PDA

Bekijk Volledige Versie : Geweld Italiaanse politie jegens Marokkaan vastgelegd op film



KomMaar
06-03-06, 18:57
Op enkele dagen van de Italiaanse verkiezingen word de regering Berlsuconi alweer geconfronteerd met een nieuwe schandaal. Deze word de opschudding veroorzaakt door een filmpje waarop enkel carabinieri minutenlang een Marokaanse man zwaar toetakelen. Zowel in Italie als in Marokko zorgen de beelden voor de nodige opschudding en Amnesti International eiste reeds een onafhankelijk onderzoek.

Drie leden van Italiaanse politie (twee carabinieri en één politieagent) lieten zich op video betrappen terwijl ze een jonge Marokaan aframmelden. De vide beelde dateren reeds van 19 februari 2006 in Braida, een buitewijk van Sassuolo in Bolgna. Moulay Amer Oulkadi Idrissi word door de drie agenten belaagd die hem in een donker blauwe Alfa willen “slaan”. Aan de andere kant van de straat staat een groepje jongeren waarvan één jongere het hele gebeuren filmt met zijn mobilofoon.
De beelden zijn ronduit schokkend en tonnen hoe de drie agenten mnutenlang inbeuken op hun slachtoffer. Het geweld blijft doorgaan ook lang nadat Moulay Amer Oulkadi Idrissi op grond in gevallen en nagenoeg levenloos blijft liggen. Zelfs als de omstaanders beginnen roepen gaat het geweld ongenadig door.
Moulay Amer Oulkadi Idrissi werd zo zwaar toegetaklet dat hij een week in het ziekenhuis dient opgenomen te worden om de ergste wonden te helen.

De video zal slechts enkele dagen later zijn weg vinden naar het internet, waar hij razendsnel zijn weg vind naar de Italiaanse media. De politie en regering trachten te geweldplegingen goed te praten omwille van vroegere aanrakingen met het gerecht van het slachtoffer.
Toch zorgt de zaak voor heel wat opschudding in Italië en Marokko en heeft ondertussen Amnestie International naar een onafhankelijk onderzoek gevraagd.

bron
http://www.indymedia.be/en/node/1580

Video > http://www.indymedia.be/files/Un-Marocain-tabasse.wmv

~Panthera~
06-03-06, 19:35
Geplaatst door KomMaar
Op enkele dagen van de Italiaanse verkiezingen word de regering Berlsuconi alweer geconfronteerd met een nieuwe schandaal. Deze word de opschudding veroorzaakt door een filmpje waarop enkel carabinieri minutenlang een Marokaanse man zwaar toetakelen. Zowel in Italie als in Marokko zorgen de beelden voor de nodige opschudding en Amnesti International eiste reeds een onafhankelijk onderzoek.

Drie leden van Italiaanse politie (twee carabinieri en één politieagent) lieten zich op video betrappen terwijl ze een jonge Marokaan aframmelden. De vide beelde dateren reeds van 19 februari 2006 in Braida, een buitewijk van Sassuolo in Bolgna. Moulay Amer Oulkadi Idrissi word door de drie agenten belaagd die hem in een donker blauwe Alfa willen “slaan”. Aan de andere kant van de straat staat een groepje jongeren waarvan één jongere het hele gebeuren filmt met zijn mobilofoon.
De beelden zijn ronduit schokkend en tonnen hoe de drie agenten mnutenlang inbeuken op hun slachtoffer. Het geweld blijft doorgaan ook lang nadat Moulay Amer Oulkadi Idrissi op grond in gevallen en nagenoeg levenloos blijft liggen. Zelfs als de omstaanders beginnen roepen gaat het geweld ongenadig door.
Moulay Amer Oulkadi Idrissi werd zo zwaar toegetaklet dat hij een week in het ziekenhuis dient opgenomen te worden om de ergste wonden te helen.

De video zal slechts enkele dagen later zijn weg vinden naar het internet, waar hij razendsnel zijn weg vind naar de Italiaanse media. De politie en regering trachten te geweldplegingen goed te praten omwille van vroegere aanrakingen met het gerecht van het slachtoffer.
Toch zorgt de zaak voor heel wat opschudding in Italië en Marokko en heeft ondertussen Amnestie International naar een onafhankelijk onderzoek gevraagd.

bron
http://www.indymedia.be/en/node/1580

Video > http://www.indymedia.be/files/Un-Marocain-tabasse.wmv


:kotsen: ongelofelijk smerig. :moe:

mark61
06-03-06, 19:38
Geplaatst door ~Panthera~
:kotsen: ongelofelijk smerig. :moe:

Yep. En altijd maar weer.

barfly
06-03-06, 20:37
Italiaanse politie doet dit wel vaker. Recentelijk nog een rel geweest over een antiglobalist die ze gewoon geliquideerd hebben. De tijd van Il Duce is nog niet zo lang achter ons. En als het aan Berlusconi ligt, dan komt die tijd snel weer.

barfly
06-03-06, 20:39
Geplaatst door Dwaalspoor
Onze kinderen worden verkracht, onze vrouwen worden vernedert en bespist, onze mannen worden mishandelt. En dat gaat maar door.Mooi, heel mooi..

Dit is geen incident maar van structurele aard.

Met alle respect voor het slachtoffer in het gore filmpje. Maar ik vind dat jij nu wel erg theatraal bezig bent.

Dwaalspoor
06-03-06, 20:42
Geplaatst door barfly
Met alle respect voor het slachtoffer in het gore filmpje. Maar ik vind dat jij nu wel erg theatraal bezig bent.

Dit is onze dagelijke realiteit en geen theater. En dan heb ik het nog niet eens over de dagelijkse vernederingen, criminalisering en stigmatisering van onze identiteit en geloof.

barfly
06-03-06, 20:51
Geplaatst door Dwaalspoor
Dit is onze dagelijke realiteit en geen theater. En dan heb ik het nog niet eens over de dagelijkse vernederingen, criminalisering en stigmatisering van onze identiteit en geloof.

Praat je nu globaal, continentaal, landelijk of regionaal? Ik kan niet zoveel met dit soort aantijgingen.

Dwaalspoor
06-03-06, 20:57
Geplaatst door barfly
Praat je nu globaal, continentaal, landelijk of regionaal? Ik kan niet zoveel met dit soort aantijgingen.

Overal, het is geen aantijging maar onze feitelijke realiteit.

Divine_70
06-03-06, 21:01
Geplaatst door Dwaalspoor
Overal, het is geen aantijging maar onze feitelijke realiteit.

Jezus Dwaalspoor, wat moet jij het zwaar hebben. :cheefbek:
Zie jij de leuke dingen in het leven nog wel?

barfly
06-03-06, 21:04
Geplaatst door Dwaalspoor
Overal, het is geen aantijging maar onze feitelijke realiteit.

Ok, ik zal er geen doekjes meer om winden! Wie is "onze" en "ons"?

Dwaalspoor
06-03-06, 21:09
Geplaatst door barfly
Ok, ik zal er geen doekjes meer om winden! Wie is "onze" en "ons"?

Wij de Marokkanen en moslims.

Dwaalspoor
06-03-06, 21:10
Geplaatst door Divine_70
Jezus Dwaalspoor, wat moet jij het zwaar hebben. :cheefbek:
Zie jij de leuke dingen in het leven nog wel?

Wat jou niet kan doden maakt je alleen sterker.

Divine_70
06-03-06, 21:11
Geplaatst door Dwaalspoor
Wat jou niet kan doden maakt je alleen sterker.

Er is nog zoveel moois om je heen om WEL van te genieten, dat is geen doodszonde Dwaalspoor.

Dwaalspoor
06-03-06, 21:18
Geplaatst door Divine_70
Er is nog zoveel moois om je heen om WEL van te genieten, dat is geen doodszonde Dwaalspoor.

Wie zegt dat ik niet geniet?

Divine_70
06-03-06, 22:03
Geplaatst door Dwaalspoor
Wie zegt dat ik niet geniet?

Dat hoef je me niet te zeggen, je straalt alleen maar ongeluk uit.
Open je ogen, kijk om je heen en zie wat echt belangrijk is.

Dwaalspoor
06-03-06, 22:08
Geplaatst door Divine_70
Dat hoef je me niet te zeggen, je straalt alleen maar ongeluk uit.
Open je ogen, kijk om je heen en zie wat echt belangrijk is.

Ik kom op voor hen die dat niet zelf kunnen. Ik heb overigens weinig nodig om mijzelf gelukkig te voelen. Iedereen heeeft andere uitgangspunten om zich gelukkig te voelen. Ik ben al tevreden als ik een dak boven mijn hoofd heb, genoeg te eten heb, gezond ben en liefde en waardering krijg van de mensen waar ik om geef. Godzijdank heb ik dat allemaal.


En jij ?

Divine_70
06-03-06, 22:11
Geplaatst door Dwaalspoor
Ik kom op voor hen die dat niet zelf kunnen. Ik heb overigens weinig nodig om mijzelf gelukkig te voelen. Iedereen heeeft andere uitgangspunten om zich gelukkig te voelen. Ik ben al tevreden als ik een dak boven mijn hoofd heb, genoeg te eten heb, gezond ben en liefde en waardering krijg van de mensen waar ik om geef. Godzijdank heb ik dat allemaal.


En jij ?

Ik ben gelukkig als mijn kinderen het zijn.
Jij bent verbitterd.....

Dwaalspoor
06-03-06, 22:30
Geplaatst door Divine_70
Ik ben gelukkig als mijn kinderen het zijn.
Jij bent verbitterd.....

Ik ga niet aan de lopende band jouw negatieve commentaar jegens mijn veronderstelde persoon van repliek bedienen.

Divine_70
06-03-06, 22:33
Geplaatst door Dwaalspoor
Ik ga niet aan de lopende band jouw negatieve commentaar jegens mijn veronderstelde persoon van repliek bedienen.

Zodra er op wat voor manier dan ook aanmerkingen op jou gedrag komen zet je je stekels recht omhoog, en is iemand het niet met je eens is het gelijk de vijand.
Niet iedere Nederlandse is slecht Dwaalspoor.

Dwaalspoor
06-03-06, 22:39
Geplaatst door Divine_70
Zodra er op wat voor manier dan ook aanmerkingen op jou gedrag komen zet je je stekels recht omhoog, en is iemand het niet met je eens is het gelijk de vijand.

Over mijn gedrag mag je vollop commentaar leveren ik zal de eerste zijn die je gelijk geeft als ik over de schreef ga. Maar waar ik niet van hou is als er commentaar over mijn vermeende psychische/emotionele gesteldheid wordt geleverd zonder dat diegene mij daadwerkelijk kent.

En ik zie jou helemaal niet als mijn vijand, integendeel ik vind je wel lief.


Niet iedere Nederlandse is slecht Dwaalspoor. Heb ik nooit beweert. Dat zou heel dom van me zijn als ik dat zou denken en beweren. Mijn kritische blik heb ik juist te danken aan vele Nederlanders.

Divine_70
06-03-06, 22:46
Geplaatst door Dwaalspoor
Over mijn gedrag mag je vollop commentaar leveren ik zal de eerste zijn die je gelijk geeft als ik over de schreef ga. Maar waar ik niet van hou is als er commentaar over mijn vermeende psychische/emotionele gesteldheid wordt geleverd zonder dat diegene mij daadwerkelijk kent.




Vergeet dan niet dat dit virtueel is en dat het alleen maar woorden zijn.
Maar juist omdat het virtueel is kan je mensen heel hard raken met sommige uitspraken, dat zelfde zal jij ook al hebben gevoeld.
Leven en laten leven, ongezouten je mening geven is niks mis mee, maar je moet het ook los kunnen laten en daarna doorgaan.

Seif
06-03-06, 22:48
Geplaatst door Dwaalspoor
Maar waar ik niet van hou is als er commentaar over mijn vermeende psychische/emotionele gesteldheid wordt geleverd zonder dat diegene mij daadwerkelijk kent.

Maar met het zelf oordelen over anderen heb je aanmerkelijk minder moeite. :)


Geplaatst door Dwaalspoor
Je superioriteitsgevoelens voortkomend uit je minderwaardigheidscomplex.

Dwaalspoor
06-03-06, 23:17
Geplaatst door Seif
Maar met het zelf oordelen over anderen heb je aanmerkelijk minder moeite. :)


Geplaatst door Seif
Ik doe niet aan dat cultuurrelativisme van jou. Het kannibalisme van de Asmat keur ik ook niet goed omdat dat toevallig hun cultuur is.

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=2662329#post2662329


Geplaatst door Seif
Wat is er mis met Marokkanen bashen? Andere etniciteiten en geloven spaar ik ook niet

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=2666405#post2666405


Geplaatst door Seif
Mijn manier van leven beschouw ik wel als de beste ja, anders zou het niet mijn manier van leven zijn. :)

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=2666519#post2666519

Dwaalspoor
06-03-06, 23:20
Geplaatst door Divine_70
Vergeet dan niet dat dit virtueel is en dat het alleen maar woorden zijn.
Maar juist omdat het virtueel is kan je mensen heel hard raken met sommige uitspraken, dat zelfde zal jij ook al hebben gevoeld.
Leven en laten leven, ongezouten je mening geven is niks mis mee, maar je moet het ook los kunnen laten en daarna doorgaan.

Wat is hard? Wie hier klappen komt uitdelen moet ook klappen terugverwachten, ik ken mijn pappenheimers hier.

Wie zegt dat ik het niet los kan laten?

Seif
06-03-06, 23:27
Dus na 3 quotjes mag je wel een oordeel vellen? :)

Zal 't onthouden...

Dwaalspoor
06-03-06, 23:30
Geplaatst door Seif
Dus na 3 quotjes mag je wel een oordeel vellen? :)

Zal 't onthouden...

Dat was alleen de oogst van vandaag in maar 1 topic.

Seif
06-03-06, 23:34
Geplaatst door Dwaalspoor
Dat was alleen de oogst van vandaag in maar 1 topic.

Oh, maar van jouw zaaisels kunnen we ook een rijke oogst binnen halen hoor. :D

Kijk, ik weet best dat ik af en toe de grenzen opzoek. Maar ik ga dan ook niet - zoals jij doet - zeuren als mensen hun pijlen op mij richten.

Divine_70
06-03-06, 23:37
Geplaatst door Dwaalspoor


Wie zegt dat ik het niet los kan laten?

Ik, want je blijft jezelf verdedigen.

Maar goed, ik ga plat.

Dwaalspoor
06-03-06, 23:37
Geplaatst door Seif
Oh, maar van jouw zaaisels kunnen we ook een rijke oogst binnen halen hoor. :D

Kijk, ik weet best dat ik af en toe de grenzen opzoek. Maar ik ga dan ook niet - zoals jij doet - zeuren als mensen hun pijlen op mij richten.

Mijn persoon intresseert mij niet in discussies. Ik discusseer ook niet graag over mezelf maar liever over het onderwerp.

En als je wat wil oogsten ga je gang. ik ben daar niet bang voor.

Dwaalspoor
06-03-06, 23:40
Geplaatst door Divine_70
Ik, want je blijft jezelf verdedigen.

Maar goed, ik ga plat.

Dan zit je ernaast. Ik kan je ook negeren maar dan zul je me vermoedelijk verwijten dat ik laf ben omdat ik er niet op reageer.

helly2002
07-03-06, 01:45
erg dat dit soort dingen gebeuren maar thats life gebeurt in elk land weleens toch op elk continent in de wereld het is alleen jammer voor mensen die er gevoelig voor zijn anders krijgje weer zon gedoe net als met de cartoons veel later veroorzaakt omdat een paar mensen het vuurtje zonodig moesten opstoken in moslim landen .het mag gezien worden maar het doel is niet altyd goed vind ik als ongelovige dan he ,geloof veroorzaakt veelteveel gedoe in de wereld

Dwaalspoor
07-03-06, 02:12
Geplaatst door Dwaalspoor

Onze kinderen worden verkracht, onze vrouwen worden vernedert en bespist, onze mannen worden mishandelt. En dat gaat maar door. Mooi, heel mooi...

Dit is geen incident maar van structurele aard.

Welke nitwit heeft mijn reaktie die hierboven staat en eerder in de topic stond verwijdert?

Om bovenstaande lijstje aan te vullen:

En onze geloof en identiteit wordt gecriminaliseerd en gestigmatiseerd en als we ons mond open doen, zelfs op een website voor Marokkanen dan nog wordt onze kritieke stem geband, doodgezwegen en gecensureerd.

Vrijheid van meningsuiting? Ja..ja...amehoela!

helly2002
07-03-06, 03:57
Geplaatst door Dwaalspoor
Welke nitwits heeft mijn reaktie die hierboven staat en eerder in de topic stond verwijdert?

Om bovenstaande lijstje aan te vullen:

En onze geloof en identiteit wordt gecriminaliseerd en gestigmatiseerd en als we ons mond open doen, zelfs op een website voor Marokkanen dan nog wordt onze kritieke stem geband, doodgezwegen en gecensureerd.

Vrijheid van meningsuiting? Ja..ja...amehoela!




kruip eens uit die slachtofferol er gebeurt netzogoed weleens iets bij niet moslims .niemand hoeft moslims eenn stigma optedrukken dat doen de gasten van madrid londen en het wtc wel veroordeel dat soort gasten gewoon met zen allen ,geloof lekker watje wild geloven met geloof is niks mis maar gebruik dit soort filmpies niet om haat tezaaien .wat is er trouwens mis mee om schijt aan mensen tehebben wat mensen vanje vinden ?,probeer tegen zon stigma tevechten in plaats van over wilders en zo tezeuren want dar irriteer ik me als autochtoon enorm aan .

Dwaalspoor
07-03-06, 04:21
Geplaatst door helly2002
Kruip eens uit die slachtofferol, er gebeurt net zo goed wel eens iets bij niet-moslims. Niemand hoeft moslims een stigma op te drukken, dat doen de gasten van Madrid, Londen en het WTC wel.

Veroordeel dat soort gasten gewoon met zijn allen, geloof lekker wat je wilt geloven. Met geloof is niks mis maar gebruik dit soort filmpies niet om haat te zaaien.

Wat is er trouwens mis mee om schijt aan mensen te hebben van wat mensen van je vinden? Probeer tegen zo'n stigma te vechten in plaats van over Wilders en zo te zeuren want daar irriteer ik me als autochtoon enorm aan.

Hou eens op met je autochtone slachtofferrol.