PDA

Bekijk Volledige Versie : Bos zet handtekening onder stedencontract



Elsschot
03-03-06, 08:59
Bos zet handtekening onder stedencontract


In Rotterdam heeft PvdA-leider Wouter Bos zijn handtekening gezet onder een stedencontract met de PvdA-lijsttrekkers uit de grote steden.

Híj gaat zich in Den Haag hard maken voor meer banen aan de onderkant van de arbeidsmarkt, meer stageplaatsen en meer inburgeringsplaatsen. En de lokale bestuurders beloven hetzelfde te doen in hún stad...

Elsschot
03-03-06, 09:02
deze nare opportunist zal vroeg of laat ontmaskerd worden als doorsnee pvda politicus zonder daadkracht en zonder plannen

Als hij het spaargeld van Zalm zal hebben rondgestrooid dan zal een ieder in dit land weer teruggeworpen worden in de middelmatige grauwheid van de pvda

Divine_70
03-03-06, 09:10
Geplaatst door Elsschot
deze nare opportunist zal vroeg of laat ontmaskerd worden als doorsnee pvda politicus zonder daadkracht en zonder plannen

Als hij het spaargeld van Zalm zal hebben rondgestrooid dan zal een ieder in dit land weer teruggeworpen worden in de middelmatige grauwheid van de pvda

Ik kan me niet onttrekken van de indruk dat jij nogal moeite hebt met het succes van Wouter Bos.
We hebben er nu 7 jaar op zitten met het stel klojo`s die nu in Den Haag hun eigen dik belegde boterham verdienen en waar heeft het ons gebracht ??
De armen worden armer en de rijken worden rijker.
Wouter Bos is voorlopig 1 van de weinige kansen om het leven weer enigsinds leefbaar te maken.

Elsschot
03-03-06, 09:14
geen moeite met het succes van Wouter B. maar met zijn persoon.

Wanneer gaat hij een stropdas dragen? als het stemvee de pvda weer in het zadel geholpen heeft.

Wil je links stemmen, stem dan aub op groen links of de sp desnoods d66 of christen unie maar NIET op een partij waar Sharon Dijksma
nog steeds de bankjes vult

Divine_70
03-03-06, 09:18
Geplaatst door Elsschot
geen moeite met het succes van Wouter B. maar met zijn persoon.

Wanneer gaat hij een stropdas dragen? als het stemvee de pvda weer in het zadel geholpen heeft.

Wil je links stemmen, stem dan aub op groen links of de sp desnoods d66 of christen unie maar NIET op een partij waar Sharon Dijksma
nog steeds de bankjes vult

Wat is er mis met Bos als persoon.
Ik vind hem sympathiek en een hele vertrouwde uitstraling hebben naar de mensen toen.
Vergelijk hem eens met Balkenende, dan staat Bos toch veel dichter bij het publiek.
Ik denk dat uitstraling ook wel degelijk iets uit maakt bij een verkiezing.
Ik kan regeringsleden als Halsema ed niet serieus nemen.
Die hebben het gewoon niet voor mij.

Elsschot
03-03-06, 09:24
Geplaatst door Divine_70
Wat is er mis met Bos als persoon.
Ik vind hem sympathiek en een hele vertrouwde uitstraling hebben naar de mensen toen.
Vergelijk hem eens met Balkenende, dan staat Bos toch veel dichter bij het publiek.
Ik denk dat uitstraling ook wel degelijk iets uit maakt bij een verkiezing.
Ik kan regeringsleden als Halsema ed niet serieus nemen.
Die hebben het gewoon niet voor mij.

Juist Femke halsema is een vrouw met kracht die niet zo zalvend om de hete brij heendraait als Wouter B.


Wouter B. als premier is te vergelijken met Elske ter Veld op sociale zaken : ze durven of kunnen geen impopulaire maatregelen te nemen die ons land nodig heeft en waarvan de mensen voelen dat het nodig is om erger te voorkomen.

PvdA politici zijn personen van retoriek die er maar het beste van hopen

Divine_70
03-03-06, 09:28
Geplaatst door Elsschot
Juist Femke halsema is een vrouw met kracht die niet zo zalvend om de hete brij heendraait als Wouter B.


Wouter B. als premier is te vergelijken met Elske ter Veld op sociale zaken : ze durven of kunnen geen impopulaire maatregelen te nemen die ons land nodig heeft en waarvan de mensen voelen dat het nodig is om erger te voorkomen.

PvdA politici zijn personen van retoriek die er maar het beste van hopen

Halsema zal ongetwijfeld goede dingen doen, ik persoonlijk zie haar meer als verfraaiing van de twee kamer.
Ze komt niet krachtig genoeg over op mij.
En zie haar dan ook zeer zeker niet Nederland presenteren in het buitenland .

Elsschot
03-03-06, 09:33
En zie haar dan ook zeer zeker niet Nederland presenteren in het buitenland .

volledig mee eens, ik zou haar echter best willen zien op BZ of SZ

Alles best zolang er maar geen pvda-er op VWS of onderwijs komt, laat ze maar financien doen en het volk vertellen dat ze inderdaad moeten bezuinigen, en er natuurlijk hogere accijnzen komen voor energie en mobiliteit

Divine_70
03-03-06, 09:40
Geplaatst door Elsschot
laat ze maar financien doen en het volk vertellen dat ze inderdaad moeten bezuinigen, en er natuurlijk hogere accijnzen komen voor energie en mobiliteit

Maar lieve schat, als er nog meer bezuinigd wordt dan gaan we ten onder. :verward:
De rekening komt bij de kiezer , en die heeft al niet veel meer te makken onder het huidige stelsel.

Sahara
03-03-06, 10:06
Geplaatst door Divine_70
Ik kan me niet onttrekken van de indruk dat jij nogal moeite hebt met het succes van Wouter Bos.
We hebben er nu 7 jaar op zitten met het stel klojo`s die nu in Den Haag hun eigen dik belegde boterham verdienen en waar heeft het ons gebracht ??
De armen worden armer en de rijken worden rijker.
Wouter Bos is voorlopig 1 van de weinige kansen om het leven weer enigsinds leefbaar te maken.

Helemaal mee eens!! Die vieze rot Zalm doet niets met alle meevallers, behalve het staatsschuld af te lossen! Alsof dat prioriteit heeft!

Max Stirner
03-03-06, 11:43
Geplaatst door Elsschot
Bos zet handtekening onder stedencontract


In Rotterdam heeft PvdA-leider Wouter Bos zijn handtekening gezet onder een stedencontract met de PvdA-lijsttrekkers uit de grote steden.

Híj gaat zich in Den Haag hard maken voor meer banen aan de onderkant van de arbeidsmarkt, meer stageplaatsen en meer inburgeringsplaatsen. En de lokale bestuurders beloven hetzelfde te doen in hún stad...


Hmmm, `extra banen creeeren aan de onderkant van de arbeidsmarkt`. Daar is weinig vraag naar - anders hoefden ze natuurlijk niet `gecreeerd` te worden. En die vraag zal alleen maar minder worden, dankzij de globalisatie.

Lijkt me handiger om al die suckers die te besodemieterd zijn om een opleiding te volgen, te pushen om dat wel te doen -desnoods met het spreekwoordelijke mes op de keel. Kunnen ze later misschien een echte baan vinden. In plaats van één die alleen ten koste van torenhoge subsidies in stand gehouden kan worden.

De PvdA is en blijft een partij die graag iedere `zwakke`, `kansarme` burger bij het handje pakt, knuffelt, bemoedert en vertroetelt.
Op zich sympathiek, maar ik vrees dat je hiermee afhankelijke zeurpieten kweekt die overlopen van zelfmedelijden en voor elk probleempje waarmee ze geconfronteerd worden naar de overheid wijzen.

Divine_70
03-03-06, 12:09
Geplaatst door Max Stirner


De PvdA is en blijft een partij die graag iedere `zwakke`, `kansarme` burger bij het handje pakt, knuffelt, bemoedert en vertroetelt.


Laten we dat dan maar hopen, want juist bij die groep ligt op dit moment de hoogste prioriteit, nu dit kabinet er zo`n rotzooi van heeft gemaakt.

Max Stirner
03-03-06, 12:35
Geplaatst door Divine_70
Laten we dat dan maar hopen, want juist bij die groep ligt op dit moment de hoogste prioriteit, nu dit kabinet er zo`n rotzooi van heeft gemaakt.


Met uitzondering van ouderen, chronisch zieken en gehandicapten, vind ik dat al die `kansarmen` grotendeels zelf verantwoordelijk zijn voor de situatie waarin ze verkeren.

Als je 20 of 25 bent en geen enkele relevante opleiding of arbeidservaring hebt, kan je dat alleen jezelf verwijten.

Als je 45 bent en al 20 jaar hetzelfde werk doet, zonder je één moment af te vragen of er over een aantal jaar nog wel vraag naar dat soort werk zal bestaan en je vertikt het om daar op in te spelen (dmv bijscholingscursussen etc), kan je dat alleen jezelf verwijten.

De overheid zou voor dat soort mensen geen kleuterjuf moeten hoeven spelen.

Divine_70
03-03-06, 12:41
Geplaatst door Max Stirner
Met uitzondering van ouderen, chronisch zieken en gehandicapten, vind ik dat al die `kansarmen` grotendeels zelf verantwoordelijk zijn voor de situatie waarin ze verkeren.

Als je 20 of 25 bent en geen enkele relevante opleiding of arbeidservaring hebt, kan je dat alleen jezelf verwijten.

Als je 45 bent en al 20 jaar hetzelfde werk doet, zonder je één moment af te vragen of er over een aantal jaar nog wel vraag naar dat soort werk zal bestaan en je vertikt het om daar op in te spelen (dmv bijscholingscursussen etc), kan je dat alleen jezelf verwijten.

De overheid zou voor dat soort mensen geen kleuterjuf moeten hoeven spelen.

Het spreekt voor zich dat ik het hier mee eens ben.
Daar is dan ook 1 van de standpunten van de PVDA waar ik me niet echt in kan vinden,maar goed, de rest trekt het recht.

Maar het feit ligt er dat we onder dit stelsel wat er nu ligt, gigantisch hebben ingeleverd, en daar wordt ik af en toe kotsmisselijk van.

Divine_70
03-03-06, 13:05
Geplaatst door Marruecos
Het kan me geen zak schelen hoe het program van de PvdA er uitziet. Ik wil gewoon het huidige kabinet zien oprotten. Stelletje rot-populisten.

Man en paard noemen was het credo van kabinet 'mislukkelingen verenigd'. En wat heeft ons dat gebracht? Helemaal geen fuck, behalve een compleet vergiftigd debat. Mensen beginnen dat in te zien en stemmen nu anders. Is 'anders' dan goed? Alles is beter dan dit.

Amen. :duim:

~Panthera~
03-03-06, 13:36
Geplaatst door Max Stirner
Met uitzondering van ouderen, chronisch zieken en gehandicapten, vind ik dat al die `kansarmen` grotendeels zelf verantwoordelijk zijn voor de situatie waarin ze verkeren.



O maar die trappen ze het hardst, want die kunnen zich niet verdedigen.
Heel goed bedacht, door De Geus: flikker ze allemaal maar in de bijstand. :duim:

Lafbekken. :kotsen: