PDA

Bekijk Volledige Versie : AFA in Limburg



wytze
06-03-06, 15:49
Dus die SS Nazi's van Blood and Honour wilden dus hun helden gaan vereren op de militaire begraafplaats te Ijsselstein afgelopen zaterdag.
Maar toen zei AFA (Anti-Fascistische Actie) dan komen wij ook :D

En toen zei de burgemeester van Ijsselstein: Nou, dan moesten we die SS herdenking maar verbieden want anders wordt t een zooitje..

En toen zei AFA: da's een goed plan :D

En toen was er dus geen SS Nazi herdenking in Ijsselstein afgelopen zaterdag. :D

~Panthera~
06-03-06, 16:14
Geplaatst door wytze
Dus die SS Nazi's van Blood and Honour wilden dus hun helden gaan vereren op de militaire begraafplaats te Ijsselstein afgelopen zaterdag.
Maar toen zei AFA (Anti-Fascistische Actie) dan komen wij ook :D

En toen zei de burgemeester van Ijsselstein: Nou, dan moesten we die SS herdenking maar verbieden want anders wordt t een zooitje..

En toen zei AFA: da's een goed plan :D

En toen was er dus geen SS Nazi herdenking in Ijsselstein afgelopen zaterdag. :D


:lol: :duim:

Max Stirner
06-03-06, 16:53
Geplaatst door wytze
Dus die SS Nazi's van Blood and Honour wilden dus hun helden gaan vereren op de militaire begraafplaats te Ijsselstein afgelopen zaterdag.
Maar toen zei AFA (Anti-Fascistische Actie) dan komen wij ook :D

En toen zei de burgemeester van Ijsselstein: Nou, dan moesten we die SS herdenking maar verbieden want anders wordt t een zooitje..

En toen zei AFA: da's een goed plan :D

En toen was er dus geen SS Nazi herdenking in Ijsselstein afgelopen zaterdag. :D


En toen begreep ik nog steeds niet waarom mensen geen dooie SS'ers zouden mogen herdenken.

Jouw heilstaatje lijkt me bijna even verstikkend als dat van die gekke NeoNazi`s.

barfly
06-03-06, 21:20
Vroegâh in 1933 had je fascisten die communisten molesteerden en nu zijn de communisten aan de beurt. Niks fraais aan eigenlijk.

observer
07-03-06, 08:21
Geplaatst door barfly
Vroegâh in 1933 had je fascisten die communisten molesteerden en nu zijn de communisten aan de beurt. Niks fraais aan eigenlijk. de anti fascisten zijn de fascisten van tegenwoordig, wie met (dreiging van )geweld de democratie denkt te beschermen is gek

wytze
07-03-06, 10:44
Geplaatst door observer
de anti fascisten zijn de fascisten van tegenwoordig, wie met (dreiging van )geweld de democratie denkt te beschermen is gek




dat zei churchill in 1945 oid meen ik. Volgens mij doelde hij meer op de VS en z'n eigen land.

wytze
07-03-06, 10:51
Geplaatst door Max Stirner
En toen begreep ik nog steeds niet waarom mensen geen dooie SS'ers zouden mogen herdenken.
.



wellicht heb je gelijk en moeten we er niet zo'n punt van maken. Wanneer is de Anton Mussert herdenking?
Zie ik jou daar?

oh ja. en hitlers geboortedag niet vergeten te vieren dit jaar.

Max Stirner
07-03-06, 12:43
Geplaatst door wytze
wellicht heb je gelijk en moeten we er niet zo'n punt van maken. Wanneer is de Anton Mussert herdenking?
Zie ik jou daar?

oh ja. en hitlers geboortedag niet vergeten te vieren dit jaar.


Das geen antwoord op de principiele vraag waarom mensen iets of iemand niet zouden mogen herdenken, als ze die behoefte voelen.

Try again.

wytze
07-03-06, 14:02
Geplaatst door Max Stirner
Das geen antwoord op de principiele vraag waarom mensen iets of iemand niet zouden mogen herdenken, als ze die behoefte voelen.

Try again.



Dat wat men wil herdenken kan niet uit de maatschappelijke context gehaald worden.
Wat mensen prive doen is hun zaak en kan niet veel tegen gedaan worden.

Zodra het echter publiekelijk wordt aangekondigd, krijgt het een andere lading en moet het geproblematiseerd worden.
In Ruanda zal het denk ik ook niet gewaardeerd worden als de hutu-moordenaars de slachtpartij op de tutsi's openlijk en publiekelijk willen gaan herdenken.

Max Stirner
07-03-06, 16:15
Geplaatst door wytze
Dat wat men wil herdenken kan niet uit de maatschappelijke context gehaald worden.
Wat mensen prive doen is hun zaak en kan niet veel tegen gedaan worden.

Zodra het echter publiekelijk wordt aangekondigd, krijgt het een andere lading en moet het geproblematiseerd worden.
In Ruanda zal het denk ik ook niet gewaardeerd worden als de hutu-moordenaars de slachtpartij op de tutsi's openlijk en publiekelijk willen gaan herdenken.


Die vergelijking met Hutu`s en Tutsi`s zou pas opgaan als die neoNazi`s een feestje organiseerden (op 4 mei bijv.) om te vieren dat hun dooie of hoogbejaarde vriendjes indertijd zoveel slachtoffers hebben gemaakt.

Das nu echter niet aan de orde; ze herdenken/eren de slachtoffers in eigen kamp ( :strik: ) en dat moeten ze wat mij betreft ongestoord , en met zo min mogelijk aandacht, kunnen doen.

wytze
07-03-06, 16:30
Geplaatst door Max Stirner
Die vergelijking met Hutu`s en Tutsi`s zou pas opgaan als die neoNazi`s een feestje organiseerden (op 4 mei bijv.) om te vieren dat hun dooie of hoogbejaarde vriendjes indertijd zoveel slachtoffers hebben gemaakt.

Das nu echter niet aan de orde; ze herdenken/eren de slachtoffers in eigen kamp ( :strik: ) en dat moeten ze wat mij betreft ongestoord , en met zo min mogelijk aandacht, kunnen doen.



ik bedoelde het in de zin dat een stel hutu's hun gevallen kameraden willen herdenken, die na de slachtpartij door het tutsi-leger zijn gedood.