PDA

Bekijk Volledige Versie : Iran wijst aanbod Rusland af!!!!



tukkersterror
12-03-06, 19:56
Straks op het journaal.

Iran heeft het aanbod van Rusland afgewezen.

America heeft nog niet gereageerd, maar Rusland dreigd al met vergaande maatregelen en sluiten een militair ingrijpen niet uit.

Een instabiel land zo dicht bij Rusland zou een gevaar opleveren als zij kernwapens zou kunnen maken en dat zullen wij an ook niet toloreren al dus de russische regering.

Victory
12-03-06, 19:59
Dankzij de V.S. die helemaal niet wilt accepteren dat Iran zelfs atoomonderzoek mag doen onder de deal met Rusland.

tukkersterror
12-03-06, 20:50
Geplaatst door Victory
Dankzij de V.S. die helemaal niet wilt accepteren dat Iran zelfs atoomonderzoek mag doen onder de deal met Rusland.

Uhh, ik denk dat je het niet goed gelezen hebt.

Iran wijst het aanbod af van Rusland, daar heeft Amerika totaal geen invloed over gehad. :lol: Amerika invloed uitoefenen op Rusland :lol:

Victory
12-03-06, 23:57
Geplaatst door tukkersterror
Uhh, ik denk dat je het niet goed gelezen hebt.

Iran wijst het aanbod af van Rusland, daar heeft Amerika totaal geen invloed over gehad. :lol: Amerika invloed uitoefenen op Rusland :lol:
Rusland accepteerde dat Iran atoomonderzoek mocht doen, en ook op pilot niveau mocht verrijken. Maar de V.S. wees dit af, en zette druk op Rusland om het te laten gaan... en dat hebben zij ook gedaan.

Maar niemand zal Iran kunnen dwingen om wat dan ook te doen. Zelfs de zwaarste sancties zullen niks doen... hoe meer druk, hoe sterker de publieke opninie voor kernenergie.

tukkersterror
13-03-06, 00:21
Geplaatst door Victory
Rusland accepteerde dat Iran atoomonderzoek mocht doen, en ook op pilot niveau mocht verrijken. Maar de V.S. wees dit af, en zette druk op Rusland om het te laten gaan... en dat hebben zij ook gedaan.

Maar niemand zal Iran kunnen dwingen om wat dan ook te doen. Zelfs de zwaarste sancties zullen niks doen... hoe meer druk, hoe sterker de publieke opninie voor kernenergie.

Ja, ok.......

Stel jij en ik (lees het als Iran en Amerika) hebben allebij voor 50% gelijk, wie krijgt dan de rekening, toch de mensen die er niets mee te maken hebben.
En dat zijn de mensen in Iran die dag in dag uit keihard moeten werken voor hun boterham.
Jij zal er onderlijden omdat het je land is, ik zal er gedeeltelijk onder lijden, omdat ik beelden ziet op tv en de combinatie legt met wat ik regelmatig heb besproken onderanderen met jou.
Verder is het ver bij mij vandaan en zal er niet meer bij betrokken worden.
Maar aan de andere kant staan beelden van Libanon 1979, Afganistan 1981..........Kuwait 1991 nog vers op mijn netvlies.
En neem van mij aan een oorlog kent alleen maar verliesers, nooit geen winnaars.
Ik blijf ondanks hopen op een goede afloop, ook nu de tijd dringt en wens jou en je familie heel veel sterkte in de moeilijke tijd als het inderdaad mis zou mogen gaan.
En wat er ook gebeurd blijf menselijk.

Victory
13-03-06, 00:29
Jij zal meer directe zorgen aan je kop krijgen als Iran aangevallen wordt, let maar op. :)

De V.S. wilt maar een ding, en dat is olie. Dus kom maar op V.S. (Zie mijn signature).

gh.wille
13-03-06, 00:34
Geplaatst door Victory
Dankzij de V.S. die helemaal niet wilt accepteren dat Iran zelfs atoomonderzoek mag doen onder de deal met Rusland.

KUN JE NAGAAN !

Dat die RUSSEN het al in hun broek doen als de Amerikanen alleen maar naar hun wijzen !
Dacht je dat nou echt ? De Russen denken iets verder door en net zo als Tukker zegd denken ze aan hun eigen belang ,en dat zou ik ook doen als ik POETIN was ,het zal je naaste buur maar wezen die zo gek is als een deur (althans de degene die het momenteel voor het zeggen hebben ) de bevolking mag niks zeggen zo als gewoonlijk.

Victory
13-03-06, 00:42
Geplaatst door gh.wille
KUN JE NAGAAN !

Dat die RUSSEN het al in hun broek doen als de Amerikanen alleen maar naar hun wijzen !
Dacht je dat nou echt ? De Russen denken iets verder door en net zo als Tukker zegd denken ze aan hun eigen belang ,en dat zou ik ook doen als ik POETIN was ,het zal je naaste buur maar wezen die zo gek is als een deur (althans de degene die het momenteel voor het zeggen hebben ) de bevolking mag niks zeggen zo als gewoonlijk.
Het heeft met economische belangen te maken, mijn naieve landgenootje.

Rusland is niks meer! Hun leger stelt niks meer voor, en hun economie stelt ook niks meer voor.

Ze moeten wel meelopen, voor hen kan het niet anders. Maar China heeft andere belangen, en daar zal de V.S. heel veel voor moeten doen, willen die aan de kant van de V.S. staan. Voor China staat heel veel op het spel.

tukkersterror
13-03-06, 01:28
Geplaatst door Victory
Het heeft met economische belangen te maken, mijn naieve landgenootje.

Rusland is niks meer! Hun leger stelt niks meer voor, en hun economie stelt ook niks meer voor.

Ze moeten wel meelopen, voor hen kan het niet anders. Maar China heeft andere belangen, en daar zal de V.S. heel veel voor moeten doen, willen die aan de kant van de V.S. staan. Voor China staat heel veel op het spel.

Uhhh, blijf van mijn tweede vaderland af he:hihi:
Ter informatie voor jou, de wereld economie steeg in 2004 met 1,2 % en in 2005 met 1,9% de economie in Rusland steeg gemiddeld in 2004 met 21,9% en in 2005 met 23%.
Rusland heeft tot 1999 een beetje achter de feiten aangelopen, maar nu de laatste jaren onder Vladimir een inhaalslag gemaakt.
Militair een verbond aangegaan met Europa nog net geen navo lid.
In de ruimtevaart een verbond met Esa en Nasa.
Nee als we Rusland hadden willen verslaan hadden we dat een 10 jaar geleden moeten doen, nu niet meer.
Ze liggen zelf qua rakketten een stukje voor op de rest van de wereld met hun nieuwe techniek.

Met China heb jij gelijk, die kan de aankomende jaren economisch groeien en ze geven jaarlijks 4X zoveel uit aan defensie dan dat er in de boeken staat, maar china is heel erg afhankelijk van de olie van Iran.

Dan krijg je dus de vraag durf China een oorlog te riskeren voor de olie uit ons Iran (ik denk nu even met je mee)....

Dan is de vraag wat doet Rusland, want die wil natuurlijk geen oorlog ten zuiden.
En die zit met het dilemma investeerders uit Europa en Amerika.

Dus China en Rusland zal kiezen voor hun economie en een dreiging laten uitgaan naar Amerika...

Dan is het de vraag aan Europa, willen wij in onze achtertuin een oorlog?
Nee dat willen we niet want wij hebben belangen in Rusland en China, maar we kunnen ook Amerika onze trouwe bondgenoot niet laten vallen.

Dus wij gaan promoten voor een dialoog en zullen als scheinheilige onafhankelijk partner de macht naar ons toe trekken en gaan onderhandelen met Iran "het kwaad"
Wat ons beslist olie opleverd, in ruil voor techniek van Urenco aan Iran die controlle zal toestaan van ik denk Frankrijk.
De olie gaat natuurlijk naar China voor de goede wil, Rusland mag de splijtstof leveren en iedereen is weer gelukkig.

Dit is wel een heel possitief senario, maar zoiets zal gebeuren.

Over een paar maanden zullen wij het weten.

Maar neem van mij aan ik heb gelijk, zoals altijd:ego:

Nu ga ik slapen en wens ons allen veel vrede toe.

En ondanks alles mag ik die afgekeurde Vic. wel.

Slaap lekker "vriend" :schrik:

Victory
13-03-06, 10:06
Chinese president calls for revving up army building to safeguard national sovereignty

Chinese President Hu Jintao on Saturday called on the Chinese army to enhance national defense and step up army building to safeguard national sovereignty, unification, territorial integrity and security.

"We should strive to improve the capability of the armed forces to deal with crisis, maintain peace, contain wars and win victory in possible wars," said Hu when he joined in the panel discussion of the delegation of the People's Liberation Army (PLA) to the Fourth Session of the Tenth National People's Congress (NPC) here Saturday afternoon.

Hu is also general secretary of the Central Committee of the Communist Party of China and chairman of the Central Military Commission.

After hearing the PLA deputies' views, Hu said the next five years are crucial to China's drive for building a comparatively prosperous society in an all-round way. It is also "an important period" for the modernization of national defense and army building, he said.

"We must give top priority to defending national sovereignty and security, and get ready for military struggles," said the president.

"We must follow the scientific concept on sustainable development to strengthen national defense and army building," Hu stressed.

Hu also urged efforts to promote development in the fields of economy, science and technology, education and personnel training for both military and civilian purposes, and earn rich resources and strong support from the country's economic and social development for national defense and army building.

The president called for acceleration of coordinated development of military and political work, logistics and equipment in line with the principle of revolutionization, modernization, and regularization.

Science and technology is a productive force of primary importance, and is also a powerful driving force pushing forward the national defense and army building, Hu stressed.

To hit the goal of building an innovation-oriented country, efforts should be intensified to equip the army with information technology, improve the combat readiness based on technological innovation, and upgrade the army's organizational and administrative mechanisms.

The president underlined the people's role in enhancing national defense capacity, calling for a reinforced unity between the army and the people and the establishment of a rapid and effective mobilizing mechanism for national defense.

Hu, together with other leaders of the Central Military Commission, had a meeting with some PLA deputies from technological and grassroots units.

Source: Xinhua

Iglo
13-03-06, 10:28
Geplaatst door Victory
Het heeft met economische belangen te maken, mijn naieve landgenootje.

Rusland is niks meer! Hun leger stelt niks meer voor, en hun economie stelt ook niks meer voor.

Correctie:
* Saudi Arabia (OPEC) - 10.37 MMbbl/d
* Russia - 9.27 MMbbl/d
* United States 1 - 8.69 MMbbl/d
* Iran (OPEC) - 4.09 MMbbl/d
* Mexico 1 - 3.83 MMbbl/d
* China 1 - 3.62 MMbbl/d
* Norway 1 - 3.18 MMbbl/d
* Canada 1 - 3.14 MMbbl/d
* Venezuela (OPEC) 1 - 2.86 MMbbl/d
* United Arab Emirates (OPEC) - 2.76 MMbbl/d
* Kuwait (OPEC) - 2.51 MMbbl/d
* Nigeria (OPEC) - 2.51 MMbbl/d
* United Kingdom 1 - 2.08 MMbbl/d
* Iraq (OPEC) 2 - 2.03 MMbbl/d

Rusland heeft nog altijd macht en invloed, het is niet meer te vergelijken met de hoogtijdagen van het communisme, maar het is ook niet te vergelijken met een land als Iran.

tukkersterror
13-03-06, 10:39
Geplaatst door Victory
Chinese president calls for revving up army building to safeguard national sovereignty

Chinese President Hu Jintao on Saturday called on the Chinese army to enhance national defense and step up army building to safeguard national sovereignty, unification, territorial integrity and security.

"We should strive to improve the capability of the armed forces to deal with crisis, maintain peace, contain wars and win victory in possible wars," said Hu when he joined in the panel discussion of the delegation of the People's Liberation Army (PLA) to the Fourth Session of the Tenth National People's Congress (NPC) here Saturday afternoon.

Hu is also general secretary of the Central Committee of the Communist Party of China and chairman of the Central Military Commission.

After hearing the PLA deputies' views, Hu said the next five years are crucial to China's drive for building a comparatively prosperous society in an all-round way. It is also "an important period" for the modernization of national defense and army building, he said.

"We must give top priority to defending national sovereignty and security, and get ready for military struggles," said the president.

"We must follow the scientific concept on sustainable development to strengthen national defense and army building," Hu stressed.

Hu also urged efforts to promote development in the fields of economy, science and technology, education and personnel training for both military and civilian purposes, and earn rich resources and strong support from the country's economic and social development for national defense and army building.

The president called for acceleration of coordinated development of military and political work, logistics and equipment in line with the principle of revolutionization, modernization, and regularization.

Science and technology is a productive force of primary importance, and is also a powerful driving force pushing forward the national defense and army building, Hu stressed.

To hit the goal of building an innovation-oriented country, efforts should be intensified to equip the army with information technology, improve the combat readiness based on technological innovation, and upgrade the army's organizational and administrative mechanisms.

The president underlined the people's role in enhancing national defense capacity, calling for a reinforced unity between the army and the people and the establishment of a rapid and effective mobilizing mechanism for national defense.

Hu, together with other leaders of the Central Military Commission, had a meeting with some PLA deputies from technological and grassroots units.

Source: Xinhua

Dit is al jaren bekend dat China hun begroting 4X groter is dan die paar miljard die bij hun in de boeken staan.

Wat deze wapen wedloop voor een nut is weet ik niet, heb wel een vermoeden?

Verder maak ik mij over China niet zo druk op dit moment, want een land die economisch voor de wind gaat zal geen oorlog beginnen.

China heeft nu de landen nodig, die olie kunnen leveren en landen nodig die hightech kunnen leveren.

Dus China zit geklemd tussen Oost en west en zal geen van beide willen schaden, want zonder olie geen welvaart, maar zonder techniek ook niet.

De enige instabiele factor, is Hamas....

Wacht even......

Welke kant gaat Hamas kiezen, de zijde van het geld wat iedere maand stroomt naar Palastina, of toch de harde lijn met aanslagen.

Beide senario's is nadelig voor Iran.

A. kies hamas voor geweld en aanslagen, zorgt dat voor grote onrust in het Oosten wat het gevaar opleverd voor de olie die het westen nodig heeft, met allegevolgen van dien.

B. Hamas kies voor het geld en laat zich voor het karretje spannen van Amerika, met mogelijke aanslagen op plaatsen.

Het is eerder gebeurd in deze landen dat vijanden vrienden werden en vrienden vijanden.

Ik wil maar 1 ding alle grenzen open en een totale wereld vrede.

En zou er problemen wezen, zet dan de lieders van die landen in de ring en laat die het uitvechten.

Goedemorgen trouwens :wink:

Victory
13-03-06, 11:11
Geplaatst door Iglo
Correctie:
* Saudi Arabia (OPEC) - 10.37 MMbbl/d
* Russia - 9.27 MMbbl/d
* United States 1 - 8.69 MMbbl/d
* Iran (OPEC) - 4.09 MMbbl/d
* Mexico 1 - 3.83 MMbbl/d
* China 1 - 3.62 MMbbl/d
* Norway 1 - 3.18 MMbbl/d
* Canada 1 - 3.14 MMbbl/d
* Venezuela (OPEC) 1 - 2.86 MMbbl/d
* United Arab Emirates (OPEC) - 2.76 MMbbl/d
* Kuwait (OPEC) - 2.51 MMbbl/d
* Nigeria (OPEC) - 2.51 MMbbl/d
* United Kingdom 1 - 2.08 MMbbl/d
* Iraq (OPEC) 2 - 2.03 MMbbl/d

Rusland heeft nog altijd macht en invloed, het is niet meer te vergelijken met de hoogtijdagen van het communisme, maar het is ook niet te vergelijken met een land als Iran.
Rusland is helemaal niks meer. Ze worden niet eens toegelaten tot de WTO.

Victory
13-03-06, 11:15
Geplaatst door tukkersterror
Dit is al jaren bekend dat China hun begroting 4X groter is dan die paar miljard die bij hun in de boeken staan.

Wat deze wapen wedloop voor een nut is weet ik niet, heb wel een vermoeden?

Verder maak ik mij over China niet zo druk op dit moment, want een land die economisch voor de wind gaat zal geen oorlog beginnen.

China heeft nu de landen nodig, die olie kunnen leveren en landen nodig die hightech kunnen leveren.

Dus China zit geklemd tussen Oost en west en zal geen van beide willen schaden, want zonder olie geen welvaart, maar zonder techniek ook niet.

De enige instabiele factor, is Hamas....

Wacht even......

Welke kant gaat Hamas kiezen, de zijde van het geld wat iedere maand stroomt naar Palastina, of toch de harde lijn met aanslagen.

Beide senario's is nadelig voor Iran.

A. kies hamas voor geweld en aanslagen, zorgt dat voor grote onrust in het Oosten wat het gevaar opleverd voor de olie die het westen nodig heeft, met allegevolgen van dien.

B. Hamas kies voor het geld en laat zich voor het karretje spannen van Amerika, met mogelijke aanslagen op plaatsen.

Het is eerder gebeurd in deze landen dat vijanden vrienden werden en vrienden vijanden.

Ik wil maar 1 ding alle grenzen open en een totale wereld vrede.

En zou er problemen wezen, zet dan de lieders van die landen in de ring en laat die het uitvechten.

Goedemorgen trouwens :wink:
De Chinese leger heeft de opdracht gekregen zich voor te bereiden op een mogelijke oorlog om hun belangen te verdedigen (binnen vijf jaar). Waar denk je dat ze het over hebben?

Iran is de grootste olie leverancier van China, en we leveren steeds meer.

Iglo
13-03-06, 12:07
Geplaatst door Victory
Rusland is helemaal niks meer. Ze worden niet eens toegelaten tot de WTO. Volgens die redenatie is Iran nog minder dan niks. De economie van Rusland is ook nog eens een factor drie groter dan Iran. Verder hebben zij ook kernwapens en een defensie industrie. Kortom, Rusland is nog steeds een land van belang en wordt onder de nieuwe tsaar Poetin voorlopig alleen maar belangrijker. Wanneer dringt het eens door tot jou dat Iran geen wereldmacht is?

Victory
13-03-06, 12:13
Geplaatst door Iglo
Volgens die redenatie is Iran nog minder dan niks. De economie van Rusland is ook nog eens een factor drie groter dan Iran. Verder hebben zij ook kernwapens en een defensie industrie. Kortom, Rusland is nog steeds een land van belang en wordt onder de nieuwe tsaar Poetin voorlopig alleen maar belangrijker. Wanneer dringt het eens door tot jou dat Iran geen wereldmacht is?
Iran is nog steeds niet een volwaardig lid van de WTO omdat de V.S. (als enige land) ons tegen blijft houden. (ook met Rusland is dat zo). Maar Rusland is gewoon niks meer. Natuurlijke is hun economie groter, maar als je dat vergelijkt met de grootte van Rusland, en de hoeveelheid mensen die daar wonen, is het niks.

Iglo
13-03-06, 12:26
Geplaatst door Victory
Iran is nog steeds niet een volwaardig lid van de WTO omdat de V.S. (als enige land) ons tegen blijft houden. (ook met Rusland is dat zo). Maar Rusland is gewoon niks meer. Natuurlijke is hun economie groter, maar als je dat vergelijkt met de grootte van Rusland, en de hoeveelheid mensen die daar wonen, is het niks. Luister naar jezelf, Victory.Rusland is groter, en dus is hun economie groter. Inderdaad ja. En dat houd dus in dat ze machtiger zijn en meer invloed hebben. Verder is het geschat inkomen per hoofd van de bevolking ook groter, dan in Iran. Kortom, Rusland is machtiger, op elk front, wat had je dan verwacht? Iran is geen wereldmacht, zo simpel is het, hoe graag je ook zou hebben dat het anders was.

Victory
13-03-06, 12:37
Hun GDP mag dan wel hoger zijn, maar de burgers zijn zo arm als wat. Ik ken mensen die daar hebben gewoond, en de dingen die zij mij hebben verteld zal je nooit tegenkomen in Iran. Rusland is gewoon heel arm.

Spoetnik
13-03-06, 15:36
Geplaatst door Victory
Hun GDP mag dan wel hoger zijn, maar de burgers zijn zo arm als wat. Ik ken mensen die daar hebben gewoond, en de dingen die zij mij hebben verteld zal je nooit tegenkomen in Iran. Rusland is gewoon heel arm.

Onder Putin is Rusland langzaam aan weer een supermacht aan het worden (iets wat men in het westen niet kan waarderen). Russische wapens zijn zeer geliefd vanwege de hoge kwaliteit; ook in Iran trouwens.

tukkersterror
13-03-06, 16:10
Geplaatst door Victory
Hun GDP mag dan wel hoger zijn, maar de burgers zijn zo arm als wat. Ik ken mensen die daar hebben gewoond, en de dingen die zij mij hebben verteld zal je nooit tegenkomen in Iran. Rusland is gewoon heel arm.

Ik zal je even uit de droom helpen, in Rusland heb je twee soorten mensen, mensen die werken 80% en mensen die een staats uitkering hebben 20%.
Met je 55ste jaar krijg je een staats pensioen of je nu blijft werken of niet, deze staats pensioen is 2500 ruble (roebels(85euro) daar kun je net van leven in Rusland maar je hebt verder niets.
Mensen die werken hebben een inkomen tussen de 500 en de 2500 Euro afhankelijk van waar je woont.
Deze mensen maken nu een leven mee van grote luxe ze kunnen kopen wat ze willen en gaan 2 - 3 keer per jaar op vakantie.
Nee die armmoede in Rusland valt wel mee, de enigste armoede die ze nog hebben is de stadsverwarming, die regelmatig uitvalt.

Verder is Rusland een perfect land waar ik gemiddeld 4 maanden per jaar ben.

Victory
13-03-06, 16:14
Geplaatst door tukkersterror
Ik zal je even uit de droom helpen, in Rusland heb je twee soorten mensen, mensen die werken 80% en mensen die een staats uitkering hebben 20%.
Met je 55ste jaar krijg je een staats pensioen of je nu blijft werken of niet, deze staats pensioen is 2500 ruble (roebels(85euro) daar kun je net van leven in Rusland maar je hebt verder niets.
Mensen die werken hebben een inkomen tussen de 500 en de 2500 Euro afhankelijk van waar je woont.
Deze mensen maken nu een leven mee van grote luxe ze kunnen kopen wat ze willen en gaan 2 - 3 keer per jaar op vakantie.
Nee die armmoede in Rusland valt wel mee, de enigste armoede die ze nog hebben is de stadsverwarming, die regelmatig uitvalt.

Verder is Rusland een perfect land waar ik gemiddeld 4 maanden per jaar ben.
Zijn er daarom honderden Russian bride websites? Ik vind het echt triest.

PS: Mijn overgrootvader komt van de USSR.

Victory
13-03-06, 16:17
Minister of Economy:
Iran can make ends meet without oil revenues

TEHRAN (Fars News Agency)- Iranian minister of economic affairs and finance said that taking into account the country's valuable experiences in the late 90s when Iran's oil was sold for $8 per barrel, "the administration can manage to run the country even without oil revenues, but we should see if the world is prepared to confront the price of $200 for each barrel of oil."


Speaking during a press conference here on Monday, Dawood Danesh Ja'fari referred to the aftermaths of the possible sanctions on Iranian economy and said that any kind exchange between Iran and the world is either to the interest or detriment of not just one, but both sides.

"Considering that Iran has not had any relations with the United States, any economic sanctions on Iran by the White House might not leave any impacts on the Iranian economy. Yet, if they restrict our Dollar-based exchanges we can carry out our trade on the basis of other foreign currencies," the minister continued.

Ja'fari further reiterated that his country has gained many valuable experiences during the past years, specially in the year 1998 when Iran's oil was sold for $8 per barrel, adding, "thus, we can manage to run the country even without oil revenues, but we should see if the world is prepared to tolerate the price of $200 for each barrel of oil."

tukkersterror
13-03-06, 16:20
Geplaatst door Victory
De Chinese leger heeft de opdracht gekregen zich voor te bereiden op een mogelijke oorlog om hun belangen te verdedigen (binnen vijf jaar). Waar denk je dat ze het over hebben?

Iran is de grootste olie leverancier van China, en we leveren steeds meer.

Nou in iedergeval niet over Europa, Amerika of Rusland want die hebben niets aan dit land.

Maar ik neem aan dat jij mij dit nu gaat vertellen.?

Victory
13-03-06, 16:22
Geplaatst door tukkersterror
Nou in iedergeval niet over Europa, Amerika of Rusland want die hebben niets aan dit land.

Maar ik neem aan dat jij mij dit nu gaat vertellen.?
Nederland. :moe:

tukkersterror
13-03-06, 16:23
Geplaatst door Victory
Zijn er daarom honderden Russian bride websites? Ik vind het echt triest.

PS: Mijn overgrootvader komt van de USSR.

Ps mijn vrouw komt er vandaan en mijn schoonfamilie woont er nog. :engel:

tukkersterror
13-03-06, 16:24
Geplaatst door Victory
Nederland. :moe: :melig:

Victory
13-03-06, 16:29
Uw land roept u majoor tukker.

http://always.happyonline.nl/indo/images_indo/dwangarbeiders.jpg

tukkersterror
13-03-06, 16:54
Geplaatst door Victory
Uw land roept u majoor tukker.

http://always.happyonline.nl/indo/images_indo/dwangarbeiders.jpg

Leuk dat je een foto plaatst van de onderdrukking van Japanners in een consentratie kamp River Quia te Birma.
Laat ook eens foto's zien van Nederlandse militairen, die mensen afbeulen of martelen???
http://oud.refdag.nl/foto/980910vpfo02.jpg

IRAANS-AFGHAANSE GRENS – Iraanse militairen oefenen aan de Afghaanse grens. De president van Iran, Mohammed Khatami, zegt begrip te hebben voor de Amerikaanse bezorgdheid over een eventuele oorlog tussen Iran en Afghanistan. Teheran zoekt een vreedzame oplossing voor de recente spanningen en Washington moet zich niet in Irans zaken mengen, aldus de minister.

Foto EPA

Ik heb maar een foto gekozen die niet schokkend is.
En trouwens deze tukker is b.d. (buiten dienst)

Victory
13-03-06, 16:58
Dat is een foto van dwangarbeiders in Indonesie. Dat zijn nou de dingen die jouw land heeft gedaan.

http://www.online.newschool.edu/iat97/johannesburg/hongkongetc/4.tan2.GIF

tukkersterror
13-03-06, 18:06
Geplaatst door Victory
Dat is een foto van dwangarbeiders in Indonesie. Dat zijn nou de dingen die jouw land heeft gedaan.

http://www.online.newschool.edu/iat97/johannesburg/hongkongetc/4.tan2.GIF


Die foto die jij toont is een hand van een Chinees uit hongkong, niet uit het voormalig nederlands-indie.
Ik weet dat daar toen wreedheden zijn begaan tegen die mensen, daar hebben wij ook nooit ontkent het is dan ook een zwarte bladzijde uit onze geschiedenis, net als de slavenhandel.

En de laatste grote miskleun die we gedaan hebben was in Kosovo, waar onze troepen riepen om hulp van de Fransen maar het niet kregen waardoor er duizenden onschuldigen zijn gevallen.

Wij durven gelukkig onze misdaden te bekennen en daar over te praten, vandaar dat we misschien ook nog steeds welkom zijn in deze landen en ons begroeten als vriend en niet als vijand.

Victory
13-03-06, 18:10
Durven te bekennen? Ik heb toch echt het gevoel dat er alles aan gedaan is om het zo snel mogelijk op te bergen.

http://kleioscoop.digischool.nl/camerascoop/w.o.ii/indie3.jpg

Wat vind je van wat Milosovic een keer zei... Dat Frankrijk geld had gekregen van de zionistische regime om moslims te laten doden.

tukkersterror
13-03-06, 18:41
Geplaatst door Victory
Durven te bekennen? Ik heb toch echt het gevoel dat er alles aan gedaan is om het zo snel mogelijk op te bergen.

http://kleioscoop.digischool.nl/camerascoop/w.o.ii/indie3.jpg

Wat vind je van wat Milosovic een keer zei... Dat Frankrijk geld had gekregen van de zionistische regime om moslims te laten doden.

Ik weet niet of Chirac geld heeft gekregen van
zionisten, ik weet alleen dat van hogere hand uit Frankrijk is geweigerd om ons leger lucht steun te geven en dat daardoor deze moslim enclave is ontruimd en ze de moslims nooit meer terug zijn gevonden (levend dan) ik vind het ook van grote schande want 1 helicopter had het leven van duizende kunnen redden.
Milosovic is dood en word morgen overgebracht naar servie.
En het ergste is dat dit land ook nog bij de EEG wilt.

Bah, politiek een smerige spel bestaat er niet.

Iglo
14-03-06, 08:21
Geplaatst door Victory
Dat is een foto van dwangarbeiders in Indonesie. Dat zijn nou de dingen die jouw land heeft gedaan.

http://www.online.newschool.edu/iat97/johannesburg/hongkongetc/4.tan2.GIF Waar slaat deze foto op, Victory? Is het zo moeilijk om te zeggen: "Inderdaad, jullie hebben gelijk, Rusland is een stuk machtiger dan Iran en de mensen zijn er pp rijker", dat je in plaats daarvan probeert om de discussie te laten escaleren door je gesprekspartners te provoceren?

tukkersterror
14-03-06, 09:23
Geplaatst door Victory
Durven te bekennen? Ik heb toch echt het gevoel dat er alles aan gedaan is om het zo snel mogelijk op te bergen.

http://kleioscoop.digischool.nl/camerascoop/w.o.ii/indie3.jpg

Indonesië
[[]] Soekarno
Japan veroverde in maart 1941 Nederlandsch Oost Indië . Alle Nederlanders werden geïnterneerd en vaak tot dwangarbeid verplicht. Tijdens de bezetting werkten Soekarno en zijn PNI met de Japanners samen. Soekarno en Hatta riepen vlak na de Japanse capitulatie de onafhankelijke republiek Indonesia uit. De Nederlanders accepteerden dat niet zondermeer. Conferenties hadden geen resultaat, zodat de Nederlandse regering besloot militair in te grijpen. De politionele acties (1947,1948), waren vrij succesvol. Maar vooral buitenlandse druk dwong Nederland in 1949 de soevereine Verenigde Staten van Indonesië te erkennen President Soekarno maakte er in 19050 een eenheidsstaat van. Hij voerde een geleide democratie in op basis van de Pantjasila. De confrontatiepolitiek met Nederland (Nieuw Guinea) en Maleisië verzwakte de toch al niet sterke economie verder . Soekarno ging steeds nauwer samen werken met de communisten. Na een mislukte staatsgreep (1965) dwong het leger hem af te treden. Generaal Suharto werd de nieuwe president. Honderdduizenden communisten werden gevangen genomen en vaak omgebracht. Suharto ging zich meer op het Westen oriënteren, dat dan ook al gauw bereid was in het grondstofrijke land te investeren. Door zijn te persoonlijk geworden bewind werd hij in 1998 tot aftreden gedwongen. Ook zijn opvolger Wahid werd wegens corruptie gedwongen af te treden. Een dochter van Soekarno, de vice president Megawatti Soekarnoputri, werd door het parlement tot president gekozen.(2001).
<<<

Nogmaals Vic. jij haalt een foto van een school pagina voor de basisschool.
En dan durf je nog te zeggen dat wij het zosnel als het maar kan willen vergeten.

Nee zo werkt het niet in Nederland, wij durven onze kinderen gerust te vertellen dat wij fouten maken.
Want zolang je er over praat kunnen ze het meenemen voor de toekomst.

Victory
14-03-06, 17:33
Dus je zegt dat Nederland geen slaafjes had gemaakt van de Indonesiers? De Indonesiers denken daar anders over.

tukkersterror
14-03-06, 18:41
Geplaatst door Victory
Dus je zegt dat Nederland geen slaafjes had gemaakt van de Indonesiers? De Indonesiers denken daar anders over.

Nee dat zeg ik niet, na de tweede wereld oorlog, wilde Indonesie onafhankelijk worden van Nederland en ze waren opstandig, Nederland heeft een leger gestuurd die de politie taken overnamen.
O er zijn toen ook erge dingen gebeurd, maar we hadden geen concentratie kampen er zijn geen mensen "vermoord" in massa's, om eerlijk te zijn weet ik niet hoeveel mensen er zijn omgekomen?

Ik weet alleen dat Nederland zich in 1949 heeft terug getrokken uit deze kolonie na druk van andere landen waaronder Amerika.

Maar ik denk dat er op internet genoeg te vinden is.

Maar toch echt met het martelen en concentratie kampen waren de Japen.

Victory
14-03-06, 19:26
Geplaatst door tukkersterror
Nee dat zeg ik niet, na de tweede wereld oorlog, wilde Indonesie onafhankelijk worden van Nederland en ze waren opstandig, Nederland heeft een leger gestuurd die de politie taken overnamen.
O er zijn toen ook erge dingen gebeurd, maar we hadden geen concentratie kampen er zijn geen mensen "vermoord" in massa's, om eerlijk te zijn weet ik niet hoeveel mensen er zijn omgekomen?

Ik weet alleen dat Nederland zich in 1949 heeft terug getrokken uit deze kolonie na druk van andere landen waaronder Amerika.

Maar ik denk dat er op internet genoeg te vinden is.

Maar toch echt met het martelen en concentratie kampen waren de Japen.
Liegt eraan wat je met massa's bedoeld. Ik heb wel foto's gezien waarop te zien is hoe een heel dorp is uitgemoord door de Nederlanders. Er zijn ook veel overlevenden van dat tijdperk. Wat ik je ook kan vertellen is dat ze de NL'ers minder erg vonden dan de Japanners... maar de NL'ers vonden ze ook heel erg. Er werden heel veel mensen vermoord, verkracht, gemarteld, etc.

(ik heb daar familie wonen) :)

Iglo
14-03-06, 19:33
Geplaatst door Victory
Liegt eraan wat je met massa's bedoeld. Ik heb wel foto's gezien waarop te zien is hoe een heel dorp is uitgemoord door de Nederlanders. Er zijn ook veel overlevenden van dat tijdperk. Wat ik je ook kan vertellen is dat ze de NL'ers minder erg vonden dan de Japanners... maar de NL'ers vonden ze ook heel erg. Er werden heel veel mensen vermoord, verkracht, gemarteld, etc.

(ik heb daar familie wonen) :) Victory, waar slaat deze discussie op? Is dit niet vreselijk off-topic? Is het nu echt zo moeilijk om toe te geven dat je een fout hebt gemaakt? Kan je echt niet anders reageren dan op deze puberale manier?

Victory
14-03-06, 19:44
Ik discussieer hoe ik wil, en als je het niet leuk vindt ga je maar met tante truus discussiëren, maar niet met mij.

tukkersterror
14-03-06, 20:10
Klopt, wat je zegt, er is daar verkracht, gemoord en weet ik wat ze allemaal niet gedaan hebben.

Ik weet dat er ook mensen voor veroordeeld zijn voor hun daden.

Zo zijn wij ook terecht gekomen met de eerste terreur daden in Nederland.
Treinkaping, gijzeling op een school en Provinciehuis in DEn Haag.

Maar dan moet je ook de feiten lezen van wat er gebeurde nadat de Nederlanders wegwaren.
Er zullen altijd wel mensen blijven in Indonesie, de Molukken die blij zijn dat we weg zijn gegaan en er zullen ook wel mensen zijn die hadden gehoopt dat we waren gebleven.
Maar je hebt gelijk we zijn daar als beesten te keer gegaan.

Maar of wij daar een heel dorp hebben uitgemoord weet ik niet, kan het wel opzoeken in het militair archief.

Victory
14-03-06, 20:17
Geplaatst door tukkersterror
Klopt, wat je zegt, er is daar verkracht, gemoord en weet ik wat ze allemaal niet gedaan hebben.

Ik weet dat er ook mensen voor veroordeeld zijn voor hun daden.

Zo zijn wij ook terecht gekomen met de eerste terreur daden in Nederland.
Treinkaping, gijzeling op een school en Provinciehuis in DEn Haag.

Maar dan moet je ook de feiten lezen van wat er gebeurde nadat de Nederlanders wegwaren.
Er zullen altijd wel mensen blijven in Indonesie, de Molukken die blij zijn dat we weg zijn gegaan en er zullen ook wel mensen zijn die hadden gehoopt dat we waren gebleven.
Maar je hebt gelijk we zijn daar als beesten te keer gegaan.

Maar of wij daar een heel dorp hebben uitgemoord weet ik niet, kan het wel opzoeken in het militair archief.
En wie waren diegenen die volgens jou wilden dat de Nederlandse soldaten daar bleven?

tukkersterror
14-03-06, 20:37
Geplaatst door Victory
Liegt eraan wat je met massa's bedoeld. Ik heb wel foto's gezien waarop te zien is hoe een heel dorp is uitgemoord door de Nederlanders. Er zijn ook veel overlevenden van dat tijdperk. Wat ik je ook kan vertellen is dat ze de NL'ers minder erg vonden dan de Japanners... maar de NL'ers vonden ze ook heel erg. Er werden heel veel mensen vermoord, verkracht, gemarteld, etc.

(ik heb daar familie wonen) :)

Ik zit met kippevel dit stukje te lezen, momentje ff versturen en oppikken zet ik het hier ff neer:
"De Heer Van Daalen heeft eene diep gewortelde minachting voor al wat Inlander is (....) Bladzijden zou ik kunnen vullen met voorbeelden van de inhumane, ruwe, tactloze manier van bestuur en rechtspraken van dezen in vele opzichten verdienstelijken officier ". Met deze niet mis te verstane woorden richtte regeringsadviseur Snouck Hurgronje zich op 2 oktober 1903

tot de gouverneur-generaal van het toenmalige Nederlands-Indië. Het was hem ter ore gekomen dat luitenant-kolonel G.C.E.van Daalen een kans maakte de opvolger te worden van generaal J.B.van Heutz als gouverneur van Atjeh. Snouck Hurgronje had gelijk. Vier maanden nadat hij zijn weinig vleiende opinie over de man had kenbaar gemaakt, begon Van Daalen met

200 marechaussees, 12 officieren en 450 dwangarbeiders als dragers aan een zuiveringsactie in het achterland van Atjeh. Het was de bedoeling de daar wonende Gajo's en Alassers te "" tuchtigen "" voor de steun die zij jarenlang hadden gegeven aan het Atjees verzet tegen het Nederlandse bestuur. En tuchtigen deed hij.

Toen de colonne na moeizame dagmarsen door de bergen (ettelijke dwang-arbeiders stierven door uitputting) de Gajovallei bereikte, zette Van Daalen een bivak op en koos van daaruit zijn doelwitten. De Gajo's en Alassers dachten er niet aan zich over te geven. Zij verschansten zich in hun kampongs achter aarden wallen met doornstruiken.

Hun bewapening bestond uit slag- en steekwapens en een aantal ouderwetse voorladers die na elk schot opnieuw moesten worden geladen. Zij waren geen partij voor de marechaussees die beschikten over moderne repeteer-geweren. Zodra de marechaussees de wal hadden estormd - het enige moment waarop ze risico liepen - schoten ze iedereen neer die zich daarachter bevond.

De verovering, of beter gezegd de uitroeiing van de kampong Koeto Reh duurde bijvoorbeeld anderhalf uur. Toen waren 313 mannen, 189 vrouwen en 59 kinderen doodgeschoten.

Op deze manier "" nam "" Van Daalen negen kampongs. Na afloop van iedere slachtpartij liet hij de stapels lijken fotograferen, soms met hemzelf en zijn manschappen ernaast of erachter.



Van Daalen bleef vijf maanden weg, maar eigenlijk waren er hooguit 14 dagen waarop echt werd gevochten. In die korte tijd zag men kans 2902 inlanders neer te knallen, waaronder 1159 vrouwen en kinderen. Dat was tussen een kwart en een derde van de totale bevolking van het gebied.

De verliezen aan de kant van de strafexpeditie waren 26 doden en 72 gewonden.

Op voordracht van Van Heutsz kreeg Van Daalen na zijn heldentocht de Militaire Willems Orde en het heeft een haartje gescheeld of koningin Wilhelmina had hem de onderscheiding persoonlijk uitgereikt. Maar Van Daalen kwam niet met verlof naar Nederland zodat het commandeurskruis hem maar in Indië op de borst werd gespeld.

In diezelfde tijd zei de rooms-katholieke afgevaardigde Victor de Stuers in de Tweede Kamer :

" de regeering noemt het een excursie, ik noem het een moordgeschiedenis. Het is of men op de inlanders een bende bloedhonden heeft losgelaten. Het is beulenwerk ".


Wist niet dat het zo erg is geweest, wist wel dat er iets gebeurd was.

Je heb gelijk ook wij hebben zwarte bladzijden in onze geschiedenis, maar dat wist ik al.

ff film kijken op veronica

Victory
14-03-06, 20:47
Galaxy Quest is een koele film. :)

gh.wille
14-03-06, 20:58
Geplaatst door tukkersterror
Die foto die jij toont is een hand van een Chinees uit hongkong, niet uit het voormalig nederlands-indie.
Ik weet dat daar toen wreedheden zijn begaan tegen die mensen, daar hebben wij ook nooit ontkent het is dan ook een zwarte bladzijde uit onze geschiedenis, net als de slavenhandel.

En de laatste grote miskleun die we gedaan hebben was in Kosovo, waar onze troepen riepen om hulp van de Fransen maar het niet kregen waardoor er duizenden onschuldigen zijn gevallen.

Wij durven gelukkig onze misdaden te bekennen en daar over te praten, vandaar dat we misschien ook nog steeds welkom zijn in deze landen en ons begroeten als vriend en niet als vijand.

Ja dit is precies waar wij ALTIJD OOK VOOR UIT KOMEN !

nL DE WAARHEID !

gh.wille
14-03-06, 21:06
Geplaatst door Victory
Uw land roept u majoor tukker.

http://always.happyonline.nl/indo/images_indo/dwangarbeiders.jpg

Wat ben je toch een stuntel ! druk je een plaatje af met rechts op de foto een duidelijk herkenbare JAP als bewaker , de gevangenen zijn zo bleek als mijn reet ! dus in je idiote geest weet je van gekkigheid niet waar je mee aan moet komen ,om je te bewijzen.
:p

tukkersterror
14-03-06, 22:38
Geplaatst door Victory
Galaxy Quest is een koele film. :)

Yep was een koele film!!!

Na dat de Hollanders weg waren uit Indonesie, heeft de toemalige macht hebber die toen president was heeft in de eerste paar jaren toen hij aan de macht was stelselmatig mensen vermoord en dorpen verwoest, er is toen een staatsgreep geweest door het leger van indonesie waardoor een machtsvacum kwam waardoor wederom 10.000-20.000 onschuldige burgers stierven.
De laatste jaren is het redelijk rustig en stabiel, zover ik kon nagaan is alleen in de 90e jaren nog wat gebeurd.

Mensen die wilde dat wij waren gebleven was een groep mensen die ze daar Atjans noemen geloof ik maar dat weet ik niet zeker.


Wat ben je toch een stuntel ! druk je een plaatje af met rechts op de foto een duidelijk herkenbare JAP als bewaker , de gevangenen zijn zo bleek als mijn reet ! dus in je idiote geest weet je van gekkigheid niet waar je mee aan moet komen ,om je te bewijzen.

Daar waren we al achter gh.wille, ik zit nog te wachten op je mailtje, over gisteren.

Victory
14-03-06, 22:44
Geplaatst door tukkersterror
Yep was een koele film!!!

Na dat de Hollanders weg waren uit Indonesie, heeft de toemalige macht hebber die toen president was heeft in de eerste paar jaren toen hij aan de macht was stelselmatig mensen vermoord en dorpen verwoest, er is toen een staatsgreep geweest door het leger van indonesie waardoor een machtsvacum kwam waardoor wederom 10.000-20.000 onschuldige burgers stierven.
De laatste jaren is het redelijk rustig en stabiel, zover ik kon nagaan is alleen in de 90e jaren nog wat gebeurd.

Mensen die wilde dat wij waren gebleven was een groep mensen die ze daar Atjans noemen geloof ik maar dat weet ik niet zeker.



Daar waren we al achter gh.wille, ik zit nog te wachten op je mailtje, over gisteren.
Dit is Atjeh:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/nl/6/65/Atjeh-slagveld.jpg
van Daalen is links boven.

De athjanen zijn moslims die een eigen staat willen, waar zij de shari'a willen invoeren. De regering is daar tegen en wilt dat niet. Maar die mensen hebben heel veel geleden door de NL'ers... (maar ook door de regering die NA de NL'ers kwam)... zij willen jullie daar echt niet hoor.

tukkersterror
14-03-06, 23:12
Geplaatst door Victory
Dit is Atjeh:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/nl/6/65/Atjeh-slagveld.jpg
van Daalen is links boven.

De athjanen zijn moslims die een eigen staat willen, waar zij de shari'a willen invoeren. De regering is daar tegen en wilt dat niet. Maar die mensen hebben heel veel geleden door de NL'ers... (maar ook door de regering die NA de NL'ers kwam)... zij willen jullie daar echt niet hoor.

Ben er een paar keer geweest voor zaken, maar heb nooit iets van haat gevoelt.
Het viel mij zelfs op dat veel mensen daar de Nederlandse taal nog spreken en er veel moeite voordoen om het te spreken als ze er achter komen dat je uit Nederland komt.
Ze stellen juist allerlei vragen aan me hoe het is in Nederland, ze weten alles van ons vorstenhuis en ze denken zelfs dat je het vorstenhuis zelf persoonlijk kent.
Nee sorry op 1 keer na heb ik nooit afkeer of wat dan ook gevoelt.

Maar die generaal J.B.van Heutz moet wel een zeer grote schoft zijn geweest.

Maar je ziet ook wij hebben zwarte periodes in onze geschiedenis, kijk maar naar zuid afrika, Apartheid is niet voor niets een nederlands woord.

Aan de andere kant moet ik zeggen dat wij, geleerd hebben van onze fouten en nog steeds leren.

En ik denk als alle burgers in de wereld waren zoals wij met zijn allen nu zijn in Nederland dat het dan een stuk beter zou zijn in de wereld!!!

Victory
14-03-06, 23:16
Geplaatst door tukkersterror
En ik denk als alle burgers in de wereld waren zoals wij met zijn allen nu zijn in Nederland dat het dan een stuk beter zou zijn in de wereld!!!
laat me niet lachen... nederlanders zijn nog steeds dezelfde gore mensen die zij 50 jaar terug waren... alleen nu gebeurt alles heel hypocriet achter deurtjes en de domme burgertjes geloven alles wel...

tukkersterror
14-03-06, 23:35
Geplaatst door Victory
laat me niet lachen... nederlanders zijn nog steeds dezelfde gore mensen die zij 50 jaar terug waren... alleen nu gebeurt alles heel hypocriet achter deurtjes en de domme burgertjes geloven alles wel...

Ok, vertel hoeveel mensen zijn er gedood door het nederlands leger de laatste 25 jaar in de landen Koeweit, Irak, Servie en Afganistan???

Victory
14-03-06, 23:39
Geplaatst door tukkersterror
Ok, vertel hoeveel mensen zijn er gedood door het nederlands leger de laatste 25 jaar in de landen Koeweit, Irak, Servie en Afganistan???
In ieder geval 10.000+ in europa.

Mare... vertel eens... hoeveel verdiend nederland aan wapenverkoop... weet jij dat toevallig?.. er wordt bijna 10miljard uitgegeven aan wapens, maar wat komt daarvan terug?

tukkersterror
15-03-06, 00:05
Geplaatst door Victory
In ieder geval 10.000+ in europa.

Mare... vertel eens... hoeveel verdiend nederland aan wapenverkoop... weet jij dat toevallig?.. er wordt bijna 10miljard uitgegeven aan wapens, maar wat komt daarvan terug?

Foutje, 7 in totaal.

Wapen verkoop YPR voertuigen 700.000.000,
Goalgether 22.765.000.000,--

Begroting defensie 1.820.000.000,--

Etc. etc. etc.