PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederlanders betuigen liefde aan Kosovaars meisje dat land uitmoet



Divine_70
07-03-06, 19:18
De Nederlandse minister Rita Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie besloot vorige week dat de Kosovaarse scholiere Taïda Pasic binnen vier weken Nederland moet verlaten, maar veel Nederlanders zijn het daar niet mee eens. Sommigen gaan zelfs zo ver dat ze de 18-jarige Taïda ten huwelijk vragen, in de hoop dat ze dan mag blijven. De 18-jarige scholiere uit Kosovo, die net in haar laatste jaar middelbare schoolt zit, heeft volgens de minister oneigenlijk gebruik gemaakt van de procedures rond de aanvraag van een verblijfsvergunning.

Schijnhuwelijk
"Ik ben graag bereid met Taïda te trouwen zodat zij toch nog in Nederland kan blijven", zo luidt een van de reacties op de website Teken voor Taïda. "Die aanzoeken komen vooral van jongens die een wat verlegen indruk maken", zegt Ben Brandenburg, initiatiefnemer van de site. "Zo van: ik hoop dat je het niet vervelend vindt, we hoeven elkaar maar twee keer te zien. Maar er staan ook reacties op de site van mensen die Taïda echt hun liefde verklaren." Brandenburg betwijfelt weliswaar of een schijnhuwelijk veel zin heeft: om een verblijfsvergunning te krijgen, moet er natuurlijk aangetoond worden dat het om een langdurige en serieuze relatie gaat.

Examen in buitenland
Ondanks de meer dan 75.000 steunbetuigingen aan het adres Taïda op de website, heeft minister Verdonk nu een meerderheid in de Tweede Kamer achter zich. Verdonk had al eerder de steun van CDA en VVD, maar nu heeft ook de LPF zich achter haar geschaard. De partij besloot dit te doen omdat het waarschijnlijk is dat Taïda op een ambassade in het voormalige Joegoslavië haar eindexamen kan doen. Het ministerie van Onderwijs stelt dat het goed mogelijk is om een staatsexamen in het buitenland te doen, als maar kan worden gegarandeerd dat er geen fraude wordt gepleegd.

07/03/06 15u42

http://www.hln.be/hln/artikels/foto/large_120149.jpg
Taïda Pasic.

amOer
07-03-06, 21:19
ik vind haar best lief uitzien! .. hihi :Iluvu: