PDA

Bekijk Volledige Versie : Turkije: belediging alle religies strafbaar in Europa



Dwaalspoor
13-03-06, 00:47
Turkije: belediging alle religies strafbaar in Europa

SALZBURG (ANP) – Turkije vindt dat belediging van alle religies strafbaar zou moeten zijn in de Europese Unie. De EU–lidstaten zouden daarom volgens de Turkse minister van Buitenlandse Zaken Gül „een proces moeten beginnen van onderzoek van hun wetgeving, om te verzekeren dat wettelijke regelingen gelden voor alle religies, waaronder de islam."

Gül stelt dat in een toespraak die hij zaterdag zal houden in het Oostenrijkse Salzburg, tijdens overleg met de Europese ministers van Buitenlandse Zaken, naar aanleiding van de Deense spotprenten. Volgens de Turkse bewindsman zijn er nu wel wettelijke beperkingen op het gebied van belediging van sommige religies, waaronder het jodendom. Gül wil dat dit geldt voor de islam.

Volgens Gül dreigt de EU zijn internationale prestige op het spel te zetten als belediging van de islam wel mogelijk blijft. Hij vraagt verder om dialoog en begrip tussen beschavingen, waarbij Turkije en Spanje een leidende rol willen spelen.


http://www.refdag.nl/artikel/1252760/Turkije%3A+belediging+alle+religies+strafbaar+in+E uropa.html

xslaniet
13-03-06, 06:29
Die hele EU is een prestigeproject van een stelletje imbecielen en tot mislukken gedoemd.

Gelukkig bewijst Turkije nu voor de zoveelste keer dat het er niet bijhoort.

observer
13-03-06, 09:41
en religies of hun aanhangers die anderen beledigen mag dat dan wel?

Karin.N
13-03-06, 10:04
Geplaatst door observer
en religies of hun aanhangers die anderen beledigen mag dat dan wel?

Vanuit een geloof is kennelijk wel toegestaan om anders of niet gelovigen, vrouwen homo's te beledigen.
Wat mij betreft een wet tegen het beledigen van religies, maar tegelijkertijd een wet die het religieuzen verbiedt om anderen te beledigen, ook al staat er van alles in hun heilige boeken.

Bar
13-03-06, 10:23
Geplaatst door Karin.N
Vanuit een geloof is kennelijk wel toegestaan om anders of niet gelovigen, vrouwen homo's te beledigen.
Wat mij betreft een wet tegen het beledigen van religies, maar tegelijkertijd een wet die het religieuzen verbiedt om anderen te beledigen, ook al staat er van alles in hun heilige boeken.

En een verbod om vervelend (eufemisme) te doen jegens lieden die het reli-kluppie verlaten.

En een verbod aan de turken om de grieks-orthodoxen het leven onmogelijk te maken.

enz. enz.

mark61
13-03-06, 11:14
Geplaatst door Dwaalspoor
Turkije: belediging alle religies strafbaar in Europa

SALZBURG (ANP) – Turkije vindt dat belediging van alle religies strafbaar zou moeten zijn in de Europese Unie. De EU–lidstaten zouden daarom volgens de Turkse minister van Buitenlandse Zaken Gül „een proces moeten beginnen van onderzoek van hun wetgeving, om te verzekeren dat wettelijke regelingen gelden voor alle religies, waaronder de islam."

Hij mag eerst wel s de absolute discriminatie van andersgelovigen in Turkije gaan bijstellen, voordat ie begint aan 'beledigen'. In Turkije kan je christenen niet eens beledigen; het concept bestaat niet.

Wat een gelul.

Tomas
13-03-06, 11:19
Geplaatst door mark61
In Turkije kan je christenen niet eens beledigen; het concept bestaat niet.


In dat geval, zouden we het woordje 'belediging' weg kunnen laten uit de stelling. Dan ben ik soms wel eens geneigd om vóór te stemmen.

mark61
13-03-06, 12:42
Geplaatst door Tomas
In dat geval, zouden we het woordje 'belediging' weg kunnen laten uit de stelling. Dan ben ik soms wel eens geneigd om vóór te stemmen.

Dat lijkt me een hoop rust geven.

Cherry Bo
13-03-06, 12:56
Turkije: belediging alle religies strafbaar in Europa



http://www.demooisteanimaties.com/geloof/reli031.gif

Strak plan!

Dutchguy
13-03-06, 13:15
Geplaatst door Karin.N
Vanuit een geloof is kennelijk wel toegestaan om anders of niet gelovigen, vrouwen homo's te beledigen.

Dat heet hypocrisie, ook wel boter op het hoofd.

observer
13-03-06, 14:33
als hij dan ook ervoor is dat er in alle landen respect is voor andere (of niet) gelovigen dan zijn we pas wat verder maar dan kan hij bij wat broeders nog wat zendingswerk plegen

MaRiaH
13-03-06, 14:50
Nou was ik voorheen best voor toetreding voor Turkije..

maar ze laten me nu iets te vaak zien dat ze er gewoon niet aan toe zijn...

Je mag hier met alles spotten. dus ook met geloof.
PUNT.

Wat mij betreft krijgt geloof door dit soort landen zonder godsdienstvrijheid veel te veel status. :cheefbek:

MaRiaH
13-03-06, 14:52
Geplaatst door Karin.N
Vanuit een geloof is kennelijk wel toegestaan om anders of niet gelovigen, vrouwen homo's te beledigen.
Wat mij betreft een wet tegen het beledigen van religies, maar tegelijkertijd een wet die het religieuzen verbiedt om anderen te beledigen, ook al staat er van alles in hun heilige boeken.

Precies!
Ik word doodziek van die eenzijdige hypocrisie

:kotsen:

H.P.Pas
13-03-06, 14:58
Geplaatst door Dwaalspoor
Turkije: belediging alle religies strafbaar in Europa

SALZBURG (ANP) – Turkije vindt dat belediging van alle religies strafbaar zou moeten zijn in de Europese Unie. De EU–lidstaten zouden daarom volgens de Turkse minister van Buitenlandse Zaken Gül „een proces moeten beginnen van onderzoek van hun wetgeving, om te verzekeren dat wettelijke regelingen gelden voor alle religies, waaronder de islam."

List of Religions (http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_religions)

Seif
13-03-06, 15:34
Ik ga denk ik ook maar een religie beginnen.

Lever uw wensenlijstjes zo spoedig mogelijk bij mij in aub...