PDA

Bekijk Volledige Versie : Pastors: er wordt geschiedenis geschreven



Elsschot
07-03-06, 10:14
Pastors: er wordt geschiedenis geschreven


ROTTERDAM (ANP) - Onder grote belangstelling van vertegenwoordigers van de media heeft Marco Pastors (Leefbaar Rotterdam) dinsdagochtend kort na tien uur zijn stem uitgebracht. In het wijkcentrum in Hillesluis koos hij voor Ronald Sörensen, fractievoorzitter en oprichter van Leefbaar Rotterdam.

De oud-wethouder is ervan overtuigd dat er dinsdag geschiedenis wordt geschreven in Rotterdam ongeacht de verkiezingsuitslag. ,,Als de PvdA weer groot wordt, is dat opmerkelijk. Zoals Leefbaar Rotterdam ook geschiedenis schrijft als de partij groot genoeg wordt om in het college van burgemeester en wethouders terug te keren.''

Dinsdag had de voorman van Leefbaar Rotterdam goede hoop dat hij veel twijfelende Rotterdamse kiezers op het laatste moment heeft overgehaald om op zijn partij te stemmen. Zelf vergeleek hij het uitbrengen van zijn stem met het indienen van een offerte. ,,Het is gebeurd en nu maar afwachten hoe het uitpakt.''

Pastors was tot enkele maanden geleden wethouder Fysieke Infrastuctuur. Hij moest aftreden nadat coalitiepartner CDA een motie van wantrouwen tegen hem steunde na uitspraken over allochtonen. Na de dood van Pim Fortuyn werd Pastors leider van Leefbaar Rotterdam, de partij die aangevoerd door Fortuyn in 2002 de PvdA uit het college verdreef. De nieuwe politieke beweging Leefbaar Rotterdam kreeg in 2002 zeventien zetels.

Sallahddin
07-03-06, 11:47
Geplaatst door Elsschot
Pastors: er wordt geschiedenis geschreven


ROTTERDAM (ANP) - Onder grote belangstelling van vertegenwoordigers van de media heeft Marco Pastors (Leefbaar Rotterdam) dinsdagochtend kort na tien uur zijn stem uitgebracht. In het wijkcentrum in Hillesluis koos hij voor Ronald Sörensen, fractievoorzitter en oprichter van Leefbaar Rotterdam.

De oud-wethouder is ervan overtuigd dat er dinsdag geschiedenis wordt geschreven in Rotterdam ongeacht de verkiezingsuitslag. ,,Als de PvdA weer groot wordt, is dat opmerkelijk. Zoals Leefbaar Rotterdam ook geschiedenis schrijft als de partij groot genoeg wordt om in het college van burgemeester en wethouders terug te keren.''

Dinsdag had de voorman van Leefbaar Rotterdam goede hoop dat hij veel twijfelende Rotterdamse kiezers op het laatste moment heeft overgehaald om op zijn partij te stemmen. Zelf vergeleek hij het uitbrengen van zijn stem met het indienen van een offerte. ,,Het is gebeurd en nu maar afwachten hoe het uitpakt.''

Pastors was tot enkele maanden geleden wethouder Fysieke Infrastuctuur. Hij moest aftreden nadat coalitiepartner CDA een motie van wantrouwen tegen hem steunde na uitspraken over allochtonen. Na de dood van Pim Fortuyn werd Pastors leider van Leefbaar Rotterdam, de partij die aangevoerd door Fortuyn in 2002 de PvdA uit het college verdreef. De nieuwe politieke beweging Leefbaar Rotterdam kreeg in 2002 zeventien zetels.

Ja,er wordt wel geschiedenis geschreven...van segregatie en uitsluiting wel te verstaan!!!!

Dwaalspoor
07-03-06, 11:59
Geplaatst door Sallahddin
Ja,er wordt wel geschiedenis geschreven...van segregatie en uitsluiting wel te verstaan!!!!

Rotterdam is nog nooit zo verdeeld geweest als onder leefbaar shit. Zo heeft pim het gewild.

Elsschot
07-03-06, 12:04
Geplaatst door Dwaalspoor
Rotterdam is nog nooit zo verdeeld geweest als onder leefbaar shit. Zo heeft pim het gewild.

de non-valeurs van de samenleving krijgen het een beetje benauwder omdat ze terecht gewezen worden. De overgrote meerderheid van NL is het eens met de verhardde standpunten binnen de politiek

Dwaalspoor
07-03-06, 12:07
Geplaatst door Elsschot
de non-valeurs van de samenleving krijgen het een beetje benauwder omdat ze terecht gewezen worden. De overgrote meerderheid van NL is het eens met de verhardde standpunten binnen de politiek

Dat zullen we zien bij de uitslagen.

Landelijk gezien is het volk wel snel teruggekomen op hun standpunten. Zie de stand van zaken in de prognoses. De Pvda staat niets voor niets zo hoog en is het LPF gedecimeerd.

Zou het Nederlandse volk dan grotendeels bestaan uit non-valeurs?

Elsschot
07-03-06, 12:11
Geplaatst door Dwaalspoor
Dat zullen we zien bij de uitslagen.

Landelijk gezien is het volk wel snel teruggekomen op hun standpunten. Zie de stand van zaken in de prognoses. De Pvda staat niets voor niets zo hoog en is het LPF gedecimeerd.

Zou het Nederlandse volk dan grotendeels bestaan uit non-valeurs?

nee, de pvda heeft de fortuijn standpunten grotendeels omarmd en een sociale sticker erop geplakt zodat de ideeen opeens wel salonfahig geworden zijn

NIS
07-03-06, 12:12
Hup PVDA, huP! Laat Pastors maar in zijn hempje staan! :wohaa:

Elsschot
07-03-06, 12:15
Geplaatst door NIS
Hup PVDA, huP! Laat Pastors maar in zijn hempje staan! :wohaa:

we zullen zien

Dwaalspoor
07-03-06, 12:16
Geplaatst door Elsschot
nee, de pvda heeft de fortuijn standpunten grotendeels omarmd en een sociale sticker erop geplakt zodat de ideeen opeens wel salonfahig geworden zijn

Dat is wel heel sterk overdreven. Pim succes was alleen op vreemdelingen- en moslimhaat gebasseerd, dat kun je zien aan Pastors die om de haverklap marokkanen criminaliseert.

De VVD en CDA hebben zich nog rechtser gedragen maar toch verliezen ze.

Het succes van Groen links en de SP komt ooik niet zomaar uit de lucht vallen, wil je zeggen dat ze het van pim hebben?

Elsschot
07-03-06, 12:19
Geplaatst door Dwaalspoor
Dat is wel heel sterk overdreven. Pim succes was alleen op vreemdelingen- en moslimhaat gebasseerd, dat kun je zien aan Pastors die om de haverklap marokkanen criminaliseert.

De VVD en CDA hebben zich nog rechtser gedragen maar toch verliezen ze.

Het succes van Groen links en de SP komt ooik niet zomaar uit de lucht vallen, wil je zeggen dat ze het van pim hebben?

dus uitspraken van Van Heemst en Wouter Bos dat zij het eigenlijk wel eens zijn met de gewraakte uitspraken van Pastors geven geen morele verschuiving van de pvda weer ?

Dwaalspoor
07-03-06, 12:21
Geplaatst door Elsschot
dus uitspraken van Van Heemst en Wouter Bos dat zij het eigenlijk wel eens zijn met de gewraakte uitspraken van Pastors geven geen morele verschuiving van de pvda weer ?

1 uitspraak is geen partijprogramma, dat kun je niet weten omdat simpel stemvee alleen afgaat op populistische uitspraken.

catch25
07-03-06, 12:30
in rotterdam, wordt door de gekleurde medemens vooral pvda gestemd, leefbaar rotterdam wordt vooral verkozen door de blanke medemens aldaar.

En me dunkt, is deze keuze gebaseerd op een vrij simpel principe: de mensen denken er zelf van te profiteren als die partij aan de macht komt - van 'integratie' partijen worden allochtonen beter (meer geld hun kant op), van 'segregatie' partijen de autochtoon - minder geld naar de allochtoon)

En dan laten we de idealisten en onwetenden even buiten beschouwing.

tukkersterror
07-03-06, 15:19
Geplaatst door catch25
in rotterdam, wordt door de gekleurde medemens vooral pvda gestemd, leefbaar rotterdam wordt vooral verkozen door de blanke medemens aldaar.

En me dunkt, is deze keuze gebaseerd op een vrij simpel principe: de mensen denken er zelf van te profiteren als die partij aan de macht komt - van 'integratie' partijen worden allochtonen beter (meer geld hun kant op), van 'segregatie' partijen de autochtoon - minder geld naar de allochtoon)

En dan laten we de idealisten en onwetenden even buiten beschouwing.

Dus na 40 jaar wil jij nog steeds geld pompen in iets wat niet werkt?!?!
Ik was een twee jaar geleden bij een kennis uit India, top functie bij een groot concern, tot dat family overkwam uit india, alle meubels in de garage, tapijten en kussens op de vloer tafeltje in het midden en wij er met zijn allen er omheen.
Begint zijn Vader uit India tegen mij in het gebroken Engels, waarom wij zover achterliepen?
Waarna mijn kennis de volgende morgen maar weer alle meubels terug zette in huis.

Intregatie bestaat niet, wel kennis van andermans gewoontes en gebruiken!!!

helly2002
07-03-06, 17:17
Geplaatst door Dwaalspoor
Dat is wel heel sterk overdreven. Pim succes was alleen op vreemdelingen- en moslimhaat gebasseerd, dat kun je zien aan Pastors die om de haverklap marokkanen criminaliseert.

De VVD en CDA hebben zich nog rechtser gedragen maar toch verliezen ze.

Het succes van Groen links en de SP komt ooik niet zomaar uit de lucht vallen, wil je zeggen dat ze het van pim hebben?




pims suc6 was meer dan dat hoor was eindelijk is iemand die normaal praat er zijn toch meer moslims als marocs ?.sp is al trouwens jarenlang overal aan het groeien .volgens mij heeft fortuin wel gelijk gekregen dat de perfecte multicultie samenleving in nl niet bestond terwijl het onder paars leek vanwel .pvda en leefbaar rotterdam samen niks fouts aan toch was het nou trouwens iemand van leefbaar rotterdam of de pvda die kutmarrokanen zei op de camera dat was pvda toch en daar gaan alle marocs vrolijk op stemmen slim slim . :duim: .is het trouwens niet slimmer om je aftevragen waarom zoveel mensen op de lpf stemden dan tezeuren over dat fortuin zogenaamd een rasist was ?.mischien omdat veel hollanders het een beetje zat waren maar dat hoor je niet alleen wij worden gediscrimineerd geef me 10 eurocent voor elke keer dat ik dat gehoord heb en ik was miljoniar lol.


wrom wou pim die 2600 mensen laten blijven waarvan nu het merendeel het land is uitgeschopt omdat hij zon rasist was zeker ?

Dwaalspoor
07-03-06, 20:41
http://www.ad.nl/multimedia/archive/00054/moummi_54735h.jpg

Imam El Moummi stemt in Rotterdam. Foto Jaap Rozema

http://www.ad.nl/multimedia/archive/00054/verkiezingen_opkomst_54714a.jpg

Zeer hoge opkomst, ook van van allochtonen, bij een stembureau in Rotterdam-West. Foto PETER HILZ

Dwaalspoor
07-03-06, 22:29
Geplaatst door Dwaalspoor
http://www.ad.nl/multimedia/archive/00054/moummi_54735h.jpg

Imam El Moummi stemt in Rotterdam. Foto Jaap Rozema

http://www.ad.nl/multimedia/archive/00054/verkiezingen_opkomst_54714a.jpg

Zeer hoge opkomst, ook van van allochtonen, bij een stembureau in Rotterdam-West. Foto PETER HILZ

De foto van El Moumni is van de krant afgehaald, niet getreurd ik kon hem gelukkig nog in mijn temp. internetfiles vinden, vandaar nog een keer El Moumni die stemt.

http://img88.imageshack.us/img88/7752/moummi54735h14fk.jpg

Onder allochtonen werd er in Rotterdam bij de Marokkanen het hoogste % stemmers gehaald.

Marokkanen +/- 55 %
Surinamers +/- 51 %
Turken +/- 47 %
Kaapverdianen +/- 35 %

Er wordt geschiedenis geschreven door de Marokkanen in Rotterdam.

Dwaalspoor
08-03-06, 02:00
Nog een geschiedenisfeitje:

Van de Marokkanen kwam in Amsterdam 35 procent stemmen, in Rotterdam 55.

tr_imparator
08-03-06, 02:32
Geplaatst door Marruecos
Ze zijn daar een beetje geschift in Rotterdam.



geshift inderdaad.

tr_imparator
08-03-06, 02:34
Wie kiest er uberhaupt nou voor dat onleefbare tuig. Daar moet je toch een Rotterdammer voor zijn.

Dwaalspoor
08-03-06, 02:51
Geplaatst door tr_imparator
Wie kiest er uberhaupt nou voor dat onleefbare tuig. Daar moet je toch een Rotterdammer voor zijn.

In Rotterdam heb je de meeste autochtonen die aan de onderkant van de samenleving leven. Ik denk dat het armoede en ongeschooldheid is die ze in de handen van de leefbare bloedhonden drijft.

helly2002
08-03-06, 02:54
ja omdat het daar meer mocht van hun imaam :lole:

Joesoef
08-03-06, 04:57
Geplaatst door Elsschot
de non-valeurs van de samenleving krijgen het een beetje benauwder omdat ze terecht gewezen worden. De overgrote meerderheid van NL is het eens met de verhardde standpunten binnen de politiek


De uitslag laat hele andere dingen zien. Misschien is het wel aan de nasleep van pimmetje te danken dat de buitenlanders vanaf nu massaal naar de stembus gaan om hun gelijk te halen.
De samenleving gaat absoluut veranderen.

helly2002
08-03-06, 05:20
Geplaatst door Joesoef
De uitslag laat hele andere dingen zien. Misschien is het wel aan de nasleep van pimmetje te danken dat de buitenlanders vanaf nu massaal naar de stembus gaan om hun geleik te halen.
De samenleving gaat absoluut veranderen.




dat is niet de nasleep van pimmetje maar de demonisering ervan die ik hier soms nog lees ,het is alleen maar goed dat alochtonen gaan stemmen .nawijn had trouwens ook 5 zetels op die ene plek dat hij meedeed dat veranderen zalwel meevallen dus .over 4 jaar weetje waar de pvda voor staat voor hetzelfde dus .het zullen nog altyd het grootste aantal autochtonen zijn die dit kabinet nu hebben afgestraft in de gemeenteraadsverkiezingen .de samenleving veranderd pas als volkeren het heft in eigen hand nemen wat hopelijk nooit gebeurd .en waar praten we over van 17 naar 14 zetels .wat er nu zit is nog veel erger dan fortuin bewijze wel die 26000 mensen .pvda is goed in sprookjes die recht inje gezicht uiteenspatten meer niet was trouwens ook de party van oudkerk die kutmarrokanen op de camera zei zonder dat hij het wist .ik heb blanco gestemd had sp hier gezeten had ik opze gestemd .pimmetje is dood duswil je iemand slecht wegzeten pak dan een ander is niet respectvol gal spugen over de dode over geen enkele trouwenns.

Joesoef
08-03-06, 05:51
Links is niet zaligmakend, zeker niet de PvDA. Het beleid is wel socialer iets wat nodig is voor een leefbare samenleving.
Rotterdam komt er wel achter dat metname LR absoluut niets gebracht heeft, ontkenningsfase.

jang0201
08-03-06, 08:19
gefeliciteerd hoor PVDA, kunnen we weer lekker 4 jaar allochtonen gaan knuffelen, mmmm kijk er weer echt naar uit :argwaan:
leefbaar rotterdam heeft niet verloren, vind ik. 4 jaar geleden van niets naar de grootste partij, nu maar een paar zetels verloren.

tr_imparator
08-03-06, 11:55
Geplaatst door jang0201
gefeliciteerd hoor PVDA, kunnen we weer lekker 4 jaar allochtonen gaan knuffelen, mmmm kijk er weer echt naar uit :argwaan:



Waarom roept dat weerstand op bij jou?

helly2002
09-03-06, 02:01
en uiteindelijk veranderd erweer is niks ik heb de pvda niet veel horen klagen over het hardere imigratie beleid

Bofko
09-03-06, 09:19
Geplaatst door helly2002
en uiteindelijk veranderd erweer is niks ik heb de pvda niet veel horen klagen over het hardere imigratie beleid

Ik verwacht ook niet dat als de PVDA volgend jaar weer in de regering komt Verdonks beleid teruggedraaid gaat worden.

Elsschot
09-03-06, 09:23
Geplaatst door Bofko
Ik verwacht ook niet dat als de PVDA volgend jaar weer in de regering komt Verdonks beleid teruggedraaid gaat worden.

precies; het koorknaapje Bos is bang voor een linkse coalitie omdat er dan opeens van hem verwacht wordt dat er echt nieuwe plannen gerealiseerd gaan worden in plaats van gratis meeliften op het door hem zo bekritiseerde beleid van Verdonk en Zalm

wytze
09-03-06, 09:26
Goeiemorgen,

Felicitaties aan alle Rotterdammers hier die PvdA GL of SP hebben gestemd.

Helaas kregen de onleefbaren nog teveel stemmen maar er is een nipte linkse meerderheid.
Ik hoop van harte dat die met elkaar de boel in Rotjeknor weten om te buigen.

In Amsterdam wordt het ook leuk om te zien of PvdA met GL en SP samengaat. Ze hebben samen 33 van de 45 zetels dus dat zou moeten kunnen.

Elsschot
09-03-06, 09:42
ja , een nieuwe linkse lente waarin de pvda met de billen bloot moet