PDA

Bekijk Volledige Versie : Boekje open over drugsdominee Hans Visser



Marsipulami
07-03-06, 09:53
Boekje open over drugsdominee Hans Visser
Peter Siebelt analyseert netwerken Pauluskerk

Geplaatst op 7/3 '06 om 10:44u
Door Theo Borgermans (Bron: Reformatorisch Dagblad)


ROTTERDAM (RKnieuws.net) - De bekende dominee Hans Visser van de Pauluskerk in Rotterdam zou zich jarenlang hebben verrijkt met miljoenen aan subsidiegeld van de gemeente Rotterdam. Dat schrijft Peter Siebelt in een nieuw boek dat verschijnt onder de titel ”Vissers in troebel water”. De predikant zelf zegt in een reactie niet onder de indruk te zijn van de aantijgingen.



Siebelt geeft een schokkend beeld van de praktijken van de man achter de Rotterdamse Pauluskerk. Dominee Visser zou er opmerkelijke samenwerkingsverbanden op nahouden met een ex-terrorist, drugsdealers, pedofielen en politici. Als klap op de vuurpijl beschrijft Siebelt hoe de gemeente Rotterdam jarenlang een netwerk van stichtingen rond de Pauluskerk heeft gefinancierd. Achter die subsidiestromen zou de Pauluskerkdominee schuilgaan.

Siebelt, die zich voor zijn aantijgingen baseert op interne stukken van de gemeente Rotterdam, spreekt van een miljoenenindustrie. „Een snelle rekensom leert”, aldus de schrijver in zijn boek, „dat de Pauluskerk de afgelopen drie jaar meer dan 2 miljoen euro uit de gemeentekas heeft ontvangen, nog afgezien van de subsidies voor allerlei incidentele activiteiten.”

Waar al dat geld is gebleven, is volgens Siebelt een raadsel. Hij wijst erop dat ook Leefbaar Rotterdam eerder al vraagtekens plaatste bij de constructies van de dertien stichtingen en de subsidies die zij jaarlijks krijgen toegeschoven. Volgens Siebelt heeft de Pauluskerk niet alleen geld opgestreken van de gemeente, maar ook van de provincie Zuid-Holland en van diverse ministeries. De accountant van de Pauluskerk heeft bovendien de jaarrekeningen 2001 en 2003 niet goedgekeurd.

Dominee Visser zou via de toenmalige PvdA-minister d’Ancona een verblijfsvergunning hebben geregeld voor Ibrahim Albaz, tot eind jaren zeventig een kopstuk binnen de Palestijnse terreurorganisatie Al Fatah. Hij kwam naar Nederland na een mislukte poging 4,5 kilo explosieven Duitsland binnen te smokkelen. Visser zag Albaz als vrijheidsstrijder. Hij gaat geregeld met Visser de barricaden op voor de goede zaak en roept daarbij op tot geweld tegen Israël, schrijft Siebelt.

Volgens Siebelt hielp dominee Visser ook de pedofiele Amerikaan Donald Mader aan een baan. De man hield zich in Amerika bezig met naaktfoto’s van zeer jonge jongetjes. Toen hem de grond te heet onder de voeten werd, kwam hij naar Nederland, waar hij enkele keren aan een strafrechtelijk onderzoek is onderworpen. Mader is tot op de dag van vandaag verbonden aan de Pauluskerk.

Siebelt, die geldt als horzel in de pels van links Nederland, deed eerder een boekje open over Mabel Wisse Smit, Theo van Goghmoordenaar Mohammed B., Mient Jan Faber, Tweede Kamerlid Wijnand Duyvendak en het netwerk rond Volkert van der G., de moordenaar van Pim Fortuyn.

Het Rotterdamse college van burgemeester en wethouders laat weten, zo staat in het boekje, dat de geldende subsidievoorschriften van de gemeente Rotterdam strikt zijn nageleefd.

Dominee Visser zegt in een reactie niet onder de indruk te zijn van de aantijgingen. „Ik heb het boek nog niet gelezen, maar ik vermoed dat het vol met laster en insinuaties staat. Alsof ik bij machte zou zijn een verblijfsvergunning voor iemand te regelen. Alsof ik zou oproepen tot geweld wanneer je voor de stichting van een Palestijnse staat ben. Heulen met een pedofiel is klinkklare onzin. De meeste stichtingen en verenigingen waar ik in zit ontvangen niet eens subsidie. Waar heeft die man het over?”

De Pauluskerkdominee zegt zich te beraden op juridische stappen tegen Siebelt. „Hoewel het risico daarvan is dat je zo’n man te veel eer geeft.”

Elsschot
07-03-06, 10:05
ondanks de beste bedoelingen van ds Visser is hij verwikkeld geraakt in een netwerk van geldstromen die blijkbaar niet allemaal voor de juiste zaken aangewend worden.

Hij moest maar eens doorgelicht worden door een rekenkamer of accountantsdienst

Wortel
07-03-06, 10:33
Kennelijk vinden sommigen het weer nodig om Hans Visser in een bedenkelijk daglicht te stellen. Ik durf te beweren als geen ander op dit forum te weten dat Visser een heel oorspronkelijke stijl heeft, en dat dat een stijl is die mij op momenten zeker ook niet zou passen. Evengoed steekt hij wel zijn nek uit voor minder bedeelden conform de oproep zoals hij zijn geloof verstaat.
Ik weet ook van kinnesinne naar Visser toe uit de richting van lieden die het Reformatorisch Dagblad elke dag op hun deurmat hebben liggen. In die zin, en in het licht van het feit dat Leefbaar Rotterdam hem het werken nagenoeg onmogelijk heeft gemaakt, doet in dit verband het nodige vermoeden.

Elsschot
07-03-06, 10:38
ondanks de allerbeste bedoelingen van visser is het toch niet ondenkbaar dat de susidiegelden niet allemaal op de goede plek geland zijn

Dwaalspoor
07-03-06, 10:39
Wie zou de opdrachtgever kunnen zijn van Peter Siebelt?

Elsschot
07-03-06, 10:49
een journalist zou in principe onafhankelijk moeten zijn, helaas is in NL de overgrote meerderheid van de journalisten links en PvdA-minded.

Bakra
07-03-06, 11:06
Geplaatst door Dwaalspoor
Wie zou de opdrachtgever kunnen zijn van Peter Siebelt?

In elk geval niet het pvda van Wijnand Duivendak (2de kamer) die toch min of meer ontmaskerd is door deze man.

Wel erg vreemd dat het normaliter zo gehaaide journaille zoweinig interesse toonde in de ontmaskering van de meest groene pvda'er

Mark
07-03-06, 11:11
De miljoenen die in nederland in subsidies omgaan komen volgens mij vaak terecht bij linkse wereldverbeteraars die er leuke buitenhuizen van kunnen kopen :)

waterfiets
07-03-06, 11:18
Het zou vooral schokkend zijn m.b.t. de gemeente Rotterdam als ze niet weten wat er met subsidiegeld gebeurt. Maar verder lijkt het mij ook een sensationeel werkje van Siebelt. Hoewel ik absoluut geen symphatie heb voor de aanpak van dominee Hans Visser.

Dwaalspoor
07-03-06, 11:21
Geplaatst door Bakra
In elk geval niet het pvda van Wijnand Duivendak (2de kamer) die toch min of meer ontmaskerd is door deze man.

Wel erg vreemd dat het normaliter zo gehaaide journaille zoweinig interesse toonde in de ontmaskering van de meest groene pvda'er

Wijnand Duivendak is van Groen Links.

Dwaalspoor
07-03-06, 11:23
Iemand die informatie verkoopt aan Shell en andere multinationals over aanstaande acties tegen hun smerige beleid lijkt mij niet van het zuiverste koffie.

Bakra
07-03-06, 11:28
Geplaatst door Dwaalspoor
Wijnand Duivendak is van Groen Links.

oh ja, dom dom dom

Bakra
07-03-06, 11:29
Geplaatst door Dwaalspoor
Iemand die informatie verkoopt aan Shell en andere multinationals over aanstaande acties tegen hun smerige beleid lijkt mij niet van het zuiverste koffie.

Shell zorgt juist voor een SCHONERE motor, kijk maar eens naar de plaatjes in de folder over aangekoekte en verbrande kleppen door het gebruik van benzine van merk X

Dwaalspoor
07-03-06, 11:31
Geplaatst door Bakra
Shell zorgt juist voor een SCHONERE motor, kijk maar eens naar de plaatjes in de folder over aangekoekte en verbrande kleppen door het gebruik van benzine van merk X

Vertel het de Nigerianen of Ken Saro Wiwa.

wytze
07-03-06, 11:34
Peter Siebelt? :o :maf2:

Bakra
07-03-06, 11:36
Geplaatst door Dwaalspoor
Vertel het de Nigerianen of Ken Saro Wiwa.

de helft van de olie-exploitatie van Nigeriaanse olievelden wordt gedaan door ExxonMobile(Esso) wel raar dat de milieubewegingen zich niet daarop richten maar immer op Shell.


Verder wordt je in geen enkel corrupt Afrikaans land (in casu ; alle afrikaanse landen) erg oud als strijder tegen het regime

Dwaalspoor
07-03-06, 11:41
Geplaatst door Bakra
de helft van de olie-exploitatie van Nigeriaanse olievelden wordt gedaan door ExxonMobile(Esso) wel raar dat de milieubewegingen zich niet daarop richten maar immer op Shell.

Wellicht omdat exxon geen Nederlands bedrijf is?


Verder wordt je in geen enkel corrupt Afrikaans land (in casu ; alle afrikaanse landen) erg oud als strijder tegen het regime Dat geeft al aan welk moraal Shell en Peter Siebelt vertegenwoordigen.

Bakra
07-03-06, 11:44
Geplaatst door Dwaalspoor
Wellicht omdat exxon geen Nederlands bedrijf is?



dus is het zover gekomen dat slechts de nederlandse bedrijven zich moeten verantwoorden voor internationale milieu- en mensenrechten organisaties

Dwaalspoor
07-03-06, 11:49
Geplaatst door Bakra
dus is het zover gekomen dat slechts de nederlandse bedrijven zich moeten verantwoorden voor internationale milieu- en mensenrechten organisaties

Dat is niet meer dan logisch, verbeter de wereld begin bij jezelf.

Elsschot
07-03-06, 11:53
Geplaatst door Dwaalspoor
Dat is niet meer dan logisch, verbeter de wereld begin bij jezelf.

je vereenzelvigd je wel erg met Shell

Dwaalspoor
07-03-06, 11:56
Geplaatst door Elsschot
je vereenzelvigd je wel erg met Shell

Kom je nu op voor Shell?

Nutteloos commentaar, ik heb het over Peter Siebelt die zo a-moreel is als de neten dat hij informatie verkoopt aan Shell en andere multinationals om ze voor te bereiden tegen mogelijke acties van actievoerders.

Elsschot
07-03-06, 12:01
Geplaatst door Dwaalspoor


ik heb het over Peter Siebelt die zo a-moreel is als de neten dat hij informatie verkoopt aan Shell en andere multinationals om ze voor te bereiden tegen mogelijke acties van actievoerders.



goeie actie van Siebelt; juist die actiegroepen (RaRa en collegae) kregen van de BVD en Justitie veel te veel ruimte, en van de media veel te veel clementie voor hun verachtelijke daden

Dwaalspoor
07-03-06, 12:04
Geplaatst door Elsschot
goeie actie van Siebelt; juist die actiegroepen (RaRa en collegae) kregen van de BVD en Justitie veel te veel ruimte, en van de media veel te veel clementie voor hun verachtelijke daden

Kortom jouw moraal is die van Peter Siebelt.

Elsschot
07-03-06, 12:05
Geplaatst door Dwaalspoor
Kortom jouw moraal is die van Peter Siebelt.

eerder die van een Siebelt dan die van de Rara

Dwaalspoor
07-03-06, 12:10
Geplaatst door Elsschot
eerder die van een Siebelt dan die van de Rara

Het is veelzeggend om nette actievoerders zoals bijvoorbeeld Green Peace te vereenzelvigen met rara.

Elsschot
07-03-06, 12:12
Geplaatst door Dwaalspoor
Het is veelzeggend om nette actievoerders zoals bijvoorbeeld Green Peace

NETTE ACTIEVOERDERS ???


Alles vergeten van de Brent Spar

Dwaalspoor
07-03-06, 12:20
Geplaatst door Elsschot
NETTE ACTIEVOERDERS ???


Alles vergeten van de Brent Spar

Als het aan jouw moraal ligt gebeurt er helemaal niets. En dat alleen omdat je naar alle waarschijnlijkheid de rechtse kant verkiest vanwege je xenofobische motieven.

Elsschot
07-03-06, 12:28
Geplaatst door Dwaalspoor
Als het aan jouw moraal ligt gebeurt er helemaal niets. En dat alleen omdat je naar alle waarschijnlijkheid de rechtse kant verkiest vanwege je xenofobische motieven.


HO Ho ho, je gaat nu wel heel erg snel.

Ja, ik ben tegenstander van links geleide actiecommitees
Ja, ik ben een grote natuurliefhebber, maar ik weet dat je
niet alles kunt behouden zoals het was
Ja ik ben een voorstander van nieuwe nederlanders die zich hier thuisvoelen en een positieve bijdrage leveren
Nee, ik ben niet bang voor buitenlanders
Ja, ik erger me wel aan nieuwe nederlanders die zich onvoldoende inspannen om zich hier thuis te voelen