PDA

Bekijk Volledige Versie : We zijn weer trots op onze jongens: eerlijke vinder petje afgetuigd...



Couscousje
10-03-06, 10:48
Eerlijke vinder (15) petje afgetuigd
Gepost door Rob (R@b) - Bron: DvhN
Gepubliceerd: vrijdag 10 maart 2006 @ 11:43
Een 15‑jarige havo‑leerling uit Assen zal zich nog wel eens bedenken voordat hij zich als eerlijke vinder van een petje opwerpt. De knaap vond maandag tijdens een sportdag van het Dr. Nassau College, gebouw Quintus, een petje. Hij zette op het op zijn hoofd en vertelde aan een ieder die het wilde horen dat de eigenaar het hoofddeksel bij hem kon terughalen.

Enige tijd later dook inderdaad de eigenaar op. Die dacht samen met zijn maten echter dat de havo-leerling het petje gestolen had. De zaak werd echter uitgepraat.

Toen de 15-jarige scholier na de sportdag op huis aanging, werd hij echter toch te grazen genomen. Vijf jongens trapten op hem in. Het slachtoffer kreeg ook trappen tegen zijn hoofd. Een voorbijgangster wist uiteindelijk een einde te maken aan de afranseling. Het slachtoffer liep kneuzingen, bulten op het hoofd, een bloedlip en losse voortanden op. Hem is een noodbeugel aangemeten en zit wegens aanhoudende hoofdpijn nu thuis.

De daders zijn op school aangehouden. Volgens het Dagblad van het Noorden betreft het vijf havo‑leerlingen van 14, 15 en 16 jaar oud van Turkse en Marokkaanse komaf. Ze hebben allen bekend. Hen wordt openlijke geweldpleging ten laste gelegd. Inmiddels zijn ze weer vrijgelaten. Van de schoolleiding moesten ze woensdag in hun klas een zelfgeschreven verklaring voorlezen.

Cc

tukkersterror
10-03-06, 10:55
Geplaatst door Couscousje
Eerlijke vinder (15) petje afgetuigd
Gepost door Rob (R@b) - Bron: DvhN
Gepubliceerd: vrijdag 10 maart 2006 @ 11:43
Een 15‑jarige havo‑leerling uit Assen zal zich nog wel eens bedenken voordat hij zich als eerlijke vinder van een petje opwerpt. De knaap vond maandag tijdens een sportdag van het Dr. Nassau College, gebouw Quintus, een petje. Hij zette op het op zijn hoofd en vertelde aan een ieder die het wilde horen dat de eigenaar het hoofddeksel bij hem kon terughalen.

Enige tijd later dook inderdaad de eigenaar op. Die dacht samen met zijn maten echter dat de havo-leerling het petje gestolen had. De zaak werd echter uitgepraat.

Toen de 15-jarige scholier na de sportdag op huis aanging, werd hij echter toch te grazen genomen. Vijf jongens trapten op hem in. Het slachtoffer kreeg ook trappen tegen zijn hoofd. Een voorbijgangster wist uiteindelijk een einde te maken aan de afranseling. Het slachtoffer liep kneuzingen, bulten op het hoofd, een bloedlip en losse voortanden op. Hem is een noodbeugel aangemeten en zit wegens aanhoudende hoofdpijn nu thuis.

De daders zijn op school aangehouden. Volgens het Dagblad van het Noorden betreft het vijf havo‑leerlingen van 14, 15 en 16 jaar oud van Turkse en Marokkaanse komaf. Ze hebben allen bekend. Hen wordt openlijke geweldpleging ten laste gelegd. Inmiddels zijn ze weer vrijgelaten. Van de schoolleiding moesten ze woensdag in hun klas een zelfgeschreven verklaring voorlezen.

Cc

Verschrikkelijk dat zulke dingen gebeuren, een goed voorbeeld van geweld.
Maar ik ben benieuwd hoe hun ouders reageren of hun medeleerlingen op school?

super ick
10-03-06, 11:07
Geplaatst door tukkersterror
Verschrikkelijk dat zulke dingen gebeuren, een goed voorbeeld van geweld.
Maar ik ben benieuwd hoe hun ouders reageren of hun medeleerlingen op school?

Mensen die gemakkelijk geweld gebruiken komen er ook te gemakkelijk mee weg. Wat is nu uiteindelijk het gevolg voor deze jongens?
Iedereen kent ze wel. Figuren die er om het minste geringste op los meppen. In het verkeer, in de horeca of gewoon in de supermarkt of op school.
De overheid komt met een spotje over korte lontjes.
Misschien moeten de scholen het vak sociale vaardigheden eens invoeren als verplicht examenvak. Kunnen ze jong leren dat je ongenoegens uitpraat. Dat dat uiteindelijk de enige weg is.

Baddha
10-03-06, 11:23
Dergelijke ruzies zijn van alle tijden. Het hoort denk ik helaas een beetje bij de leeftijd. De hormonen spelen op, ze voelen zich een hele vent, maar natuurlijk zijn het onhandige sukkeltjes die wellicht slecht scoren op school en eigenlijk nergens goed in zijn. Frustratie en een gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel.

Maar wat ik echt verontrustend vind aan dergelijke berichten is dat VIJF van die helden op één zo'n gozer staan in te trappen. Wat een enorm lafhartige daad! Hebben die lui afgezien van een gebrek aan eigenwaarde en verantwoordelijkheidsgevoel ook nog een chronisch gebrek aan eergevoel :confused:

super ick
10-03-06, 12:37
Geplaatst door Baddha
Dergelijke ruzies zijn van alle tijden. Het hoort denk ik helaas een beetje bij de leeftijd. De hormonen spelen op, ze voelen zich een hele vent, maar natuurlijk zijn het onhandige sukkeltjes die wellicht slecht scoren op school en eigenlijk nergens goed in zijn. Frustratie en een gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel.

Maar wat ik echt verontrustend vind aan dergelijke berichten is dat VIJF van die helden op één zo'n gozer staan in te trappen. Wat een enorm lafhartige daad! Hebben die lui afgezien van een gebrek aan eigenwaarde en verantwoordelijkheidsgevoel ook nog een chronisch gebrek aan eergevoel :confused:

Nee ik denk eerder een overdosis aan misplaatst eergevoel

jochie
10-03-06, 12:41
Geplaatst door tukkersterror
ik ben benieuwd hoe hun ouders reageren

Die ouders moeten eens verantwoordelijk worden gesteld voor de daden van hun kroost. Hoge boetes, of een verplichte cursus opvoeden. (Ongeacht afkomst uiteraard...)

Baddha
10-03-06, 12:59
Geplaatst door superdick
Nee ik denk eerder een overdosis aan misplaatst eergevoel

Er is toch weinig laffer dan met z'n vijven een enkel individu in elkaar te schoppen?

duende
10-03-06, 13:15
Geplaatst door Baddha
Er is toch weinig laffer dan met z'n vijven een enkel individu in elkaar te schoppen?
Er is ongeveer een jaar geleden een onderzoek gedaan naar culturen waar eer gevoel hoog in het vaandel staat. En dan niet alleen bevolking maar ook mafia b.v. Mafia als cultuur. De groepen die de hoogste waarde aan eergevoel geven zijn over het algemeen de meest geweldadige en laffe.

Baddha
10-03-06, 13:27
Geplaatst door duende
Er is ongeveer een jaar geleden een onderzoek gedaan naar culturen waar eer gevoel hoog in het vaandel staat. En dan niet alleen bevolking maar ook mafia b.v. Mafia als cultuur. De groepen die de hoogste waarde aan eergevoel geven zijn over het algemeen de meest geweldadige en laffe.

Ok, dus lafheid en eergevoel is wel degelijk met elkaar te rijmen.

duende
10-03-06, 13:33
Geplaatst door Baddha
Ok, dus lafheid en eergevoel is wel degelijk met elkaar te rijmen.
Ja en daar komt ook nog een grote hoeveelheid hypocrise bij kijken. Dus geweldadig, laf en hypocriet.

B.v Alle vrouwen zijn hoeren behalve mijn moeder en mijn zusters. Of ik wil met iedere vrouwe naar bed, maar wee de man die naar mijn zuster kijkt. Dat soort zaken.

De dubbelhartigheid. ah.w.

jochie
10-03-06, 13:50
ik ben benieuwd bij welke culturen dit het meest speelt!

super ick
10-03-06, 14:20
Geplaatst door jochie
ik ben benieuwd bij welke culturen dit het meest speelt!

Dat doet helemaal niet ter zake. Het gaat erom wat er hier gebeurt. Er kan geen cultuur veroordeelt worden door de rechter. Alleen daden.
Dat is het enige wat we voor ogen moeten/kunnen houden. Niet tegen hele bevolkingsgroepen aan trappen maar zij die buiten de wet handelen een duidelijk signaal afgeven.
Er zijn namelijk voldoende mensen die zich tot die cultuur rekenen en zelf ook dergelijke daden verafschuwen. Die bereik je niet door op zo'n manier.

jochie
10-03-06, 16:24
Geplaatst door superdick
Dat doet helemaal niet ter zake. Het gaat erom wat er hier gebeurt. Er kan geen cultuur veroordeelt worden door de rechter. Alleen daden.
Dat is het enige wat we voor ogen moeten/kunnen houden. Niet tegen hele bevolkingsgroepen aan trappen maar zij die buiten de wet handelen een duidelijk signaal afgeven.
Er zijn namelijk voldoende mensen die zich tot die cultuur rekenen en zelf ook dergelijke daden verafschuwen. Die bereik je niet door op zo'n manier.

mijns inziens doet dat wel ter zake. Indien culturele problemen ten grondslag liggen aan crimineel gedrag, kunnen wellicht sociologen onderzoek gaan doen, hoe dit het best is op te lossen. Wellicht moet de strafmaat wel aangepast worden (meer of juist minder straffen, of ander soort straffen), dat kan dan middels onderzoek door sociologen beargumenteerd worden.

Zaken niet benoemen is kwalijk.

tukkersterror
10-03-06, 17:09
Geplaatst door Baddha
Dergelijke ruzies zijn van alle tijden. Het hoort denk ik helaas een beetje bij de leeftijd. De hormonen spelen op, ze voelen zich een hele vent, maar natuurlijk zijn het onhandige sukkeltjes die wellicht slecht scoren op school en eigenlijk nergens goed in zijn. Frustratie en een gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel.

Maar wat ik echt verontrustend vind aan dergelijke berichten is dat VIJF van die helden op één zo'n gozer staan in te trappen. Wat een enorm lafhartige daad! Hebben die lui afgezien van een gebrek aan eigenwaarde en verantwoordelijkheidsgevoel ook nog een chronisch gebrek aan eergevoel :confused:

Jij zei Ruzies zijn van alle tijd, ben het gedeeltelijk met je eens, maar als wij vroeger ruzie hadden ging jasje uit, ringen af en dan vocht je man tegen man en niet 1 tegen 5 en als er iemand op de grond lag had je gewonnen die gaf je geen trap na!!!

Ik denk en ik weet het haast wel zeker dat een stukje TV en computerspelletjes alles te maken heeft met het toenemende geweld op straat!!!

gh.wille
10-03-06, 17:30
Geplaatst door duende
Ja en daar komt ook nog een grote hoeveelheid hypocrise bij kijken. Dus geweldadig, laf en hypocriet.

B.v Alle vrouwen zijn hoeren behalve mijn moeder en mijn zusters. Of ik wil met iedere vrouwe naar bed, maar wee de man die naar mijn zuster kijkt. Dat soort zaken.

De dubbelhartigheid. ah.w.

Erg grappig maar wel waar , zoiets als de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
Laatst ving ik twee ruziende buren op : ja jou kat schijt bij mij in de tuin ,ja en die van jou bij mij ! Ja maar die van mij begraaft z,n stront , heb het zelf gezien !

Mijn dag was weer goed :hardlach:

Karin.N
10-03-06, 17:38
Geplaatst door gh.wille
Erg grappig maar wel waar , zoiets als de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
Laatst ving ik twee ruziende buren op : ja jou kat schijt bij mij in de tuin ,ja en die van jou bij mij ! Ja maar die van mij begraaft z,n stront , heb het zelf gezien !

Mijn dag was weer goed :hardlach:


Maar die gluurt dus bij de buren in de tuin :D

gh.wille
10-03-06, 17:49
Geplaatst door Karin.N
Maar die gluurt dus bij de buren in de tuin :D

pssst ..... doe ik ook ,maar woon boven dus het word me wel gemakkelijk gemaakt . :boogjes:

xslaniet
10-03-06, 18:27
Geplaatst door Couscousje
Eerlijke vinder (15) petje afgetuigd
Van de schoolleiding moesten ze woensdag in hun klas een zelfgeschreven verklaring voorlezen.

Cc
Ik heb inmiddels één van de verklaringen gelezen:

Het pet was gestolen door het jongen dat een pet op de hoofd had dat leekte op mein pet,daarom sloech ik en onze maatjes die in elkaar.
Toen het nog ademde probierde iek een zuurstoftoefoer te stoppen ,zodat het jongen zou dood gaan.Helaas hij leevt noch,nu ga ik het jongen alsnog dootmaken.
tot soofer mein inklaring.

Baddha
10-03-06, 18:59
Geplaatst door tukkersterror
Jij zei Ruzies zijn van alle tijd, ben het gedeeltelijk met je eens, maar als wij vroeger ruzie hadden ging jasje uit, ringen af en dan vocht je man tegen man en niet 1 tegen 5 en als er iemand op de grond lag had je gewonnen die gaf je geen trap na!!!

Dat zei ik toch ook?


Ik denk en ik weet het haast wel zeker dat een stukje TV en computerspelletjes alles te maken heeft met het toenemende geweld op straat!!!

De samenleving verhard. Ik geloof niet dat tv en games daar de oorzaak van zijn, maar eerder een gevolg. Normale kinderen laten zich heus niet beinvloeden, sterk beinvloedbare kinderen halen hun 'inspriratie' ook wel uit films, kranten, boeken, whatever...

Al Sawt
10-03-06, 20:11
Couscousje,

Ik ben niet trots op die gasten. Maar gelukkig ben ik echter trots op mezelf en mijn afkomst. Als jij dat niet bent, dan verwijs ik je om wederom een openbrief te sturen naar Volkskrant.


Geplaatst door duende
Er is ongeveer een jaar geleden een onderzoek gedaan naar culturen waar eer gevoel hoog in het vaandel staat. En dan niet alleen bevolking maar ook mafia b.v. Mafia als cultuur. Welke onderzoek?

Divine_70
10-03-06, 20:22
Geplaatst door Baddha
Dat zei ik toch ook?



Normale kinderen laten zich heus niet beinvloeden, sterk beinvloedbare kinderen halen hun 'inspriratie' ook wel uit films, kranten, boeken, whatever...

Herinner jij je nog die campagne: kinderen kopiëeren ?
Daar vallen alle kinderen onder.

Seif
10-03-06, 20:22
Geplaatst door Al Sawt
Maar gelukkig ben ik echter trots op mezelf en mijn afkomst.

Trots op je afkomst? Mij doet mijn Nederlanderschap niet zoveel. En waarom ook zou je trots zijn op iets wat anderen heb gedaan? Alleen mijn eigen daden vervullen mij met trots, of eventueel walging.

Hoe gaat het trouwens met je? Ik zie niet zoveel meer van je op dit forum. Afgezien van je obsessie met de Joden natuurlijk. :hihi:

Al Sawt
10-03-06, 21:37
Geplaatst door Seif
Trots op je afkomst? Mij doet mijn Nederlanderschap niet zoveel. En waarom ook zou je trots zijn op iets wat anderen heb gedaan? Alleen mijn eigen daden vervullen mij met trots, of eventueel walging. Trots zijn op mijn afkomst, betekent gewoon dat ik een interne rust hebt.


Hoe gaat het trouwens met je? Ik zie niet zoveel meer van je op dit forum.Met mij gaat het goed, alleen heel erg druk.

En hoe is het met mijn Betaprikker?


Afgezien van je obsessie met de Joden natuurlijk. :hihi: Iets dat niet kan worden weerlegd, wordt al gauw als obsessie genoemd.

Seif
10-03-06, 21:58
Geplaatst door Al Sawt
[BEn hoe is het met mijn Betaprikker? [/B]

Redelijk...redelijk.

Baddha
11-03-06, 01:42
Geplaatst door Divine_70
Herinner jij je nog die campagne: kinderen kopiëeren ?
Daar vallen alle kinderen onder.

Ok, maar "normale" kinderen snappen de grens tussen fictie en werkelijkheid. Als je 14 jaar bent weet je drommels goed wat wel en niet mag. Of je je daar naar gedraagt is een tweede, maar dat is echt niet afhankelijk van tv of games.

Divine_70
11-03-06, 12:02
Geplaatst door Baddha
Ok, maar "normale" kinderen snappen de grens tussen fictie en werkelijkheid. Als je 14 jaar bent weet je drommels goed wat wel en niet mag. Of je je daar naar gedraagt is een tweede, maar dat is echt niet afhankelijk van tv of games.

14 jaar...... dan is het te laat, dan hebben ze zo`n beetje wel alles al gekopieerd wat er te kopieeren valt. :knipoog:
Het begint al zodra ze iets gaan begrijpen, en dat is al heel erg vroeg in het leven van een jong kind.

super ick
11-03-06, 13:47
Geplaatst door jochie
mijns inziens doet dat wel ter zake. Indien culturele problemen ten grondslag liggen aan crimineel gedrag, kunnen wellicht sociologen onderzoek gaan doen, hoe dit het best is op te lossen. Wellicht moet de strafmaat wel aangepast worden (meer of juist minder straffen, of ander soort straffen), dat kan dan middels onderzoek door sociologen beargumenteerd worden.

Zaken niet benoemen is kwalijk.

En wat moet de uitkomst worden? Dat een dader vanuit een bepaalde cultuur anders bestraft gaat worden?
In Zuid-Afrika hebben ze dat systeem gehad.
Nogmaals alleen de daad straffen. Onderzoek van de problematiek in een bepaalde cultuur kan hooguit leiden tot preventieve maatregelen.