PDA

Bekijk Volledige Versie : Waar zijn onze gevierde opiniemakers als Benzakour en Ali Eddouadi?



Al Sawt
11-03-06, 19:14
Ik vond dit in mijn mailbox:


Waar zijn ze met hun opinie`s? Waar zijn hun publicaties om te ageren tegen het feit dat de rechter heeft verboden, om in bezit te zijn van zogenaamde 'radicale' informatie? Waar zijn ze om überhaupt te ageren dat het bezit van een folder of een audiovisueel fragment al tot een aanklaagt kan leiden wegens het verkondigen van terrorisme?

Ze kunnen alleen een openbrief schrijven om te bedanken voor een soort ambassadeursfunctie of een premier af te schilderen voor een kruisvaarder. Maar ze verzaken of falen om onze elementaire rechten met de pen te verdedigen.

Want laten we niet vergeten dat met de veroordeling van een aantal verdachten in Hofstadgroepproces -wegens in het bezit hebben van radicaliserende materiaal-, ons recht van vrijheid van meningsuiting is ingeperkt.

Maar kennelijk geven ze zich liever over aan populisme en kortzichtige uitingen, dan het voeren van een inhoudelijk sterk debat.

En dat is spijtig! Want ze krijgen te veel eer.

En hier ben ik het roerend mee eens.

Seif
11-03-06, 19:26
Samir A. is zelfs vrijgesproken alhoewel de rechter overtuigd was van zijn terroristische intenties. Dus vooralsnog valt het met die inperking van vrijheden nogal mee. Eén zwaluw maakt nog geen zomer. Is weer een typisch staaltje slachtofferschap.

tukkersterror
11-03-06, 19:37
Geplaatst door Al Sawt
Ik vond dit in mijn mailbox:


En hier ben ik het roerend mee eens. http://www.planet.nl/upload/1972239_340_1133786388390-hg4_051205.jpg

Ja het was een vriendenclubje die zo nu en dan speelden met handgranaten en vuurwapens

Mill
11-03-06, 19:53
Geplaatst door Al Sawt
Ik vond dit in mijn mailbox:


En hier ben ik het roerend mee eens.

Ik begrijp dat VVD-kamerlid Hirsi Ali heeft geprotesteerd tegen de veroordeling wegens in bezit hebben van radicaal islamitisch leesvoer.

tukkersterror
11-03-06, 21:50
Geplaatst door Mill
Ik begrijp dat VVD-kamerlid Hirsi Ali heeft geprotesteerd tegen de veroordeling wegens in bezit hebben van radicaal islamitisch leesvoer.

Ja dat moest ze wel, want zij wil net als Noami Campbel trouwen met een rijke arabier.

Neem van mij aan en dat is mijn mening, Hirsi Ali is gewoon nieuws-geil!!!
:zweep: Hirsi :zweep: Ali :ergleuk:

Amenzu
12-03-06, 09:18
Geplaatst door Seif
Samir A. is zelfs vrijgesproken alhoewel de rechter overtuigd was van zijn terroristische intenties. Dus vooralsnog valt het met die inperking van vrijheden nogal mee. Eén zwaluw maakt nog geen zomer. Is weer een typisch staaltje slachtofferschap.

In de meeste islamitische landen had hij levenlang gekregen voor het bezit van een explosieven. Of misschien wel alleen al voor een gewapende overval.

tukkersterror
12-03-06, 11:32
Geplaatst door Amenzu
In de meeste islamitische landen had hij levenlang gekregen voor het bezit van een explosieven. Of misschien wel alleen al voor een gewapende overval.

Dat hadden ze hier ook moeten krijgen, Immers ze waren in bezit van wapens en explosieven, ze hebben geschoten en handgranaten gebruikt om zich een weg te vechten naar hun vrijheid.
Verder blijkt dat ze in een woning aan de kerkstraat in Schiedam aanslagen aan het voorbereiden waren, ze waren in bezit van geheime informatie, wat betreft onze kerncentrale, Schiphol, Station CS Amsterdam Paleis in den haag en IJ-tunnel, informatie waar je als normaal mens niets aan heb of niet aan kunt komen.

Ik kan niet zeggen dat het terroristen waren want ze hadden nog geen aanslag gepleegd, maar ze hadden toch duidelijk motieven in die richting.
Aan de andere kant waren het een stel jongens die dom waren en van toeten nog blazen wist en zeker geen opleiding hebben gevolgd, want ze maakten blunders na blunders en daar hebben wij als bevolking dan toch maar weer geluk meegehad.

rja2
12-03-06, 12:47
Geplaatst door Al Sawt
Ik vond dit in mijn mailbox:


En hier ben ik het roerend mee eens.
Dus je bent voor zaaien van haat en het oproepen van het doden van ongelovigen ?

Zou een mooi zooitje worden in Nederland, als we dit zouden toestaan.

Als er een autochone Nederlander zou zijn die opriep tot het doden van moslims, zou Nederlander te klein zijn en terecht.

tukkersterror
12-03-06, 13:10
Geplaatst door rja2
Dus je bent voor zaaien van haat en het oproepen van het doden van ongelovigen ?

Zou een mooi zooitje worden in Nederland, als we dit zouden toestaan.

Als er een autochone Nederlander zou zijn die opriep tot het doden van moslims, zou Nederlander te klein zijn en terecht. :duim:

Rourchid
12-03-06, 18:27
Geplaatst door Al Sawt

Waar zijn ze met hun opinie`s?


Opiniemakers op zich behoren tot de beïnvloedingsindustrie die bepaalt wat van belang is om over na te denken, hoe je na dient te denken over wat van belang zou zijn en hoe je je over twee voorgaande punten correct moet uitdrukken.
Een opiniemaker behoort bij het denken dat er nog steeds vanuit gaat dat vanuit een abstractie boven de gewone mens gesteld bepaald wordt wat normaal is en abnormaal.
Voorgaande is allemaal politiek gedefinieerd en als je je als broodschrijver bezig houdt met opiniestukken dan begeef je je in een mijnenveld met de kans dat je slachtoffer wordt van een explosie.
Nu is het opiniemaken (stemmingmakerij?) gerelateerd aan de zogenoemde oude media (met hun snelheidsbeperking) dus inspelen op de waan van de dag is ook voor een 'professionele' opiniemaker nauwelijks meer te behappen.
Het is dus verstandig van schrijvers die er streven naar hun pennevruchten universeel en tijdloos te laten zijn een zo groot mogelijke afstand te houden van de opiniemakerij want voordat je het in de gaten hebt ben je voor een politiek-korte-termijn-karretje gespannen.

Zie ook: http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&postid=2679148#post2679148