PDA

Bekijk Volledige Versie : Allawi:het is burgeroorlog in Irak



~Panthera~
19-03-06, 13:51
Allawi:het is burgeroorlog in Irak

***************************************
` Irak zit midden in een burgeroorlog,
elke dag komen er wel 50 tot 60 mensen
om het leven.Voormalig interim-premier
Allawi heeft dat gezegd tegen de BBC.
Volgens hem moeten de problemen in het
land niet worden onderschat.

Volgens Allawi dreigt het land uiteen
te vallen door sectarisch geweld.Hij
weerspreekt daarmee het oordeel van de
Verenigde Staten en Groot Brittannië
dat Irak langzaam maar zeker veiliger
wordt en steeds meer onder controle is.

Volgens de Britse minister Reid is er
geen sprake van burgeroorlog en dreigt
er ook geen.Hij verwacht veel van een
regering van nationale eenheid.

Victory
19-03-06, 14:00
Volgens laatste cijfers gaan er elke dag 1000 burgers dood door Amerikaanse/Britse soldaten.

Iglo
19-03-06, 14:29
Geplaatst door Victory
Volgens laatste cijfers gaan er elke dag 1000 burgers dood door Amerikaanse/Britse soldaten. Dat zijn oude gegevens, Victory, ik heb net uit unconfirmed bronnen gehoord dat dit gestegen is naar 1100.

Victory
19-03-06, 14:33
Geplaatst door Iglo
Dat zijn oude gegevens, Victory, ik heb net uit unconfirmed bronnen gehoord dat dit gestegen is naar 1100.
Inderdaad, en dus stelt deze zogenaamde burgeroorlog met 50 doden per dag helemaal niks voor bij de westerse moordpraktijken.

amOer
19-03-06, 17:28
ze moeten opschieten ..
het gaat sneller dan verwacht .. !!

Wide-O
19-03-06, 17:36
Geplaatst door Victory
Volgens laatste cijfers gaan er elke dag 1000 burgers dood door Amerikaanse/Britse soldaten.

Alweer een zinnige draad naar de kloten geholpen door jou.

Man man, wat ben je toch een loser. En een domoor, want als de doden alleen vallen door de US soldaten, dan is er toch geen burgeroorlog ?

Fuckwit.

Voor de niet gefrustreerden: ja, dit kun je een burgeroorlog noemen. Sterker nog, het is er één :( En ja, de VS heeft daar een *zeer* grote schuld aan.

Troepen weg daar, zo snel mogelijk.

Dwaalspoor
19-03-06, 17:39
Was alawi niet die verraderlijke figuur die door de Amerikanen daar geplant was? Was hij daarvoor niet eerst werkzaam voor één of andere Amerikaanse aardoliemaatschappij. Was hij niet diegene die aan de kant is gezet omdat hij met miljoenen sjoemelde? Zo ja dan stelt zijn kritiek niets voor en is het mosterd na de maaltijd.

Spoetnik
19-03-06, 17:43
Geplaatst door Dwaalspoor
Was alawi niet die verraderlijke figuur die door de Amerikanen daar geplant was? Was hij daarvoor niet eerst werkzaam voor één of andere Amerikaanse aardoliemaatschappij. Was hij niet diegene die aan de kant is gezet omdat hij met miljoenen sjoemelde? Zo ja dan stelt zijn kritiek niets voor en is het mosterd na de maaltijd.

Allawi werkte vroeger voor de mukarat waar hij in dienst van Saddam anti-Saddam Iraqi's elimineerde in het buitenland. Toen hij zelf in onmin kwam met Saddam ging hij voor de CIA werken. De VS willen een burgeroorlog in Iraq uitlokken en Allawi is onderdeel van dat plan.

amOer
19-03-06, 18:00
Geplaatst door Dwaalspoor
Was alawi niet die verraderlijke figuur die door de Amerikanen daar geplant was? Was hij daarvoor niet eerst werkzaam voor één of andere Amerikaanse aardoliemaatschappij. Was hij niet diegene die aan de kant is gezet omdat hij met miljoenen sjoemelde? Zo ja dan stelt zijn kritiek niets voor en is het mosterd na de maaltijd.

jup.. en alsof het niet genoeg is ... hij was degene die bioscopen en zelfs een keertje in een Universiteit liet opblazen in opdracht van de VS om de macht van Saddam te beperken ..

zo is de huidige "president" van Irak, Jalaal Talbani, ook betrokken in de massamoorden tegen zijn eigen volk, de koerden, tijdens zijn hevige gevechten met de andere koerdische leider: MAsoed Al Barazani ( nu ik het over die gast heb .. waar is tie trouwens ?! keb um al heel lang nie meer gezien op tv enzo, terwijl hij zon belangrijk figuurtje was ! )

en nu doet ie "menselijk" en zegt dat hij: tegen de doodstraf is !! terwijl hij zelf tientallen met zijn eigen prive pistool heeft vermoord in de jaren 90 !!!


te triest voor woorden wat er gebeurt !! en die moordenaars doen zich nu voor als menslievend .. terwijl ze niets anders willen dan geld en macht !! tfoe !!

tukkersterror
19-03-06, 18:24
En zo is er weer een dag voorbij in Irak!!!

Pytaghoras
19-03-06, 23:04
En zo zie je hoe de arabieren behalve uitmoorden van anderen volkeren elkaar uitmoorden. Schandalig voor andere arabieren, die toekijken hoe "hun" broeders elkaar uitmoorden in Irak. En zo zie je maar dat er nog mensen bestaan die met trots durven te zeggen dat ze arabieren zijn. Waar haalt men die trots vandaan?

amOer
19-03-06, 23:38
Geplaatst door Pytaghoras
En zo zie je hoe de arabieren behalve uitmoorden van anderen volkeren elkaar uitmoorden. Schandalig voor andere arabieren, die toekijken hoe "hun" broeders elkaar uitmoorden in Irak. En zo zie je maar dat er nog mensen bestaan die met trots durven te zeggen dat ze arabieren zijn. Waar haalt men die trots vandaan?

uit het feit dat ik geen berber ben :haha:

nee maar luister schatje van je moeder ... wie elkaar uitmoorden zijn niet arabieren .. maar de Iraanse militia's die overal rondlopen en de arabieren willen vermoorden die hen in de '80 het leven zuur maakten ..

de amerikaanse en britse geheime dienst .. ( er zijn reeds veel opgepakt en weer met geweld vrij gelaten!! ) die een burger oorlog willen creeëren .. al 3 jaar lang in de naam van AlQaeda.. maar lukt ze ( nog) niet ..

ik ben trots op iedere Irakees en Arabier die tegen de bezetters vecht ... wij zijn nu de enigen die dat doen .. maar kijk nu naar andere volkeren die bezet worden en er niets tegen durven of kunen doen!!

trots op ons verleden .. dat van jou en jou soort beschaafde mensen heeft gemaakt !

en als laatst... er bestaan geen engelen hier .. en iedereen maakt fouten .. ja ?!

trouwens uitmoorden van welke volkeren ?! berbers ?! of Farsi's ?! of Europeanen ?! of midden Aziaten?! of Indo's ?! daar zijn ze allemaal geweest maar nergens gehoord van uitmoorden ?!

Al Sawt
20-03-06, 00:36
Geplaatst door Dwaalspoor
Was alawi niet die verraderlijke figuur die door de Amerikanen daar geplant was? Was hij daarvoor niet eerst werkzaam voor één of andere Amerikaanse aardoliemaatschappij. Was hij niet diegene die aan de kant is gezet omdat hij met miljoenen sjoemelde? Zo ja dan stelt zijn kritiek niets voor en is het mosterd na de maaltijd. Je doelt op Chalabi.

Al Sawt
20-03-06, 00:42
Geplaatst door Pytaghoras
En zo zie je hoe de arabieren behalve uitmoorden van anderen volkeren elkaar uitmoorden. Schandalig voor andere arabieren, die toekijken hoe "hun" broeders elkaar uitmoorden in Irak.
En dit klinkt uit de mond van een Berber. Wiens 'volk' nooit een homogene groep heeft gevormd en alleen verbeten stammen oorlogen konden uitvechten.

Zo zie je maar dat veel mensen uit bepaalde onwetendheid redeneren en denken dat ze op basis daarvan een punt kunnen scoren.

P.S.
Ik wil mijn excuses aanbieden aan al mijn Imazighen broeders voor mijn reactie.

En zo zie je maar dat er nog mensen bestaan die met trots durven te zeggen dat ze arabieren zijn. Waar haalt men die trots vandaan? Uit zelfde onnavolgbare redenering waar jij je trots vandaan haalt.

Dwaalspoor
20-03-06, 02:01
Geplaatst door Pytaghoras
En zo zie je hoe de arabieren behalve uitmoorden van anderen volkeren elkaar uitmoorden. Schandalig voor andere arabieren, die toekijken hoe "hun" broeders elkaar uitmoorden in Irak. En zo zie je maar dat er nog mensen bestaan die met trots durven te zeggen dat ze arabieren zijn. Waar haalt men die trots vandaan?

Het grootste gevaar voor de imazighen is de domme trots van de verradelijke sukkels die zich imazighen durven te noemen en zichzelf en hun broeders aan de hoogstbiedende verkopen.

Hou nou eens op om die anti-islam en alcholzuipende sukkels te volgen die onze identiteit verkwanselen en verkopen en momenteel zichzelf aan Leefbaar Rotterdam aanbieden en hun broeders verraden voor wat subsidie.

Tfoe 3la sukkels.

Abdelkrim El Khattabi zou op jullie spugen als hij nog leefde.

@ Al Sawt, pas je op! Één misstap en ik maak je ''compleet'' af.

Dwaalspoor
20-03-06, 02:07
Geplaatst door amOer
trots op ons verleden .. dat van jou en jou soort beschaafde mensen heeft gemaakt !



Geen ene arabier heeft mij beschaafd gemaakt, knoop dat goed in je oren. Beschaafdheid is een individual state of mind en geen zaak van een complete volk, dus al helemaal niet iets wat volkgebonden is.

tukkersterror
20-03-06, 07:58
Geplaatst door Dwaalspoor
Beschaafdheid is een individual state of mind en geen zaak van een complete volk, dus al helemaal niet iets wat volkgebonden is.

Voor het eerst ben ik het met je eens :stout:

:zweep: Maar dat wil nog niet zeggen dat ik vind dat jij beschaaft ben:hihi:

:lol:

amOer
20-03-06, 12:21
Geplaatst door Dwaalspoor
Geen ene arabier heeft mij beschaafd gemaakt, knoop dat goed in je oren. Beschaafdheid is een individual state of mind en geen zaak van een complete volk, dus al helemaal niet iets wat volkgebonden is.

euh .. solliej hoor .. maar ik wil je even vragen om naar je geschiedenis te kijken voor en na de arabische/islamitische komst ok ?

Al Sawt
20-03-06, 15:33
Geplaatst door Dwaalspoor


@ Al Sawt, pas je op! Één misstap en ik maak je ''compleet'' af. Welke misstap heb ik begaan?

En ik twijfel of je mij kan afmaken.

Dwaalspoor
20-03-06, 20:18
Geplaatst door amOer
euh .. solliej hoor .. maar ik wil je even vragen om naar je geschiedenis te kijken voor en na de arabische/islamitische komst ok ?

Ik denk dat je beter je eigen geschiedenis kunt bestuderen. Definieer eerst maar wat arabisch is dan mag daarna definieren wat beschaving is. Zoek dan uit op wat het gebasseerd is, wie wat ontwikkelt heeft en wie wat gebracht en verspreidt heeft.

Dwaalspoor
20-03-06, 20:23
Geplaatst door Al Sawt
Welke misstap heb ik begaan?

Wiens 'volk' nooit een homogene groep heeft gevormd en alleen verbeten stammen oorlogen konden uitvechten.


En ik twijfel of je mij kan afmaken.

Zelfvertrouwen is een goede eigenschap. Jij en ik zijn er niet bij gebaat om daar aan te tornen.

gh.wille
20-03-06, 20:48
Geplaatst door Iglo
Dat zijn oude gegevens, Victory, ik heb net uit unconfirmed bronnen gehoord dat dit gestegen is naar 1100.

Het ergste is dat je nog wel eens gelijk kunt hebben ook.
:droef:

Pytaghoras
20-03-06, 21:11
Geplaatst door amOer
euh .. solliej hoor .. maar ik wil je even vragen om naar je geschiedenis te kijken voor en na de arabische/islamitische komst ok ?


Probeer eens eerst jouw geschiedenis te bestuderen voor en na de komst van de islam. Terwijl er een beschaving was bij de imazighen waren de arabieren bezig met het levend begraven van hun dochters. Over welke arabische beschaving heb je het? Probeer je de Islam als iets wat de arabieren hebben gebracht? Als je echt gelovig bent, dan weet je dat de islam door God geopenbaard is voor de hele mensheid en niet door de arabieren.

Vertel dan wat over de geschiedenis van de arabieren. Wat hebben de arabieren gedaan?

Pytaghoras
20-03-06, 21:24
Geplaatst door Dwaalspoor
Het grootste gevaar voor de imazighen is de domme trots van de verradelijke sukkels die zich imazighen durven te noemen en zichzelf en hun broeders aan de hoogstbiedende verkopen.

Hou nou eens op om die anti-islam en alcholzuipende sukkels te volgen die onze identiteit verkwanselen en verkopen en momenteel zichzelf aan Leefbaar Rotterdam aanbieden en hun broeders verraden voor wat subsidie.

Tfoe 3la sukkels.

Abdelkrim El Khattabi zou op jullie spugen als hij nog leefde.

@ Al Sawt, pas je op! Één misstap en ik maak je ''compleet'' af.

Hou op met telkens de islam erbij te noemen als men het over de kut wandaden heeft van de arabieren. Waar lees je dat ik anti islam ben? Is het dan verboden om de arabieren kritiek te geven? De meeste ellende gebeurt in de landen waar de arabieren de macht hebben en dat moet men eens zien. En haal arabische en islam niet door elkaar. Arabische is een taal/cultuur en Islam is een geloof.

Dwaalspoor
20-03-06, 21:30
Geplaatst door Pytaghoras
Hou op met telkens de islam erbij te noemen als men het over de kut wandaden heeft van de arabieren. Waar lees je dat ik anti islam ben? Is het dan verboden om de arabieren kritiek te geven? De meeste ellende gebeurt in de landen waar de arabieren de macht hebben en dat moet men eens zien. En haal arabische en islam niet door elkaar. Arabische is een taal/cultuur en Islam is een geloof.

Het arabische volk heeft dezelfde problemen als wij. Leiders die in het zadel zijn geholpen door de imperialisten. Telkens het arabische volk vereenzelvigen met hun leiders kun je ook met ons volk doen.

Voorts lijkt jouw kritiek letterlijk gekopieerd van dat hele kleine groepje alcoholzuipende anti-islam imazighen die arabieren vereenzelvigen met de islam.

DEMOcraat
20-03-06, 21:39
Geplaatst door Pytaghoras
Hou op met telkens de islam erbij te noemen als men het over de kut wandaden heeft van de arabieren. Waar lees je dat ik anti islam ben? Is het dan verboden om de arabieren kritiek te geven? De meeste ellende gebeurt in de landen waar de arabieren de macht hebben en dat moet men eens zien. En haal arabische en islam niet door elkaar. Arabische is een taal/cultuur en Islam is een geloof.
de meeste ellende vind je in elke land dat door een dictatuur wordt geregeert arabische of niet arabische...
en hou eens op door alle arabieren als een dictatoriale bevolking te bestempelen..
een dictator wordt niet door de bevolking gekozen..

Pytaghoras
20-03-06, 21:46
Geplaatst door Dwaalspoor
Het arabische volk heeft dezelfde problemen als wij. Leiders die in het zadel zijn geholpen door de imperialisten. Telkens het arabische volk vereenzelvigen met hun leiders kun je ook met ons volk doen.

Voorts lijkt jouw kritiek letterlijk gekopieerd van dat hele kleine groepje alcoholzuipende anti-islam imazighen die arabieren vereenzelvigen met de islam.

Het arabische volk heeft dezelfde mentaliteit als de leiders. Jij kan de imperialisten de schuld geven van alles, het is uiteindelijk het volk dat verantwoordelijk is. En die leiders komen uit het volk zelf.

Dwaalspoor
20-03-06, 22:16
Geplaatst door Pytaghoras
Het arabische volk heeft dezelfde mentaliteit als de leiders. Jij kan de imperialisten de schuld geven van alles, het is uiteindelijk het volk dat verantwoordelijk is. En die leiders komen uit het volk zelf.

Dat is nu een zeer domme generalisatie. Sterker nog, ik vind het uitermate racistisch.

H.P.Pas
21-03-06, 08:50
Geplaatst door Dwaalspoor
Zelfvertrouwen is een goede eigenschap. Jij en ik zijn er niet bij gebaat om daar aan te tornen.

Paul Klee: Ontmoeting van twee heren.. (http://images.google.ch/imgres?imgurl=http://www.bildungsservice.at/faecher/be/b333.jpg&imgrefurl=http://www.bildungsservice.at/faecher/be/Kunstwerk/klee2.htm&h=250&w=421&sz=35&tbnid=t_rN8T3A7tWqHM:&tbnh=72&tbnw=122&hl=de&start=2&prev=/images%3Fq%3Dklee%2Bzwei%2Bherren%26svnum%3D10%26h l%3Dde%26lr%3D%26sa%3DG)