PDA

Bekijk Volledige Versie : Verdonk niet beschikbaar als lijsttrekker



NIS
08-03-06, 15:21
Verdonk niet beschikbaar als lijsttrekker
ANP

DEN HAAG - Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) is niet beschikbaar als lijsttrekker. Ze zei dat woensdag stellig in een reactie op het vertrek van Van Aartsen als fractieleider van de VVD.

'Nee, ik ben niet beschikbaar. Er zijn andere goede kandidaten', zei ze. Wie dat zijn, wilde ze niet zeggen. Verdonk zei dat ze geschrokken is van de beslissing, maar ze heeft alle respect voor Van Aartsen. ‘Het is nu zaak om over de toekomst na te denken.’

Ook VVD-minister Hoogervorst van Volksgezondheid heeft woensdag gezegd niet beschikbaar te zijn om Van Aartsen op te volgen als VVD-lijsttrekker. 'Ik ben geen geschikte lijsttrekker, ik heb te veel impopulaire maatregelen genomen', grapte hij.

De minister heeft er begrip voor dat Van Aartsen zich heeft teruggetrokken na de ‘pittige slag die de kiezer heeft uitgedeeld’. Hij denkt niet dat de verkiezingsnederlaag aan de campagne heeft gelegen. ‘Als je flink verliest, kun je moeilijk zeggen dat je het goed hebt gedaan. Maar we moesten campagne voeren onder moeilijke opstandigheden. Ik sluit niet uit dat het resultaat zonder deze campagne nog slechter was geweest.’

Hoogervorst verwacht niet dat de verkiezingsnederlaag van de coalitiepartijen de stabiliteit van het kabinet in gevaar brengt. Volgens hem heeft geen van de drie regeringspartijen voordeel bij versnelde verkiezingen.

Dolle Fatima
08-03-06, 20:11
Alhamdoelillah

Victory
08-03-06, 21:27
Oprottuh! Rechts is niet meer welkom.

:wohaa:

Op wie heb je gestemd tukker?

jochie
08-03-06, 21:46
jammer dat verdonk niet wil.....

jochie
08-03-06, 21:47
Geplaatst door Victory
Oprottuh! Marocs zijn niet meer welkom.

:wohaa:

Op wie heb je gestemd tukker?

Victory
08-03-06, 21:51
Geplaatst door jochie
Oprottuh! Marocs zijn niet meer welkom.
Op wie heb je gestemd tukker?

Ik zie dat je meteen racistisch wordt. Sig Heil! :duim:

helly2002
09-03-06, 01:59
Geplaatst door Victory
Oprottuh! Rechts is niet meer welkom.

:wohaa:

Op wie heb je gestemd tukker?




lol de populiarste minister 5 zetels voor de chauffeur van fortuin 5 voor nawijn dus hoezo rechts is niet meer welkom dat veel mensen pvda stemmen omdat ze dit kabinet niet moeten heeft met rechts niks temaken .

observer
09-03-06, 09:12
rutte heeft wel eens met een paar van zijn pvda vrienden een boekje geschreven hoe ze nederland in een 2 partijen stelsel willen veranderen, totaal ongewenst natuurlijk het lost niets op alleen een andere vorm van coalitievormen en als zoals in uk en vs 1 van 2 onverkiesbaar wordt dan krijg je machtsmisbruik zoals bush en blair

een vvd onder rutten wordt van rechts opgevreten door de pastors,eerdmans (en verdonk) combinatie

Elsschot
09-03-06, 09:17
Ik heb Verdonk toch duidelijk horen zeggen in het interview dat ze zich NOG niet beschikbaar stelde als lijsttrekker