PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederlandse nieuwkomers moeten eerst 'pikante' film bekijken.



Joesoef
17-03-06, 09:49
Dutch Immigrants Must Watch Racy Film

Thursday, March 16, 2006



AMSTERDAM, Netherlands — The camera focuses on two gay men kissing in a park. Later, a topless woman emerges from the sea and walks onto a crowded beach. For would-be immigrants to the Netherlands, this film is a test of their readiness to participate in the liberal Dutch culture.

If they can't stomach it, no need to apply.

Despite whether they find the film offensive, applicants must buy a copy and watch it if they hope to pass the Netherlands' new entrance examination.

The test — the first of its kind in the world — became compulsory Wednesday, and was made available at 138 Dutch embassies.

Taking the exam costs $420. The price for a preparation package that includes the film, a CD ROM and a picture album of famous Dutch people is $75.

"As of today, immigrants wishing to settle in the Netherlands for, in particular, the purposes of marrying or forming a relationship will be required to take the civic integration examination abroad," the Immigration Ministry said in a statement.

The test is part of a broader crackdown on immigration that has been gathering momentum in the Netherlands since 2001.

Anti-immigration sentiment peaked with filmmaker Theo van Gogh's murder by a Dutch national of Moroccan descent in November 2004.

Both praise and scorn have been poured on Immigration Minister Rita Verdonk, the architect of the new test and other policies that have reduced immigration by at least a third.

"If you pass, you're more than welcome," Verdonk said. "It is in the interest of Dutch society and those concerned."

Not everyone is happy with the new test.

"Today is a black day for the people intending to bring their partners to Holland," said Buitenlandse Partner, a lobbying group for mixed Dutch/immigrant couples.

Dutch theologian Karel Steenbrink criticized the 105-minute movie, saying it would be offensive to some Muslims.

"It is not a prudent way of welcoming people to the Netherlands," said Steenbrink, a professor at the University of Utrecht. "Minister Verdonk has radical ideas."

But Mohammed Sini, the chairman of Islam and Citizenship, a national Muslim organization, defended the film, saying that homosexuality is "a reality."

Sini urged all immigrants "to embrace modernity."

A censored version with no homosexual and nude material had been prepared because it is illegal to show such images in Iran and some other countries, filmmaker Walter Goverde said.

"With all the respect I have for all religions, I think people need to understand that Holland has its own liberal side as well," he said.

After viewing the film, which is available in most languages, applicants are then quizzed on important Dutch factoids such as the number of provinces that make up the Netherlands; the role played by William of Orange in the country's history; and Queen Beatrix's monarchial functions.

There are some major exemptions. EU nationals, asylum-seekers and skilled workers who earn more than $54,000 per year will not be required to take the 30-minute computerized exam.

Also, citizens of the United States, Australia, New Zealand, Canada, Japan and Switzerland are exempt.



Copyright 2006 FOX News Network, LLC. All rights reserved.
All market data delayed 20 minutes.

Dwaalspoor
17-03-06, 09:56
Mag je meteen vanaf dag één walgen van de Nederlandse cultuur.


But Mohammed Sini, the chairman of Islam and Citizenship, a national Muslim organization, defended the film, saying that homosexuality is "a reality."

Sini urged all immigrants "to embrace modernity."

Meneer de papegaai is bang dat zijn gesubsidieerde baantje wegvalt en praat alles na wat hem wordt voorgekauwd. Wat een misselijk ventje.

Juliette
17-03-06, 09:59
Geplaatst door Joesoef
There are some major exemptions. EU nationals, asylum-seekers and skilled workers who earn more than $54,000 per year will not be required to take the 30-minute computerized exam.

Also, citizens of the United States, Australia, New Zealand, Canada, Japan and Switzerland are exempt.



:moe:

Juliette
17-03-06, 10:00
Geplaatst door Dwaalspoor
Meneer de papegaai is bang dat zijn gesubsidieerde baantje wegvalt en praat alles na wat hem wordt voorgekauwd. Wat een misselijk ventje.

Maar hij heeft wel gelijk.

observer
17-03-06, 10:02
kreun blijkt maar weer hoe slecht onderzoek men doet

de versie van deze film waarover het men heeft is een test versie geweest de definitive versie is ge saniteerd zodat ook al die brave zieltjes er gewoon naar kunnen kijken

Dwaalspoor
17-03-06, 10:06
Geplaatst door Juliette
Maar hij heeft wel gelijk.

Alleen maar omdat hij ervoor betaald wordt. Hij is net zo een lokeend.

Je bent niet modern als je homosexualiteit goedkeurt. Daar zit de fout.

Mark
17-03-06, 10:07
Geplaatst door Dwaalspoor
Mag je meteen vanaf dag één walgen van de Nederlandse cultuur.



als je het te walgelijk vindt dan blijf je gewoon thuis :boogjes:

Dwaalspoor
17-03-06, 10:08
Geplaatst door observer
kreun blijkt maar weer hoe slecht onderzoek men doet

de versie van deze film waarover het men heeft is een test versie geweest de definitive versie is ge saniteerd zodat ook al die brave zieltjes er gewoon naar kunnen kijken

Het filmpje en de test zijn helemaal niet bedoelt voor de integratie maar puur en alleen om een drempel op te werpen. Een schijnheilige vertoning dus.

Dwaalspoor
17-03-06, 10:09
Geplaatst door Mark
als je het te walgelijk vindt dan blijf je gewoon thuis :boogjes:

Dat is ook de bedoeling, geen contact met rare Nederlanders.

Seif
17-03-06, 10:10
Geplaatst door Dwaalspoor
Mag je meteen vanaf dag één walgen van de Nederlandse cultuur.

En er dan nog vrijwillig gaan wonen ook.

The horror...the horror...

Mark
17-03-06, 10:12
Geplaatst door Dwaalspoor
Dat is ook de bedoeling, geen contact met rare Nederlanders.

het is beter om er al in je eigen land achter te komen hoe wij zijn dan dat je hier terecht komt en uiteindelijk afglijdt naar een leven van de hele dag op internet klagen hoe kut het hier is :)

Dutchguy
17-03-06, 10:13
Geplaatst door Juliette
Maar hij heeft wel gelijk.
Absoluut.

Divine_70
17-03-06, 10:16
http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=179096

Ik denk dat het niet helemaal ten nadele werkt.
NL heeft ook kanten die nu niet belicht worden in de voorlichting.
Nu weten ze in elk geval wel dat NL meer is dan rozengeur en manenschijn.

Dwaalspoor
17-03-06, 10:17
Geplaatst door Mark
het is beter om er al in je eigen land achter te komen hoe wij zijn dan dat je hier terecht komt en uiteindelijk afglijdt naar een leven van de hele dag op internet klagen hoe kut het hier is :)

Nooit geweten dat jij met je leren pakje en kettingen rondliep. Denk ook niet dat veel flikkers zo rondlopen. Het geeft een vertekend beeld van homos en Nederland. Maar ja Herr Flick von Verdonk wil de oppervlakkige Nederlander laten zien wat ze allemaal wel niet doet om de allochtonen een lesje te leren.

Juliette
17-03-06, 10:19
Geplaatst door Dwaalspoor
Alleen maar omdat hij ervoor betaald wordt. Hij is net zo een lokeend.

Je bent niet modern als je homosexualiteit goedkeurt. Daar zit de fout.

Hij zei dat homosexualiteit een realiteit is. En dat is waar.

Mark
17-03-06, 10:21
Geplaatst door Dwaalspoor
Nooit geweten dat jij met je leren pakje en kettingen rondliep. Denk ook niet dat veel flikkers zo rondlopen. Het geeft een vertekend beeld van homos en Nederland. Maar ja Herr Flick von Verdonk wil de oppervlakkige Nederlander laten zien wat ze allemaal wel niet doet om de allochtonen een lesje te leren.

hebben ze leren pakjes aan in die film? ik denk dat er naast die homos vast ook wel andere dingen in de film zitten.

trouwens ik hoor van jouw buurt alleen maar verhalen over pedos, homos en kinderlokkerij, dus hoezo is het geen realiteit??

Dwaalspoor
17-03-06, 10:24
Geplaatst door Juliette
Hij zei dat homosexualiteit een realiteit is. En dat is waar.

Maar hij zei dit ook er achterna: Sini urged all immigrants "to embrace modernity

Dwaalspoor
17-03-06, 10:26
Geplaatst door Mark
hebben ze leren pakjes aan in die film? ik denk dat er naast die homos vast ook wel andere dingen in de film zitten.

trouwens ik hoor van jouw buurt alleen maar verhalen over pedos, homos en kinderlokkerij, dus hoezo is het geen realiteit??

Dat zul je niet in de film terugzien, net zoals de vele incest gevallen. Ze hadden mij die film moeten laten maken. :hihi:

Mark
17-03-06, 10:29
Geplaatst door Dwaalspoor
Dat zul je niet in de film terugzien, net zoals de vele incest gevallen. Ze hadden mij die film moeten laten maken. :hihi:

Ik denk serieus dat Verdonk jou zou betalen om een mooie film te maken over Nederland om op die manier toekomstige immigranten af te schrikken :)

Seif
17-03-06, 10:30
Geplaatst door Dwaalspoor
Dat zul je niet in de film terugzien, net zoals de vele incest gevallen. Ze hadden mij die film moeten laten maken. :hihi:

Wat betreft incest zijn de mores hier niet anders dan in veel andere landen. Wat openlijke homesexualiteit betreft wel. Maar jij gaat me nu vast uitleggen dat Nederlanders geboren kinderverkrachters zijn. :)

Juliette
17-03-06, 10:32
Geplaatst door Dwaalspoor
Maar hij zei dit ook er achterna: Sini urged all immigrants "to embrace modernity

Hij heeft het over 'moderniteit' da's niet hetzelfde als 'modern zijn'. En in deze context aanvaarden dat homosexualiteit bestaat omdat het een realiteit is.

Divine_70
17-03-06, 10:33
Geplaatst door Mark
Ik denk serieus dat Verdonk jou zou betalen om een mooie film te maken over Nederland om op die manier toekomstige immigranten af te schrikken :)

Nederland was nog nooit zo leeg dan. :hihi:

Dwaalspoor
17-03-06, 10:42
Geplaatst door Juliette
Hij heeft het over 'moderniteit' da's niet hetzelfde als 'modern zijn'. En in deze context aanvaarden dat homosexualiteit bestaat omdat het een realiteit is.

Voor mij is het wel hetzelfde, sterker nog hij bedoelt ook hetzelfde. Homosexualitiet is zo oud als ik weet niet wat. Het taboe erop is veel moderner.

Dwaalspoor
17-03-06, 10:44
Geplaatst door Mark
Ik denk serieus dat Verdonk jou zou betalen om een mooie film te maken over Nederland om op die manier toekomstige immigranten af te schrikken :)

Ja dat zei ik al.

Dwaalspoor
17-03-06, 10:45
Geplaatst door Divine_70
Nederland was nog nooit zo leeg dan. :hihi:

Kijk eens in je koppie. Trouwens jij en Mark passen heel goed bij elkaar. Mark weet wel waarom :hihi:

Divine_70
17-03-06, 10:50
Geplaatst door Dwaalspoor
Kijk eens in je koppie. Trouwens jij en Mark passen heel goed bij elkaar. Mark weet wel waarom :hihi:

Ach.. liever een leeghoofd dan een hoofd gevuld met perversiteiten. :knipoog:

Dwaalspoor
17-03-06, 10:53
Geplaatst door Divine_70
Ach.. liever een leeghoofd dan een hoofd gevuld met perversiteiten. :knipoog:

Ja daar heb je gelijk, niemand kan aan Mark tippen wat perversiteiten betreft.

Juliette
17-03-06, 10:56
Geplaatst door Dwaalspoor
Voor mij is het wel hetzelfde, sterker nog hij bedoelt ook hetzelfde. Homosexualitiet is zo oud als ik weet niet wat. Het taboe erop is veel moderner.

Het is toch echt niet hetzelfde.

Wat dat taboe betreft. Daar heb je wel een stukje gelijk denk ik.

Jammer genoeg.

Want 2 homo's die het met elkaar doen doen niemand kwaad.

Divine_70
17-03-06, 11:33
Geplaatst door Dwaalspoor
Ja daar heb je gelijk, niemand kan aan Mark tippen wat perversiteiten betreft.

Nah,ik ken Mark niet, maar ik weet zeker dat ie overtroefd zou worden, en wil in de vorm van een Dwalende hond,die nu echt pad kwijt is. :knipoog:

En laten we nu doorgaan met het onderwerp , we gaan te ver off-topic.