PDA

Bekijk Volledige Versie : H5N1 in Nederland ook onder katten



III
07-03-06, 13:43
Ik lig op bed met de kouwe kippenkoorts en de kat heeft er ook al last van.

tukkersterror
07-03-06, 14:33
Geplaatst door III
Ik lig op bed met de kouwe kippenkoorts en de kat heeft er ook al last van. :zweep: Goeie raad neem een koude douche ga buiten staan om je te laten drogen, gegarandeerd morgen heb je nergens meer last van!!!
Mocht het zo zijn dat je morgen nog leeft gewoon herhalen:hihi:

:stout: bezuiniging op de ziektekosten :zweep:

III
07-03-06, 14:58
Geplaatst door tukkersterror
:zweep: Goeie raad neem een koude douche ga buiten staan om je te laten drogen, gegarandeerd morgen heb je nergens meer last van!!!
Mocht het zo zijn dat je morgen nog leeft gewoon herhalen:hihi:

:stout: bezuiniging op de ziektekosten :zweep:

Wees maar niet bang dat ik gebruik zal maken van jouw voorzieningen:
Ik wil aan het eind van het jaar graag die 255 euro terug! :D

tukkersterror
07-03-06, 16:26
Geplaatst door III
Wees maar niet bang dat ik gebruik zal maken van jouw voorzieningen:
Ik wil aan het eind van het jaar graag die 255 euro terug! :D

:hihi:

Divine_70
07-03-06, 17:22
Geplaatst door tukkersterror
:zweep: ga buiten staan om je te laten drogen,


:zweep: Ben je nou helemaal gek geworden ? :mad:
Ophokken die hap.

III
07-03-06, 21:36
Geplaatst door Divine_70
:zweep: Ben je nou helemaal gek geworden ? :mad:
Ophokken die hap.

Bemoei jij je er even niet mee, soepkip! :wtf:





































:melig:

Divine_70
07-03-06, 21:39
Geplaatst door III
Bemoei jij je er even niet mee, soepkip! :wtf:




:melig:

Maar dan toevallig wel een soepkip zonder H5N1. :ego:

III
07-03-06, 22:41
Geplaatst door Divine_70
Maar dan toevallig wel een soepkip zonder H5N1. :ego:

Mijn kat heeft ook geen H5N1, ik ben de enige hier!
En de kat houden we trouwens de volgende 3 maanden binnen, uit voorzorg.
Dat betekent wel dat de hond nu dag en nacht buiten zit. Tja, we moesten een keuze maken.

Divine_70
07-03-06, 22:42
Geplaatst door III
Mijn kat heeft ook geen H5N1, ik ben de enige hier!
En de kat houden we trouwens de volgende 3 maanden binnen, uit voorzorg.
Dat betekent wel dat de hond nu dag en nacht buiten zit. Tja, we moesten een keuze maken.

Nah, lees net dat het er niet zoveel toe doet? :wtf:

Volgens een Duitse wetenschapper is de wereldwijde verspreiding van de vogelgriep waarschijnlijk te wijten aan het binnendringen van besmette fecaliën van pluimvee in de voedselketen, via vis. Volgens de wetenschappers is de verspreiding van het virus dus niet te wijten aan migrerende wilde vogels.

"We zijn afstand aan het nemen van de veronderstelling dat trekvogels de oorzaak zijn", zei Josef H. Reichholf, een professor dierkunde aan de universiteit van München in de Duitse krant Die Welt. Volgens Reichholf is de verspreiding van het virus van oost naar west niet via de belangrijkste routes van trekvogels gebeurd. Daarenboven vond de verspreiding in de verkeerde periode van het jaar plaats.

Meststof op velden
De wetenschapper gaat ook in tegen het idee dat de kat met H5N1 die vorige maand in Duitsland was aangetroffen, besmet was met de ziekte na het eten van dode zwanen, eenden of ganzen. Volgens Reichholf is een meer waarschijnlijke overbrenger van de ziekte het veelvuldige gebruik van pluimvee-uitwerpselen als meststof op velden.

Uitwerpselen van pluimvee spoelden in meren en rivieren en werden opgenomen door vissen of andere waterdieren, luidde het. De besmette vissen werden dan opgegeten door vogels en dieren. Vismeel wordt ook vaak gebruikt als proteïne in dierenvoeder, waaronder voer voor pluimvee.

"Leven met vogelgriep in de toekomst"
Reichholf merkte op dat civetkatten in Vietnam die besmet waren met de ziekte vis gegeten hadden. Drie civetkatten stierven vorig jaar augustus aan het virus in Vietnam. Volgens de wetenschapper tonen de ontwikkelingen in Oost-Azië aan dat wilde vogels besmet zijn geraakt door pluimvee en niet omgekeerd.

"We zullen in de toekomst moeten leven met vogelgriep", zei Reichholf. "Misschien leven we al jaren met de ziekte, en wisten we het gewoon niet om dat de grote aantallen vogels die tijdens een harde winter sterven, gewoon niet getest werden."

III
08-03-06, 00:19
Geplaatst door Divine_70
Nah, lees net dat het er niet zoveel toe doet? :wtf:

Volgens een Duitse wetenschapper is de wereldwijde verspreiding van de vogelgriep waarschijnlijk te wijten aan het binnendringen van besmette fecaliën van pluimvee in de voedselketen, via vis. Volgens de wetenschappers is de verspreiding van het virus dus niet te wijten aan migrerende wilde vogels.

"We zijn afstand aan het nemen van de veronderstelling dat trekvogels de oorzaak zijn", zei Josef H. Reichholf, een professor dierkunde aan de universiteit van München in de Duitse krant Die Welt. Volgens Reichholf is de verspreiding van het virus van oost naar west niet via de belangrijkste routes van trekvogels gebeurd. Daarenboven vond de verspreiding in de verkeerde periode van het jaar plaats.

Meststof op velden
De wetenschapper gaat ook in tegen het idee dat de kat met H5N1 die vorige maand in Duitsland was aangetroffen, besmet was met de ziekte na het eten van dode zwanen, eenden of ganzen. Volgens Reichholf is een meer waarschijnlijke overbrenger van de ziekte het veelvuldige gebruik van pluimvee-uitwerpselen als meststof op velden.

Uitwerpselen van pluimvee spoelden in meren en rivieren en werden opgenomen door vissen of andere waterdieren, luidde het. De besmette vissen werden dan opgegeten door vogels en dieren. Vismeel wordt ook vaak gebruikt als proteïne in dierenvoeder, waaronder voer voor pluimvee.

"Leven met vogelgriep in de toekomst"
Reichholf merkte op dat civetkatten in Vietnam die besmet waren met de ziekte vis gegeten hadden. Drie civetkatten stierven vorig jaar augustus aan het virus in Vietnam. Volgens de wetenschapper tonen de ontwikkelingen in Oost-Azië aan dat wilde vogels besmet zijn geraakt door pluimvee en niet omgekeerd.

"We zullen in de toekomst moeten leven met vogelgriep", zei Reichholf. "Misschien leven we al jaren met de ziekte, en wisten we het gewoon niet om dat de grote aantallen vogels die tijdens een harde winter sterven, gewoon niet getest werden."

Dus we kunnen er niets meer tegen doen?
Nou, dan haal ik de hond weer binnen en hok ik mezelf wel op met een stuk touw!
:wow:

Divine_70
08-03-06, 11:59
Geplaatst door III
Dus we kunnen er niets meer tegen doen?
Nou, dan haal ik de hond weer binnen en hok ik mezelf wel op met een stuk touw!
:wow:

Dat is dan gelijk weer het andere uiterste. :hihi:

III
08-03-06, 14:18
Geplaatst door Divine_70
Dat is dan gelijk weer het andere uiterste. :hihi:

Had ik hem buiten moeten laten dan?

Divine_70
08-03-06, 18:38
Geplaatst door III
Had ik hem buiten moeten laten dan?

De hond kan gerust naar binnen.
Maar ipv dat touw, kan je ook wat anders nemen, pilletjes bijvoorbeeld, of een spuitje. :hihi:

Marsipulami
08-03-06, 19:26
In België geldt een ophokplicht voor Nederlanders.

III
08-03-06, 19:28
Geplaatst door Divine_70
De hond kan gerust naar binnen.
Maar ipv dat touw, kan je ook wat anders nemen, pilletjes bijvoorbeeld, of een spuitje. :hihi:

Ja, da's minder extreem.

III
08-03-06, 19:30
Geplaatst door Marsipulami
In België geldt een ophokplicht voor Nederlanders.
In Newderland geldt eigenlijk hetzelfde voor Belgen. Maar niemand hier die zich eraan houdt, daar de Belgen Euro's uitgeven al waren het Frankskes.

Divine_70
08-03-06, 19:34
Geplaatst door Marsipulami
In België geldt een ophokplicht voor Nederlanders.

Dat betekend dat je als Belg elke Nederlanderd die langs komt naar binnen moet sleuren om op te hokken ?
Zullen de Nederlanders blij mee zijn. :hihi:

Divine_70
08-03-06, 19:36
Geplaatst door III
In Newderland geldt eigenlijk hetzelfde voor Belgen. Maar niemand hier die zich eraan houdt, daar de Belgen Euro's uitgeven al waren het Frankskes.

:student: Maar daarvoor zijn wij Nederlanders dan ook net weer wat intelligenter. :cool: