PDA

Bekijk Volledige Versie : De meest geliefde vrouw van Frankrijk



Marsipulami
14-03-06, 15:22
Frans-Belgische soeur Emmanuelle het meest geliefd
Rondvraag bij 1.200 Franse vrouwen

Geplaatst op 14/3 '06 om 11:07u
Door Theo Borgermans (Bron: Kerknet)

http://www.asase.org/images/phoHome02b.jpg



PARIJS (RKnieuws.net) - De Frans-Belgische zuster Emmanuelle is het meest geliefd bij Franse vrouwen. De zuster gaat aan een reeks bekende actrices vooraf en overtreft ruimschoots de populariteit van Franse politica.

Volgens een rondvraag van IFOP bij 1.200 Franse vrouwen tussen de 15 en 55, haalt soeur Emmanuelle een score van 15,8 op 20, uit een lijst van 120 bekende vrouwen. Ze wordt op de voet gevolgd door Mimi Mathy en Josiane Balasko. Daarna volgen de actrices Michèle Laroque, Sophie Marceau, Monica Belluci en Muriel Robin.

Vrouwen in de politiek doen het niet zo goed en komen helemaal achteraan. Oud-minister Simone Veil brengt met haar 21ste plaats het er nog het beste van af.

Zuster Emmanuelle, de kloosternaam van Madeleine Cinquin, is de dochter van een Belgische moeder en een Franse vader. Ze raakte wereldwijd bekend door haar inzet voor de minst bedeelden, in het bijzonder de voddenrapers uit de sloppenwijken van Cairo. De zuster, die inmiddels met pensioen is, behoort tot de religieuze congregatie van Onze-Lieve-Vrouw van Sion. Vorig jaar kreeg ze in België nog de titel van Grootofficier in de Kroonorde. Ze werd vorig jaar ook even in een Belgisch ziekenhuis opgenomen.

Jane Doe
14-03-06, 16:48
:):):)

~Panthera~
14-03-06, 17:01
Tja, als je maar "lief" bent, goed ergens voor "zorgt" en verder je klep houdt, ben je immers het toonbeeld van wat een "vrouw" zou MOETEN zijn, nietwaar ? :moe:

Blergh !!

barfly
14-03-06, 17:08
Ik heb met Emmanuelle heel andere associaties... Deze lijkt er in ieder geval niet op.

Marsipulami
14-03-06, 17:22
Geplaatst door ~Panthera~
Tja, als je maar "lief" bent, goed ergens voor "zorgt" en verder je klep houdt, ben je immers het toonbeeld van wat een "vrouw" zou MOETEN zijn, nietwaar ? :moe:

Blergh !!

Helaas, de waarheid kwetst: Ik vind jou ook wel lief en zorgzaam.

Blergh !!

Jane Doe
14-03-06, 17:42
Geplaatst door barfly
Ik heb met Emmanuelle heel andere associaties... Deze lijkt er in ieder geval niet op.

Ja he, veel te exotische naam voor zo'n ouwe rimpeltaart.

Dwaalspoor
14-03-06, 18:12
Geplaatst door ~Panthera~
Tja, als je maar "lief" bent, goed ergens voor "zorgt" en verder je klep houdt, ben je immers het toonbeeld van wat een "vrouw" zou MOETEN zijn, nietwaar ? :moe:

Blergh !!

Het toonbeeld wat een mens zou moeten zijn. (Denk aan Ghandi)

~Panthera~
14-03-06, 19:01
Geplaatst door Dwaalspoor
Het toonbeeld wat een mens zou moeten zijn. (Denk aan Ghandi)

In a perfect world, Dwaalspoor.

Dwaalspoor
14-03-06, 19:28
Geplaatst door ~Panthera~
In a perfect world, Dwaalspoor.

Alle kleine beetjes helpen waarbij gezegd dient te worden dat diegenen die het proberen we niet meteen hoeven af te branden.

~Panthera~
14-03-06, 19:58
Geplaatst door Dwaalspoor
Alle kleine beetjes helpen waarbij gezegd dient te worden dat diegenen die het proberen we niet meteen hoeven af te branden.

Ik brand alleen het "perfecte" vrouwbeeld af. ;)

barfly
14-03-06, 20:13
Geplaatst door ~Panthera~
Ik brand alleen het "perfecte" vrouwbeeld af. ;)

Ik heb wederom heel andere associaties met de perfecte vrouw.... :stout:

http://imageserver4.textamerica.com/user.images.x/71/IMG_476271/Big/_0713/TZ200713084303507.jpg

~Panthera~
14-03-06, 20:25
Geplaatst door barfly
Ik heb wederom heel andere associaties met de perfecte vrouw.... :stout:



Das creepy, t lijkt wel een krab. :maf2:

Dwaalspoor
14-03-06, 20:35
Geplaatst door ~Panthera~
Ik brand alleen het "perfecte" vrouwbeeld af. ;)

Het perfecte vrouwbeeld is denk ik geen non.

David
14-03-06, 20:41
Dit wel:


http://www.mamievandoren.com/vanityfairparty/vanityfair01.jpg

MusicManiac
14-03-06, 20:50
Geplaatst door ~Panthera~
Tja, als je maar "lief" bent, goed ergens voor "zorgt" en verder je klep houdt, ben je immers het toonbeeld van wat een "vrouw" zou MOETEN zijn, nietwaar ? :moe:

Blergh !!

Wat een vreemde conclusie? Maak ik niet uit de tekst op ..
Waarom zou je geen bewondering hebben voor een mens (niet perse een vrouw) dat alleen maar om de minder bedeelden denkt? Ze doet me een beetj edenken aan majoor Boshard.

~Panthera~
14-03-06, 21:03
Geplaatst door MusicManiac
Wat een vreemde conclusie? Maak ik niet uit de tekst op ..
Waarom zou je geen bewondering hebben voor een mens (niet perse een vrouw) dat alleen maar om de minder bedeelden denkt? Ze doet me een beetj edenken aan majoor Boshard.


Ja, hij is diep.

Komt er ooit wel eens iets anders uit dan zo'n type vrouw ? :stout:
Dat bedoel ik dus.

Divine_70
14-03-06, 21:03
Geplaatst door barfly
Ik heb met Emmanuelle heel andere associaties... Deze lijkt er in ieder geval niet op.

Met een beetje geluk mag Kristel het beleven dat ze er zo uit komt te zien. :knipoog:

Marsipulami
15-03-06, 00:11
Geplaatst door ~Panthera~
Ja, hij is diep.

Komt er ooit wel eens iets anders uit dan zo'n type vrouw ? :stout:
Dat bedoel ik dus.

Wat is er mis met vrouwen die lief en zorgzaam zijn voor mensen in nood ?

~Panthera~
15-03-06, 00:17
Geplaatst door Marsipulami
Wat is er mis met vrouwen die lief en zorgzaam zijn voor mensen in nood ?

Niets. :rolleyes:

mark61
15-03-06, 00:21
Geplaatst door Marsipulami
Wat is er mis met vrouwen die lief en zorgzaam zijn voor mensen in nood ?

Tsja, wat ik altijd met die moeder Teresa's van deze wereld heb is:

a) dat ze dweilen met de kraan open. Met voorkoming van de ellende die ze bestrijden (een druppel op een gloeiende plaat) houden ze zich nooit zo bezig. Dat gaat hen allemaal boven de pet, ofzo.
Dit terwijl het tijdperk dat alle ellende aan oorzaken buiten het menselijk handelen kon worden geweten toch al enige tijd verstreken is. Dat India resp. Egypte de ellende kennen die ze kennen is namelijk in hoge mate het gevolg van menselijk handelen, niet van het lot of God.

b) dat ze hun triomfantelijke, religieus geïnspireerde goedertierenheid bij voorkeur buiten hun eigen cultuur- en religiegebied showen , en zonodig gelovigen van een ander geloof fijntjes op hun feilen moeten wijzen.

Een soort van ethisch kolonialisme eigenlijk. Ff die zwartjes laten zien hoe je eigenlijk met elkaar moet omgaan.

Marsipulami
15-03-06, 00:32
Geplaatst door mark61
Tsja, wat ik altijd met die moeder Teresa's van deze wereld heb is:

a) dat ze dweilen met de kraan open. Met voorkoming van de ellende die ze bestrijden (een druppel op een gloeiende plaat) houden ze zich nooit zo bezig. Dat gaat hen allemaal boven de pet, ofzo.
Dit terwijl het tijdperk dat alle ellende aan oorzaken buiten het menselijk handelen kon worden geweten toch al enige tijd verstreken is. Dat India resp. Egypte de ellende kennen die ze kennen is namelijk in hoge mate het gevolg van menselijk handelen, niet van het lot of God.

b) dat ze hun triomfantelijke, religieus geïnspireerde goedertierenheid bij voorkeur buiten hun eigen cultuur- en religiegebied showen , en zonodig gelovigen van een ander geloof fijntjes op hun feilen moeten wijzen.

Een soort van ethisch kolonialisme eigenlijk. Ff die zwartjes laten zien hoe je eigenlijk met elkaar moet omgaan.

Ik denk niet dat zuster Emmanuelle ooit één moslim heeft bekeerd in Caïro. Dat was de bedoeling niet.

Verder: In afwachting van hervorming van maatschappelijke structuren met ultieme rechtvaardigheid als doel is het nog altijd beter om één mens te steunen dan helemaal niemand.

mark61
15-03-06, 00:36
Geplaatst door Marsipulami
Ik denk niet dat zuster Emmanuelle ooit één moslim heeft bekeerd in Caïro. Dat was de bedoeling niet.

Waarom zit ze dan daar en niet wat dichter bij huis, of in een katholiek land? Dat lijkt me wat logischer.


Verder: In afwachting van hervorming van maatschappelijke structuren met ultieme rechtvaardigheid als doel is het nog altijd beter om één mens te steunen dan helemaal niemand.

Waarom zou je afwachten? Dan kan je lang wachten, vooral als je je best doet om de negatieve kanten van een bepaalde maatschappelijke orde te verzachten. Dat stimuleert eerder het voortbestaan van misstanden, dan dat het die bestrijdt.

Marsipulami
15-03-06, 00:50
Geplaatst door mark61
Waarom zit ze dan daar en niet wat dichter bij huis, of in een katholiek land? Dat lijkt me wat logischer.

Ik denk dat ze actueel -al geruime tijd- dicht bij huis woont en nog wel in een katholiek land (Frankrijk).


Waarom zou je afwachten?

Ik zei dus dat men niet moet afwachten. Dat zolang de ideale wereld nog niet is gerealiseerd, het nog altijd beter is om één iemand tot steun te zijn dan helemaal niemand.


Dan kan je lang wachten, vooral als je je best doet om de negatieve kanten van een bepaalde maatschappelijke orde te verzachten. Dat stimuleert eerder het voortbestaan van misstanden, dan dat het die bestrijdt.

Ja, ik weet het: 'godsdienst is opium voor het volk'. Het is beter mensen te laten creperen totdat ze een oorlog beginnen uit wanhoop en ellende. Stalin en Pol Pot hebben bewezen dat na het afslachten van miljoenen mensen de communistische heilstaat waar iedereen het goed heeft nederdaalt uit de hemel.

mark61
15-03-06, 01:40
Geplaatst door Marsipulami
Ik denk dat ze actueel -al geruime tijd- dicht bij huis woont en nog wel in een katholiek land (Frankrijk).

Het ging hier om haar bezigheden te Cairo.


Ik zei dus dat men niet moet afwachten. Dat zolang de ideale wereld nog niet is gerealiseerd, het nog altijd beter is om één iemand tot steun te zijn dan helemaal niemand.

Mja. Het lijkt me nou ook weer niet overambitieus om meer mensen tot steun te zijn, en dan wat structureler.


Ja, ik weet het: 'godsdienst is opium voor het volk'. Het is beter mensen te laten creperen totdat ze een oorlog beginnen uit wanhoop en ellende. Stalin en Pol Pot hebben bewezen dat na het afslachten van miljoenen mensen de communistische heilstaat waar iedereen het goed heeft nederdaalt uit de hemel.

Draaf draaf. Gek genoeg voor jouw zwart/wit geest zit er nog wel iets tussen lijdzaam dweilen met de kraan open en de wereldrevolutie. Die opium is voor je eigen rekening.

Maar laat maar weer. Langer dan 5 minuten normaal doen is duidelijk teveel gevraagd voor jou.