PDA

Bekijk Volledige Versie : Israëlische soldaten schieten 7-jarig meisje dood



barfly
19-03-06, 14:36
De 7-jarige Akbar Zayed was vrijdag op weg naar een kliniek, waar hechtingen uit haar kin verwijderd zouden worden, toen de auto waarin ze zat in het dorp Yamoun op de Westoever door Israëlische soldaten die jacht maakten op gezochte Palestijnen onder vuur werd genomen. De soldaten losten dertig schoten. Akbar werd al door een van de eerste kogels dodelijk getroffen.

Volgens het leger verscheen er plotseling een taxi in door soldaten afgezet gebied en schoten de soldaten op de banden van de taxi, toen die een stopbevel negeerde. Maar volgens de oom van het meisje, Kamal Zayed, die achter het stuur zat, kwamen er voor hij de kans kreeg de motor uit te zetten drie mannen op de auto afrennen, die begonnen te schieten.

"Ik zag ze achter het hek. Er waren meer dan dertig soldaten. De eerste kogel raakte mijn nichtje. Ze werd direct door een kogel in haar hoofd getroffen", zei Zayed, die zelf in zijn arm en been werd geraakt, zaterdag in zijn ziekenhuisbed. Zayed zegt ruim twee uur door soldaten te zijn verhoord, voor hij zich aan zijn verwondingen kon laten behandelen.

Begrafenis

Honderden mensen woonden zaterdag de begrafenis van Akbar bij. Haar vader, Abder Zayed, vertelt met horten en stoten dat hij zijn broer had gevraagd met zijn dochter naar de kliniek te gaan, omdat hij er niet bij wilde zijn als haar hechtingen werden verwijderd. "Ze (de soldaten, red.) hebben geen idee hoeveel ik van haar hou", zegt hij. "Hoe kan ik mijn huis binnengaan en haar nooit meer zien?"

"Ik snap nog steeds niet waarom ze ons dit hebben aangedaan, waarom ze op ons schoten", zegt Kamal Zayed, de oom. "Het was wel duidelijk dat ik alleen met een klein meisje in de auto zat."

Bron: nu.nl

Het wordt met de dag gekker daar! Ik vind dat Israel onder toezicht van de VN en een VN vredesmacht moet komen.

MaRiaH
19-03-06, 14:40
Afschuwelijk..

k heb er geen woorden voor. zo triest.

mark61
19-03-06, 15:04
Volkomen ziek.

Spoetnik
19-03-06, 15:14
Dit soort incidenten gebeuren bijna dagelijks, maar de meeste media zijn niet geinteresseerd.

MaRiaH
19-03-06, 15:22
Geplaatst door Spoetnik
Dit soort incidenten gebeuren bijna dagelijks, maar de meeste media zijn niet geinteresseerd.

Helaas zie je dit vaak bij dingen die dagelijks gebeuren.
In oorlog vallen slachtoffers.. so be it.
maar dit is zo zinloos.

volkomen uit de hand gelopen daar.

Vraag me af of een VN missie iets uit zou halen..
afhankelijk van het doel, zou het een goed plan kunnen zijn..

wegversperringen en checkpoints bemand door VN-ers.
(geen amerikanen..)

~Panthera~
19-03-06, 15:23
Geplaatst door Spoetnik
Dit soort incidenten gebeuren bijna dagelijks, maar de meeste media zijn niet geinteresseerd.

zieke media, ziek leger, zieke regering, ziek land. :moe:

mark61
19-03-06, 15:28
Geplaatst door MaRiaH
Helaas zie je dit vaak bij dingen die dagelijks gebeuren.
In oorlog vallen slachtoffers.. so be it.
maar dit is zo zinloos.

volkomen uit de hand gelopen daar.

Vraag me af of een VN missie iets uit zou halen..
afhankelijk van het doel, zou het een goed plan kunnen zijn..

wegversperringen en checkpoints bemand door VN-ers.
(geen amerikanen..)

Dr valt niet veel te VNen. Alleen de VS kan Israël opdracht geven vrede te sluiten. It's as simple as that.

amOer
19-03-06, 17:25
http://img512.imageshack.us/img512/3072/16046791349fr.jpg

7araam .. walla 7araam :(

sahar1982
19-03-06, 17:45
Nee, joden zijn eenmaal zo.


Geplaatst door mark61
Dr valt niet veel te VNen. Alleen de VS kan Israël opdracht geven vrede te sluiten. It's as simple as that.

sater
19-03-06, 18:32
:traan2: arme opgeofferde Palestijnse én Israelische kinderen. Of een kind gedood wordt door een Israelische soldaat of een Palestijnse [zelf]moordenaar. Het verlies blijft tragisch en onverdiend.

amOer
19-03-06, 18:38
Geplaatst door sater
:traan2: arme opgeofferde Palestijnse én Israelische kinderen. Of een kind gedood wordt door een Israelische soldaat of een Palestijnse [zelf]moordenaar. Het verlies blijft tragisch en onverdiend.

mee eens ...

de verhouding is alleen 100 : 1 als niet meer !!

Al Sawt
20-03-06, 01:01
Geplaatst door MaRiaH
Helaas zie je dit vaak bij dingen die dagelijks gebeuren.
In oorlog vallen slachtoffers.. so be it.
maar dit is zo zinloos.

volkomen uit de hand gelopen daar.
Oorlog???????????

Welke oorlog? Het is een bezetting en geen oorlog.