PDA

Bekijk Volledige Versie : PvdA'r Van Heemst beklad met Arabische tekstballonnetjes



Dwaalspoor
07-03-06, 01:15
Van Heemst beklad met Arabische tekstballonnetjes

Door ANTTI LIUKKU

ROTTERDAM Zelfs voor Marokkaanse Rotterdammers is het niet altijd even duidelijk wat PvdA’er Peter van Heemst in het klassiek Arabisch te zeggen heeft.

Wat staat daar toch, in de tekstballonnetjes die op vele tientallen PvdA-posters zijn geplakt? ,,Volgens mij zegt die man: stemmen, en ik ben nummer 1,’’ aldus een voorbijganger. ,Niet waar,’’ verbetert een gesluierde vrouw. ,,Even kijken. Hier staat... lijst, verkiezingen,

http://www.ad.nl/multimedia/archive/00054/heemst_54487h.jpg
1... ’Verkiezingslijst nummer 1’, dat is het.’’

Lijst nummer 1? Is dat niet de grote concurrent Leefbaar Rotterdam? Inderdaad. Daags voor de verkiezingen probeert een onbekende plakbrigade moslims op het verkeerde been te zetten. Want hoewel de PvdA-poster het niet specifiek vermeldt: dit jaar staan de sociaal-democraten op nummer 2.

Bij Leefbaar Rotterdam zijn ze niet gediend van de tekstballonnetjes. ,,Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Net zo min als het tekenen van Hitler-snorretjes op onze posters,’’ aldus een Leefbaar-woordvoerder.

Bij de PvdA zijn ze op de hoogte, alleen van een juiste vertaling was het nog niet gekomen. Een woordvoerder aldaar relativeert: ,,Ach, we kunnen wel tegen een stootje. Nu kijken in ieder geval meer mensen naar de poster.’’

Het doorzichtig staaltje misleiding maakt in ieder geval één ding duidelijk: de allochtone stem doet er vandaag toe.

http://www.ad.nl/rotterdam/stad/article193444.ece


Ik zag het vanochtend al toen ik op weg was naar me werk. Het zelfde poster was al eerder beplakt met een hitlersnorretje.

Victory
07-03-06, 06:51
Geplaatst door klaaskop
Aha. Dus misleiding tov LPF mag, maar de heilige linkse kerk moeten we van afblijven ?

Ik vind het wel humor.
Ofschoon ik liever had gezien dat geen enkele poster werd beklad: iedere stem moet een éigen stem zijn (en dat geldt ook - juist - voor zogenaamde "stemadviezen"...)
"heilige linkse kerk"

Man, wie verzint toch zulke domme zinnen?

Dwaalspoor
07-03-06, 07:22
Geplaatst door Victory
"heilige linkse kerk"

Man, wie verzint toch zulke domme zinnen?

Domme rukkers

Elsschot
07-03-06, 08:53
laat vandaag het volk spreken, en pas op voor fractieleiders die vanavond na 21.00 uur vertellen dat deze stemuitslag veroorzaakt is door het beleid van het kabinnet