PDA

Bekijk Volledige Versie : Tony Blair: "God besliste over Iraakse invasie"



Divine_70
04-03-06, 11:55
De Britse premier Tony Blair heeft tijdens de opnames voor een televisieoptreden verklaard dat God de ultieme rechter zal zijn voor zijn omstreden beslissing om Irak binnen te vallen.

Praatprogramma
In een praatprogramma dat zaterdagavond wordt uitgezonden, wordt Blair aan de tand gevoeld over zijn beslissing om 40.000 Britse soldaten naar Irak te sturen. "Je moet een beslissing nemen en daarmee leven. Aan het eind komt er een oordeel en als je gelovig bent, dan weet je dat anderen over je zullen oordelen. Als je in God gelooft, dan geloof je dat Hij ook over je zal oordelen", aldus de Britse premier.

Moeilijke beslissing
Blair benadrukte dat de beslissing voor de invasie geen doordeweekse beslissing was omdat er levens op het spel stonden. "De enige manier om een dergelijke beslissing te nemen, is proberen om volgens je geweten het juiste te doen en de geschiedenis over die beslissing te laten oordelen", verklaarde hij. Blair, zelf een anglicaan en getrouwd met een katholieke vrouw, gaf ook toe dat hij tot God had gebeden alvorens de knoop door te hakken, maar wilde daarover niet in detail treden.

Geweten
"Je overlegt natuurlijk met je eigen geweten want het leven van anderen staat op het spel. Slechts weinig mensen staan ooit voor zo'n keuze. Aan het einde van de rit, doe je wat je denkt dat het juiste is", aldus Blair nog. De beslissing om troepen te sturen naar Irak, was zonder meer Blairs meest omstreden beslissing in zijn politieke carrière. De beslissing heeft de populariteit van de Britse premier sindsdien geschaad.

04/03/06 12u20

Seif
04-03-06, 11:57
Hmmm, kennelijk is dat hele reborn-christian gedoe besmettelijk ofzo...

~Panthera~
04-03-06, 13:19
Oh nice, nog zo'n halve zool. :moe:

Valt me op, dat de grootste idioten in regeringen zitten. :rolleyes:

Divine_70
04-03-06, 18:41
Our world is headed for destruction.
Our fate is in the hands of fools.

That is so true.

Spoetnik
04-03-06, 20:24
Topic titel klopt niet.

Tony zegt dat God zal oordelen over zijn beslissing om Iraq naar de klote te helpen.

Ik vind dat dat ten eerste moet overgelaten worden aan een internationaal tribunaal in Den Haag.

Divine_70
04-03-06, 20:33
Geplaatst door Spoetnik
Topic titel klopt niet.

Tony zegt dat God zal oordelen over zijn beslissing om Iraq naar de klote te helpen.

Ik vind dat dat ten eerste moet overgelaten worden aan een internationaal tribunaal in Den Haag.

Vertel dat Blair, het zijn zijn woorden. :hihi:

Wizdom
04-03-06, 20:41
Is Brittanie dan toch een Theocratie naar Iraans Model... Dus die hele 'democratie' is een groot circus daar in Engeland...

Spoetnik
05-03-06, 10:19
Geplaatst door Divine_70
Vertel dat Blair, het zijn zijn woorden. :hihi:

Nee Tony zei niet "God besliste over Iraakse invasie", hij zei dat God zal oordelen over Blair's beslissing om Iraq te vernietigen. De topic titel is dus verkeerd..

Divine_70
05-03-06, 12:13
Geplaatst door Spoetnik
Nee Tony zei niet "God besliste over Iraakse invasie", hij zei dat God zal oordelen over Blair's beslissing om Iraq te vernietigen. De topic titel is dus verkeerd..

Potverdorie, je hebt gelijk :mad: , ik zal gelijk een mail naar de desbetreffende nieuwszender sturen. :roker:
Zijn we dan weer allemaal tevreden ? :hihi:

Spoetnik
05-03-06, 12:58
Geplaatst door Divine_70
Potverdorie, je hebt gelijk :mad: , ik zal gelijk een mail naar de desbetreffende nieuwszender sturen. :roker:
Zijn we dan weer allemaal tevreden ? :hihi:

Ja en schrijf er meteen bij dat in het nederlandse media landschap het droevig gesteld is met de journalistieke kwaliteit.

Divine_70
05-03-06, 13:02
Geplaatst door Spoetnik
Ja en schrijf er meteen bij dat in het nederlandse media landschap het droevig gesteld is met de journalistieke kwaliteit.

Ik zal ze eens flink de oren wassen. :roker:

amOer
05-03-06, 15:32
oh .. en ik dacht dat alleen Bush gek was!
blijkbaar klopt het verhaal van Babylon wel..!!! :wohaa: