PDA

Bekijk Volledige Versie : Cabaretière Nilgün Yerli gaat terug naar Turkije vanwege angstklimaat in Nederland



Dwaalspoor
18-03-06, 04:06
Cabaretière Nilgün Yerli gaat terug naar Turkije

ANP

HILVERSUM - Cabaretière en schrijfster Nilgün Yerli gaat voor twee jaar terug naar haar geboorteland Turkije. Ze heeft ‘even genoeg van de angst en het klimaat dat er op dit moment heerst in Nederland.’ Yerli zei dat vrijdag in het KRO televisieprogramma De Wandeling.

Yerli staat op dit moment nog op de planken met haar voorstelling BanBang, maar wil stoppen met cabaret. ‘Ik wil niet meer van hot naar her reizen met het gevoel dat mijn ziel zich constant verplaatst en mijn lichaam er achteraan hobbelt.’ Haar laatste optreden staat gepland voor half mei, daarna vertrekt de cabaretière naar Turkije.

Yerli kwam op haar tiende naar Nederland. Op haar vijftiende overleed haar moeder, haar vader verdween toen uit haar leven.


http://www.volkskrant.nl/kunst/article251918.ece

mark61
18-03-06, 10:22
Nilgün Yerli maakt oersaaie shows die niemand leuk vindt. Misschien dat ze dr achter Diyarbakir nog om kunnen lachen.

Cherry Bo
18-03-06, 12:33
Cabaretière Nilgün Yerli gaat terug naar Turkije

ANP

HILVERSUM - Cabaretière en schrijfster Nilgün Yerli gaat voor twee jaar terug naar haar geboorteland Turkije. Ze heeft ‘even genoeg van de angst en het klimaat dat er op dit moment heerst in Nederland.’ Yerli zei dat vrijdag in het KRO televisieprogramma De Wandeling.

Yerli staat op dit moment nog op de planken met haar voorstelling BanBang, maar wil stoppen met cabaret. ‘Ik wil niet meer van hot naar her reizen met het gevoel dat mijn ziel zich constant verplaatst en mijn lichaam er achteraan hobbelt.’ Haar laatste optreden staat gepland voor half mei, daarna vertrekt de cabaretière naar Turkije.

Yerli kwam op haar tiende naar Nederland. Op haar vijftiende overleed haar moeder, haar vader verdween toen uit haar leven.


http://www.volkskrant.nl/kunst/article251918.ece

"Zelf koos ze voor een toekomst in Nederland. Yerli schreef meerdere boeken, onder meer De Garnalenpelster, een autobiografisch boek over de rijkdom van twee culturen en de liefde voor haar moeder. Ook heeft ze een vaste rubriek in Het Parool."

Stond er ook nog onder. :tik:

tukkersterror
18-03-06, 15:23
Geplaatst door Cherry Bo
"Zelf koos ze voor een toekomst in Nederland. Yerli schreef meerdere boeken, onder meer De Garnalenpelster, een autobiografisch boek over de rijkdom van twee culturen en de liefde voor haar moeder. Ook heeft ze een vaste rubriek in Het Parool."

Stond er ook nog onder. :tik:

Het boek de Garnalenpelster heb ik van haar gelezen.
Maar het is heel erg dat zo'n persoon ons land gaat verlaten voor de angst die zij heeft.

:zweep: Soms zou ik bepaalde personen wel eens met dit :zweep: links en rechts om de oren willen slaan en vragen of ze weten waar ze mee bezig zijn.

Waar angst regeert ligt haat om de hoek.

Dwaalspoor
18-03-06, 17:03
Zonet kwam ik een Zweedse vriendinnetje tegen die ik 4 1/2 jaar geleden heb leren kennen. Pim Fortyun en onLeefbaar Rotterdam kwamen toen net op. Ik nam vaak harde standpunten in jegens Pimmetje en zijn zooitje. Ze vond dat ik overdreef en niet zo negatief moest zijn.

Twee jaar geleden heeft ze een huis gekocht. Ik had haar nu inmiddels anderhalf jaar niet meer gezien maar vandaag kwam ik haar zonet tegen en vroeg haar hoe het met haar gingen hoe het met haar huisje was etc...

Ik was verrast door haar antwoord, ze zei me dat ze haar huis wilde verkopen en weer terug wilde naar Zweden. Ze had het gehad met de kutmentaliteit en pokke sfeer hier in Nederland.

Mill
18-03-06, 17:16
Geplaatst door Dwaalspoor
Ik was verrast door haar antwoord

Je kon het gewoonweg nauwelijks geloven. ;)

tukkersterror
18-03-06, 17:21
Geplaatst door Dwaalspoor
Zonet kwam ik een Zweedse vriendinnetje tegen die ik 4 1/2 jaar geleden heb leren kennen. Pim Fortyun en onLeefbaar Rotterdam kwamen toen net op. Ik nam vaak harde standpunten in jegens Pimmetje en zijn zooitje. Ze vond dat ik overdreef en niet zo negatief moest zijn.

Twee jaar geleden heeft ze een huis gekocht. Ik had haar nu inmiddels anderhalf jaar niet meer gezien maar vandaag kwam ik haar zonet tegen en vroeg haar hoe het met haar gingen hoe het met haar huisje was etc...

Ik was verrast door haar antwoord, ze zei me dat ze haar huis wilde verkopen en weer terug wilde naar Zweden. Ze had het gehad met de kutmentaliteit en pokke sfeer hier in Nederland.

Ik denk dat zij niet de enigste is die dit land wil verlaten door zijn kutmentaliteit en de slechte sfeer die er nu heerst in dit land.

Velen zijn haar voorgegaan en velen zullen haar volgen.

~Panthera~
18-03-06, 17:25
Geplaatst door Dwaalspoor
Zonet kwam ik een Zweedse vriendinnetje tegen die ik 4 1/2 jaar geleden heb leren kennen. Pim Fortyun en onLeefbaar Rotterdam kwamen toen net op. Ik nam vaak harde standpunten in jegens Pimmetje en zijn zooitje. Ze vond dat ik overdreef en niet zo negatief moest zijn.

Twee jaar geleden heeft ze een huis gekocht. Ik had haar nu inmiddels anderhalf jaar niet meer gezien maar vandaag kwam ik haar zonet tegen en vroeg haar hoe het met haar gingen hoe het met haar huisje was etc...

Ik was verrast door haar antwoord, ze zei me dat ze haar huis wilde verkopen en weer terug wilde naar Zweden. Ze had het gehad met de kutmentaliteit en pokke sfeer hier in Nederland.


Gelijk heeft ze. :duim:

Seif
18-03-06, 17:52
Geplaatst door Dwaalspoor
Ze had het gehad met de kutmentaliteit en pokke sfeer hier in Nederland.

Heb jij enig idee hoe xenofoob Zweden wel niet zijn? Dan zal ze eenmaal thuis nog van een koude kermis thuis komen. Mischien ben ik niet helemaal objectief, maar Zweden zijn nog een stuk erger dan Nederlanders.

Dwaalspoor
18-03-06, 17:53
Vergeten erbij te melden: Ik leerde haar kennen toen ze pas in Nederland kwam wonen.

Dwaalspoor
18-03-06, 17:57
Geplaatst door Seif
Heb jij enig idee hoe xenofoob Zweden wel niet zijn? Dan zal ze eenmaal thuis nog van een koude kermis thuis komen. Mischien ben ik niet helemaal objectief, maar Zweden zijn nog een stuk erger dan Nederlanders.

Ze komt uit het platteland en woonde in z'on Pipi Langkoushuisje.

Dwaalspoor
18-03-06, 18:07
Geplaatst door mark61
Nilgün Yerli maakt oersaaie shows die niemand leuk vindt. Misschien dat ze dr achter Diyarbakir nog om kunnen lachen.


Ne haber Arkadaslar - Armand
Cornelis de Baat <[email protected]>


De Turkse vrienden
Reeds lang mijn vrienden
Waar ik hen ook tegenkom
Ne haber Arkadas
Alles ontnomen
Zijn zij gekomen
Naar het land der dromen
Het Turkenparadijs

En wij weten het bij lange niet
Maar hij voelt zich hier niet thuis
Met zijn ega en zijn kinderen
En z'n brommer en z'n Turkse programma
Op de Duitse buis
Zo uit de toverhoed
Wat hebben ze 't goed

Want in Turkije
Mag men niet blowen
Ook al doen ze het duizend jaar
Dan worden ze vastgezet
Voor een jaar of twee, drie
Zijn zij verstoken
Van de kleine geneugten
Die ze drogen onder hun bed

Er is een zanger in Turkije
Die krijgt elke dag wat shit
Van de Turkse autoriteiten
Anders kan hij niet zo mooi zingen
En spelen op de luit
Orhan Gencebay
Lacht ze allen uit

Wide-O
18-03-06, 18:11
Maar over Alida Neslo hoor ik je dus niet. Tsssk.

Mark
18-03-06, 18:13
kijk dwaalspoor, dat zijn tenminste mensen die niet alleen maar zeuren dat ze weg willen maar ook actie ondernemen :D

Dwaalspoor
18-03-06, 18:29
Geplaatst door Mark
kijk dwaalspoor, dat zijn tenminste mensen die niet alleen maar zeuren dat ze weg willen maar ook actie ondernemen :D


Gouden kooi

Ik zit vast in een gouden kooi
Keer op keer
Creer ik chaos weer
om alles te ordenen
tot geen chaos meer
ik zit vast in een gouden kooi

mark61
18-03-06, 18:54
Geplaatst door Dwaalspoor
Ze had het gehad met de kutmentaliteit en pokke sfeer hier in Nederland.

Prima geïntegreerd. Als je niet kan zeiken ben je geen Hollander.

RiderWaite
18-03-06, 23:48
Geplaatst door tukkersterror
Het boek de Garnalenpelster heb ik van haar gelezen.
Maar het is heel erg dat zo'n persoon ons land gaat verlaten voor de angst die zij heeft.

:zweep: Soms zou ik bepaalde personen wel eens met dit :zweep: links en rechts om de oren willen slaan en vragen of ze weten waar ze mee bezig zijn.

Waar angst regeert ligt haat om de hoek.

Ze is 1 van vele, er gaan nu jaarllijks zo'n 120.000 mensen hier weg vanuit de zelfde redenen, meest autochtonen en geef ze eens ongelijk. De Brain Drain is in volle gang.

RiderWaite
18-03-06, 23:52
Geplaatst door Dwaalspoor

Ik was verrast door haar antwoord, ze zei me dat ze haar huis wilde verkopen en weer terug wilde naar Zweden. Ze had het gehad met de kutmentaliteit en pokke sfeer hier in Nederland.

kan me goed indenken, ik zou zo met haar mee willen. ik vraag me af of er nog echt mensen zijn die het hier eerlijk nog leuk vinden. :cheefbek:

mark61
19-03-06, 01:23
Geplaatst door RiderWaite
kan me goed indenken, ik zou zo met haar mee willen. ik vraag me af of er nog echt mensen zijn die het hier eerlijk nog leuk vinden. :cheefbek:

Als ik alleen al aan Zweden denk krijg ik al zelfmoordneigingen.

MaRiaH
19-03-06, 01:25
Geplaatst door mark61
Als ik alleen al aan Zweden denk krijg ik al zelfmoordneigingen.

Of Denemarken... :verward:

:D

mark61
19-03-06, 01:26
Geplaatst door MaRiaH
Of Denemarken... :verward:

:D

Brrr. In het echt was het nog erger dan ik verwacht had. Wat een volk. Maar dat bedoelde je zeker niet? :hihi:

MaRiaH
19-03-06, 01:27
Geplaatst door mark61
Brrr. In het echt was het nog erger dan ik verwacht had. Wat een volk. Maar dat bedoelde je zeker niet? :hihi:

eh.. ook.

en de geweldige sociale voorzieningen.. :roker:

mark61
19-03-06, 01:29
Geplaatst door MaRiaH
eh.. ook.

en de geweldige sociale voorzieningen.. :roker:

Is dat niet leuk dan?

MaRiaH
19-03-06, 01:34
Geplaatst door mark61
Is dat niet leuk dan?

Niet zo leuk als in zweden.. :D

MaRiaH
19-03-06, 01:34
Geplaatst door mark61
Is dat niet leuk dan?

cartoons zijn doorgaans leuker.. :hihi:

RiderWaite
19-03-06, 01:39
Geplaatst door mark61
Als ik alleen al aan Zweden denk krijg ik al zelfmoordneigingen.

Dat is heel goed, want hoe minder mensen daarnaartoe gaan hoe rustiger en hoe mooier het daar kan blijven! :duim:

Ik zou willen zeggen tegen de mensen "ga vooral niet naar de rustige landen met veel natuur" :lachu:

RiderWaite
19-03-06, 01:41
Geplaatst door MaRiaH
Of Denemarken... :verward:

:D

:jammer: Denemarken is best druk.

mark61
19-03-06, 01:50
Geplaatst door MaRiaH
cartoons zijn doorgaans leuker.. :hihi:

Maar dan weer niet altijd, blijkt.

mark61
19-03-06, 01:50
Geplaatst door RiderWaite
Dat is heel goed, want hoe minder mensen daarnaartoe gaan hoe rustiger en hoe mooier het daar kan blijven! :duim:

Ik zou willen zeggen tegen de mensen "ga vooral niet naar de rustige landen met veel natuur" :lachu:

Prima idee.