PDA

Bekijk Volledige Versie : Radicale moslims woedend over vonnis Hofstadgroep



Gerard074
13-03-06, 09:26
Het vonnis tegen leden van de Hofstadgroep is slecht gevallen in radicale moslimkringen rond die groep, zo meldt de Volkskrant vandaag. Ze zijn woedend omdat ze door het vonnis 'monddood' worden gemaakt. Het gaat dan om dat deel van de uitspraak die negen verdachten schuldig acht aan het lidmaatschap van een terroristische organisatie.

De Hofstadgroepaanhangers stellen: ''Vanwege wat zijn ze veroordeeld? Vanwege het verspreiden van documenten die heel veel mensen willen lezen? Dan kun je iedere moslim wel oppakken. Je stuurt al snel een document door: kijk eens, wat vind jij hiervan?''

Jermaine W., het jongere broertje van de tot 15 jaar veroordeelde granaatwerper Jason W., is ook verontwaardigd over het vonnis. Zelf werd hij overigens vrijgesproken. Jermaine: ''Iedereen heeft het hier over de vrijheid van meningsuiting. Maar als die vanuit een islamitisch perspectief komt, is het strafbaar. Dat is hypocriet.'' Jermaine is blij verrast over de uitlatingen van VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali dit weekeinde. Zij verklaarde dat een radicaal gedachtegoed niet via het strafrecht, maar in de 'ideologische arena' moet worden bestreden. ''In dit geval moet ik haar gelijk geven'', aldus Jermaine.

Hirsi Ali laat in een reactie weten dat Jermaine van haar best mag vinden dat ongelovigen moeten worden gedood, zolang hij het niet in de praktijk uitvoert: ''Hij mag mij met alle argumenten proberen te overtuigen van het gelijk van zijn profeet Mohammed. Als ik dan maar mag zeggen dat die profeet niet deugt.''

tukkersterror
13-03-06, 09:56
Geplaatst door Gerard074
Het vonnis tegen leden van de Hofstadgroep is slecht gevallen in radicale moslimkringen rond die groep, zo meldt de Volkskrant vandaag. Ze zijn woedend omdat ze door het vonnis 'monddood' worden gemaakt. Het gaat dan om dat deel van de uitspraak die negen verdachten schuldig acht aan het lidmaatschap van een terroristische organisatie.

De Hofstadgroepaanhangers stellen: ''Vanwege wat zijn ze veroordeeld? Vanwege het verspreiden van documenten die heel veel mensen willen lezen? Dan kun je iedere moslim wel oppakken. Je stuurt al snel een document door: kijk eens, wat vind jij hiervan?''

Jermaine W., het jongere broertje van de tot 15 jaar veroordeelde granaatwerper Jason W., is ook verontwaardigd over het vonnis. Zelf werd hij overigens vrijgesproken. Jermaine: ''Iedereen heeft het hier over de vrijheid van meningsuiting. Maar als die vanuit een islamitisch perspectief komt, is het strafbaar. Dat is hypocriet.'' Jermaine is blij verrast over de uitlatingen van VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali dit weekeinde. Zij verklaarde dat een radicaal gedachtegoed niet via het strafrecht, maar in de 'ideologische arena' moet worden bestreden. ''In dit geval moet ik haar gelijk geven'', aldus Jermaine.

Hirsi Ali laat in een reactie weten dat Jermaine van haar best mag vinden dat ongelovigen moeten worden gedood, zolang hij het niet in de praktijk uitvoert: ''Hij mag mij met alle argumenten proberen te overtuigen van het gelijk van zijn profeet Mohammed. Als ik dan maar mag zeggen dat die profeet niet deugt.''

Kijk tussen denken en doen daar zit het verschil.
Iedereen mag van mij denken wat ze willen, zolang ze de Wet maar niet overtreden.
Maar de hofstad groep heeft alle normen overtreden.
Toen het Arrestatie team bij hun aan de deur stond en hun verzochten om een voor een het pand te verlaten en ze hadden dit gedaan zonder geweld dan hadden ze van mij respect gekregen.
Nee, ze moesten juist zo nodig de martelaar spelen en zich een weg naar buiten vechten met alle gevolgen van dien.

Dat het arrestatie team niemand heeft gedood, spreekt van een goed besef waar ze mee bezig waren.

Nee, het was gewoon een groep terroristen en als dan deze groep radicale moslims, het niet eens is hoop ik dat zij hier verblijven met een M.V.V. en dat deze niet word verlengt door de zelfde rechtelijke macht.
Dan kunnen ze gillen in hun eigenland, want aan radicalen en terroristen hebben we niets en kost een vermogen aan belasting geld die beter besteed kan worden voor zorg en onderwijs.

Karin.N
13-03-06, 10:02
Waar ik toch wel een beetje moeite mee heb is dat er groeperingen zijn die vinden dat Nederland en Nederlanders niet deugen, maar koste wat kost wel hier willen wonen :confused:

Gerard074
13-03-06, 10:06
Dat ze zich moslim durven te noemen, het zijn lieden met een racistisch gedachten goed en dat past volgens mij niet in een geloof.

Karin.N
13-03-06, 10:10
Geplaatst door Gerard074
Dat ze zich moslim durven te noemen, het zijn lieden met een racistisch gedachten goed en dat past volgens mij niet in een geloof.

Het is maar net hoe je je geloof verklaart. Zij zullen er ongetwijfeld van overtuigd zijn, dat zij de ware moslims zijn.

Probleem is dat je zowel in de bijbel als de quraan geweldadige teksten tegenkomt.

mark61
13-03-06, 10:14
Geplaatst door Gerard074
Dat is hypocriet.''

Wat is dat toch met dat heilige H-woord tegenwoordig? Marokkaans/islamitisch stopwoord? Ook in het Arabisch?

tukkersterror
13-03-06, 10:21
Geplaatst door Karin.N
Waar ik toch wel een beetje moeite mee heb is dat er groeperingen zijn die vinden dat Nederland en Nederlanders niet deugen, maar koste wat kost wel hier willen wonen :confused:

Maak je daar niet al te druk over, het is een kleine groep die hier schreeuwd "iedereen die geen moslim is moet dood" maar als je ze terug stuurt gillen "die moslims maken mij dood".

Het zijn "mede" burgers die vaak in opdracht proberen om hier onrust te stoken.
Die over het algemeen bekend zijn bij de AIVD.
Nee voor deze personen ben ik niet zo bang voor want blaffende honden bijten niet.
De achterban die stil zwijgend deze woorden oppikken, vaak jongeren in de pubbertijd of sociaal ontwricht, die kunnen van het ene op het andere moment ontploffen, daar geld een zwak gevaar.

Maar het is een kleine groep die je tegenkomt onder alle lagen van de bevolking en niet alleen bij moslims.

Dolle Fatima
13-03-06, 16:06
:fplet: