PDA

Bekijk Volledige Versie : Pentagon werkt aan 'insectenleger'



~Panthera~
15-03-06, 20:36
Pentagon werkt aan 'insectenleger'

Uitgegeven: 15 maart 2006 19:25

WASHINGTON - Wetenschappers van het Amerikaanse ministerie van Defensie puzzelen op de vraag hoe ze insecten kunnen inzetten in oorlogen of in de strijd tegen terrorisme. Volgens Amerikaanse en Britse media liggen er serieuze plannen op tafel om 'cyber-insecten' te 'ontwikkelen' die op afstand bestuurbaar zijn.

Deze halve insecten-halve machientjes moeten bijvoorbeeld in gevaarlijk gebied kunnen uitvogelen of er chemische wapens of explosieven liggen.


Een speciaal agentschap van het Pentagon, Darpa, heeft al advertenties op het internet geplaatst waarin bedrijven of individuen worden gevraagd met ideeën te komen. De plannen gaan uit naar een aanpak waarin insecten, zoals bijvoorbeeld motten of libellen, al in hun vroegste ontwikkelingsfase een microchip krijgen ingeplant. Nadat het beestje is volgroeid is er een soort kleine vliegende spion ontwikkeld die op afstand te besturen is.

Wespen

De inzet van insecten door strijdkrachten is overigens niet nieuw. Al eerder is gepoogd om bijvoorbeeld bijen en wespen te trainen om explosieven op te sporen, maar in de praktijk bleken deze zoemende soldaatjes er in het veld een eigen agenda op na te houden.

Onmogelijk

Een insectenexpert van het Britse Oxford University Museum of Natural History omschreef de Amerikaanse plannen tegenover de BBC woensdag als "belachelijk". Volgens hem is het nagenoeg onmogelijk om een chip bij een larve op de juiste plek in te planten en het op afstand besturen van de dieren is in zijn visie al helemaal buiten elke realiteit.



Sicko's. http://www.cosgan.de/images/smilie/frech/e040.gif

Divine_70
15-03-06, 20:40
Geplaatst door ~Panthera~
Pentagon werkt aan 'insectenleger'

Uitgegeven: 15 maart 2006 19:25

WASHINGTON - Wetenschappers van het Amerikaanse ministerie van Defensie puzzelen op de vraag hoe ze insecten kunnen inzetten in oorlogen of in de strijd tegen terrorisme. Volgens Amerikaanse en Britse media liggen er serieuze plannen op tafel om 'cyber-insecten' te 'ontwikkelen' die op afstand bestuurbaar zijn.

Deze halve insecten-halve machientjes moeten bijvoorbeeld in gevaarlijk gebied kunnen uitvogelen of er chemische wapens of explosieven liggen.


Een speciaal agentschap van het Pentagon, Darpa, heeft al advertenties op het internet geplaatst waarin bedrijven of individuen worden gevraagd met ideeën te komen. De plannen gaan uit naar een aanpak waarin insecten, zoals bijvoorbeeld motten of libellen, al in hun vroegste ontwikkelingsfase een microchip krijgen ingeplant. Nadat het beestje is volgroeid is er een soort kleine vliegende spion ontwikkeld die op afstand te besturen is.

Wespen

De inzet van insecten door strijdkrachten is overigens niet nieuw. Al eerder is gepoogd om bijvoorbeeld bijen en wespen te trainen om explosieven op te sporen, maar in de praktijk bleken deze zoemende soldaatjes er in het veld een eigen agenda op na te houden.

Onmogelijk

Een insectenexpert van het Britse Oxford University Museum of Natural History omschreef de Amerikaanse plannen tegenover de BBC woensdag als "belachelijk". Volgens hem is het nagenoeg onmogelijk om een chip bij een larve op de juiste plek in te planten en het op afstand besturen van de dieren is in zijn visie al helemaal buiten elke realiteit.

Klinkt als science fiction achtige tafferelen. :vreemd:

~Panthera~
15-03-06, 20:47
Geplaatst door Divine_70
Klinkt als science fiction achtige tafferelen. :vreemd:


"Beam me up, Scotty" :roker:

amOer
15-03-06, 21:38
aah ... !! die yanks draaien echt heeelumaal door!
ze leven nogsteeds in holywood :)

Good Kahuna
15-03-06, 21:42
Geplaatst door ~Panthera~
Wetenschappers van het Amerikaanse ministerie van Defensie puzzelen op de vraag hoe ze insecten kunnen inzetten in oorlogen of in de strijd tegen terrorisme.

Die moddafokking bugs uit Starship Troopers zouden helpen...

~Panthera~
15-03-06, 21:43
Geplaatst door amOer
aah ... !! die yanks draaien echt heeelumaal door!
ze leven nogsteeds in holywood :)

Ergens dacht ik: vogelgriep. :zegniets:

Victory
15-03-06, 21:45
Je moet eens zien wat de Amerikaanse leger met dolfijnen doet. :( Allemaal electronica die ze in hun kopjes plaatsen.

Good Kahuna
15-03-06, 21:51
Geplaatst door Victory
Je moet eens zien wat de Amerikaanse leger met dolfijnen doet. :( Allemaal electronica die ze in hun kopjes plaatsen.

Ja, wel eens iets over gehoord. Heb je nog een link?

Victory
15-03-06, 21:56
Geplaatst door Good Kahuna
Ja, wel eens iets over gehoord. Heb je nog een link?
Nee, ik zag het een keer op Discovery Channel. Allemaal experimenten die ze uitvoeren op dieren. Duiven, dolfijnen, bijen, mieren, enz.

De dolfijnen kregen eletric shocks in hun hersenen ofzo... en zo voerden de dolfijnen opdrachten uit. Ik weet niet meer precies hoe het ging.

Divine_70
15-03-06, 21:57
Tukkertje gaat uit zijn dak in deze topic vermoed ik, die is zelf bijna een met cerosine aangestuurd pantserruimteschip aan het worden. :D

Good Kahuna
15-03-06, 22:03
Geplaatst door Victory
Nee, ik zag het een keer op Discovery Channel. Allemaal experimenten die ze uitvoeren op dieren. Duiven, dolfijnen, bijen, mieren, enz.

De dolfijnen kregen eletric shocks in hun hersenen ofzo... en zo voerden de dolfijnen opdrachten uit. Ik weet niet meer precies hoe het ging.

Ik herinner me een bericht over spionage-apparatuur die ze bij dolfijnen inbrachten. Ook zouden er plannen zijn om dolfijnen explosieven te laten plaatsen. Van dat laatste weet ik niet of ze daar nou echt serieus mee bezig waren. Ze hadden ooit immers ook plannen om al hun vijanden te verslaan met een sexbom (http://www.thesun.co.uk/article/0,,2-2005021098,00.html) ...

tukkersterror
16-03-06, 00:27
Geplaatst door Victory
Je moet eens zien wat de Amerikaanse leger met dolfijnen doet. :( Allemaal electronica die ze in hun kopjes plaatsen.

Nee hoor, een dolfijn is na de mens het inteligentste wezen op aarde.
En in Amerika word inderdaad onderzoek gedaan met dolfijnen en Orka's.
Ze hebben daar de taal die de dolfijnen spreken aardig onder de knie en een computer stuurt sonar geluid naar de dolfijn of orka.
Deze dolfijnen hebben het trouwens beter als de dolfijnen in Hardewijk of welk dolfijn show dan ook, want ze zwemen in de gewone zee en ze zijn gewoon vrij.

Wat insekten betreft is het niet zo moeilijk, een insekt reageerd op 3 dingen, warmte, geur en licht.

Leg een stuk tempex tussen rottend vlees en de vliegen zullen naar een week ook de geur van tempex herkennen als voedsel.
Er is 1 nadeel, na 1 keer te hebben gevlogen naar tempex zonder voeding mijden ze de volgende keer de tempex.
Een bij geeft aan andere bijen door met 8 tjes draaien hoe ver de afstand is van korf naar bloemen.
En er is wel geprobeerd om met een kunst bij deze reflectie na te maken, maar helaas werd deze bij gezien als indringer.
Met zendertjes in hun hoofd sturen is een broodje aap verhaal.
De mens kent de werking van zijn eigen hersenen niet eens, laat staan van een insect die door hun facet ogen veel gecompliseerde hersenen heeft.
Dat is alles wat ik er zo van weet.

Paar jaar geleden stond er op de internetsite van onze utwente een stukje over training van insecten en kikkers.
Misschien dat het er nog opstaat.
Maar dat hoor ik morgen wel van jullie.

Ik ga slapen.

:zwaai:

Siah
16-03-06, 11:08
Robot soldiers in Irak (http://www.technovelgy.com/ct/Science-Fiction-News.asp?NewsNum=320)