PDA

Bekijk Volledige Versie : Start campagne ‘Allah heeft mij zo gemaakt’



Couscousje
15-03-06, 13:42
Start campagne ‘Allah heeft mij zo gemaakt’

Op woensdag 15 maart start Schorer de campagne ‘Allah heeft mij zo gemaakt’ voor het project Veilige Haven: een plek voor etnische jongeren met homoseksuele, lesbische, biseksuele of transgender gevoelens. De komende weken zijn de posters te vinden op wildplakzuilen door heel Amsterdam en in advertenties in onder meer Metro Amsterdam.

Amsterdam telt 2700 jongeren in de leeftijd van 15 tot 24 jaar van Turkse, Marokkaanse, Surinaamse en Antilliaanse komaf die homoseksuele of lesbische gevoelens hebben. Onder hen zijn er naar schatting 1600 moslimjongeren. De titel van de campagne ‘Allah heeft mij zo gemaakt’ sluit daarbij aan. Volker Moritz, projectleider van Veilige Haven: “De titel is tot stand gekomen door inbreng van de jongeren zelf en in overleg met een aantal imams. ‘Allah heeft mij zo gemaakt’ geeft aan wat veel jongeren voelen, namelijk dat hun gevoelens geen keuze zijn. Zij zijn wie zij zijn.” De zin verwoordt daarmee ook de diepgekoesterde wens naar acceptatie.

Alle jongeren worstelen met de bekende vooroordelen over homoseksualiteit als ze ontdekken dat ze gevoelens hebben voor iemand van hetzelfde geslacht. Jongeren uit een andere cultuur, zoals de moslimjongeren, hebben meestal nog een extra conflict: het sterke verbod op homoseksualiteit binnen die cultuur of religie. “Veilige Haven is opgezet voor deze jongeren. Zodat ze in een veilige en vertrouwde omgeving over al hun gevoelens, twijfels en verwarringen kunnen praten”, zegt Volker Moritz. “Sinds de start van dit project hebben al tientallen jongeren met verschillende etnische achtergronden hun hart kunnen luchten. Vaak is dat voor het eerst. Met deze campagne willen we meer jongeren bereiken, zodat zij gemakkelijker de weg naar Veilige Haven weten te vinden.”

Twee keer per week heeft Veilige Haven een inloopspreekuur. Maar jongeren kunnen ook bellen met Veilige Haven (020 – 573 94 01) of mailen naar [email protected]. Daarnaast kan Veilige Haven ook zorgen voor opvang en onderdak.

Veilige Haven inloop en opvang is een project van Schorer, in samenwerking met HVO-Querido, Stichting Habibi Ana, COC Amsterdam en het Amsterdams Centrum Buitenlanders en is mede gefinancierd door de Gemeente Amsterdam en het Ministerie van VWS.

Cc

David
15-03-06, 13:46
Ik begin ook een ccampagne: "Bergman heeft mij zo gemaakt" :)

gaypride
18-03-06, 23:16
Cc :blauwkus:

Couscousje
18-03-06, 23:21
Geplaatst door gaypride
Cc :blauwkus:

LEEF JIJ NOG? :schok:

Cc

gaypride
18-03-06, 23:27
alhamdolilah :)

Couscousje
18-03-06, 23:32
Geplaatst door gaypride
alhamdolilah :)

Dat is lang geleden.

Hoe gaat het?

Cc

gaypride
18-03-06, 23:35
het is goed om te zien dat al die jaren waar ik voor gestreden heb op mijn manier dat daar nu eindelijk een keer wat aan gedaan wordt
is hard nodig
maar ik ben weer weg :zwaai:

III
18-03-06, 23:47
Geplaatst door gaypride
Hou er rekening mee dat op de Laatste Dag je misschien wel geoordeeld wordt met het oordeel waarmee je zelf oordeelt


Goeie, maar houd er tevens rekening mee dat Allah geen sadist is.
Misschien is de Laatste Oordeelsdag wel de dag waarop je voor het laatst oordeelt.
:duizelig:

Couscousje
18-03-06, 23:48
Geplaatst door gaypride
het is goed om te zien dat al die jaren waar ik voor gestreden heb op mijn manier dat daar nu eindelijk een keer wat aan gedaan wordt
is hard nodig
maar ik ben weer weg :zwaai:

Nannoo nannoo!

:zwaai:

Cc