PDA

Bekijk Volledige Versie : Schoenen van kangoeroeleer wellicht illegaal.



~Panthera~
03-03-06, 14:38
Schoenen van kangoeroeleer wellicht illegaal.

SAN FRANCISCO - Het Hooggerechtshof in de Amerikaanse staat Californië gaat onderzoeken of de Duitse sportschoenenfabrikant Adidas de wet overtreedt door voetbalschoenen van kangoeroeleer te verkopen. Dat heeft de Britse organisatie voor bescherming van dieren VIVA donderdag in San Francisco gezegd.


Het hof heeft besloten een hoorzitting over de kwestie te houden. Volgens de organisatie overtreedt Adidas de Californische wet die de verkoop verbiedt van producten die gemaakt zijn van bedreigde diersoorten zoals kangoeroes.

„Het gaat om een internationaal, in Duitsland gevestigd bedrijf dat de Californische wet overtreedt en helpt de Australische kangoeroes uit te roeien”, aldus een VIVA-woordvoerster.

Volgens de organisatie neemt het aantal kangoeroes snel af en worden de dieren op wrede wijze gedood. Jagers schieten de kangoeroes 's nachts dood. Als er in de buidel van een vrouwtje een jong zit, wordt het diertje onthoofd of doodgeknuppeld, aldus VIVA. „Kangoeroes zijn wilde dieren en geen schoenen. Adidas moet met de tijd meegaan en synthetisch materiaal gebruiken voor alle schoenen”, aldus de woordvoerster.


Walgelijke firma, die Adidas. :moe:

mark61
03-03-06, 14:42
Geplaatst door ~Panthera~
Walgelijke firma, die Adidas. :moe:

Gisteren wilde jij nog kangoeroes grillen. :blowen:

~Panthera~
03-03-06, 14:46
Geplaatst door mark61
Gisteren wilde jij nog kangoeroes grillen. :blowen:


Dat was gewoon dollen, DIT is niet leuk meer. :moe:
Dit is walgelijk.

mark61
03-03-06, 14:48
Geplaatst door ~Panthera~
Dat was gewoon dollen, DIT is niet leuk meer. :moe:
Dit is walgelijk.

Ik zie het verschil niet met de bio-industrie. Die kangoeroes hebben eerst nog vrolijk rondgehopst. Ze worden ongeacht Adidas al als ongedierte beschouwd in Australië. Bij mijn weten staan ze dan ook niet op de CITES.

~Panthera~
03-03-06, 14:50
Geplaatst door mark61
Ik zie het verschil niet met de bio-industrie. Die kangoeroes hebben eerst nog vrolijk rondgehopst. Ze worden ongeacht Adidas al als ongedierte beschouwd in Australië. Bij mijn weten staan ze dan ook niet op de CITES.


A: de manier waarop.
B: straks is er geen kangeroe meer te vinden, want ALS ze eenmaal gaan slopen, dan gaat het hard, zoals we allemaal weten, dan kunnen ze alsnog weer op die lijst, en wordt het weer janken.

mark61
03-03-06, 14:53
Geplaatst door ~Panthera~
A: de manier waarop.
B: straks is er geen kangeroe meer te vinden, want ALS ze eenmaal gaan slopen, dan gaat het hard, zoals we allemaal weten, dan kunnen ze alsnog weer op die lijst, en wordt het weer janken.

Australië knalt ze nu al met man en macht af; het 'lukt' blijkbaar niet. :moe:

Kweenie of ik als kangoeroe liever een kogel krijg of als koe een electrocutie.

~Panthera~
03-03-06, 14:56
Geplaatst door mark61
Australië knalt ze nu al met man en macht af; het 'lukt' blijkbaar niet. :moe:

Kweenie of ik als kangoeroe liever een kogel krijg of als koe een electrocutie.


Waarom moet alles wat mensen blijkbaar "in de weg zit" gvd toch altijd afgeknalt worden ? :mad:
LAAT die beesten toch gewoon, DIE waren er eerder dan die gedumpte Engelsen.
Schijtziek wordt ik ervan. :moe:
Not personal hoor.

Ja, lekker, allebei niet, natuurlijk.

~Panthera~
03-03-06, 14:58
Iemand zei ooit eens: Voor beesten is de natuur hun "HUIS", als ze godverdomme DAAR al niet eens meer mogen wonen, WAAR dan wel ??? :droef:

delirious
03-03-06, 15:03
Die skippy foebal shoes zaten toch verdomd lekker. :argwaan:

mark61
03-03-06, 15:04
Geplaatst door ~Panthera~
Waarom moet alles wat mensen blijkbaar "in de weg zit" gvd toch altijd afgeknalt worden ? :mad:
LAAT die beesten toch gewoon, DIE waren er eerder dan die gedumpte Engelsen.
Schijtziek wordt ik ervan. :moe:
Not personal hoor.

Ja, lekker, allebei niet, natuurlijk.

Kangoeroes zijn lager dan Aboriginals. Je weet hoe het met hen is afgelopen.

~Panthera~
03-03-06, 15:06
Geplaatst door mark61
Kangoeroes zijn lager dan Aboriginals. Je weet hoe het met hen is afgelopen.


Ja, KUT. :moe:
Ook zo'n fijn stukje geschiedenis, waar de mensheid trots op kan zijn.

Dwaalspoor
03-03-06, 15:07
Ik dacht dat er gewoon kangeroe farms in Australie waren.

tukkersterror
03-03-06, 16:08
Geplaatst door Dwaalspoor
Ik dacht dat er gewoon kangeroe farms in Australie waren.

Klopt er zijn farms en de wilde kangeroe is al jaren beschermd in Australie.

Daar word alleen op die beesten gejaagd net als in nederland door wild beheer, dus als er teveel zijn worden de zieke dieren eruit gehaald.

Victory
03-03-06, 16:19
Als de vlees van deze dieren gegeten worden, dan is het juist heel goed dat hun vachten ook gebruikt worden. En in Australie eten ze kangeroes.

Joesoef
03-03-06, 17:23
Mijn schoenen zijn van antilopen leer.

observer
03-03-06, 21:12
Geplaatst door Victory
Als de vlees van deze dieren gegeten worden, dan is het juist heel goed dat hun vachten ook gebruikt worden. En in Australie eten ze kangeroes. en ik spreek uit ervaring als ik zeg dat het lekker is

en gezond

Divine_70
03-03-06, 23:08
Geplaatst door observer
en ik spreek uit ervaring als ik zeg dat het lekker is

en gezond

Ik zou er geen hap van door mijn keel krijgen, net zo min als ik konijn eet, of eend of wat dan ook, behalve.... nou ja. :engel:

~Panthera~
03-03-06, 23:30
Geplaatst door Joesoef
Mijn schoenen zijn van anti-lopen leer.

Droog. :hihi: