PDA

Bekijk Volledige Versie : Monument in de Baarsjes, wit kruis, komt terug op oude plek.



Joesoef
10-03-06, 15:47
Monument De Baarsjes terug op plek
10-3-2006 Het oorlogsmonument 'Aan hen die vielen' komt weer terug op de oude plek aan de Baarsjesweg. Dat heeft het dagelijks bestuur van stadsdeel De Baarsjes besloten na een spoedoverleg.
Donderdag bleek dat het monument verplaatst wordt omdat bezoekers van drie moskeeën en een synagoge zich ergeren aan de kruisvorm. Dit leidde echter tot veel afkeurende reacties van o. a. het historisch instituut NIOD en CIDI.
Het monument is nu opgeslagen in een zeecontainer en komt in 2008 terug na de verbouwing van het plein aan de Baarsjesweg. Een nieuw vijfde monument krijgt een andere plek.

Joesoef
10-03-06, 15:49
Nu moet alleen nog de besluitvorming van het stadsdeel en het 4/5 mei comite aan de kaak gesteld worden. Zogenaamd inspraak en overleg met islamitische/ joodse organisatisch. Zouden die wederom zijn "geraadpleegd' toen men op dat besluit terug kwam?

Baddha
10-03-06, 15:51
Mooi nieuws :duim:

Wortel
10-03-06, 16:00
Inderdaad mooi nieuws.

wytze
10-03-06, 16:06
Geplaatst door Joesoef
Nu moet alleen nog de besluitvorming van het stadsdeel en het 4/5 mei comite aan de kaak gesteld worden. Zogenaamd inspraak en overleg met islamitische/ joodse organisatisch. Zouden die wederom zijn "geraadpleegd' toen men op dat besluit terug kwam?


als cidi tegen was, vraag ik me af welke joden er voor waren?

_h4T3D_sE7eN
10-03-06, 16:40
Optyfen met dat kruis, er moet een halve maan met een ster komen op die plek.

Victory
10-03-06, 16:43
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Optyfen met dat kruis, er moet een halve maan met een ster komen op die plek.
Is het je opgevallen dat in BF2 er gevochten wordt op Iraans grondgebied?

David
10-03-06, 16:47
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Optyfen met dat kruis, er moet een halve maan met een ster komen op die plek.


Niks ervan, ik eis een roze strass driehoek.

_h4T3D_sE7eN
10-03-06, 16:49
Geplaatst door Victory
Is het je opgevallen dat in BF2 er gevochten wordt op Iraans grondgebied?

Of op Chinees grondgebied, maar er zijn zeker geen shoot outs in L.A., Baltimore of Dallas.



Geplaatst door David
Niks ervan, ik eis een roze strass driehoek.

Een halve maan met een ster en een galg voor de homo's.

David
10-03-06, 16:51
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Een halve maan met een ster en een galg voor de homo's.



Zadel er af.

tukkersterror
10-03-06, 17:06
Geplaatst door Joesoef
Nu moet alleen nog de besluitvorming van het stadsdeel en het 4/5 mei comite aan de kaak gesteld worden. Zogenaamd inspraak en overleg met islamitische/ joodse organisatisch. Zouden die wederom zijn "geraadpleegd' toen men op dat besluit terug kwam?

Klopt, helemaal mee eens!!!

:duim:

Eni
10-03-06, 21:54
Geplaatst door Victory
Is het je opgevallen dat in BF2 er gevochten wordt op Iraans grondgebied?

Welke map?

MaRiaH
10-03-06, 22:27
Geplaatst door Wortel
Inderdaad mooi nieuws.

Inderdaad heel goed nieuws.

Cherry Bo
11-03-06, 15:32
Geplaatst door Joesoef
Monument De Baarsjes terug op plek

Het oorlogsmonument 'Aan hen die vielen' komt weer terug op de oude plek aan de Baarsjesweg. Dat heeft het dagelijks bestuur van stadsdeel De Baarsjes besloten na een spoedoverleg.


Wijs.

super ick
11-03-06, 16:03
Geplaatst door Cherry Bo
Wijs.

Wijs was geweest om het nooit weg te halen. Zo is vorig jaar ook een buste uit het stadhuis in Rotterdam verwijderd. Te aanstootgevend.
Ik vraag mij dan af hoe zoiets gaat.
Komt daar een mijnheer/mevrouw aan de balie die en passant vraagt of het a.u.b. weg gehaald mag worden?
Of wordt iets dergelijks doorgegeven aan een soort raad van hoeders die dan een brief sturen?

Geen milimeter toegeven op het gebied van vrije expressie cq meningsuiting.
Het is toch godsgeklaagd dat een herdenkingsteken voor mensen die hun leven gegeven hebben voor onze huidige vrijheid weg gehaald moet worden. Straks mag sinterklaas ook niet meer in het openbaar verschijnen, die heeft ook een kruis op zijn mijter en is tenslotte een bisschop.

Victory
11-03-06, 16:18
Geplaatst door Eni
Welke map?
De helft van alle mappen zijn op Iraans grondgebied. Ik herken al die plaatsen, alleen zijn de namen anders.

Alle mappen waar de Amerikanen tegen Arabieren vechten. De zogenaamde "MEC" tegenstanders.

Je hebt b.v. eentje waar de Amerikanen Bushehr kerncentrale aanvallen via een carrier aan de kust.

Victory
11-03-06, 16:24
Geplaatst door Victory
De helft van alle mappen zijn op Iraans grondgebied. Ik herken al die plaatsen, alleen zijn de namen anders.

Alle mappen waar de Amerikanen tegen Arabieren vechten. De zogenaamde "MEC" tegenstanders.

Je hebt b.v. eentje waar de Amerikanen Bushehr kerncentrale aanvallen via een carrier aan de kust.
Op de "Dalian Plant" map, waar de Amerikanen tegen de Chinezen vechten... dat is Bushehr kerncentrale.

Eni
11-03-06, 16:38
Geplaatst door Victory
Op de "Dalian Plant" map, waar de Amerikanen tegen de Chinezen vechten... dat is Bushehr kerncentrale.

Ligt die kerncentrale in Iran dan werkelijk aan zee? Hmm vaag
Lijkt me trouwens sterk als de jongens van EA, Iran uitzoeken maar het zou natuurlijk kunnen. Niks om je druk verder over te maken.
Wat is trouwens je ingame naam?

Wide-O
11-03-06, 16:53
Geplaatst door Joesoef
Nu moet alleen nog de besluitvorming van het stadsdeel en het 4/5 mei comite aan de kaak gesteld worden. Zogenaamd inspraak en overleg met islamitische/ joodse organisatisch. Zouden die wederom zijn "geraadpleegd' toen men op dat besluit terug kwam?

Mijn "gut feeling" zegt me dat dat twee keer "nope" is.

mark61
11-03-06, 16:56
Geplaatst door Wide-O
Mijn "gut feeling" zegt me dat dat twee keer "nope" is.

Ik vind jouw gut feeling knap brutaal. :vreemd:

Wide-O
11-03-06, 16:58
Geplaatst door Marruecos
Was dat nou zo moeilijk. Wat een eikels. En zich dan ook nog eens achter joods/islamitisch 'overleg' verschuilen. Zet dat kruis daar en bouw er een muur omheen, zodat passerenden niet tegen het heilige kruis aan kunnen schoppen. Want op dat soort nieuws zitten we ook niet te wachten.

Het is iets wat al langer speelt in bijvoorbeeld de UK. Een Willekeurig Stadsbestuur beslist geen "kerstverlichting" meer aan te brengen, want dat zou wel eens kwetsend kunnen zijn voor moslims of hindoes.

Niemand heeft ooit hun mening gevraagd (of desnoods is er lang genoeg gezocht tot er één moslim cq hindu gevonden werd die er wel aanstoot aan neemt).

Reactie: woede van de "autochtone" bevolking "wat denken die zeikerds wel".

Ik kan mis zijn, maar dit incident doet me daar heel erg aan denken.

Wide-O
11-03-06, 16:59
Geplaatst door mark61
Ik vind jouw gut feeling knap brutaal. :vreemd:

Prik je in Eus of ben je alweer terug ? :eek:

Political Correctness, ik had er er recentelijk ( ;) ) nog over met iemand :D

mark61
11-03-06, 17:00
Geplaatst door Wide-O
Prik je in Eus of ben je alweer terug ? :eek:

Eus is multimediaal tegenwoordig. Wifi en zo.


Political Correctness, ik had er er recentelijk ( ;) ) nog over met iemand :D

Gek. :p

Victory
11-03-06, 17:03
Geplaatst door Eni
Ligt die kerncentrale in Iran dan werkelijk aan zee? Hmm vaag
Lijkt me trouwens sterk als de jongens van EA, Iran uitzoeken maar het zou natuurlijk kunnen. Niks om je druk verder over te maken.
Wat is trouwens je ingame naam?
Ja, het is echt aan de zee. (De perzische golf)... Het moet wel... een kerncentrale gebruikt heel veel water voor cooling... als dat er niet is ben je de lul. :)

http://www.digitalglobe.com/images/iran/bushehr_psh_july6_2002_DG.jpg

Joesoef
11-03-06, 17:27
Geplaatst door wytze
als cidi tegen was, vraag ik me af welke joden er voor waren?


Volgens een mail die ik van het stadsdeel heb gekregen is de beslissing uitsluitend en alleen door het 4/ 5 mei comitee genomen. Laat er in dat comitee nu toevallig een CDA-er zitten van dat stadsdeel die Joods is.

wytze
11-03-06, 17:40
Geplaatst door Joesoef
Volgens een mail die ik van het stadsdeel heb gekregen is de beslissing uitsluitend en alleen door het 4/ 5 mei comitee genomen. Laat er in dat comitee nu toevallig een CDA-er zitten van dat stadsdeel die Joods is.




oh ok. dank. wel, het cda is net z'n enige zetel kwijtgeraakt zie ik. :tik:

Cherry Bo
11-03-06, 22:13
Geplaatst door Joesoef
Volgens een mail die ik van het stadsdeel heb gekregen is de beslissing uitsluitend en alleen door het 4/ 5 mei comitee genomen. Laat er in dat comitee nu toevallig een CDA-er zitten van dat stadsdeel die Joods is.

Het lijkt me dat zo'n comité hoogstens een advies of verzoek kan indienen.

De uiteindelijke beslissing ligt tóch bij het stadsdeel, lijkt me.

Cherry Bo
11-03-06, 22:31
Geplaatst door Joesoef
Volgens een mail die ik van het stadsdeel heb gekregen is de beslissing uitsluitend en alleen door het 4/ 5 mei comitee genomen. Laat er in dat comitee nu toevallig een CDA-er zitten van dat stadsdeel die Joods is.

Zoals Ronald al aangaf, er zit ook ene Mustapha Laboui in het 4/5 mei comité.
Daarnaast is hij lijsttrekker voor GroenLinks en wethouderskandidaat in het Amsterdamse stadsdeel De Baarsjes.
Dus die zit bij beide clubs.

ronald
11-03-06, 22:31
Geplaatst door Joesoef
Volgens een mail die ik van het stadsdeel heb gekregen is de beslissing uitsluitend en alleen door het 4/ 5 mei comitee genomen. Laat er in dat comitee nu toevallig een CDA-er zitten van dat stadsdeel die Joods is.


Joods bij het CDA.? Wie is dat dan?

In het NRC las ik dat "vertegenwoordigers van drie moskeeen en een synagoge in de buurt bij de plaatselijke 4/5 Mei comite dat het kruis te veel aan het Christelijk deed denken." In West is maar 1 synagoge. We kunnen het hen vragen wie wat gevraagd heeft.

ronald
11-03-06, 22:35
Geplaatst door Cherry Bo
Het lijkt me dat zo'n comité hoogstens een advies of verzoek kan indienen.

De uiteindelijke beslissing ligt tóch bij het stadsdeel, lijkt me.


Natuurlijk. Anders hadden zij na enig commotie het besluit heus niet zo snel terug kunnen draaien met ook nog de opmerking :" ... dat zij beslist niet wilden dat nu de schuld in de schoenen van de allochtonen wordt geschoven."

Wide-O
12-03-06, 00:52
Geplaatst door Joesoef
Volgens een mail die ik van het stadsdeel heb gekregen is de beslissing uitsluitend en alleen door het 4/ 5 mei comitee genomen. Laat er in dat comitee nu toevallig een CDA-er zitten van dat stadsdeel die Joods is.

Eigenlijk maak je nu dezelfde fout Joes.

Uit mijn persoonlijke leven (off-prikbord zeg maar :D ) ken ik geen enkele jood of moslim die zich echt storen aan een kruisteken.

Someone fucked up here, ik ik zou eigenlijk wel de bottom line willen weten.

gh.wille
12-03-06, 02:33
Geplaatst door Marruecos
Was dat nou zo moeilijk. Wat een eikels. En zich dan ook nog eens achter joods/islamitisch 'overleg' verschuilen. Zet dat kruis daar en bouw er een muur omheen, zodat passerenden *niet tegen het heilige kruis aan kunnen schoppen. Want op dat soort nieuws zitten we ook niet te wachten.

Goede raad met u welnemen, wat te doen als ze *er met man en macht tegenaan gaan staan pissen (tegen de muur ) .
Want op dat nieuws KUN je wachten .

rja2
12-03-06, 09:14
Geplaatst door Marruecos
Was dat nou zo moeilijk. Wat een eikels. En zich dan ook nog eens achter joods/islamitisch 'overleg' verschuilen. Zet dat kruis daar en bouw er een muur omheen, zodat passerenden niet tegen het heilige kruis aan kunnen schoppen. Want op dat soort nieuws zitten we ook niet te wachten.
Die nieuwe de Wester moskee komt toch recht tegenover dat kruis.

Ik denk dat er een aantal moslims waren, die niet zo blij zijn met een christelijke kruis voor hun nieuwe moskee.

super ick
12-03-06, 10:47
Geplaatst door rja2
Die nieuwe de Wester moskee komt toch recht tegenover dat kruis.

Ik denk dat er een aantal moslims waren, die niet zo blij zijn met een christelijke kruis voor hun nieuwe moskee.

En de Christenen zijn niet blij met een moskee voor hun kruis?

Laten we nou voor eens en altijd nokken met die onzin en iedereen die met een dergelijk verzoek komt het stadhuis (of waar dat ook gedaan wordt) uitgooien.
Duidelijk laten weten dat je in vrije maatschappij moet kunnen incasseren. Ten alle tijden!

tukkersterror
12-03-06, 12:29
Geplaatst door rja2
Die nieuwe de Wester moskee komt toch recht tegenover dat kruis.

Ik denk dat er een aantal moslims waren, die niet zo blij zijn met een christelijke kruis voor hun nieuwe moskee.

Ligt eraan, als het kruis ten oosten van de moskee staat dan kan ik het probleem tijdens het bidden begrijpen :hihi: en zal dan ook logisch zijn dat het kruis verplaats word uit de bidlijn (nieuw woord nemen we direct op in de dikke vandalen) van de Moslims, maar ik denk dat dit te ver gezocht is!!!

Misschien dat Joesoef hier iets over kan zeggen?

rja2
12-03-06, 12:42
Geplaatst door superdick
En de Christenen zijn niet blij met een moskee voor hun kruis?

Laten we nou voor eens en altijd nokken met die onzin en iedereen die met een dergelijk verzoek komt het stadhuis (of waar dat ook gedaan wordt) uitgooien.
Duidelijk laten weten dat je in vrije maatschappij moet kunnen incasseren. Ten alle tijden!
Die deel gemeente is gewoon dom bezig.

Ze hadden deze discussie nooit moeten beginnen, ze hebben wel geluisterd naar de Joodse en Islamitsche organisaties, maar ze zijn de autochone bevolking vergeten, die worden zeer kwaad dat zo'n monument naar zestig jaar weg moet.

tukkersterror
12-03-06, 12:56
Geplaatst door rja2
Die deel gemeente is gewoon dom bezig.

Ze hadden deze discussie nooit moeten beginnen, ze hebben wel geluisterd naar de Joodse en Islamitsche organisaties, maar ze zijn de autochone bevolking vergeten, die worden zeer kwaad dat zo'n monument naar zestig jaar weg moet.

Ik denk dat je dit een beetje onderschat, de autochone bevolking zullen nooit accepteren dat een monument dat is opgericht om de mensen te herdenken die gevallen zijn voor onze vrijheid dat die wordt verwijderd.
15-20 jaar geleden deed zich het zelfde voor in Hengelo aan de bredemarsweg waar een monument is voor een onbekende soldaat die daar gestorven is.
Dit gaf toen zoveel commotie dat het stadhuis is bestormd door een groep betogers en deze hebben bezet tot de gemeente op haar besluit terug kwam.

Oorlogs monumenten liggen voor ons zeer gevoelig, omdat bijna iedereen wel heeft gehoord in hun familie geschiedenis dat een oom, opa of neef is gestorven in deze oorlog.
Dat het zeer gevoelig ligt kun je wel zien hoeveel jongeren op 4 mei het herdenken.

Hier blijkt ook maar weer eens hoever de politiek van de burgers afstaat, ver te ver.

Cherry Bo
12-03-06, 13:39
(Uit De Volkskrant, Gepubliceerd, zaterdag 11 maart 2006.)

Oorlogsmonument met kruis ergert moskeeën, dus stadsdeel ruimt het op.

Van onze verslaggever Willem Beusekamp

AMSTERDAM - Het Amsterdamse stadsdeel De Baarsjes heeft tevergeefs geprobeerd de geschiedenis van de Tweede Wereldoorlog te herschrijven. Vrijdagmiddag maakte het stadsdeelbestuur in allerijl een besluit ongedaan, waarmee een klein herdenkingsmonument, een kruis, moest wijken wegens de gewijzigde etnische samenstelling van de buurt.

Moskeeën hadden zich gestoord aan het ‘christelijke symbool’. Omdat het kruis, opgedragen aan de tussen 1940 en 1945 gesneuvelde buurtbewoners, tijdelijk moest wijken voor de bouw van de Turkse Westermoskee, was besloten het monument in de toekomst naar een andere plek over te brengen.

Het kruis, thans opgeslagen bij de gemeentelijke reiniging van De Baarsjes, wordt teruggeplaatst. Nog deze maand naar een school elders in de wijk en over een paar jaar weer voor de deur van de dan opgeleverde Westermoskee.

‘We hebben het volstrekt verkeerd ingeschat en blijkbaar een open zenuw geraakt’, zegt Jan Voetberg, CDA-politicus en voorzitter van het 4-5 mei comité in het stadsdeel. Nadat het besluit eerder deze week bekend was geworden, werd het stadsdeel volgens een persverklaring overstelpt met ‘vele verdrietige en boze reacties uit het hele land’.

Volgens Voetberg waren het niet alleen de moskeeën die moeite hadden met het christelijke symbool, aanvankelijk de Pakistaanse moskee, gevolgd door de Turkse en Marokkaanse.

De synagoge, zegt Voetberg, had zich achter de moskeeën geschaard. Bloeme Evers, Auschwitz-overlevende en betrokken bij sjoel-west in De Baarsjes, ontkent dit met klem. Evers is ontdaan door de affaire.

Bisschop Punt van Haarlem/Amsterdam zegt zich niet te kunnen voorstellen ‘dat deze intolerante beslissing is genomen op verzoek van joodse en islamitische organisaties waarmee de katholieke kerk goede contacten onderhoudt’.

De Baarsjes, ook wel het laboratorium van de hoofdstad genoemd, had na taai overleg bereikt dat alle religies sinds 2004 deelnemen aan de jaarlijkse dodenherdenking bij het kruis aan De Baarsjesweg. Aanleiding tot de eensgezindheid was het wangedrag van enkele Marokkaaanse jongeren, die tijdens de dodenherdenking in 2003 antisemitische kreten sisten.

Het wijkoverleg leidde onder meer tot het ‘contract met de samenleving’, waarin alle partijen afspraken maakten over vrijheid van meningsuiting en het bestrijden van extremisme. Dat de moskeeën zich desondanks tegen het kruis richtten en dat hun wens werd beloond om voor 50duizend euro subsidie tot een meer ‘neutraal monument’ te komen, was de meeste bewoners van het stadsdeel onbekend.

http://www.volkskrant.nl/binnenland/article244354.ece

ronald
12-03-06, 14:23
Vanuit de joodse gemeenschap was er dus geen rabbijn geraadpleegd, mevrouw Evers ook niet. Haar reactie ligt precies in de stijl zoals zij is. Na alle insinuaties en vermeende betrokkenheid....waar zijn sommigen mee bezig?

tukkersterror
12-03-06, 14:35
Geplaatst door Cherry Bo
(Uit De Volkskrant, Gepubliceerd, zaterdag 11 maart 2006.)

Oorlogsmonument met kruis ergert moskeeën, dus stadsdeel ruimt het op.

Van onze verslaggever Willem Beusekamp


Het wijkoverleg leidde onder meer tot het ‘contract met de samenleving’, waarin alle partijen afspraken maakten over vrijheid van meningsuiting en het bestrijden van extremisme. Dat de moskeeën zich desondanks tegen het kruis richtten en dat hun wens werd beloond om voor 50duizend euro subsidie tot een meer ‘neutraal monument’ te komen, was de meeste bewoners van het stadsdeel onbekend.

http://www.volkskrant.nl/binnenland/article244354.ece

En een monument is wel heel Exstreem en dat moet je bestrijden :huil:
Laat het stads bestuur eens de jongeren bestrijden die tijdens de minuten stilte op de dam allerlei zaken riepen, want daar ergerde ik mij dood aan een twee jaar geleden toen ik voor de doden herdenking met mijn kids de dam bezochten.

ronald
12-03-06, 15:51
Geplaatst door tukkersterror
En een monument is wel heel Exstreem en dat moet je bestrijden :huil:
Laat het stads bestuur eens de jongeren bestrijden die tijdens de minuten stilte op de dam allerlei zaken riepen, want daar ergerde ik mij dood aan een twee jaar geleden toen ik voor de doden herdenking met mijn kids de dam bezochten.


Is ook waar... Ze lopen er liever omheen.

~Panthera~
12-03-06, 16:52
Geplaatst door wytze
oh ok. dank. wel, het cda is net z'n enige zetel kwijtgeraakt zie ik. :tik:


Mooi, zijn ze van dat gezever ook weer af. :tik:

~Panthera~
12-03-06, 16:59
Geplaatst door Wide-O
Het is iets wat al langer speelt in bijvoorbeeld de UK. Een Willekeurig Stadsbestuur beslist geen "kerstverlichting" meer aan te brengen, want dat zou wel eens kwetsend kunnen zijn voor moslims of hindoes.

Niemand heeft ooit hun mening gevraagd (of desnoods is er lang genoeg gezocht tot er één moslim cq hindu gevonden werd die er wel aanstoot aan neemt).

Reactie: woede van de "autochtone" bevolking "wat denken die zeikerds wel".

Ik kan mis zijn, maar dit incident doet me daar heel erg aan denken.


Dat denk ik dus ook, en het waarom ben ik nog steeds niet achter.
Of het moet wel heel smerig zijn. :moe:

mark61
12-03-06, 17:10
Geplaatst door ~Panthera~
Dat denk ik dus ook, en het waarom ben ik nog steeds niet achter.
Of het moet wel heel smerig zijn. :moe:

In de zelfde tijd bracht de Royal Mail wel een eigenaardige postzegel uit met Jezus & Maria uitgebeeld door hindoestanen. Is geloof ik een schilderij. Ze zullen wel fantastisch multiculti-bedoelingen hebben gehad, maar veel hindoes protesteerden.

Het waarom is doorgeslagen polcor. Voor de zekerheid alles wegnemen waaraan eventueel iemand aanstoot zou kunnen nemen.

Cherry Bo
12-03-06, 17:12
Geplaatst door ~Panthera~
Dat denk ik dus ook, en het waarom ben ik nog steeds niet achter.
Of het moet wel heel smerig zijn. :moe:

Voor zover ik het kan beoordelen (zie onderstaande link) is dit een totaal doorgeslagen geval van 'political correctness'.

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&postid=2675854#post2675854

~Panthera~
12-03-06, 17:16
Geplaatst door mark61
In de zelfde tijd bracht de Royal Mail wel een eigenaardige postzegel uit met Jezus & Maria uitgebeeld door hindoestanen. Is geloof ik een schilderij. Ze zullen wel fantastisch multiculti-bedoelingen hebben gehad, maar veel hindoes protesteerden.

Het waarom is doorgeslagen polcor. Voor de zekerheid alles wegnemen waaraan eventueel iemand aanstoot zou kunnen nemen.


Bezopen gewoon. :moe:
Hebben mensen niets anders te doen, dan zich aan de kleinste idiote nietszeggende dingen te ergeren ? Of overal iets "achter" te zien ?
Fuck zeg, dan heb ik ook nog wel een lijstje, als ik even diep ga nadenken.
Ben bang dat het dan wel heel leeg in Nederland wordt. :haha:

mark61
12-03-06, 17:26
Geplaatst door ~Panthera~
Bezopen gewoon. :moe:
Hebben mensen niets anders te doen, dan zich aan de kleinste idiote nietszeggende dingen te ergeren ? Of overal iets "achter" te zien ?
Fuck zeg, dan heb ik ook nog wel een lijstje, als ik even diep ga nadenken.
Ben bang dat het dan wel heel leeg in Nederland wordt. :haha:

Tis een soort van populair willen zijn zonder dat het je een cent kost, en zonder dat je echt wat hoeft te veranderen. Zie ook 'Armeense genocide'-verklaringen in diverse westerse landen.

Vroeger heette dat geloof ik repressieve tolerantie. :hihi:

Cherry Bo
12-03-06, 17:28
Geplaatst door mark61
Tis een soort van populair willen zijn zonder dat het je een cent kost

Nou ja, 50.000 Euries maar.

~Panthera~
12-03-06, 17:32
Geplaatst door mark61
Tis een soort van populair willen zijn zonder dat het je een cent kost, en zonder dat je echt wat hoeft te veranderen. Zie ook 'Armeense genocide'-verklaringen in diverse westerse landen.

Vroeger heette dat geloof ik repressieve tolerantie. :hihi:


Juistum, je blaat maar wat om "zogenaamd" het iedereen naar de zin te maken, of niet, who cares ?, ondertussen doe je geen fuk, behalve wat er gebeurd: de zooi tegen elkaar opzetten ?
Kan zijn, maar met welk doel ? dat vraag ik me af.


Yep. :hihi: zie onderschrift.
Die postzegel had ik meteen gekocht.

mark61
12-03-06, 17:33
Geplaatst door Cherry Bo
Nou ja, 50.000 Euries maar.

In dit geval, en das ook niet veel geld. Ik verwees naar dappere besluiten van gemeenteraden de kerstverlichting af te schaffen. Dat levert ws. zelfs geld op.

~Panthera~
12-03-06, 17:38
Geplaatst door mark61
In dit geval, en das ook niet veel geld. Ik verwees naar dappere besluiten van gemeenteraden de kerstverlichting af te schaffen. Dat levert ws. zelfs geld op.


Het is toch allemaal onzin ? :moe:

Schaf de verlichting af: geinig, iemand anders begint dan te brullen: we hoeven die moskee hier ook niet meer, pleur die koe van die Hindoes ook maar in de Seine, en die tulband is ook teveel meters stof.
Een soort "wie zeikt wie het hardst af".

Ja, zo komen we er wel. :moe: