PDA

Bekijk Volledige Versie : Wie Is Er De Rijkste Op Aarde ?



gh.wille
16-03-06, 20:41
De nieuwe top 10 !

En dan te bedenken dat er nog dagelijks honderden mensen sterven van de HONGER !

10 % van het vermogen van deze mensen zou het voedsel probleem op kunnen lossen !
:moe:
Top 10: rijkste mensen ter wereld
14 maart 2006

1 Bill Gates
2 Warren Buffett
3 Carlos Slim Helú
4 Ingvar Kamprad
5 Lakshmi Mittal
6 Paul Allen
7 Bernard Arnault
8 Prince Alwaleed
9 Kenneth Thomson
10 Li Ka-shing

Bron: Forbes.com


We keken er al met smart naar uit en nu is het dan zover! Het Amerikaanse blad Forbes heeft zijn jaarlijkse lijst met de rijkste mensen ter wereld gepubliceerd. En dan hebben we het niet over die mensen met een paar miljoen op de bankrekening. Welnee, dat is 'peanuts'. Wie een plek wil veroveren op déze lijst, moet wel wat meer in huis hebben. Op de hele wereld zijn precies 793 miljardairs te vinden. Hun gezamenlijke vermogen bedraagt - houd u vast - 2,6 triljoen dollar!

Daar is hij weer

Kenners zullen er niet van op kijken en eerlijk gezegd wordt het een beetje saai. Net als voorgaande jaren treffen we Microsoftgoeroe Bill Gates aan op nummer 1. Zijn vermogen wordt dit jaar geschat op 50 miljard dollar. Wordt het niet eens tijd dat een nieuwe rijkaard hem van de troon stoot? Wellicht Ingvar Kamprad? Deze baas van IKEA stond vorig jaar nog op nummer 6, en het jaar daarvoor was hij nog niet eens tot de top 10 doorgedrongen. Zijn ster is dus rijzende!

Rijke man trouwen?

Veel van de rijkelui hebben allang gekozen voor huisje-boompje-beestje. Wie rijk wil trouwen, kan echter een poging wagen om het hart te veroveren van Prince Alwaleed. Deze 49-jarige neef van de koning van Saudi Arabië is een van de grootste investeerders op deze planeet en is na een scheiding weer vrijgezel. Een nog betere vangst is wellicht Paul Allen, die weliswaar iets ouder is, maar die als single te boek staat. Ook hij verdiende zijn centjes bij Microsoft.
Prince Alwaleed, uw droomprins?
Nederlanders

Uit ons koude kikkerlandje staan vier rijkaards op de lijst. Op nummer 224 staat Frits Goldschmeding, die groot geworden is door uitzendbureau Randstad. Natuurlijk staan ook onze eigen mediamagnaten John de Mol en Joop van den Ende in deze lijst. John is overigens met zijn 2,2 miljard dollar een stukkie rijker dan zijn kompaan Joop, die het met een luttele 1,3 miljard dollar moet doen. De rijkste Nederlandse miljardair is echter van het vrouwelijke geslacht. Charlene de Carvalho-Heineken is dankzij de bekende biertjes die wereldwijd naar binnen worden gegoten in het bezit van vijf miljard dollar.

Note::: en dan niet te vergeten al die arme sloebers die zich maar met een paar MILJOEN moeten behelpen zoals veelal de ''straatarme
sporters en andere grootheden " !

~Panthera~
16-03-06, 20:50
Gewoon banaal. :moe:

Joesoef
16-03-06, 20:57
Geplaatst door gh.wille
De nieuwe top 10 !

En dan te bedenken dat er nog dagelijks honderden mensen sterven van de HONGER !




Het zijn er zo een 1000 per uur die sterven door een gebrek aan voedsel.........

xslaniet
16-03-06, 20:57
Stond een paar jaar geleden niet Invar Kamprad bovenaan?
Volgens mij wel,totdat Ikea opgesplitst werd.
Jaha sinds kort is Ikea ook een klein beetje nederlands. :)

xslaniet
16-03-06, 21:01
Geplaatst door Joesoef
Het zijn er zo een 1000 per uur die sterven door een gebrek aan voedsel.........

Dat heeft niets te maken met het vermogen van "de rijksten",dat is meer de onwil van lokale overheden,de slechte controle van de uitgaves en vooral de uitgaves van de hulporganisaties,als er van iedere euro 10% daadwerkelijk besteed wordt aan voedsel,dan kunnen ze mijn bijdrage wel vergeten.
Overigens is het verschaffen van voedsel niet de oplossing.

Joesoef
16-03-06, 21:02
Geplaatst door gh.wille
De nieuwe top 10 !

En dan te bedenken dat er nog dagelijks honderden mensen sterven van de HONGER !

10 % van het vermogen van deze mensen zou het voedsel probleem op kunnen lossen !
:moe:
Top 10: rijkste mensen ter wereld
14 maart 2006

1 Bill Gates
2 Warren Buffett
3 Carlos Slim Helú
4 Ingvar Kamprad
5 Lakshmi Mittal
6 Paul Allen
7 Bernard Arnault
8 Prince Alwaleed
9 Kenneth Thomson
10 Li Ka-shing

Bron: Forbes.com





http://www.patriotsaints.com/News/911/Conspiracy/Bush/buffett.htm

gh.wille
16-03-06, 21:05
Geplaatst door ~Panthera~
Gewoon banaal. :moe:

Ik heb vandaag ,,sam-sam ,, gedaan met iemand !
Samen kochten we een zak van 5kg piepers voor 1.29 !
kassa want 2 1/2 k.g kost ... 89 cent .
Tja dat heb je als je geen miljoentje achter de hand hebt.
Maar wij hebben wel te eten ,dus niet zeuren .
:boogie:

tukkersterror
16-03-06, 21:10
Ik mis er eentje in dit rijtje, de oude baas van Gazprom, hij zit nu in de bajes, maar zijn vermogen ligt denk ik gelijk met Bill en misschien wel 25% hoger.

De mensen in dit rijtje zijn mensen met een tastbaar vermogen (aandelen, bankrekening, etc etc.)

En pantera maak je niet druk, want een paar maand geleden stond in de krant dat Bill Gates, geen geld in huis had om 3 pizza's te betalen die hij had besteld.

En Joesoef ik ben het met jou eens, het is schande, nee droevig dat er zoveel mensen sterven gewoon omdat er geen eten of medicijnen zijn.
Ik ben zelf lid van diverse hulp organisatie's die ik ieder jaar sponsor om mijn geweten te zussen, maar volgens mij blijft er te veel aan de strijkstok hangen bij deze organisaties.

Daarom en ik hoop dat vele met mij meedoen, heb ik bijna alle op gezegd en doe mijn geld wat ik daar op bespaar naar het rode kruis.
Dat is de enigste organisatie die ik nog nooit heb kunnen betrappen op valen.

Maar het is en blijft droevig en wij maar klagen over catoons en rijlessen :kotsen2:

dr SiliconValley
16-03-06, 21:14
volgens het WHO is 2% van al het geld van deze mensen genoeg voor VOLDOENDE VOEDSEL EN ONDERWIJS voor alle kinderen in de ''derde'' wereld landen!!!!!

Dus als iedereen nou moslim wordt en zakaat van 2,5% betaalt, is het onwikkelingsprobleem zou opgelost! :p

zie je wel, islam = vrede :D

Mark
16-03-06, 21:21
er is genoeg eten en geld voor al die stervende mensen, ook zonder deze heren.

de enige reden dat ze sterven is dat het er logistiek niet komt door corruptie en oorlog.

xslaniet
16-03-06, 21:29
Geplaatst door zoroaster

en zakaat van 2,5% betaalt, is het onwikkelingsprobleem zou opgelost! :p


en het oiverbevolkingsprobleem groter geworden... :duim:

~Panthera~
16-03-06, 21:32
Geplaatst door gh.wille
Ik heb vandaag ,,sam-sam ,, gedaan met iemand !
Samen kochten we een zak van 5kg piepers voor 1.29 !
kassa want 2 1/2 k.g kost ... 89 cent .
Tja dat heb je als je geen miljoentje achter de hand hebt.
Maar wij hebben wel te eten ,dus niet zeuren .
:boogie:

Mij hoor je niet zeuren, G.H., maar je schaamt je toch dood dat iemand van jouw leeftijd onderhand naar de gaarkeuken moet in een godvergeten rijk land als Nederland ? :fplet:
Bezopen gewoon, de rijken worden rijker en de armen alsmaar armer.
Wat ik je brom: DAAR komt een keer oorlog van.
Want als ik niets meer te vreten zou hebben, dan steel ik het dus ook.
Schijt aan de rest. :roker:

gh.wille
16-03-06, 21:33
Geplaatst door Mark
er is genoeg eten en geld voor al die stervende mensen, ook zonder deze heren.

de enige reden dat ze sterven is dat het er logistiek niet komt door corruptie en oorlog.

NOU in dat geval stel ik voor om die 10 % ,te besteden aan vervoer en of verbetering van de wegen ,of van mijn part voor de aanschaf van HELI, S die ze nu gebruiken om te knokken .

tukkersterror
16-03-06, 21:34
Geplaatst door zoroaster
volgens het WHO is 2% van al het geld van deze mensen genoeg voor VOLDOENDE VOEDSEL EN ONDERWIJS voor alle kinderen in de ''derde'' wereld landen!!!!!

Dus als iedereen nou moslim wordt en zakaat van 2,5% betaalt, is het onwikkelingsprobleem zou opgelost! :p

zie je wel, islam = vrede :D

Als ik zeker wist dat het alle honger en leed oploste werd ik direct moslim, desnoods heidenen het maakte me niet uit wat ik moest worden.

gh.wille
16-03-06, 21:40
Geplaatst door ~Panthera~
Mij hoor je niet zeuren, G.H., maar je schaamt je toch dood dat iemand van jouw leeftijd onderhand naar de gaarkeuken moet in een godvergeten rijk land als Nederland ? :fplet:
Bezopen gewoon, de rijken worden rijker en de armen alsmaar armer.
Wat ik je brom: DAAR komt een keer oorlog van.
Want als ik niets meer te vreten zou hebben, dan steel ik het dus ook.
Schijt aan de rest. :roker:

Nou zo erg is het nog net niet ,maar het is een feit dat er geen rekening word gehouden met ALLEEN staande en kleine gezinnen ,de aanbiedingen zij vaak bij het idiote af , wat moet een bijstand moeder nou met een kind en 5 k.g aard ( 2e zak gratis hahaha ) die krengen zijn al uitgelopen voordat de week om is .

Onno26
16-03-06, 21:41
En dan te bedenken dat er nog dagelijks honderden mensen sterven van de HONGER !

Typisch communistische prietpraat. Als we het systeem wat deze mensen hun geld laat verdienen gaan veranderen naar de "samen delen"-maatstaf heeft niemand meer wat te eten.

Joesoef
16-03-06, 22:16
Geplaatst door xslaniet
Dat heeft niets te maken met het vermogen van "de rijksten",dat is meer de onwil van lokale overheden,de slechte controle van de uitgaves en vooral de uitgaves van de hulporganisaties,als er van iedere euro 10% daadwerkelijk besteed wordt aan voedsel,dan kunnen ze mijn bijdrage wel vergeten.
Overigens is het verschaffen van voedsel niet de oplossing.


Weet je waar mensen wel geld voor over hebben? Irak. 4 miljard per maand kost die oorlog.

Aicha1976
16-03-06, 22:26
Het blijft gemakkelijk ons te irriteren aan de 10 of voor mijn part 1000 rijkste mensen. We kunnen wel blijven roepen dat het een schande en dat ze het moeten delen. is. Echter, ik ben van mening dat we eerst maar eens naar ons zelf moeten kijken. :(



De overvolle mega malls spreken voor zich...

III
16-03-06, 22:32
Geplaatst door tukkersterror
Daarom en ik hoop dat vele met mij meedoen, heb ik bijna alle op gezegd en doe mijn geld wat ik daar op bespaar naar het rode kruis.
Dat is de enigste organisatie die ik nog nooit heb kunnen betrappen op valen.

Maar het is en blijft droevig en wij maar klagen over catoons en rijlessen :kotsen2:

Je denkt dat dat een lekkere organisatie is?
Beter geef je het geld aan mij!

http://beyond-the-illusion.com/files/Orvotron/Spirit-BBS-Files/html/vet.html

III
16-03-06, 22:35
Geplaatst door Onno26
Typisch communistische prietpraat. Als we het systeem wat deze mensen hun geld laat verdienen gaan veranderen naar de "samen delen"-maatstaf heeft niemand meer wat te eten.

En wat voor praat is het dat mensen lekker laat kreperen na ze eerst de armoede te hebben gebracht?

Ben jij dat indianenopperhoofd Shitting Bull?

Iglo
16-03-06, 22:38
Geplaatst door xslaniet
en het oiverbevolkingsprobleem groter geworden... :duim: Inderdaad, ontwikkelingshulp helpt niks, zeker niet zolang de bevolking blijft groeien.

Aicha1976
16-03-06, 22:47
Geplaatst door III
En wat voor praat is het dat mensen lekker laat kreperen na ze eerst de armoede te hebben gebracht?

Ben jij dat indianenopperhoofd Shitting Bull?




Het is echt zonde dat je hier je tijd doorbrengt. Je bent zo alwetend ensjoo wel eens carriere in de politiek overwogen ? :vreemd:

III
16-03-06, 22:47
Geplaatst door Joesoef
Weet je waar mensen wel geld voor over hebben? Irak. 4 miljard per maand kost die oorlog.

Ja, klopt!
Maar dan zullen ze zeggen dat het nodig isw, net als de Hubbard, een enorme lens die planeten fotografeert...
Mijns inziens dingen die niet noodzakelijk zijn voor het heil der wereld.

Joesoef
16-03-06, 22:52
Geplaatst door III
Ja, klopt!
Maar dan zullen ze zeggen dat het nodig isw, net als de Hubbard, een enorme lens die planeten fotografeert...
Mijns inziens dingen die niet noodzakelijk zijn voor het heil der wereld.


Sommigen prioriteiten vertellen veel over mensen.

III
16-03-06, 23:05
Geplaatst door Joesoef
Sommigen prioriteiten vertellen veel over mensen.

A born-again christian, like Mr. Bush...
Ik hoop dat meer mensen gaan inzien dat die geloofsbelijdenis van hem niets voorstelt. Dat de maya's gelijk hadden met het eind van de kalender in 2012. Misschien zijn we tegen die tijd wat oplettender geworden met zijn allen!

III
16-03-06, 23:09
Geplaatst door Aicha1976
Het is echt zonde dat je hier je tijd doorbrengt. Je bent zo alwetend ensjoo wel eens carriere in de politiek overwogen ? :vreemd:

Wees dan blij dat ik hier ben. Je hebt me zo hoog zitten!
Als Marco Pastors bij de SP gaat, kom ik er ook bij. Maar alleen op de voorwaarde dat jij Verdonk opvolgt.

Aicha1976
16-03-06, 23:40
Geplaatst door III
Wees dan blij dat ik hier ben. Je hebt me zo hoog zitten!
Als Marco Pastors bij de SP gaat, kom ik er ook bij. Maar alleen op de voorwaarde dat jij Verdonk opvolgt.


Geen sprake van, ik volg Verdonk niet op. Ik ben maar een dom blondje die hier komt om iets te leren van slimme mensen zoals jij :moe:


Zou je wel willen adviseren om iets meer respect op te brengen voor anderen en hun mening....als ik zo vrij mag zijn :zozo:

III
17-03-06, 00:00
Geplaatst door Aicha1976
Geen sprake van, ik volg Verdonk niet op. Ik ben maar een dom blondje die hier komt om iets te leren van slimme mensen zoals jij :moe:

Tja, niet iedereen is even nozel. Get over it!



Geplaatst door Aicha1976
Zou je wel willen adviseren om iets meer respect op te brengen voor anderen en hun mening....als ik zo vrij mag zijn :zozo:

Hoezo? Pastors en Marijnissen in één partij niet voldoende dan?

Vincent_v_Gogh
17-03-06, 02:01
Geplaatst door Aicha1976
Het blijft gemakkelijk ons te irriteren aan de 10 of voor mijn part 1000 rijkste mensen. We kunnen wel blijven roepen dat het een schande en dat ze het moeten delen. is. Echter, ik ben van mening dat we eerst maar eens naar ons zelf moeten kijken. :(


VErbeter de wereld begin bij de anderen :fpetaf:

III
17-03-06, 02:26
Geplaatst door Vincent_v_Gogh
VErbeter de wereld begin bij de anderen :fpetaf:

Het blijft gemakkelijk ons eraan te irriteren... :fpetaf:

xslaniet
17-03-06, 07:48
Geplaatst door Joesoef
Weet je waar mensen wel geld voor over hebben? Irak. 4 miljard per maand kost die oorlog.

Ik wilde dat heel Nederland ,massal voor één keer pricipieel weigerde belasting te betalen,massaal,dat dus die schatkist in één keer helemaal vacuum gezogen wordt ,maar de hufters zijn te scheiterig,ze durven niet ,het zou hun pensioentje aan kunne tasten...
Dus als ze in Irak klaar zijn en ze hebben nog een bommetje over,ik weet nog wel een leuk dijkje en dan maar hopen dat er niet teveel van die zeikerds kunnen zwemmen,kortom ik durf te wedden dat er misschien drie of vier zijn die echt weten wat er met hun belasting centjes gebeurt.

xslaniet
17-03-06, 07:55
Geplaatst door tukkersterror
Daarom en ik hoop dat vele met mij meedoen, heb ik bijna alle op gezegd en doe mijn geld wat ik daar op bespaar naar het rode kruis.
Dat is de enigste organisatie die ik nog nooit heb kunnen betrappen op valen.

Maar het is en blijft droevig en wij maar klagen over catoons en rijlessen :kotsen2:

Oh ben jij dat die mij zo'n fantastisch inkomen bezorgd hebt,bedankt!!!
Het rode kruis ,de organisaties met de hoogste onkosten.
Beter is het om kleine lokale projectjes te financieren ,geloof me.

Mark
17-03-06, 10:10
Geplaatst door III
Ja, klopt!
Maar dan zullen ze zeggen dat het nodig isw, net als de Hubbard, een enorme lens die planeten fotografeert...
Mijns inziens dingen die niet noodzakelijk zijn voor het heil der wereld.

Sinds wanneer is de hubble telescoop vernoemd naar de oprichter van Scientology?

Nogmaals: als we die telescoop niet hadden gebouwd en al meneer Gates zijn centjes zouden afpakken dan zouden die mensen nog steeds van honger omkomen.

Bofko
17-03-06, 10:48
Geplaatst door Mark

Nogmaals: als we die telescoop niet hadden gebouwd en al meneer Gates zijn centjes zouden afpakken dan zouden die mensen nog steeds van honger omkomen.

Eensch. De hele hongerende wereldbevolking eet dan 2 maanden lang 2 keer per dag zijn buik vol. En daarna ? Sweet memories aan die 2 maanden, maar wel weer honger.

Dwaalspoor
17-03-06, 14:20
Het is allang tijd dat er een bovengrens gesteld moet worden aan private bezit van mensen. Het is te zot voor woorden dat mensen miljarden kunnen bezitten.

Dat mensen reserves hebben om te overleven is begrijpelijk maar miljoenen en miljarden bezitten leidt uiteindelijk tot decadentie en corruptie wat weer als gevolg heeft dat zwakkere mensen levend vermaald worden in deze nutteloze ratrace.

III
17-03-06, 16:05
Geplaatst door Dwaalspoor
Het is allang tijd dat er een bovengrens gesteld moet worden aan private bezit van mensen. Het is te zot voor woorden dat mensen miljarden kunnen bezitten.

Dat mensen reserves hebben om te overleven is begrijpelijk maar miljoenen en miljarden bezitten leidt uiteindelijk tot decadentie en corruptie wat weer als gevolg heeft dat zwakkere mensen levend vermaald worden in deze nutteloze ratrace.

WORD!!!

Arvid
17-03-06, 16:07
Geplaatst door Dwaalspoor
Het is allang tijd dat er een bovengrens gesteld moet worden aan private bezit van mensen. Het is te zot voor woorden dat mensen miljarden kunnen bezitten.

Dat mensen reserves hebben om te overleven is begrijpelijk maar miljoenen en miljarden bezitten leidt uiteindelijk tot decadentie en corruptie wat weer als gevolg heeft dat zwakkere mensen levend vermaald worden in deze nutteloze ratrace.

Dat er altijd zoveel hongersnood is in Afrika ligt uiteindelijk aan de Afrikanen zelf.

Dwaalspoor
17-03-06, 16:19
Geplaatst door Arvid
Dat er altijd zoveel hongersnood is in Afrika ligt uiteindelijk aan de Afrikanen zelf.

Dat sluit ik niet uit maar we moeten niet blind zijn voor wat we daar aanrichten met onze politiek. Ik heb het dan over onze bescherming van de markt, het overspoelen van hun markten met onze vaak nutteloze produkten. De werking van het IMF. Onze bemoeienis met hun regeringen, we steunen altijd die regeringen die ons hun landen laten leegzuigen. De CIA is bijvoorbeeld voor 1000den moorden op de oppositie verantwoordelijk. En vergeet niet het dumpen van onze overtollige en oude wapens.

III
17-03-06, 16:22
Geplaatst door Arvid
Dat er altijd zoveel hongersnood is in Afrika ligt uiteindelijk aan de Afrikanen zelf.

Ja, hadden die zwarte honden maar wat moeten eten! :chef:

Ik zou jou eens willen zien in die situatie. Waarschijnlijk klaag jij al als de boter ontbreekt aan de ontbijttafel.
Het wordt weer eens tijd voor een oorlog!

Arvid
17-03-06, 17:55
Geplaatst door III
Ja, hadden die zwarte honden maar wat moeten eten! :chef:

Ik zou jou eens willen zien in die situatie. Waarschijnlijk klaag jij al als de boter ontbreekt aan de ontbijttafel.
Het wordt weer eens tijd voor een oorlog!

Jij weet niet wie ik ben en jij weet helemaal niet waar je het over hebt.

Arvid
17-03-06, 17:59
Geplaatst door Dwaalspoor
Dat sluit ik niet uit maar we moeten niet blind zijn voor wat we daar aanrichten met onze politiek. Ik heb het dan over onze bescherming van de markt, het overspoelen van hun markten met onze vaak nutteloze produkten. De werking van het IMF. Onze bemoeienis met hun regeringen, we steunen altijd die regeringen die ons hun landen laten leegzuigen. De CIA is bijvoorbeeld voor 1000den moorden op de oppositie verantwoordelijk. En vergeet niet het dumpen van onze overtollige en oude wapens.

Zelfs een land als Noord-Korea bemoeit zich met de interne politiek van Afrika. Afrikanen discrimineren vooral elkaar, geen wonder dat velen van hen maar al graag daar wegwillen (met name naar Europa). Hier wordt een zwarte Afrikaan meer als mens behandelt dan in, pak 'm beet, Angola.

Dwaalspoor
17-03-06, 18:19
Geplaatst door Arvid
Zelfs een land als Noord-Korea bemoeit zich met de interne politiek van Afrika. Afrikanen discrimineren vooral elkaar, geen wonder dat velen van hen maar al graag daar wegwillen (met name naar Europa). Hier wordt een zwarte Afrikaan meer als mens behandelt dan in, pak 'm beet, Angola.


Maar natuurlijk gozer, zo simpel zit het in elkaar. Al die moorden van de tegenstanders van de CIA waren allemaal eigenlijk zwarten die hun zwarte broeders discrimineerden

Als N-Korea invloed heeft dan is het niet meer dan een zandkorrel en wij een woestijn vol. Maar leuk hoor je verantwoordelijkheid afschuiven door N-korea

Wat betreft de discriminatie; Is het nooit bij je opgekomen dat die volkeren tegen elkaar zijn opgezet door de voormalige koloniale mogendheden? Weet je wel verdeel en heers politiek. Denk maar aan Ruanda hoe dat is gegaan. De gevolgen zijn nog steeds merkbaar en zijn niet één twee drie op te heffen.

Over Angola kan ik kort zijn, de Afrikaanse landen zijn gewoonweg het slagveld geweest voor de USA en de USSR, kortom de koude oorlog. Net als Zuid-Amerika en Azie. Vrijwel alle onderdrukkingsoorlogen in Zuid-Amerika en Azie waren het gevolg van de koude oorlog.

xslaniet
17-03-06, 19:58
Geplaatst door Red Sonja
Mee eens. Kleinschaligheid is veel doeltreffender levert op lange termijn altijd veel meer op, het Rode Kruis is een zeer groot en log instrument waarbinnen de bureaucratie grote sommen geld opslokt. :slaap:

Netjes verwoord,ik zou het eerder verkwisting willen noemen.
Vooropgesteld dat het niet altijd even makkelijk is om noodhulp op de plaats van bestemming te krijgen zijn de prijzen die het rode kruis betaald voor de goederen,het transport en de accomodatie van het personeel boven proporties.
Zo wordt het voedsel NIET gekocht van de kleine boeren,maar van de handelaren,die het vaak onder de kostprijs inkopen,zo hou je de toch al arme bevolking arm en jezelf in stand.

xslaniet
17-03-06, 20:09
Geplaatst door Dwaalspoor
Het is allang tijd dat er een bovengrens gesteld moet worden aan private bezit van mensen. Het is te zot voor woorden dat mensen miljarden kunnen bezitten.

Dat mensen reserves hebben om te overleven is begrijpelijk maar miljoenen en miljarden bezitten leidt uiteindelijk tot decadentie en corruptie wat weer als gevolg heeft dat zwakkere mensen levend vermaald worden in deze nutteloze ratrace.

Iemand die een geniaal idee heeft en hard werkt én tienduizenden mensen een baan baan bezorgen,ja tienduizenden mensen die niet instaat zijn zo'n multinational te leiden ,zijn die miljardairs dankbaar voor een baan.Mensen die zo'n multinational kunnen leiden mogen meer verdienen dan de rest.
Ze bezitten het geen eens want het bedrag is niet eens om te zetten in contanten.

III
17-03-06, 20:23
Geplaatst door Arvid
Jij weet niet wie ik ben en jij weet helemaal niet waar je het over hebt.

Nou, dan is het helemaal knap van me dat ik de spijker op zijn kop sla.
Ik die in al mijn onnozelheid jouw verborgen karakter openbaar maak!

Arvid
18-03-06, 05:12
Geplaatst door Dwaalspoor
Maar natuurlijk gozer, zo simpel zit het in elkaar. Al die moorden van de tegenstanders van de CIA waren allemaal eigenlijk zwarten die hun zwarte broeders discrimineerden

Als N-Korea invloed heeft dan is het niet meer dan een zandkorrel en wij een woestijn vol. Maar leuk hoor je verantwoordelijkheid afschuiven door N-korea

Wat betreft de discriminatie; Is het nooit bij je opgekomen dat die volkeren tegen elkaar zijn opgezet door de voormalige koloniale mogendheden? Weet je wel verdeel en heers politiek. Denk maar aan Ruanda hoe dat is gegaan. De gevolgen zijn nog steeds merkbaar en zijn niet één twee drie op te heffen.

Over Angola kan ik kort zijn, de Afrikaanse landen zijn gewoonweg het slagveld geweest voor de USA en de USSR, kortom de koude oorlog. Net als Zuid-Amerika en Azie. Vrijwel alle onderdrukkingsoorlogen in Zuid-Amerika en Azie waren het gevolg van de koude oorlog.

LOL je LAAT je elkaar opzetten. Bovendien zetten die lui elkaar ook tegen zichzelf op. Ik ben in Afrika geweest onder de Sahara, jij ook?

Foxcave1
18-03-06, 08:12
Geplaatst door Dwaalspoor
Maar natuurlijk gozer, zo simpel zit het in elkaar. Al die moorden van de tegenstanders van de CIA waren allemaal eigenlijk zwarten die hun zwarte broeders discrimineerden

Als N-Korea invloed heeft dan is het niet meer dan een zandkorrel en wij een woestijn vol. Maar leuk hoor je verantwoordelijkheid afschuiven door N-korea

Wat betreft de discriminatie; Is het nooit bij je opgekomen dat die volkeren tegen elkaar zijn opgezet door de voormalige koloniale mogendheden? Weet je wel verdeel en heers politiek. Denk maar aan Ruanda hoe dat is gegaan. De gevolgen zijn nog steeds merkbaar en zijn niet één twee drie op te heffen.

Over Angola kan ik kort zijn, de Afrikaanse landen zijn gewoonweg het slagveld geweest voor de USA en de USSR, kortom de koude oorlog. Net als Zuid-Amerika en Azie. Vrijwel alle onderdrukkingsoorlogen in Zuid-Amerika en Azie waren het gevolg van de koude oorlog.

Dwaalspoor, ik zie vaker onzin van je staan, maar nu span je de kroon, in Afrika slachte men alkaar al af voordat men wist dat er blanken bestonden, de nomaden roeiden soms hele dorpen uit, dorpen roeiden andere dorpen uit, de vrouwen werden meegenomen als slaven, etc.

Het probleem in Afrika is echt simpeler dan je denkt, overbevolking, het land en de combinatie inwoners/beleid zijn gewoonweg niet in staat voldoende voedsel te produceren.

Om een economie draaiende te houden heeft men iets nodig wat uitgebuit kan worden, of dat nu olie, hout, goud of wat dan ook is, de westerse economie is ooit eens begonnen met hout (hoe vreemd het ook klinkt, maar de houtzagerijen in Nederland waren schuldig aan de bouw van de VOC schepen) toen overgegaan op specerijen, katoen en slaven, en nu, zolang het duurt, is het olie. Over een jaar of 10 15 is de olie zo schaars dat van uitbuiten geen sprake meer kan zijn, dan zal de overmacht van de westerse wereld vanzelf minder worden, en dan moeten we opzoek naar andere zaken om uit te buiten.

Trouwens voor de wishful thinkers onder jullie, ik durf te voorspellen dat het opraken van de olie zelfs in de USA tot grote problemen, ja zelfs een kleine burgeroorlog , zal leiden, immers niet alle staten hebben de beschikking over "eigen" olie bronnen, maar iedereen wil wel blijven rijden....

Arvid
18-03-06, 14:47
Geplaatst door III
Nou, dan is het helemaal knap van me dat ik de spijker op zijn kop sla.
Ik die in al mijn onnozelheid jouw verborgen karakter openbaar maak!

Ik zie Afrikanen als gewone mensen die hun eigen verantwoordelijkheid dragen. Jij ziet Afrikanen als untermenschen die alleen maar hulp nodig hebben en totaal niet in staat zijn voor hun eigen te zorgen.
Who's being the racist?

Dwaalspoor
18-03-06, 15:15
Geplaatst door Foxcave1
Dwaalspoor, ik zie vaker onzin van je staan, maar nu span je de kroon, in Afrika slachte men alkaar al af voordat men wist dat er blanken bestonden, de nomaden roeiden soms hele dorpen uit, dorpen roeiden andere dorpen uit, de vrouwen werden meegenomen als slaven, etc.

Het probleem in Afrika is echt simpeler dan je denkt, overbevolking, het land en de combinatie inwoners/beleid zijn gewoonweg niet in staat voldoende voedsel te produceren.

Om een economie draaiende te houden heeft men iets nodig wat uitgebuit kan worden, of dat nu olie, hout, goud of wat dan ook is, de westerse economie is ooit eens begonnen met hout (hoe vreemd het ook klinkt, maar de houtzagerijen in Nederland waren schuldig aan de bouw van de VOC schepen) toen overgegaan op specerijen, katoen en slaven, en nu, zolang het duurt, is het olie. Over een jaar of 10 15 is de olie zo schaars dat van uitbuiten geen sprake meer kan zijn, dan zal de overmacht van de westerse wereld vanzelf minder worden, en dan moeten we opzoek naar andere zaken om uit te buiten.

Trouwens voor de wishful thinkers onder jullie, ik durf te voorspellen dat het opraken van de olie zelfs in de USA tot grote problemen, ja zelfs een kleine burgeroorlog , zal leiden, immers niet alle staten hebben de beschikking over "eigen" olie bronnen, maar iedereen wil wel blijven rijden....

Ik geef het toe ik ben dom, de zwarte Afrikanen zijn gewoon beesten die elkaar voor de lol afmaken. Het is maar goed dat de Europeanen en Amerikanen ze wat beschaving bijbrengen.

Het is net zo simpel als dat de oorlogen in de islamitische wereld komen omdat de moslims tegen vrijheid en verlichting zijn.

tukkersterror
18-03-06, 16:08
Dwaalspoor soms kan ik je echt niet volgen, wanneer heeft de USSR of terwijl de Sovjet Unie in Afrika gezeten???

Andere kant heb jij gelijk in alle voormalige kolonies van Europa is het een puinhoop, maar dit kun je Amerika niet verwijten want ook Amerika was een voormalige kolonie van Europa.

Zuid afrika, een voormalig nederlandse kolonie, heeft zich dank zij Mandela zich knap staande kunnen houden, in een wereld deel verscheurd door geweld.

Marokko houd zich als staat net zo goed staande, dat niet altijd de mensen rechten in deze landen worden gerespecteert is meer een voortvloeiing van het karakte van de bevolking die daar woont.

Deze twee landen in Afrika verdienen dan ook meer dan alleen mijn respect.

Want ook dit waren kolonies van Europa en het enigste verschil met deze en de andere kolonische landen is dat in deze landen de overgang heel langzaam is gegaan en er geen macht vacum is opgetreden.

Ruanda en Angola zijn twee gevallen waar een burgeroorlog alle burgelijke belangen van westerlingen die daar zatten hebben vernietigd.
Boeren zijn gevlucht, techneuten in de mijnbouw zijn gevlucht, eigelijk is een ieder die deze landen in werk en eten voorzag gevlucht, voor de wraak van de bevolking.
Doktoren, rode kruis en andere hulp instanties willen en kunnen in deze landen hun werk niet meer doen door moorden en plundering.
Dit alles heeft niets te maken met het vervloekte westen of de vervloekte Amerikanen, maar meer met de stammen oorlogen die daar woeden om de macht.
En ik verwacht niet dat Europa daar ooit zal ingrijpen, niet omdat daar geen olie van waarde zit, maar gewoon om het feit dat het geen gevaar opleverd voor Europa en haar bevolking.
Anders ligt het voor Iran, Irak, Israel, Palastina, Noord Korea, Pakistan en andere landen waar spanningen dreigen, want deze landen liggen te dicht bij onze landen waardoor de mogelijkheid bestaat voor een aanval op een land in en van Europa.
Dit zal Europa niet toestaan want dan zou het machts evenwicht verloren zijn, wat een totalle oorlog tot gevolg kan zijn.
En daar zit ik in iedergeval niet op te wachten.

xslaniet
18-03-06, 16:55
Daar kan ik kort over zijn,Dwaalspoor schrijft NIET dat de USSR er geweest is,toch zijn er russische wapens gevonden hoe kan dat? :blij:
Verder (ik heb niet in nederland op school gezeten en heb dus ook andere geschiedenisboeken gelezen)is dit de eerste keer dat ik lees dat Zui-Afrika een nederlandse kolonie is geweest en dat Amerika(welk deel bedoel je Noord-Zuid of Midden Amerika?)een kolonie was...

III
18-03-06, 17:04
Geplaatst door Arvid
Ik zie Afrikanen als gewone mensen die hun eigen verantwoordelijkheid dragen. Jij ziet Afrikanen als untermenschen die alleen maar hulp nodig hebben en totaal niet in staat zijn voor hun eigen te zorgen.
Who's being the racist?

Jij durft vanachter je computertje!
Maar nu je het zo stelt: je bent de racist. Zelfs zonder dat daarvoor aanleiding is begin jij over rassen. Geeft te denken!

Zonder middelen geen goede economie. Westerlingen komen het land leeghalen en jij zegt dat die zwartjes het zelf in de hand hebben.
Weet je: vroeger was dat zo, maar sinds er blanken in Afrika komen niet meer. Niet stelen ze alle bodemschatten en fauna, nee door hun bijdrage aan de Global Warming zijn ze ook nog eens verantwoordelijk voor het alsmaar groter worden van de woestijnen. Het hele leefgebied van de Afrikanen wordt niet alleen minder van kwaliteit, maar ook van kwantiteit.

Rellen in Papua niet gezien? Amerikanen halen daar al het goud weg en de bewoners krijgen er niets voor terug. Ja, een verkloot land!

Dwaalspoor
18-03-06, 18:48
Het zien van uw steden doet pijn aan de ogen
(Rode Man)

Ik ben een rode man, ik verkoop mijn land
Waarin mijn voorvaderen zijn begraven
Ik verkoop de lucht, het water en het zand
Het edelhert, de bison en het groene klaver

Ik verkoop mijn land aan de blanke man
Die anders komen zal met messen en geweren
De blanke man heeft dezelfde harteklop als wij
Maar zijn moeder de aarde kan hem niet deren

Ik verban mijn volk naar een afgeschermd
Waar het in vrede verder zal kunnen leven
Maar zovelen van ons willen dat niet
De vernedering is hun ogen geschreven

Hoe kan ik mijn land verkopen aan de blanke man
Het land waar ik zovele manen heb gezworven
Hoe kan men de bomen, de bloemen en de bruisende rivier
Verkopen als men dat nooit heeft verworven

Zijn wij dan toch van een ander ras
Onze oude mannen vertellen de kinderen andere verhalen
Gij maakt ons wezen in ons eigen land
En verkoopt uw moeder aarde als goedkope bonte kralen

Ik ben een simpele primitieve rode man
En wilde die de blanke man niet kan begrijpen
Maar uw honger vreet de aarde kaal
Pas veel later zult U dat begrijpen

Wat heeft het leven eigenlijk nog voor zin
Als men de kreet van de nachtuil niet meer kan horen
Of het praten van de vogels rond het meer
Waarvoor is men dan eigenlijk geboren

Ik zag Uw steden en mijn ogen deden pijn
Er is geen enkele plaats om uit te rusten
Het geruis van vliegende vogels overstemd door lawaai
Slechts stenen waar de bij de honingbloemen kuste

De aarde behoort niet aan de mens
De mens behoort toe aan de aarde
En de laatste buffel valt niet terug te kopen
Als die gedood is, wat heeft uw geld dan nog voor waarde

God is met zijn bleke man
Hij heeft zijn rode kinderen verlaten
Zij sterven jong door zoet voedsel en sterke drank
Die hij als cadeautjes achter heeft gelaten

Wij zijn maar wilden, de bleke man spreekt een andere taal
Maar welke visioenen zal hij dan graveren
In de harten van zijn kinderen opdat zij verlangend uitzien
Naar de dag van morgen die hun alles nog kan leren

Ik ben een rode man, ik verkoop mijn land
Ik verkoop mijn volk, de meren en rivieren
Bemin het land zoals wij het hebben bemind
Bemin de lucht, het groen en de dieren

Armand

N.B.: De tekst van dit nummer is een brief die het opperhoofd Seattle stuurde aan de president van de Verenigde Staten in 1855

Foxcave1
18-03-06, 21:15
Je hebt helemaal gelijk Dwaalspoor, die indianen verkochten hun land.....

Bezit kenden ze niet...

Helemaal fout gelopen...


Maar, leefden die in vrede voordien?

Neen, ook die stalen de vrouwen en kinderen uit elkaars wigwam, de kinderen werden gehersenspoeld, de vrouwen tot slaven gemaakt, verder waren het wel hoor vredige mensen hoor.....

Man kom tot de realiteit, uitbuiters zijn er altijd geweest, zijn er nu, en zullen er ook morgen zijn.

Het hele systeem brengt het met zich mee, de sterkere (van lichaam of geest) overheerst de zwakere, dat is in alle landen over de gehele planeet altijd zo geweest, vanaf het moment van schepping, of zo je wilt het eerste leven, je eet of wordt gegeten.

Dwaalspoor
18-03-06, 21:48
Geplaatst door Foxcave1
Je hebt helemaal gelijk Dwaalspoor, die indianen verkochten hun land.....

Bezit kenden ze niet...

Helemaal fout gelopen...

Maar, leefden die in vrede voordien?

Neen, ook die stalen de vrouwen en kinderen uit elkaars wigwam, de kinderen werden gehersenspoeld, de vrouwen tot slaven gemaakt, verder waren het wel hoor vredige mensen hoor.....

Man kom tot de realiteit, uitbuiters zijn er altijd geweest, zijn er nu, en zullen er ook morgen zijn.

Het hele systeem brengt het met zich mee, de sterkere (van lichaam of geest) overheerst de zwakere, dat is in alle landen over de gehele planeet altijd zo geweest, vanaf het moment van schepping, of zo je wilt het eerste leven, je eet of wordt gegeten.

Natuurlijk de indianen waren systematisch bezig met het stelen van elkaars babies etc...Je misdaden beargumenteren met het sociaal darwinisme maakt het verschil tussen een mens en een onmens. Verschil tussen beschaving en barbarij.

gh.wille
18-03-06, 22:24
Geplaatst door gh.wille
Nou zo erg is het nog net niet ,maar het is een feit dat er geen rekening word gehouden met ALLEEN staande en kleine gezinnen ,de aanbiedingen zij vaak bij het idiote af , wat moet een bijstand moeder nou met een kind en 5 k.g aard ( 2e zak gratis hahaha ) die krengen zijn al uitgelopen voordat de week om is .

Bij het nalezen van deze topic , moest ik ff lachen om mijn stomme opmerking : wat moet een bijstandmoeder nou met een kind , dat is niet zo bedoeld hoor !
waarvan akte sorry .

III
18-03-06, 22:45
Geplaatst door Foxcave1
Je hebt helemaal gelijk Dwaalspoor, die indianen verkochten hun land.....

Bezit kenden ze niet...

Helemaal fout gelopen...


Maar, leefden die in vrede voordien?

Neen, ook die stalen de vrouwen en kinderen uit elkaars wigwam, de kinderen werden gehersenspoeld, de vrouwen tot slaven gemaakt, verder waren het wel hoor vredige mensen hoor.....

Man kom tot de realiteit, uitbuiters zijn er altijd geweest, zijn er nu, en zullen er ook morgen zijn.

Het hele systeem brengt het met zich mee, de sterkere (van lichaam of geest) overheerst de zwakere, dat is in alle landen over de gehele planeet altijd zo geweest, vanaf het moment van schepping, of zo je wilt het eerste leven, je eet of wordt gegeten.

Jij bent zeker het domste jongetje van de klas? Of je bent danig geïndoctrineerd!
Dat de meeste ontwikkelingsgelden uit de ontwikkelde landen komen, lijkt mij wel logisch. Maar als het iets over de armoede van andere landen zegt, dan wel dat die uitgebuit zijn door de landen die hedentendage gerekend worden tot de rijksten.
Ken je het IMF en haar beleid? Of de Wereldbank?

gh.wille
18-03-06, 22:50
Geplaatst door Dwaalspoor
Het zien van uw steden doet pijn aan de ogen
(Rode Man)

Ik ben een rode man, ik verkoop mijn land
Waarin mijn voorvaderen zijn begraven
Ik verkoop de lucht, het water en het zand
Het edelhert, de bison en het groene klaver

Ik verkoop mijn land aan de blanke man
Die anders komen zal met messen en geweren
De blanke man heeft dezelfde harteklop als wij
Maar zijn moeder de aarde kan hem niet deren

Ik verban mijn volk naar een afgeschermd
Waar het in vrede verder zal kunnen leven
Maar zovelen van ons willen dat niet
De vernedering is hun ogen geschreven

Hoe kan ik mijn land verkopen aan de blanke man
Het land waar ik zovele manen heb gezworven
Hoe kan men de bomen, de bloemen en de bruisende rivier
Verkopen als men dat nooit heeft verworven

Zijn wij dan toch van een ander ras
Onze oude mannen vertellen de kinderen andere verhalen
Gij maakt ons wezen in ons eigen land
En verkoopt uw moeder aarde als goedkope bonte kralen

Ik ben een simpele primitieve rode man
En wilde die de blanke man niet kan begrijpen
Maar uw honger vreet de aarde kaal
Pas veel later zult U dat begrijpen

Wat heeft het leven eigenlijk nog voor zin
Als men de kreet van de nachtuil niet meer kan horen
Of het praten van de vogels rond het meer
Waarvoor is men dan eigenlijk geboren

Ik zag Uw steden en mijn ogen deden pijn
Er is geen enkele plaats om uit te rusten
Het geruis van vliegende vogels overstemd door lawaai
Slechts stenen waar de bij de honingbloemen kuste

De aarde behoort niet aan de mens
De mens behoort toe aan de aarde
En de laatste buffel valt niet terug te kopen
Als die gedood is, wat heeft uw geld dan nog voor waarde

God is met zijn bleke man
Hij heeft zijn rode kinderen verlaten
Zij sterven jong door zoet voedsel en sterke drank
Die hij als cadeautjes achter heeft gelaten

Wij zijn maar wilden, de bleke man spreekt een andere taal
Maar welke visioenen zal hij dan graveren
In de harten van zijn kinderen opdat zij verlangend uitzien
Naar de dag van morgen die hun alles nog kan leren

Ik ben een rode man, ik verkoop mijn land
Ik verkoop mijn volk, de meren en rivieren
Bemin het land zoals wij het hebben bemind
Bemin de lucht, het groen en de dieren

Armand

N.B.: De tekst van dit nummer is een brief die het opperhoofd Seattle stuurde aan de president van de Verenigde Staten in 1855

Het zijn gedeelten van de brief ,
die gebruikt zijn om dit lied te schrijven .
Maar je hebt gelijk hoor !
En daarom stel ik voor IEDER MENS WAAR OOK TER WERELD !
weer terug te sturen naar zijn oorspronkelijke land van herkomst !
WAT ZAL HET DRUK WORDEN IN HET PARADIJS !
Kun je lachen de bevolking van de U.S.A bestaat vrijwel uit alle menselijke rassen die er bestaan , uit alle uithoeken van de wereld uit elk land wat er op deze AARDKLOOT bestaat .
Onderling hebben ze ruzie en zijn er ook boeven ,maar een ding hebben ze gemeen dat heet VADERLANDSLIEFDE !
Op de uitzonderringen die je overal aan treft staan ze als EEN MAN achter hun land (ZELFS DE OORSPRONKELIJKE BEWONERS DOEN MEE!!)
Dat hebben de recente laffe aanslagen op de TOWERS wel bewezen !
En niet te vergeten de Laffe aanval op PEARL HARBOUR .
Er is nog een land die dat ook doet met name RUSLAND , toen de NAZIES hun land bedreigden vormden ze ondanks alles wat er gebeurd was , weer een geheel !
En droom jij maar lekkker dat de MOSLIM* landen dat ook willen of kunnen, dan KUN je het vergeten ,logisch want in elk land zijn de onderlinge verschillen te groot en zelfs over de verdeeld heid der landen is en blijft altijd bonje , EN ZULLEN ZE NOOIT EEN GEHEEL VORMEN , en dat is het verschil met de Russen en Amerikanen het is niet een bepaald GELOOF , maar het onderlinge zaamhorigheids gevoel wat deze landen zo sterk maakt (e) .
Het enige land wat zich evt kan meten met hun is CHINA ,wat hard op weg is de grootste macht ter wereld te worden ,door ......EENSGEZINDHEID .

* trouwens de echte MOSLIMS zijn geen MACHTSWELLUSTELINGEN !
Dat komt steeds meer naar boven naarmate hun kennis toeneemt .

III
18-03-06, 22:55
Geplaatst door gh.wille
Het zijn gedeelten van de brief ,
die gebruikt zijn om dit lied te schrijven .
Maar je hebt gelijk hoor !
En daarom stel ik voor IEDER MENS WAAR OOK TER WERELD !
weer terug te sturen naar zijn oorspronkelijke land van herkomst !
WAT ZAL HET DRUK WORDEN IN HET PARADIJS !
Kun je lachen de bevolking van de U.S.A bestaat vrijwel uit alle menselijke rassen die er bestaan , uit alle uithoeken van de wereld uit elk land wat er op deze AARDKLOOT bestaat .
Onderling hebbrn ze ruzie en zijn er ook boeven ,maar een ding hebben ze gemeen dat heet VADERLANDSLIEFDE !

En jij komt uit het land van de windmolens?

MaRiaH
18-03-06, 23:00
Wie Is Er De Rijkste Op Aarde ?

Ik ben de rijkste op aarde!

althans, dat voel ik me.. :)

III
18-03-06, 23:04
Geplaatst door MaRiaH
Wie Is Er De Rijkste Op Aarde ?

Ik ben de rijkste op aarde!

althans, dat voel ik me.. :)

Dit uit te spreken getuigt echter weer van een ontzettende armoeiigheid!
:stout:

MaRiaH
18-03-06, 23:19
Geplaatst door III
Dit uit te spreken getuigt echter weer van een ontzettende armoeiigheid!
:stout:

Ohja joh?

wat een vreemde gedachtengang.

gh.wille
18-03-06, 23:34
Geplaatst door xslaniet
Daar kan ik kort over zijn,Dwaalspoor schrijft NIET dat de USSR er geweest is,toch zijn er russische wapens gevonden hoe kan dat? :blij:
Verder (ik heb niet in nederland op school gezeten en heb dus ook andere geschiedenisboeken gelezen)is dit de eerste keer dat ik lees dat Zui-Afrika een nederlandse kolonie is geweest en dat Amerika(welk deel bedoel je Noord-Zuid of Midden Amerika?)een kolonie was...

toch zijn er russische wapens gevonden hoe kan dat? :blij:

Wapens worden overal verkocht en Doorverkocht , zo simpel ligt dat .

III
18-03-06, 23:35
Geplaatst door MaRiaH
Ohja joh?

wat een vreemde gedachtengang.

Ja.
Onbegrijpelijkheid en diepgang zijn ook niet elkaars tegengestelde, al zijn er genoeg die dat niet ontkrachten kunnen. :argwaan:

Maar ik grapte maar wat terug, meid! :koppel:

gh.wille
18-03-06, 23:50
Geplaatst door xslaniet
Iemand die een geniaal idee heeft en hard werkt én tienduizenden mensen een baan baan bezorgen,ja tienduizenden mensen die niet instaat zijn zo'n multinational te leiden ,zijn die miljardairs dankbaar voor een baan.Mensen die zo'n multinational kunnen leiden mogen meer verdienen dan de rest.
Ze bezitten het geen eens want het bedrag is niet eens om te zetten in contanten.

Dat is ook weer waar , vandaar dat ik het had over slechts 10 % van hun vermogen, trouwens er zijn er genoeg die ook nu al ontzettend veel aan goede doelen en stichtingen geven .

RiderWaite
19-03-06, 00:12
Laatst op tv gezien dat een standup commediaan zij dat er maar twee soorten mensen waren

rijken en niet rijken. Middenklasse vond hij maar lood om oud ijzer :corcky:

ik vond dat hij wel gelijk had :hihi:

gh.wille
19-03-06, 00:17
Geplaatst door MaRiaH
Wie Is Er De Rijkste Op Aarde ?

Ik ben de rijkste op aarde!

althans, dat voel ik me.. :)

Dit noemen we nou POSITIEF denken .
:knipoog:

III
19-03-06, 01:47
Geplaatst door gh.wille
Dit noemen we nou POSITIEF denken .
:knipoog:

Think positive, stay negative...
(Als ik mij niet vergis een spreuk op zo'n boomerang-kaartje.)

Foxcave1
19-03-06, 04:40
Geplaatst door III
Jij bent zeker het domste jongetje van de klas? Of je bent danig geïndoctrineerd!
Dat de meeste ontwikkelingsgelden uit de ontwikkelde landen komen, lijkt mij wel logisch. Maar als het iets over de armoede van andere landen zegt, dan wel dat die uitgebuit zijn door de landen die hedentendage gerekend worden tot de rijksten.
Ken je het IMF en haar beleid? Of de Wereldbank?

Dat jij direct begint iemand dom te verklaren zegt veel over jou...

Wat ik bedoelde te zeggen (en er volgens mij wel erg dik bovenop lag) is simpel, de mens is er om te overleven, overleven gaat altijd ten koste van iets, tegenwoordig doen we dat vaak via oorlog (als we denken de sterkere te zijn) voor 500 jaar terug, hetzelfde, voor 1500 jaar terug, hetzelfde, 4000 terug, hetzelfde, zo is de mens nu eenmaal, de aard van het beestje.

Er zijn in al die tijd natuurlijk ook duizenden zachtmoedigen geweest, en die zullen er waarschijnlijk ook altijd zijn, maar winnen doet altijd de sterkste.

Met alle verontwaardiging die we hebben voor wat nu gebeurt vergeten we wel eens wat al gebeurt is, we leren zelden van geschiedenis, waarom, omdat de overwinnaar de geschiedenis schrijft.

xslaniet
19-03-06, 08:23
Geplaatst door gh.wille
toch zijn er russische wapens gevonden hoe kan dat? :blij:

Wapens worden overal verkocht en Doorverkocht , zo simpel ligt dat . Niet in de tijd van de koude oorlog,toen was het vrijwel zeker dat de russische staat erachter zat.

III
21-03-06, 04:29
Geplaatst door Foxcave1
Dat jij direct begint iemand dom te verklaren zegt veel over jou... Het was een vraag, beste vriend, het was een vraag. En ja, je komt op mij niet bijster bij over als je zulke dingen zegt!


Geplaatst door Foxcave1
Wat ik bedoelde te zeggen (en er volgens mij wel erg dik bovenop lag) is simpel, de mens is er om te overleven, overleven gaat altijd ten koste van iets, tegenwoordig doen we dat vaak via oorlog (als we denken de sterkere te zijn) voor 500 jaar terug, hetzelfde, voor 1500 jaar terug, hetzelfde, 4000 terug, hetzelfde, zo is de mens nu eenmaal, de aard van het beestje. We? Wie zijn we? En zijn er geen andere opties in jouw optiek?


Geplaatst door Foxcave1
Er zijn in al die tijd natuurlijk ook duizenden zachtmoedigen geweest, en die zullen er waarschijnlijk ook altijd zijn, maar winnen doet altijd de sterkste. De sterkste is de zachtmoedigste. Dat is degene die wint, zonder dat er een ander moet zijn die verliest. Ware kracht zit hem in het onderkennen van je zwakheden.


Geplaatst door Foxcave1
Met alle verontwaardiging die we hebben voor wat nu gebeurt vergeten we wel eens wat al gebeurt is, we leren zelden van geschiedenis, waarom, omdat de overwinnaar de geschiedenis schrijft.
Jezus heeft geschiedenis geschreven. Hij was een waar overwinnaar. En toch vocht hij zijn oologen niet met andere wapens dan het zwaard van zijn tong...
Je moet wel eerst het primitieve leren ontstijgen eer je doorhebt hoeveel malen krachtiger de geest is dan wat de kracht van het lichaam voorstelt.
daarna valt nog te bezien of je begrijpt dat ook de geest gebonden is. Alleen de Ziel is onbegrensd.

MusicManiac
21-03-06, 07:21
Geplaatst door gh.wille
De nieuwe top 10 !

Top 10: rijkste mensen ter wereld
14 maart 2006

1 Bill Gates
2 Warren Buffett
3 Carlos Slim Helú
4 Ingvar Kamprad
5 Lakshmi Mittal
6 Paul Allen
7 Bernard Arnault
8 Prince Alwaleed
9 Kenneth Thomson
10 Li Ka-shing

Bron: Forbes.com




Shit, ik sta d'r weeer niet tussen.

III
22-03-06, 01:29
Geplaatst door MusicManiac
Shit, ik sta d'r weeer niet tussen.

Ja hèhè!
Jij moet ook die andere lijst er even bij pakken!
Jeweetwel, die met de grootste verzameling kopergeld...





































UP!