PDA

Bekijk Volledige Versie : Vrij veilig of vrij niet.



Divine_70
13-03-06, 19:58
Net zoals in andere westerse landen is het aantal nieuwe gevallen van syfilis ook in België de afgelopen jaren sterk gestegen. In ons land werden in de jaren negentig jaarlijks veertien tot dertig nieuwe gevallen gerapporteerd. Sinds 2000 is het aantal fors opgelopen. In 2004 werden in de peillaboratoria 381 nieuwe infecties geregistreerd. Dat melden onderzoekers van de afdeling Infectieziekten van het UZ Leuven in het Tijdschrift voor Geneeskunde.

De Wereldgezondheidsorganisatie schat dat jaarlijks twaalf miljoen mensen met syfilis besmet worden. Twee derde van de besmettingen gebeuren in subsaharisch Afrika en Zuidoost-Azië. In Noord-Amerika en Europa waren er eind vorige eeuw jaarlijks gemiddeld een vijftal nieuwe gevallen.

Dat er zich een stijging voordoet in alle westerse landen wijten de onderzoekers aan een toegenomen risicogedrag en migratie uit gebieden met een hoog voorkomen. Omdat de huidige generatie artsen de ziektetekens minder goed kennen, roepen de onderzoekers die artsen op goed op de hoogte te blijven zodat de ziekte tijdig herkend, correct behandeld en opgevolgd kan worden.

13/03/06 12u16

http://www.hln.be/hln/artikels/foto/large_122364.gif

Jane Doe
14-03-06, 17:04
Er wordt teveel gesext, vind je niet?

Divine_70
14-03-06, 20:14
Geplaatst door Jane Doe
Er wordt teveel gesext, vind je niet?

Neuh :vreemd:
Zolang het veilig gebeurt is er helemaal niets aan de hand toch ?

Stopnaald
14-03-06, 21:12
Geplaatst door Divine_70
Twee derde van de besmettingen gebeuren in subsaharisch Afrika en Zuidoost-Azië. In Noord-Amerika en Europa waren er eind vorige eeuw jaarlijks gemiddeld een vijftal nieuwe gevallen.



Aangezien het gros van de vrouwen in subsaharisch Afrika en Zuidoost-Azië zo ongeveer nul kansen krijgen om te protesteren (laat staan een condoom eisen) denk ik niet dat de titel (vrij veilig of vrij niet) de lading dekt, integendeel zelfs.

Divine_70
14-03-06, 21:24
Geplaatst door Stopnaald
Aangezien het gros van de vrouwen in subsaharisch Afrika en Zuidoost-Azië zo ongeveer nul kansen krijgen om te protesteren (laat staan een condoom eisen) denk ik niet dat de titel (vrij veilig of vrij niet) de lading dekt, integendeel zelfs.

Ik had anders begrepen dat ze in die landen voor een tijdje terug op grote schaal gestart zijn met het uitdelen van condooms.

Stopnaald
14-03-06, 21:35
Geplaatst door Divine_70
Ik had anders begrepen dat ze in die landen voor een tijdje terug op grote schaal gestart zijn met het uitdelen van condooms.


Het gaat er niet om of die dingen beschikbaar zijn, het gaat erom of de kerels ze willen gebruiken. Dat laatste is over het algemeen NIET het geval en de dames wordt niets gevraagd.

Als kind vond ik het hele leuke waterbommetjes.
Kortom: tis maar waar je die dingen voor inzet.

Divine_70
14-03-06, 21:44
Geplaatst door Stopnaald
Het gaat er niet om of die dingen beschikbaar zijn, het gaat erom of de kerels ze willen gebruiken. Dat laatste is over het algemeen NIET het geval en de dames wordt niets gevraagd.



Denk je dat het daar dan zoveel verschilt met hier?
Het feit dat de cijfers van sexueel overdraagbare aandoeningen hier ook steeds hoger wordt geeft toch te denken lijkt me.

~Panthera~
14-03-06, 22:53
Volgens mij hingen ze die dingen in Afrika in de boom.
Dat helpt fantastisch natuurlijk.

mark61
14-03-06, 22:59
Geplaatst door ~Panthera~
Volgens mij hingen ze die dingen in Afrika in de boom.
Dat helpt fantastisch natuurlijk.

Ze pleuren ze weg, al kosten ze het equivalent van een maaltijd.

Aangemoedigd door de katholieke kerk worden ze verbrand.

Overigens wordt in Zuid-Afrika elke 15 seconden een vrouw verkracht, dus condooms zijn in die context volledig irrelevant.

~Panthera~
14-03-06, 23:07
Geplaatst door mark61
Ze pleuren ze weg, al kosten ze het equivalent van een maaltijd.

Aangemoedigd door de katholieke kerk worden ze verbrand.

Overigens wordt in Zuid-Afrika elke 15 seconden een vrouw verkracht, dus condooms zijn in die context volledig irrelevant.


Kut kerk. :moe:

Wat een puinzooi daar zeg, ongelofelijk...
Diep triest.
Geen enkel tegengas ?

mark61
14-03-06, 23:13
Geplaatst door ~Panthera~
Kut kerk. :moe:

Wat een puinzooi daar zeg, ongelofelijk...
Diep triest.
Geen enkel tegengas ?

Er is een klein mannenclubje tegen verkrachtende sexegenoten. De overheid doet er niet veel aan; de politie wil eigenlijk wel maar is overbelast. Dat terwijl het oorzaak nr. 1 van de verspreiding van aids is. Maar Mbeki is wat dat betreft geschift.

Seif
14-03-06, 23:15
Geplaatst door mark61
Aangemoedigd door de katholieke kerk worden ze verbrand.

Volgens mij is de invloed van de kerk uiteindelijk heel klein. In ieder geval een stuk kleiner dan de meesten denken.

mark61
14-03-06, 23:18
Geplaatst door Seif
Volgens mij is de invloed van de kerk uiteindelijk heel klein. In ieder geval een stuk kleiner dan de meesten denken.

Nee, zonder de kerk gebruiken ze ook geen condooms.

~Panthera~
14-03-06, 23:32
Geplaatst door mark61
Er is een klein mannenclubje tegen verkrachtende sexegenoten. De overheid doet er niet veel aan; de politie wil eigenlijk wel maar is overbelast. Dat terwijl het oorzaak nr. 1 van de verspreiding van aids is. Maar Mbeki is wat dat betreft geschift.


Mijn God, dat wordt helemaal niks dus.
En die Mbeki: waar die het allemaal vandaan haalt, is ook een raadsel.
Geschift ja.

Stopnaald
15-03-06, 12:21
Geplaatst door mark61
Ze pleuren ze weg, al kosten ze het equivalent van een maaltijd.

Aangemoedigd door de katholieke kerk worden ze verbrand.

Overigens wordt in Zuid-Afrika elke 15 seconden een vrouw verkracht, dus condooms zijn in die context volledig irrelevant.

Hetgeen mij aanzette tot deze tekst:
Aangezien het gros van de vrouwen in subsaharisch Afrika en Zuidoost-Azië zo ongeveer nul kansen krijgen om te protesteren (laat staan een condoom eisen) denk ik niet dat de titel (vrij veilig of vrij niet) de lading dekt, integendeel zelfs.

Stopnaald
15-03-06, 12:22
Geplaatst door Seif
Volgens mij is de invloed van de kerk uiteindelijk heel klein. In ieder geval een stuk kleiner dan de meesten denken.


Sorry Seif, maar in die contreien is de ontkerkelijking nog niet tot stand gekomen. De kerk heeft er veel meer te zeggen dan hier.

Stopnaald
15-03-06, 12:29
Geplaatst door mark61
Er is een klein mannenclubje tegen verkrachtende sexegenoten.


Yup, wel eens een docu over gezien. Klein particulier initiatief met hier en daar een tot inkeer gekomen dader.



De overheid doet er niet veel aan; de politie wil eigenlijk wel maar is overbelast.

Kweetniet. De mythe dat n..ken met een maagd een aidspatient beter kan maken is wijd verspreid. Zelfs babies zijn niet veilig.



Dat terwijl het oorzaak nr. 1 van de verspreiding van aids is. Maar Mbeki is wat dat betreft geschift.

Yup, Mbeki is al vele malen door vele instanties en organisaties hiervoor flink over de hekel gehaald, maar hij blijft eigenwijs. Zelfs uitspraken van Nelson Mandela (toch niet de geringste persoon) legt hij kalmpies naast zich neer. Tis welhaast onbegrijpelijk....

888
15-03-06, 14:50
Dit is triest we moeten de mensen helpen met voorlichting.

mark61
15-03-06, 14:59
Geplaatst door Stopnaald
Kweetniet. De mythe dat n..ken met een maagd een aidspatient beter kan maken is wijd verspreid. Zelfs babies zijn niet veilig.

Jah ik ken de docu.

Maar de politie kan dat natuurlijk niet aan. ZA is al het meest gewelddadige land ter wereld, nog ruim voor de VS, en nog zonder sexueel geweld. De politie is structureel overwerkt.

Het zou wat uitmaken als al die ANC hot shots er wat van zouden zeggen. Maar dat doen ze niet. Vrouwen zijn voor wegwerpgebruik in ZA.

En dan maar over AIDS klagen. Castreren lijkt me wel hygiënisch, in dit geval.

Stopnaald
15-03-06, 15:22
Geplaatst door mark61
Jah ik ken de docu.

Maar de politie kan dat natuurlijk niet aan. ZA is al het meest gewelddadige land ter wereld, nog ruim voor de VS, en nog zonder sexueel geweld. De politie is structureel overwerkt.


Klopt en het is wel te begrijpen waardoor het zo is, maar dat maakt het natuurlijk niet beter te verteren...



Het zou wat uitmaken als al die ANC hot shots er wat van zouden zeggen. Maar dat doen ze niet. Vrouwen zijn voor wegwerpgebruik in ZA.


Er zijn al wat hot shots geweest hoor, bijv. die minister die zelf een zoon verloren heeft en zo nog een paar. Maar ben het met je eens, dat kan nog vele malen beter/harder gezegd worden.

Buiten dat, ken ik nog wel meer landen waar vrouwen wegwerpartikelen zijn (pakistaanse vrouwen die zichzelf - in negatieve zin - vergeleken met een paar schoenen to name but one).


En dan maar over AIDS klagen. Castreren lijkt me wel hygiënisch, in dit geval.


Tja, soms is castreren, ondanks het recht op de integriteit van het lichaam, best wel een te verdedigen optie...... Zoals bij multiplegers of pedo's. Maar daar sta ik ws vrij alleen in. Ben een beetje fel als het om sex offenders gaat.