PDA

Bekijk Volledige Versie : Rutte opent offensief tegen PvdA



Elsschot
10-03-06, 09:58
Gepubliceerd | vrijdag 10 maart 2006. Gewijzigd | vrijdag 10 maart 08:24 uur.


Rutte opent offensief tegen PvdA


Van onze verslaggever Marc Peeperkorn

DEN HAAG - De VVD moet zich scherp blijven afzetten tegen de PvdA. De offensieve campagne die de liberalen afgelopen weken rond de gemeenteraadsverkiezingen voerden, wordt als het aan kandidaatlijstrekker Rutte ligt, voortgezet. ‘Achter PvdA-leider Bos verschuilt zich een heel leger ouderwetse apparatsjiks.’


Staatssecretaris Rutte van Onderwijs, die zijn kandidatuur donderdag officieel bekendmaakte, stuurt niet aan op een koerswijziging van de VVD. ‘Mensen die denken dat ik links ben, vergissen zich. Het etiket van sociaal-liberaal heb ik mijzelf nooit opgeplakt.’ Rutte, tot nog toe de enige kandidaat voor het lijsttrekkerschap van de VVD, zet het liefst de coalitie met het CDA voort.

De bewindsman wil af van het beeld dat de VVD een partij is voor burgers die het al gemaakt hebben. Hij wil er een volkspartij van maken waar Marokkaanse buurtvaders, ouderen, ondernemers en gezinnen op kunnen rekenen. Rutte: ‘Iedere man die een das draagt, is welkom bij de VVD. Iedere vrouw met een parelketting is welkom bij de VVD. En als het aan mij ligt geldt dat ook voor jongeren met een oorbelletje of een raar kapsel.’

wytze
10-03-06, 10:29
Rutte, da's toch die man die campagne leider was voor de gemeenteraadsverkiezingen. vooral doorgaan met rozen uitdelen


:haha:

~Panthera~
10-03-06, 10:42
Hij wil er een volkspartij van maken waar Marokkaanse buurtvaders, ouderen, ondernemers en gezinnen op kunnen rekenen.


Ja precies, de bijstandsmoeder of wao'er of gehandicapte staat daar inderdaad niet bij.
VVD dus. :moe:

wytze
10-03-06, 10:47
Geplaatst door ~Panthera~
Hij wil er een volkspartij van maken waar Marokkaanse buurtvaders, ouderen, ondernemers en gezinnen op kunnen rekenen.


Ja precies, de bijstandsmoeder of wao'er of gehandicapte staat daar inderdaad niet bij.
VVD dus. :moe:



ja die wil ie ook. hebben we de afgelopen 4 jaar gemerkt nietwaar?

~Panthera~
10-03-06, 10:50
Geplaatst door wytze
ja die wil ie ook. hebben we de afgelopen 4 jaar gemerkt nietwaar?


Ja nou ! heel duidelijk. :duim:

Ik steek ook mijn vinger maar eens achter in mijn strot nu. :moe:
Uit puur respect, natuurlijk.
Net als hij.

Baddha
10-03-06, 12:33
Geplaatst door ~Panthera~
Ja nou ! heel duidelijk. :duim:

Ik steek ook mijn vinger maar eens achter in mijn strot nu. :moe:
Uit puur respect, natuurlijk.
Net als hij.

Dat was Hoogervorst. Die is minister van Volksgezondheid. Rutte is/was staatssecretaris van Onderwijs.

Overigens zei Rutte in een tv-interview dat ie ook de bijstandsmoeder aan de VVD wilde binden :wink:

~Panthera~
10-03-06, 13:22
Geplaatst door Baddha
Dat was Hoogervorst. Die is minister van Volksgezondheid. Rutte is/was staatssecretaris van Onderwijs.

Overigens zei Rutte in een tv-interview dat ie ook de bijstandsmoeder aan de VVD wilde binden :wink:

O sorry ja, kan de VVD'ers bijna niet meer uit elkaar houden, ze lijken allemaal op elkaar. :hihi:

Ben ik blij dat ik er geen ben. ;)

Baddha
10-03-06, 13:47
Geplaatst door ~Panthera~
O sorry ja, kan de VVD'ers bijna niet meer uit elkaar houden, ze lijken allemaal op elkaar. :hihi:

Ben ik blij dat ik er geen ben. ;)

Mark Rutte is die VVD'er zonder stropdas. Die ene ja :wink:

Cub
10-03-06, 13:51
Geplaatst door Elsschot

Rutte opent offensief tegen PvdA



Opende Bos nou maar eens het offensief tegen de VVD! Slappe hap hoor, die PvdA. Geef mij maar SP.

wytze
10-03-06, 14:04
Geplaatst door Cub
Opende Bos nou maar eens het offensief tegen de VVD! Slappe hap hoor, die PvdA. Geef mij maar SP.



tis een rare kop want dat offensief tegen pvda had de vvd allang geopend en heeft de pvda heel wat zetels opgeleverd :D


maar ik ben met je eens dat pvda te veel en te vaak slappe hap is. hopelijk is de linkse meerderheid volgend jaar groot genoeg voor eindelijk eens een echt links kabinet. :roken:

Cub
10-03-06, 14:24
Geplaatst door wytze

maar ik ben met je eens dat pvda te veel en te vaak slappe hap is. hopelijk is de linkse meerderheid volgend jaar groot genoeg voor eindelijk eens een echt links kabinet. :roken:

Ik hoop dat ook. Maar dan moeten veel mensen echt links stemmen en niet PvdA, want die gaan dan mogelijk toch maar met het CDA. Bos vertrouw ik niet zo.

wytze
10-03-06, 14:45
Geplaatst door Cub
Ik hoop dat ook. Maar dan moeten veel mensen echt links stemmen en niet PvdA, want die gaan dan mogelijk toch maar met het CDA. Bos vertrouw ik niet zo.



Oh, Bos wil absoluut liever met CDA. Daar is geen twijfel over. Alleen als er een hele duidelijke linkse meerderheid is gaan ze misschien overwegen, maar kans is klein denk ik.
Maar wellicht gaan er nu in een aantal steden pvda-GL- SP colleges komen en als dat een beetje goed gaat veranderen ze misschien van mening.

super ick
10-03-06, 15:29
Geplaatst door Cub
Opende Bos nou maar eens het offensief tegen de VVD! Slappe hap hoor, die PvdA. Geef mij maar SP.

Bos wil zich niet teveel profileren en verzand in holle frasen omdat hij straks met CDA een regering wil vormen.
Als je echte verandering wil (lees kapot maken van de economie en een overheidsapparaat dat ala USSR alles controleerd en reguleerd) dan moet je SP stemmen.

Jane Doe
10-03-06, 15:50
Geplaatst door superdick
Bos wil zich niet teveel profileren en verzand in holle frasen omdat hij straks met CDA een regering wil vormen.
Als je echte verandering wil (lees kapot maken van de economie en een overheidsapparaat dat ala USSR alles controleerd en reguleerd) dan moet je SP stemmen.

Wat wil je dan? Nog meer liberalisering? Multinationals hebben toch schijt aan elke democratische controle. Zooveel invloed hebben ze.

Cub
10-03-06, 16:43
Geplaatst door superdick
Bos wil zich niet teveel profileren en verzand in holle frasen omdat hij straks met CDA een regering wil vormen.
Als je echte verandering wil (lees kapot maken van de economie en een overheidsapparaat dat ala USSR alles controleerd en reguleerd) dan moet je SP stemmen.

Dit is echt een veel te wijd verbreid misverstand over de SP, aangewakkerd door slinkse VVDers die wel varen bij deze angst.

De SP wil echt niet dat iedereen hetzelfde verdient, ongeacht welke baan men heeft. Ze willen gewoon terug naar de tijd voor Paars, toen de verschillen tussen arm en rijk nog niet zo groot waren. Toen de directeuren nog in hun Opel naar de fabriek kwamen. Toen ging het toch ook prima met Nederland? Waarom moet dat veranderen? De armen, maar ook de middenklasse delven nu steeds het onderspit, omdat de rijken worden ontzien.

Wist je dat Nederland in Europa op kop loopt met de privatiseringen, samen met Engeland? Dat betekent minder democratische controle op nutsbedrijven, waardoor Boersma van Essent nu zoveel kan verdienen. Dat geld verdwijnt vervolgens grotendeels naar het buitenland, dus is het dubbel slecht voor de economie.

super ick
10-03-06, 16:56
Geplaatst door Jane Doe
Wat wil je dan? Nog meer liberalisering? Multinationals hebben toch schijt aan elke democratische controle. Zooveel invloed hebben ze.

Het is mij net iets 'te' en alles waar 'te' voor staat is slecht voor de mens behalve tevreden.

Cub
10-03-06, 17:28
Geplaatst door superdick
Het is mij net iets 'te' en alles waar 'te' voor staat is slecht voor de mens behalve tevreden.

Valt echt wel mee hoor. De SP heeft gewoon de plaats ingenomen van de oude PvdA. De PvdA is economisch gezien best wel rechts geworden, rechtser dan sociaal-democratische partijen in de ons omringende landen. Anders hadden die landen ook al zoveel voormalige staatsbedrijven geliberaliseerd, en daar piekeren ze niet over. En terecht.

De groeten
10-03-06, 22:20
Youp van 't Hek morgen in NRC Handelsblad:


Hoe oprotten in VVD-taal klinkt? Gewoon bekakt. Oprutte dus.