PDA

Bekijk Volledige Versie : Indonesische vrouw in SA berecht voor het op de grond gooien van Koran



Amenzu
14-03-06, 19:14
In SA Arabië moest een indonesische vrouw voor de rechter verschenen omdat ze aangeklaagd is door haar werkgever voor het gooien van Koran op de grond.

Volgens haar gaf hij de koran aan om te erop te zweren dat ze geen goud heeft gestolen van zijn moeder. Zij weigerde het aan te nemen om charia redenen(dat wil zeggen dat ze zich niet gewassen had, een ritueel dat bij moslims gebruikelijk is vóór het gebed, zodra je een schijt laat of naar de wc gaat dan onderbreek je het wassen en moet je het opnieuw doen. Als je niet in gewassen staat bent, dan mag je volgens sommige moslims de koran niet aanraken. Zij ontkent het gedaan te hebben en zegt heel goed te weten dat je niet zomaar mag smeten met de koran. Zij zegt dat het een ongeval was. Zij liep langs de kast en raakte het waardoor het op de grond viel.

De rechter beval haar om publieklijk aan te geven dat ze het idee omde koran op de grond te smeten af te keuren en dat ze haar aanklager daarvan moet overtuigen.


De man was niet tevreden hiermee en is in is hoge beroep gegaan.

Arme Saudiers

alarabiya.net

gh.wille
14-03-06, 20:14
Geplaatst door Amenzu
In SA Arabië moest een indonesische vrouw voor de rechter verschenen omdat ze aangeklaagd is door haar werkgever voor het gooien van Koran op de grond.

Volgens haar gaf hij de koran aan om te erop te zweren dat ze geen goud heeft gestolen van zijn moeder. Zij weigerde het aan te nemen om charia redenen(dat wil zeggen dat ze zich niet gewassen had, een ritueel dat bij moslims gebruikelijk is vóór het gebed, zodra je een schijt laat of naar de wc gaat dan onderbreek je het wassen en moet je het opnieuw doen. Als je niet in gewassen staat bent, dan mag je volgens sommige moslims de koran niet aanraken. Zij ontkent het gedaan te hebben en zegt heel goed te weten dat je niet zomaar mag smeten met de koran. Zij zegt dat het een ongeval was. Zij liep langs de kast en raakte het waardoor het op de grond viel.

De rechter beval haar om publieklijk aan te geven dat ze het idee omde koran op de grond te smeten af te keuren en dat ze haar aanklager daarvan moet overtuigen.


De man was niet tevreden hiermee en is in is hoge beroep gegaan.

Arme Saudiers

alarabiya.net

Weet je ook welke straf hier op staat ?
Ik heb nl ooit eens als kwajongen roet in het ''Wij watersbakje" gegooid en na afloop van de kerkdienst gekeken hoe de brave kerkgangers hun hand in het bakje doopten ,om een kruisteken te slaan ,ik lag in een deuk om de Zwarte gezichten die ze kregen . Het pak rammel van m,n vader nam ik op de koop toe.

III
14-03-06, 20:24
Terecht!
Ik ben zelf werkzaam in de rioleringsbusiness en als ons daar gevraagd wordt om stront met de hand vast te pakken, dan hebben we dat ook maar te doen.
Mij is nooit gevraagd om boeken vast te pakken met mijn schijthanden, dus daarover kan ik niet oordelen.
Maar die vrouw moet niet liegen, want als de auteur ergens een hekel aan heeft dan wel daaraan.