PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Straks slaan we nog 's terug'



Joesoef
09-03-06, 12:04
'Straks slaan we nog 's terug'






Acht op de tien allochtonen stemden PvdA, als tegenwicht tegen de harde toon waarmee ze de laatste vier jaar zijn aangesproken. 'We pikken het niet meer.'

Abslam is woensdagmorgen vrolijk opgestaan. ''Het wordt weer leuk hier,'' zegt de 53-jarige Marokkaan met een bezwerend lachje. Geroutineerd rolt hij een shaggie in koffiehuis Westmarkt in Rotterdam-Delfshaven. ''Alles moesten we maar slikken. Discriminatie, armoede, geen werk, onze kinderen vinden geen stageplek. Het is de laatste jaren veel erger geworden.''

Jarenlang heeft hij brood gebakken, hard gewerkt en - zegt hij zelf - niets fout gedaan. ''Ik woon hier al 31 jaar, maar als ik de metro instap, kijken de Nederlanders me aan alsof ik een crimineel ben. Het is genoeg geweest. Kut-Marokkanen, het moslimgeloof is achterlijk: we pikken het niet meer. Vier jaar lang hebben allochtonen klappen gehad van Balkenende en Marco Pastors. Nu hebben wij eens een ferme klap teruggegeven. En volgend jaar doen we het weer, als dat nodig is.''

Stadswacht Kazim Murt (35), Turk van origine, woont twintig jaar in Rotterdam. Hij loopt continu op straat en hoorde daar van allochtonen de laatste weken maar één ding: PvdA. ''Ze vertrouwen wat er nu zit niet meer. Het is allemaal veel harder geworden.''

En dan doelt hij nog niet eens op de harde uitspraken over moslims van lijsttrekker en ex-wethouder Marco Pastors van Leefbaar Rotterdam: ''Die heeft de macht niet. Als hij zegt dat buitenlanders het land uit moeten, ach,'' lacht hij: ''dat gebeurt toch niet.''

Allochtonen stemmen volgens de stadswacht op de PvdA om dezelfde redenen die veel autochtonen inmiddels hebben: ''Sinds Balkenende zijn de huren gestegen en de salarissen gedaald. Het is moeilijker geworden. Dat kan zo niet langer.''

De uitslag van de verkiezingen heeft het de Turken en Marokkanen in het koffiehuis wel duidelijk gemaakt: als ze in groten getale naar de stembus gaan, blijkt hun invloed groot. Murt: ''Als ze dat in Den Haag nu niet duidelijk is geworden, dan komt dat volgend jaar wel.''

Met name de PvdA klinkt dit als muziek in de oren. Maar niet iedereen die mee mag doen aan de lokale verkiezingen kan ook zijn stem volgend jaar uitbrengen. Om hoeveel mensen het gaat is niet precies duidelijk, het CBS houdt die cijfers niet langer bij. Wel zullen meer allochtonen van de tweede generatie, die in Nederland zijn geboren en getogen, gaan stemmen, denken onderzoekers. (GPD)

Dwaalspoor
09-03-06, 12:13
Ik weet dat van Heemst met de Leefbaren wil regeren, maar Pastors wil absoluut niet. Zijn haat is te groot.

De Pvda in Rotterdam moet één lijn aanhouden. Ze zijn teveel bezig om de verloren rechtse autochtonen terug te winnen. Daarvoor wil van heemst de mensen de mensen die hem geholpen hebben makkelijk verkopen aan leefbaar rotterdam.

Juist dat zwalkende gedoe van de Pvda maakt ze zwak en onbetrouwbaar bij de rechtse lullo's en geeft ze het idee dat ze alles mogen eisen en zorgt ervoor dat ze in harde nazi-gedachtes blijven.

IK vraag me af moet dat nu? Ergens moeten we samen verder gaan maar niet tegen elke prijs.

observer
09-03-06, 12:44
Abslam is woensdagmorgen vrolijk opgestaan. ''Het wordt weer leuk hier,'' zegt de 53-jarige Marokkaan met een bezwerend lachje. Geroutineerd rolt hij een shaggie in koffiehuis Westmarkt in Rotterdam-Delfshaven. ''Alles moesten we maar slikken. Discriminatie, armoede, geen werk, onze kinderen vinden geen stageplek. Het is de laatste jaren veel erger geworden.'' nee en dat gaat nu veranderen, rijkdom en werk voor iedereen

dromen

de belangrijkste redenen voor de werkloosheid, slechte opleiding, gebrekkige taalkennis en gekoppeld aan een economie die elk laaggeschoold werk al jaren naar het buitenland heeft zien vertrekken

David
09-03-06, 12:45
Geplaatst door Dwaalspoor
IK vraag me af moet dat nu? Ergens moeten we samen verder gaan maar niet tegen elke prijs.


Ik denk niet dat dat nog lukt. Nederland is namelijk te zeer een Nazi-land, met maar 1 principe: migranten zoveel mogelijk beledigen, kleineren, criminaliseren en uiteindelijk elimineren. Tot op het bot verrot en een schande voor de wereld. Een land dat zijn gestolen welvaart met niemand wenst te delen, en alleen wil spenderen aan drugs en hoeren. Een land waar niemand, op de kleine, blanke elite na, enige rechten heeft. Een land dat zo ver is afgedwaald van de natuurlijke orde der dingen dat het reddeloos verloren is. Ik denk niet dat het nog goed komt.

Dwaalspoor
09-03-06, 12:47
Geplaatst door David
Ik denk niet dat dat nog lukt. Nederland is namelijk te zeer een Nazi-land, met maar 1 principe: migranten zoveel mogelijk beledigen, kleineren, criminaliseren en uiteindelijk elimineren. Tot op het bot verrot en een schande voor de wereld. Een land dat zijn gestolen welvaart met niemand wenst te delen, en alleen wil spenderen aan drugs en hoeren. Een land waar niemand, op de kleine, blanke elite na, enige rechten heeft. Een land dat zo ver is afgedwaald van de natuurlijke orde der dingen dat het reddeloos verloren is. Ik denk niet dat het nog goed komt.

Je vergeet de perverse homo's, pedo's en hetero's.

Bofko
09-03-06, 12:48
Geplaatst door David
Ik denk niet dat dat nog lukt. Nederland is namelijk te zeer een Nazi-land, met maar 1 principe: migranten zoveel mogelijk beledigen, kleineren, criminaliseren en uiteindelijk elimineren. Tot op het bot verrot en een schande voor de wereld. Een land dat zijn gestolen welvaart met niemand wenst te delen, en alleen wil spenderen aan drugs en hoeren. Een land waar niemand, op de kleine, blanke elite na, enige rechten heeft. Een land dat zo ver is afgedwaald van de natuurlijke orde der dingen dat het reddeloos verloren is. Ik denk niet dat het nog goed komt.

:haha:

David
09-03-06, 12:51
Geplaatst door Dwaalspoor
Je vergeet de perverse homo's, pedo's en hetero's.


'Nederlander' is een synoniem voor 'perverse homo-pedo-hetero', dus dat hoef ik er niet meer bij te vertellen. We pissen natuurlijk ook graag op hoofddoekjes, want dat is geil en pervers. Ik heb mijn toilet de deur uit gedaan, het werd niet meer gebruikt.

Dwaalspoor
09-03-06, 12:53
Geplaatst door David
'Nederlander' is een synoniem voor 'perverse homo-pedo-hetero', dus dat hoef ik er niet meer bij te vertellen. We pissen natuurlijk ook graag op hoofddoekjes, want dat is geil en pervers. Ik heb mijn toilet de deur uit gedaan, het werd niet meer gebruikt.

Ik ken toevallig één Nederlander die wel normaal is.

David
09-03-06, 12:55
Geplaatst door Dwaalspoor
Ik ken toevallig één Nederlander die wel normaal is.


Wauw! Zet hem snel in een museum, het is de laatste. En bewaak hem goed, voor je het weet zit hij ook in een drugshol migranten dood te slaan.

Dwaalspoor
09-03-06, 13:00
Geplaatst door David
Wauw! Zet hem snel in een museum, het is de laatste. En bewaak hem goed, voor je het weet zit hij ook in een drugshol migranten dood te slaan.

Drugshol? Heb je ooit drugs in je hol gesmokkeld of zo?

David
09-03-06, 13:01
Geplaatst door Dwaalspoor
Drugshol? Heb je ooit drugs in je hol gesmokkeld of zo?


Niets pervers is mij vreemd.

Dwaalspoor
09-03-06, 13:05
Geplaatst door David
Niets pervers is mij vreemd.

Dat is jouw eigen keuze.

David
09-03-06, 13:13
Geplaatst door Dwaalspoor
Dat is jouw eigen keuze.


Ik weet het, Schaap, ik weet het. Maar besef jij eigenlijk wel hoe zwaar mijn leven is? Hoe vol mijn dagen zijn?

Toen ik net uit de kast was, viel het allemaal nog wel mee. De oude nichten stonden klaar met hun geld, om mij te ondersteunen. Het enige wat ik op dat gebied moest doen was me laten uitwonen. Ik hield zat tijd over om migranten te treiteren, om moslims te bashen en het Nazi systeem te steunen. Maar nu ik veertig ben, moet ik zelf al die beginnende homootjes met euro's ondersteunen, ik moet regelmatig naar Marokko om kinderen te misbruiken en nog steeds het Nazi systeem steunen. Steeds als ik moet plassen, moet ik op zoek naar een behoofddoekte moslima. Elke avond moet ik naar disco's, drugspanden en hoerenhuizen. Er moeten elke dag maar weer moslims ontslagen worden, scholen binnengevallen worden, landen en religies beledigd worden - het houdt nooit op! Het zionisme vreet tijd, het satanisme komt ook niet vanzelf. Ik weet af en toe niet waar ik eerst mee moet beginnen.

wytze
09-03-06, 13:14
Geplaatst door Dwaalspoor
Ik weet dat van Heemst met de Leefbaren wil regeren, maar Pastors wil absoluut niet. Zijn haat is te groot.

De Pvda in Rotterdam moet één lijn aanhouden. Ze zijn teveel bezig om de verloren rechtse autochtonen terug te winnen. Daarvoor wil van heemst de mensen de mensen die hem geholpen hebben makkelijk verkopen aan leefbaar rotterdam.

Juist dat zwalkende gedoe van de Pvda maakt ze zwak en onbetrouwbaar bij de rechtse lullo's en geeft ze het idee dat ze alles mogen eisen en zorgt ervoor dat ze in harde nazi-gedachtes blijven.

IK vraag me af moet dat nu? Ergens moeten we samen verder gaan maar niet tegen elke prijs.



Ik denk dat het heel belangrijk is dat de marokkaanse gemeenschap in rotterdam zeer veel contact houdt met de pvda en ze aanstuurt naar pvda-gl-sp college.

Dwaalspoor
09-03-06, 13:15
Geplaatst door David
Ik weet het, Schaap, ik weet het. Maar besef jij eigenlijk wel hoe zwaar mijn leven is? Hoe vol mijn dagen zijn?

Toen ik net uit de kast was, viel het allemaal nog wel mee. De oude nichten stonden klaar met hun geld, om mij te ondersteunen. Het enige wat ik op dat gebied moest doen was me laten uitwonen. Ik hield zat tijd over om migranten te treiteren, om moslims te bashen en het Nazi systeem te steunen. Maar nu ik veertig ben, moet ik zelf al die beginnende homootjes met euro's ondersteunen, ik moet regelmatig naar Marokko om kinderen te misbruiken en nog steeds het Nazi systeem steunen. Steeds als ik moet plassen, moet ik op zoek naar een behoofddoekte moslima. Elke avond moet ik naar disco's, drugspanden en hoerenhuizen. Er moeten elke dag maar weer moslims ontslagen worden, scholen binnengevallen worden, landen en religies beledigd worden - het houdt nooit op! Het zionisme vreet tijd, het satanisme komt ook niet vanzelf. Ik weet af en toe niet waar ik eerst mee moet beginnen.

Begin als eerste om van je zelfmedelijden en slachtofferschap af te komen.

Dwaalspoor
09-03-06, 13:17
Geplaatst door wytze
Ik denk dat het heel belangrijk is dat de marokkaanse gemeenschap in rotterdam zeer veel contact houdt met de pvda en ze aanstuurt naar pvda-gl-sp college.

Ik ga even wat mensen mailen.

David
09-03-06, 13:19
Geplaatst door Dwaalspoor
Begin als eerste om van je zelfmedelijden en slachtofferschap af te komen.

Ik heb geen zelfmedelijden, ik ben er juist trots op dat ik tradities van Willem van Oranje, Michiel de Ruyter en de Gebroeders de Wit zo fier in ere hou!

Ik denk alleen wel eens dat jij denkt dat al die perversiteit zomaar vanzelf komt, en dat is niet zo. Het vereist inzet en hard werk! Maar ik heb het er graag voor over.


Ik ga even een moslimschooltje in brand steken, ik ben zo terug.

mark61
09-03-06, 13:21
Geplaatst door Joesoef
Acht op de tien allochtonen stemden PvdA,

Das een stompzinnige leugen.


Ik begrijp nu eindelijk dat andere bericht. 8 van de 10 allostemmen ging naar de PvdA, bedoelen ze. En dat was dan het equivalent van ca. 40% van allostemgerechtigden.

Dus de alloopkomst was 50%. Beroerd laag, maar voor gemeenteraadsverkiezingen niet slecht. Voor die in Rdam dan weer wel. Dit kost gewoon klauwen met zetels. Maar ze moeten het zelf weten.

Dolle Fatima
09-03-06, 13:31
Ondertussen heeft die Pastors het hoog in de bol gekregen. Die wil het landelijk gaan proberen.........

Baddha
09-03-06, 13:46
Geplaatst door Dwaalspoor
Begin als eerste om van je zelfmedelijden en slachtofferschap af te komen.

Breng in praktijk wat u predikt.

Dwaalspoor
09-03-06, 13:49
Geplaatst door David
Ik heb geen zelfmedelijden, ik ben er juist trots op dat ik tradities van Willem van Oranje, Michiel de Ruyter en de Gebroeders de Wit zo fier in ere hou!

Ik denk alleen wel eens dat jij denkt dat al die perversiteit zomaar vanzelf komt, en dat is niet zo. Het vereist inzet en hard werk! Maar ik heb het er graag voor over.

Ik ga even een moslimschooltje in brand steken, ik ben zo terug.

Je hebt je portie dagelijkse aandacht nu wel gekregen, ga maar weer eens wat nuttigs doen. Overigens zouden Willem van Oranje, Michiel de Ruyter en de Gebroeders de Wit je keuze om je invulling van je fierheid afwijzen.

Dwaalspoor
09-03-06, 13:51
Geplaatst door Dolle Fatima
Ondertussen heeft die Pastors het hoog in de bol gekregen. Die wil het landelijk gaan proberen.........

Pastors wil landelijke partij

Van onze verslaggever Ron Meerhof

ROTTERDAM - Marco Pastors van Leefbaar Rotterdam wil een landelijke partij vormen om volgend jaar deel te nemen aan de parlementsverkiezingen. Hij zal onder geen voorwaarde toetreden tot een stadsbestuur met de PvdA.

Volgens Pastors hebben vooral de demografische verhoudingen in Rotterdam de PvdA in de kaart gespeeld; de overgrote meerderheid van de allochtonen stemde op de sociaal-democraten. In deelraden in zwarte deelgemeenten als Delfshaven en Charlois haalde de PvdA absolute meerderheden.

‘Die demografische verhoudingen zijn nergens zo doorgeslagen als in Rotterdam’, aldus Pastors. ‘In de rest van het land hebben wij veel betere kansen. Ik denk dat wij het de PvdA volgend jaar landelijk heel lastig gaan maken.’

Een eventuele nieuwe partij zal zich echter zeker niet speciaal op autochtonen richten. ‘Wij vinden dat je dat onderscheid niet mag maken. Dat de PvdA dat nu wel heeft gedaan door doelbewust allochtonen te mobiliseren, doet daar niks aan af’, aldus Pastors.

In een debat op RTV Rijnmond na afloop van de uitslagenavond riep PvdA-leider Peter van Heemst alle andere partijleiders op de uitslagen eerst rustig te laten bezinken voordat ze uitspraken doen over eventuele coalities.

Maar Pastors en VVD-leider George van Gent zeiden geen behoefte te hebben aan zo’n adempauze. ‘Volmaakt kansloos’, zei Pastors over samenwerking van zijn partij met de sociaal-democraten. ‘De Rotterdammers willen de PvdA en dan krijgen ze die ook.’

Van Gent treedt af als partijleider en verwacht dat ook zijn opvolgers niet zullen deelnemen aan een coalitie met de sociaal-democraten.

Andere partijen hielden hun kruit vooralsnog droog. Veel PvdA’ers hebben huiver voor een linkse coalitie met bijvoorbeeld de SP en GroenLinks. Zo’n coalitie zou de kleinst mogelijke meerderheid hebben; 23 van de 45 zetels. Orhan Kaya van GroenLinks liet alvast weten geen heil te zien in zo’n fragiele basis.

CDA-leider Geluk heeft steeds alle opties open gelaten, maar voelt niets voor een coalitie met de SP.


http://www.volkskrant.nl/binnenland/article242104.ece

Dwaalspoor
09-03-06, 13:52
Geplaatst door Baddha
Breng in praktijk wat u predikt.

Donder op, ik ben hypocriet..uh..sorry...ik bedoel geintegreerd.

wytze
09-03-06, 14:23
Geplaatst door Dwaalspoor
Pastors wil landelijke partij

Van onze verslaggever Ron Meerhof

ROTTERDAM - Marco Pastors van Leefbaar Rotterdam wil een landelijke partij vormen om volgend jaar deel te nemen aan de parlementsverkiezingen. Hij zal onder geen voorwaarde toetreden tot een stadsbestuur met de PvdA.

Volgens Pastors hebben vooral de demografische verhoudingen in Rotterdam de PvdA in de kaart gespeeld; de overgrote meerderheid van de allochtonen stemde op de sociaal-democraten. In deelraden in zwarte deelgemeenten als Delfshaven en Charlois haalde de PvdA absolute meerderheden.

�Die demografische verhoudingen zijn nergens zo doorgeslagen als in Rotterdam�, aldus Pastors. �In de rest van het land hebben wij veel betere kansen. Ik denk dat wij het de PvdA volgend jaar landelijk heel lastig gaan maken.�

Een eventuele nieuwe partij zal zich echter zeker niet speciaal op autochtonen richten. �Wij vinden dat je dat onderscheid niet mag maken. Dat de PvdA dat nu wel heeft gedaan door doelbewust allochtonen te mobiliseren, doet daar niks aan af�, aldus Pastors.

In een debat op RTV Rijnmond na afloop van de uitslagenavond riep PvdA-leider Peter van Heemst alle andere partijleiders op de uitslagen eerst rustig te laten bezinken voordat ze uitspraken doen over eventuele coalities.

Maar Pastors en VVD-leider George van Gent zeiden geen behoefte te hebben aan zo�n adempauze. �Volmaakt kansloos�, zei Pastors over samenwerking van zijn partij met de sociaal-democraten. �De Rotterdammers willen de PvdA en dan krijgen ze die ook.�

Van Gent treedt af als partijleider en verwacht dat ook zijn opvolgers niet zullen deelnemen aan een coalitie met de sociaal-democraten.

Andere partijen hielden hun kruit vooralsnog droog. Veel PvdA�ers hebben huiver voor een linkse coalitie met bijvoorbeeld de SP en GroenLinks. Zo�n coalitie zou de kleinst mogelijke meerderheid hebben; 23 van de 45 zetels. Orhan Kaya van GroenLinks liet alvast weten geen heil te zien in zo�n fragiele basis.

CDA-leider Geluk heeft steeds alle opties open gelaten, maar voelt niets voor een coalitie met de SP.


http://www.volkskrant.nl/binnenland/article242104.ece


als er geen onleefbaar-pvda coalitie komt (wat ik ook hoop) is praktisch elke andere coalitie een minimale meerderheid.

observer
09-03-06, 16:11
Geplaatst door wytze
als er geen onleefbaar-pvda coalitie komt (wat ik ook hoop) is praktisch elke andere coalitie een minimale meerderheid. probleem is dat in zo'n coalitie met 2 of 3 kleine partijen er constant gepechtold zal worden om te laten zien dat het college niet alleen pvda is

bovendien kunnen ze idem als in den haag met relatief weinig aanhang veel macht hebben en dat is nooit goed, denk je dat al die d66 onzin ooit gehoor had gekregen als ze niet in die sleutelpositie hadden gezeten

en dan zijn er nog de verschillen

vooral gl is vrij ver weg van de pvda bv onderwerpen als rotterdam airport en veiligheidsbeleid recht tegenover elkaar

cda en pvda is minder een probleem

maar cda wil weer niet met sp

dus dan zou je pfffffff

van heemst zal nog wensen dat hij verloren had

naam
09-03-06, 19:44
Geplaatst door klaaskop
Dat was al zo 4 jaar terug, en zal alleen maar groter worden door het Euro-gebied .. (Polen e.d. verdiennen hier, geven daar uit).
En was het niet de grote roerganger, Kok, van de PvdA die dat bewerkstelligde ?
Een vakbonsman, die bij uitstek vakbondsleden (laag betaalden, ongeschoolden, die niet/minder voor zichzelf kunnen opkomen) werkloos maakt .
NB: Hij is/was .. econoom ....

Straks .. - om het maar even op zijn rotterdams te zeggen - ga je keihard op je bek ...

Maar goed; de tijd zal het leren.


PvdA en alles komt goed net als vroeger onder Den Uyl. We krijgen er allemaal geld bij en iedereen krijgt werk en is blij. Ohh shit zal ik juist meer moeten gaan betalen?

wytze
10-03-06, 09:52
het grote probleem voor rotterdam is hoe het uit de polarisatie moet komen na 4 jaar racistisch beleid.
pvda wil liefst een brede coalitie met de onleefbaren, krijg ik de indruk. het grote gevaar is dan dat pvda meegaat met de racistische rethoriek.
dat zou rampzalig zijn, niet alleen voor rotterdam, maar voor het hele land.
In het beste geval zou pvda de ergste kanten van de onleefbaren eraf slijpen.

bowie
10-03-06, 13:41
Geplaatst door wytze
Ik denk dat het heel belangrijk is dat de marokkaanse gemeenschap in rotterdam zeer veel contact houdt met de pvda en ze aanstuurt naar pvda-gl-sp college. alle buitenlanders die gesemd hebben op de pvda....komen er wel achter wie ze zijn

observer
10-03-06, 18:56
Geplaatst door wytze
het grote probleem voor rotterdam is hoe het uit de polarisatie moet komen na 4 jaar racistisch beleid.
pvda wil liefst een brede coalitie met de onleefbaren, krijg ik de indruk. het grote gevaar is dan dat pvda meegaat met de racistische rethoriek.
dat zou rampzalig zijn, niet alleen voor rotterdam, maar voor het hele land.
In het beste geval zou pvda de ergste kanten van de onleefbaren eraf slijpen.

moet zeggen dat leefbaar wel gek zou zijn als ze de pvda zouden helpen, ze kunnen nu rustig de pvda op zijn bek laten gaan en landelijk de zaak op poten zetten

het wordt ook wel eens tijd dat de feiten op tafel komen, zo wordt bv het begrip voedselbanken vaak misbruikt, de eerste voedselbanken bv werden opgericht voor dit kabinet ook maar in de buurt was, dus in de "goede"jaren van kok, en amsterdam (pvda gemeente bij uitstek) heeft de grootste

helly2002
11-03-06, 02:31
pastors houd enkeld woord niet met de pvda wasal voor de verkiezingen aangegeven zou het niet zo zijn dat ook veel autochtonen op de pvda hebben gestemd dus dat dat terugslaan wel meevald .pas maar op datje niet in de pvda vergist en dat er niks veranderd



en nederland is geen nazie land trouwens daar wordt het met sommige temmakkelijk mee vergeleken voorzover ik weet zijn er hier nog geen 6 miljoen moslims vergast