PDA

Bekijk Volledige Versie : Palestijnse “zelfmoordaanslagen” zijn volgens Islam toegestaan!



sahar1982
19-03-06, 20:13
De Egyptische Sheik Youssef Al-Qaradawi zegt dat deze acties zijn volgens de Islam toegestaan omdat de Palestijnen geen andere middelen hebben om zich te verdedigen. Hij roept mensen op om deze acties geen zelfmoordaanslagen te noemen. Niemand pleegt zelfmoord maar puur verzet door zelfopoffering.

Eens of niet?

~Panthera~
19-03-06, 20:28
Geplaatst door sahar1982
De Egyptische Sheik Youssef Al-Qaradawi zegt dat deze acties zijn volgens de Islam toegestaan omdat de Palestijnen geen andere middelen hebben om zich te verdedigen. Hij roept mensen op om deze acties geen zelfmoordaanslagen te noemen. Niemand pleegt zelfmoord maar puur verzet door zelfopoffering.

Eens of niet?


Hoe oud is die Sheik ?

tukkersterror
19-03-06, 20:29
Ze doen hun best maar!!!

Maar waarom in Godsnaam in naam van de Islam!!!

En ze moeten natuurlijk niet klagen als Israel terug slaat, met alle gevolgen van dien.

tukkersterror
19-03-06, 20:31
Geplaatst door ~Panthera~
Hoe oud is die Sheik ?

2 jaar 3 maand en 1 uur oud:hihi:

sahar1982
19-03-06, 20:32
Geen idee maar deze sheik wordt door meerderheid moslims als zeer gematigd beschouwd. Hij is niet zo sheik die te snel oordeelt, hij veroordeelt alle andere vormen van geweld zoals 9/11 en Zarqawi maar vindt dat de palestijnen een uitzondering zijn.


Geplaatst door ~Panthera~
Hoe oud is die Sheik ?

sahar1982
19-03-06, 20:35
Dat Israel dagelijks met of zonder de aanslagen. Volgens hem zijn de bezetting en de dagelijkse vernederingen reden genoeg voor dit soort acties.


Geplaatst door tukkersterror
Ze doen hun best maar!!!

Maar waarom in Godsnaam in naam van de Islam!!!

En ze moeten natuurlijk niet klagen als Israel terug slaat, met alle gevolgen van dien.

~Panthera~
19-03-06, 20:39
Geplaatst door sahar1982
Geen idee maar deze sheik wordt door meerderheid moslims als zeer gematigd beschouwd. Hij is niet zo sheik die te snel oordeelt, hij veroordeelt alle andere vormen van geweld zoals 9/11 en Zarqawi maar vindt dat de palestijnen een uitzondering zijn.

Sheikh Youssef al-Qaradawi, 79, an influential cleric based in Qatar.

WOW, een beetje oud is ie wel dus.
Ik snap hem wel, daar niet van, maar het lijkt me niet echt goed om dat te zeggen, hij moedigt het zo alleen maar aan.
En om nu mensen op die manier eigenlijk de dood in te lullen, lijkt me niet echt tof.
Waar ik het wel mee eens ben, is dat de Palesteinen inderdaad weinig overblijft om zich mee te verzetten, want ze hebben gewoon niets.
Het is een shitzooi. :moe:

tukkersterror
19-03-06, 20:56
Geplaatst door sahar1982
Dat Israel dagelijks met of zonder de aanslagen. Volgens hem zijn de bezetting en de dagelijkse vernederingen reden genoeg voor dit soort acties.

Denk je niet dat dit water op het vuur is voor een totale vernieteging van Palastina?

Snap trouwens deze uitspraak nog steeds niet en waarom die is gedaan in naam van de Islam???

Of het moet zo zijn dat de volgende heilige oorlog weer voor de deur staat en ze totaal geen belang hebben bij vrede in het midden oosten!!!

Vind het een dome opmerking van een oude man :kotsen:

mark61
19-03-06, 22:36
Geplaatst door tukkersterror
Ze doen hun best maar!!!

Maar waarom in Godsnaam in naam van de Islam!!!

En ze moeten natuurlijk niet klagen als Israel terug slaat, met alle gevolgen van dien.

Niet 'in naam van'. Hij geeft alleen een interpretatie het denken van de islam op dat punt. Dat is iets anders dan 'in naam van.'

De logica is dat een underdog niet met dezelfde middelen kan vechten als de upperdog. Daarom is er geen sprake van zelfmoord, maar opoffering omdat het niet anders kan. Zie ook kamikaze.

Pytaghoras
19-03-06, 23:13
De palesteinen hebben niets te verliezen. Als je niets te verliezen hebt en je wordt vernederd en onderdrukt, dan verwacht ik niets anders dan wraak nemen. Het is fout om alles te koppelen met het geloof. Het hoort bij de mens om alle middelen in te zetten om wraak te nemen. Daarbij jezelf op te offeren hoort ook erbij.

De situatie is als volgt: israel is zo ver gegaan met haar misdaden dat een palestein niets meer over heeft om te verliezen dan zichzelf op te blazen.

Arvid
19-03-06, 23:22
Geplaatst door Pytaghoras
De palesteinen hebben niets te verliezen. Als je niets te verliezen hebt en je wordt vernederd en onderdrukt, dan verwacht ik niets anders dan wraak nemen. Het is fout om alles te koppelen met het geloof. Het hoort bij de mens om alle middelen in te zetten om wraak te nemen. Daarbij jezelf op te offeren hoort ook erbij.

De situatie is als volgt: israel is zo ver gegaan met haar misdaden dat een palestein niets meer over heeft om te verliezen dan zichzelf op te blazen.

Waarom blazen ze in Afrika zich dan ook zelf niet op? Genoeg oorlogen daar, mensen hebben niets, genoeg bezettingen etc etc.

Julien
19-03-06, 23:28
Je moet oppassen om zelfmoordaanslagen (want uiteindelijk zijn het gewoon zelfmoordaanslagen.. er zijn ook andere manieren om je te verzetten) goed te keuren vanuit de islam.. hierdoor krijgen juist veel mensen in het westen vooroordelen over de islam, alsof de islam geweld op onschuldige burgers zou toestaan. Dat Israel zich schandalig gedraagt, betekent nog niet dat je je als Palestijn net zo schandalig moet gedragen.
Ik snap de gedachten achter die zelfmoordaanslagen wel, maar als je vindt dat islam "vrede" is, kun je ze niet goedpraten.

Al Sawt
20-03-06, 00:31
Geplaatst door tukkersterror
Ze doen hun best maar!!!

Maar waarom in Godsnaam in naam van de Islam!!!

En ze moeten natuurlijk niet klagen als Israel terug slaat, met alle gevolgen van dien. Majoor,

Ik heb een raadsel voor je.

Stel je bent een onderdeel van een bezettingsmacht. Als bezettingsmacht smoren jullie elke acties van uit de burgerbevolking in bloed.


Hoeveel internationale verdragen en conventies van Geneve heb je geschonden?

Al Sawt
20-03-06, 00:34
Geplaatst door Julien
Je moet oppassen om zelfmoordaanslagen (want uiteindelijk zijn het gewoon zelfmoordaanslagen.. er zijn ook andere manieren om je te verzetten) goed te keuren vanuit de islam.. hierdoor krijgen juist veel mensen in het westen vooroordelen over de islam, alsof de islam geweld op onschuldige burgers zou toestaan. Dat Israel zich schandalig gedraagt, betekent nog niet dat je je als Palestijn net zo schandalig moet gedragen.
Ik snap de gedachten achter die zelfmoordaanslagen wel, maar als je vindt dat islam "vrede" is, kun je ze niet goedpraten. Nee, Jullien.


Palestijnse strijd is niet gebaseerd op de islam, maar op recht van zelfbeschikking. Elk Palestijnse actie is op morele gronden gerechtvaardigd.

En niet de islam, maar jodendom moet worden veroordeelt. Omdat men in de naam van jodendom een volk onderdrukt en knecht.

Julien
20-03-06, 01:16
Geplaatst door Al Sawt
Nee, Jullien.


Palestijnse strijd is niet gebaseerd op de islam, maar op recht van zelfbeschikking. Elk Palestijnse actie is op morele gronden gerechtvaardigd.

En niet de islam, maar jodendom moet worden veroordeelt. Omdat men in de naam van jodendom een volk onderdrukt en knecht.

dat is precies wat ik bedoel te zeggen. deze zelfmoordaanslagen hebben en móeten niks te maken hebben met de islam. want als islam voor vrede staat, dan zul je andere middelen moeten zoeken om je te verzetten tegen Israel.
deze sjeik heeft daarom dus ongelijk.

observer
20-03-06, 12:34
Geplaatst door Al Sawt
Nee, Jullien.


Palestijnse strijd is niet gebaseerd op de islam, maar op recht van zelfbeschikking. Elk Palestijnse actie is op morele gronden gerechtvaardigd.

En niet de islam, maar jodendom moet worden veroordeelt. Omdat men in de naam van jodendom een volk onderdrukt en knecht. hmmm dus moslims aankijken op de daad van sommige moslim mag niet maar alle joden op basis van wat de israeli doen wel

sahar1982
20-03-06, 19:28
Deze zeer gematigde Sheik is elke zondagavond te gast bij Al-Jazeera waar hij telefonische vragen beantwoordt van kijkers. Volgens zijn opvattingen en Islamitische overtuiging is hij volledig overtuigd dat dit soort acties geoorloofd zijn. Hij voegt eraan toe ‘dat zelfs de normale logica zonder enig geloof zou deze acties van Palestijnen onderschrijven’. De dagelijkse realiteit van deze gruwelijke bezetting laat de Palestijnen geen andere keuzes behalve zichzelf op te blazen te midden van Israëlische soldaten en burgers.

Op de vraag waarom ook onder Israëlische burgers beantwoordt hij dat Israël een geheel militaire staat is en dat alle volwassenen mannen en vrouwen naar militaire dienst moeten om te kunnen vechten, deze situatie is volgens hem aanleiding om geen onderscheid te maken tussen burgers en militairen omdat de burgers in feite reservisten zijn. Hij zegt verder dat hij hiermee morele steun betuigen aan de nabestaanden van jongeren die zich hadden opgeblazen dat hun maximale zelfopoffering niet als zelfmoord word gezien.



Geplaatst door tukkersterror
Denk je niet dat dit water op het vuur is voor een totale vernieteging van Palastina?

Snap trouwens deze uitspraak nog steeds niet en waarom die is gedaan in naam van de Islam???

Of het moet zo zijn dat de volgende heilige oorlog weer voor de deur staat en ze totaal geen belang hebben bij vrede in het midden oosten!!!

Vind het een dome opmerking van een oude man :kotsen:

sahar1982
20-03-06, 19:37
Ik weet niet of ik deze acties zelfmoord mag noemen, er is namelijk een ongelijke strijd. Israël die met aller modernste en meeste vernietigende wapens te keer gaat en de Palestijnen die volledig zijn ingesloten. Guerrillaoorlog voeren is niet mogelijk omdat noch het landschap noch hun grenzen dat toelaten.

In een ongeveer gelijke strijd wil elke partij de ander uitschakelen zonder zijn leven kwijt te raken. Maar in z’n strijd willen de Israëliërs graag in leven blijven maar de Palestijnen juist graag sterven, deze maximale zelfopoffering brengt een beetje evenwicht in deze ongelijke strijd.




Geplaatst door Julien
Je moet oppassen om zelfmoordaanslagen (want uiteindelijk zijn het gewoon zelfmoordaanslagen.. er zijn ook andere manieren om je te verzetten) goed te keuren vanuit de islam.. hierdoor krijgen juist veel mensen in het westen vooroordelen over de islam, alsof de islam geweld op onschuldige burgers zou toestaan. Dat Israel zich schandalig gedraagt, betekent nog niet dat je je als Palestijn net zo schandalig moet gedragen.
Ik snap de gedachten achter die zelfmoordaanslagen wel, maar als je vindt dat islam "vrede" is, kun je ze niet goedpraten.

Joesoef
20-03-06, 19:41
Geplaatst door sahar1982
Ik weet niet of ik deze acties zelfmoord mag noemen, er is namelijk een ongelijke strijd. Israël die met aller modernste en meeste vernietigende wapens te keer gaat en de Palestijnen die volledig zijn ingesloten. Guerrillaoorlog voeren is niet mogelijk omdat noch het landschap noch hun grenzen dat toelaten.

In een ongeveer gelijke strijd wil elke partij de ander uitschakelen zonder zijn leven kwijt te raken. Maar in z’n strijd willen de Israëliërs graag in leven blijven maar de Palestijnen juist graag sterven, deze maximale zelfopoffering brengt een beetje evenwicht in deze ongelijke strijd.



:wtf:


Alsof de zelfmoordenaars effectief de Israelische bezetter aanpakken.

Baddha
21-03-06, 00:16
Ik kan de sheik volgen in z'n redenatie dat gezien de context je kunt begrijpen dat sommige lieden zich laten overhalen om hun leven te geven ten behoeve van de strijd tegen de bezetter.

Dat wel, maar ondanks dat ik het snap kan ik het er absoluut niet mee eens zijn. Als je verzet wilt plegen, bewijs dan dat je de morele overwinnaar bent door geweldloos te blijven. Israel staat pas echt voor lul in de wereld als ze de enige partij in het conflict zijn die geweld hanteren.

Ik zie de relatie met de Islam verder niet. Volgens mij wilde de beste man gewoon nog effe lekker scoren zodat hij en zijn familie na z'n dood zullen worden geëerd.