zijn gebracht. De Iraanse autoriteiten hebben steeds beweerd dat de beide jongens geëxecuteerd werden vanwege de ontvoering en verkrachting van een 13-jarige jongen. Forbes toont aan dat dit verhaal niet klopt. Dat seksuele contact heeft mogelijk wel plaatsgevonden en Asgari en Marhoni en anderen zijn daar ook voor opgepakt, maar alle betrokkenen waren toen zelf ook nog minderjarig. Na een stevige waarschuwing door de politie te stoppen met zulke seksuele experimenten zijn alle jongens namelijk naar huis gestuurd.

Pas maanden later zijn Asgari en Marhoni opnieuw opgepakt en uiteindelijk tot de strop veroordeeld vanwege beschuldigingen uit de eigen familiekring dat ze een homoseksuele relatie met elkaar hadden en niet slechts bezig waren met seksuele experimenten. De beschuldiging van verkrachting werd daar aan toegevoegd door de 13-jarige jongen, waarschijnlijk onder druk van zijn vader, die een hoge functie in de Revolutionaire Garde heeft. De bezoedelde familie-eer vanwege een arrestatie op grond van homoseksuele relaties werd daarmee voorkomen.

Ook het feit dat Asgari en Marhoni tot een onderdrukte Arabische minderheid in Iran behoren heeft waarschijnlijk een fatale rol gespeeld bij hun veroordeling tot de strop.

‘Dat onze regering er niet in is geslaagd de werkelijke feiten op tafel te krijgen verbaast het COC zeer. Wij willen dan ook dat de Tweede Kamer een spoeddebat met minister Verdonk bijeen roept en zullen alle ons ter beschikking staande stukken en bewijsdocumenten daartoe voor de betrokken kamerleden beschikbaar maken’, aldus Frank van Dalen. ‘Het kan niet zo zijn dat de Nederlandse regering het evident slechte lot van homoseksuele Iraanse asielzoekers zo naast zich neerlegt. Tot op heden wordt geweigerd het doodvonnis van de eerder genoemde Iraanse asielzoeker te betrekken in de beoordeling van zijn status. Ook dit moet alsnog gebeuren om te voorkomen dat hij wordt uitgezet’.

Komende week komt in Nederland ook nog een andere zaak voor van een Iraanse asielzoeker die in Nederland actief is voor de Iraanse homo-organisatie PGLO. Ook voor het lot van deze man moet worden gevreesd als besloten wordt ook hem uit te zetten naar Iran. Temeer daar zijn naam ook op internet regelmatig opduikt en is terug te vinden in relatie tot homoseksualiteit.

~Panthera~
02-03-06, 15:30
Ja, lekker wijffie he ? :moe:


Gaat ze ook kijken, als ze opgehangen worden ??

Kan ze zien hoe "geweldig" ze is. :moe:



:fuckit2:

Spoetnik
02-03-06, 15:40
Uitzetten van homo's is goed voor Verdonk en haar partij de VVD, die de schok van Pim nog niet voorbij zijn...

~Panthera~
02-03-06, 16:00
Geplaatst door Spoetnik
Uitzetten van homo's is goed voor Verdonk en haar partij de VVD, die de schok van Pim nog niet voorbij zijn...



Met zo'n VVD heb je geen vijanden meer nodig. :moe:

Dwaalspoor
02-03-06, 16:21
Ik heb er weinig moeite mee dat ze worden uitgezet. Het is vervelend voor ze maar wel conform de regels. Misbruik maken van Nederlandse regels moet je niet belonen.

~Panthera~
02-03-06, 16:51
Geplaatst door Dwaalspoor
Ik heb er weinig moeite mee dat ze worden uitgezet. Het is vervelend voor ze maar wel conform de regels. Misbruik maken van Nederlandse regels moet je niet belonen.


En wat hebben ze misbruikt ?

Asiel aangevraagt ?

Pixelshade
02-03-06, 17:06
hoe weten ze ook het echt homo's zijn die asiel zoeken? Straks claimt elke Iraanse asielzoeker homo te zijn :watte?:

Spoetnik
02-03-06, 17:12
Geplaatst door Pixelshade
hoe weten ze ook het echt homo's zijn die asiel zoeken? Straks claimt elke Iraanse asielzoeker homo te zijn :watte?:

Inderdaad... misschien moet Rita persoonlijk hier op toe zien.

Dwaalspoor
02-03-06, 19:03
Geplaatst door ~Panthera~
En wat hebben ze misbruikt ?

Asiel aangevraagt ?



Geplaatst door waterfiets
Ik heb er weinig moeite mee dat ze wordt uitgezet. Het is vervelend voor haar maar wel conform de regels. Misbruik maken van nederlandse regels moet je niet belonen.

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=2654878#post2654878

Ben gewoon benieuwd wat waterfiets, nard en die andere figuren vinden.

Joesoef
02-03-06, 19:14
Geplaatst door Spoetnik
Inderdaad... misschien moet Rita persoonlijk hier op toe zien.


Ja. Nog niets vernomen over hun sexleven en hoe de aivd dat is nagedaan. Undercover, in de val gelokt?

waterfiets
02-03-06, 19:24
Geplaatst door Dwaalspoor
Ben gewoon benieuwd wat waterfiets, nard en die andere figuren vinden.

Dat je zoals gewoonlijk off-topic bent.

Dwaalspoor
02-03-06, 19:26
Geplaatst door waterfiets
Dat je zoals gewoonlijk off-topic bent.

En nu inhoudelijk ingaan op mijn vraag aub, wat vindt jij moeten deze homosexuelen uitgezet worden of niet?

Dwaalspoor
02-03-06, 19:28
Geplaatst door Pixelshade
hoe weten ze ook het echt homo's zijn die asiel zoeken? Straks claimt elke Iraanse asielzoeker homo te zijn :watte?:

Simpel, we schakelen gewoon een sexbom (lekker wijf) in. Waarna we met allerlei electroden kijken of ze opgewonden raken.

Pixelshade
02-03-06, 20:23
Geplaatst door Spoetnik
Inderdaad... misschien moet Rita persoonlijk hier op toe zien.

bij het zien van die bitch word ik al spontaan homo :hihi:

gh.wille
02-03-06, 20:25
Geplaatst door Dwaalspoor
Simpel, we schakelen gewoon een sexbom (lekker wijf) in. Waarna we met allerlei electroden kijken of ze opgewonden raken.

Ik weet hier ook geen zinnig antwoord op te geven ,ik zou zeggen laat VERDONK zelf voor sexbom spelen ,dan zij we in ieder geval verzekerd dat we de Asiel zoekers moeten vragen zich in ''rotte van vijf '' op te stellen en vragen of de achterste in Teheran het licht uit wil doen .
:D

Max Stirner
02-03-06, 20:35
Geplaatst door Dwaalspoor
En nu inhoudelijk ingaan op mijn vraag aub, wat vindt jij moeten deze homosexuelen uitgezet worden of niet?


Nee.

Dit zijn vluchtelingen die moeten vrezen voor hun leven. Omdat ze uit een achterlijk land komen.

gh.wille
02-03-06, 21:06
Geplaatst door Max Stirner
Nee.

Dit zijn vluchtelingen die moeten vrezen voor hun leven. Omdat ze uit een achterlijk land komen.

Achterlijk land ?
Nou zo achterlijk zijn ze daar ook weer niet , wie riep al in de grijze oudheid het volk heeft behoefte aan brood en spelen .
Dus niet zeuren .


Wat zullen ze blij zijn met Minister Verdonk , anders staan die hijskraan wagens weg te roestten ,en bovendien ontneemt ze anders het "kijkgenot " van honderden zo niet duizenden toeschouwers ,en die mensen hebben daar al zo weinig.
:melig:

p.s Als ik nu het dwaalspoor volgde moet je het zeggen hoor !

want eerlijk gezegd ik ben het normale spoor bijster.

~Panthera~
02-03-06, 21:22
Zwijgen maakt medeplichtig

Toen ze de communisten kwamen halen
heb ik niets gezegd
ik was geen communist.
Toen ze de vakbondsleden kwamen halen
heb ik niets gezegd
ik was geen vakbondslid.
Toen ze de joden kwamen halen
heb ik niets gezegd
ik was geen jood.
Toen ze de homo's kwamen halen
heb ik niets gezegd.
ik was geen homo.
Toen kwamen ze mij halen
en er was niemand meer om iets te zeggen.

David
02-03-06, 23:07
Onze Taida heeft beduidend meer fans op dit forum dan de Iraanse nichten. Toch eens een p.r. campagne tegenaan gooien.

gh.wille
02-03-06, 23:24
Geplaatst door ~Panthera~

Zwijgen maakt medeplichtig

Toen ze de communisten kwamen halen
heb ik niets gezegd
ik was geen communist.
Toen ze de vakbondsleden kwamen halen
heb ik niets gezegd
ik was geen vakbondslid.
Toen ze de joden kwamen halen
heb ik niets gezegd
ik was geen jood.
Toen ze de homo's kwamen halen
heb ik niets gezegd.
ik was geen homo.
Toen kwamen ze mij halen
en er was niemand meer om iets te zeggen.


:fpetaf:

mooi gezegd .

waterfiets
03-03-06, 07:22
Geplaatst door Dwaalspoor
En nu inhoudelijk ingaan op mijn vraag aub, wat vindt jij moeten deze homosexuelen uitgezet worden of niet?

Je suggereert dat deze mensen ook worden uitgezet omdat ze zich niet aan de nederlandse regels hebben gehouden. Waar baseer je dat op? Vandaar dat je reactie off-topic en kinderachtig is.

Overigens mag de nederlandse mensenrechten ambassadeur Iran niet eens in dus enig argwaan is wel op zijn plaats.

Er zijn wel artikelen verschenen in NRC Handelsblad waaruit blijkt dat het leven voor de gemiddelde homosexueel verbeterd zou zijn in Iran. Er bestaat een gay scene in Iran die niet zo openlijk is als in Amsterdam maar verder ook niet lastig gevallen wordt (zo is de teneur van dat artikel waarin Iraanse homo's zelf aan het woord komen). Dus het is best mogelijk dat Verdonk in dit geval gelijk heeft.

Cherry Bo
03-03-06, 08:15
Geplaatst door Dwaalspoor
En nu inhoudelijk ingaan op mijn vraag aub, wat vindt jij moeten deze homosexuelen uitgezet worden of niet?

Wat vind jij, Dwaal?

nl-x
03-03-06, 08:38
Geplaatst door David
Onze Taida heeft beduidend meer fans op dit forum dan de Iraanse nichten. Toch eens een p.r. campagne tegenaan gooien.
Doe je best :P... Taida of een of andere man met een bepaalde voorkeur... Moeilijke keus hoor :P http://images.google.nl/images?svnum=10&hl=nl&lr=&q=taida+pasic


Nah, Verdonk is goed bezig... Die mensen gebeurt echt niets *kuch* ... En die Congolezen ook niet. (Anders had ze toch nooit de dossiers en cadeau bij gedaan?) Hup Rita, hup!

Hoe was het ook al weer? Reisbureau Rita, adequaat tot het bittere einde.

David
03-03-06, 08:42
Geplaatst door nl-x
Doe je best :P... Taida of een of andere man met een bepaalde voorkeur... Moeilijke keus hoor :P http://images.google.nl/images?svnum=10&hl=nl&lr=&q=taida+pasic


Nah, Verdonk is goed bezig... Die mensen gebeurt echt niets *kuch* ... En die Congolezen ook niet. (Anders had ze toch nooit de dossiers en cadeau bij gedaan?) Hup Rita, hup!

Hoe was het ook al weer? Reisbureau Rita, adequaat tot het bittere einde.


Okay, okay, 't is een prettig kind om te zien. :blij:



Maar dit is het eerste topic waarin het beleid van mevrouw Verdonk niet direct en zonder meer wordt afgekeurd door mijn medeprikkers.

nl-x
03-03-06, 08:44
Geplaatst door David
Maar dit is het eerste topic waarin het beleid van mevrouw Verdonk niet direct en zonder meer wordt afgekeurd door mijn medeprikkers.
Onderbouw dit eens ff :/

David
03-03-06, 08:54
Geplaatst door nl-x
Onderbouw dit eens ff :/


Je hebt gelijk, ik niet. Waarschijnlijk te veel betrokken - het raakt je altijd meer als het m je eigen 'soort' gaat.

Juliette
03-03-06, 09:26
Geplaatst door David
Onze Taida heeft beduidend meer fans op dit forum dan de Iraanse nichten. Toch eens een p.r. campagne tegenaan gooien.

Misschien omdat stiekum sommigen homo's toch een beetje 'abnormaal' vinden. :moe: En dan is het niet zo erg. :moe:

Cherry Bo
03-03-06, 09:28
Geplaatst door Juliette
Misschien omdat stiekum sommigen homo's toch een beetje 'abnormaal' vinden. :moe: En dan is het niet zo erg. :moe:

Precies. Dat idee heb ik ook.

papol
03-03-06, 09:45
Geplaatst door David
Onze Taida heeft beduidend meer fans op dit forum dan de Iraanse nichten. Toch eens een p.r. campagne tegenaan gooien.

Misschien is scholing wel belangrijker dan iemands leven ....

Internationaal/politiek/juridisch is dit geval toch niet zo simpel. Volgens de grondwet is iedereen gelijk, recht op gelijke behandeling. Een doodsdreiging is een reden voor asiel, los van geaardheid/geloof/geslacht etc. Het asiel op grond van homofilie toekennen impiceerd dat Nederland een ander land beticht van schending van grondrechten en schept jurispudentie voor anderen in een uitzonderings/minderheids positie in welk land ook. Slechts indien iedere homo moet vrezen voor zijn leven, pas dan kan etc. Niet geaardheid maar de reële doodsdreiging zou de reden voor asiel moeten zijn, helaas zijn beide indeze verbonden. Als mens is de keuze denk ik simpel.

Gr.P

sater
03-03-06, 10:08
Geplaatst door Pixelshade
hoe weten ze ook het echt homo's zijn die asiel zoeken? Straks claimt elke Iraanse asielzoeker homo te zijn :watte?:

Daadwerkelijk bewijs?

waterfiets
03-03-06, 10:12
Geplaatst door Pixelshade
hoe weten ze ook het echt homo's zijn die asiel zoeken? Straks claimt elke Iraanse asielzoeker homo te zijn :watte?:

Mijn broer heeft wel eens een huwelijksaanzoek gehad van een hetero man die een verblijfsvergunning wilde hebben. Hij ging daar uiteraard niet op in. Maar blijkbaar is dat inderdaad wel iets wat goed gecheckt moet worden.

~Panthera~
03-03-06, 11:14
Verdonk:Iraanse homo's kunnen terug

***************************************
` Minister Verdonk wil uitgeprocedeerde
homoseksuele asielzoekers uit Iran weer
naar hun land terugsturen.De minister
voor Vreemdelingenzaken schrijft dat in
een brief aan de Tweede Kamer.

Verdonk schortte zulke uitzettingen op,
nadat twee homo's waren opgehangen in
Iran.Maar ze schrijft nu dat er in Iran
geen mensen ter dood worden gebracht
alleen maar omdat ze homo zijn.Er komt
altijd een andere beschuldiging bij.

Verdonk erkent dat in Iran de doodstraf
kan worden gegeven voor homoseks.Maar
volgens haar is het voor homo's niet
totaal onmogelijk om er maatschappelijk
te functioneren.

:lol: :fuckit2:

Divine_70
03-03-06, 11:15
Verdonk wil homoseksuele Iraniërs weer terugsturen

Uitgegeven: 3 maart 2006 11:34

DEN HAAG - Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken) wil uitgeprocedeerde homoseksuele asielzoekers uit Iran weer gaan terugsturen. Ze had ruim een halfjaar geleden besloten hen voorlopig niet uit te zetten. Aanleiding daarvoor was de executie in Iran van twee homoseksuele mannen.

In een brief aan de Tweede Kamer schrijft Verdonk nu dat is gebleken dat "er geen sprake is van executie/een doodstrafvonnis op grond van het enkele feit dat iemand homoseksueel is". Ze geeft wel aan dat op homoseks de doodstraf staat in het islamitische land. Toch ziet Verdonk geen reden meer om de uitzettingen nog langer op te schorten.


Ze baseert zich daarbij op een ambtsbericht van het ministerie van Buitenlandse Zaken over de actuele situatie in Iran. Daarin staat onder meer dat de Iraanse autoriteiten hebben verklaard dat de twee homoseksuele mannen niet vanwege hun geaardheid waren opgehangen, maar omdat ze zich schuldig hadden gemaakt aan beroving, ontvoering en verkrachting van een minderjarige.

Ook mensenrechtenorganisaties twijfelden aan de stelling van diverse homobewegingen in het westen dat homoseksualiteit de reden van de executies was. Volgens minister Bot (Buitenlandse Zaken) blijft het moeilijk om met zekerheid te zeggen wat de exacte reden was. Maar de meeste bevindingen duiden er niet op dat de mannen alleen vanwege hun homoseksualiteit waren veroordeeld, aldus Bot.

Verdonk wil de uitzetting van afgewezen Iraanse homoseksuelen hervatten nadat ze er met de Kamer over heeft gesproken. Ook christelijke asielzoekers uit Iran, onder wie tot het christendom bekeerde moslims, kunnen volgens haar terug naar hun land van herkomst.

De Kamer had juist gevraagd hun uitzetting tijdelijk te staken, maar de VVD-bewindsvrouw ziet daartoe op grond van het nieuwe ambtsbericht geen aanleiding. Als christenen en bekeerde ex-moslims hun geloof "in stilte" belijden, hoeven ze volgens Verdonk geen problemen te verwachten.

Wie echter probeert moslims te bekeren, kan te maken krijgen met repressie en intimidatie door de Iraanse autoriteiten. Dat is in de afgelopen tijd ook diverse keren gebeurd. Een voorganger zit nog vast. Tot het christendom bekeerde moslims krijgen soms dreigbrieven en -telefoontjes, maar ze kunnen "in beginsel maatschappelijk probleemloos" functioneren, aldus Verdonk.

:kotsen: Dat mens draait zo langzamerhand echt door. :moe:

Dutchguy
03-03-06, 11:17
Geplaatst door ~Panthera~


Verdonk erkent dat in Iran de doodstraf
kan worden gegeven voor homoseks.Maar
volgens haar is het voor homo's niet
totaal onmogelijk om er maatschappelijk
te functioneren.

:lol: :fuckit2:

Mijn god, ze zit op hetzelfde spoor als de fundi's. Je mag dus wel homo zijn maar je mag er geen uiting aan geven. Dus ook geen liefde of recht op geluk. Alsof je wel een auto voor de deur mag hebben staan maar er niet in mag rijden.

't Mens is nu volledig ontspoort. Gedwongen opname lijkt me niet langer te vermijden.

David
03-03-06, 11:21
Geplaatst door Dutchguy
Mijn god, ze zit op hetzelfde spoor als de fundi's. Je mag dus wel homo zijn maar je mag er geen uiting aan geven. Dus ook geen liefde of recht op geluk. Alsof je wel een auto voor de deur mag hebben staan maar er niet in mag rijden.

't Mens is nu volledig ontspoort. Gedwongen opname lijkt me niet langer te vermijden.


Ik ga haar kapper bellen. Of hij bij de volgende knipbeurt wil controleren of er '666' op haar achterhoofd staat getattoeeerd.

Dutchguy
03-03-06, 11:26
Geplaatst door David
Ik ga haar kapper bellen. Of hij bij de volgende knipbeurt wil controleren of er '666' op haar achterhoofd staat getattoeeerd.
Kan haast niet missen zou ik zeggen. En dan in plaats van een nieuw kapsel een duitse helm aanmeten.

Mag trouwens hopen dat het COC en/of andere organisaties hier actie tegen gaan ondernemen.

delirious
03-03-06, 11:40
Geplaatst door Dutchguy
Mijn god, ze zit op hetzelfde spoor als de fundi's. Je mag dus wel homo zijn maar je mag er geen uiting aan geven. Dus ook geen liefde of recht op geluk. Alsof je wel een auto voor de deur mag hebben staan maar er niet in mag rijden.

't Mens is nu volledig ontspoort. Gedwongen opname lijkt me niet langer te vermijden.

Meest populaire minister.
NL houdt van Verdonk

~Panthera~
03-03-06, 11:41
Geplaatst door Dutchguy
Mijn god, ze zit op hetzelfde spoor als de fundi's. Je mag dus wel homo zijn maar je mag er geen uiting aan geven. Dus ook geen liefde of recht op geluk. Alsof je wel een auto voor de deur mag hebben staan maar er niet in mag rijden.

't Mens is nu volledig ontspoort. Gedwongen opname lijkt me niet langer te vermijden.


Totally lost it, the bitch. :moe:

~Panthera~
03-03-06, 11:42
Geplaatst door delirious
Meest populaire minister.
NL houdt van Verdonk

Daarom vind ik Nederland ook zo geweldig momenteel. :moe:

:kotsen:

Divine_70
03-03-06, 12:01
Geplaatst door delirious

NL houdt van Verdonk

Denk je dat echt ?
Geloof ik niet, misschien meest populair onder haar eigen fractieleden, maar ik hoor zelden iets positiefs haar.

Cherry Bo
03-03-06, 12:21
Geplaatst door Dutchguy


Mag trouwens hopen dat het COC en/of andere organisaties hier actie tegen gaan ondernemen.

Heb trouwens het idee dat actie voeren averechts werkt.

Dwaalspoor
03-03-06, 12:49
Geplaatst door waterfiets
Je suggereert dat deze mensen ook worden uitgezet omdat ze zich niet aan de nederlandse regels hebben gehouden. Waar baseer je dat op? Vandaar dat je reactie off-topic en kinderachtig is.

Doe nou niet zo dom, je weet heus wel dat het jouw stukje tekst is die je bij Taida had geplaatst. Bij Taida ben je zo overtuigd dat regeltjes nageleefd moeten worden dat ik nu benieuwd ben of je dat ook vindt nu het homo's betreft.


Overigens mag de nederlandse mensenrechten ambassadeur Iran niet eens in dus enig argwaan is wel op zijn plaats.

Er zijn wel artikelen verschenen in NRC Handelsblad waaruit blijkt dat het leven voor de gemiddelde homosexueel verbeterd zou zijn in Iran. Er bestaat een gay scene in Iran die niet zo openlijk is als in Amsterdam maar verder ook niet lastig gevallen wordt (zo is de teneur van dat artikel waarin Iraanse homo's zelf aan het woord komen). Dus het is best mogelijk dat Verdonk in dit geval gelijk heeft.

Moeten ze nu blijven of moeten ze nu teruggestuurd worden?

Dwaalspoor
03-03-06, 12:53
Geplaatst door David
Onze Taida heeft beduidend meer fans op dit forum dan de Iraanse nichten. Toch eens een p.r. campagne tegenaan gooien.

Taida heeft meer tegenstanders dan deze flikkers bedoel je. De rechtse prikkers die er van overtuigd zijn om Taida terug te sturen en niet willen dat ze haar school afmaakt zie ik hier niet terug om hetzelfde bij deze flikkers te eisen. Als het om flikkers gaat durven ze ineens niet meer om dezelfde harde taal te uiten.

David
03-03-06, 12:54
Geplaatst door Dwaalspoor
Taida heeft meer tegenstanders dan deze flikkers bedoel je. De rechtse prikkers die er van overtuigd zijn om Taida terug te sturen en willen dat ze haar school afmaakt zie ik hier niet terug om hetzelfde bij deze flikkers te eisen. Als het om flikkers gaat durven ze ineens niet meer om dezelfde harde taal te uiten.


Stoer.

Divine_70
03-03-06, 12:56
Geplaatst door Dwaalspoor
Taida heeft meer tegenstanders dan deze flikkers bedoel je. De rechtse prikkers die er van overtuigd zijn om Taida terug te sturen en willen dat ze haar school afmaakt zie ik hier niet terug om hetzelfde bij deze flikkers te eisen. Als het om flikkers gaat durven ze ineens niet meer om dezelfde harde taal te uiten.

Een duidelijke voorkeur om het woord uit te spreken, heb je ons iets te vertellen ? :duits:

Dat wordt ook weleens de ontkenningsfase genoemd. :knipoog:

Dutchguy
03-03-06, 12:57
Geplaatst door Dwaalspoor
Taida heeft meer tegenstanders dan deze flikkers bedoel je. De rechtse prikkers die er van overtuigd zijn om Taida terug te sturen en willen dat ze haar school afmaakt zie ik hier niet terug om hetzelfde bij deze flikkers te eisen. Als het om flikkers gaat durven ze ineens niet meer om dezelfde harde taal te uiten.
Wat ben je toch een loser. En niet alleen self-proclaimed.

Dwaalspoor
03-03-06, 12:58
Geplaatst door David
Stoer.

Je wilt dat prikkers ook opkomen voor deze flikkers zoals ze bij Taida deden, maar zelf kwam je niet op voor Taida, dus doe niet zo hypocriet aub.

Dwaalspoor
03-03-06, 13:00
Geplaatst door Divine_70
Een duidelijke voorkeur om het woord uit te spreken, heb je ons iets te vertellen ? :duits:

Dat wordt ook weleens de ontkenningsfase genoemd. :knipoog:

Niet zo gek doen wijffie, elke stad en streek heeft eigen woorden die ze vaak of minder vaak gebruiken. Wij hier zeggen nooit homosexueel maar altijd poot of flikker.

David
03-03-06, 13:01
Geplaatst door Dwaalspoor
Je wilt dat prikkers ook opkomen voor deze flikkers zoals ze bij Taida deden, maar zelf kwam je niet op voor Taida, dus doe niet zo hypocriet aub.


Lieverd, ik ben een geboren Nederlander! Je weet toch dat ik dan van nature hypocriet ben!

Dwaalspoor
03-03-06, 13:01
Geplaatst door Dutchguy
Wat ben je toch een loser. En niet alleen self-proclaimed.

Ik ben loser dat heb ik vele malen gezegd maar wat is jouw probleem met mij?

naam
03-03-06, 13:01
Geplaatst door Dwaalspoor
Niet zo gek doen wijffie, elke stad en streek heeft eigen woorden die ze vaak of minder vaak gebruiken. Wij hier zeggen nooit homosexueel maar altijd poot of flikker.

Ja, ja. :stout:

Dwaalspoor
03-03-06, 13:03
Geplaatst door David
Lieverd, ik ben een geboren Nederlander! Je weet toch dat ik dan van nature hypocriet ben!

Niet de vraag ontlopen, waarom kwam jij niet voor taida op maar eis jewel dat anderen voor deze flikkers opkomen.

Divine_70
03-03-06, 13:03
Geplaatst door Dwaalspoor
Niet zo gek doen wijffie, elke stad en streek heeft eigen woorden die ze vaak of minder vaak gebruiken. Wij hier zeggen nooit homosexueel maar altijd poot of flikker.

Ik ken dezelfde woorden, ze worden hier ook gebruikt, vind het alleen een absurde uitdrukking, thats all.

Dutchguy
03-03-06, 13:04
Geplaatst door Dwaalspoor
Ik ben loser dat heb ik vele malen gezegd maar wat is jouw probleem met mij?
Dat je een bord voor je kop hebt. :maf3:

Dwaalspoor
03-03-06, 13:06
Geplaatst door Divine_70
Ik ken dezelfde woorden, ze worden hier ook gebruikt, vind het alleen een absurde uitdrukking, thats all.

Oke, als je wilt dat ik normaal tegen je blijf doen moet je ook normaal tegen mij blijven doen.

David
03-03-06, 13:07
Voor dat gemekker van Schaap heeft god de negeerknop uitgevonden. :moe:



Wat relevanter is in deze discussie:


(Update 3 maart) Naar aanleiding van de reacties van diverse mensen vult COC Nederland aan:
Het ambtsbericht waar Verdonk zich op baseert stelt dat homo's in Iran niet vanwege hun homoseksualiteit ter dood worden gebracht. Dit is onjuist. Dat betekent dat de besluiten van Verdonk op onjuiste informatie worden gebaseerd. Dat onrecht met grote fatale gevolgen voor direct betrokkenen stelt COC Nederland aan de kaak.
Ondertussen heeft D66 gehoor gegeven aan de oproep van COC Nederland en een spoeddebat aangevraagd.

Dwaalspoor
03-03-06, 13:08
Geplaatst door Dutchguy
Dat je een bord voor je kop hebt. :maf3:

Jij bent eenzijdig gericht op flikkers, alles draait bij jou om flikkers, dat noem ik een bord voor de kop hebben. Ook jou zag ik niet bij Taida discussie.

Dutchguy
03-03-06, 13:09
Geplaatst door David
Voor dat gemekker van Schaap heeft god de negeerknop uitgevonden. :moe:



Wat relevanter is in deze discussie:


(Update 3 maart) Naar aanleiding van de reacties van diverse mensen vult COC Nederland aan:
Het ambtsbericht waar Verdonk zich op baseert stelt dat homo's in Iran niet vanwege hun homoseksualiteit ter dood worden gebracht. Dit is onjuist. Dat betekent dat de besluiten van Verdonk op onjuiste informatie worden gebaseerd. Dat onrecht met grote fatale gevolgen voor direct betrokkenen stelt COC Nederland aan de kaak.
Ondertussen heeft D66 gehoor gegeven aan de oproep van COC Nederland en een spoeddebat aangevraagd.

Goeie suggestie die negeerknop. Laat ik daar maar eens even fijn op gaan drukken, bespaart een hoop onnodige ergernis en verspilling van energie.

Ben benieuwd wat er uit dat spoeddebat komt, in ieder geval goede zaak dat D'66 het aankaart.

Divine_70
03-03-06, 13:10
Geplaatst door Dwaalspoor
Oke, als je wilt dat ik normaal tegen je blijf doen moet je ook normaal tegen mij blijven doen.

Het niet met iemand eens zijn wil niet meteen zeggen dat je "tegen" iemand bent.
Ieder zijn eigen mening, en voor mij zijn homo`s evenveel waard als jij en ik.

Dutchguy
03-03-06, 13:11
Geplaatst door Dwaalspoor
Jij bent eenzijdig gericht op flikkers, alles draait bij jou om flikkers, dat noem ik een bord voor de kop hebben. Ook jou zag ik niet bij Taida discussie.

Getver, wat een penetrante azijnlucht.

Hoe werkt die negeerknop ook alweer?

Dutchguy
03-03-06, 13:13
Geplaatst door Dutchguy
Getver, wat een penetrante azijnlucht.

Hoe werkt die negeerknop ook alweer?

*update*

Gevonden! :duim:

Dwaalspoor
03-03-06, 13:14
Geplaatst door David
Voor dat gemekker van Schaap heeft god de negeerknop uitgevonden. :moe:


Je kunt niet tegen de harde waarheid bedoel je. Anderen wel beschuldigen maar de balk in je eigen ogen niet willen zien.



(Update 3 maart) Naar aanleiding van de reacties van diverse mensen vult COC Nederland aan:
Het ambtsbericht waar Verdonk zich op baseert stelt dat homo's in Iran niet vanwege hun homoseksualiteit ter dood worden gebracht. Dit is onjuist. Dat betekent dat de besluiten van Verdonk op onjuiste informatie worden gebaseerd. Dat onrecht met grote fatale gevolgen voor direct betrokkenen stelt COC Nederland aan de kaak.
Ondertussen heeft D66 gehoor gegeven aan de oproep van COC Nederland en een spoeddebat aangevraagd.

Wat is onjuist ? Alleen maar de mededeling dat het onjuist is maakt het niet onjuist. Ja het COC heeft een directe lijn met Ditrich66, dat weten we al.

Dwaalspoor
03-03-06, 13:15
Geplaatst door Dutchguy
Getver, wat een penetrante azijnlucht.

Hoe werkt die negeerknop ook alweer?

Loop maar weg, dat doen slappelingen als ze geen weerwoord kunnen bieden.

Dwaalspoor
03-03-06, 13:17
Geplaatst door Divine_70
Het niet met iemand eens zijn wil niet meteen zeggen dat je "tegen" iemand bent.
Ieder zijn eigen mening, en voor mij zijn homo`s evenveel waard als jij en ik.

Deze mededling heeft niets met mijn reaktie te maken. Als je wilt dat ik je normaal behandel moet je normaal met mij omgaan.

Divine_70
03-03-06, 13:20
Geplaatst door Dwaalspoor
Deze mededling heeft niets met mijn reaktie te maken. Als je wilt dat ik je normaal behandel moet je normaal met mij omgaan.

Respect hebben voor de medemens misstaat niemand.
Met een discussie is niks mis ,ook niet als je het niet eens bent maar ga geen scheldwoorden gebruiken.
I`m off.

David
03-03-06, 13:20
Geplaatst door Dutchguy
Ben benieuwd wat er uit dat spoeddebat komt, in ieder geval goede zaak dat D'66 het aankaart.


We wachten het af. Zit niks anders op.

Ik ga Job Cohen interviewen. Tot later!

Dutchguy
03-03-06, 13:28
Geplaatst door David
We wachten het af. Zit niks anders op.

Ik ga Job Cohen interviewen. Tot later!

Inderdaad afwachten maar hoop op het beste. Succes met je interview!

wytze
03-03-06, 14:20
Geplaatst door David
Je hebt gelijk, ik niet. Waarschijnlijk te veel betrokken - het raakt je altijd meer als het m je eigen 'soort' gaat.



ik vind t even erg als iemand naar congo of syrie of waar dan ook wordt teruggesturd en daar op het vliegveld wordt gearresteerd, opgesloten en gemarteld. (en dit gebeurt)
maakt t coc daar ook een punt van of wordt t weer stil als de iraanse homo's hier toch mogen blijven?

Dwaalspoor
03-03-06, 14:38
Geplaatst door wytze
ik vind t even erg als iemand naar congo of syrie of waar dan ook wordt teruggesturd en daar op het vliegveld wordt gearresteerd, opgesloten en gemarteld. (en dit gebeurt)
maakt t coc daar ook een punt van of wordt t weer stil als de iraanse homo's hier toch mogen blijven?

Een antwoord van onze COC afgevaardigde hier op maroc.nl:


Geplaatst door Dutchguy
Precies. Maar kennelijk is het vertoeven in een zwart-wit wereld dermate prettig overzichtelijk dat sommigen daar moeilijk van los komen.

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=2655430#post2655430

wytze
03-03-06, 16:21
Geplaatst door Dwaalspoor
Een antwoord van onze COC afgevaardigde hier op maroc.nl:



http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=2655430#post2655430




:D

gh.wille
03-03-06, 17:25
Geplaatst door nl-x
Doe je best :P... Taida of een of andere man met een bepaalde voorkeur... Moeilijke keus hoor :P http://images.google.nl/images?svnum=10&hl=nl&lr=&q=taida+pasic


Nah, Verdonk is goed bezig... Die mensen gebeurt echt niets *kuch* ... En die Congolezen ook niet. (Anders had ze toch nooit de dossiers en cadeau bij gedaan?) Hup Rita, hup!

Hoe was het ook al weer? Reisbureau Rita, adequaat tot het bittere einde.

Wat een ROT wijf , ik begrijp haar niet wat maakt dat nou uit die paar mensen erbij !

Nou ik vind dat ook hoor , ze moet echt alle bedreigde HOMO,s hier toelaten , hoeveel zou IRAN er hebben , en Congo en weet ik hoeveel staten waar je niet veilig bent als homo ? laten we even uit gaan van maar 1 % ,tje dan krijgen we er toch binnen kort bijna 1miljoen inwoners bij en laten we nu aannemen dat die mensen echt in doodsnood zitten , en dan nog de ( zgn Neppers die geen homo zijn )die allemaal eten en onderdak moeten hebben , verschaft ons toch lekker banen ,van al de geitenwollensokken dragers die dan volgens velen van jullie mogen uitmaken of ze al dan niet echt zijn , en daarna al die procedure,s rechters advocaten ,gevangenis bewaarders enz enz en dan niet te vergeten : De DEURWAARDERS die bij ons weer aankloppen omdat we het niet op kunnen hoesten ,ik bedoel het is ook nog eens goed voor de economie ! LUILEKKERLAND spelen ,van jou mijn en anderen hun zuur verdiende centjes !
geen gekke score voor zo,n klein Kolerelandje waar niks deugd en vooral min VERDONK niet .

~Panthera~
03-03-06, 17:36
Geplaatst door gh.wille
Wat een ROT wijf , ik begrijp haar niet wat maakt dat nou uit die paar mensen erbij !

Nou ik vind dat ook hoor , ze moet echt alle bedreigde HOMO,s hier toelaten , hoeveel zou IRAN er hebben , en Congo en weet ik hoeveel staten waar je niet veilig bent als homo ? laten we even uit gaan van maar 1 % ,tje dan krijgen we er toch binnen kort bijna 1miljoen inwoners bij en laten we nu aannemen dat die mensen echt in doodsnood zitten , en dan nog de ( zgn Neppers die geen homo zijn )die allemaal eten en onderdak moeten hebben , verschaft ons toch lekker banen ,van al de geitenwollensokken dragers die dan volgens velen van jullie mogen uitmaken of ze al dan niet echt zijn , en daarna al die procedure,s rechters advocaten ,gevangenis bewaarders enz enz en dan niet te vergeten : De DEURWAARDERS die bij ons weer aankloppen omdat we het niet op kunnen hoesten ,ik bedoel het is ook nog eens goed voor de economie ! LUILEKKERLAND spelen ,van jou mijn en anderen hun zuur verdiende centjes !
geen gekke score voor zo,n klein Kolerelandje waar niks deugd en vooral min VERDONK niet .



Dan hangen we ze toch meteen op ? kan ons het schelen, nietwaar ?
Geld is nu eenmaal belangrijker dan een mensenleven.

gh.wille
03-03-06, 17:58
Geplaatst door ~Panthera~
Dan hangen we ze toch meteen op ? kan ons het schelen, nietwaar ?
Geld is nu eenmaal belangrijker dan een mensenleven.

Nee, dat is nu juist waar alles om begonnen is Hier word Niemand opgehangen ! Dus zijn we weer terug bij af , en over geld gesproken daar hoeven wij het toch niet om te laten , we barsten hier van de poen
het kan gewoon niet op !
Ik heb net al de ''voordelen ", genoemd voor onze economie ff een miljoen mensen er bij ! dat schept banen ik voorzie zelfs een extra Ministers post naast die van VERDONK hebben we dan iemand die echt Minister wordt van ''Normen en Waarden '' op humane gronden .Bij deze zou ik SINTERKLAAS willen benoemen ,kan ie meteen helpen om alle kadoot,jes weg te geven.
:)

~Panthera~
03-03-06, 18:04
Geplaatst door gh.wille
Nee, dat is nu juist waar alles om begonnen is Hier word Niemand opgehangen ! Dus zijn we weer terug bij af , en over geld gesproken daar hoeven wij het toch niet om te laten , we barsten hier van de poen
het kan gewoon niet op !
Ik heb net al de ''voordelen ", genoemd voor onze economie ff een miljoen mensen er bij ! dat schept banen ik voorzie zelfs een extra Ministers post naast die van VERDONK hebben we dan iemand die echt Minister wordt van ''Normen en Waarden '' op humane gronden .Bij deze zou ik SINTERKLAAS willen benoemen ,kan ie meteen helpen om alle kadoot,jes weg te geven.
:)


En wat bedoel je nu echt ?

Dutchguy
03-03-06, 19:30
Geplaatst door ~Panthera~
Dan hangen we ze toch meteen op ? kan ons het schelen, nietwaar ?
Geld is nu eenmaal belangrijker dan een mensenleven.

Precies en hangen en je school niet mogen afmaken is volgens sommige dwazen hier hetzelfde. :maf3:

Niet dat dat Verdonk er symphatieker op maakt maar toch....

Max Stirner
03-03-06, 20:18
Geplaatst door Dwaalspoor
Niet de vraag ontlopen, waarom kwam jij niet voor taida op maar eis jewel dat anderen voor deze flikkers opkomen.


Zo moeilijk is het verschil niet:

Taida kan haar school niet afmaken, die fl*kkers worden opgeknoopt door de achterlijke geitenn**kers.

Snap je?

waterfiets
03-03-06, 20:54
Geplaatst door Dwaalspoor
Doe nou niet zo dom, je weet heus wel dat het jouw stukje tekst is die je bij Taida had geplaatst. Bij Taida ben je zo overtuigd dat regeltjes nageleefd moeten worden dat ik nu benieuwd ben of je dat ook vindt nu het homo's betreft.

Ik kom er steeds meer achter dat je amper leest voordat je een reactie plaatst laat staan dat het nog ergens in die hersens van je verwerkt wordt.

waterfiets
03-03-06, 20:58
Geplaatst door ~Panthera~
[B] Verdonk erkent dat in Iran de doodstraf
kan worden gegeven voor homoseks. Maar
volgens haar is het voor homo's niet
totaal onmogelijk om er maatschappelijk
te functioneren.

Nu ja ... daar heeft ze toch gelijk in? In de USA is het ook niet totaal onmogelijk om te functioneren als neger en wordt je ook niet voor dit simpele feit veroordeeld maar er zijn wel buitenproportioneel veel zwarten onder diegenen die daar ter dood veroordeeld worden.

Oftewel ... Oost West Thuis Best.

Iran accepteert `foutjes van God'
Door onze correspondent Thomas Erdbrink

Maar homoseksualiteit is verboden, al gaat het homo's beter dan vroeger

TEHERAN, 22 AUG. In de islamitische republiek Iran staat op homoseksuele handelingen de doodstraf. Toch is voor Iraanse homoseksuelen de laatste jaren het leven een stuk beter geworden.

Als transseksueel Ramesh (26) langs de brede lanen van de Iraanse hoofdstad wandelt voelt ze zich zo vrij als een vogel. Met haar strakzittende mantel en minuscule hoofddoek ziet ze er bijna uit als ieder ander Iraans stadsmeisje. Alleen haar grote mannenhanden verraden haar vroegere geslacht. ,,Mensen kijken wel, maar vallen me niet lastig'', verklaart Ramesh, die vóór haar sekseverandering Siavash heette.

Vandaag zit ze met goudgelakte nagels op een luie stoel. ,,Ik ben in het verkeerde lichaam geboren'', zegt ze stellig. ,,Als je dat kunt bewijzen dan mag je in Iran legaal van sekse veranderen.''

Ramesh heeft alles te danken aan de grondlegger van de islamitische republiek, wijlen ayatollah Khomeiny. Tijdens een ontmoeting met een transseksueel, midden jaren tachtig, besloot Khomeiny dat mensen die in het verkeerde lichaam worden geboren ,,foutjes van God zijn'', die ,,geholpen moeten worden.'' Hij sprak een fatwa, religieus decreet, uit dat sekseveranderingen in Iran zijn toegestaan. Sindsdien hebben er tussen de 300 en 400 geslachtsveranderingen plaatsgehad in Iran, wat uniek is in de hele islamitische wereld.

Maar die tolerantie tegenover wat in Iran geldt als seksueel afwijkenden was ver te zoeken toen vier weken geleden plotseling de jacht op homo's leek geopend. In de oostelijke stad Mashad werden twee jongens, Mahmoud Asgari en Ayaz Marhoni, opgehangen. Over hun leeftijd wordt nog gediscussieerd, maar vrijwel zeker is dat één van hen minderjarig was. De foto van het tweetal met een strop om de nek schokte de gehele wereld. Homorechtorganisaties in het Westen claimden dat het duo werd veroordeeld omdat ze homoseksuelen waren.

Afgelopen week zijn er door Iraanse oppositiegroepen beschuldigingen geuit dat Iran op het punt staat opnieuw twee homoseksuelen te executeren. VVD en D66 hebben Kamervragen gesteld.

Volgens de conservatieve Iraanse rechterlijke macht zijn Asgari en Marhoni echter niet wegens hun homoseksuele geaardheid ter dood gebracht, maar was het tweetal schuldig bevonden aan verkrachting van een 13-jarige jongen. Verkrachtingen van mannen en jongens zijn niet ongewoon in de islamitische republiek. Het afgelopen jaar zijn er twee grootschalige rechtszaken geweest tegen bendes die tientallen jongetjes zouden hebben verkracht en soms vermoord.

De executie in juli heeft dan ook in Iran niet zoveel opschudding gewekt als in het buitenland. Nederland ondernam direct actie: sinds de executie van het tweetal in Mashad worden uitgeprocedeerde Iraanse homoseksuelen niet meer uitgezet naar Iran. Eerst wil het ministerie van Buitenlandse Zaken uitzoeken welke rechten homo's in Iran hebben.

De beschuldiging dat de jonge Iraniërs wegens hun homoseksualiteit waren terechtgesteld, kwam van de Britse homorechtengroep Outrage. Een woordvoerder van de internationale mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch verklaarde later dat de basis voor die beschuldiging een artikel was op de website van Iran Focus - een Iraanse oppositiewebsite die bekend staat als notoir onbetrouwbaar. ,,Wie de juiste vertaling van de Iraanse rechtbankverslagen leest, moet concluderen dat de jongens zijn opgehangen omdat ze iemand hebben verkracht'', meldde Human Rights Watch.

De doodstraf die in Iran officieel voor homo's geldt - zoals overigens in bijna alle moslimlanden - wordt namelijk als zodanig zelden ten uitvoer gebracht, ook al melden Iraanse oppositiegroepen dat sinds de islamitische revolutie in 1979 4.000 homo's en lesbiënnes zijn terechtgesteld. Het laatste ambtsbericht van het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken (februari 2005) meldt dat er de laatste jaren geen executies bekend waren louter op grond van homoseksuele handelingen.

Homoseksualiteit is dan wel verboden in Iran, maar over de schemergebieden is veel discussie. Zo kan een homo in theorie alleen ter dood worden gebracht als er sprake is van `herhaalde sodomie', en voor iedere handeling zijn getuigen nodig. Voor pederastie, seksuele omgang tussen een man en een jongen, geldt dat ook, maar dwang en vrijwillige deelname kunnen een beslissende rol spelen voor de rechtbank in beide gevallen.

Het leven voor Iraanse homo's is de laatste jaren een stuk beter geworden. Er zijn parken, websites en digitale nieuwsbrieven waar homo's vrij met elkaar in contact komen. Dankzij de hervormingen van de afgelopen jaren worden ze bijna niet meer van overheidswege lastig gevallen. Homo's zijn zichtbaar. Er treden homo-personages op in films.

Maar dat betekent niet dat er een Gay Parade kan worden georganiseerd in Teheran. ,,Als mijn ouders erachter komen gooien ze me uit de familie'', zegt Kaveh. De 50-jarige kunstenaar had pas vorige jaar zijn coming out. Slechts een paar vrienden weten dat hij homo is. Zijn familieleden zijn conservatieve handelaars op de bazaar. ,,Ik heb veel vriendjes. Er is niemand die me lastig valt maar als ik het semi-geheim houd is het veiliger.''

Hoewel Kaveh sinds kort over een buitenlands paspoort beschikt, is hij liever in Iran. De schilderijen die hij maakt zouden in Nederland onder de noemer homo-erotische kunst vallen. Gespierde worstelaars die glimmen van de olie sieren zijn doeken. ,,Ik verkoop erg goed in Iran. Iedereen ziet in kunst wat die zelf wil zien'', legt hij uit. Voor hem is het leven als Iraanse homo niet moeilijker dan dat van de gemiddelde Iraniër. ,,We hebben in Iran geen homohuwelijk. Maar wel een homoscene. Net als voor alles in Iran geldt ook voor ons dat er veel verboden is, maar tegelijkertijd alles kan.''

bron: NRC
datum: 22-08-2005 | sectie: Buitenland | pagina: 05

~Panthera~
03-03-06, 21:03
Geplaatst door waterfiets
Nu ja ... daar heeft ze toch gelijk in? In de USA is het ook niet totaal onmogelijk om te functioneren als neger en wordt je ook niet voor dit simpele feit veroordeeld maar er zijn wel buitenproportioneel veel zwarten onder diegenen die daar ter dood veroordeeld worden.
Oftewel ... Oost West Thuis Best.



Ben jij wel helemaal tof ?

Als ze er in Amerika achter komen dat je een Neger bent, wordt je opgehangen ?? http://www.cosgan.de/images/smilie/frech/e040.gif

Das nou precies wat er WEL gebeurd als ze er in Iran achter komen, dat je homo bent. :moe:


PS. leuk stukje: SLECHTS 4000 homo's opgehangen. :moe:

waterfiets
03-03-06, 21:10
Geplaatst door ~Panthera~
Ben jij wel helemaal tof ?

Als ze er in Amerika achter komen dat je een Neger bent, wordt je opgehangen ?? http://www.cosgan.de/images/smilie/frech/e040.gif

Das nou precies wat er WEL gebeurd als ze er in Iran achter komen, dat je homo bent. :moe:

Nu ja dan moet je dat artikel hierboven uit de NRC maar eens lezen. Ik ben daar niet zo van overtuigd. Als je als neger in de USA in de buurt van een misdrijf wordt gesignaleerd dan moet je inderdaad uitkijken en heb je grote kans ten onrecht veroordeeld te worden. Ik denk dat dit voor een Iraanse homo ook geldt. In die zin is mijn vergelijking niet zo gek.


PS. leuk stukje: SLECHTS 4000 homo's opgehangen. :moe: [/B]

Dat staat er niet ... er staat dat oppositiegroepen dat beweren. (Zoals oppositiegroepen in Irak beweerden dat Saddam Hoessein massavernietigingswapens had).

~Panthera~
03-03-06, 21:13
Geplaatst door waterfiets
Nu ja dan moet je dat artikel hierboven uit de NRC maar eens lezen. Ik ben daar niet zo van overtuigd. Als je als neger in de USA in de buurt van een misdrijf wordt gesignaleerd dan moet je inderdaad uitkijken en heb je grote kans ten onrecht veroordeeld te worden. Ik denk dat dit voor een Iraanse homo ook geldt. In die zin is mijn vergelijking niet zo gek.




SLECHTS 4000 homo's opgehangen. :moe:

Maakt het uit joh !! Je hoeft er niets eens iets voor te doen, alleen te ZIJN.

Dwaalspoor
03-03-06, 21:13
Geplaatst door waterfiets
Ik kom er steeds meer achter dat je amper leest voordat je een reactie plaatst laat staan dat het nog ergens in die hersens van je verwerkt wordt. Gaan we beledigen? Vertel mij dan eens wat ik niet gelezen heb? Telkens beschuldig je me van dat ik niets lees maar uiteindelijk blijk jij niets gelezen te hebben.

Dwaalspoor
03-03-06, 21:17
Geplaatst door Max Stirner
Zo moeilijk is het verschil niet:

Taida kan haar school niet afmaken, die fl*kkers worden opgeknoopt door de achterlijke geitenn**kers.

Snap je? De rechtsextremistische hondenneukers in Nederland zeggen dat de flikkers niet opgeknoopt worden, dat de flikkers gewoon overdrijven en liegen om gebruik te maken van de sociale voorzieningen en asielwetgeving in dit pleurisland.

gh.wille
03-03-06, 21:21
Geplaatst door ~Panthera~
En wat bedoel je nu echt ?

Dacht dat jij dat echt wel door had Panthera .
Wij Nederlanders hebben altijd onze grenzen TE wijd open gehad , alles en iedereen kon hier binnen komen in onze toenmalige (Verzorgingsstaat ).
Uiteraard hadden vele mensen een goede reden om bij ons aan te kloppen , helaas zijn er vele ook ONTERECHT hier beland en gebleven .
Bekendste is misschien A.H.A maar die KENNEN we velen anderen niet ,toendertijd werd er minder nauw gekeken en vaak was het paal en perk zoek .Men verlangde naar strengere regels ,daar hebben de Nederlandse Stemgerechtigden voor gekozen !
En of je Minister VERDONK nu wel of niet mag doet er niet toe zij doet haar werk waarvoor ze gekozen is , en dat kun je helaas van vele regeringsleden niet zeggen .
En ga me niet vragen om namen te noemen want dat is vragen naar de bekende weg .

waterfiets
03-03-06, 21:22
Geplaatst door ~Panthera~
SLECHTS 4000 homo's opgehangen. :moe:

Maakt het uit joh !! Je hoeft er niets eens iets voor te doen, alleen te ZIJN.

Dat zijn geen officiële cijfers. Maar het is daar een theocratische dictatuur die de mensenrechten aan zijn laars lapt. Dat hoor je mij niet ontkennen en ik lees ook wel eens rapporten van Amnesty. Maar of het daar gevaarlijker is voor homo's dan voor hetero's om te ZIJN zou ik niet weten.

~Panthera~
03-03-06, 22:08
Geplaatst door waterfiets
Dat zijn geen officiële cijfers. Maar het is daar een theocratische dictatuur die de mensenrechten aan zijn laars lapt. Dat hoor je mij niet ontkennen en ik lees ook wel eens rapporten van Amnesty. Maar of het daar gevaarlijker is voor homo's dan voor hetero's om te ZIJN zou ik niet weten.


er homo te zijn, bedoel ik.
niet ER ZIJN.

Juliette
03-03-06, 22:22
Geplaatst door Dwaalspoor
De rechtsextremistische hondenneukers in Nederland zeggen dat de flikkers niet opgeknoopt worden, dat de flikkers gewoon overdrijven en liegen om gebruik te maken van de sociale voorzieningen en asielwetgeving in dit pleurisland.

Dus is het ok als ze in een ander land opgeknoopt worden? :wtf:

Dwaalspoor
03-03-06, 22:45
Geplaatst door Juliette
Dus is het ok als ze in een ander land opgeknoopt worden? :wtf:

Dat is jouw conclusie. Zo te zien snap jij geen snars van wat ik wil zeggen.

gh.wille
03-03-06, 22:50
Geplaatst door Dwaalspoor
De rechtsextremistische hondenneukers in Nederland zeggen dat de flikkers niet opgeknoopt worden, dat de flikkers gewoon overdrijven en liegen om gebruik te maken van de sociale voorzieningen en asielwetgeving in dit pleurisland.

Indd WAT EEN PLEURIS LAND waar ook jij in leeft !
Ga een partij op poten zetten voor:
''DE HERINVOERING VAN DE DOODSTRAF ''
Als je haalt.
Zijn we meteen van je super achterlijke gezwam af , en hoeven we niet meer te discuseren over de hoe (kraan wagens ) de homo.s opgehangen worden , want dat kunnen we dan hier doen spaart ze een hoop moeite en reiskosten uit .
Sta je meteen voor het voldongen FEIT dat je moet kiezen waar je de meeste hekel aan hebt Homosexuelen of Nederland (ers) !

p.s weet je wat het verschil is tussen een Kattenneuker en een Hondenneuker ?

jochie
04-03-06, 08:26
A) ik ben homo,
B) ik ben allochtoon
C) ik ben fan van Verdonk.

Alle drie zijn op mij van toepassing. Eventjes was ik in vertwijfeling door wat de media zeiden over Verdonk in de kwestie 'homo's - Iran'.

De vertwijfeling nam echter af en ik haalde opgelucht adem toen ik door alle demonisatie heen keek.

Verdonk heeft NIET besloten om homo's naar Iran uit te zetten.

Verdonk heeft slechts gesteld dat volgens de informatie die zij heeft gekregen, homo's veilig zouden zijn in Iran. En dat slechts criminele homo's gevaar lopen.

Aangezien Rita Verdonk wellicht onzeker is of deze informatie daadwerkelijk klopt, heeft zij aangekondigd daarover van gedachte te wisselen met de kamer, die immers verantwoordelijk is.

WEDEROM ZIJN DUS DE WOORDEN VAN VERDONK VERDRAAID EN WORDT ZIJ GEDEMONISEERD!

Gerard074
04-03-06, 08:49
Geplaatst door jochie
Verdonk heeft slechts gesteld dat volgens de informatie die zij heeft gekregen, homo's veilig zouden zijn in Iran. En dat slechts criminele homo's gevaar lopen.


Waar haal je de term "criminele homo's" vandaan, dat juist heb ik haar niet horen zeggen.

jochie
04-03-06, 08:57
Geplaatst door Gerard074
Waar haal je de term "criminele homo's" vandaan, dat juist heb ik haar niet horen zeggen.

Dat staat in het ambtsbericht, naar aanleiding waarvan Verdonk de dialoog aan wil geen met de kamer.

sater
04-03-06, 09:07
Geplaatst door jochie
Dat staat in het ambtsbericht, naar aanleiding waarvan Verdonk de dialoog aan wil geen met de kamer.

:strik: ambsberichten opgesteld met medeweten van ambassade en/of consulaten? Terug te zenden homo's moeten bewijzen niét crimineel te zijn? Onnozel Verdonkje, homo's zijn, naar modlimbegrippen crimineel, juist omdat ze homo zijn.

jochie
04-03-06, 09:11
Geplaatst door sater
:strik: ambsberichten opgesteld met medeweten van ambassade en/of consulaten? Terug te zenden homo's moeten bewijzen niét crimineel te zijn? Onnozel Verdonkje, homo's zijn, naar modlimbegrippen crimineel, juist omdat ze homo zijn.

Verdonk is niet onnozel, Verdonk wil naar aanleiding van het betreffende ambtsbericht een dialoog met de kamer. Naar aanleiding daarvan wil zei beleid bepalen. Er is nog niets beslist.

Degene die onnozel is, is degene die klakkeloos de demoniserende media napraat, zonder nader onderzoek te doen, of daadwerkelijk eens goed te luisteren en te lezen wat er gezegd wordt door Verdonk en wat er geschreven staat. Maar dat schijnt moeilijk te zijn.... Het vooroordeel waarvan menig allochtoon schande spreekt, weerhoudt menig allochtoon ervan objectief te lezen en te luisteren.

David
04-03-06, 09:25
Kamer: homo naar Iran terugsturen is krankzinnig
Van onze verslaggevers Theo Koelé, Michiel Kruijt

DEN HAAG - In en buiten de Tweede Kamer is commotie ontstaan over het voornemen van minister Verdonk voor Vreemdelingenzaken om uitgeprocedeerde homoseksuele en christelijke asielzoekers naar Iran uit te zetten. Een Kamermeerderheid vraagt de minister ‘geen onomkeerbare stappen’ te zetten totdat er overleg met haar is geweest.

D66-fractieleider Van der Laan noemt de voorgenomen uitzetting ‘volstrekt krankzinnig, naïef en onverantwoord’. Volgens haar blijkt uit onderzoek van mensenrechtenorganisaties dat Iran ‘gewoon onveilig’ is voor homo’s.

Ook De Vries (PvdA) neemt het woord krankzinnig in de mond. Verdonk stoelt haar voornemen op informatie van het ministerie van Buitenlandse Zaken over de actuele situatie in Iran. Daarin staat dat doodstrafvonnissen nooit zijn opgelegd vanwege homoseksualiteit, maar op grond van beschuldigingen als ontvoering en verkrachting. Homoseksualiteit was wel ten laste gelegd. De Vries: ‘Hoe kun je nu uitzetten naar een land waar je wordt vervolgd voor homoseksualiteit.’ In Iran staat de doodstraf op homoseksueel gedrag.

Karimi (GroenLinks), afkomstig uit Iran, noemt het standpunt van Verdonk ‘ongelooflijk’. Karimi: ‘Iedereen weet dat de situatie voor homo’s in Iran levensgevaarlijk is. En wie in Iran zijn christelijk geloof belijdt, loopt de kans vervolgd te worden’. Ook SP en ChristenUnie keren zich tegen Verdonk, evenals de Raad van Kerken.

De regeringspartijen CDA en VVD vragen meer informatie. ‘Ik wil de waarborg dat mensen geen gevaar lopen nadat ze zijn uitgezet’, aldus het liberale Kamerlid Visser.

De 30-jarige Iraniër Saba Rawi vreest ‘het ergste’ als hij wordt teruggestuurd. Rawi is in Nederland actief als homo-activist. Komende week zal hij zijn afgewezen asielverzoek opnieuw motiveren bij de Immigratiedienst IND. Rawi is naar eigen zeggen verkracht door een Iraanse politieagent, die hem aanhield als verdachte homo.

Rawi schat dat ongeveer tien Iraniërs asiel hebben aangevraagd wegens hun geaardheid. Volgens voorzitter Frank van Dalen van de homo-belangenvereniging COC loopt ten minste één Iraniër letterlijk ‘met een doodvonnis op zak’. Als de minister tot uitzetting overgaat, zou de man executie wachten.

jochie
04-03-06, 09:27
Geplaatst door David
Kamer: homo naar Iran terugsturen is krankzinnig
Van onze verslaggevers Theo Koelé, Michiel Kruijt

DEN HAAG - In en buiten de Tweede Kamer is commotie ontstaan over het voornemen van minister Verdonk voor Vreemdelingenzaken om uitgeprocedeerde homoseksuele en christelijke asielzoekers naar Iran uit te zetten.

Dit is een onjuiste weergave van de feiten.

Verdonk heeft NIET het voornemen om genoemde groepen uit te zetten, maar Verdonk heeft het voornemen om naar aanleiding van het aan haar gezonden ambtsbericht de kamer te raadplegen over hoe deze situatie dient te worden bezien.

David
04-03-06, 09:53
Rapport over executies homoseksuelen Iran

09-02-2006 De Britse publicist, mensenrechten- en homorechten-activist Simon Forbes heeft woensdag 8 februari 2006 in het Europees Parlement 'Place of Martyrdom' gepresenteerd. Dit is een onderzoek naar de executies van Asgari en Marhoni vanwege homoseksuele handelingen eind juli 2005 in de Iraanse stad Mashad.

Het Iraanse regime verdedigde de executie omdat beide jongens een dertienjarige jongen zouden hebben verkracht. Dat is een flagrante leugen, zo toont het onderzoek van Forbes aan. Asgari en Marhoni waren geliefden en zijn als minderjarigen opgehangen vanwege hun homoseksuele relatie.

Onder druk van acties zoals de petitie en de nachtwake van het COC is de uitzetting van homoseksuele asielzoekers naar Iran tijdelijk stop gezet. Met dit rapport in de hand moet de tijdelijke regeling nu worden omgezet naar een permanente regeling, vindt het COC. En niet alleen in Nederland, maar in heel Europa. Daarom zal het rapport worden aangeboden aan mensenrechtenambassadeur De Klerk, de Tweede Kamer en overige Europese regeringen. Op woensdag 8 februari komt in het Europees Parlement een resolutie aan de orde om vanwege de vervolging van homoseksuelen de handelsbetrekkingen met Iran te verbreken.

‘Wij zullen met dit rapport onze lobby die we de afgelopen maanden voerden, met kracht voortzetten om Europa ook te bewegen tot afkondiging van handelssancties. Met een duivelse staat zoals Iran moet je als Europa geen zaken willen doen’, aldus COC-voorzitter Frank van Dalen.

Lees meer over de acties van het COC in het Dossier Iran

COC Nederland voert al maanden actie om het uitzetten van Iraanse homoseksuele asielzoekers definitief stop te zetten. Een petitie leverde 30.000 handtekeningen op die aangeboden werden aan het Europees Parlement met de oproep de handelsbetrekkingen met Iran stop te zetten zolang homoseksuelen vervolgd en geëxecuteerd worden. En het COC organiseerde een wake ter nagedachtenis aan Asgari en Marhoni en uit protest tegen dreigende nieuwe executies. De executie van Mahmoud Asgari en Ayaz Marhoni trok internationaal de aandacht, vooral door de foto’s van de jongemannen met een strop om hun nek.

‘Die acties hebben succes gehad. Op dit moment worden homoseksuele asielzoekers, in afwachting van een onderzoek door mensenrechtenambassadeur De Klerk, tijdelijk niet uitgezet. Het COC zal het rapport van Forbes dan ook aanbieden aan de mensenrechtenambassadeur en aan de direct betrokken bewindslieden en Kamerleden.

Op basis van deze informatie dienen Iraanse homoseksuele asielzoekers zo snel mogelijk de zekerheid te krijgen dat ze niet meer teruggestuurd worden naar dit verschrikkelijke land’, zegt Frank van Dalen, voorzitter van COC Nederland.

De Iraanse autoriteiten hebben steeds beweerd dat de beide jongens geëxecuteerd werden vanwege de ontvoering en verkrachting van een 13-jarige jongen. Forbes toont aan dat dit verhaal niet klopt. Dat seksuele contact heeft mogelijk wel plaatsgevonden en Asgari en Mar-honi en anderen zijn daar ook voor opgepakt, maar alle betrokkenen waren toen zelf ook nog minderjarig. Na een stevige waarschuwing door de politie te stoppen met zulke seksuele experimenten zijn alle jongens daarna naar huis gestuurd.

Pas maanden later zijn Asgari en Marhoni opnieuw opgepakt en uiteindelijk tot de strop veroordeeld vanwege beschuldigingen uit de eigen familiekring dat ze een homoseksuele relatie met elkaar hadden en niet slechts bezig waren met seksuele experimenten. De beschuldiging van verkrachting werd daar aan toegevoegd door de 13-jarige jongen, waarschijnlijk onder druk van zijn vader, die een hoge functie in de Revolutionaire Garde heeft. De bezoedelde familieeer vanwege een arrestatie op grond van homoseksuele relaties werd daarmee voorkomen.

Ook het feit dat Asgari en Marhoni tot een onderdrukte Arabische minderheid in Iran behoren heeft waarschijnlijk een fatale rol gespeeld bij hun veroordeling tot de strop. Het regime heeft daarmee het signaal naar deze minderheid willen afgeven zich koest te houden.

Aan het onderzoek van Simon Forbes is meegewerkt door de internationale homobeweging en Iraanse mensenrechtenorganisaties.

Bij COC Nederland kan ook het volledige rapport van Simon Forbes opgevraagd worden: [email protected].


http://www.coc.nl/documents/1_IranHangingFlag.bmp

jochie
04-03-06, 09:57
`Hoewel homoseksualiteit in het openbare leven een taboe is, is het voor
homoseksuele mannen en vrouwen niet totaal onmogelijk om op maatschappelijk en sociaal gebied te functioneren. Het is daarbij volgens bronnen wel zaak, hoe vervelend ook, niet al te openlijk voor de seksuele geaardheid uit te komen. Er zijn parken, websites en digitale nieuwsbrieven waar homo’s vrij met elkaar in contact
komen. In de verslagperiode is veel discussie ontstaan rondom diverse veroordelingen tot de doodstraf en daadwerkelijke executies van jonge Iraanse mannen. Het begon met de executie van twee personen op 19 juli 2005 te Mashad. Diverse homobewegingen in het westen, aangevoerd door de Britse homorechtengroep Outrage! en de in Washington gestationeerde Human Rights Campaign, claimden dat de twee personen zijn geëxecuteerd op grond van hun seksuele geaardheid.

De International Gay & Lesbian Human Rights Commission sprak dit echter tegen en volgens Scott Long, woordvoerder van Human Rights Watch, ging het om speculaties die door een onbetrouwbare website waren verspreid. Hij concludeerde op basis van een uitgebreid interview in het Iraanse dagblad Quds met de vader van de 13-jarige jongen die verkracht zou zijn en op basis van de Iraanse rechtbankverslagen dat de personen ter dood veroordeeld zijn omdat ze iemand hebben verkracht. ‘A whole tissue of speculation has been woven around
mistranslations and omissions and this has been solidified into a narrative that this is a gay rights issue’.

De International Gay & Lesbian Human Rights Commission, Human Rights Watch en Amnesty International legden het accent, net als de Europese Unie, op het minderjarigheidsaspect in combinatie met de doodstraf. De Iraanse autoriteiten ontkenden ook dat betrokkenen zijn geëxecuteerd omdat zij homoseksueel waren. Volgens een door de minister van Buitenlandse Zaken ontvangen Iraanse diplomatieke nota betrof het executie van twee meerderjarige mannen die zich zouden hebben schuldig gemaakt aan beroving, kidnapping en verkrachting van een minderjarige. Het EU-Voorzitterschap ten slotte had op 22 augustus een gesprek met het Iraanse ministerie van Buitenlandse Zaken om opheldering over de reden van de executie en het Iraanse beleid te krijgen. Ook tijdens dit gesprek werd herhaald dat betrokkenen voor concrete misdaden terechtgesteld zijn. De minister van Buitenlandse Zaken gaf aan dat het moeilijk blijft om met zekerheid te zeggen wat de exacte reden is geweest, maar dat het merendeel van deze bevindingen er niet op duidt dat de veroordelingen louter en alleen vanwege homoseksualiteit hebben plaatsgevonden.

Na de executie in Mashad in juli 2005 verscheen in augustus het bericht dat op 27 of 28 augustus 2005 mogelijk opnieuw twee homoseksuelen in Iran zouden worden geëxecuteerd. Het zou volgens de Iraanse autoriteiten echter wederom niet gaan om homoseksualiteit, maar om een 25-jarige man die veroordeeld werd voor ontvoering, verkrachting en drugsbezit. Over de andere persoon is niet veel bekend. De vonnissen zijn in de verslagperiode niet voltrokken. De zaken moeten
nog voorgelegd worden aan het Iraanse Hooggerechtshof.
Ten slotte maakte de pers op 13 november 2005 melding van een openbare executie van twee jongemannen in Gorgan. Ook hier claimden diverse organisaties dat het om homoseksualiteit zou gaan. Volgens de Iraanse autoriteiten echter zijn de twee mannen niet beschuldigd van het hebben van een homoseksuele relatie, maar is hun doodstraf gebaseerd op de beschuldigingen van ontvoering, verkrachting en afpersing. De weerlegging door de Iraanse autoriteiten in alledrie de zaken dat het om homoseksualiteit zou gaan, bevestigt de bevinding van waarnemers ter plaatse dat de laatste jaren de beschuldiging van sodomie op zichzelf nooit de primaire aanklacht is geweest voor een doodstrafvonnis in Iran. Als in een doodstrafvonnis beschuldiging van sodomie voorkomt, blijkt dit tot nu toe om een subsidiaire tenlastelegging te gaan, die naast zwaardere beschuldigingen als ontvoering en verkrachting staat. Die zwaardere beschuldigingen leiden dan tot het doodstrafvonnis.`

jochie
04-03-06, 10:01
David, Jij gaat niet in op mijn post!

Ik hoop dat de Kamer tot de conclusie komt dat er GEEN homo´s terug kunnen worden gezonden naar Iran. Op basis van de twijfel die ook wordt uitgesproken in het ambtsbericht.

Maar nogmaals ER IS NOG NIETS BESLOTEN EN VERDONK VRAAGT SLECHTS OM EEN DIALOOG MET DE KAMER. ZIJ WORDT ECHTER WEDEROM GEDEMONISEERD!

Goodnight
04-03-06, 10:09
Interessant land dat Iran.

Lees de Revu van deze week, staat een artikel in over transgenders.

Ongeveer tussen de 300 a 400 gevallen MET toestemming van wijlen Khomeiny....

waterfiets
04-03-06, 11:30
Geplaatst door David
[B]Rapport over executies homoseksuelen Iran


David, toch is een dergelijke onterechte executie uiteraard nooit reden voor een regering om daaruit de conclusie te trekken dat Iran DUS onveilig is voor homosexuelen. Daarbij gaat men uit van de algemene leefsituatie voor homo's. Onterechte veroordelingen en executies komen n.l. in veel landen voor. Ook in landen die wij als democratisch zien met een ontwikkelde rechtspraak.

MusicManiac
04-03-06, 11:41
Verkiezingstijd : Verdonk word stevig aangepakt, de politiek correcten kunnen weer eensgezind "schande "roepen, en wie weet worden nog een aantal mensen over se streep getrokken van het linkse kamp .. terwijl er van het bericht niks klopt. Hoorde gisteren Ayaan Hirsi Ali op de radio zeggen, dat er Verdonk GEEN homo's uit wil zetten naar Iran. Maar ok, nu zal er wel weer iets geroepen worden in de trant van klitloze hoer/zionistisch complot/nazi-regime.

sater
04-03-06, 12:18
Geplaatst door jochie
Dit is een onjuiste weergave van de feiten.

Verdonk heeft NIET het voornemen om genoemde groepen uit te zetten, maar Verdonk heeft het voornemen om naar aanleiding van het aan haar gezonden ambtsbericht de kamer te raadplegen over hoe deze situatie dient te worden bezien.

:jammer: D66 riep minister expliciet naar de Kamer, juist vanwege het te wraken voornemen uitgeprocedeerde Iraanse homo's naar hun vaderland terug te sturen. Het gestelde in de ambtsberichten dient uitsluitend en alleen ter ondersteuning van Verdonks beleid/betoog.

jochie
04-03-06, 12:34
Geplaatst door sater
:jammer: D66 riep minister expliciet naar de Kamer, juist vanwege het te wraken voornemen uitgeprocedeerde Iraanse homo's naar hun vaderland terug te sturen. Het gestelde in de ambtsberichten dient uitsluitend en alleen ter ondersteuning van Verdonks beleid/betoog.

nee hoor: VOLKSKRANT VRIJDAG 3 MAART:

"Verdonk schrijft nu in een brief aan de Kamer ‘dat er geen sprake is van executie/een doodstrafvonnis op grond van het enkele feit dat iemand homoseksueel is’. Wel merkt zij op dat in het streng-islamistische Iran de doodstraf op homoseks staat. Voordat zij tot uitzetting van homoseksuele asielzoekers uit Iran overgaat, zal zij eerst nog de Kamer raadplegen , belooft zij in haar brief."

knuppeltje
04-03-06, 13:01
Geplaatst door jochie
nee hoor: VOLKSKRANT VRIJDAG 3 MAART:

"Verdonk schrijft nu in een brief aan de Kamer ‘dat er geen sprake is van executie/een doodstrafvonnis op grond van het enkele feit dat iemand homoseksueel is’. Wel merkt zij op dat in het streng-islamistische Iran de doodstraf op homoseks staat. Voordat zij tot uitzetting van homoseksuele asielzoekers uit Iran overgaat, zal zij eerst nog de Kamer raadplegen , belooft zij in haar brief."


Bij die executie werd de open bestelauto onder die jongens vandaan gereden.

Door de zeer geringe valhoogte hierdoor hebben die jongens daardoor blijkbaar enige- ongetwijfeld eeuwig durende- minuten over hun doodsstrijd gedaan.

Zelfs al zouden ze hebben gedaan waarvan ze zogenaamd beschuldigd werden, dan nog is die doodstraf waanzin, en op deze wijze om nog meer van te kotsen.

En dat moest ik bijna doen toen ik gisteren op 'GayEgypt.com' de foto's zag van hoe zij daar hingen te spartelen- nadat die open bestel onder hen weg was gereden.

En nu ik dit schrijf word ik er opnieuw beroerd van.

Het idee opperen om homoseksuelen naar dat klotenland terug te sturen is met de huidige kennis van zaken volgens mij te gek voor woorden.

~Panthera~
04-03-06, 13:21
Geplaatst door knuppeltje
Bij die executie werd de open bestelauto onder die jongens vandaan gereden.

Door de zeer geringe valhoogte hierdoor hebben die jongens daardoor blijkbaar enige- ongetwijfeld eeuwig durende- minuten over hun doodsstrijd gedaan.

Zelfs al zouden ze hebben gedaan waarvan ze zogenaamd beschuldigd werden, dan nog is die doodstraf waanzin, en op deze wijze om nog meer van te kotsen.

En dat moest ik bijna doen toen ik gisteren op 'GayEgypt.com' de foto's zag van hoe zij daar hingen te spartelen- nadat die open bestel onder hen weg was gereden.

En nu ik dit schrijf word ik er opnieuw beroerd van.

Het idee opperen om homoseksuelen naar dat klotenland terug te sturen is met de huidige kennis van zaken volgens mij te gek voor woorden.


:duim: precies.

Olive Yao
04-03-06, 13:24
'Iran weer veilig voor homosexueel'

De Volkskrant vrijdag 3 maart 2006

Theo Koelé Michiel Kruijt

Minister Verdonk ziet geen gevaar meer voor de doodstraf en wil homosexuele asielzoekers terugsturen naar Iran

Minister Verdonk voor Vreemdelingenzaken wil homosexuele asielzoekers uit Iran weer gaan terugsturen. De bewindsvrouw staakte het uitzetten vorig jaar, nadat de Tweede Kamer alarm had geslagen over de ophanging van twee jonge Iraanse homo's.

Verdonk schrijft nu in een brief aan de Kamer 'dat er geen sprake is van executie / een doodstrafvonnis op grond van het enkele feit dat iemand homosexueel is'. Wel merkt zij op dat in het streng-islamistische Iran de doodstraf op homosex staat.Voordat zij tot uitzetting van homosexuele asielzoekers uit Iran overgaat, zal zij eerst nog de Kamer raadplegen, belooft zij in haar brief.

Verdonk baseert haar voornemen op een zogeheten ambtsbericht van het ministerie van Buitenlandse Zaken, waarin de actuele situatie in Iran wordt beschreven. Het departement heeft van de Iraanse autoriteiten gehoord dat de twee tienerjongens niet waren opgehangen vanwege hun homosexualiteit, maar dat zij zich hadden schuldig gemaakt aan beroving, kipnapping en verkrachting van een minderjarige. Mensenrechtenorganisaties spraken elkaar tegen over de vraag of homosexualiteit de reden was van deexecuties.

Afgelopen zomer waren er ook berichten dat twee andere mannen zouden worden terechtgesteld vanwege hun homosexualiteit. Die vrees is volgens Buitenlandse Zaken tot dusverre ongegrond gebleken.

Ook christen-asielzoekers uit Iran kunnen wat Verdonk betreft terug naar hun land. Een meerderheid in de Kamer had twee weken geleden gevraagd hun uitzetting op te schorten, maar de minister ziet daartoe geen aanleiding. Ze erkent dat christenen – met name bekeerde moslims - door de Iraanse autoriteiten worden gediscrimineerd. Wie zijn geloof 'in stilte' belijdt, zou echter niet of nauwelijks problemen ondervinden. Ook deze informatie is afkomstig van Buitenlandse Zaken. De situatie is volgens Verdonk niet dermate ernstig dat christelijke asielzoekers bescherming moeten genieten van Nederland.

Iran staat in de topvijf van landen waaruit asielzoekers naar Nederland komen. In 2005 zochten 557 Iraniërs in Nederland asiel. Het ministerie van Justitie kan niet zeggen van hoeveel homosexuelen, geboren christenen en bekeerde moslims uit Irande uitzetting was opgeschort.


Kamer: homo naar Iran terugsturen is krankzinnig

De Volkskrant zaterdag 4 maart 2006

In en buiten de Tweede Kamer is commotie ontstaan over het voornemen van minister Verodnk voor Vreemdelingenzaken om uitgeprocedeerde homosexuele en chirstelijke asielzoekers naar Iran uit te zetten. Een kamermeerderheid vraagt de minster “geen onomkeerbare stappen: te zetten totdat er overleg met haar is geweest.

(…)

Olive Yao
04-03-06, 13:25
Geplaatst door ~Panthera~
Met zo'n VVD heb je geen vijanden meer nodig. :moe:
Goed gezegd.

Olive Yao
04-03-06, 13:48
Geplaatst door Dwaalspoor
Ik heb er weinig moeite mee dat ze worden uitgezet. Het is vervelend voor ze maar wel conform de regels. Misbruik maken van Nederlandse regels moet je niet belonen.

Geplaatst door Dwaalspoor
En nu inhoudelijk ingaan op mijn vraag aub, wat vindt jij moeten deze homosexuelen uitgezet worden of niet?
Nee, jij bent degene die je eerste post inhoudelijk moet motiveren -
Waarom is uitzetting "conform de regels"? Van welke regels "maken homo's misbruik"?

prikkerd
04-03-06, 13:54
Ik ben Anti-Iran

Ik ben Anti-Homosexualiteit

Ik ben Anti-Verdonkbeleid


Ik ben NIET anti-shiieten

Ik ben NIET anti-homo's

Ik ben NIET anti-Verdonk



Ontopic: Elke UITGEPROCEDEERDE iraanse homosexueel heeft in Nederland een PROCES gehad en zal volgens de regels uitgezet moeten worden.

Wat onderzocht moet worden is het goed en eerlijk verlopen van de processen want ik vind dat Verdonk haar beleid niet consequent en eerlijk uitvoert.


p.s Wat betreft Taida... Geen sentimenten ..Ze heeft gefraudeerd

Dwaalspoor
04-03-06, 14:50
Geplaatst door Olive Yao
Nee, jij bent degene die je eerste post inhoudelijk moet motiveren -
Waarom is uitzetting "conform de regels"? Van welke regels "maken homo's misbruik"?

Jij bent een beetje dom dat je de mijn sarcasme die gericht is op een prikker niet inziet.

Olive Yao
04-03-06, 15:00
Geplaatst door Dwaalspoor
Jij bent een beetje dom dat je de mijn sarcasme die gericht is op een prikker niet inziet.

Geplaatst door Dwaalspoor
Ik heb er weinig moeite mee dat ze worden uitgezet. Het is vervelend voor ze maar wel conform de regels. Misbruik maken van Nederlandse regels moet je niet belonen.

Geplaatst door Dwaalspoor
En nu inhoudelijk ingaan op mijn vraag aub, wat vindt jij moeten deze homosexuelen uitgezet worden of niet?
En jij vraagt aan die ene prikker om inhoudelijk in te gaan op je sarcasme. Waarom doe je dat zelf dan niet?

Olive Yao
04-03-06, 15:01
Allah en homo's

Veel mannen en vrouwen zijn van nature homosexueel. Allah heeft ook hen geschapen. Hoe kan Allah's schepping slecht zijn? Maar dat zeggen mensen, als ze zeggen dat homosexualiteit slecht is. Dat is godslasterlijk.

Stel, iemand antwoordt: "Allah heeft ook het kwaad geschapen. En als wij het kwaad kwaad noemen, is dat niet godslasterlijk".

Maar Allah heeft het kwaad niet geschapen. Allah heeft mensen geschapen met het vermogen om kwaad te doen, dat is iets anders. Hij heeft ons geschapen met vrije wil en het vermogen om te kiezen tussen goed en kwaad. Mensen brengen het kwaad in de wereld, niet Allah - een ander oordeel zou godslasterlijk zijn. Allah houdt mensen verantwoordelijk voor het kwaad dat zij doen.

Allah heeft mannen en vrouwen geschapen. Wij kiezen niet vrijwillig of we vrouw of man zijn. Zo kiezen we ook niet vrijwillig of we homosexueel of heterosexueel zijn. Ga maar bij jezelf te rade: heb jij dat vrijwillig gekozen? Vast niet.
Homosexualiteit en heterosexualiteit maken deel uit van Allah's schepping. Hoe zou Allah's schepping niet goed kunnen zijn?

Dwaalspoor
04-03-06, 15:09
Geplaatst door Olive Yao
En jij vraagt aan die ene prikker om inhoudelijk in te gaan op je sarcasme. Waarom doe je dat zelf dan niet? Gewoon de hele topic lezen en de bijbehorende link. Ik heb geen zin om je handje vast te houden en je daarbij alles voor te kauwen.

Dwaalspoor
04-03-06, 15:11
Geplaatst door Olive Yao
Allah en homo's

Veel mannen en vrouwen zijn van nature homosexueel. Allah heeft ook hen geschapen. Hoe kan Allah's schepping slecht zijn? Maar dat zeggen mensen, als ze zeggen dat homosexualiteit slecht is. Dat is godslasterlijk.

Stel, iemand antwoordt: "Allah heeft ook het kwaad geschapen. En als wij het kwaad kwaad noemen, is dat niet godslasterlijk".

Maar Allah heeft het kwaad niet geschapen. Allah heeft mensen geschapen met het vermogen om kwaad te doen, dat is iets anders. Hij heeft ons geschapen met vrije wil en het vermogen om te kiezen tussen goed en kwaad. Mensen brengen het kwaad in de wereld, niet Allah - een ander oordeel zou godslasterlijk zijn. Allah houdt mensen verantwoordelijk voor het kwaad dat zij doen.

Allah heeft mannen en vrouwen geschapen. Wij kiezen niet vrijwillig of we vrouw of man zijn. Zo kiezen we ook niet vrijwillig of we homosexueel of heterosexueel zijn. Ga maar bij jezelf te rade: heb jij dat vrijwillig gekozen? Vast niet.
Homosexualiteit en heterosexualiteit maken deel uit van Allah's schepping. Zou Allah's schepping niet goed zijn?

Zo kun je ook over pedofilie en moordenaars etc.. denken, maar toch weet ik zeker dat je achter het verbod staat.

Olive Yao
04-03-06, 15:40
Geplaatst door Dwaalspoor
Zo kun je ook over pedofilie en moordenaars etc.. denken, maar toch weet ik zeker dat je achter het verbod staat.
Moordenaars zijn wat anders, en over een verbod heb ik tot nu toe niets gezegd.

Onderscheid deze vragen:
Is iets ethisch goed of kwaad?
Is iets goed of slecht voor mensen?
Moet het strafbaar zijn?
Moeten we het voorkomen zonder dat het strafbaar is?

Voor moord zijn we verantwoordelijk, omdat moord in het algemeen geacht wordt binnen bereik van onze vrije wil te liggen. Daarom is moord conform godsdienstige ethische logica slecht.

Pedofilie kan aangeboren zijn. Dan maakt pedofilie deel uit van Allah's schepping, en volgens godsdienstige ethische logica kun je het dan niet voor ethisch slecht houden: hoe kan Allah's schepping slecht zijn?

Maar ook als iets niet ethisch slecht is, kan het nog wel slecht voor mensen zijn. En dan kunnen we het willen voorkomen.

Maar dat betekent weer niet dat het strafbaar moet zijn.
Vgl. ontoerekeningsvatbare moordenaars.


(Ik neem vrije wil aan, omdat godsdienstige ethiek dat doet. Ontken jij vrije wil, lezer? Best, dan zet je de complete godsienstige ethiek op losse schroeven).

Orakel
04-03-06, 16:10
Geplaatst door Olive Yao


Pedofilie kan aangeboren zijn. Dan maakt pedofilie deel uit van Allah's schepping, en volgens godsdienstige ethische logica kun je het dan niet voor ethisch slecht houden: hoe kan Allah's schepping slecht zijn?

Ik neem vrije wil aan, omdat godsdienstige ethiek dat doet. Ontken jij vrije wil, lezer? Best, dan zet je de complete godsienstige ethiek op losse schroeven)

Euhh...
Kleine contradictie in bovenstaande tussen vrije wil en aangeboren.
Daarbij: als Godsdienstige ethiek (ook) vrije wil aanneemt, dan leidt het ontkennen van vrije wil niet persé tot de inflatie van de ethiek.
Binnen veel Godsdienstige ethiek zelf wordt juist door de deterministen de vrije wil ontkend

Weet jij trouwens wat preaponderant betekent? Bij de drogist wisten ze het niet.

Dwaalspoor
04-03-06, 16:44
Geplaatst door Olive Yao
Moordenaars zijn wat anders, en over een verbod heb ik tot nu toe niets gezegd.

Onderscheid deze vragen:
Is iets ethisch goed of kwaad?
Is iets goed of slecht voor mensen?
Moet het strafbaar zijn?
Moeten we het voorkomen zonder dat het strafbaar is?

Voor moord zijn we verantwoordelijk, omdat moord in het algemeen geacht wordt binnen bereik van onze vrije wil te liggen. Daarom is moord conform godsdienstige ethische logica slecht.

Pedofilie kan aangeboren zijn. Dan maakt pedofilie deel uit van Allah's schepping, en volgens godsdienstige ethische logica kun je het dan niet voor ethisch slecht houden: hoe kan Allah's schepping slecht zijn?

Maar ook als iets niet ethisch slecht is, kan het nog wel slecht voor mensen zijn. En dan kunnen we het willen voorkomen.

Maar dat betekent weer niet dat het strafbaar moet zijn.
Vgl. ontoerekeningsvatbare moordenaars.


(Ik neem vrije wil aan, omdat godsdienstige ethiek dat doet. Ontken jij vrije wil, lezer? Best, dan zet je de complete godsienstige ethiek op losse schroeven).

Een moordenaar, crimineel, pedofiel, homofiel etc...is precies hetzelfde. Ze hebben allen een aangeboren en een aangeleerde component

In mijn geloofsovertuiging wordt iedereen geboren met zijn ''afwijking''. Jij als individu maakt de keuze of je je overgeeft aan je ''afwijking'' of dat je je er tegen verzet.

Hoe groter de afwijking en des te sterker het verzet, des te groter de genade van God. Dat is de vrije wil, geef je je over aan je ''afwijking'' of wijs je het af. Dat is de vrije wil, En God beoordeelt ons op de keuzes die we maken.

Een simpel voorbeeld, de homoprostitues in derde wereld landen zijn niet aangeboren homofiel maar toch houden ze zich met homofiele praktijken bezig om geld te verdienen. Aan de andere kant heb je naar (mijn mening) een aangeboren homofiel zoals de bekende rooms-katholieke priester en kunsthistoricus Antoine Bodar die zich niet overgeeft aan zijn homosexuele afwijking.

knuppeltje
04-03-06, 17:12
Geplaatst door Olive Yao
Allah en homo's

Veel mannen en vrouwen zijn van nature homosexueel. Allah heeft ook hen geschapen. Hoe kan Allah's schepping slecht zijn? Maar dat zeggen mensen, als ze zeggen dat homosexualiteit slecht is. Dat is godslasterlijk.

Stel, iemand antwoordt: "Allah heeft ook het kwaad geschapen. En als wij het kwaad kwaad noemen, is dat niet godslasterlijk".

Maar Allah heeft het kwaad niet geschapen. Allah heeft mensen geschapen met het vermogen om kwaad te doen, dat is iets anders. Hij heeft ons geschapen met vrije wil en het vermogen om te kiezen tussen goed en kwaad. Mensen brengen het kwaad in de wereld, niet Allah - een ander oordeel zou godslasterlijk zijn. Allah houdt mensen verantwoordelijk voor het kwaad dat zij doen.

Allah heeft mannen en vrouwen geschapen. Wij kiezen niet vrijwillig of we vrouw of man zijn. Zo kiezen we ook niet vrijwillig of we homosexueel of heterosexueel zijn. Ga maar bij jezelf te rade: heb jij dat vrijwillig gekozen? Vast niet.
Homosexualiteit en heterosexualiteit maken deel uit van Allah's schepping. Zou Allah's schepping niet goed zijn?

Als Allah naast het goede ook niet het kwade heeft geschapen- hoe zouden wij dan kunnen kiezen denk je?

Verder ben ik het wel met je eens.

knuppeltje
04-03-06, 17:17
Geplaatst door Dwaalspoor
Een moordenaar, crimineel, pedofiel, homofiel etc...is precies hetzelfde. Ze hebben allen een aangeboren en een aangeleerde component

In mijn geloofsovertuiging wordt iedereen geboren met zijn ''afwijking''. Jij als individu maakt de keuze of je je overgeeft aan je ''afwijking'' of dat je je er tegen verzet.

Hoe groter de afwijking en des te sterker het verzet, des te groter de genade van God. Dat is de vrije wil, geef je je over aan je ''afwijking'' of wijs je het af. Dat is de vrije wil, En God beoordeelt ons op de keuzes die we maken.

Een simpel voorbeeld, de homoprostitues in derde wereld landen zijn niet aangeboren homofiel maar toch houden ze zich met homofiele praktijken bezig om geld te verdienen. Aan de andere kant heb je naar (mijn mening) een aangeboren homofiel zoals de bekende rooms-katholieke priester en kunsthistoricus Antoine Bodar die zich niet overgeeft aan zijn homosexuele afwijking.


Misschien niet meer overgeeft?

jochie
05-03-06, 09:53
AMSTERDAM - Homoseksuele asielzoekers uit Iran worden niet teruggestuurd als ze gevaar lopen.

In dat geval krijgen ze een verblijfsvergunning voor ons land. Dat heeft minister Verdonk (Vreemdelingenzaken) gisteravond benadrukt, nadat ze een storm van kritiek uit de Tweede Kamer kreeg. Met name coalitiepartij D66 trok fel van leer tegen de VVD-bewindsvrouw.

=====================

zie je wel dat ik gelijk had! :)

RinC
05-03-06, 11:34
Geplaatst door jochie
AMSTERDAM - Homoseksuele asielzoekers uit Iran worden niet teruggestuurd als ze gevaar lopen.

In dat geval krijgen ze een verblijfsvergunning voor ons land. Dat heeft minister Verdonk (Vreemdelingenzaken) gisteravond benadrukt, nadat ze een storm van kritiek uit de Tweede Kamer kreeg. Met name coalitiepartij D66 trok fel van leer tegen de VVD-bewindsvrouw.

=====================

zie je wel dat ik gelijk had! :)



Je krijgt een aai over je bol.

Rourchid
05-03-06, 15:08
Geplaatst door prikkerd
Ik ben Anti-Iran

Ik ben Anti-Homosexualiteit

Ik ben Anti-Verdonkbeleid


Ik ben NIET anti-shiieten

Ik ben NIET anti-homo's

Ik ben NIET anti-Verdonk

Hear, hear!

Victory
05-03-06, 15:16
Geplaatst door prikkerd

p.s Wat betreft Taida... Geen sentimenten ..Ze heeft gefraudeerd
Maar dat heeft Hoershi ook gedaan. Wat denk je over haar?

Rourchid
05-03-06, 15:27
Geplaatst door Olive Yao

Maar Allah heeft het kwaad niet geschapen. Allah heeft mensen geschapen met het vermogen om kwaad te doen, dat is iets anders. Hij heeft ons geschapen met vrije wil en het vermogen om te kiezen tussen goed en kwaad. Mensen brengen het kwaad in de wereld, niet Allah - een ander oordeel zou godslasterlijk zijn. Allah houdt mensen verantwoordelijk voor het kwaad dat zij doen.


Soerat Taha(20)
116 - Toen Wij tot de engelen zeiden: «Buigt eerbiedig neer voor Adam», bogen zij eerbiedig neer, behalve Iblies; hij weigerde.

Genesis 2
22 Voorts zeide de Heere God: Zie, de mens is aan een onzer gelijk geworden in kennis van goed en kwaad; indien hij nu maar niet zijn hand uitstrekt, ook van den levensboom neemt en, door daarvan te eten, eeuwig leeft!

Geplaatst door Olive Yao

(Ik neem vrije wil aan, omdat godsdienstige ethiek dat doet. Ontken jij vrije wil, lezer? Best, dan zet je de complete godsienstige ethiek op losse schroeven).


Met de woorden van Dolle Fatima: Je kan nooit Moslim zijn als je geen eigen mening hebt.

Geplaatst door Olive Yao

Als Allah naast het goede ook niet het kwade heeft geschapen- hoe zouden wij dan kunnen kiezen denk je?


Voor het maken van die keuzes heeft Hij de Koran laten neerdalen; de Koran bevat Gods eisen aan de mens.
Redeneren over de Islam zonder de Koran verzandt per definitie in sofismes doordat je het Boek, waarmee de Onkenbare de mens in staat gesteld heeft om licht op het wezen van God te laten schijnen, kennelijk opnieuw wenst uit te vinden en dit leidt tot het dwingen van Moslims om de Koran te percipiëren zoals eens een volledig doorgedraaide soefimeester heeft gedefinieerd: Waarom zou je een liefdesbrief (waarmee hij de Koran bedoelde) lezen in aanwezigheid van de geliefde die hem heeft geschreven?

Olive Yao
09-03-06, 17:16
Geplaatst door Orakel
Euhh...
Kleine contradictie in bovenstaande tussen vrije wil en aangeboren.
Daarbij: als Godsdienstige ethiek (ook) vrije wil aanneemt, dan leidt het ontkennen van vrije wil niet persé tot de inflatie van de ethiek.
Binnen veel Godsdienstige ethiek zelf wordt juist door de deterministen de vrije wil ontkend
Men zegt wel: “horen” impliceert “kunnen”. Als je niet anders kunt, hoe kan men dan van je verlangen dat je anders doet?

“Je hoort ijzer met de handen te breken!”

Het (studeerkamer)probleem is: hoe kan determinisme samengaan met morele verantwoordelijkheid?
Probleem in alle ethiek, niet alleen godsdienstige.

Voorbeeld van determinisme:

De ezel van Buridan

Een ezel staat tussen twee balen hooi. De baal links is precies hetzelfde als de baal rechts. Zelfs niet het kleinste verschil. De factoren die de wil, de keuze en het gedrag van de ezel bepalen, zijn precies hetzelfde voor beide balen. De ezel heeft geen vrije wil. Hij verhongert.

Olive Yao
09-03-06, 17:18
Geplaatst door Dwaalspoor
Een moordenaar, crimineel, pedofiel, homofiel etc...is precies hetzelfde. Ze hebben allen een aangeboren en een aangeleerde component
Accoord. Maar daarmee ben je er nog niet.

Ten eerste, in hoeverre is het aangeboren? Het is geen kwestie van wel of niet aangeboren, maar meer of minder. En dat is van belang voor morele verantwoordelijkheid.

Neem een pyromaan en ik. Ik vind fikkies stoken best spannend, maar ik ben geen pyromaan.

Ten tweede, aangeleerd is ook gedragsbepalend, net als aangeboren. Denk aan mensen die zwaar geïndoctrineerd zijn.

Misschien kunnen we het zo zeggen: naarmate ons gedrag meer bepaald is, zijn we minder moreel verantwoordelijk.


In mijn geloofsovertuiging wordt iedereen geboren met zijn ''afwijking''. Jij als individu maakt de keuze of je je overgeeft aan je ''afwijking'' of dat je je er tegen verzet.

Hoe groter de afwijking en des te sterker het verzet, des te groter de genade van God. Dat is de vrije wil, geef je je over aan je ''afwijking'' of wijs je het af. Dat is de vrije wil, En God beoordeelt ons op de keuzes die we maken.
Goed gemotiveerd. Commentaar:


wordt iedereen geboren met zijn ''afwijking''.
Noem het niet meteen afwijking (daarom zet je het zelf ook tussen aanhalingstekens): iedereen wordt geboren "zoals hij is".
En Allah heeft ons geschapen zoals we zijn. Dus hoe zou dat slecht kunnen zijn? Want dan zou een stukje van Allah's schepping dus slecht zijn.


Jij als individu maakt de keuze of je je overgeeft aan je ''afwijking'' of dat je je er tegen verzet.
Maar waarom zou je je verzetten tegen wat Allah geschapen heeft?

Je veronderstelt hier al dat sommige "afwijkingen" ethisch goed zijn, en andere ethisch slecht.
Daar mag je je dan aan overgeven resp. moet je je tegen verzetten.
Aan heterosexulatiteit mag je je overgeven, tegen homosexualiteit moet je je verzetten. ...


Hoe groter de afwijking en des te sterker het verzet, des te groter de genade van God. Dat is de vrije wil, geef je je over aan je ''afwijking'' of wijs je het af. Dat is de vrije wil, En God beoordeelt ons op de keuzes die we maken.
... Uitgaande van je veronderstelling klopt dit.

Maar is je veronderstelling juist? Als Allah je "afwijking" (lees: je heterosexualiteit) geschapen heeft, hoe kan die dan ethisch slecht zijn?

(mijn verschrijving is opzettelijk)


Een simpel voorbeeld, de homoprostitues in derde wereld landen zijn niet aangeboren homofiel maar toch houden ze zich met homofiele praktijken bezig om geld te verdienen.
Ja, maar over die mensen gaat het nu dus niet.


Aan de andere kant heb je (naar mijn mening) een aangeboren homofiel zoals de bekende rooms-katholieke priester en kunsthistoricus Antoine Bodar die zich niet overgeeft aan zijn homosexuele afwijking.
Klopt, hij kan zich ertegen verzetten. Maar waarom zou hij? Dan veronderstel je weer dat het slecht is.
En opnieuw rijst de vraag: hoe kan wat aangeboren en door Allah geschapen is, ethisch slecht zijn?

Olive Yao
09-03-06, 17:46
Geplaatst door Knuppeltje
Als Allah naast het goede ook niet het kwade heeft geschapen - hoe zouden wij dan kunnen kiezen denk je?
Als ik je goed begrijp is je vraag: hoe kunnen wij het kwade kiezen, als Allah dat niet geschapen heeft?
Dus: je kunt alleen iets kiezen als het er al is. Je kunt alleen tussen een aardbeienijsje en een chocolade-ijsje kiezen, als die er alle twee zijn. Dus moet Allah het kwade wel geschapen hebben.

Nee, want Allah had en heeft wel een idee van wat ethisch goed en slecht is. Hij heeft de ethiek, de waarden en normen in z'n geest. Maar de daden die daar al of niet aan voldoen roepen wij in het leven.


Geplaatst door Rourchid
Voor het maken van die keuzes heeft Hij de Koran laten neerdalen; de Koran bevat Gods eisen aan de mens.
Die eisen zijn dus o. a. de ethiek.


Redeneren over de Islam zonder de Koran verzandt per definitie in sofismes doordat je het Boek, waarmee de Onkenbare de mens in staat gesteld heeft om licht op het wezen van God te laten schijnen, kennelijk opnieuw wenst uit te vinden en dit leidt tot het dwingen van Moslims om de Koran te percipiëren zoals eens een volledig doorgedraaide soefimeester heeft gedefinieerd: Waarom zou je een liefdesbrief (waarmee hij de Koran bedoelde) lezen in aanwezigheid van de geliefde die hem heeft geschreven?
"O liefste, meen je wat je zegt?"

Rourchid
10-03-06, 13:41
Geplaatst door Olive Yao

“Je hoort ijzer met de handen te breken!”

Het (studeerkamer)probleem is: hoe kan determinisme samengaan met morele verantwoordelijkheid?
Probleem in alle ethiek, niet alleen godsdienstige.


Ach ja, die studeerkamer toch...........

Geplaatst door Olive Yao


Voorbeeld van determinisme:

De ezel van Buridan

Een ezel staat tussen twee balen hooi. De baal links is precies hetzelfde als de baal rechts. Zelfs niet het kleinste verschil. De factoren die de wil, de keuze en het gedrag van de ezel bepalen, zijn precies hetzelfde voor beide balen. De ezel heeft geen vrije wil. Hij verhongert.
(Oude Testament) Numeri 22
21 - Des morgens opgestaan, zadelde Bileam zijn ezelin en ging met de vorsten van Moab mede.
22 - Maar God ontstak in toorn omdat hij ging, en de engel van den Heer plaatste zich op den weg als zijn tegenstander, terwijl hij op zijn ezelin reed, met zijn twee slaven bij zich.
23 - Toen de ezelin den engel des Heeren, met uitgetrokken zwaard in de hand, op den weg zag staan, week zij van den weg af en ging het veld in. En Bileam sloeg de ezelin, om haar op den weg te doen wederkeren.
24 - Hierop ging de engel des Heeren op een hollen weg staan, die door wijngaarden liep en een wal aan dezen en aan genen kant had.
25 - Toen de ezelin den engel des Heeren zag, drukte zij zich tegen den muur en drukte Bileams been tegen den muur; waarop hij haar weder sloeg.
26 - Nog eens ging de engel des Heeren verder en bleef staan op een zo enge plaats dat er rechts noch links ruimte was tot uitwijken.
27 - Toen de ezelin den engel des Heeren zag, ging zij onder Bileam liggen. Hierop ontstak Bileam in toorn en sloeg hij de ezelin met zijn stok.
28 - Nu opende de Heer den mond der ezelin en zeide zij tot Bileam: Wat heb ik u gedaan, dat gij mij nu driemaal geslagen hebt?
29 - En Bileam zeide tot de ezelin: Omdat gij den spot met mij drijft. Had ik een zwaard bij de hand, dan zou ik u gedood hebben.
30 - De ezelin zeide tot Bileam: ben ik niet uw eigen ezelin, waarop gij van uw jeugd af tot nu toe gereden hebt? Ben ik gewoon u zo te doen? Hij zeide: Neen.
31 - Nu opende de Heer de ogen van Bileam en zag hij den engel des Heeren, met uitgetrokken zwaard in de hand, op den weg staan. Toen boog hij zich en wierp zich op zijn aangezicht.
32 - De engel des Heeren zeide tot hem: Waarom hebt gij uw ezelin nu driemaal geslagen? Zie, ik ben uitgegaan u tot een tegenstander; want slecht is uw tocht in mijn oog.
33 - De ezelin heeft mij gezien en is nu driemaal voor mij uitgeweken. Indien zij niet voor mij uitgeweken was, zou ik u gewis gedood en haar in het leven gelaten hebben.
34 - Bileam zeide tot den engel des Heeren: Ik heb gezondigd, omdat ik niet wist dat gij tegenover mij op den weg stondt. Daarom, indien het u mishaagt dat ik ga, zal ik terugkeren.

Olive Yao
20-04-06, 15:50
Als homosexualiteit volgens de moslimse godsdienst ethisch slecht is, heeft de god dus een slechte daad verricht toen hij homosexualiteit schiep. Dan is hij dus niet algoed.

knuppeltje
20-04-06, 16:34
Geplaatst door Olive Yao
Als ik je goed begrijp is je vraag: hoe kunnen wij het kwade kiezen, als Allah dat niet geschapen heeft?
Dus: je kunt alleen iets kiezen als het er al is. Je kunt alleen tussen een aardbeienijsje en een chocolade-ijsje kiezen, als die er alle twee zijn. Dus moet Allah het kwade wel geschapen hebben.

Nee, want Allah had en heeft wel een idee van wat ethisch goed en slecht is. Hij heeft de ethiek, de waarden en normen in z'n geest. Maar de daden die daar al of niet aan voldoen roepen wij in het leven.


Die eisen zijn dus o. a. de ethiek.


"O liefste, meen je wat je zegt?"


Allemaal goed en wel, maar volgens mij had die met zijn goddelijkheid ook kunnen zorgen dat wij niet voor kwade daden zouden kiezen toch?

Echt honds gemeen van hem om ons eerst zo uit te vinden en daarna ons voor dat construktiefoutje van hem te straffen.

Ik zou zeggen eigen: schuld- dikke bult.

Olive Yao
20-04-06, 17:02
Geplaatst door knuppeltje
Allemaal goed en wel, maar volgens mij had die met zijn goddelijkheid ook kunnen zorgen dat wij niet voor kwade daden zouden kiezen toch?

Echt honds gemeen van hem om ons eerst zo uit te vinden en daarna ons voor dat construktiefoutje van hem te straffen.
Hij wilde ons dus wel autonomie en vrije wil geven (aangenomen dat die bestaat).
Dat vond hij kennelijk het belangrijkste.

Dan kunnen we dus ook kwade dingen doen. Hij heeft het onze verantwoordelijkheid gemaakt om dat niet te doen.

Een groter probleem voor theologen is het kwaad in de wereld waar mensen niets aan kunnen doen.

knuppeltje
20-04-06, 18:01
Geplaatst door Olive Yao
Hij wilde ons dus wel autonomie en vrije wil geven (aangenomen dat die bestaat).
Dat vond hij kennelijk het belangrijkste.

Dan kunnen we dus ook kwade dingen doen. Hij heeft het onze verantwoordelijkheid gemaakt om dat niet te doen.

Een groter probleem voor theologen is het kwaad in de wereld waar mensen niets aan kunnen doen.

Da was ooit toch de straaf voor al onze zonden toch?

Der zijn er zelfs bij die dachten dat die sunamie ook al onze eigen schuld was.