PDA

Bekijk Volledige Versie : Ontruiming bos Schinveld kostte 1,7 miljoen



barfly
13-03-06, 21:47
ONDERBANKEN - De ontruiming van het bezette bos in Schinveld in de gemeente Onderbanken heeft politie en marechaussee een kleine 1,7 miljoen euro gekost. Dat blijkt uit het maandag vrijgegeven Evaluatieverslag Ontruiming Schinveldse Bossen.

Uit dit verslag blijkt verder dat het beleidsteam van politie, marechaussee, burgemeester, het ministerie van Defensie en het Openbaar Ministerie de aanvoer van eten en drinken naar het bezette bos probeerden te verhinderen.

"Hierbij had het beleidsteam als uitgangspunt dat de mensen die bij de start van de actie nog in het bos zaten, hier uit vrije wil waren en dan ook zelf verantwoordelijkheid droegen voor de gevolgen", aldus het evaluatieverslag. In totaal werden op 9 en 10 januari 103 actievoerders gearresteerd.

Bron: nu.nl (http://www.nu.nl/news/693153/12/Ontruiming_bos_Schinveld_kostte_1%2C7_miljoen.html )

1.7 miljoen om een stelletje hippies uit de bomen te jagen. Had er dan een gaarkeuken van gemaakt.

Victory
13-03-06, 21:55
Nederlanders zijn gewoon mietjes. Ik zou iedereen in de bos met traangas in een coma geplaatst hebben.

Divine_70
13-03-06, 22:00
Daar gaat onze meevaller. :kotsen:

Ze hadden Vic er op los moeten laten in dat pak. :hihi:

Divine_70
13-03-06, 22:02
Geplaatst door klaaskop
Hadden we hem meteen kunnen utzetten ivm terroriseren van demonstranten :D

Niet voor we een paar sportvissers hebben omgelegd. :roker:

Divine_70
13-03-06, 22:05
Geplaatst door klaaskop
Over schietlood gesproken ... :D

:haha: En dan elke week eentje meer. :engel:

barfly
13-03-06, 22:11
Geplaatst door klaaskop
Nee, ze handen er gewoon een brandslang op moeten zetten, en niks niet verzorging. Was het een kwestie van een paar uur geweest, en waren ze vanzelf .. afgedropen :D

Ik snap 't niet. Dat bos moest tóch om!

Divine_70
13-03-06, 22:13
Geplaatst door barfly
Ik snap 't niet. Dat bos moest tóch om!

Daarom hadden ze al veel eerder met die demonstranten afmoeten rekenen.

Victory
13-03-06, 22:14
Gewoon aan 1 kant in de fik steken, dan rennen ze op een gegevn moment van zelf wel weg... en je bent ook meteen van je bosje af.

barfly
13-03-06, 22:17
Geplaatst door klaaskop
Daarom was het ook een protest :D

Ik snap het nog steeds niet, dan ga je dus bovenin zo'n boom zitten? :)

barfly
13-03-06, 22:22
Geplaatst door klaaskop
Tegenwoordige "milieubeschermers" hebben een broertje dood aan de gevestigde orde, dus ook aan rechtmatige besluiten/uitspraken die hun niet zinnen .

Dat wist ik wel. Ik ben alleen verbaast dat je bovenin een boom gaat zitten die omgezaagd gaat worden.

Divine_70
13-03-06, 22:25
Geplaatst door barfly
Dat wist ik wel. Ik ben alleen verbaast dat je bovenin een boom gaat zitten die omgezaagd gaat worden.

En je je dan ook nog eens af laat vriezen.
Dat vuurtje van Vic, was zo`n slecht idee nog niet, ze hadden het in elk geval lekker warm gehad voor een poosje. :hihi:

~Panthera~
13-03-06, 22:33
Ze hadden gewoon die vliegtuigen uit de lucht moeten schieten, stukken goedkoper en we hadden nog een bos gehad. :duim:

barfly
13-03-06, 22:43
Geplaatst door ~Panthera~
Ze hadden gewoon die vliegtuigen uit de lucht moeten schieten, stukken goedkoper en we hadden nog een bos gehad. :duim:

:haha:

~Panthera~
13-03-06, 22:48
Geplaatst door barfly
:haha:

:hihi:

duende
13-03-06, 23:13
Alleen kut dat ze weer niets aan de kaboutertjes gevraagd hebben. :verdriet: