PDA

Bekijk Volledige Versie : Irak: 80 religieus geļnspireerde moorden in twee dagen tijd



Divine_70
14-03-06, 20:58
In Irak zijn de laatste twee dagen niet minder dan tachtig lijken ontdekt van mensen die wellicht om religieuze redenen zijn vermoord. Vandaag alleen al werden in een bestelwagen en een massagraf in Bagdad de lichamen van 44 Irakezen gevonden, aldus het ministerie van Binnenlandse Zaken.

In een bestelwagen in het westen van de Iraakse hoofdstad zijn de lijken van vijftien jonge Irakezen gevonden. Zij vertoonden sporen van ophanging. Slechts één van de slachtoffers droeg een identiteitsbewijs, met name een soennitische student uit Bagdad, aldus een politieman in het lijkenhuis.

Enkel onderbroek aan
In een massagraf in het oosten van de Iraakse hoofstad zijn 29 andere met kogels doorzeefde lijken gevonden. Volgens het ministerie van Binnenlandse Zaken zijn de stoffelijke resten onlangs begraven en kunnen er nog meer zijn. De gedode mensen hadden enkel een onderbroek aan en hadden kleefband over hun ogen. Elders in het oosten van Bagdad zijn twee lichamen met een kogel door het hoofd gevonden.

Gisteren zijn in de sjiitische wijk Sadr City van Bagdad dertien lijken gevonden. In die wijk, een bolwerk van aanhangers van de populaire geestelijke Moqtada al-Sadr, kostten zes aanslagen zondag 46 mensenlevens.

14/03/06 16u23.


Lang leve de religie, wat kan het toch fijn zijn ergens in te geloven. :moe:

Von_Binladen
14-03-06, 21:44
Zij zijn als martelaren gestorven.
Moge God hen begenadigen.
28. How can you disbelieve in Allāh? Seeing that you were dead and He gave you life. Then He will give you death, then again will bring you to life (on the Day of Resurrection) and then unto Him you will return.

Divine_70
14-03-06, 21:46
Geplaatst door Von_Binladen
Zij zijn als martelaren gestorven.
Moge God hen begenadigen.
28. How can you disbelieve in Allāh? Seeing that you were dead and He gave you life. Then He will give you death, then again will bring you to life (on the Day of Resurrection) and then unto Him you will return.

Jij haalt het aan, heb het vaker zien staan,maar leg me nou eens uit wat er precies wordt bedoeld met het volgende: then again will bring you to life (on the Day of Resurrection)

gh.wille
14-03-06, 22:03
Geplaatst door Divine_70
Jij haalt het aan, heb het vaker zien staan,maar leg me nou eens uit wat er precies wordt bedoeld met het volgende: then again will bring you to life (on the Day of Resurrection)

STOF zijt gij en tot STOF zult gij wederkeren ????

KWEETNIET.

Divine_70
14-03-06, 22:32
Geplaatst door gh.wille
STOF zijt gij en tot STOF zult gij wederkeren ????

KWEETNIET.

Dat is toch wat ik wil hopen, want als de hele mensheid terug keert, is de aardbol veel te klein ? :vreemd:

mark61
14-03-06, 23:13
Met religie heeft het allemaal niks te maken.

Divine_70
14-03-06, 23:15
Geplaatst door mark61
Met religie heeft het allemaal niks te maken.


Geplaatst door Divine_70
In Irak zijn de laatste twee dagen niet minder dan tachtig lijken ontdekt van mensen die wellicht om religieuze redenen zijn vermoord.

Wellicht niet.

mark61
15-03-06, 01:37
Geplaatst door Divine_70
Wellicht niet.

Dat mogen ze dan wel s toelichten. Dat er mensen van verschillende gemeenschappen zijn vermoord is wel duidelijk. Dat dat om 'theologische' redenen zou zijn is een op niets gebaseerde aanname.

Dwaalspoor
15-03-06, 03:53
Geplaatst door Divine_70
Lang leve de religie, wat kan het toch fijn zijn ergens in te geloven. :moe:

Lang leve de Amerikaanse strijd tegen het terrorisme door Irak binnen te vallen en chaos te creeren. Lang leve de Amerikaanse verspreiding van de democratie.

amOer
15-03-06, 04:05
leuk he .. ! nu vergeten we de grootste misdaad ( een land bezetten ) en schuiven we het op religie ! echt fantastisch hoor !

voordat de yanks in irak waren wisten we niet wat soenniet of shi'iet was .. !! en nu .. ?!


* bedenk altijd wat de oorzaak is van een probleem en pak die aan .. laat je niet afleiden door zijtakjes.. daar los je niets mee op !! *

trouwens .. in Basrah zijn weer 3 Britten, arabisch verkleed en met bommen opgepakt en weer met geweld vrijgelaten !! ( verdeel en heers is een oude taktiek dat juist door de britten altijd werd gebruikt .. wat zijn mensen dom als ze de geschiedenis niet weten!! )

Divine_70
15-03-06, 14:37
Geplaatst door mark61
Dat mogen ze dan wel s toelichten. Dat er mensen van verschillende gemeenschappen zijn vermoord is wel duidelijk. Dat dat om 'theologische' redenen zou zijn is een op niets gebaseerde aanname.

En toch zijn bijna alle gevoerde oorlogen tot nu begonnen door religieuse achtergronden.

@ Dwaalspoor. Ik bejuich niemand meer,niet Irak niet Iran, niet Amerika, niet de Vn.
Oorlog is nooit goed, wat de reden ook is, het blijft altijd een oneerlijke strijd waar altijd de verkeerde slachtoffers vallen, namelijk de burger.

mark61
15-03-06, 18:02
Geplaatst door Divine_70
En toch zijn bijna alle gevoerde oorlogen tot nu begonnen door religieuse achtergronden.

Dat lijkt maar zo. Noem er maar een, ik maak tr gehakt van. :hihi:

Divine_70
15-03-06, 19:14
Geplaatst door mark61
Dat lijkt maar zo. Noem er maar een, ik maak tr gehakt van. :hihi:

:student: Oke, komt ie:

Conflict Noord-Ierland
Jihad.

:hihi:

Nelis70
15-03-06, 21:52
Geplaatst door amOer
leuk he .. ! nu vergeten we de grootste misdaad ( een land bezetten ) en schuiven we het op religie ! echt fantastisch hoor !

voordat de yanks in irak waren wisten we niet wat soenniet of shi'iet was .. !! en nu .. ?!

Lijkt me ook een wat te blije voorstelling van zaken.
Maar wat de Amerikanen er te zoeken hebben is mij ook een raadsel. En heel open zijn ze er zelf ook niet over. Niet eens erg creatieve leugens erover verteld.



* bedenk altijd wat de oorzaak is van een probleem en pak die aan .. laat je niet afleiden door zijtakjes.. daar los je niets mee op !! *

trouwens .. in Basrah zijn weer 3 Britten, arabisch verkleed en met bommen opgepakt en weer met geweld vrijgelaten !! ( verdeel en heers is een oude taktiek dat juist door de britten altijd werd gebruikt .. wat zijn mensen dom als ze de geschiedenis niet weten!! )

mark61
15-03-06, 22:22
Geplaatst door Divine_70
:student: Oke, komt ie:

Conflict Noord-Ierland
Jihad.

:hihi:

Kolonisatoren <> inboorlingen

van alles en nog wat, maar geen godsdienst. Identity panic, was de laatste. Da vond ik wel een goeie.

Divine_70
15-03-06, 22:31
Geplaatst door mark61
Kolonisatoren <> inboorlingen

van alles en nog wat, maar geen godsdienst. Identity panic, was de laatste. Da vond ik wel een goeie.

En toch, is het "geval Ierland" protestant versus katholiek een geloofskwestie. :ego:

:hihi:

mark61
15-03-06, 22:33
Geplaatst door Divine_70
En toch, is het "geval Ierland" protestant versus katholiek een geloofskwestie. :ego:

:hihi:

Welnee. Je had ze ook patateters versus spaghettieters kunnen noemen. Dondert ammel niet.

Divine_70
15-03-06, 22:39
Geplaatst door mark61
Welnee. Je had ze ook patateters versus spaghettieters kunnen noemen. Dondert ammel niet.

Uhm Mark ?....... Dan was het Italie versus Belgie geweest. :stout:

mark61
15-03-06, 22:40
Geplaatst door Divine_70
Uhm Mark ?....... Dan was het Italie versus Belgie geweest. :stout:

Bijvoorbeeld. Haggis tegen Irish Stew dan.

Divine_70
15-03-06, 22:53
Geplaatst door mark61
Bijvoorbeeld. Haggis tegen Irish Stew dan.

Twee keukenprinsen oorlog laten voeren in de keuken bedoel je ? :duits:

mark61
15-03-06, 22:54
Geplaatst door Divine_70
Twee keukenprinsen oorlog laten voeren in de keuken bedoel je ? :duits:

Ja, maar dan ik kilt met rossige bosjes eronder. Goed voor eeuwen haat en nijd.

DEMOcraat
15-03-06, 22:58
Geplaatst door Divine_70


Lang leve de religie, wat kan het toch fijn zijn ergens in te geloven. :moe:
lang leve de bezetting,wat kan het toch fijn zijn ergens een land te bezetten..

Divine_70
15-03-06, 23:11
Geplaatst door mark61
Ja, maar dan ik kilt met rossige bosjes eronder.

Toch niet echt een lustopwekkend idee voor de volgende maaltijd als je weet dat er twee van dat soort ranzige koks in de keuken staan. :vierkant:

Divine_70
15-03-06, 23:11
Geplaatst door DEMOcraat
lang leve de bezetting,wat kan het toch fijn zijn ergens een land te bezetten..

Enjoy. :moe:

mark61
15-03-06, 23:13
Geplaatst door Divine_70
Toch niet echt een lustopwekkend idee voor de volgende maaltijd als je weet dat er twee van dat soort ranzige koks in de keuken staan. :vierkant:

Vandaar dat ze nu alleen nog maar fish & chips eten. Vrede op aard.

DEMOcraat
15-03-06, 23:15
Geplaatst door Divine_70
Enjoy. :moe:
als een democraat...

Divine_70
15-03-06, 23:19
Geplaatst door mark61
Vandaar dat ze nu alleen nog maar fish & chips eten. Vrede op aard.

Hm.. ben je daar nou wel zo zeker van ?
Ik lees net dat er tegenwoordig explosieven zitten in dolfijn :vreemd: