PDA

Bekijk Volledige Versie : Moslimvrouwen beginnen eigen rijscholen voor geloofsgenoten



Seif
15-03-06, 12:40
Geen man achter het stuur

Door onze redacteur Juliette Vasterman

Moslimvrouwen beginnen eigen rijscholen voor geloofsgenoten

Het animo onder moslimvrouwen om hun rijbewijs te halen, neemt snel toe. Maar ze willen vaak geen man als instructeur. Autorijscholen voor en door moslimvrouwen duiken in steeds meer steden op.

Rotterdam, 14 maart. Een zwarte Opel met de letter L op het dak stopt op het Centraal Station in Utrecht. Drie gesluierde vrouwen stappen uit. Omstanders kijken verbaasd op. Rij-instructrice Chahrazad Lachhab is de blikken wel gewend. „Wat wil je met al die hoofddoeken in de auto”, lacht de Marokkaanse. Haar rijschool is alleen voor vrouwen, in het bijzonder voor moslimvrouwen.

Lachhab koos met opzet voor de naam An-Nisa. „Dat betekent ‘vrouwen’ in het Arabisch en verwijst naar hoofdstuk vier van de koran.”

Een snel groeiende groep islamitische vrouwen in Nederland wil zelf achter het stuur kunnen zitten. Om hoeveel vrouwen het gaat, is niet te zeggen omdat er bij de aanvraag van een rijbewijs niet naar het geloof wordt gevraagd. Maar volgens het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR) is duidelijk dat meer Marokkaanse en Turkse vrouwen hun rijbewijs willen halen.

Het hebben van een rijbewijs kan bijdragen aan de integratie van allochtonen. Dat schreef minister Peijs (Verkeer en Waterstaat) november 2004 aan de Tweede Kamer.

Aanleiding waren vragen van onder andere Kamerlid Nawijn over het feit dat het CBR de mogelijkheid biedt om theorie-examens in het Turks af te leggen. Volgens Nawijn staat dat haaks op de wens van het kabinet om allochtonen te laten integreren in de Nederlandse samenleving. Daarop zei Peijs dat het feit dat meer allochtone vrouwen een rijbewijs halen voor haar zwaarder woog: „Het bevordert de mobiliteit, de kansen op de arbeidsmarkt en met name voor vrouwen de emancipatie.”

Speelt de taalbarrière vooral een rol bij de oudere allochtone vrouwen, de jonge generatie moslima’s wil vaak geen rijles krijgen van een man. Hun geloof schrijft voor dat ze niet met een onbekende man alleen in een ruimte mogen zijn. Lessen bij een reguliere autorijschool met een vrouwelijke instructeur lost dat probleem niet op. De vrouwen willen niet opgehaald of weggebracht worden door een mannelijke leerling. De lesroosters hierop aanpassen is voor veel rijscholen een onmogelijke opgave.

Marokkaanse en Turkse rijscholen signaleerden een paar jaar geleden al het probleem van de moslima’s. Ze namen vrouwen in dienst en pasten roosters aan. „Autorijscholen spelen handig in op de nieuwe ontwikkelingen”, zegt een woordvoerder van brancheorganisatie Bovag. „Ze zorgen ervoor dat klanten les krijgen van een vrouw en het theorie-examen in het Arabisch mogen afleggen.”

Vrouwen zoals Chahrazad Lachhab gaan nog een stap verder door eigen autorijscholen te beginnen die alleen aan moslima’s lesgeven.

Ook de Turkse Methap Koc uit Rotterdam zag een gat in de markt. Zelf vindt ze het geen probleem om les te geven aan mannen, maar ze merkte dat „moslima’s na een paar keer rijden wegbleven. Ze wilden geen jongens ophalen of thuisbrengen. En al helemaal niet met hen op de achterbank zitten.”

Koc besloot alleen nog les te geven aan vrouwen. „En het loopt als een trein.”

De moslima’s die hun eigen rijschool hebben, beginnen voorzichtig. Lachhab houdt haar baan bij de gemeente Utrecht nog even aan. „Totdat ik er helemaal van kan leven.”

De Marokkaanse Sanae Sennouni, die in Breda woont, wil het liefst een eigen rijschool beginnen, maar praat nu eerst met een Nederlandse autorijschool bij haar in de buurt. „Die hebben iemand nodig die de allochtone dames kan bedienen.”

Het systeem van de moslima-autorijschool is niet waterdicht. Bij het afrijden bij het CBR kan het zo zijn dat de vrouwen daar een mannelijke examinator krijgen aangewezen. „Maar als de moslima’s het op tijd aangeven, valt er vaak wel een mouw aan te passen”, legt een CBR-woordvoerder uit. „We kunnen het echter niet garanderen.”

Mocht er geen vrouw te regelen zijn, dan lossen de islamitische vrouwen het probleem op door hun rij-instructrice mee te nemen. Of hun vader. Gelovigen mogen wel met een man in de auto zitten als hun broer, vader of oom aanwezig is. „Zo lang er maar iemand bij is met wie je geen huwelijk kan sluiten”, legt Fathia uit. Zij haalde haar rijbewijs in Breda zelf ook bij een vrouw. Toen haar oudere zus jaren geleden autorijles nam, waren er nog bijna geen vrouwelijke instructeurs. „Mijn vader ging altijd mee.

Vreselijk. Dat zou me echt op mijn zenuwen werken.” Haar nichtje is vorige week een ‘voor en door moslima-rijschool’ begonnen. „Al mijn vriendinnen staan te trappelen om hun rijbewijs bij haar te halen”, zegt ze.

Inmiddels ontstaat er zelfs al concurrentie. „De vrouwen hebbenmeer keus en stappen sneller over”, zegt Koc uit Rotterdam. „Sommige meiden willen alleen les van een streng gelovige. Dat ben ik niet meer.” Ze legt uit dat ze nog wel een hoofddoek heeft maar geen wijde kleren meer draagt. „De meiden geven liever hun geld aan een streng gelovige dan aan een soepele moslim.”

Bron: NRC-Handelsblad

Seif
15-03-06, 12:41
Tsja, ik vind dit soort ontwikkelingen maar eng. Hoe ver zullen moslims gaan in de splijting van de samenleving? Straks ook een gescheiden gezondheidszorg omdat moslima's zich niet willen laten behandelen door mannelijke artsen?

Bofko
15-03-06, 12:44
Geplaatst door Seif
„Sommige meiden willen alleen les van een streng gelovige. Dat ben ik niet meer.” Ze legt uit dat ze nog wel een hoofddoek heeft maar geen wijde kleren meer draagt. „De meiden geven liever hun geld aan een streng gelovige dan aan een soepele moslim.”



Tsk,tsk.

Juliette
15-03-06, 12:54
Op zich geen slecht initiatief.

Maar je kan de publieke ruimte toch niet zo gaan organiseren dat mensen die dat wensen nooit met iemand van de andere sekse in contact komen.

Seif
15-03-06, 12:57
Geplaatst door Juliette
Maar je kan de publieke ruimte toch niet zo gaan organiseren dat mensen die dat wensen nooit met iemand van de andere sekse in contact komen.

Tuurlijk kan dat, kijk maar naar Saoedie-Arabie. Mischien niet helemaal realistisch voor Nederland, maar toch.

Bofko
15-03-06, 13:11
Geplaatst door Juliette

Maar je kan de publieke ruimte toch niet zo gaan organiseren dat mensen die dat wensen nooit met iemand van de andere sekse in contact komen.

Niet te benauwd, Wout.
Dit is gewoon een zakelijk prive-initiatief waarin iemand een gewilde ´dienst´aanbiedt voor een bepaalde doelgroep.
Ik heb hier geen problemen mee.
Ik denk zelfs dat het integrerend werkt.

Seif
15-03-06, 13:12
Geplaatst door Bofko
Ik denk zelfs dat het integrerend werkt.

Oh?

Juliette
15-03-06, 13:14
Geplaatst door Bofko
Niet te benauwd, Wout.
Dit is gewoon een zakelijk prive-initiatief waarin iemand een gewilde ´dienst´aanbiedt voor een bepaalde doelgroep.
Ik heb hier geen problemen mee.
Ik denk zelfs dat het integrerend werkt.

OK. Ik zei ook dat ik het op zich niet slecht vond. Maar ik kan me niks voorstellen bij de gedachtengang van een vrouw die niet met een man in de auto wil of omgekeerd.

Juliette
15-03-06, 13:14
Geplaatst door Seif
Oh?

Zelfstandiger. Meer kans op een job. ..

mark61
15-03-06, 13:16
Geplaatst door Bofko
Ik denk zelfs dat het integrerend werkt.

Een intrigerende gedachte.

Bofko
15-03-06, 13:17
Geplaatst door Seif
Oh?

Proberen met dwang een cultuur- , religie- of gedragsuiting te veranderen werkt juist averechts.

Je krijgt dan bijv. van die rare reakties dat men autorijles wil van de meest devote instructeur.

Seif
15-03-06, 13:22
Geplaatst door Bofko
Proberen met dwang een cultuur- , religie- of gedragsuiting te veranderen werkt juist averechts.

Dus toch een gespleten samenleving dan? Er zijn nu ook al moslima's die problemen geven bij hun opleiding geneeskunde. Waar trek je de grens? Bij gescheiden bioscopen? Dwang moet je inderdaad altijd proberen te vermijden. Maar dit zijn gewoon de mores van het land waar je in leeft.

Seif
15-03-06, 13:30
Geplaatst door Juliette
Zelfstandiger. Meer kans op een job. ..

Zelf heb ik op het moment ook geen auto. En toch beschouw ik mezelf als redelijk zelfstandig. En tsja, volgens mij zijn er niet veel banen in dit land waarbij je niet met mannen in contact komt. Op hun werk zullen ze toch ook soms met een man alleen in een ruimte zijn.

Bofko
15-03-06, 13:32
Geplaatst door Seif
Dus toch een gespleten samenleving dan? Er zijn nu ook al moslima's die problemen geven bij hun opleiding geneeskunde. Waar trek je de grens? Bij gescheiden bioscopen? Dwang moet je inderdaad altijd proberen te vermijden. Maar dit zijn gewoon de mores van het land waar je in leeft.

Ik zou gewoon de grens trekken tussen particuliere zaken en publieke zaken.
Die autorijschool is een particuliere zaak.
Bovendien zal de vrije markt wel de grens trekken voor een groot gedeelte. Een gescheiden bioscoop komt er niet als hij niet rendabel is.

Ik ben voor een seculiere samenleving, maar heb er weinig moeite mee dat ie iets gediversificeerder wordt.

Seif
15-03-06, 13:41
Geplaatst door Bofko
Ik zou gewoon de grens trekken tussen particuliere zaken en publieke zaken.
Die autorijschool is een particuliere zaak.
Bovendien zal de vrije markt wel de grens trekken voor een groot gedeelte. Een gescheiden bioscoop komt er niet als hij niet rendabel is.

Bij mij in de buurt is een tijdje terug een Marokkaans meisje verzopen omdat ze niet kon zwemmen. Ze mocht van haar familie nooit naar het schoolzwemmen. Dwang is op zo'n moment heel goed te rechtvaardigen.

En wat als er mensen zijn die geen les willen hebben van een Marokkaan, of een Jood? Het is gewoon smerige discriminatie. Als ze dat vinden prima, daar is weinig aan te doen. Maar ga niet de samenleving daarop inrichten.

Bofko
15-03-06, 13:51
Geplaatst door Seif
Bij mij in de buurt is een tijdje terug een Marokkaans meisje verzopen omdat ze niet kon zwemmen. Ze mocht van haar familie nooit naar het schoolzwemmen. Dwang is op zo'n moment heel goed te rechtvaardigen.

You´re missing the point.
"Proberen met dwang een cultuur- , religie- of gedragsuiting te veranderen werkt juist averechts" is een abstracte, algemene vorm van dwang door bijv. wettelijke maatregelen.
Jij hebt het over een individueel , concreet geval en daarin is dwang inderdaad goed te rechtvaardigen.


Geplaatst door Seif

En wat als er mensen zijn die geen les willen hebben van een Marokkaan, of een Jood? Het is gewoon smerige discriminatie. Als ze dat vinden prima, daar is weinig aan te doen. Maar ga niet de samenleving daarop inrichten.
Onderwijs valt voor mij onder publieke zaken. En dient dus seculier te zijn.

De samenleving wordt door islamitische rijschoolhoudsters niet anders ingericht dan ie al is.

Seif
15-03-06, 14:04
Geplaatst door Bofko
De samenleving wordt door islamitische rijschoolhoudsters niet anders ingericht dan ie al is.

Discriminatie op geslacht is voor mij net zo erg als discriminatie op grond van afkomst, religie of sexuele geaardheid.

Zou je nog zo coulant zijn als deze dames geen rijles zouden willen hebben van een Nederlander, een homo, een Jood of een roodharige?

Bofko
15-03-06, 14:16
Geplaatst door Seif
Discriminatie op geslacht is voor mij net zo erg als discriminatie op grond van afkomst, religie of sexuele geaardheid.

Voor mij ook.


Geplaatst door Seif

Zou je nog zo coulant zijn als deze dames geen rijles zouden willen hebben van een Nederlander, een homo, een Jood of een roodharige?

Daar hebben die dames zichzelf alleen maar mee.

Jij benadert deze kwestie principieel .Ik niet. Ik zie slechts een (nieuwe) economische aktiviteit in een kapitalistische samenleving.

Stopnaald
15-03-06, 16:56
Geplaatst door Seif
Geen man achter het stuur

Door onze redacteur Juliette Vasterman

Moslimvrouwen beginnen eigen rijscholen voor geloofsgenoten

Het animo onder moslimvrouwen om hun rijbewijs te halen, neemt snel toe. Maar ze willen vaak geen man als instructeur. Autorijscholen voor en door moslimvrouwen duiken in steeds meer steden op.

Rotterdam, 14 maart. Een zwarte Opel met de letter L op het dak stopt op het Centraal Station in Utrecht. Drie gesluierde vrouwen stappen uit. Omstanders kijken verbaasd op. Rij-instructrice Chahrazad Lachhab is de blikken wel gewend. „Wat wil je met al die hoofddoeken in de auto”, lacht de Marokkaanse. Haar rijschool is alleen voor vrouwen, in het bijzonder voor moslimvrouwen.

Lachhab koos met opzet voor de naam An-Nisa. „Dat betekent ‘vrouwen’ in het Arabisch en verwijst naar hoofdstuk vier van de koran.”

Een snel groeiende groep islamitische vrouwen in Nederland wil zelf achter het stuur kunnen zitten. Om hoeveel vrouwen het gaat, is niet te zeggen omdat er bij de aanvraag van een rijbewijs niet naar het geloof wordt gevraagd. Maar volgens het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR) is duidelijk dat meer Marokkaanse en Turkse vrouwen hun rijbewijs willen halen.

Het hebben van een rijbewijs kan bijdragen aan de integratie van allochtonen. Dat schreef minister Peijs (Verkeer en Waterstaat) november 2004 aan de Tweede Kamer.

Aanleiding waren vragen van onder andere Kamerlid Nawijn over het feit dat het CBR de mogelijkheid biedt om theorie-examens in het Turks af te leggen. Volgens Nawijn staat dat haaks op de wens van het kabinet om allochtonen te laten integreren in de Nederlandse samenleving. Daarop zei Peijs dat het feit dat meer allochtone vrouwen een rijbewijs halen voor haar zwaarder woog: „Het bevordert de mobiliteit, de kansen op de arbeidsmarkt en met name voor vrouwen de emancipatie.”

Speelt de taalbarrière vooral een rol bij de oudere allochtone vrouwen, de jonge generatie moslima’s wil vaak geen rijles krijgen van een man. Hun geloof schrijft voor dat ze niet met een onbekende man alleen in een ruimte mogen zijn. Lessen bij een reguliere autorijschool met een vrouwelijke instructeur lost dat probleem niet op. De vrouwen willen niet opgehaald of weggebracht worden door een mannelijke leerling. De lesroosters hierop aanpassen is voor veel rijscholen een onmogelijke opgave.

Marokkaanse en Turkse rijscholen signaleerden een paar jaar geleden al het probleem van de moslima’s. Ze namen vrouwen in dienst en pasten roosters aan. „Autorijscholen spelen handig in op de nieuwe ontwikkelingen”, zegt een woordvoerder van brancheorganisatie Bovag. „Ze zorgen ervoor dat klanten les krijgen van een vrouw en het theorie-examen in het Arabisch mogen afleggen.”

Vrouwen zoals Chahrazad Lachhab gaan nog een stap verder door eigen autorijscholen te beginnen die alleen aan moslima’s lesgeven.

Ook de Turkse Methap Koc uit Rotterdam zag een gat in de markt. Zelf vindt ze het geen probleem om les te geven aan mannen, maar ze merkte dat „moslima’s na een paar keer rijden wegbleven. Ze wilden geen jongens ophalen of thuisbrengen. En al helemaal niet met hen op de achterbank zitten.”

Koc besloot alleen nog les te geven aan vrouwen. „En het loopt als een trein.”

De moslima’s die hun eigen rijschool hebben, beginnen voorzichtig. Lachhab houdt haar baan bij de gemeente Utrecht nog even aan. „Totdat ik er helemaal van kan leven.”

De Marokkaanse Sanae Sennouni, die in Breda woont, wil het liefst een eigen rijschool beginnen, maar praat nu eerst met een Nederlandse autorijschool bij haar in de buurt. „Die hebben iemand nodig die de allochtone dames kan bedienen.”

Het systeem van de moslima-autorijschool is niet waterdicht. Bij het afrijden bij het CBR kan het zo zijn dat de vrouwen daar een mannelijke examinator krijgen aangewezen. „Maar als de moslima’s het op tijd aangeven, valt er vaak wel een mouw aan te passen”, legt een CBR-woordvoerder uit. „We kunnen het echter niet garanderen.”

Mocht er geen vrouw te regelen zijn, dan lossen de islamitische vrouwen het probleem op door hun rij-instructrice mee te nemen. Of hun vader. Gelovigen mogen wel met een man in de auto zitten als hun broer, vader of oom aanwezig is. „Zo lang er maar iemand bij is met wie je geen huwelijk kan sluiten”, legt Fathia uit. Zij haalde haar rijbewijs in Breda zelf ook bij een vrouw. Toen haar oudere zus jaren geleden autorijles nam, waren er nog bijna geen vrouwelijke instructeurs. „Mijn vader ging altijd mee.

Vreselijk. Dat zou me echt op mijn zenuwen werken.” Haar nichtje is vorige week een ‘voor en door moslima-rijschool’ begonnen. „Al mijn vriendinnen staan te trappelen om hun rijbewijs bij haar te halen”, zegt ze.

Inmiddels ontstaat er zelfs al concurrentie. „De vrouwen hebbenmeer keus en stappen sneller over”, zegt Koc uit Rotterdam. „Sommige meiden willen alleen les van een streng gelovige. Dat ben ik niet meer.” Ze legt uit dat ze nog wel een hoofddoek heeft maar geen wijde kleren meer draagt. „De meiden geven liever hun geld aan een streng gelovige dan aan een soepele moslim.”

Bron: NRC-Handelsblad

Ik vind het een prima initiatief, behoudens dat het blijft bij hoofddoeken. Zodra er sprake is van zichtsbelemmerende kledij, dan moet de overheid ingrijpen.

Verder vind ik het allemaal wel enorm overdreven. Ik geeft het toe, voor mij is het al wat langer geleden, maar voor zover ik me kan herinneren, heb ik nog nooit met iemand anders op de achterbank gezeten. Of ik zat achter het stuur, of ik bracht een andere leerling terug.

Maar ja, het is hun zaak en zolang het een particuliere zaak is, moeten ze het voor henzelf weten.

Invidia
15-03-06, 17:00
Geplaatst door Seif
Tsja, ik vind dit soort ontwikkelingen maar eng. Hoe ver zullen moslims gaan in de splijting van de samenleving? Straks ook een gescheiden gezondheidszorg omdat moslima's zich niet willen laten behandelen door mannelijke artsen?

Vind het ook vreemd, maar als zij dat willen wie houdt ze tegen? Gelukkig leven we in een vrij land, waarin dit gewoon kan.

Lost_lady
15-03-06, 23:43
Geplaatst door Invidia
Vind het ook vreemd, maar als zij dat willen wie houdt ze tegen? Gelukkig leven we in een vrij land, waarin dit gewoon kan.

Niks vreemd, gewoon vrijheid, Er bestaat ook in America Rij-school voor alleen vrouwen, Sportschool voor alleen vrouwen,daar doen niet-Muslims dat.
Heel normaal in sommige landen van de wereld gebeuren zulke dingen, plekken alleen voor vrouwen,of mannen. Nederland leef met de wereld mee, het is notebene 21eeuw, de wereld is een 1 groot dorp geworden :)
Live the life shorty!

Seif
15-03-06, 23:58
Geplaatst door Lost_lady
Nederland leef met de wereld mee, het is notebene 21eeuw, de wereld is een 1 groot dorp geworden :)
Live the life shorty!

Je verkeert in de illusie dat een land kan bestaan als een verzameling losse gemeenschappen. Niet dat ik er een waardeoordeel aan wil hechten. Maar zo'n samenleving zal fundamenteel anders zijn dan we nu hebben. Bijvoorbeeld karige sociale voorzieningen want niemand wil meer betalen voor mensen waar hij niets mee heeft. Maja, mischien is dat wel waar we heen gaan, een samenleving American style.

tukkersterror
16-03-06, 01:01
Geplaatst door Seif
Dus toch een gespleten samenleving dan? Er zijn nu ook al moslima's die problemen geven bij hun opleiding geneeskunde. Waar trek je de grens? Bij gescheiden bioscopen? Dwang moet je inderdaad altijd proberen te vermijden. Maar dit zijn gewoon de mores van het land waar je in leeft.

Ik vond de Fatima zonder handen al zot, maar dit helemaal.
Stel je voor ze haalt haar rijbewijs, koopt een auto.
Kom ze toch terecht in een echte mannen wereld, ok een broer of vader ken met de auto gaan tanken of naar de garage.

Maar wat als ze een aanrijding krijgt 50% kans dat het een man is, wat dan gillen om papa of broertje om het te regelen???

Ik vind het gewoon zot!!!

Stel ik wil totaal geen omgang met vrouwen, ga ze op allerlei manieren uit de weg, gegarandeerd dat ik binnen een paar dagen bezoek krijgt van maatschappelijk werk en een week later ben opgesloten in een inrichting voor een nieuwe ziekte "vrouwensmetvrees".

Nee dank je Mannensoiciteit moest een paar jaar geleden dicht omdat zij geen vrouwen mochten weigeren.

Ben toch benieuwd hoe de regering dit gaat oplossen.

Als moslim vrouwen mannen mogen weigeren, mogen wij van de Lions club vrouwen weigeren.

tr_imparator
16-03-06, 02:39
Geplaatst door Seif
Tsja, ik vind dit soort ontwikkelingen maar eng. Hoe ver zullen moslims gaan in de splijting van de samenleving? Straks ook een gescheiden gezondheidszorg omdat moslima's zich niet willen laten behandelen door mannelijke artsen?


De meeste vrouwen die een vaginaal touche moet ondergaan, hebben dit liever van iemand van hetzelfde geslacht als zichzelf. De mogelijkheid bestaat dat de man misbruik kan maken van de situatie,..sommige vrouwen willen dit uitsluiten...zeker van een arts die mogelijk vreemd zou gaan enzo.

:rolleyes:

tr_imparator
16-03-06, 02:44
Geplaatst door Seif
Discriminatie op geslacht is voor mij net zo erg als discriminatie op grond van afkomst, religie of sexuele geaardheid.

Zou je mij kunnen uitleggen wat discriminatie op geslacht betekent. En zou je ook kunnen zeggen waarom jij dit discrimatie op geslacht vindt. Het is namelijk niet zo. De redenen waarom deze vrouwen kiezen voor een rijschool dat alleen bestemd is voor vrouwen is gerechtvaardigd(en berust niet op discriminatie), ten minste in mijn ogen dan.



Zou je nog zo coulant zijn als deze dames geen rijles zouden willen hebben van een Nederlander, een homo, een Jood of een roodharige?

Deze vraag is niet ter zaken doende hier. Het is een scenario die jij in je hoofd hebt en waar je op voortborduurt.

III
16-03-06, 02:50
Mijn broer is al lid van een arische boekenclub, een vriend heeft het Indo-Germaanse Sjamanenverbond opgericht en binnenkort komt de joodse vuilophaaldienst weer door deze straat.
Wat zou daar mis mee zijn?

tr_imparator
16-03-06, 03:06
Geplaatst door Red Sonja
Wat een bull. Houd je ultra-rechtse fascistoïde praatjes maar voor je.
Beperk je voortaan ajb. tot je eigen zielige verschrompelde klokkenspelletje en lul niet over dingen waar je geen verstand van hebt blondje ... :auw:


Mijn laatste zin was bedoelt voor seif, even gecrosslinkt.

Maar ik bedoelde met behandelingen, onderzoeken waarbij vrouwen door vrouwen onderzocht willen worden. Ik weet niet precies waar dit vandaan komt maar het is wel zo.


...ehh en met dat persoonlijk kritiek kom je niet zo ver. Trut.

Mark
16-03-06, 06:57
een slechte zaak, hoe minder vrouwen een rijbewijs hoe beter.

tukkersterror
16-03-06, 08:22
Geplaatst door Bofko

Onderwijs valt voor mij onder publieke zaken. En dient dus seculier te zijn.

De samenleving wordt door islamitische rijschoolhoudsters niet anders ingericht dan ie al is.

Ik ben het niet gauw met Sief eens en ik vind hem zo nu en dan een pleuris aap, maar nu moet ik hem volledig gelijk geven.

Onderwijs vind ik dat iedereen daar vrij in moet zijn.

Maar onderscheid maken in Ras gaat mij te ver, ik voel mij nu als mannelijk ras zwaar gediscrimineerd, en word neer gezet als een onbetrouwbaar persoon.
Anderzijds hebben de vrouwen hier na de oorlog gestreden voor gelijkheid, wetten moesten worden veranderd om dat recht de vrouw te geven.
Nu gaan een paar gestoorde kut wijven dit recht ongedaan maken.
Het is totaal gestoord en als de overheid hier niet ingrijpt samen met de geestelijke leiders dat dit in een land als Nederland niet kan, dan is de overheid en het geloof achterhaald, dan horen beiden hier in dit land niet thuis!!!
Je gaat als groep niet bewust of onbewust zaken een 40 - 50 jaar terug brengen in de tijd.
Discussies uitlokken zoals nu die 50 jaar geleden hier ook zijn geweest.

Dit kan niet en dit mag ook nooit gebeuren.
Nederland is een Staat om trost op te zijn een land waar alles kan.
Maar dit is in strijd met de grondwet en ben benieuwd hoe we hier weer uitkomen.

Er is ooit eens iemand geweest die zij dat de islam een achtelijk geloof was.
Ik begin nu ook te begrijpen hoe die personen aan zulke uitspraken komen.
Deze vrouwen worden beroeps werkelozen en baby fabrieken omdat ze niet weten hoe het toegaat in de maatschappij.
Vroeger hadden we hier een gezegde"Directeur houd jij ze arm zegt meneer pastoor, dan houd ik ze dom" nou de woorden pastoor en Directeur kun je voor deze personen veranderen in Socialledienst en Iman, wat een rotstreek zeg!!!

tukkersterror
16-03-06, 08:32
Geplaatst door Lost_lady
Niks vreemd, gewoon vrijheid, Er bestaat ook in America Rij-school voor alleen vrouwen, Sportschool voor alleen vrouwen,daar doen niet-Muslims dat.
Heel normaal in sommige landen van de wereld gebeuren zulke dingen, plekken alleen voor vrouwen,of mannen. Nederland leef met de wereld mee, het is notebene 21eeuw, de wereld is een 1 groot dorp geworden :)
Live the life shorty!

Vrijheid??? humh :stomp: Zijn we met zijn allen nu zo blind of hoe zit dit???

Dit is geen vrijheid dit is discriminatie op basis van geloof, kom nou toch gauw zeg vrijheid, mijn reet.

Het valt mij ook op dat moslims hier weinig op reageren, ik ben wel benieuwd hoe onze broeders en zusters op deze site hier op reageren.

Want hoe je het ook draaid of keert het is discriminatie van de zuiverste vorm.

Wat is de volgende stap, wij mannen mogen op bepaalde tijden naar buiten, wat de moslima willen niet met ons op straat lopen, of wij moeten verhuizen want ze willen niet bij ons in de straat wonen.

tukkersterror
16-03-06, 08:45
Geplaatst door tr_imparator
Mijn laatste zin was bedoelt voor seif, even gecrosslinkt.

Maar ik bedoelde met behandelingen, onderzoeken waarbij vrouwen door vrouwen onderzocht willen worden. Ik weet niet precies waar dit vandaan komt maar het is wel zo.


...ehh en met dat persoonlijk kritiek kom je niet zo ver. Trut.

Gedeeltelijk heb jij gelijk.

Mijn schoonvader is arts in het ziekenhuis en ze hebben daar onderzoek gedaan naar angst.
eerste getallen vrouwen tweede mannen
Onderzoek bij

Buik 65% 59%
Gewrichten 66% 61 %
ik zal verdere getallen besparen behalve deze.
Blaas 89% 98%
Prostaat/ Vaginaal 99% 100%

Dus het ligt niet aan door wie je wordt onderzocht het is gewoon schaamte.

Nog eentje

Geslachtziekte bij mannen is het 89% vrouwen 100%

O ik zie net dat mannen in dit onderzoek zijn onderzocht door mannen en vrouwen door een vrouwelijke arts.

Nee het blijft gewoon discriminatie, punt uit!!!

Seif
16-03-06, 10:24
Geplaatst door tr_imparator
De meeste vrouwen die een vaginaal touche moet ondergaan, hebben dit liever van iemand van hetzelfde geslacht als zichzelf. De mogelijkheid bestaat dat de man misbruik kan maken van de situatie,..sommige vrouwen willen dit uitsluiten...zeker van een arts die mogelijk vreemd zou gaan enzo.

:rolleyes:

Dit bedoelde ik niet, en dat weet je best. Je bent wel heel ver heen als je een "vaginaal touche" vergelijkt met rijlessen. Als iemand een gynacoloog van z'n eigen geslacht wil begrijp ik dat best. Maar deze dames gaan veel verder. Die willen uberhaupt nooit met een man alleen in een ruimte zijn.

Seif
16-03-06, 10:34
Geplaatst door tr_imparator
Zou je mij kunnen uitleggen wat discriminatie op geslacht betekent. En zou je ook kunnen zeggen waarom jij dit discrimatie op geslacht vindt. Het is namelijk niet zo. De redenen waarom deze vrouwen kiezen voor een rijschool dat alleen bestemd is voor vrouwen is gerechtvaardigd(en berust niet op discriminatie), ten minste in mijn ogen dan.

De van Dale geeft:

dis·cri·mi·na·tie (de ~ (v.))
1 ongeoorloofd onderscheid dat gemaakt wordt op grond van bepaalde kenmerken => achterstelling
2 onderscheiding

Lijkt me duidelijk. Het onderscheid is ongeoorloofd omdat iemand er niks aan kan doen als ie als man is geboren. Bovendien worden mannen afgewezen als groep, en niet als individu. Men wordt bij voorbaat al uitgesloten, zonder dat men een kans krijgt zich te bewijzen.


Deze vraag is niet ter zaken doende hier. Het is een scenario die jij in je hoofd hebt en waar je op voortborduurt.

Deze vraag is juist zeer ter zake doende. Dat zie je al aan het feit dat niemand er op heeft durven antwoord geven. Immers, die vormen van discriminatie zijn overduidelijk onacceptabel. En een man kan er evenmin iets aan doen als een Jood, een Marokkaan of een homo.

Karin.N
16-03-06, 10:49
Mannen kunnen natuurlijk altijd nog rijscholen beginnen die uitsluitend toegankelijk zijn voor niet moslims. Dan laat ik maar even in het midden of vrouwen zich wel of niet aan mogen melden :D , vooropgesteld dat dit uiteraard geen moslima's zijn.

En dan maar afwachten wat de reacties uit de verschillende hoeken zullen zijn.

sienia
16-03-06, 10:51
Niemand die ziet dat vrouwen met een rijbewijs dus ook gaan autorijden en dus ook buitenshuis komen?

Het zijn allemaal stapjes die deel uitmaken van een groot proces. Sommigen missen echter de view op het groter geheel.

Bofko
16-03-06, 10:52
Geplaatst door Seif
De van Dale geeft:

dis·cri·mi·na·tie (de ~ (v.))
1 ongeoorloofd onderscheid dat gemaakt wordt op grond van bepaalde kenmerken => achterstelling
2 onderscheiding

Lijkt me duidelijk. Het onderscheid is ongeoorloofd omdat iemand er niks aan kan doen als ie als man is geboren. Bovendien worden mannen afgewezen als groep, en niet als individu. Men wordt bij voorbaat al uitgesloten, zonder dat men een kans krijgt zich te bewijzen.



Deze vraag is juist zeer ter zake doende. Dat zie je al aan het feit dat niemand er op heeft durven antwoord geven. Immers, die vormen van discriminatie zijn overduidelijk onacceptabel. En een man kan er evenmin iets aan doen als een Jood, een Marokkaan of een homo.

Is een 55+pas (leeftijds)discriminerend voor degenen die nog geen 55 zijn ?

Seif
16-03-06, 10:53
Geplaatst door Bofko
Is een 55+pas (leeftijds)discriminerend voor degenen die nog geen 55 zijn ?

Nee, want dat is rationeel te verantwoorden.

Dwaalspoor
16-03-06, 11:40
Waarom mag ik niet in een damestoilet pissen?

Seif
16-03-06, 11:45
Geplaatst door Dwaalspoor
Waarom mag ik niet in een damestoilet pissen?

Kan me wel voorstellen dat vrouwen niet op een manneplee willen zitten met al die pissporen. Vroeger ging ik op de middelbare school ook wel eens stiekem naar het damestoilet. De mannenplees waren zo smerig dat ik altijd met m'n voeten doortrok.

Ik ben niet tegen onderscheid tussen mannen en vrouwen Schaap. Maar het moet wel te rechtvaardigen zijn. Sommige uitgaansgelegenheden hebben trouwens al unisex toiletten. Ben ik ook wel eens in geweest. Was zeer aangenaam. :)

mark61
16-03-06, 11:48
Geplaatst door Seif
Die willen uberhaupt nooit met een man alleen in een ruimte zijn.

Het gaat ws. niet zozeer om wat ze persoonlijk willen, maar wat om in hun kringen acceptabel wordt geacht. Net als het dragen van een hoofddoek kan 'je voegen naar de omgangsregels' je vrijheid verschaffen om dingen te doen die je anders niet zou mogen doen.

Daar kan jij je wel aan ergeren, toch is dat een reuzenstap vooruit tov. thuis 'opgesloten' zitten.

In plaats van de toekomst zie ik hier eerder een tijdelijke trend. Een 'residu' van Staphorstbewoners zal je altijd blijven houden.

Maar voordat er in NL moslims waren hoorde ik nooit iemand gebelgd klagen over Staphorst. Dat was toen nog iets om je vrolijk over te maken.

Maw, geen paniek.

Karin.N
16-03-06, 11:52
Geplaatst door Dwaalspoor
Waarom mag ik niet in een damestoilet pissen?


Omdat dames plassen :ego:

Dwaalspoor
16-03-06, 11:58
Geplaatst door Seif
Kan me wel voorstellen dat vrouwen niet op een manneplee willen zitten met al die pissporen. Vroeger ging ik op de middelbare school ook wel eens stiekem naar het damestoilet. De mannenplees waren zo smerig dat ik altijd met m'n voeten doortrok.

Ik ben niet tegen onderscheid tussen mannen en vrouwen Schaap. Maar het moet wel te rechtvaardigen zijn. Sommige uitgaansgelegenheden hebben trouwens al unisex toiletten. Ben ik ook wel eens in geweest. Was zeer aangenaam. :)

Ik weet niet hoe jij naar het toilet gaat maar zo een rommel maak ik niet hoor.


Ik ben niet tegen onderscheid tussen mannen en vrouwen Schaap. Maar het moet wel te rechtvaardigen zijn. Sommige uitgaansgelegenheden hebben trouwens al unisex toiletten. Ben ik ook wel eens in geweest. Was zeer aangenaam. :) Rechtvaardigen kun je de pot mee op, het gaat op eigen keuzes maken. Deze vrouwen wensen niet samen met een man in een afgesloten ruimte te zitten of les van te krijgen. Dit is een islamitische voorzorgmaatregel om verkrachtingen en ongewenste sexuele intimiteiten uit te sluiten.

Een paar voorbeelden van de scheiding der sexen (in de westerse wereld):

Sport
Fouilleren
Meisjesscholen

Seif
16-03-06, 12:44
Geplaatst door mark61
Het gaat ws. niet zozeer om wat ze persoonlijk willen, maar wat om in hun kringen acceptabel wordt geacht. Net als het dragen van een hoofddoek kan 'je voegen naar de omgangsregels' je vrijheid verschaffen om dingen te doen die je anders niet zou mogen doen.

Daar kan jij je wel aan ergeren, toch is dat een reuzenstap vooruit tov. thuis 'opgesloten' zitten.

In plaats van de toekomst zie ik hier eerder een tijdelijke trend. Een 'residu' van Staphorstbewoners zal je altijd blijven houden.

Maar voordat er in NL moslims waren hoorde ik nooit iemand gebelgd klagen over Staphorst. Dat was toen nog iets om je vrolijk over te maken.

Maw, geen paniek.

Ik hoop het met je, maar iets zegt me dat dit heeel lang gaat duren. En ik vraag me af in hoeverre ze er zelf voor kiezen. Bij academische ziekenhuizen in heel het land zijn gevallen van moslima's die weigeren mee te doen aan sommige practicums. Daar kiezen ze toch echt zelf voor en is niet het gevolg van de omgeving. En we zijn inmiddels bij de 3e generatie, maar het wordt alleen maar erger. Hopelijk maak ik me inderdaad zorgen om niks. Maar uit de geschiedenis blijkt gewoon dat moslims zich doorgaans niet laten integreren.

Seif
16-03-06, 12:51
Geplaatst door Dwaalspoor
I Rechtvaardigen kun je de pot mee op, het gaat op eigen keuzes maken. Deze vrouwen wensen niet samen met een man in een afgesloten ruimte te zitten of les van te krijgen. Dit is een islamitische voorzorgmaatregel om verkrachtingen en ongewenste sexuele intimiteiten uit te sluiten.

Een paar voorbeelden van de scheiding der sexen (in de westerse wereld):

Sport
Fouilleren
Meisjesscholen

Prestaties van vrouwen liggen beduidend lager dan bij mannen. Als je die onderling sportief laat wedijveren krijg je automatisch een uitsortering naar geslacht. Meisjesscholen zijn in Nederland al een tijdje terug afgeschaft. En fouilleren is dermate intiem - net als een bezoekje aan de gynacoloog - dat dat ook begrijpelijk is.

Dus omdat sommige mannen zich schuldig maken aan wangedrag, moeten er maatregelen komen voor alle mannen? Dergelijk groepsdenken is mij een gruwel. Ik zal mensen altijd op hun individuele kwaliteiten beoordelen, en nooit op de groep waarvan ze deel uitmaken. Hoe zou je oordelen als iemand geen les wil hebben van een Marokkaan, om het risico op een beroving te verkleinen? Dat is namelijk precies hetzelfde.

Dwaalspoor
16-03-06, 13:25
Geplaatst door Seif
Prestaties van vrouwen liggen beduidend lager dan bij mannen. Als je die onderling sportief laat wedijveren krijg je automatisch een uitsortering naar geslacht. Meisjesscholen zijn in Nederland al een tijdje terug afgeschaft. En fouilleren is dermate intiem - net als een bezoekje aan de gynacoloog - dat dat ook begrijpelijk is.

Kortom je erkent dat er scheiding tussen mannen en vrouwen is. Jij vindt het prestatieniveau en intimiteit een geoorloofde criterium. Anderen vinden andere criteria geoorloofd. Sommige vrouwen ervaren en vinden les krijgen een intieme aangelegenheid. Een kwestie van gevoel.


Dus omdat sommige mannen zich schuldig maken aan wangedrag, moeten er maatregelen komen voor alle mannen? Dergelijk groepsdenken is mij een gruwel. Ik zal mensen altijd op hun individuele kwaliteiten beoordelen, en nooit op de groep waarvan ze deel uitmaken. Hoe zou je oordelen als iemand geen les wil hebben van een Marokkaan, om het risico op een beroving te verkleinen? Dat is namelijk precies hetzelfde. De vrouwen voelen zich niet op hun gemak om les te krijgen van mannen en eventueel wensen ze hun religieuze verplichting na te komen.

Als jij geen rijles wilt hebben van een Marokkaan omdat je bang bent dan stap je over naar een Nederlander. Sterker nog er zijn zat Nederlanders die niets met Marokkanen te maken willen hebben. Zij hebben de keuze, aanbod zat. De islamitische vrouwen hebben die keuze vrijwel niet. Een kwestie van vraag en aanbod. Het is goed dat deze vrouwen in hun vraag worden voorzien.

Je kunt ook gaan eisen dat Islamitische slagers varkensvlees moeten verkopen omdat het massa varkensvleeseters uitsluit.

sienia
16-03-06, 13:27
Geplaatst door Seif
Ik hoop het met je, maar iets zegt me dat dit heeel lang gaat duren. En ik vraag me af in hoeverre ze er zelf voor kiezen. Bij academische ziekenhuizen in heel het land zijn gevallen van moslima's die weigeren mee te doen aan sommige practicums. Daar kiezen ze toch echt zelf voor en is niet het gevolg van de omgeving. En we zijn inmiddels bij de 3e generatie, maar het wordt alleen maar erger. Hopelijk maak ik me inderdaad zorgen om niks. Maar uit de geschiedenis blijkt gewoon dat moslims zich doorgaans niet laten integreren.

Weetje, ik vind die moslims doorgaans ook veel te eng. Ik vind die segregatie dan ook prima, hoef ik niets met ze te maken hebben.

tr_imparator
16-03-06, 13:40
Geplaatst door sienia
Weetje, ik vind die moslims doorgaans ook veel te eng. Ik vind die segregatie dan ook prima, hoef ik niets met ze te maken hebben.


Dat is niet mijn probleem.

sienia
16-03-06, 13:45
Geplaatst door tr_imparator
Dat is niet mijn probleem.

:duim:

mark61
16-03-06, 13:53
Geplaatst door Seif
Bij academische ziekenhuizen in heel het land zijn gevallen van moslima's die weigeren mee te doen aan sommige practicums.

Ach, dat zijn de fruitige uitzonderingen. In Marokko of TR hoef je daarmee niet aan te komen. Voor jou 1000 liefhebbers om je plaats in te nemen.

sienia
16-03-06, 13:59
Geplaatst door mark61
Ach, dat zijn de fruitige uitzonderingen. In Marokko of TR hoef je daarmee niet aan te komen. Voor jou 1000 liefhebbers om je plaats in te nemen.

Marokko en Turkije hebben geen ruk met dit gedrag te maken. Die meiden zijn veelal hier geboren en opgegroeid. Hier denken ze weg te komen met dat gedrag, vaak lukt het ze.

Maargoed, in M of T zou het niet in je hoofd opkomen je zo 'achterlijk' op te stellen.

Dwaalspoor
16-03-06, 14:02
Geplaatst door mark61
Ach, dat zijn de fruitige uitzonderingen. In Marokko of TR hoef je daarmee niet aan te komen. Voor jou 1000 liefhebbers om je plaats in te nemen.

En jij weet welke practicum op welke wijze daar wordt gegeven?

Het wordt eens tijd voor jou om moslims in Nederland niet per definitie met Marokko en Turkije te vergelijken. Op de eerste plaats heeft seif het over moslima's en niet over Turken en Marokkanen. Ten tweede van de Marokkanen en Turken is er inmiddels al een 3 generatie aanwezig in dit land, je doet ze grote onrecht om ze te vergelijken met landen waar ze niet zijn opgegroeid. Voorts moet je een dictatuur niet als voorbeeld nemen.

Capiche?

Dwaalspoor
16-03-06, 14:04
Geplaatst door sienia
Marokko en Turkije hebben geen ruk met dit gedrag te maken. Die meiden zijn veelal hier geboren en opgegroeid. Hier denken ze weg te komen met dat gedrag, vaak lukt het ze.

Maargoed, in M of T zou het niet in je hoofd opkomen je zo 'achterlijk' op te stellen.

Dat jij mischien graag aan een vreemde mannelul zit wil niet zeggen dat anderen dat ook maar moeten doen tijdens het practicum.

Wees eerlijk en zeg gewoon dat je bang bent om minder devoot over te komen bij andere moslims die wel wensen om hun geloof op hun manier te praktiseren. Het heeft niets met achterlijkheid of vooruitstrevendheid te maken.

Lost_lady
16-03-06, 14:33
Geplaatst door tukkersterror
Vrijheid??? humh :stomp: Zijn we met zijn allen nu zo blind of hoe zit dit???

Dit is geen vrijheid dit is discriminatie op basis van geloof, kom nou toch gauw zeg vrijheid, mijn reet.

Het valt mij ook op dat moslims hier weinig op reageren, ik ben wel benieuwd hoe onze broeders en zusters op deze site hier op reageren.

Want hoe je het ook draaid of keert het is discriminatie van de zuiverste vorm.

Wat is de volgende stap, wij mannen mogen op bepaalde tijden naar buiten, wat de moslima willen niet met ons op straat lopen, of wij moeten verhuizen want ze willen niet bij ons in de straat wonen.

Het is gewoon VRIJHEID en KEUZE er gebeurt overal. Is geen discriminatie op basis van geloof. in Amerika of Uk etc doen ze dit niet op basis van geloof. bijv zoals de Sportschool vinden vrouwen niet leuk als hun schuddende lichaamsdelen gestaard word door een vent terwijl ze aan het sporten zijn.
Er zijn ook restauranten alleen voor honden,katten en mensen zijn niet welcome :). ga zo maar door. Golf-club alleen voor mannen.Homo-bar etc. Zulke dingen gebeuren overal, waarom maken jullie zo druk op. omdat het hier gaat om Muslims??
Zoals de sportschool kan ik me heel goed begrijpen, maar rij-school,golfclub jah.....als men dat wil moeten ze zelf weten, ik maak me niet druk om en ben ik niet verbaasd over.
Verschil en keuze maakt het wereld mooi :handbang:
Live the life, boo

Eni
16-03-06, 14:37
Geplaatst door Dwaalspoor
Dat jij mischien graag aan een vreemde mannelul zit wil niet zeggen dat anderen dat ook maar moeten doen tijdens het practicum.

Je weet toch van te voren als je aan die studie begint dat je eventueel zoals jij het schrijft "aan een vreemde mannenlul" moet komen.
Als het zover is moet je niet gaan mauwen dat je dat van je geloof niet mag.

sienia
16-03-06, 14:42
Geplaatst door Dwaalspoor
Dat jij mischien graag aan een vreemde mannelul zit wil niet zeggen dat anderen dat ook maar moeten doen tijdens het practicum.

Wees eerlijk en zeg gewoon dat je bang bent om minder devoot over te komen bij andere moslims die wel wensen om hun geloof op hun manier te praktiseren. Het heeft niets met achterlijkheid of vooruitstrevendheid te maken.

Gosh schaap, wat weet jij een en ander toch weer charmant te formuleren als je weet dat je weer eens in de ruimte zit te lullen.

Love it als je me persoonlijk aanvalt, weet je altijd weer je 'achterlijkheid' te bewijzen.

Dwaalspoor
16-03-06, 14:42
Geplaatst door Eni
Je weet toch van te voren als je aan die studie begint dat je eventueel zoals jij het schrijft "aan een vreemde mannenlul" moet komen.
Als het zover is moet je niet gaan mauwen dat je dat van je geloof niet mag.

Als het zover is kun je dat gedeelte ook overslaan, zo essentieel is dat niet voor je opleiding. Als je uroloog wilt worden is het te begrijpen maar een medische opleiding wil niet zeggen dat je je hele leven bezig gaat houden met mannelullen vasthouden.

Je moet niet knorren als een ander dat niet wil.

Dwaalspoor
16-03-06, 14:47
Geplaatst door sienia
Gosh schaap, wat weet jij een en ander toch weer charmant te formuleren als je weet dat je weer eens in de ruimte zit te lullen.

Love it als je me persoonlijk aanvalt, weet je altijd weer je 'achterlijkheid' te bewijzen.

Ik mag lafaards niet die ''hun'' zusters de grond intrappen en per definitie als achterlijk bestempelen om een wit voetje te halen bij hun meesters.

Schud de minderwaardigheidscomplex van je af en wees trots op je afkomst of geef tenminste anderen de ruimte om hun eigen leven met dito wensen in te vullen.

Ik val mensen liever persoonlijk aan op wat ze zeggen dan hele groepen die niets gezegd hebben.

Lost_lady
16-03-06, 14:50
.

sienia
16-03-06, 14:58
Geplaatst door Dwaalspoor
Ik mag lafaards niet die ''hun'' zusters de grond intrappen en per definitie als achterlijk bestempelen om een wit voetje te halen bij hun meesters.

Schud de minderwaardigheidscomplex van je af en wees trots op je afkomst of geef tenminste anderen de ruimte om hun eigen leven met dito wensen in te vullen.

Ik val mensen liever persoonlijk aan op wat ze zeggen dan hele groepen die niets gezegd hebben.

Dit soort retoriek is inmiddels zoo achterhaald en getuigt van weinig inzicht in wat er werkelijk aan de hand is. Dit soort slachtofferschap weerhoudt je ervan echt kritisch naar de wereld te kijken. Voor jou zijn de blanken slecht en de zwarten, w.o. de moslims goed. Voor jou zou het een ramp zijn zodra de tegenstellingen zouden verminderen. Tiepes als jij wentelen zich in zelfmedelijden.


Je leest een bijdrage van mij en baseert daar een heel psychologisch profiel op. Je hebt het mis, lees andere replies van me, zelfs nog in deze topic.


Maargoed, we kennen schaap, het eeuwige slachtoffer.
Onmacht om met goede argumentatie te komen uit hij door met groffe formuleringen te komen en op de man te spelen.

Over psychologische profielen gesproken...

Dwaalspoor
16-03-06, 15:16
Geplaatst door sienia
Dit soort retoriek is inmiddels zoo achterhaald en getuigt van weinig inzicht in wat er werkelijk aan de hand is. Dit soort slachtofferschap weerhoudt je ervan echt kritisch naar de wereld te kijken. Voor jou zijn de blanken slecht en de zwarten, w.o. de moslims goed. Voor jou zou het een ramp zijn zodra de tegenstellingen zouden verminderen. Tiepes als jij wentelen zich in zelfmedelijden.

Je leest een bijdrage van mij en baseert daar een heel psychologisch profiel op. Je hebt het mis, lees andere replies van me, zelfs nog in deze topic.

Maargoed, we kennen schaap, het eeuwige slachtoffer.
Onmacht om met goede argumentatie te komen uit hij door met groffe formuleringen te komen en op de man te spelen.

Over psychologische profielen gesproken...

Ach gossie mevrouw is geraakt omdat ik zeg dat ze mischien graag vreemde mannenllullen wil vasthouden omdat ze geen begrip wil tonen voor moslima's die ze van achterlijkheid beschuldigt alleen omdat die dat niet wensen tijdens een prakticum.

En ja ik ben een vieze hond en grove sukkel daar maak ik geen geheim van, maar mijn argumenten zijn zeker weten sterker dan die van jou.

Lees je eigen woorden na en maak daarvan maar een psychologische profiel. Je terminologie zou niet misstaan bij de nazi's van leefbaar Rotterdam, en dat alleen maar omdat moslima's hun eigen geloof anders dan jouw willen praktiseren. Gaat toch heen zwakkeling.

sienia
16-03-06, 15:29
Geplaatst door Dwaalspoor
Ach gossie mevrouw is geraakt omdat ik zeg dat ze mischien graag vreemde mannenllullen wil vasthouden omdat ze geen begrip wil tonen voor moslima's die ze van achterlijkheid beschuldigt alleen omdat die dat niet wensen tijdens een prakticum.

En ja ik ben een vieze hond en grove sukkel daar maak ik geen geheim van, maar mijn argumenten zijn zeker weten sterker dan die van jou.

Lees je eigen woorden na en maak daarvan maar een psychologische profiel. Je terminologie zou niet misstaan bij de nazi's van leefbaar Rotterdam, en dat alleen maar omdat moslima's hun eigen geloof anders dan jouw willen praktiseren. Gaat toch heen zwakkeling.

Het gaat niet over vreemde mannenlullen, maar nog steeds over je eigen zwakheid om te gaan schelden zodra je geen steekhoudende argumenten hebt. Is een beproefd middel van je. Ik ben niet geshockeerd door je grof taalgebruik.
Evenmin met je vergelijking met wat voor nazi's dan ook.
Kwa retoriek verschil jij niet eens zoveel van je vrienden van Leefbaar Rotterdam, hol populistisch gezever.

Veel plezier met je eeuwig slachtofferschap.

Dwaalspoor
16-03-06, 15:38
Geplaatst door sienia
Het gaat niet over vreemde mannenlullen, maar nog steeds over je eigen zwakheid om te gaan schelden zodra je geen steekhoudende argumenten hebt. Is een beproefd middel van je. Ik ben niet geshockeerd door je grof taalgebruik.
Evenmin met je vergelijking met wat voor nazi's dan ook.
Kwa retoriek verschil jij niet eens zoveel van je vrienden van Leefbaar Rotterdam, hol populistisch gezever.

Veel plezier met je eeuwig slachtofferschap.

Ik heb jou nergens uitgescholden, jij hebt moslima's uitgemaakt voor achterlijk omdat ze geen vreemde mannenlullen willen vasthouden tijdens een prakticum. Ik haat mensen die meteen moslima's van achterlijkheid beschuldigen.

Dan mag ik ervan uitgaan dat jij mischien wel vreemde mannenlullen wilt vasthouden en bestuderen. Dat is geen schelden.

De rest van je commentaar is een zielige reaktie omdat je op je nummer werd gezet. Zolang je je meesters woorden herhaalt dat moslima's achterlijk zijn zal ik je op je nummer zetten. ookal zeg je dat je niet geshokeerd bent, je aanhoudende gezeik jegens mijn persoon spreekt boekdelen.

Ga nu maar je wonden likken in plaats van dat zielige gehuil te herhalen.

Seif
16-03-06, 15:53
Geplaatst door Dwaalspoor
Kortom je erkent dat er scheiding tussen mannen en vrouwen is. Jij vindt het prestatieniveau en intimiteit een geoorloofde criterium. Anderen vinden andere criteria geoorloofd. Sommige vrouwen ervaren en vinden les krijgen een intieme aangelegenheid. Een kwestie van gevoel.

Hierboven heb ik al ergens gezegd dat er op bepaalde punten altijd onderscheid zal blijven tussen mannen en vrouwen. Maar dat zijn doorgaans objectieve criteria. Dat vrouwen op sportief gebied minder presteren is gewoon feitelijk vast te stellen. Het heeft dan ook geen zin om een gezamenlijke competitie te starten.

Dat vind ik toch wel even wat anders dan een "gevoel". Dat vrouwen niet graag betast worden door vreemde mannen is dan mischien ook een gevoel, maar het beperkt zich tot dat soort situaties. Deze dames willen van mijn belastingcenten de duurste opleiding volgen die we hebben in dit land, en dan vervolgens mij bepaalde behandelingen weigeren vanwege een "gevoel".

Als je de eed van Hippocrates hebt afgelegd, dan heb je iedereen maar te helpen. En nee Dwaalspoor, we hebben het hier niet over het aanraken van mannenpikken. In Maastricht weigerden moslima's bijvoorbeeld mee te doen aan een practicum waarbij iedereen zich moest uitkleden en een oefenbehandeling ondergaan. Dit is naar mijn idee een cruciaal onderdeel van de opleiding, weten hoe een patient zich voelt en je in zijn positie verplaatsen.


Als jij geen rijles wilt hebben van een Marokkaan omdat je bang bent dan stap je over naar een Nederlander. Sterker nog er zijn zat Nederlanders die niets met Marokkanen te maken willen hebben. Zij hebben de keuze, aanbod zat. De islamitische vrouwen hebben die keuze vrijwel niet. Een kwestie van vraag en aanbod. Het is goed dat deze vrouwen in hun vraag worden voorzien.

Nederlanders die niets met Marokkanen te maken willen hebben krijgen van mij net zo goed de wind van voren. Dat soort gedrag is net zo verwerpelijk als je van iemand afzonderen om zijn/haar geslacht. Wat denken ze, dat die leswagens een soort sexmobiel zijn ofzo? Die rijinstructeur doet gewoon zijn werk.

Deze dames willen mannen zoveel mogelijk mijden in alle situaties. Dit soort figuren krijgen het nog heel moeilijk in de samenleving. Moeten ze straks helemaal alleen in het kopieerhok met die enge man...

Dwaalspoor
16-03-06, 15:53
Ik mag concluderen uit je reakties dat je dus niet aan een vreemde mannenlul wil zitten als het medische prakticum dat verreist. Dan mag ik hieruit concluderen dat je dus ook achterlijk bent en er nog weg mee komt ook.

mark61
16-03-06, 16:01
Geplaatst door sienia
Marokko en Turkije hebben geen ruk met dit gedrag te maken.

Dat zeg / bedoel ik.

mark61
16-03-06, 16:05
Geplaatst door Dwaalspoor
Capiche?

Blablabla.

Als mensen zich naar zij beweren op grond van hun geloof steeds zotter gaan gedragen mag ik dat prima vergelijken met de landen waaraan ze beweren zo vreselijk verknocht te zijn en waar zij of hun ouders vandaan komen.

In die landen bestaat dat zotte gedrag, dat bovendien steeds zotter wordt, niet. Het is simpelweg aanstellerij die werkelijk niets met welke opvatting van geloof ook te maken hebben.

Het verdedigen van zulk ridicuul gedrag door zo iemand als jij is helemaal bespottelijk.

De derde generatie ligt nog in de luiers.

Turkije is geen dictatuur; in Marokko zijn er bij mijn weten geen wetten die vrouwen gebieden mannengeslachtsdelen aan te raken.

Maar lul maar gewoon door.

mark61
16-03-06, 16:07
Geplaatst door Dwaalspoor
Dat jij mischien graag aan een vreemde mannelul zit wil niet zeggen dat anderen dat ook maar moeten doen tijdens het practicum.

Wees eerlijk en zeg gewoon dat je bang bent om minder devoot over te komen bij andere moslims die wel wensen om hun geloof op hun manier te praktiseren. Het heeft niets met achterlijkheid of vooruitstrevendheid te maken.

Dit soort 'devotie' is zo plat als Nederland en heeft niets met diep doorvoeld geloof, en alles met een geborneerde achterlijke dorpsmentaliteit te maken. Geheel zonder verwijzing naar enig land of religie.

Dwaalspoor
16-03-06, 16:08
Geplaatst door Seif
Hierboven heb ik al ergens gezegd dat er op bepaalde punten altijd onderscheid zal blijven tussen mannen en vrouwen. Maar dat zijn doorgaans objectieve criteria. Dat vrouwen op sportief gebied minder presteren is gewoon feitelijk vast te stellen. Het heeft dan ook geen zin om een gezamenlijke competitie te starten. Jij wilt bepalen welke critierium belangrijk is. In casu vindt jij de prestatiedrang belangrijk, anderen vinden egzelligheid belangrijker. Ik vind dat moslima's dat zelf moeten bepalen.


Dat vind ik toch wel even wat anders dan een "gevoel". Dat vrouwen niet graag betast worden door vreemde mannen is dan mischien ook een gevoel, maar het beperkt zich tot dat soort situaties. Deze dames willen van mijn belastingcenten de duurste opleiding volgen die we hebben in dit land, en dan vervolgens mij bepaalde behandelingen weigeren vanwege een "gevoel". Zij betalen ook belasting of gaan dat ook betalen als ze gaan werken en sinds wanneer is een opleiding gratis?


Als je de eed van Hippocrates hebt afgelegd, dan heb je iedereen maar te helpen. En nee Dwaalspoor, we hebben het hier niet over het aanraken van mannenpikken. In Maastricht weigerden moslima's bijvoorbeeld mee te doen aan een practicum waarbij iedereen zich moest uitkleden en een oefenbehandeling ondergaan. Dit is naar mijn idee een cruciaal onderdeel van de opleiding, weten hoe een patient zich voelt en je in zijn positie verplaatsen. Vergeet de eed van hippocrates, als je geen geld of ziekenfonds of identiteitsbewijs hebt kun je het schudden. Moslima's houden er niet van om zich voor jan en alleman om te kleden. Dat van ze eisen is jouw moraal de ander opleggen.


Nederlanders die niets met Marokkanen te maken willen hebben krijgen van mij net zo goed de wind van voren. Dat soort gedrag is net zo verwerpelijk als je van iemand afzonderen om zijn/haar geslacht. Wat denken ze, dat die leswagens een soort sexmobiel zijn ofzo? Die rijinstructeur doet gewoon zijn werk. Wat jij wilt en vindt is niet belangrijk. Wat de moslimas vinden is belangrijker. Ze hebben hun eigen behoeftes en creeren hun eigen markt.


Deze dames willen mannen zoveel mogelijk mijden in alle situaties. Dit soort figuren krijgen het nog heel moeilijk in de samenleving. Moeten ze straks helemaal alleen in het kopieerhok met die enge man... Als ze dat willen is dat hun goed recht. Jouw keuze hoeft niet die van hun te zijn en omgekeerd ook.

mark61
16-03-06, 16:10
Geplaatst door Dwaalspoor
Ik mag lafaards niet die ''hun'' zusters de grond intrappen en per definitie als achterlijk bestempelen om een wit voetje te halen bij hun meesters.

Zodra jij je hier niet meer uit je eigen gelul weet te redden begin je altijd om je heen te schoppen door andere mensen te beledigen en tegelijk te huilen dat ze je 'persoonlijk' aanvallen.

Zelf zie je daar dus geen been in.

En tenslotte kom je dan met je fantastische motieven-röntgenblik. Jij weet weer precies wat Sienia denkt en voelt.

Achterlijke zielepoot.

III
16-03-06, 16:17
Geplaatst door Seif
Prestaties van vrouwen liggen beduidend lager dan bij mannen. Als je die onderling sportief laat wedijveren krijg je automatisch een uitsortering naar geslacht. Meisjesscholen zijn in Nederland al een tijdje terug afgeschaft. En fouilleren is dermate intiem - net als een bezoekje aan de gynacoloog - dat dat ook begrijpelijk is.


Dit mist niets aan scherpte. Was ook meer of minder een inkoppertje, dat wel.


Geplaatst door Seif
Dus omdat sommige mannen zich schuldig maken aan wangedrag, moeten er maatregelen komen voor alle mannen? Dergelijk groepsdenken is mij een gruwel. Ik zal mensen altijd op hun individuele kwaliteiten beoordelen, en nooit op de groep waarvan ze deel uitmaken. Hoe zou je oordelen als iemand geen les wil hebben van een Marokkaan, om het risico op een beroving te verkleinen? Dat is namelijk precies hetzelfde.

Ligt in de lijn van redeneren van het gros van de geachte aanwezigen. Maar dan wel een goeie verlenging!
Niet alle Marokkanen zijn dieven, maar de kans dat je er één treft is wel groot. Dat wordt er dan eigenlijk gezegd.

Dwaalspoor
16-03-06, 16:19
Geplaatst door mark61
Blablabla.

Als mensen zich naar zij beweren op grond van hun geloof steeds zotter gaan gedragen mag ik dat prima vergelijken met de landen waaraan ze beweren zo vreselijk verknocht te zijn en waar zij of hun ouders vandaan komen.

Moslima staat niet gelijk aan Turkse of Marokkaanse. Niemand heeft beweerd dat ze dat doen omdat ze verknocht zijn aan die landen, ze zijn verknocht aan hun geloof. De enige die dat uit zijn duim zuigt ben jij.


In die landen bestaat dat zotte gedrag, dat bovendien steeds zotter wordt, niet. Het is simpelweg aanstellerij die werkelijk niets met welke opvatting van geloof ook te maken hebben. Zot gedrag is jouw moraal de ander opleggen. Een ongelovige die wil bepalen hoe een gelovige zijn geloof moet beleven. Het moet niet zotter worden met jou.


Het verdedigen van zulk ridicuul gedrag door zo iemand als jij is helemaal bespottelijk. Ik verdedig de vrije keuze, zo ben ik in Nederland opgevoed. Als jij bijvoorbeeld je kontje wilt geven is dat jouw vrije keuze ondanks dat ik ertegen ben.


De derde generatie ligt nog in de luiers. Dan loop jij achter. Maar oke, de tweede generatie hoef jij niet telkens te verwijzen naar het land van hun ouders en al helemaal niet als er alleen staat dat het een moslima is.


Turkije is geen dictatuur; in Marokko zijn er bij mijn weten geen wetten die vrouwen gebieden mannengeslachtsdelen aan te raken. De hijaabverbod in Turkije op scholen en parlement is een dictatoriale wet.


Maar lul maar gewoon door. Meneer is bij zijn ballen gegrepen en kan het niet hebben dat hij terecht wordt gewezen.

Seif
16-03-06, 16:20
Geplaatst door Dwaalspoor
Jij wilt bepalen welke critierium belangrijk is. In casu vindt jij de prestatiedrang belangrijk, anderen vinden egzelligheid belangrijker. Ik vind dat moslima's dat zelf moeten bepalen.

Als iemand voor de gezelligheid met mannen/vrouwen onder elkaar willen zijn, dan heb ik daar geen probleem. Maar we hebben het hier over mensen die een compleet gescheiden infrastructuur willen, van gezondheidszorg tot bioscopen.


Zij betalen ook belasting of gaan dat ook betalen als ze gaan werken en sinds wanneer is een opleiding gratis?

Klopt, maar hun zusters weigeren ze niet te behandelen. Ik kan wel betalen, maar mij weigeren ze te behandelen.


Vergeet de eed van hippocrates, als je geen geld of ziekenfonds of identiteitsbewijs hebt kun je het schudden. Moslima's houden er niet van om zich voor jan en alleman om te kleden. Dat van ze eisen is jouw moraal de ander opleggen.

Onzin, de meeste artsen helpen mensen in nood altijd. Ze proberen die mensen wel eerst naar een verzekeraar te loodsen natuurlijk, maar uiteindelijk wordt niemand aan z'n lot overgelaten.

En wat heeft dat omkleden met mijn moraal te maken? Een curiculum wordt gewoon vastgesteld door de opleidingscommisie van een faculteit. Kennelijk vinden ze die oefenbehandelingen gewoon nodig om een goede arts te wroden. Moraal heeft daar geen hol mee te maken.


Als ze dat willen is dat hun goed recht. Jouw keuze hoeft niet die van hun te zijn en omgekeerd ook.

Waar trek jij dan de grens beste Schaap? Een compleet gescheiden infrastructuur? Er zijn er genoeg die dat willen. Hoef je nooit meer een man tegen te komen.

Dwaalspoor
16-03-06, 16:26
Geplaatst door mark61
Zodra jij je hier niet meer uit je eigen gelul weet te redden begin je altijd om je heen te schoppen door andere mensen te beledigen en tegelijk te huilen dat ze je 'persoonlijk' aanvallen.

Zelf zie je daar dus geen been in.

En tenslotte kom je dan met je fantastische motieven-röntgenblik. Jij weet weer precies wat Sienia denkt en voelt.

Achterlijke zielepoot.

De witte held komt eindelijk opdraven om zijn geestelijke slavin te redden van een morele pak slaag.

Kun je nu van moslima's eisen dat ze vreemde mannelullen gaan betasten of zoals seif zegt, zich in de groep naakt moeten tonen? En als ze dat niet willen is het rechtvaardig om ze van achterlijkheid te beschuldigen?

III
16-03-06, 16:29
Geplaatst door Dwaalspoor

Als jij geen rijles wilt hebben van een Marokkaan omdat je bang bent dan stap je over naar een Nederlander. Sterker nog er zijn zat Nederlanders die niets met Marokkanen te maken willen hebben. Zij hebben de keuze, aanbod zat. De islamitische vrouwen hebben die keuze vrijwel niet. Een kwestie van vraag en aanbod. Het is goed dat deze vrouwen in hun vraag worden voorzien.

Je kunt ook gaan eisen dat Islamitische slagers varkensvlees moeten verkopen omdat het massa varkensvleeseters uitsluit.

Ik denk dat dit de lading beter dekt:
http://img476.imageshack.us/img476/3010/vanvliet16bs.gif

Mill
16-03-06, 16:29
Een islamitische huisarts of eerste hulpdokter moet toch weten wat te doen als je met pijn aan je lul bij haar komt?

Dwaalspoor
16-03-06, 16:36
Geplaatst door Seif
Als iemand voor de gezelligheid met mannen/vrouwen onder elkaar willen zijn, dan heb ik daar geen probleem. Maar we hebben het hier over mensen die een compleet gescheiden infrastructuur willen, van gezondheidszorg tot bioscopen.
Niets mis mee als er vraag naar is. De markt is onderhevig aan de wetten van vraag en aanbod.


Klopt, maar hun zusters weigeren ze niet te behandelen. Ik kan wel betalen, maar mij weigeren ze te behandelen. Dan ga je naar een andere arts. Maar nood breekt wet in de islam. Als je in echte nood verkeert zullen ze je heus wel helpen.


Onzin, de meeste artsen helpen mensen in nood altijd. Ze proberen die mensen wel eerst naar een verzekeraar te loodsen natuurlijk, maar uiteindelijk wordt niemand aan z'n lot overgelaten. Alleen omdat er een potje geld daarvoor door de staat wordt gereserveerd. Als je kiespijn hebt als illegaal, gaan ze je tand niet vullen nee ze trekken hem.


En wat heeft dat omkleden met mijn moraal te maken? Een curiculum wordt gewoon vastgesteld door de opleidingscommisie van een faculteit. Kennelijk vinden ze die oefenbehandelingen gewoon nodig om een goede arts te wroden. Moraal heeft daar geen hol mee te maken Die wordt opgesteld door witte mensen die geen moslim zijn. Ze houden geen rekening met een andere moraal. Tijd om daar wel rekening mee te houden want zij betalen ook belasting.


Waar trek jij dan de grens beste Schaap? Een compleet gescheiden infrastructuur? Er zijn er genoeg die dat willen. Hoef je nooit meer een man tegen te komen. Vrije keus gaat bij mij voor. Ik hoef mensen geen omgang met mij op te dringen.

tr_imparator
16-03-06, 16:37
Geplaatst door Seif
Deze dames willen van mijn belastingcenten de duurste opleiding volgen die we hebben in dit land, en dan vervolgens mij bepaalde behandelingen weigeren vanwege een "gevoel".

Als je de eed van Hippocrates hebt afgelegd, dan heb je iedereen maar te helpen. En nee Dwaalspoor, we hebben het hier niet over het aanraken van mannenpikken. In Maastricht weigerden moslima's bijvoorbeeld mee te doen aan een practicum waarbij iedereen zich moest uitkleden en een oefenbehandeling ondergaan. Dit is naar mijn idee een cruciaal onderdeel van de opleiding, weten hoe een patient zich voelt en je in zijn positie verplaatsen.

De meest practica stellen geen ruk voor. En tot je onderbroek of verder uitkleden voor een practicum, daar doe(zou) ik ook niet aan mee(doen). :ego:

III
16-03-06, 16:38
Geplaatst door Dwaalspoor
Ik mag lafaards niet die ''hun'' zusters de grond intrappen en per definitie als achterlijk bestempelen om een wit voetje te halen bij hun meesters.



In deze termen denk jij dus?
:vreemd:

III
16-03-06, 16:41
Geplaatst door sienia
Voor jou zijn de blanken slecht en de zwarten, w.o. de moslims goed. Voor jou zou het een ramp zijn zodra de tegenstellingen zouden verminderen.

Now what if LOVE would win the war?
The greatest warriors would become the biggest losers.
(A small thing when LOVE rules...)

tr_imparator
16-03-06, 16:44
Ik vind keuzevrijheid ook belangrijk.



Geplaatst door Dwaalspoor
Maar nood breekt wet in de islam. Als je in echte nood verkeert zullen ze je heus wel helpen.



Precies.

Dwaalspoor
16-03-06, 16:47
Geplaatst door Mill
Een islamitische huisarts of eerste hulpdokter moet toch weten wat te doen als je met pijn aan je lul bij haar komt?

Vind ik ook, maar de opleidingen zijn niet allemaal gericht om algemene arts (eventueel bij de eerste hulp) te worden.

mark61
16-03-06, 16:48
Geplaatst door Mill
Een islamitische huisarts of eerste hulpdokter moet toch weten wat te doen als je met pijn aan je lul bij haar komt?

Nee, die laat je kreperen.

In Turkije gebeurde het in ik meen 2004 dat een fundi artsin van dienst weigerde een mnl. spoedgeval te behandelen. Die stierf vervolgens.

Enorme heisa in het land. Ik weet niet hoe het is afgelopen met haar. Niet best, schat ik.

Eni
16-03-06, 16:50
Geplaatst door Dwaalspoor
De witte held komt eindelijk opdraven om zijn geestelijke slavin te redden. van een morele pak slaag.

Kun je nu van moslima's eisen dat ze vreemde mannelullen gaan betasten of zoals seif zegt, zich in de groep naakt moeten tonen? En als ze dat niet willen is het rechtvaardig om ze van achterlijkheid te beschuldigen?

Van rijscholen naar mannenlullen..geweldig dit. Je draait door gozer.. echt!
Ik weet echt niet in welke eeuw jij met je gedachtengoed zit, maar het is nu eenmaal zo dat als je een medische opleiding doet, je te maken krijgt met het menselijk lichaam..en inderdaad daar horen ook mannenlullen bij (eng he). Geloof me als jij een opleiding tot oorarts doet, hoef jij je echt niet uit te kleden of geslachtsdelen aan te raken.

Deze dames KIEZEN voor deze opleiding in de wetenschap dat ze ook met mannen in aanraking komen.
Als je dat niet wil..prima, eigen keuze maar dan is waarschijnlijk wel de consequentie dat je nergens wordt aangenomen.

Binnenkort staan er honderden bijv. Poolse medici te trappelen om hier te beginnen en die er geen moeite mee hebben. (maar goed dat zijn waarschijnlijk allemaal hoeren he..)
Dan zal je wel waarschijnlijk beginnen dat de moslims gediscrimineerd worden en geen werk krijgen blabla.. Zo voorspelbaar dit!

III
16-03-06, 16:51
Geplaatst door Mill
Een islamitische huisarts of eerste hulpdokter moet toch weten wat te doen als je met pijn aan je lul bij haar komt?

Ja, je doorverwijzen naar een mannelijke collega.
Als adequaatheid geboden is en je de enige ter plaatse bent die kan helpen, wordt het moeilijker. Dan moet je maar even de andere kant op kijken en het slachtoffer laten kreperen.
Dan had je beter koekjes kunnen gaan inpakken in een fabriek.
Die opleiding kost ook iets minder...

tr_imparator
16-03-06, 16:56
Geplaatst door Eni
Van rijscholen naar mannenlullen..geweldig dit. Je draait door gozer.. echt!
Ik weet echt niet in welke eeuw jij met je gedachtengoed zit, maar het is nu eenmaal zo dat als je een medische opleiding doet, je te maken krijgt met het menselijk lichaam..en inderdaad daar horen ook mannenlullen bij (eng he). Geloof me als jij een opleiding tot oorarts doet, hoef jij je echt niet uit te kleden of geslachtsdelen aan te raken.




Wat een onzin dit. Als je geneeskunde studeert zal je merken dat iemand in zijn 'waarde' laten erg belangrijk is.

Dignity.

tr_imparator
16-03-06, 17:00
Geplaatst door mark61
Nee, die laat je kreperen.

In Turkije gebeurde het in ik meen 2004 dat een fundi artsin van dienst weigerde een mnl. spoedgeval te behandelen. Die stierf vervolgens.

Enorme heisa in het land. Ik weet niet hoe het is afgelopen met haar. Niet best, schat ik.


Dat is fout. Maar ik ken wel meerdere gevallen waarbij mensen,laat ik het zo zeggen door ''nalatigheid'' in een kritieke toestand zijn beland of zelfs dood zijn gegaan. Ook in Nederland.

Eni
16-03-06, 17:02
Geplaatst door tr_imparator
Wat een onzin dit. Als je geneeskunde studeert zal je merken dat iemand in zijn 'waarde' laten erg belangrijk is.

Dignity.

Vanaf mijn geboorte leer ik al van mijn ouders dat iemand in zijn "waarde" laten belangrijk is.
We hebben het nu over een beroepsopleiding waarbij het onvermijdelijk is om mannen aan te raken. En zoals ik al zei, het gaat dan niet om een oogarts of whatever.

tr_imparator
16-03-06, 17:05
Geplaatst door Eni
Vanaf mijn geboorte leer ik al van mijn ouders dat iemand in zijn "waarde" laten belangrijk is.
We hebben het nu over een beroepsopleiding waarbij het onvermijdelijk is om mannen aan te raken. En zoals ik al zei, het gaat dan niet om een oogarts of whatever.


Hier is geen sprake van.


Iemand die geen mannen aanraakt doet geen geneeskunde. Ik kan me wel studenten voorstellen die zich niet willen uitkleden voor een practicum. Ook ik zou dat niet doen.

III
16-03-06, 17:06
Geplaatst door tr_imparator
Dat is fout. Maar ik ken wel meerdere gevallen waarbij mensen,laat ik het zo zeggen door ''nalatigheid'' in een kritieke toestand zijn beland of zelfs dood zijn gegaan. Ook in Nederland.

Nalatigheid en rare kronkels zijn niet hetzelfde.
Vraag eens aan die "Nederlandse" artsen of zij erachter stonden toen ze hun fouten maakten?
Fouten maken is menselijk, mensen niet willen behandelen onmenselijk.

Mark
16-03-06, 17:06
Geplaatst door Mill
Een islamitische huisarts of eerste hulpdokter moet toch weten wat te doen als je met pijn aan je lul bij haar komt?

Dat is dan gewoon je eigen schuld als je een islamitische arts neemt.

wytze
16-03-06, 17:14
wat een ophef allemaal over iets dat allang bestaat. hier in de burt zie ik al jaren met regelmaat lesauto's met moslima's als rijinstructrice.
niks mis mee.

Eni
16-03-06, 17:14
Geplaatst door tr_imparator
Hier is geen sprake van.


Iemand die geen mannen aanraakt doet geen geneeskunde. Ik kan me wel studenten voorstellen die zich niet willen uitkleden voor een practicum. Ook ik zou dat niet doen.

Heel fijn voor je, ik hoefde me voor mijn opleiding ook niet uit te kleden.
Als een opleiding het nodig acht dat je dit wel doet, is de keuze aan jou.
Maar draag dan wel eventuele consequenties en begin niet meteen te schreeuwen "discriminatie" als je uit de opleiding wordt gezet.

tr_imparator
16-03-06, 17:15
Geplaatst door wytze
wat een ophef allemaal over iets dat allang bestaat. hier in de burt zie ik al jaren met regelmaat lesauto's met moslima's als rijinstructrice.
niks mis mee.

We bespreken hier de 'hypothetische' gevallen, die niet (kunnen)bestaan. Tja, verveling.

:tik:

Mark
16-03-06, 17:20
Geplaatst door wytze
wat een ophef allemaal over iets dat allang bestaat. hier in de burt zie ik al jaren met regelmaat lesauto's met moslima's als rijinstructrice.
niks mis mee.

er bestaan meer dingen waar mensen ophef over maken :fparty:

tr_imparator
16-03-06, 17:23
Geplaatst door Eni
Heel fijn voor je, ik hoefde me voor mijn opleiding ook niet uit te kleden.
Als een opleiding het nodig acht dat je dit wel doet, is de keuze aan jou.
Maar draag dan wel eventuele consequenties en begin niet meteen te schreeuwen "discriminatie" als je uit de opleiding wordt gezet.

Aan die keuze mag er geen consequenties worden verbonden, anders is het geen keuze meer.

Wat je zegt is weer onzin. Ten eerste is het niet zo als een opleiding acht van je iets te doen, dat je dan ook alles moet doen voor ze. Alles is te bespreken en de mogelijkheden zijn eindeloos. Alleen domme studenten nemen iets zomaar aan.

wytze
16-03-06, 17:30
Geplaatst door tr_imparator
We bespreken hier de 'hypothetische' gevallen, die niet (kunnen)bestaan. Tja, verveling.

:tik:


ik heb de hypothetische discussie over dingen die niet (kunnen) bestaan gelukkig niet geheel gelezen. :roker:

Eni
16-03-06, 17:36
Geplaatst door tr_imparator
Aan die keuze mag er geen consequenties worden verbonden, anders is het geen keuze meer.

Wat je zegt is weer onzin. Ten eerste is het niet zo als een opleiding acht van je iets te doen, dat je dan ook alles moet doen voor ze. Alles is te bespreken en de mogelijkheden zijn eindeloos. Alleen domme studenten nemen iets zomaar aan.

Aan elke keuze zitten consequenties, verbonden of niet.

En ja je hebt gelijk, ik had in mijn studententijd minder moeten aannemen van mijn leraren. Maar goed, als domme student zijnde heb ik het toch nog ver geschopt.

tr_imparator
16-03-06, 17:52
Geplaatst door Eni
Aan elke keuze zitten consequenties, verbonden of niet.

Ja, dat begrijp ik. Maar dat bedoelde ik niet. Consequenties in de vorm van voorwaardes, of misschien beter gezegd 'sancties'. Je weet wel van die van je moeder..Wil je eten? Ja of Nee? Als je niet eet, geef ik het aan je broertje. Of die van je zus: Zullen we die film kijken? Ik start het alvast op. :moe:



En ja je hebt gelijk, ik had in mijn studententijd minder moeten aannemen van mijn leraren. Maar goed, als domme student zijnde heb ik het toch nog ver geschopt.

Tuurlijk heb ik gelijk.

tukkersterror
16-03-06, 18:48
Geplaatst door Dwaalspoor
En jij weet welke practicum op welke wijze daar wordt gegeven?

Het wordt eens tijd voor jou om moslims in Nederland niet per definitie met Marokko en Turkije te vergelijken. Op de eerste plaats heeft seif het over moslima's en niet over Turken en Marokkanen. Ten tweede van de Marokkanen en Turken is er inmiddels al een 3 generatie aanwezig in dit land, je doet ze grote onrecht om ze te vergelijken met landen waar ze niet zijn opgegroeid. Voorts moet je een dictatuur niet als voorbeeld nemen.

Capiche?

A, gut we mogen de domme truten die hier lopen niet vergelijken met de vrouwen uit M en T.

Nou om eerlijk te wezen zou ik dat ook niet graag doen, omdat de moslim vrouwen in deze landen veel en veel moderne en leuker zijn dan die van hier.

Hier lijken het wel boerinnen die wij kennen uit de jaren 50.

Nee doe mij dan die uit T en M maar.

En dat verklaart misschien ook waarom de meeste een meisje willen trouwen uit hun eigen land!!!

Ze zijn moderne en kunnen het leven in het westen beter aan als menig moslima die zo gefrusteeerd is van de regels die papa en broer opleggen. :mad:

tukkersterror
16-03-06, 18:54
Geplaatst door Eni
Heel fijn voor je, ik hoefde me voor mijn opleiding ook niet uit te kleden.
Als een opleiding het nodig acht dat je dit wel doet, is de keuze aan jou.
Maar draag dan wel eventuele consequenties en begin niet meteen te schreeuwen "discriminatie" als je uit de opleiding wordt gezet.

Is er in Nederland een opleiding waarbij je je moet uitkleden???

Zelfs op de kunst acc. is het niet, studenten die naaktschilderen willen doen kunnen zich opgeven en er wordt van buiten school iemand ingehuurd die dan model staat.

Cherry Bo
16-03-06, 18:58
Geplaatst door tukkersterror


Ze zijn moderne en kunnen het leven in het westen beter aan als menig moslima die zo gefrusteeerd is van de regels die papa en broer opleggen. :mad:

Uh uh, da's echte liefde weet je nog? :love:

tukkersterror
16-03-06, 19:17
Geplaatst door Cherry Bo
Uh uh, da's echte liefde weet je nog? :love:

O, ja dat is waar ook echte liefde, zucht Diepe Zucht, Heel diepe Zucht, echte liefde met een druppeltje SM.
:stout: is er geen wet die sadomarchisme verbiedt

III
17-03-06, 01:15
Geplaatst door tr_imparator
Ten eerste is het niet zo als een opleiding acht van je iets te doen, dat je dan ook alles moet doen voor ze.
Wie zijn ze?

En ten tweede?

tukkersterror
17-03-06, 19:10
Geplaatst door Red Sonja
Ja en of je daar nou zo blij mee moet zijn.... De meeste van die straatmodellen hebben in geen maanden een douche gezien.
Als die uit de kleren gaan, is er van vrijelijk ademhalen geen sprake meer. :fucyc:

Nou niet echt, zij komen meestal van een modellen bureau en worden ingehuurd voor 250 euro voor 2 uur.
Het zijn meestal glamour modellen die zo een extra centje bijverdienen.

wytze
17-03-06, 19:45
Geplaatst door tukkersterror
Is er in Nederland een opleiding waarbij je je moet uitkleden???

Zelfs op de kunst acc. is het niet, studenten die naaktschilderen willen doen kunnen zich opgeven en er wordt van buiten school iemand ingehuurd die dan model staat.



Bij de opleiding sportmassage komt het wel eens voor dat je alleen je ondergoed aan hebt. :roker:


idem voor fysiotherapeut, mensendiecktherapeut

Dolle Fatima
18-03-06, 19:49
OUd nieuws
Maanden geleden was hierover al een netwerk rapportage.

Dolle Fatima
18-03-06, 19:50
Geplaatst door wytze
Bij de opleiding sportmassage komt het wel eens voor dat je alleen je ondergoed aan hebt. :roker:


idem voor fysiotherapeut, mensendiecktherapeut

Wat een onzin

wytze
19-03-06, 14:25
Geplaatst door Dolle Fatima
Wat een onzin


Onzin?
Ik moet toegeven dat ik t van mensendieck en fysiotherapeut niet 100% zeker weet, maar ik kan me niet voorstellen hoe ze anders hun massage deel leren.

Van sportmassage weet ik t 100% zeker.

Hoezo onzin?