PDA

Bekijk Volledige Versie : Amsterdam krijgt PvdA-Groen Links college



wytze
17-03-06, 16:13
vvd gelukkig gedumpt.

sater
18-03-06, 17:08
Geplaatst door wytze
vvd gelukkig gedumpt.


:student: Partijideologen als Scheffer [filosoof] en Cuperus [Wiardi Beckmanstichting menen evenwel dat het kortzichtig is om Amsterdam zónder de VVD te besturen. Motivatie: liberalen hebben een beter oog voor de stadsproblematiek dan socialen.
M.b.t. alsnog een blauw randje aan de groen-rode samenwerking?

barfly
18-03-06, 17:20
Geplaatst door wytze
vvd gelukkig gedumpt.

Ik stel voor om rustig de komende vier jaar af te wachten en te zien hoe het linkse beleid zich ontplooid.

tukkersterror
18-03-06, 17:27
Geplaatst door barfly
Ik stel voor om rustig de komende vier jaar af te wachten en te zien hoe het linkse beleid zich ontplooid.

Simpel en doeltreffend als je cohen bekijkt.

http://www.gregoriusnekschot.nl/images/cohen.gif

Kurken Trekker
19-03-06, 00:12
Laat ze Amsterdam de komende 4 jaar maar nog verder naar de kl*te helpen met hun zogenaamde linkse beleid.
:zwaai:

tukkersterror
19-03-06, 13:30
Geplaatst door Kurken Trekker
Laat ze Amsterdam de komende 4 jaar maar nog verder naar de kl*te helpen met hun zogenaamde linkse beleid.
:zwaai:

Ben wel benieuwd hoe Cohen nu zal gaan reageren als er rellen uitbreken waar alochtonen bij betrokken zijn.
Hij kan zich nu niet meer afgeven op het falend beleid van wethouders of hij moet in eigen bak piesen

wytze
19-03-06, 13:39
Geplaatst door Kurken Trekker
Laat ze Amsterdam de komende 4 jaar maar nog verder naar de kl*te helpen met hun zogenaamde linkse beleid.
:zwaai:




de vvd heeft de afgelopen 16 jaar meegeregeerd hier, dus zo links was t hier helemaal niet.
gezien de verkiezingsuitslag is er breed over de hele stad een wens naar een links college.
en dat scheelt op een aantal punten:
geen camera toezicht in de hele stad, geen preventief fouilleren in de hele stad, geen inkomenseisen voor bepaalde wijken.
verder doorwerken aan sociale cohesie.
T kan heel leuk worden hier.

Seif
19-03-06, 13:59
Geplaatst door wytze
vvd gelukkig gedumpt.

Een partij zoals de PvdA die in Amsterdam al 60 jaar onafgebroken aan de macht is, is zorgelijker dan een partij zoals bijvoorbeeld de VVD waar je het al dan niet mee eens bent. Amsterdam is feitelijk gewoon een eenpartijstad, en dat kan niet goed zijn, ongeacht welke partij dat is.

Seif
19-03-06, 14:06
Geplaatst door Marruecos
Ik kan m'n geluk niet op.

Overigens vind ik het nogal ironisch dat onze Marokkaanse en Turkse Nederlanders er automatisch vanuit gaan dat de PvdA het beste voor hun opkomt.

Eigenlijk zijn die hordes allochtone jongeren die zonder diploma school verlaten een groter probleem dan dat hele multiculturele drama. Die problematiek wordt voornamelijk veroorzaakt door het drama op de VMBO's. En onder wiens verantwoordelijkheid is dat tot stand gekomen? Juist ja, de PvdA.

Stem op wie je wil. Maar denk niet dat je met de PvdA beter af bent.

wytze
19-03-06, 14:10
Geplaatst door Seif
Een partij zoals de PvdA die in Amsterdam al 60 jaar onafgebroken aan de macht is, is zorgelijker dan een partij zoals bijvoorbeeld de VVD waar je het al dan niet mee eens bent. Amsterdam is feitelijk gewoon een eenpartijstad, en dat kan niet goed zijn, ongeacht welke partij dat is.



vergis je niet. vvd en cda hebben zwaar meegeregeerd hier en dat is te merken ook aan diverse sociale misstanden en wanbeleid rond bijv. de noord zuid lijn.
maar ook het woonbeleid: centrum is knetterduur en feitelijk alleen door de rijken te betalen.
nee, er valt hier nog heel veel te herstellen.
maar waarschijnlijk krijgen we nog een hoop financiele ellende van die waanzinnige noord zuid lijn te verwerken.
Net als in Paars 2 heeft de PvdA hier ook teveel invloed aan de vvd gegeven in voorgaande periodes.

Seif
19-03-06, 14:13
Geplaatst door wytze
Net als in Paars 2 heeft de PvdA hier ook teveel invloed aan de vvd gegeven in voorgaande periodes.

Jaja, de PvdA is goed, en de anderen zijn slecht.

wytze
19-03-06, 14:17
Geplaatst door Seif
Jaja, de PvdA is goed, en de anderen zijn slecht.


ik heb liever pvda dan vvd/cda, maar om nou te zeggen dat ik ze echt goed vind gaat wat ver.
ze hebben hun oren teveel naar rechts laten hangen. hopelijk wordt dat nu wat beter.
Ascher lijkt het wel door te hebben: hij erkent dat de verkiezingsuitslag een sterke roep om een links college is. en dat is correct.

Seif
19-03-06, 14:24
Geplaatst door wytze
Ascher lijkt het wel door te hebben: hij erkent dat de verkiezingsuitslag een sterke roep om een links college is. en dat is correct.

Zelf ben ik ook helemaal voor. Niets zo effectief om een partij te ontmaskeren dan ze te laten regeren.

wytze
19-03-06, 14:29
Geplaatst door Seif
Zelf ben ik ook helemaal voor. Niets zo effectief om een partij te ontmaskeren dan ze te laten regeren.



we zullen zien.

rja2
19-03-06, 15:36
Geplaatst door barfly
Ik stel voor om rustig de komende vier jaar af te wachten en te zien hoe het linkse beleid zich ontplooid.
Dat zal wel goed gaan, er zijn meer die steden die een links college hebben gehad, Groningen en Nijmegen bijvoorbeeld.

Op lokaal nivo, zijn er wel vaker vreemde combinaties geweest, zelfs met de SGP.

De idealische tegenstellingen spelen veel minder een rol op lokaal nivo, een stad moet toch worden bestuurd.